quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:33 schreef het.ismij het volgende:
Sry dat ik een tikje bot reageer maaruh,..
5 JAAR.
Tuurlijk is het klote dat er zulke dingen gebeuren. Maar wordt het niet eens tijd om het te laten rusten?
Allereerst sterkte met het verwerken hiervan...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 10:45 schreef Faja-Lobi het volgende:
Even voorafgaand aan mijn stukje; ik wil alleen maar even kwijt hoeveel ik haar mis. Op 11 november 2000 is zij overleden in Kaprun en dat is nu dus al weer bijna 5 jaar geleden. Dus heb he geen zin in emo tekst bespaar je dan de moeite, ik wil het alleen even van mij afschrijven en misschien heb ik hier een luisterend oor.
Dus noch je vader, noch je moeder, noch je vriend trok zich er iets van aan dat jij overstuur was omdat een vriendin van je plotselig overleden was?quote:Mijn toenmalige vriend was de video of de televisie bij mijn ouders aan het programeren en geen van drieën leek zich om mij te bekommeren en toen ik bijna schreeuwend verkondigde dat Claudia was overleden kwam niemand naar mij toe gelopen om mij te troosten.
Dat hoor je mij niet zeggen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:55 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Omdat het 5 jaar geleden is mag ts hier niet meer verdrietig om zijn??
Dat ben ik niet met je eens...als je iemand verliest, kan een verwerkingsproces aardig lang duren hoor. Misschien kom je er wel nooit echt 'overheen' , maar leer je het wel accepteren..quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:22 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Maar als iets 5 jaar terug is, moet je er toch wel oveheen zijn. Is anders ook niet goed voor jezelf.
Wha misschien ben ik dan wel een ongevoellige klootzak.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:33 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Dat ben ik niet met je eens...als je iemand verliest, kan een verwerkingsproces aardig lang duren hoor. Misschien kom je er wel nooit echt 'overheen' , maar leer je het wel accepteren..
Ik ben 5 jaar terug ook iemand verloren van wie ik erg veel hield. Inmiddels heb ik me er wel bij neergelegd dat ze er (hier) niet meer is, maar zo af en toe kan ik er ook nog wel es verdrietig over zijn. Maar goed, that's life.
dat zeg ik niet hoorquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 13:08 schreef het.ismij het volgende:
[..]
Wha misschien ben ik dan wel een ongevoellige klootzak.
echt niet? Helemaal nooit meer? Ik wil je niks aanpraten ofzo, maar hoef je nooit meer aan die persoon te denken, voel je je er nooit meer rot over? Of stop je het gewoon weg omdat je vindt dat je er nu overheen moet zijn?quote:In het begin heel erg moeilijk mee gehad. Maar nu niet meer.
dan issut goedquote:
Nopequote:echt niet? Helemaal nooit meer?
Elk nieuwsitem over deze ramp staat in Oostenrijk op de voorpagina van de krant. Dus waarom zou je??quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:33 schreef het.ismij het volgende:
5 JAAR.
Tuurlijk is het klote dat er zulke dingen gebeuren. Maar wordt het niet eens tijd om het te laten rusten?
Indd, 5 jaar geleden.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:01 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Elk nieuwsitem over deze ramp staat in Oostenrijk op de voorpagina van de krant. Dus waarom zou je??
Ik zeg ook niet wat een normale rouwperiode is, dat is pp verschillend,quote:Op woensdag 31 augustus 2005 09:04 schreef DarkElf het volgende:
tis niet aan een ander om te bepalen wat een "normale" rouwperiode is.....
en wanneer het wel eens genoeg moet zijn.
snap werkelijk niet dat mensen daar uitspraken over durven te doen.
ja kan,..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 10:37 schreef rameijer het volgende:
Misschien heeft de TS er geen 5 jaar bij stil gestaan. Misschien heeft de TS een en ander onderdrukt en komt het nu pas weer naar boven?
Je reageert behoorlijk bot idd.... waarom zou jij moeten beslissen of het voor de TS tijd is om dit te laten rusten?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:33 schreef het.ismij het volgende:
5 JAAR.
Barry en Claudia waren ook onderweg naar beneden had ik begrepen, alleen waren zij denk ik net te laat in de gelegenheid om uit die trein te vluchten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 11:15 schreef Bayswater het volgende:
Vreselijk ongeluk destijds waarbij bijna iedereen de verkeerde kant opvluchtte (van de rook af). Een brandweerman wist met een klein groepje tegen de rook in en door het vuur omlaag te lopen (tegen het instinct in) en het te overleven. De treintunnel is nooit meer opengegaan (maar ligt er nog wel) en tegenwoordig is er een zeer moderne gondel.
In 2003 ben ik in Kaprun geweest en het gesprek kwam toen regelmatig op deze ramp mede omdat er mensen van de skischool ook zijn omgekomen destijds. Wellicht moet je ook eens een bezoek brengen aan Kaprun als je dat nog niet heb gedaan, mooi gebied en buiten het hoogseizoen vrij rustig.
Barry kende ik wel al wat langer, maar Claudia kende ik nog maar kort.quote:Op donderdag 1 september 2005 12:33 schreef Faja-Lobi het volgende:
In ene is het dan geen ver van je bed show meer maar is het je vriend of vriendin die in de trein zit. In ene besef je dat je die persoon nooit meer zult zien of spreken. Muziek gedraait op de crematie gaat nooit meer weg uit mijn hoofd, wanneer je iemand op straat ziet lopen die op haar lijkt ligt haar naam op je lippen en wil je der roepen, maar je weet dat er toch niet gereageerd zal worden op die naam. Foto's genomen onderweg naar een examen in Utrecht lijken in eens zo veel meer waard dan eerst maar je kan ze niet meer vinden. En je gaat na denken over hoe ze zijn overleden. Was de rook of het vuur de doodsoorzaak. En je staat vervolgens tegen een grafsteen aan te praten, hopende dat er iets is dat bewijst dat ze er nog wel is, ergens.
Ja ik weet wel dat ze dingen heeft meegemaakt/ beleefd die minder waren.quote:Op donderdag 1 september 2005 14:23 schreef Faja-Lobi het volgende:
Ik kon Claudia van mijn 16e, zaten samen in de klas, en zij had toen een knipperlicht relatie met M., ze had haar vader verloren aan kanker geloof, ze mocht haar halfzusje en broertje niet zien van haar stiefmoeder, haar onderbuurvrouw (en tevens goede vriendin) was plotseling overleden waar ze het heel moeilijk mee had, ze had een paar jaar eerder een ongeluk gehad, heeft opnieuw moeten leren lopen, kon nooit de leuke dingen mee doen op school omdat ze daar dagenlang pijn van had. Haar moeder had een vriend waar zij niet mee op kon schieten. Al met al dingen waar ik tijdens onze schooltijd veel met haar over heb gepraat en waar ze ook heel vaak best verdrietig over kon zijn. Zo erg dus dat ze wel eens zei dat ze het niet meer zag zitten.
Ze was gewoon een heel open enthousiast typje vond ik.quote:Dat doof zijn boeide haar inderdaad niet en als ze je gewoon aankeek kon je een normaal gesprek met haar hebben. Ze had een hekel aan mensen die haar behandelde als een gehandicapte of als een gek. Schijnbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat als je doof bent je ook gelijk achtelijk bent. Maar ze kon ook echt een spring in het veld zijn. En die blonde krullen die ze vaak opstak en dan altijd super netjes gekleed. Zelfs een joggingbroek kon ze nog leuk maken. We hebben heel wat af gelachen, onze vriendschap was meer dan alleen maar de down momenten hoor. En ze was echt een meid die haar hart op de goede plaats had zitten, stond altijd voor iedereen klaar.
Herkenbaar wel......quote:Waarom onze vriendschap verwaterd is weet ik niet. Je denkt altijd "ach nu heb ik weinig tijd, morgen kan ik wel even langs gaan". Je verwacht niet dat je op een dag wakker wordt en dat je dan iemand nooit meer zal zien, zeker niet op de leeftijd van 21 en 22 jaar. En een paar maanden na haar dood kreeg ik dus te horen dat mijn neefje die nacht was vermoord en sindsdien sta ik anders in het leven. Als ik nu denk "ik heb geen tijd" dan denk ik er ook gelijk achter aan "dan maak ik wel tijd". Ik wil niet weer op een dag wakker worden en weten dat ik iemand moet voorgoed moet missen en dat ik te lang niks van me heb laten horen.
Jawel, maar ik denk wel minder intens dan jij eigenlijk.quote:Op donderdag 1 september 2005 20:05 schreef Faja-Lobi het volgende:
Pepper jij ook sterkte met dit, jiji zal Barry en Clau ook missen.
vrees niet, de trein+tunnel is gesloten (volgens mij al eerder gemeld)quote:
Ik vond het best apart om je topic te lezen. Zo hoor je ook een andere kant van het verhaal. Ik weet nog zo goed dat ik haar zus aan de telefoon kreeg die vertelde dat haar zus bij dit ongeluk was omgekomen. Ik kende ze niet persoonlijk maar het verhaal uit het nieuws kende ik natuurlijk wel. Ik deed dat werk toen net en het was de eerste keer dat ik zo'n schokkend iets meemaakte daar, het heeft echt veel indruk om me gemaakt. Ik zal dat telefoongesprek ook nooit vergeten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 17:05 schreef Faja-Lobi het volgende:
tekst die hier ook boven staat
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Yes, London. You know: fish, chips, cup 'o tea, bad food, worse weather, Mary fucking Poppins... LONDON.
Kletsen met iemand die doof isquote:Op zaterdag 5 juli 2008 23:16 schreef emossh het volgende:
Heel erg wat er gebeurd is. Ik heb bij claudia in de klas gezeten. Op de HAVO. Ondanks dat we niet echt met elkaar omgingen en af en toe in de bus onderweg naar huis kletsten had ze een hele goeie indruk bij me achtergelaten. Het was een meid die diepgang had..wist wat verdriet was en liefde. Ik kan niet geloven dat Claudia op zo n manier is overleden .Afschuwelijk
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |