Op aarde heb je een keuze , kiezen voor God , en wanneer je niet voor Hem kiest , kies je automatisch tegen Hem.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:12 schreef Lukaso het volgende:
Maar wat vinden jullie dan hier van:
(zo ongeveer)
God houd van alle mensen, dat is duidelijk.
Als de eindtijd is aangebroken, dan worden eerst alle mensen naar de hemel getransporteerd.
Degenen die niet voor God gekozen hebben, worden achtergelaten, en vervolgens gebeurt er dit:
[..]
Hoe kun je de mensheid dan zoiets aandoen?
In de Bijbel staat dat God alles kan. Als hij toch van de mensen houdt, waarom zorgt hij er dan niet voor dat wij van hem gaan houden en ook gelukkig worden?
Waar heb ik dat soort waanzin vaker gehoord?quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:08 schreef HRR het volgende:
Op aarde heb je een keuze , kiezen voor God , en wanneer je niet voor Hem kiest , kies je automatisch tegen Hem.
Kortom god maakt je om een keuze te maken of je je onderwerpt of niet. Hij maakt sommigen zo dat ze daar zeer waarschijnlijk niet voor kiezen. En die komen dan in de hel zodat diegenen die wel voor onderwerping kozen zich beter kunnen voelen dan diegenen die niet die keuze maakten. En diegenen die niet de keuze maakten branden voor eeuwig in de hel. En dan durf jij te stellen dat de mens dat zichzelf aandoet? Hoe blind ben je?quote:En dan is het zo van : Hoe kun je de mensheid zoiets aandoen? Je doet het toch echt zelf ,of je kiest tegen Hem,of je kiest voor Hem.
Je kan het geloven , of je laat het links liggen.sim-pel
en dan de ohhzo bekende tekst : Niemand komt tot de Vader dan door mij (Jezus)
Same herequote:Op zondag 28 augustus 2005 14:50 schreef roobje het volgende:
Mijn beeld van christenen verandert hiermee dus totaal niet, het wordt eerder versterkt
quote:
Het is dus niet door 1 mens geschreven , door meerdere mensen :x
quote:Je kan ook tegen God praten , hij hoort je toch wel !
Als je naar de bijbel moet gaan leven wordt het op straat wel erg geweldadig als je bepaalde gedeeltes leest die handelen over het doodmaken van ongelovigen/spotters e.d.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:17 schreef HRR het volgende:
Ik zeg dat iedereen gelijk is , En er zijn geen verschillen in echte Christenen ,maar wat het probleem is dus : sommige doen zich voor als Christenen terwijl ze dat (wanneer je hun aan de bijbel toetst)niet zijn .
Wie niet gelooft zal branden in de hel!quote:Op aarde heb je een keuze , kiezen voor God , en wanneer je niet voor Hem kiest , kies je automatisch tegen Hem
De leer van Christus, is dat niet 'ik ben niet gekomen om de wet te veranderen'?quote:Op maandag 29 augustus 2005 00:13 schreef Choices het volgende:
Een christene, die leeft volgens de leer van christus, word alles behalve geweldadig.
Mja, niets meer aan toe te voegen..quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:55 schreef AndJusticeForAll het volgende:
Misschien zou je die God/jezus van jou eens moeten benaderen om wat grammatisch beter te worden. ' Schult ipv schuld, jouw ipv jou - wel eens van aanwijzende voornaamwoorden gehoord?'
OT: Geloof zuigt IMO en is de voornaamste bron van alle ellende in de wereld.
Waar is God/ Jezus/ Mohammed dan? Iemand hem/het/haar ooit wel eens gezien?
Get a life!!
quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:17 schreef HRR het volgende:
En er zijn geen verschillen in echte Christenen ,maar wat het probleem is dus : sommige doen zich voor als Christenen terwijl ze dat (wanneer je hun aan de bijbel toetst)niet zijn .
Het is een aardig verschil inderdaad. Dit geeft er overigens de schijn van dat het Jezus niet uitmaakt wat je in zijn naam doet, zolang het maar iets positiefs is.quote:Op zondag 28 augustus 2005 19:53 schreef Veersesmurf het volgende:
39 Jezus echter zei: Verhindert het hem niet; want er is niemand die een kracht zal doen in mijn naam en kort daarna smadend van Mij zal kunnen spreken.[/i]
Dit is het verschil. Een verschil van dag en nacht!
Niet elke religie gaat uit van aanbidding van goden. Bijvoorbeeld Wicca wat je noemde, gaat niet uit van aanbidding van goden.quote:Wat ik dan nog niet begrijp: hoe kun je aan de hand van deze pasage uit de bijbel een andere religie aanhangen? terwijl er in de bijbel ook nog staat: Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben. (Exodus)
Als je niet in hem gelooft, kun je niet voor of tegen hem kiezen. Op de achterkant van de maan staat een paarse olifant met de kop van een kanarie. Kies je voor hem of tegen hem?quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:08 schreef HRR het volgende:
En dan is het zo van : Hoe kun je de mensheid zoiets aandoen? Je doet het toch echt zelf ,of je kiest tegen Hem,of je kiest voor Hem.
De bijbel kent echter veel interpretaties, en iedereen die zichzelf christen noemt, zal de bijbel op een dusdanige manier interpreteren dat daaruit blijkt dat diegene een christen is. Wie moeten we nou geloven?quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:17 schreef HRR het volgende:
Ik zeg dat iedereen gelijk is , En er zijn geen verschillen in echte Christenen ,maar wat het probleem is dus : sommige doen zich voor als Christenen terwijl ze dat (wanneer je hun aan de bijbel toetst)niet zijn
Jij leest dus alleen wat je wilt lezen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Als je naar de bijbel moet gaan leven wordt het op straat wel erg geweldadig als je bepaalde gedeeltes leest die handelen over het doodmaken van ongelovigen/spotters e.d.
Ik heb eerder de indruk dat jij die delen over slaat, maar intussen wel zegt dat je de bijbel volgt.quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:45 schreef HRR het volgende:
[..]
Jij leest dus alleen wat je wilt lezen.
Er is een groot verschil tussen het oude testament en het nieuwe testament. In het ot staan idd veel oorlogen beschreven, evenals geweldadigheden etc.quote:Op zondag 28 augustus 2005 23:21 schreef wonko het volgende:
[..]
Als je naar de bijbel moet gaan leven wordt het op straat wel erg geweldadig als je bepaalde gedeeltes leest die handelen over het doodmaken van ongelovigen/spotters e.d.
mensen die een andere god vereren moeten we ook liefhebben. dat is 1 van de grote verschillen met de islamquote:Op maandag 29 augustus 2005 10:01 schreef speknek het volgende:
Jezus zegt meer, heb je naaste lief. Mensen die andere goden vereren hoeven dat niet te zijn.
welk verhaal over welke samaritaan?quote:Zelfs het verhaal van de Samaritaan is niet helemaal toereikend, want dat waren in principe ook Joden.
waar staat er in de wet dan dat je ongelovigen moet doden? en bedoel je de 10 geboden, of de 612 (zoiets geloof ik, in die richting) geboden van de Joden?quote:Het had al heel wat makkelijker geweest als Jezus had gezegd dat de vorige wet gewoon werd afgeschaft, dat zou althans vele miljoenen doden gescheeld hebben. Jezus was alleen niet gek, als hij dat zei had niemand hem nog gevolgd.
Ik denk dat je beter dood kan gaan in het eerste leven, dan in het 2de want dat is voor eewigquote:Je kunt wel zeggen dat in het Nieuwe Testament het accent verschuift. Waar in het Oude Testament anders gelovigen de meest gruwelijke straf verdienen in het huidige leven, doen ze dat in het Nieuwe Testament in het volgende leven. M.a.w. niet de mens moet ze straffen, maar god. En dat is inderdaad een behoorlijke puike stap van Jezus. Kun je wel zien dat hij erg vredelievend was. Uhhuh. Moreel hoogstaand die man.
De Koran leert ook naastenliefde, precies zo als de Bijbel, ongeacht welke religie iemand aanhangt.quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:17 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
mensen die een andere god vereren moeten we ook liefhebben. dat is 1 van de grote verschillen met de islam
God starft volgens mij helemaal niet op die manier; God is liefde.quote:Trouwens, God hoeft je helemaal niet te straffen, zolang jij aanvaard dat je Zijn kind bent![]()
Ik gebruik jou heel even om iedereen een pluim te gevenquote:Op maandag 29 augustus 2005 11:02 schreef Veersesmurf het volgende:
Ik heb niet het gevoel dat we elkaar bevechten hoorvolgens mij is dit best een goeie discussie. Ik hoef ook helemaal mijn gelijk niet te hebben. Wat ik geloof kan niemand mij afpakken, maar ik wil wel graag dat er misverstanden over Christenen uit de wereld worden geholpen, daar is dit topic ook voor
![]()
Met je eens, maar wil het nog ietsje nuanceren als je het niet erg vind:quote:Op maandag 29 augustus 2005 11:02 schreef Veersesmurf het volgende:
Die uitspraak was van mijHet verschil is alleen dat ik geen dingen doe uit naam van mijn God die ik anderen ook niet aan wil doen. Radicalen van de Islam doen dat wel.
Staat er ook ergens hoe hij zal oordelen en wat de straffen dan zijn? Soort Wetboek van Strafrecht zeg maar? Ik merk nl. dat verschillende stromingen hier zo hun eigen ideeën over hebben.quote:God is ook liefde, en hij wil niets liever dan dat ieder mens op deze aarde gespaard wordt! Toch zal Hij oordelen over de mensen (staat in de bijbel) omdat wij het er zelf naar hebben gemaakt door van de boom van goed en kwaad te eten.
Bij jou bespeur ik dat ook niet zoquote:Ik heb niet het gevoel dat we elkaar bevechten hoorvolgens mij is dit best een goeie discussie. Ik hoef ook helemaal mijn gelijk niet te hebben. Wat ik geloof kan niemand mij afpakken, maar ik wil wel graag dat er misverstanden over Christenen uit de wereld worden geholpen, daar is dit topic ook voor
![]()
De bijbel spreekt onder anderen over een tweede dood, over in de duisternis uitgeworpen worden en in een poel met vuur geworpen worden. Verschillende stromingen denken er anders over, maar de meeste stromingen hanteren wel een van deze ideeeen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 11:27 schreef freija het volgende:
Staat er ook ergens hoe hij zal oordelen en wat de straffen dan zijn? Soort Wetboek van Strafrecht zeg maar? Ik merk nl. dat verschillende stromingen hier zo hun eigen ideeën over hebben.
Wat mij in het algemeen vaak tegenvalt van christenen is dat vaak niet de liefde voor naasten centraal staat, maar eerder een haat tegen wat zij slecht achten. Met de christenen die tot nu toe in deze topic posten valt die eigenschap gelukkig reuze mee.quote:Op maandag 29 augustus 2005 11:37 schreef freija het volgende:
Wat dat betreft moet ik concluderen dat religie, hoe goed bedoeld ook van oorsprong, zo z'n keerzijde heeft.
M'n moeder zei altijd: 'alles waar 'tè' voor staat is niet gezond'.
Is hier ook wel van toepassing volgens mij
Leuke moeder heb je!quote:Op maandag 29 augustus 2005 11:37 schreef Lukaso het volgende:
Eventjes terug komend op het scheppingsverhaal, dat 'wij' de fout in zouden zijn gegaan.
(de discussie voer ik nu op een niveau aannemend dat alles wat in de Bijbel staat waar is)
>God schiep de mens
>God zegt dat de mens slecht is (ik kan de juiste woorden niet meer vinden) een leugenachtig karakter heeft e.d.
>God zegt: maar dat geeft niet, ik vergeef het je als je voor mij kiest.
Dat doet me een beetje denken aan een grapje dat mijn moeder weleens met mij uithaalde toen ik nog klein was. Als ik dan op een krukje stond, gaf ze me een zacht duwtje zodat ik begon te wankelen en er bijna af viel. Daarna pakte ze mij meteen vast en zei ze, Zo, ik heb je gered!
Wij altijd allebei lachen natuurlijk, omdat het nergens op sloeg, ze had me immers ook geduwt.
Zit er ergens een fout in mijn redenatie dat ik deze twee zaken met elkaar vergelijk?
Oooow..ik geloof niet en ga dus naar de hel...dan maakt het niet meer uit of ik een massamoordenaar wordt? Dus als ik zonder zonden zou leven maar alleen niet in die verhalen trap ben ik net zo zondig als een moordenaar?quote:Op maandag 29 augustus 2005 08:45 schreef HRR het volgende:
[..]
Jij leest dus alleen wat je wilt lezen.
Jezus is daarom naar aarde gekomen , is voor elke zondaar aan het kruis gestorven.En dat iedereen Jezus nodig heeft , en dan maakt het niet uit WAT je hebt gedaan,want elke zonde is voor Hem evengroot.En dan gaat het niet meer om doodmaken ed.
Dat is dus niet te zeggen. Iedereen die naar de kerk gaat zal zichzelf christen noemen, en het hangt maar van je schrift-interpretatie af welke criteria je daar aan stelt.. Bovendien zitten er veel tegenspraken in de bijbel, zodat je bijna altijd wel je eigen gedrag kunt goed praten..quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:40 schreef Veersesmurf het volgende:
@ Alicey: Ik ben blij dat het in dit topic reuze meevalt, want daar is dit topic uiteindelijk voor bedoeld dacht ikmaar is het zo dat die mensen die haat hebben naar de kerk gaan, of dat ze Christen zijn, want daar zit nogal een verschil in!
Volgens mij was het Jezus die zei: Als je iemand haat, heb je hem in je hart al vermoord!
Er staan ook verzen in de islam waarin staat dat je andersgelovigen moet eerbiedigen. Het is maar net wat je eruit plukt. Gelukkig heeft jouw geloofsgenootschap het goede eruit geplukt dan.quote:Op maandag 29 augustus 2005 10:17 schreef Veersesmurf het volgende:
mensen die een andere god vereren moeten we ook liefhebben. dat is 1 van de grote verschillen met de islam
Lucas 10:quote:welk verhaal over welke samaritaan?
Deuteronomium 13.quote:waar staat er in de wet dan dat je ongelovigen moet doden? en bedoel je de 10 geboden, of de 612 (zoiets geloof ik, in die richting) geboden van de Joden?
Ook heidenen? Helemaal niet! Ja, als ze toch weer in Jezus gaan geloven, maar dan zijn het geen heidenen meer.quote:Jezus heeft idd een behoorlijke puike stap gezet toen hij aan het kruis hing. Door die stap vergeeft God alle mensen (ook heidenen) hun zonden via Hem.
Trouwens, God hoeft je helemaal niet te straffen, zolang jij aanvaard dat je Zijn kind bent![]()
Het ligt eraan of je wel eens van Jezus hebt gehoord en van zijn daden. Als je dat nooit hebt gehoord wordt je geoordeeld naar je daden staat er in de bijbel.quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:42 schreef wonko het volgende:
[..]
Oooow..ik geloof niet en ga dus naar de hel...dan maakt het niet meer uit of ik een massamoordenaar wordt? Dus als ik zonder zonden zou leven maar alleen niet in die verhalen trap ben ik net zo zondig als een moordenaar?
In het scheppingsverhaal wordt de toestand, waarin de mens onwetend is, verheerlijkt. Dat staat me erg tegen. Je hebt helemaal gelijk; vertel een kind dat het iets niet mag doen, en het zal het doen. God is belachelijk bezig geweest, door Zijn vinger op te steken en te zeggen dat ze niet van de boom der wijsheid mogen eten. De mens zit nou eenmaal zo inmekaar, en is notabene door God zelf geschapen ! God stelt dus zijn eigen creatie even op de proef. Die zondeval is God zijn fout. Niet die van de mens. De mens was immers onwetend.quote:Op maandag 29 augustus 2005 11:37 schreef Lukaso het volgende:
Eventjes terug komend op het scheppingsverhaal, dat 'wij' de fout in zouden zijn gegaan.
(de discussie voer ik nu op een niveau aannemend dat alles wat in de Bijbel staat waar is)
>God schiep de mens
>God zegt dat de mens slecht is (ik kan de juiste woorden niet meer vinden) een leugenachtig karakter heeft e.d.
>God zegt: maar dat geeft niet, ik vergeef het je als je voor mij kiest.
Dat doet me een beetje denken aan een grapje dat mijn moeder weleens met mij uithaalde toen ik nog klein was. Als ik dan op een krukje stond, gaf ze me een zacht duwtje zodat ik begon te wankelen en er bijna af viel. Daarna pakte ze mij meteen vast en zei ze, Zo, ik heb je gered!
Wij altijd allebei lachen natuurlijk, omdat het nergens op sloeg, ze had me immers ook geduwt.
Zit er ergens een fout in mijn redenatie dat ik deze twee zaken met elkaar vergelijk?
Aan de hand van zijn werken kun je zien of hij een Christen is, niet aan de hand van zijn kerkgangquote:Op maandag 29 augustus 2005 13:42 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dat is dus niet te zeggen. Iedereen die naar de kerk gaat zal zichzelf christen noemen, en het hangt maar van je schrift-interpretatie af welke criteria je daar aan stelt.. Bovendien zitten er veel tegenspraken in de bijbel, zodat je bijna altijd wel je eigen gedrag kunt goed praten..
Je vroeg nog of ik die gelezen had; die heb ik idd gelezenquote:Op maandag 29 augustus 2005 13:40 schreef Veersesmurf het volgende:
In openbaringen staat behoorlijk veel over wat er gaat gebeuren met de wereld, en met de mensen die daarop leven. In dit laatste bijbelboek staan veel verschrikkelijke dingen zoals de poel van vuur e.d. ik raad je aan om dat bijbelboek (hoe moeilijk het ook is) te lezen.
Met alle respect; de manier waarop HRR zijn verhaal hier doet, bevestigd mijn opvatting over het kinderlijk denken in het geloof alleen maar. Ik kan dergelijke mensen gewoon niet serieus nemen.quote:HRR bedoeld het wel goed met dit topic, maar het komt er allemaal zo ongelukkig uit vind ik. Gelukkig dat (sommigen van) jullie vinden dat ik het minder heb. Ik heb ook niet de intentie mensen terecht te wijzen o.i.d. al komt dat misschien soms wel eens over.
Tja, dit spreekt me ook totaal niet aan. Altijd die zonde van de mens, je zou er bijna depressief van worden. Aan de ene kant wil de mens zich erg nederig opstellen, zodat er een goede reden is om ethische principes te hebben. Aan de andere kant is er weer die arrogantie, dat de schepper van alles zich zo met de men bezighoudt. Ik zie daar een tegenstrijdigheid in voor mezelf.quote:@ Lukaso: uhm...in Genesis staat: God schiep de mens [...] God keek naar alles wat Hij had gemaakt en zag dat het zeer goed was.
Maar toen kwam de duivel, en hij verleidde de mens om van de boom te eten van goed en kwaad. Hierdoor werd de mens sterfelijk, was er pijn e.d. maar omdat God zoveel van Zijn kinderen (ons) houdt vergeeft Hij het ons.
Ik dacht wel dat je dit verhaal bedoelde, omdat het het meest bekende is over een Samaritaan, maar er staan meer verhalen over in de bijbel, vandaarquote:Op maandag 29 augustus 2005 13:50 schreef speknek het volgende:
Lucas 10:
27 De wetgeleerde antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw kracht en met heel uw verstand, en uw naaste als uzelf.’ 28 ‘U hebt juist geantwoord,’ zei Jezus tegen hem. ‘Doe dat en u zult leven.’ 29 Maar de wetgeleerde wilde zich rechtvaardigen en vroeg aan Jezus: ‘Wie is mijn naaste?’ 30 Toen vertelde Jezus hem het volgende: ‘Er was eens iemand die van Jeruzalem naar Jericho reisde en onderweg werd overvallen door rovers, die hem zijn kleren uittrokken, hem mishandelden en hem daarna halfdood achterlieten. 31 Toevallig kwam er een priester langs, maar toen hij het slachtoffer zag liggen, liep hij met een boog om hem heen. 32 Er kwam ook een Leviet langs, maar bij het zien van het slachtoffer liep ook hij met een boog om hem heen. 33 Een Samaritaan echter, die op reis was, kreeg medelijden toen hij hem zag liggen. 34 Hij ging naar de gewonde man toe, goot olie en wijn over zijn wonden en verbond ze. Hij zette hem op zijn eigen rijdier en bracht hem naar een logement, waar hij voor hem zorgde. 35 De volgende morgen gaf hij twee denarie aan de eigenaar en zei: “Zorg voor hem, en als u meer kosten moet maken, zal ik u die op mijn terugreis vergoeden.” 36 Wie van deze drie is volgens u de naaste geworden van het slachtoffer van de rovers?’ 37 De wetgeleerde zei: ‘De man die medelijden met hem heeft getoond.’ Toen zei Jezus tegen hem: ‘Doet u dan voortaan net zo.’
Ja ook heidenen, want Christenen zijn heidenen in de bijbel. Volgens de Joden zijn Christenen heidenen (toen zoiezo, weet niet precies hoe er nu over wordt gedacht)quote:Deuteronomium 13.
[/qoute]
zozo, daar staat nogal wat! heb het hoofdstuk nooit gelezen (lees nog niet zo heel lang in de bijbel) maar wat er staat is nogal robuust. Ik weet op't moment ook even niet wat ik er mee aanmoet, misschien kom ik er later nog op terug![]()
[qoute]
Ook heidenen? Helemaal niet! Ja, als ze toch weer in Jezus gaan geloven, maar dan zijn het geen heidenen meer.
Vrijwel iedereen is echter in eigen kringen "goed", dus ook dat wordt een lastige maatstaf. Voor goede werken hoef je ook zeker geen christen te zijn. Kan een niet-christen daarmee een betere christen zijn dan iemand die die wel is?quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:54 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Aan de hand van zijn werken kun je zien of hij een Christen is, niet aan de hand van zijn kerkgang![]()
Op vragen als of god mensen naar de hel wil sturen, hoe lang god kwaad blijft, of jezus zelf heeft gedoopt, of het hele woord geloofd moet worden, of god werkelijk alles kan, of je mensen mag vervloeken, of echtscheiding is toegestaan, of de hel bestaan en hoe de hel is zijn voorbeelden van vragen waar de bijbel meerdere antwoorden op geeft, die in veel gevallen lijnrecht tegenover elkaar staan.quote:Ik ben het niet met je eens dat er veel tegenspraak in de bijbel zit
Ook wanneer complete passages en hoofdstukken worden gebruikt kan er rechtvaardiging worden gevonden voor gedragingen die in de hedendaagse ethiek niet gelden als zuiver gedrag.quote:, wel dat je je eigen gedrag goed kunt praten, maar dat komt vaak omdat er dan 1 zinnetje heel breed wordt uitgemeten, terwijl er vaak ook nog iets achter dat zinnetje komt, of ervooor staat.
Ik geloof dus dat het de schuld van de duivel is geweest, en niet van God. De mens had ook geen verleiding om van de boom te eten. Waarom zouden ze, God had immers gezegd dat ze dat niet mochten. De mens zit nu zodanig in elkaar dat ze het wel zou doen. Ik geloof dat ze dat toen niet hadden.quote:Op maandag 29 augustus 2005 13:52 schreef Haushofer het volgende:
[..]
In het scheppingsverhaal wordt de toestand, waarin de mens onwetend is, verheerlijkt. Dat staat me erg tegen. Je hebt helemaal gelijk; vertel een kind dat het iets niet mag doen, en het zal het doen. God is belachelijk bezig geweest, door Zijn vinger op te steken en te zeggen dat ze niet van de boom der wijsheid mogen eten. De mens zit nou eenmaal zo inmekaar, en is notabene door God zelf geschapen ! God stelt dus zijn eigen creatie even op de proef. Die zondeval is God zijn fout. Niet die van de mens. De mens was immers onwetend.
Een vraag die nu in mij opkomt is waarom de duivel dit wilde. Een zondeval-verhaal komt in meerdere religies voor, maar de reden waarom de duivel kennis van goed en kwaad aanbiedt verschilt per religie, en soms ook per individu.quote:Op maandag 29 augustus 2005 14:07 schreef Veersesmurf het volgende:
De duivel wilde echter dat de mens zou weten van goed en kwaad, en daartoe heeft hij hen verleidt in het paradijs in de vorm van een slang.
Juist en die boom met die lekkere appel heeft God daar zelf neergezet.........quote:Op maandag 29 augustus 2005 14:07 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Ik geloof dus dat het de schuld van de duivel is geweest, en niet van God. De mens had ook geen verleiding om van de boom te eten. Waarom zouden ze, God had immers gezegd dat ze dat niet mochten. De mens zit nu zodanig in elkaar dat ze het wel zou doen. Ik geloof dat ze dat toen niet hadden.
De duivel wilde echter dat de mens zou weten van goed en kwaad, en daartoe heeft hij hen verleidt in het paradijs in de vorm van een slang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |