Als ik uitga heb ik er toch geen last van.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:38 schreef fembol het volgende:
[..]
Als je mensenvrees hebt, dan lijkt het me lastig om een sex/vriendin te scoren.
Misschien moet je daar eens mee beginnen??
Nou je het zegt, daar dacht ik dus dernet ook ff aan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:43 schreef Meteora het volgende:
[..]
Als ik uitga heb ik er toch geen last van.
* fembol vraagt zich af of een baantje bij de supermarkt sex garandeert?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:53 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Nou je het zegt, daar dacht ik dus dernet ook ff aan.
Maar wat nou HET grote verschil is tussen uitgaan en werken in een slagerij of supermarkt is dat je in een discotheek niet tegen iedereen hallo moet zeggen en moet vragen wat ze willen of een praatje moet maken. Dus hier moet je geen onbekenden aanspreken, behalve als je er zelf zin in hebt of zo.
Bij een supermarkt moet je iedereen helpen en kleine praatjes kunnen maken enz. enz.
En hier is het dus wel verplicht om met mensen in contact te zijn/komen.
Dank u!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:53 schreef GF het volgende:
Uiteindelijk kan je ook alleen jezelf veranderen. Je kan hulp krijgen, tips etc. Je moet het zelf ook echt willen. En niemand kan het voor je doen.
Ik voel me al ongemakkelijk als ik alleen al de winkel van de slager binnenkom, laat staan mensen helpen. Dat is gewoon omdat er soms wel 20 mensen je zitten aan te gapen en op je bewegingen letten.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:53 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Nou je het zegt, daar dacht ik dus dernet ook ff aan.
Maar wat nou HET grote verschil is tussen uitgaan en werken in een slagerij of supermarkt is dat je in een discotheek niet tegen iedereen hallo moet zeggen en moet vragen wat ze willen of een praatje moet maken. Dus hier moet je geen onbekenden aanspreken, behalve als je er zelf zin in hebt of zo.
Bij een supermarkt moet je iedereen helpen en kleine praatjes kunnen maken enz. enz.
En hier is het dus wel verplicht om met mensen in contact te zijn/komen.
Met een beetje fantasie kan allesquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:54 schreef fembol het volgende:
[..]
* fembol] vraagt zich af of een baantje bij de supermarkt sex garandeert?[/me]
[me=fembol rent al naar de C1000![]()
Wat bedoel je met: wat Fembol zegt is onzin??quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:56 schreef Meteora het volgende:
[..]
Ik voel me al ongemakkelijk als ik alleen al de winkel van de slager binnenkom, laat staan mensen helpen. Dat is gewoon omdat er soms wel 20 mensen je zitten aan te gapen en op je bewegingen letten.
Wat fembol dus zegt vind ik onzin.
Dezequote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:38 schreef fembol het volgende:
[..]
Als je mensenvrees hebt, dan lijkt het me lastig om een sex/vriendin te scoren.
Misschien moet je daar eens mee beginnen??
Achso.quote:
Waarom begin je gelijk over sex? Je bent wel heel gefrustreert he?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 18:54 schreef fembol het volgende:
[..]
* fembol] vraagt zich af of een baantje bij de supermarkt sex garandeert?[/me]
[me=fembol rent al naar de C1000![]()
Oke, maar het lijkt mij dat dat wel kan in combinatie met vriendin. Dat bedoel ik.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:02 schreef fembol het volgende:
[..]
Achso.
Nou ja, je zegt eigenlijk bang te zijn om in de buurt van onbekenden te komen waar je mee moet praten. Dat is volgens mij mensenvrees.
Maar goed ik ken jou niet, dus ik zal mijn oordeel in het vervolg voor me houden.
Zie TT, niet dan?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 19:03 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Waarom begin je gelijk over sex? Je bent wel heel gefrustreert he?
Beetje contacten leggen heb ik het over. En zo leer je steeds meer mensen kennen...
er staan vriend(in) OF sex hequote:
Waarschijnlijk zijn er in die tijd wel tal van kansen geweest maar hebben ze op de kritieke momenten niet of niet juist gehandelt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 02:22 schreef Neuralnet het volgende:
Het probleem in deze topic is juist dat mensen al heel lang hebben gewacht, maar dat het toch niet lukt.
volgens mij zit jouw probleem veel dieper dan het wel of niet hebben van een vriendin.quote:
Dank u, Rixxx. Dit is dus wat ik bedoelde.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:59 schreef Rixxx het volgende:
[..]
volgens mij zit jouw probleem veel dieper dan het wel of niet hebben van een vriendin.
Dit heeft nix meer met verlegenheid te maken maar gewoon schuwheid voor alles en iedereen. Als je al bewust mensen gaat ontlopen (werken achterin de slagerij speciaal aanvragen) dan ben je al ver van huis. Probeer daar eerst eens een oplossing voor te vinden voordat je aan een vriendin gaat denken.
Overdrijven is ook een vak ih. Als ik schuw van mensen zou zijn dan zou ik me al ongemakkelijk voelen op iedere plek waar andere mensen zijn en dat is dus echt niet het geval. Niet op school, niet als ik uitga, niet als ik in de stad loop. Het verschil met dit en de slager zal ik maar zeggen is gewoon dat bij de slager iedereen naar je kijkt, en op je vingers zit te kijken. Vergelijk het maar met bijv. een presentatie geven aan een grote groep mensen. Dat vinden heel veel mensen moeilijk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 22:59 schreef Rixxx het volgende:
[..]
volgens mij zit jouw probleem veel dieper dan het wel of niet hebben van een vriendin.
Dit heeft nix meer met verlegenheid te maken maar gewoon schuwheid voor alles en iedereen. Als je al bewust mensen gaat ontlopen (werken achterin de slagerij speciaal aanvragen) dan ben je al ver van huis. Probeer daar eerst eens een oplossing voor te vinden voordat je aan een vriendin gaat denken.
Schrale troost, ik ben één jaar ouder dan jij en heb ook nog nooit een vriendin gehad en gezoend en wat al diens meer.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:18 schreef Meteora het volgende:
[..]
En ik kan beter nu aan een vriendin denken dan eerst al mijn andere "problemen" oplossen want tegen die tijd ben ik 35 en dan is het zoeken naar een vriendin helemaal onbegonnen werk. Iedereen zegt dat ik me nergens druk om hoef maken omdat ik "nog maar" 19 jaar ben. Nou, ik vind iemand van bijna 20 jaar die nog nooit heeft gezoend toch anders al vrij extreem hoor.![]()
Vakken vullen is inderdaad wel anders ja. Misschien dat ik is een baan moet zoeken bij AH of C1000 ofzo dan??quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:33 schreef Topmaat het volgende:
Maar bij een baantje zoals bijv. vakkenvullen zit er toch niemand op je vingers te kijken? Niet dat je dat nou nog moet gaan doen... maar het is maar een voorbeeld.
Maar je moet om te beginnen ook maar eens wat proberen aan je gedrag te veranderen... niet dat het echt slecht is maar gewoon van vertrouwen hebben in mensen. Als je vaak iemand niet geloofd of iets niet vertrouwd als ze wat zeggen denken ze ook gelijk raar over je.
Nee ik ben absoluut geen homo..quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:37 schreef Onsokumaru het volgende:
misschien ben je wel homo.. ..sorry misschien heb ik je nu wel beledigd..
Maar het kan wel..
Zelf denk ik dat je er niet zo bovenop moet gaan zitten over vrouwen..
Op iedere potje past een deksel , op sommige wel wel 2 !!
Maar das een andere zaak !!
19 jaar en nog geen wijf hebben gepaald of gezoend .. is geen schande.. komop je bent 19 jaar !!
Kijk als je 91 jaar bent bijvoorbeeld ..ok.. dan was het wel een probleem geweest !!
Maar 19 jaar...
En al wil je zo graag voelen hoe het is om een meisje te hebben..
verzeker ik je toch om samen met vrienden op vakantie te gaan..
Snap ik... je kunt het niet zomaar veranderen... maar:quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:42 schreef Meteora het volgende:
[..]
Als je vroeger vrij veel werd gepest dan ga je anders over mensen denken. En nee dat kun je niet zomaar veranderen. Niet dat ik het niet wil, maar zo werken je hersenen nou eenmaal heb ik ergens gelezen. Maar ja ik zal mn best doen![]()
Daar heb je gelijk in. Ja vakkenvullers van bijna 20 zoeken ze niet denk ik en achter de kassa ben ik ook niet van plan.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:48 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Snap ik... je kunt het niet zomaar veranderen... maar:
- Je bent een stuk ouders en nou is alles weer helemaal anders dan vroeger.
- Je moet niet altijd in het verleden blijven kijken van toen ging dat en dat vroeger fout, want dan blijf je in de put zitten over dingen die al 10 jaar geleden zijn bijvoorbeeld.
- En dat lijkt me zeker een goed idee bij AH of iets... als dat nog zou gaan (leeftijd enzo...) Want het is niet zo dat je niet met iemand durft te praten.. alleen het contact beginnen leggen is moeilijk. Maar in eens supermarkt is het altijd wel lachen met collega's als je je een beetje normaal opsteld tegenover de rest.
Bij de AH zoeken ze trouwens nog een slager, want daar is er nog maar 1 over.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:12 schreef Meteora het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Ja vakkenvullers van bijna 20 zoeken ze niet denk ik en achter de kassa ben ik ook niet van plan.
Ik durf inderdaad wel gewoon te praten alleen niet tegen hele grote groepen en ja bijv. op een leuk meisje afstappen. Lijkt me nou niet echt dat ik dan gelijk mensenschuw ben.
Ik zal er op proberen letten topmaat wat je net zei.
Ik werk ondertussen al 5 jaar bij een slager dus ik ben het ondertussen best wel al beu dus ik ga dan niet nog is op de slagersafdeling werkenquote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:19 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Bij de AH zoeken ze trouwens nog een slager, want daar is er nog maar 1 over.
Nou zal ik eens zeggen waarom je daar wel bij de slager zou kunnen gaan staan:
- Er werken veel meer mensen bij AH, dus je komt iig zeker in de pauzes in contact met veel jeugd.
- Het is niet helemaal achteraf, want je staat gewoon in de winkel waar je iedereen dus voorbij ziet lopen... je moet ook wat bijvullen enz. enz.
- Het is gezellig (ik kan het weten want ik heb er ook gewerkt) Leuke collega's iig...
Kijk, nou begin je weer al.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:27 schreef Meteora het volgende:
[..]
Ik werk ondertussen al 5 jaar bij een slager dus ik ben het ondertussen best wel al beu dus ik ga dan niet nog is op de slagersafdeling werken![]()
Leuke collega's waar ik toch niet veel tegen zeg.![]()
Ik ben altijd al een stil persoon geweest en dat verandert niet zomaar. Zeker tegen onbekende mensen zeg ik niet veel.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:31 schreef Topmaat het volgende:
[..]
Kijk, nou begin je weer al.
Je bent er nog niet eens aan begonnen en je zegt al van tevoren dat je tegen die leuke collega's niks zou zeggen.
Als je zo altijd van tevoren denkt komt er idd nooit wat van he. Dat is dus het probleem.. eens wat ondernemen inplaats van van tevoren al te zeggen van dat het toch niks wordt.
Laat ik het dan zo zeggen. Uit je vorige berichten komt het volgende naar voren: verlegenheid, mensen niet snel geloven, mensen moeilijk vertrouwen. Je in veel situaties ongemakkelijk voelen. Ik wil je niets aanpraten, maar denk je dan ook niet dat het probleem dieper zit? Ik ben zelf in eerste instantie ook een tikkeltje verlegen, maar ik heb er nog nooit een seconde bij nagedacht om niet in een supermarkt te willen werken omdat ik daar te veel op mijn vingers gekeken zal gaan worden (ik werk in supermarkt als bijbaantje). Als zulke simpele gesprekjes al een obstakel vormen dan denk ik dat je om te beginnen daar eens wat meer op moet oefenen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:18 schreef Meteora het volgende:
[..]
Overdrijven is ook een vak ih. Als ik schuw van mensen zou zijn dan zou ik me al ongemakkelijk voelen op iedere plek waar andere mensen zijn en dat is dus echt niet het geval. Niet op school, niet als ik uitga, niet als ik in de stad loop. Het verschil met dit en de slager zal ik maar zeggen is gewoon dat bij de slager iedereen naar je kijkt, en op je vingers zit te kijken. Vergelijk het maar met bijv. een presentatie geven aan een grote groep mensen. Dat vinden heel veel mensen moeilijk.
En ik kan beter nu aan een vriendin denken dan eerst al mijn andere "problemen" oplossen want tegen die tijd ben ik 35 en dan is het zoeken naar een vriendin helemaal onbegonnen werk. Iedereen zegt dat ik me nergens druk om hoef maken omdat ik "nog maar" 19 jaar ben. Nou, ik vind iemand van bijna 20 jaar die nog nooit heeft gezoend toch anders al vrij extreem hoor.![]()
nou wat een contacten doe je op met krantenlopen johquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 12:46 schreef Sabrina1981 het volgende:
Ja maar om daar je werk voor op te zeggen is flauwekul, daar doe je ook contacten op. Of het de contacten zijn die je zoekt is meestal niet zo, maar het is beter dan helemaal niks.
Teveel binnen zitten kan je heel simpel oplossen, maar volgens mij weet hij dat zelf dondersgoed.
quote:hallo meneer! ik heb uw krant weer
Dat is niet het enige wat hij doet he.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:09 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
nou wat een contacten doe je op met krantenlopen joh![]()
[..]
ja achter bij de slager werken? dat werkt johquote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:32 schreef Sabrina1981 het volgende:
Dat is niet het enige wat hij doet he.
Hij weet zelf idd goed genoeg dat het niet werkt, maar hij is ook "te bang" om iets te gaan doen waar hij wel veel met mensen in contact komt.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:34 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
ja achter bij de slager werken? dat werkt joh
hij zegt zelf dat het niet werkt.
ik zeur absoluut niet. ik geef slechts tips maar word dan telkens tegengesproken door zo'n 'trien' die het beter denkt te weten maar die volgens mij ook nog geen succes heeft gehad. het is natuurlijk zijn beslissing en ik zeg niet dat hij ergens anders moet werken, het is slechts 1 van de vele opties die hij heeft om z'n positie te verbeteren.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:37 schreef GF het volgende:
Waarom zeuren jullie zo over z'n werk?
En stel dan leert hij een meid kennen via het werk. Ik hou werk en prive in dat opzicht liever gescheiden.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:40 schreef flyin-hawk het volgende:
[..]
ik zeur absoluut niet. ik geef slechts tips maar word dan telkens tegengesproken door zo'n 'trien' die het beter denkt te weten maar die volgens mij ook nog geen succes heeft gehad. het is natuurlijk zijn beslissing en ik zeg niet dat hij ergens anders moet werken, het is slechts 1 van de vele opties die hij heeft om z'n positie te verbeteren.
precies. zo is het leven nou eenmaal, het wordt je niet in de schoot geworpen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:37 schreef Topmaat het volgende:
Hij weet zelf idd goed genoeg dat het niet werkt, maar hij is ook "te bang" om iets te gaan doen waar hij wel veel met mensen in contact komt.
Maar die stap moet hij gewoon maken om erop vooruit te gaan.
dat zou geweldig zijn voor hem. dat meen ik echt en ik gun het hem.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 12:42 schreef GF het volgende:
En stel dan leert hij een meid kennen via het werk. Ik hou werk en prive in dat opzicht liever gescheiden.
Ik ben inderdaad ondertussen vrij pessimistisch en negatief geworden. Je kunt het pessimistisch noemen, ik noem het de realiteit. Ook al wordt ik neergeplant in een omgeving waar ik veel nieuwe mensen kan leren kennen dan doe ik dat toch niet, of niet goed. (Op school kan het ook maar daar doe ik het ook niet, precies hetzelfde verhaal).quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:46 schreef HenryHill het volgende:
Ik snap Topmaat wel, maar ik denk dat het probleem bij Meteora toch nog net iets dieper ligt.
Feit is gewoon dat je wel de omgevingsfactoren wel zo goed mogelijk kunt kiezen door bijvoorbeeld een baan te kiezen waarin je veel mensen tegenkomt, maar het is nog steeds niet zaligmakend. Het is dan wel makkelijker om die stap te zetten om wat te socializen, maar je zult nog steeds zelf die stap moeten zetten.
Als je dat niet durft, zal het rendement wat je bereikt minimaal zijn (alhoewel, nog steeds wel iets beter dan als je een 'slechte' omgeving uit zou kiezen). Meteora weet dat hij ook in een goede omgeving niet bereikt wat hij graag zou willen bereiken, en redeneert daarom zo pessimistisch... denk ik.
extreme twintiger meldt zich!quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:18 schreef Meteora het volgende:
[..]
... Nou, ik vind iemand van bijna 20 jaar die nog nooit heeft gezoend toch anders al vrij extreem hoor.![]()
Ik neem aan dat je er niet bepaald trots op bent.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:07 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
extreme twintiger meldt zich!
wow ik ben extreem!
quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:18 schreef Meteora het volgende:
Iedereen zegt dat ik me nergens druk om hoef maken omdat ik "nog maar" 19 jaar ben. Nou, ik vind iemand van bijna 20 jaar die nog nooit heeft gezoend toch anders al vrij extreem hoor.![]()
Nee ik ben er niet trots op maar ik ga mezelf toch niet zielig lopen voelen!!quote:Op woensdag 31 augustus 2005 15:17 schreef Meteora het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je er niet bepaald trots op bent.Extreem bedoel ik dan als extreem zielig.
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |