quote:
Op donderdag 1 september 2005 14:23 schreef Faja-Lobi het volgende:Ik kon Claudia van mijn 16e, zaten samen in de klas, en zij had toen een knipperlicht relatie met M., ze had haar vader verloren aan kanker geloof, ze mocht haar halfzusje en broertje niet zien van haar stiefmoeder, haar onderbuurvrouw (en tevens goede vriendin) was plotseling overleden waar ze het heel moeilijk mee had, ze had een paar jaar eerder een ongeluk gehad, heeft opnieuw moeten leren lopen, kon nooit de leuke dingen mee doen op school omdat ze daar dagenlang pijn van had. Haar moeder had een vriend waar zij niet mee op kon schieten. Al met al dingen waar ik tijdens onze schooltijd veel met haar over heb gepraat en waar ze ook heel vaak best verdrietig over kon zijn. Zo erg dus dat ze wel eens zei dat ze het niet meer zag zitten.
Ja ik weet wel dat ze dingen heeft meegemaakt/ beleefd die minder waren.
Alleen, is het wel verstandig om, zonder dat zij zich nog verweren kan, ermee op een forum te koop te lopen.....
quote:
Dat doof zijn boeide haar inderdaad niet en als ze je gewoon aankeek kon je een normaal gesprek met haar hebben. Ze had een hekel aan mensen die haar behandelde als een gehandicapte of als een gek. Schijnbaar zijn er nog steeds mensen die denken dat als je doof bent je ook gelijk achtelijk bent. Maar ze kon ook echt een spring in het veld zijn. En die blonde krullen die ze vaak opstak en dan altijd super netjes gekleed. Zelfs een joggingbroek kon ze nog leuk maken. We hebben heel wat af gelachen, onze vriendschap was meer dan alleen maar de down momenten hoor. En ze was echt een meid die haar hart op de goede plaats had zitten, stond altijd voor iedereen klaar.
Ze was gewoon een heel open enthousiast typje vond ik.
![]()
Ik had trouwens eerst niet eens door dat ze doof was joh!
![]()
Het was dat ze het zelf zei en aangaf dat als ik haar aankeek het kletsen geen probleem was.
Stom is dat eigenlijk, ook al heb ik haar maar een paar keer gezien toch heeft ze een onuitwisbare indruk op me gemaakt. Ik zal niet beweren dat ik haar vriendin was hoor, dat niet, daar kende ik haar veeeeels te kort voor. Maar met sommige mensen heb je gewoon geen "klik" die moet je eerst peilen denk ik en met haar voelde ik me wel gelijk op mn gemak. Misschien daarom ook, dat ik heus niet alleen van tijd tot tijd aan Barry denk maar ook gelijk aan haar. Dus ik voel heus met je mee hoor, ik weet een heeel heel klein beetje wie je mist, dus ik kan me het goed voorstellen. Maar je hebt haar, ook al was het relatief kort, wel mogen kennen!
![]()
Je hebt ook bergen leuke herinneringen aan haar en ik denk dat het ook wel goed is om die niet te vergeten.
quote:
Waarom onze vriendschap verwaterd is weet ik niet. Je denkt altijd "ach nu heb ik weinig tijd, morgen kan ik wel even langs gaan". Je verwacht niet dat je op een dag wakker wordt en dat je dan iemand nooit meer zal zien, zeker niet op de leeftijd van 21 en 22 jaar. En een paar maanden na haar dood kreeg ik dus te horen dat mijn neefje die nacht was vermoord en sindsdien sta ik anders in het leven. Als ik nu denk "ik heb geen tijd" dan denk ik er ook gelijk achter aan "dan maak ik wel tijd". Ik wil niet weer op een dag wakker worden en weten dat ik iemand moet voorgoed moet missen en dat ik te lang niks van me heb laten horen.
Herkenbaar wel......
Intens gemeen vind ik, dat je soms op zo`n wrede manier je extra bewust wordt van dat soort dingen. Ik heb hetzelfde met "naar intuitie luisteren", doordat ik niet naar mn intuitie luisterde ben ik ook nogal grof "gestraft". Nu reageer ik wel gelijk zodra ik ergens een ongemakkelijk gevoel over heb, alleen jammer dat ik het op zo`n wrede manier heb moeten leren.
Meid...
![]()
sterkte!