abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30054993
Verkeerde kijk op Christenen -

Zal me eerst voorstellen , Ben HRR ,19 Jaar en heel m'n leven al Christelijk opgevoed
en ben 31 Januarie gedoopt.(Dit wil dus zeggen dat ik m'n keuze uit aan iedereen door
als zondige ik te sterven , en dan met Jezus op te staan.)

Waarom ik dit topic opent is het volgende,wanneer ik hier kijk ,zijn de "Christenen" altijd
het "pispaaltje" zijn (EN SOMS NOG TERECHT OOK)(dit later) ,en dit is dus puur ,omdat ze een verkeerde kijk erop hebben.

Hoe komt het dat ze een verkeerd beeld hebben naar Christenen.Nou dit is waarom.
Mensen hebben het idee dat wanneer iemand 2 keer naar de kerk gaat,stijf moet zitten
in die kerk op banken en moeten zingen op orgel muziek,en saai moeten luisteren naar een preek
dat DAT de Christenen zijn.Ook zie ik zelf ook dat de "Christenen" soms heilig in de kerk zitten op zondag
maar door de weeks een leven leiden vol rottigheid.Nu wil ik ff alvast zeggen : NIET iedereen die naar een
(zo heet het) Traditionele kerk gaan,nep Christenen zijn,maar het is wel sterk daar.

En ik snap de meeste dus ook echt dat als DAT Christen zijn is , dat dat dus echt bullshit is.
Ook hoor je dan , dat de collecte naar de dikke mercedes van de dominee is,en dat kan ik ook begrijpen.
En weetje, jullie hebben dan ook nog gelijk ook.Die dominees die daar staan krijgen ook super veel
betaald!

Maar waar gaat het nou echt om bij een ECHTE Christen??

1 : Een persoonlijk leven met Jezus ! Je bent geen Christen door naar de kerk te gaan
Ook ben je geen Christen omdat je ouders geloven! Nee, het gaat om de PERSOONLIJKE relatie
met Jezus.
Nu kan je denken van : "Huh?wat is dat dan??"
Een persoonlijke Relatie met Jezus bevat meerdere dingen

#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan,en dat je niet wordt gered door
Goede werken(dus allemaal goede dingen doen) Neej , Je bent gered wanneer je gelooft dat je het ZELF
niet kan , maar dat JEZUS het al heeft gedaan!
#2 : Samen met Jezus de dingen doen in het normale leven.Bidden dat Hij je wilt helpen ed.

2 : Je moet elkaar dienen(Helpen) door/in Liefde,en niet om er zelf beter van te worden!
Er staat ook , Wanneer je iets probeert goed te doen om er zelf beter van te worden kan je het beter niet doen
want dan heeft het GEEN uitwerking voor later!
3 : Beseffen dat je zelf NIET meer bent dan iemand anders.En hier vergissen heelveel mensen zich in , ze denken
dat wanneer ze bijv. Christen zijn ze juist meer zijn, maar er staat duidelijk IEDEREEN is gelijk !

Wat ik ook nog wou zeggen is het volgende.

Ik zie dat hier veel mensen zich bezig houden met Wikka , demonen oproepen ed.
DOE DAT NIET !
jah , goede beredenering right? neej ,zal ff uitleggen.Satan en zijn helpers(Demonen) Bestaan echt!
Elke ECHTE Christen weet dat Satan zo reeel is , net zo reeel Als God !
Wanneer je bezig bent met demonen oproepen ,komen ze echt!Soms doen ze zich voor dat ze er niet zijn,
Soms komen als een bruwende leeuw opzoek naar JOUW !Net als glaasje draaien en Toekomst voorspellen.Er zijn
Geesten die dat dus echt kunnen ! maar weetje , ze kunnen je nu wel dingen voorspellen , maar daar heb je NIETS
aan , wanneer je jezelf verliest aan hun !

Dit wou ik dus even zeggen .
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:42:02 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_30055059
Heb je zelf wel eens demonen opgeroepen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30055146
Kun je me een plaatje laten zien van een bruwende leeuw? Dan kan ik Satan tenminste herkennen!
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_30055182
Is Jezus voor mijn zonden aan het kruis gegaan? Hoe wisten die gasten bijna 2000 jaar geleden dat ik nu zou zondigen? Lijkt me sowieso al wat onwaarschijnlijk dat ze toen al wisten dat ik nu zou leven..
pi_30055190
Neej ik heb nog nooit demonen opgeroepen. Nu kan je natuurlijk zeggen van , hoe weet je nou dat het slecht is en dat je je daar niet mee moet bezig houden.
Nou omdat ik kan wel zeggen wat een vriend van mij is overkomen.

Hij ging heel erg studeren op demonen , wat ze zijn en waarom en al die vragen had ie.
Op een gegeven moment lag hij te slapen ,en toen werd ie midden in de nacht waker.Toen stond daar dus een persoon , int zwart , hij ging naar die persoon toe , toen pakte die persoon hem bij de keel en hield hem omhoog.Alleen het rare was dat zijn lichaam niet omhoog ging ,want hij kon zelf zijn eigen lichaam zien . En toen ie naar beneden keek zach hij een klein draadje waar alles aanvast hing zegmaar. Toen zei die "gedaante" "Ik besta, en nu weet je het !"

Toen ik dit waargebeurde verhaal hoorde , heb ik besloten dat ik nooit , maar dan ook nooit me in die dingen gaat verdiepen of toch gaat proberen.Want het is dus zo reeel als ...

dus vandaar dat ik dat wou zeggen dat je het ook niet moet proberen oid.
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:50:28 #6
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_30055204
Mijn beeld van christenen verandert hiermee dus totaal niet, het wordt eerder versterkt
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:51:45 #7
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_30055214
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:37 schreef HRR het volgende:
Verkeerde kijk op Christenen -

Maar waar gaat het nou echt om bij een ECHTE Christen??

1 : Een persoonlijk leven met Jezus ! Je bent geen Christen door naar de kerk te gaan
Ook ben je geen Christen omdat je ouders geloven! Nee, het gaat om de PERSOONLIJKE relatie
met Jezus.
Nu kan je denken van : "Huh?wat is dat dan??"
Een persoonlijke Relatie met Jezus bevat meerdere dingen

#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan,en dat je niet wordt gered door
Goede werken(dus allemaal goede dingen doen) Neej , Je bent gered wanneer je gelooft dat je het ZELF
niet kan , maar dat JEZUS het al heeft gedaan!
#2 : Samen met Jezus de dingen doen in het normale leven.Bidden dat Hij je wilt helpen ed.

2 : Je moet elkaar dienen(Helpen) door/in Liefde,en niet om er zelf beter van te worden!
Er staat ook , Wanneer je iets probeert goed te doen om er zelf beter van te worden kan je het beter niet doen
want dan heeft het GEEN uitwerking voor later!
3 : Beseffen dat je zelf NIET meer bent dan iemand anders.En hier vergissen heelveel mensen zich in , ze denken
dat wanneer ze bijv. Christen zijn ze juist meer zijn, maar er staat duidelijk IEDEREEN is gelijk !

Wat ik ook nog wou zeggen is het volgende.

Ik zie dat hier veel mensen zich bezig houden met Wikka , demonen oproepen ed.
DOE DAT NIET !
jah , goede beredenering right? neej ,zal ff uitleggen.Satan en zijn helpers(Demonen) Bestaan echt!
Elke ECHTE Christen weet dat Satan zo reeel is , net zo reeel Als God !
Wanneer je bezig bent met demonen oproepen ,komen ze echt!Soms doen ze zich voor dat ze er niet zijn,
Soms komen als een bruwende leeuw opzoek naar JOUW !Net als glaasje draaien en Toekomst voorspellen.Er zijn
Geesten die dat dus echt kunnen ! maar weetje , ze kunnen je nu wel dingen voorspellen , maar daar heb je NIETS
aan , wanneer je jezelf verliest aan hun !

Dit wou ik dus even zeggen .
Kijk, wat die dominees e.d, en de hypocricie van de georganiseerde kerk betreft heb je gelijk.
Alleen ga je in je laatste stukje m.b.t. Wicca weer op de typische Christelijke tour van veroordelen van iets dat niet in het Christelijke straatje past...
Dan komen er ineens weer duivels aan te pas, zoals de Christenen dat, bij de kerstening van Nederland ook bij de Heidense natuurgoden van zeg maar de Germanen enzo hebben gedaan...

dat is altijd zo jammer, want wie zegt jou dat de Bijbel de juiste leer vertelt?
Als we er nu eens van uitgaan dat de mens een soort van ingeschapen behoefte heeft aan Godsdienst, omdat men nu eenmaal onverklaarbare zaken wil verklaren en omdat men bang is voor de dood. Godsdienst is ongeveer zo oud als de (denkende) mens is.
Waarom zou het christendom dan niet, volgens een soort van 'Surival of the fittest' idee het meest vooraanstaande geloof zijn geworden in Europa? Waarom zouden de 'Heidense' Germanen niet gelijk kunnen hebben gehad met hun godsdienstbeleving? Omdat de Christenen ze goedschiks danwel kwaadschiks hebben bekeerd?

Oftewel: Ik snap sowieso niet dat mensen zo helig overtuigd kunnen zijn van de leer van een bepaald boek, -een boek waarvan de onwaarheden vele malen waarschijnlijker zijn dan de waarheden, neem bv het scheppingsverhaal- en daar hun hele leven op baseren en verder alles wat NIET volgens de leer van dat boek is als zondig afdoen.

Eigelijk wil ik zeggen: Kijk ook eens buiten de Bijbelse leer, en zie dat de Bijbel niet de enige waarheid hoeft te zijn.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_30055219
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef HRR het volgende:
Neej ik heb nog .... moet proberen oid.
Dat geloof je toch niet serieus he
pi_30055258
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:51 schreef descendent1 het volgende:

Eigelijk wil ik zeggen: Kijk ook eens buiten de Bijbelse leer, en zie dat de Bijbel niet de enige waarheid hoeft te zijn.
Zoals wetenschap, klinkt een stuk waarschijnlijker, en kan tenminste nog aangetoond worden
pi_30055266
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef Sm0keZ het volgende:
Is Jezus voor mijn zonden aan het kruis gegaan? Hoe wisten die gasten bijna 2000 jaar geleden dat ik nu zou zondigen? Lijkt me sowieso al wat onwaarschijnlijk dat ze toen al wisten dat ik nu zou leven..
Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild ! Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:55:38 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_30055270
Je begrijpt dat het jouw mening is die anderen niet hoeven te delen? Prima om een overtuiging te hebben maar de ene lijkt me geen betere overtuiging dan de andere. Persoonlijk vind ik dat er bv weinig mis is met Wicca. Ik heb sowieso moeite om me overtuiging op een boek te baseren maar dat ben ik.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_30055314
Als ik de openingpost lees, dan komt dat zo gigantisch kweeïg (is dit een woord? Het klinkt precies zoals ik het bedoel in ieder geval) op mij over.
Dit bijvoorbeeld:
'Nee, het gaat om de PERSOONLIJKE relatie met Jezus.'

Echt, de rillingen lopen over mijn rug als ik dit soort dingen lees.
Niet beledigend bedoeld, maar ik begrijp best dat mensen geloven om zo de schepping te kunnen verklaren en het doel van het leven e.d.
Maar het taalgebruik is zo walgelijk in mijn oren, daar zou ik nooit lang naar kunnen luisteren.
Leef gewoon hoe je wilt, als jij gelooft wat er in de bijbel staat, i couldn't care less.
Maar aan mij is het niet besteed, de Christelijke kerk. Eigenlijk geen enkel georganiseerd geloof.
Dus...
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:58:49 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_30055322
quote:
Toen ik dit waargebeurde verhaal hoorde , heb ik besloten dat ik nooit , maar dan ook nooit me in die dingen gaat verdiepen of toch gaat proberen.Want het is dus zo reeel als ...
Ik heb wel eens gedroomd dat een metro tot leven kwam en me opat. Zijn metro's het werk van de duivel?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30055343
stfu fuifduif
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:00:16 #15
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30055344
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:51 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Kijk, wat die dominees e.d, en de hypocricie van de georganiseerde kerk betreft heb je gelijk.
Met deze zin geef je mijns inziens de kerk al helemaal bloot.
pi_30055346
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef HRR het volgende:

[..]

Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild ! Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?
Oh mên!
Dus...
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:01:22 #17
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_30055358
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef HRR het volgende:

[..]

En wat nou als Sm0keZ doodgeboren was? Wist God dat ook? Dat mocht hij dan ook wel aan z'n ouders vertellen.
pi_30055363
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Zoals wetenschap, klinkt een stuk waarschijnlijker, en kan tenminste nog aangetoond worden
Waar Wetenschap ophoud ,gaat God verder !

Wetenschap heeft nog geen 1 !! bewijs gevonden dat God NIET bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat God niet niet hoeft te bestaan !
pi_30055407
Wat ik ook nog wou zeggen . en dat had ik ook al in een ander topic gezecht , maar waarom krijgt God overal de schult van ??

Als iemand iemanders neerschiet , en de overledenen zeggen dan van dat het Gods schuld is , en dat Hij dat wou , weetje , dat is BULLSHIT !

Denk je nou echt dat God wil dat iemand wordt neergeschoten ???
pi_30055426
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:02 schreef HRR het volgende:

[..]

Wetenschap heeft nog geen 1 !! bewijs gevonden dat God NIET bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat God niet niet hoeft te bestaan !
Wetenschap heeft ook nog geen enkel bewijs gevonden dat Lucky Luke niet bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat Lucky Luke niet niet hoeft te bestaan !
pi_30055436
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:50 schreef roobje het volgende:
Mijn beeld van christenen verandert hiermee dus totaal niet, het wordt eerder versterkt
Zou je dan misschien wat duidelijk kunnen zijn wat jouw beeld van christenen is ? dat ik daar inhoudelijk op kan reageren ipv. tjah ..
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:08:29 #22
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_30055444
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:02 schreef HRR het volgende:

[..]

De wetenschap heeft anders wel aardig de poten onder het christelijke gebouw weggezaagd... Of vind je de scheppingstheorie nu daadwerkelijk waarschijnlijker dan de evolutietheorie? De eerste is alleen gebaseerd op wat er in een boek is overgeleverd, terwijl voor de laatste toch wel iets meer 'bewijzen' zijn gevonden...
En de schepping van de mens is toch in principe één van de kernen van het geloof...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:08:55 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_30055447
Welke kalender gebruiken christenen?
De mijne heeft alleen een Januari.

En die christenen zeggen het zelf al;
http://home.filternet.nl/~fn004456/Visjes/Big/vis21.jpg
[KNE]-Mod
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:10:16 #24
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30055465
quote:
Neej ik heb nog nooit demonen opgeroepen. Nu kan je natuurlijk zeggen van , hoe weet je nou dat het slecht is en dat je je daar niet mee moet bezig houden.
Nou omdat ik kan wel zeggen wat een vriend van mij is overkomen.

Hij ging heel erg studeren op demonen , wat ze zijn en waarom en al die vragen had ie.
Op een gegeven moment lag hij te slapen ,en toen werd ie midden in de nacht waker.Toen stond daar dus een persoon , int zwart , hij ging naar die persoon toe , toen pakte die persoon hem bij de keel en hield hem omhoog.Alleen het rare was dat zijn lichaam niet omhoog ging ,want hij kon zelf zijn eigen lichaam zien . En toen ie naar beneden keek zach hij een klein draadje waar alles aanvast hing zegmaar. Toen zei die "gedaante" "Ik besta, en nu weet je het !"

dus vandaar dat ik dat wou zeggen dat je het ook niet moet proberen oid.
Dat is het nadeel aan jullie fundi's.
Alles is waar maar je hebt nergens bewijs voor.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_30055493
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:05 schreef HRR het volgende:
Wat ik ook nog wou zeggen . en dat had ik ook al in een ander topic gezecht , maar waarom krijgt God overal de schult van ??

Als iemand iemanders neerschiet , en de overledenen zeggen dan van dat het Gods schuld is , en dat Hij dat wou , weetje , dat is BULLSHIT !

Denk je nou echt dat God wil dat iemand wordt neergeschoten ???
God heeft de moordenaar wel gemaakt, en de vermoorde persoon heeft ie laten sterven. Wellicht was het onschuldige slachtoffer wel streng gelovig en bad hij elke dag meerdere malen tot God. Toch heeft God het zo gewild, tja.

Probeer alsjeblieft geen logica met geloof te vermengen, dan wordt het een sprookje.
Dus...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')