Goed verhaal.quote:Op zondag 16 juli 2006 00:56 schreef YourMaster het volgende:
knipje
Besef je ook dat kostgeld (vaak) een heel stuk minder is als huur en huishouden?quote:Op maandag 17 juli 2006 01:56 schreef Stansfield het volgende:
Ik betaal niks, ik studeer nog maar zodra ik kostgeld zou moeten betalen ben ik wel het huis uit. Vind dat echt een vaag iets.
ja, maar je krijgt er toch ook veel minder voor? ik iig welquote:Op maandag 17 juli 2006 08:11 schreef sanger het volgende:
[..]
Besef je ook dat kostgeld (vaak) een heel stuk minder is als huur en huishouden?
Het signaal wat ik hier lees is dat jij geld zo belangrijk vindt dat je er zelfs ruzie om wil maken met je kinderen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:04 schreef mgerben het volgende:
[..]
Met zo'n houding zouden mijn kinderen op oorlog aansturen...
[..]
mmmmm... ietsje verder naar onderen geeft mgerben aan dat al het geld dat zijn kinderen verdienen zelf gehouden mag worden. deze reactie was er volgens mij meer eentje op de houding van die andere gast tov zn moeder die centen op dr spaarrekening had.quote:Op maandag 17 juli 2006 20:45 schreef bankrupcy het volgende:
[..]
Het signaal wat ik hier lees is dat jij geld zo belangrijk vindt dat je er zelfs ruzie om wil maken met je kinderen.
Mijn kinderen zullen het nooit hoeven betalen. Geld is volkomen onbelangrijk in familierelaties. Dat is wat ik ze wil leren.
De waarde van geld leren ze vanzelf. Daar help kostgeld niet bij. Ik vertel ze liever hoeveel ze kunnen verdienen als ze een goede opleiding volgen.
De oorlog met je kinderen wil vooral je vrouw niet. In een gesprek (lang geleden) met mijn ouders is dit onderwerp ook wel eens besproken, waarop ik onmiddelijk zei dat ik dan direct het huis zou uitgaan en mijn ouders de eerste jaren niet hoefde te zien. Het is nooit meer ter sprake gebracht.
ja kijk dan is het anders. Ik ben enig kind en woon bij mijn moeder die het ook niet al te breed heeft. Ik zou me eigen kut voelen als ik niet hoefde te betalen en niks zou doen in het huishouden. maar dat is gewoon mijn eigen gedachte eroverquote:Op maandag 17 juli 2006 23:52 schreef Roellio het volgende:
Mijn ouders hebben beiden een hele goede baan en als ik ooit kostgeld had moeten betalen had ik echt geweigerd.
Gelukkig hoefde ik het nooit.
hoe kan je je nou kut voelen doordat je geen geld uit hoeft te gevenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 22:07 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ja kijk dan is het anders. Ik ben enig kind en woon bij mijn moeder die het ook niet al te breed heeft. Ik zou me eigen kut voelen als ik niet hoefde te betalen en niks zou doen in het huishouden. maar dat is gewoon mijn eigen gedachte erover
ik zou me dan een luie uitvreter voelen. mijn moeder heeft het nogal moelijk gehad en nu kan ik haar helpen zoals zij vroeger voor mij heeft krom gewerkt om mij naar school te kunnen laten gaan. Maar ik moet eigelijk wel op mijn eigen gaan wonen. Maar ik vind nergens anders 3 kamers voor rond de 200 euroquote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:33 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
hoe kan je je nou kut voelen doordat je geen geld uit hoeft te geven
Ik betaal al sinds dat ik 18 ben m'n eigen ziekenfonds, telefoonrekening, enz. Ik werk dan ook al vanaf m'n 11e.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:05 schreef MadMarco het volgende:
Als je rond de 23 bent, thuis woont, en een vaste baan hebt mogen je ouders best verwachten dat je dingen zelf betaald. Maar ik heb weleens verhalen gehoord van 20 jarigen met een bijbaantje die dan hun eigen verzekeringen moeten betalen ofzo, dat vind ik onzin.
Kleding koop ik meestal van eigen geld. En schoolboeken ook.
Dat mag toch helemaal niet meer tegenwoordig?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:12 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
Ik betaal al sinds dat ik 18 ben m'n eigen ziekenfonds, telefoonrekening, enz. Ik werk dan ook al vanaf m'n 11e.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |