idd, bizar dicht, van plaats 17 tot en met 7 is 3 punten verschilquote:Op zondag 16 oktober 2005 22:56 schreef Klingon het volgende:
Volgens de opstelling in De Wedstrijden stond Amoah linksbuiten en Amoah in het midden (correct me if I'm wrong). De hele middenmoot staat trouwens goed bij elkaar.
Onertussen schijnt er al meer plaats gehad te hebben, hoe het er nu precies voorstaat is mij niet echt duidelijk.quote:Laatste kans voor Aalbers bij Vitesse
Door MARCEL VAN DER KRAAN
ARNHEM - Vitesse dreigt de gesprekken met de Duet-groep en Karel Aalbers (adviseur van het bedrijf) over een totale overname van de club en het stadion Gelredome af te blazen als niet vóór maandag is voldaan aan de voorwaarden die de Arnhemse eredivisieclub heeft gesteld.
In dat geval praat Vitesse alleen nog verder met een van de twee overgebleven partijen Eurocommerce of TCN.
Oud-voorzitter Aalbers heeft al lange tijd zijn ogen gericht op het voetbalbedrijf Vitesse en zijn geesteskind het Gelredome. Met de investeringsmaatschappij Duet-groep lijkt een serieuze partner te zijn gevonden.
De top van de voetbalclub heeft eerder deze maand de ideeën van het Britse bedrijf aangehoord en staat in principe open voor de plannen. Maar daarvoor wenst men in Arnhem wel een aantal zaken zwart op wit te hebben. De huidige bewindvoerders wensen geen onverantwoorde risico's te nemen. Te meer daar de club goede hoop heeft dat zij op niet al te lange termijn de eigen broek kan ophouden.
De Duet-groep wil de aandelen van de Stichting Betaald Voetbal Vitesse overnemen en het Gelredome en Vitesse samenvoegen onder één holding. Het bod op de voetbalclub zou zo'n 26 miljoen euro bedragen. Daarnaast zou er een kapitaalkrachtige sponsor klaar staan, die tot 2012 jaarlijks acht miljoen euro wil fourneren.
De Duet-groep wil dat Vitesse zich positief achter haar plannen schaart. De gemeente Arnhem heeft echter aangegeven dat Duet is afgevallen voor de koop van het stadion. Met steun van de club hopen Aalbers en de zijnen dat de politiek terugkomt op dat besluit.
Algemeen directeur Paul van der Kraan van Vitesse zegt dat de club de zaken strikt gescheiden wil houden. ,,Vitesse kan alleen praten over de club. Over de verkoop van het stadion hebben wij niets te zeggen.''
Waarom heeft Vitesse dan toch het initiatief genomen om te praten met Duet?
Van der Kraan: ,,Omdat het ons allemaal te lang ging duren. Wij waren bang dat de verkoop van het Gelredome in een beslissende fase zou komen zonder dat de club Vitesse kennis had kunnen nemen van de bieding van Duet. Een grote financiële injectie zou de club goed uitkomen en het zou prachtig zijn als de club in een klap schuldenvrij kan worden gemaakt. We zijn ten aanzien van het stadion echter geheel afhankelijk van de gemeente.''
Wat verlangt u nu van de Duet-groep?
,,Wij willen kennis nemen van het business plan. Daarbij willen wij een bankgarantie ten hoogte van het bedrag dat gemoeid zou zijn met de eventuele overname van de aandelen. Ook willen wij honderd procent zekerheid over het contracteren van de hoofdsponsor die Duet zegt te hebben. Er zou voor een periode van zeven jaar acht miljoen euro per jaar beschikbaar zijn. Daarnaast heeft Duet aangegeven dat de provincie niet afwijzend tegenover hun plannen staat. Daar willen wij ook graag een schriftelijke bevestiging van. Dat lijkt ons gebruikelijk bij een overname. Ik heb geen boodschap aan emoties uit het verleden. Ik kijk ernaar als naar een gewone zakelijke deal en daarbij horen gewone zakelijke eisen."
Is bekend gemaakt om welke potentiële hoofdsponsor het gaat?
,,Nee, dat is ook niet relevant. Als de Duet-groep de naam van de potentiële hoofdsponsor niet bekend kan maken, kunnen de stukken bij een door ons aan te wijzen notaris worden gedeponeerd.''
Is er een deadline gesteld?
,,We willen vóór komende maandag duidelijkheid. Ook omdat de gemeente vasthoudt aan 1 januari 2006 als verkoopdatum. Vult Duet de voorwaarden in, dan praten we verder. Kunnen ze dat niet, dan houdt het op en richten we ons op de overgebleven partijen.''
Bron: AD
dat weet je bij van Basten maar nooitquote:Op maandag 24 oktober 2005 19:57 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop nog altijd dat Knol fit blijft. Dan staat ie snel in Oranje, denk ik.
quote:Op maandag 24 oktober 2005 19:57 schreef methodmich het volgende:
Ik hoop nog altijd dat Knol fit blijft. Dan staat ie snel in Oranje, denk ik.
Je kunt het ook negatief zien: Hij moet Hersi gewoon in de basis zetten, waardoor hij een wissel over heeft.quote:Op maandag 24 oktober 2005 15:14 schreef DeVinger het volgende:
wie weet leert hij ondertussen ff snel bij, hij heeft toch al twee gouden wissels toegepast (2x hersi)
Maar wel als middenvelder wat mij betreft (of?), en wie moet er dan uit?quote:Op dinsdag 25 oktober 2005 12:15 schreef Domenica het volgende:
[..]
Je kunt het ook negatief zien: Hij moet Hersi gewoon in de basis zetten, waardoor hij een wissel over heeft.![]()
Hersi hoort naar mijn mening gewoon in de basis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |