Kijk, wat die dominees e.d, en de hypocricie van de georganiseerde kerk betreft heb je gelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:37 schreef HRR het volgende:
Verkeerde kijk op Christenen -
Maar waar gaat het nou echt om bij een ECHTE Christen??
1 : Een persoonlijk leven met Jezus ! Je bent geen Christen door naar de kerk te gaan
Ook ben je geen Christen omdat je ouders geloven! Nee, het gaat om de PERSOONLIJKE relatie
met Jezus.
Nu kan je denken van : "Huh?wat is dat dan??"
Een persoonlijke Relatie met Jezus bevat meerdere dingen
#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan,en dat je niet wordt gered door
Goede werken(dus allemaal goede dingen doen) Neej , Je bent gered wanneer je gelooft dat je het ZELF
niet kan , maar dat JEZUS het al heeft gedaan!
#2 : Samen met Jezus de dingen doen in het normale leven.Bidden dat Hij je wilt helpen ed.
2 : Je moet elkaar dienen(Helpen) door/in Liefde,en niet om er zelf beter van te worden!
Er staat ook , Wanneer je iets probeert goed te doen om er zelf beter van te worden kan je het beter niet doen
want dan heeft het GEEN uitwerking voor later!
3 : Beseffen dat je zelf NIET meer bent dan iemand anders.En hier vergissen heelveel mensen zich in , ze denken
dat wanneer ze bijv. Christen zijn ze juist meer zijn, maar er staat duidelijk IEDEREEN is gelijk !
Wat ik ook nog wou zeggen is het volgende.
Ik zie dat hier veel mensen zich bezig houden met Wikka , demonen oproepen ed.
DOE DAT NIET !
jah , goede beredenering right? neej ,zal ff uitleggen.Satan en zijn helpers(Demonen) Bestaan echt!
Elke ECHTE Christen weet dat Satan zo reeel is , net zo reeel Als God !
Wanneer je bezig bent met demonen oproepen ,komen ze echt!Soms doen ze zich voor dat ze er niet zijn,
Soms komen als een bruwende leeuw opzoek naar JOUW !Net als glaasje draaien en Toekomst voorspellen.Er zijn
Geesten die dat dus echt kunnen ! maar weetje , ze kunnen je nu wel dingen voorspellen , maar daar heb je NIETS
aan , wanneer je jezelf verliest aan hun !
Dit wou ik dus even zeggen .
Dat geloof je toch niet serieus hequote:Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef HRR het volgende:
Neej ik heb nog .... moet proberen oid.
Zoals wetenschap, klinkt een stuk waarschijnlijker, en kan tenminste nog aangetoond wordenquote:Op zondag 28 augustus 2005 14:51 schreef descendent1 het volgende:
Eigelijk wil ik zeggen: Kijk ook eens buiten de Bijbelse leer, en zie dat de Bijbel niet de enige waarheid hoeft te zijn.![]()
Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild ! Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef Sm0keZ het volgende:
Is Jezus voor mijn zonden aan het kruis gegaan? Hoe wisten die gasten bijna 2000 jaar geleden dat ik nu zou zondigen?Lijkt me sowieso al wat onwaarschijnlijk dat ze toen al wisten dat ik nu zou leven..
Ik heb wel eens gedroomd dat een metro tot leven kwam en me opat. Zijn metro's het werk van de duivel?quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef HRR het volgende:
Toen ik dit waargebeurde verhaal hoorde , heb ik besloten dat ik nooit , maar dan ook nooit me in die dingen gaat verdiepen of toch gaat proberen.Want het is dus zo reeel als ...
Met deze zin geef je mijns inziens de kerk al helemaal bloot.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:51 schreef descendent1 het volgende:
[..]
Kijk, wat die dominees e.d, en de hypocricie van de georganiseerde kerk betreft heb je gelijk.
Oh mên!quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef HRR het volgende:
[..]
Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild ! Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?
En wat nou als Sm0keZ doodgeboren was? Wist God dat ook? Dat mocht hij dan ook wel aan z'n ouders vertellen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef HRR het volgende:
[..]
Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild ! Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?
Waar Wetenschap ophoud ,gaat God verder !quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef Sm0keZ het volgende:
[..]
Zoals wetenschap, klinkt een stuk waarschijnlijker, en kan tenminste nog aangetoond worden
Wetenschap heeft ook nog geen enkel bewijs gevonden dat Lucky Luke niet bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat Lucky Luke niet niet hoeft te bestaan !quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:02 schreef HRR het volgende:
[..]
Waar Wetenschap ophoud ,gaat God verder !
Wetenschap heeft nog geen 1 !! bewijs gevonden dat God NIET bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat God niet niet hoeft te bestaan !
Zou je dan misschien wat duidelijk kunnen zijn wat jouw beeld van christenen is ? dat ik daar inhoudelijk op kan reageren ipv. tjah ..quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:50 schreef roobje het volgende:
Mijn beeld van christenen verandert hiermee dus totaal niet, het wordt eerder versterkt
De wetenschap heeft anders wel aardig de poten onder het christelijke gebouw weggezaagd... Of vind je de scheppingstheorie nu daadwerkelijk waarschijnlijker dan de evolutietheorie? De eerste is alleen gebaseerd op wat er in een boek is overgeleverd, terwijl voor de laatste toch wel iets meer 'bewijzen' zijn gevonden...quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:02 schreef HRR het volgende:
[..]
Wetenschap heeft nog geen 1 !! bewijs gevonden dat God NIET bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat God niet niet hoeft te bestaan !
Dat is het nadeel aan jullie fundi's.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef HRR het volgende:
Neej ik heb nog nooit demonen opgeroepen. Nu kan je natuurlijk zeggen van , hoe weet je nou dat het slecht is en dat je je daar niet mee moet bezig houden.
Nou omdat ik kan wel zeggen wat een vriend van mij is overkomen.
Hij ging heel erg studeren op demonen , wat ze zijn en waarom en al die vragen had ie.
Op een gegeven moment lag hij te slapen ,en toen werd ie midden in de nacht waker.Toen stond daar dus een persoon , int zwart , hij ging naar die persoon toe , toen pakte die persoon hem bij de keel en hield hem omhoog.Alleen het rare was dat zijn lichaam niet omhoog ging ,want hij kon zelf zijn eigen lichaam zien . En toen ie naar beneden keek zach hij een klein draadje waar alles aanvast hing zegmaar. Toen zei die "gedaante" "Ik besta, en nu weet je het !"
Toen ik dit waargebeurde verhaal hoorde , heb ik besloten dat ik nooit , maar dan ook nooit me in die dingen gaat verdiepen of toch gaat proberen.Want het is dus zo reeel als ...
dus vandaar dat ik dat wou zeggen dat je het ook niet moet proberen oid.
God heeft de moordenaar wel gemaakt, en de vermoorde persoon heeft ie laten sterven. Wellicht was het onschuldige slachtoffer wel streng gelovig en bad hij elke dag meerdere malen tot God. Toch heeft God het zo gewild, tja.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:05 schreef HRR het volgende:
Wat ik ook nog wou zeggen . en dat had ik ook al in een ander topic gezecht , maar waarom krijgt God overal de schult van ??
Als iemand iemanders neerschiet , en de overledenen zeggen dan van dat het Gods schuld is , en dat Hij dat wou , weetje , dat is BULLSHIT !
Denk je nou echt dat God wil dat iemand wordt neergeschoten ???
Hier ben ik het spoor al compleet bijster.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:37 schreef HRR het volgende:
#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan.
Waar zal ik eens beginnen? Kortzichtig, naief, waanideeën. You get the picturequote:Op zondag 28 augustus 2005 15:07 schreef HRR het volgende:
[..]
Zou je dan misschien wat duidelijk kunnen zijn wat jouw beeld van christenen is ? dat ik daar inhoudelijk op kan reageren ipv. tjah ..
Als die God van jou zich zo graag presenteert als de opperpersonage in dit leven, dan is het nogal logisch dat hij ook verantwoordelijk wordt gehouden voor z'n werk.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:05 schreef HRR het volgende:
Wat ik ook nog wou zeggen . en dat had ik ook al in een ander topic gezecht , maar waarom krijgt God overal de schult van ??
Als iemand iemanders neerschiet , en de overledenen zeggen dan van dat het Gods schuld is , en dat Hij dat wou , weetje , dat is BULLSHIT !
Jeetje zeg, door de gehele menselijke geschiedenis zijn er ontzettend veel mensen die hun leven gewijd hebben om ook maar een glimp van een demoon [satan whatever] te mogen opvangen. Ze studeerden heel hun leven, brachten (grote) offers. Die vriend van je mag van geluk spreken dat hij de uitgekozene is om deze verschijning te mogen zien.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef HRR het volgende:
Neej ik heb nog nooit demonen opgeroepen. Nu kan je natuurlijk zeggen van , hoe weet je nou dat het slecht is en dat je je daar niet mee moet bezig houden.
Hij ging heel erg studeren op demonen , wat ze zijn en waarom en al die vragen had ie.
Op een gegeven moment lag hij te slapen ,en toen werd ie midden in de nacht waker.Toen stond daar dus een persoon , int zwart , hij ging naar die persoon toe , toen pakte die persoon hem bij de keel en hield hem omhoog.Alleen het rare was dat zijn lichaam niet omhoog ging ,want hij kon zelf zijn eigen lichaam zien . En toen ie naar beneden keek zach hij een klein draadje waar alles aanvast hing zegmaar. Toen zei die "gedaante" "Ik besta, en nu weet je het !"
Wat denk ik vooral het moeilijke is voor veel mensen, ook voor mijzelf, is dat God (die almachtig is volgens het geloof) het niet tegen heeft gehouden.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:05 schreef HRR het volgende:
Zeg, doe eens even lief tegen de herrezen here HRR.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:16 schreef MouseOver het volgende:
Gelukkig kun jij ons uitleggen hoe het wel zit
Welke poten dan?quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:08 schreef descendent1 het volgende:
[..]
De wetenschap heeft anders wel aardig de poten onder het christelijke gebouw weggezaagd...
De wetenschap heeft ook nog nooit aangetoont dat kabouters niet bestaan.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:02 schreef HRR het volgende:
[..]
je moet toch wat doen op de zondagmiddag, en ik vind het vooral heel interresant om te achterhalen hoe die mensen denken, waarom en hoe ze zo zijn gewordenquote:Op zondag 28 augustus 2005 15:25 schreef drugsgebruiker het volgende:
Jezus. Ik wed dat dit persoon momenteel waanbeelden heeft. Tijd voor een rustperiode op een gesloten afdeling. Erg jammer dat mensen er nu zo serieus op ingaan.
En TS, van de huid van je moeder blijf je af he!
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:34 schreef Tha.Gnome het volgende:
Ze moeten toch iemand de schuld geven van hun eigen gemaakte problemen.
"waarom laat God dit toe, huuuuuu"
Ik zie dat niet zo.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:37 schreef HRR het volgende:
Zal me eerst voorstellen , Ben HRR ,19 Jaar en heel m'n leven al Christelijk opgevoed
en ben 31 Januarie gedoopt.(Dit wil dus zeggen dat ik m'n keuze uit aan iedereen door
als zondige ik te sterven , en dan met Jezus op te staan.)
Waarom ik dit topic opent is het volgende,wanneer ik hier kijk ,zijn de "Christenen" altijd
het "pispaaltje" zijn (EN SOMS NOG TERECHT OOK)(dit later) ,en dit is dus puur ,omdat ze een verkeerde kijk erop hebben.
Dit heeft naar mijn idee niets meer met het Christelijke geloof te maken. Dit is het instituut.quote:Hoe komt het dat ze een verkeerd beeld hebben naar Christenen.Nou dit is waarom.
Mensen hebben het idee dat wanneer iemand 2 keer naar de kerk gaat,stijf moet zitten
in die kerk op banken en moeten zingen op orgel muziek,en saai moeten luisteren naar een preek
dat DAT de Christenen zijn.Ook zie ik zelf ook dat de "Christenen" soms heilig in de kerk zitten op zondag
maar door de weeks een leven leiden vol rottigheid.Nu wil ik ff alvast zeggen : NIET iedereen die naar een
(zo heet het) Traditionele kerk gaan,nep Christenen zijn,maar het is wel sterk daar
En ik snap de meeste dus ook echt dat als DAT Christen zijn is , dat dat dus echt bullshit is.
Ook hoor je dan , dat de collecte naar de dikke mercedes van de dominee is,en dat kan ik ook begrijpen.
En weetje, jullie hebben dan ook nog gelijk ook.Die dominees die daar staan krijgen ook super veel
betaald!
Dat is mooiquote:Maar waar gaat het nou echt om bij een ECHTE Christen??
1 : Een persoonlijk leven met Jezus ! Je bent geen Christen door naar de kerk te gaan
Ook ben je geen Christen omdat je ouders geloven! Nee, het gaat om de PERSOONLIJKE relatie
met Jezus.
#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan,en dat je niet wordt gered door
Goede werken(dus allemaal goede dingen doen) Neej , Je bent gered wanneer je gelooft dat je het ZELF
#2 : Samen met Jezus de dingen doen in het normale leven.Bidden dat Hij je wilt helpen ed.
2 : Je moet elkaar dienen(Helpen) door/in Liefde,en niet om er zelf beter van te worden!
Er staat ook , Wanneer je iets probeert goed te doen om er zelf beter van te worden kan je het beter niet doen
3 : Beseffen dat je zelf NIET meer bent dan iemand anders.En hier vergissen heelveel mensen zich in , ze denken
dat wanneer ze bijv. Christen zijn ze juist meer zijn, maar er staat duidelijk IEDEREEN is gelijk !
Wat heeft wicca met demonen te maken ?quote:Wat ik ook nog wou zeggen is het volgende.
DOE DAT NIET !
jah , goede beredenering right? neej ,zal ff uitleggen.Satan en zijn helpers(Demonen) Bestaan echt!
Wanneer je bezig bent met demonen oproepen ,komen ze echt!Soms doen ze zich voor dat ze er niet zijn,
Soms komen als een bruwende leeuw opzoek naar JOUW !Net als glaasje draaien en Toekomst voorspellen.Er zijn
Geesten die dat dus echt kunnen ! maar weetje , ze kunnen je nu wel dingen voorspellen , maar daar heb je NIETS
Yep, vind ik ook. De christenen in de kerk zijn dus slecht (met hier en daar een uitzondering), maar hij is een echte christen en dat HET LIEFST met HOOFDLETTERS benadrukt.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:47 schreef Magistic het volgende:
TS is een eng mannetje...
Je caps blijft soms hangen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:51 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Yep, vind ik ook. De christenen in de kerk zijn dus slecht (met hier en daar een uitzondering), maar hij is een echte christen en dat HET LIEFST met HOOFDLETTERS benadrukt.
nu doe je dat wat je anderen verwijtquote:Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef HRR het volgende:
Het hoeft ook niet door die negatieve ervaring te komen, het gevoel kan er wel door verstrerkt zijn dat er demonen zijn die slecht zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2005 16:09 schreef Mirage het volgende:
[..]
nu doe je dat wat je anderen verwijt
Ik begirjp je zeker wel, maar is het niet zo dat een negatieve ervaring niet hoeft te betekenen dat alles an spoken/demonen/entiteiten slecht is ?
quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:59 schreef Veersesmurf het volgende:
Sneu hoe de meeste mensen hier reageren. Als ze toch eens wisten van Gods grootheid.....
Nee, niemand heeft God ooit gezien, omdat men dan dood neer zou vallen vanwege Zijn aangezicht.quote:Op zondag 28 augustus 2005 16:17 schreef AndJusticeForAll het volgende:
[..]
![]()
Heeft ooit wel eens iemand 'God' gezien?
Sorry hoor, maar ik ben zo sceptisch als t maar kan. Ik geloof alleen wat ik zien en aangezien er de afgelopen 2000 jaar geen 'God' zich meer heeft getoond vind ik t allemaal wat moeilijk om het te geloven.
Je hebt al het recht om in god te geloven, maar ik zal nooit naar jou luisteren of respect voor je hebben, simpelweg omdat je al aangeeft dat mensen die god niet kennen of niet in hem geloven in zekere zin minderwaardig zijn of niet gelijk zijn.quote:Op zondag 28 augustus 2005 15:59 schreef Veersesmurf het volgende:
Sneu hoe de meeste mensen hier reageren. Als ze toch eens wisten van Gods grootheid.....
Ah, maar kijk, dit is natuurlijk geen vergelijking hè. De Big Bang en alles daarbij is een theorie, god niet. Bovendien is het te bewijzen dat er bijvoorbeeld apen leven op deze aardbol, zelfs als je nog geen aap gezien hebt is dit aan te tonen. Bovendien is er voor de al uitgestorven dieren en planten ook wetenschappelijk bewijs dat deze bestaan hebben, namelijk aan de hand van overblijfselen en de analyses daarvan. Iets wat je van god niet kunt zeggen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 16:29 schreef Mirage het volgende:
TS heeft alle recht in God te geloven.
Ik denk dat als je hem veroordeeld voor het geloven in God, je jezelf ook moet veroordelen.
Heb je de Big bang gezien ?
Heb je alle diersoorten waarvan je aan hebt genomen dat ze bestaan met eigen ogen gezien ?
Heb je ........![]()
sorry, zo bedoelde ik deze zin niet. ik probeerde er meer mee te zeggen dat ik het erg jammer vind als mensen zeggen: ik zou god een trap onder zen kloten geven. Als ik zulk soort reacties lees krijg ik de tranen in mijn ogen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 16:38 schreef boyv het volgende:
[..]
Je hebt al het recht om in god te geloven, maar ik zal nooit naar jou luisteren of respect voor je hebben, simpelweg omdat je al aangeeft dat mensen die god niet kennen of niet in hem geloven in zekere zin minderwaardig zijn of niet gelijk zijn.
Makkelijk antwoord. Te makkelijkquote:Op zondag 28 augustus 2005 16:29 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Nee, niemand heeft God ooit gezien, omdat men dan dood neer zou vallen vanwege Zijn aangezicht.
Als ik zo vrij mag zijn om hier antwoord op te geven: mensen zetten zichzelf altijd in het middelpunt.quote:Wat ik mooi vind om te lezen is dat je denkt/geloofd dat God zich 2000 jaar geleden wel heeft getoond (in de vorm van een mens namelijk Jezus Christus)
Wat vind je er moeilijk aan om te geloven dat Jezus ook voor jouw aan het kruis is gegaan om jouw zonden te vergeven?
Natuurlijk. Je bent voor of tegen.quote:Die genade is als een cadeautje dat is ingepakt en aan je wordt gegeven. Het is aan jouw of je het cadeautje naast je neerlegt, of dat je het open maakt. Welke keuze maak jij?
p.s. als je niet kiest, kies je ook![]()
Hoe kwam het dat het geloof je ging tegenstaan? Als je dit weet weet je namelijk ook hoe het komt dat je niet kunt gelovenquote:Op zondag 28 augustus 2005 16:49 schreef Haushofer het volgende:
Wat mij ook bezighoudt is het feit dat er genoeg mensen hier op Aarde zijn die niet in staat zijn te geloven, waaronder ik. Terwijl ik het toch geprobeerd heb, maar het ging me steeds meer tegenstaan. Hoe zit dat dan met mij ? Moet ik mijn hele leven een leugen leven, mijn eigen verstand verloochenen, omdat er misschien na de dood iets op me staat te wachten? Dat vind ik een idiote eis van God.
Mag ik de vraag heel direct stellen? ben jij voor, of ben je tegen?quote:Natuurlijk. Je bent voor of tegen.
In dat geval ook excuses van mijn kantquote:Op zondag 28 augustus 2005 16:46 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
sorry, zo bedoelde ik deze zin niet. ik probeerde er meer mee te zeggen dat ik het erg jammer vind als mensen zeggen: ik zou god een trap onder zen kloten geven. Als ik zulk soort reacties lees krijg ik de tranen in mijn ogen.
imo is ieder mens gelijk, of hij nu geloofd of niet ; zwart of blank ; homo of hetero. ik hoop dat ik niemand heb gekwetst, want dat was absoluut mijn bedoeling niet!
Wat een belachelijk idee eigenlijk..die god zet je voor korte tijd op deze aardkloot waar je ervoor moet kiezen om je te onderwerpen...want dat is dat kiezen voor god. Als je dat doet mag je hem tot in de eeuwigheid aanbidden. Wow....wat moet men daar blij mee zijn zeg. Eigenlijk is het een ontzettend ziek en megalomaan idee. Als je niet meespeelt ben je voor eeuwig verdoemd. En volgens het geloof ben je naar het evenbeeld van die god geschapen dus moet die god weten dat er een heleboel zijn die daar niet voor gaan. Hij neemt dus bewust het risico dat velen de eeuwigheid in de hel moeten doorbrengen. Wat een klootzak zeg.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef HRR het volgende:
[..]
dat begreep ikquote:Op zondag 28 augustus 2005 16:46 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
sorry, zo bedoelde ik deze zin niet. ik probeerde er meer mee te zeggen dat ik het erg jammer vind als mensen zeggen: ik zou god een trap onder zen kloten geven. Als ik zulk soort reacties lees krijg ik de tranen in mijn ogen.
imo is ieder mens gelijk, of hij nu geloofd of niet ; zwart of blank ; homo of hetero. ik hoop dat ik niemand heb gekwetst, want dat was absoluut mijn bedoeling niet!
Het is erg lastig om mensen niet te vertellen van het woord van God als je er vol van bent. Het is net zoiets als verliefdheid. Je wilt aan iedereen vertellen hoe lief en aardig enz. die persoon wel niet is. Hetzelfde is met het geloof. Je wilt het graag aan iedereen vertellen!quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:03 schreef boyv het volgende:
[..]
In dat geval ook excuses van mijn kant
Ik vind alles goed, iedereen mag geloven wat hij of zij wilt. Tenminste, zolang men geen dingen gaat opdringen, mensen minderwaardig stelt omdat hij of zij niet gelooft en dergelijke dingen in die zin. Live and let live
Ik ben heel vrij opgevoed, ook qua geloof. Mijn ouders noemen zichzelf gelovig, maar leggen de nadruk bijna volkomen op het praktiserende deel. Ze geloven niet dat Jezus letterlijk de Zoon van God was, ze denken niet echt na over of God een entiteit is of niet; ze geloven meer dat God een idee is wat mensen met elkaar maken. En dat maakt het een stuk fijner; je hoeft je niet meer met zaken bezig te houden die altijd onzeker zullen blijven, maar je legt de nadruk op de omgang met andere mensen. Je claimt geen waarheden op. Je veroordeelt andersdenkenden niet. Dat doen gelovigen wel. Jij als gelovige kunt subtiel stellen dat je iedereen gelijk acht, maar dat is natuurlijk niet zo. Jij gelooft dat jij na je dood goed terecht komt, en niet gelovigen niet. Jij gelooft dat ik God niet eer, terwijl Hij mij gemaakt heeft. Mensen als mijn ouders zouden zoiets niet eens durven stellen. Dat noem ik respect. En dat is voor mij veel relevanter dan al die poespas als het definieren van de Goddelijke entiteit, de Goddelijke ethiek, Zijn eventuele Zoon, etc etc.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:00 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Hoe kwam het dat het geloof je ging tegenstaan? Als je dit weet weet je namelijk ook hoe het komt dat je niet kunt geloven![]()
[..]
Ik ben niet tegen mensen die geloven, zolang ze mij respecteren. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat me werd verteld dat ik harder mijn best moest doen of kortzichtig was. Ik zal nooit gaan geloven. Ik zou mezelf verloochenen. Zou jij je hele leven lang een leugen willen leven, omdat je misschien erna wordt ontvangen door een eventuele God? Ik niet. Ik leef nu, ik probeer iedereen te respecteren en gelukkig te zijn.quote:Mag ik de vraag heel direct stellen? ben jij voor, of ben je tegen?
Ik geloof dat God de totale macht heeft over hemel en aarde, dat is dus behoorlijk veel macht (understatement). Hij heeft ons geschapen als Zijn kinderen, Hij heeft het beste met ons voor!quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:11 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik vind het zelfs beledigend voor "God" omhem zaken toe te schrijven als: de eis je te onderwerpen e.d.. Iemand die werkelijk macht heeft hoeft in mijn ogen geen bevestiging. Die ís gewoon.
Die eist geen onderwerping "want anders".
en dit vind ik dus levensgevaarlijk.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:15 schreef BGN het volgende:
Het werkt heel simpel. Ik heb de megazin al voorbij zien komen in dit topic: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dus als je probeert een reden te geven dat God niet bestaat, is het antwoord dat het voor jou misschien onmogelijk lijkt, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
Je weet niet of het leven van een mens op aarde het enige leven is wat hij of zijn ziel zal meemaken, dus daarom is het ook moeilijk oordelen of het slecht is als goede personen vermoord worden. Voor de nabestaanden is het wellicht zeer moeilijk, maar misschien is die persoon of ziel wel beter af in een beter leven.
Nou doe ik toch een poging om het uit te leggen, terwijl Gods wegen ondoorgrondelijk zijn. Dus dan zou ik ze ook niet snappen
Basically is er weinig mis met het christendom, het is alleen verschrikkelijk irritant hoe weinig respect er binnen hetzelfde geloof bestaat voor andere geloven en niet-gelovigen. Best te begrijpen, want het gaat over een heel essentieel punt van je leven wat alles wat je doet, voor die andere groepen moeilijk te begrijpen maakt.
Neem Mohammed B. Van wat ik begrepen heb, gelooft de man heilig in zijn Allah. Meneer B. raakte geirriteerd waarop Theo van Gogh zijn geloof en haar gelovigen naar zijn mening belachelijk maakte. Ik denk zelf dat B. voelde dat van Gogh daarom moest verdwijnen, het was iets dat voor zijn geloof moest gebeuren. Voor B. gelden op dat moment de wetten van zijn geloof zwaarder dan de wetten van het land, waardoor hij zijn straf ook laconiek accepteert. Hij is immers van mening dat zijn God/Allah hem zal prijzen voor zijn acties, wellicht in een volgend leven. Iets wat voor de meeste mensen zeer lastig te begrijpen is en nog veel minder makkelijk te accepteren.
Ik wil hem niet aanbidden.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:24 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Ik geloof dat God de totale macht heeft over hemel en aarde, dat is dus behoorlijk veel macht (understatement). Hij heeft ons geschapen als Zijn kinderen, Hij heeft het beste met ons voor!
God heeft ons een vrije wil gegeven om over ons leven (na dit leven) te kiezen. Willen we bij de Vader horen en hem aanbidden, of willen we bij de aarde horen, met alle gevolgen van dien.
Het is behoorlijk lastig om uit te leggen, maar ik hoop dat je het snapt. zo niet dan leg ik het graag nog een keertje uit![]()
Dus het leven op aarde is een soort paradijs met appels?quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:24 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Ik geloof dat God de totale macht heeft over hemel en aarde, dat is dus behoorlijk veel macht (understatement). Hij heeft ons geschapen als Zijn kinderen, Hij heeft het beste met ons voor!
God heeft ons een vrije wil gegeven om over ons leven (na dit leven) te kiezen. Willen we bij de Vader horen en hem aanbidden, of willen we bij de aarde horen, met alle gevolgen van dien.
Het is behoorlijk lastig om uit te leggen, maar ik hoop dat je het snapt. zo niet dan leg ik het graag nog een keertje uit![]()
Het beste met ons voor? Die gast eist totale onderwerping of de hel. Ik vind dat nogal dictatorachtig...eng ziek...megalomaan...niet een fijn persoon om de eeuwigheid mee door te brengen...en dan moeten we hem nog dankbaar zijn omdat hij ons geschapen heeft ter onderwerping aan hem? Wat een compleet gestoord idee.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:24 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Ik krijg beelden van een hond die je alleen in de kamer laat terwijl er worst en lekkere hapjes op de grond liggen... om hem vervolgens te straffen als hij gewaagd heeft ervan te snoepen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:32 schreef BGN het volgende:
[..]
Dus het leven op aarde is een soort paradijs met appels?
Dat is iets compleet anders. Je haalt nu wetenschap er weer bij, maar dat kun je niet vergelijken met geloof. Natuurlijk worden beide vanuit een kader bekeken, maar wetenschap is subjectiever, en niet zo'n beetje ook. Geloof is afhankelijk van je opvoeding, cultuur, geografische ligging etc etc. Wetenschap niet. De Big Bang is natuurlijk niet gezien, haar restanten wel. Tenminste, dat menen wetenschappers. Ze stellen hiermee een model op, en dat kan allemaal waarden voorspellen die worden nagemeten door verschillende wetenschappers. Dat heet een theorie. Maar da's geen absolute waarheid. Een wetenschapper zal altijd openstaan voor verandering in dit model. Een gelovige niet. Geloof is immers absoluut, en als ooit zal blijken dat wij hier door buitenaardse wezens oid zijn gecreeerd,zullen er nog mensen in God geloven. Je kunt immers altijd wel weer een redenatie bedenken die dit rechtvaardigt. Deze vergelijking gaat dan ook behoorlijk schuin.quote:Op zondag 28 augustus 2005 16:29 schreef Mirage het volgende:
TS heeft alle recht in God te geloven.
Ik denk dat als je hem veroordeeld voor het geloven in God, je jezelf ook moet veroordelen.
Heb je de Big bang gezien ?
Heb je alle diersoorten waarvan je aan hebt genomen dat ze bestaan met eigen ogen gezien ?
Heb je ........![]()
Hmm ik vind het lastig te lezen dat jij denkt dat ik mensen veroordeel, op hun geloof ook nog is. Ik ben het niet waard mensen te (ver)oordelen. Dat is God alleen. Zelfs Jezus zei: “Ik ben niet gekomen om te veroordelen, maar om te redden en te zoeken wat verloren was.”quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:22 schreef Haushofer het volgende:
Ik ben heel vrij opgevoed, ook qua geloof. Mijn ouders noemen zichzelf gelovig, maar leggen de nadruk bijna volkomen op het praktiserende deel. Ze geloven niet dat Jezus letterlijk de Zoon van God was, ze denken niet echt na over of God een entiteit is of niet; ze geloven meer dat God een idee is wat mensen met elkaar maken. En dat maakt het een stuk fijner; je hoeft je niet meer met zaken bezig te houden die altijd onzeker zullen blijven, maar je legt de nadruk op de omgang met andere mensen. Je claimt geen waarheden op. Je veroordeelt andersdenkenden niet. Dat doen gelovigen wel. Jij als gelovige kunt subtiel stellen dat je iedereen gelijk acht, maar dat is natuurlijk niet zo. Jij gelooft dat jij na je dood goed terecht komt, en niet gelovigen niet. Jij gelooft dat ik God niet eer, terwijl Hij mij gemaakt heeft. Mensen als mijn ouders zouden zoiets niet eens durven stellen. Dat noem ik respect. En dat is voor mij veel relevanter dan al die poespas als het definieren van de Goddelijke entiteit, de Goddelijke ethiek, Zijn eventuele Zoon, etc etc.
quote:Zoals ik zei, ik lees de Bijbel, ik ben gelovig opgevoed, ik heb er voor opengestaan, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat de Christelijke interpretatie grote flauwekul is. Net als de Islamitische, of welke religieuze dan ook. Als ik beelden zie van de EO jongerendag bekruipt mij het gevoel dat mensen er zo eenvoudig zijn in te luizen; en het klinkt misschien oneerbiedig, maar ik moet dan denken aan Hitler zijn toespraken. Het woord indoctrinatie gaat misschien wat ver, maar er wordt wel een gevoel gecreeerd, en iedereen zit het voor zichzelf en anderen te versterken. Vervolgens wordt daar een absolute interpretatie aan gegeven, terwijl het op en top menselijk is.
Dat mensen zeggen dat je harder moet geloven is BS! Door zulk soort mensen verlies je je geloof eerder, dan dat je er beter van wordt!quote:Ik ben niet tegen mensen die geloven, zolang ze mij respecteren. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat me werd verteld dat ik harder mijn best moest doen of kortzichtig was. Ik zal nooit gaan geloven. Ik zou mezelf verloochenen. Zou jij je hele leven lang een leugen willen leven, omdat je misschien erna wordt ontvangen door een eventuele God? Ik niet. Ik leef nu, ik probeer iedereen te respecteren en gelukkig te zijn.
Je bent niet de enige, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijkquote:Op zondag 28 augustus 2005 17:36 schreef Mirage het volgende:
[..]
Ik krijg beelden van een hond die je alleen in de kamer laat terwijl er worst en lekkere hapjes op de grond liggen... om hem vervolgens te straffen als hij gewaagd heeft ervan te snoepen.
Als "hondeneigenaar" hoop ik oprecht dat de hond me in zo'n geval tot op het bot kaal vreet.
Ben je niet bang dat de banaliteit daarvan te depimerend is?quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:43 schreef BGN het volgende:
[..]
Je bent niet de enige, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk
Ik moet toch zeggen dat ik er flink van baal dat ik de zin van het leven niet weet.
quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:56 schreef Veersesmurf het volgende:
ik ben benieuwd waar dat dan staat in de bijbel?![]()
Een voorbeeldje is wanneer de discipelen zich beklagen bij Jezus over het feit dat zij iemand zieken hebben zien genezen en demonen hebben zien uitdrijven, zonder dit in Jezus' naam te doen. De reactie van Jezus komt er op neer dat dit niet slecht is, omdat diegene hetzelfde doel nastreeft als zij.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:56 schreef Veersesmurf het volgende:
ik ben benieuwd waar dat dan staat in de bijbel?![]()
wegquote:Op zondag 28 augustus 2005 16:46 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Zelfs dan maakt het een grote invloed voor je kijk op het leven, waar nog genoeg lol valt te behalen.quote:Op zondag 28 augustus 2005 17:50 schreef wonko het volgende:
[..]
Ben je niet bang dat de banaliteit daarvan te depimerend is?
Zelfmoord? Dat is wel het laatste wat ik doe. Het leven is al zo kort. Maar ik geloof niet dat wij een hoger doel dienen...en al helemaal niet dat dat hogere doel het aanbidden van een of ander wreed monster is. Het draait allemaal om sex.quote:Op zondag 28 augustus 2005 18:26 schreef BGN het volgende:
[..]
Zelfs dan maakt het een grote invloed voor je kijk op het leven, waar nog genoeg lol valt te behalen.
Geef anders eens een voorbeeld van iets waardoor je spontaan zelfmoord zou willen plegen.
Dat ken ik aardig wat mensen die op de goede weg zijn.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.?
ik kon je volgen tot hier. maar je doet hetzelfde wat velen naar christenen doen. velen praten uit ontwetendheid en zo doe jij ook op dit gebied. natuurlijk zijn er velen die dat soort dingen doen puur uit stoerdoenerij. maar er zijn ook die serieus bezig zijn en die WEL weten hoe het moet. net zoals dat je hypocriete christenen hebt die jouw een slechte naam geven.quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:37 schreef HRR het volgende:
DOE DAT NIET !
quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:37 schreef HRR het volgende:
Zal me eerst voorstellen , Ben HRR ,19 Jaar en heel m'n leven al Christelijk opgevoed
en ben 31 Januarie gedoopt.(Dit wil dus zeggen dat ik m'n keuze uit aan iedereen door
als zondige ik te sterven , en dan met Jezus op te staan.)
Waarom ik dit topic opent is het volgende,wanneer ik hier kijk ,zijn de "Christenen" altijd
het "pispaaltje" zijn (EN SOMS NOG TERECHT OOK)(dit later) ,en dit is dus puur ,omdat ze een verkeerde kijk erop hebben.
quote:Hoe komt het dat ze een verkeerd beeld hebben naar Christenen.Nou dit is waarom.
Mensen hebben het idee dat wanneer iemand 2 keer naar de kerk gaat,stijf moet zitten
in die kerk op banken en moeten zingen op orgel muziek,en saai moeten luisteren naar een preek
dat DAT de Christenen zijn.Ook zie ik zelf ook dat de "Christenen" soms heilig in de kerk zitten op zondag
maar door de weeks een leven leiden vol rottigheid.Nu wil ik ff alvast zeggen : NIET iedereen die naar een
(zo heet het) Traditionele kerk gaan,nep Christenen zijn,maar het is wel sterk daar.
quote:En ik snap de meeste dus ook echt dat als DAT Christen zijn is , dat dat dus echt bullshit is.
Ook hoor je dan , dat de collecte naar de dikke mercedes van de dominee is,en dat kan ik ook begrijpen.
En weetje, jullie hebben dan ook nog gelijk ook.Die dominees die daar staan krijgen ook super veel
betaald!
....quote:Maar waar gaat het nou echt om bij een ECHTE Christen??
quote:1 : Een persoonlijk leven met Jezus ! Je bent geen Christen door naar de kerk te gaan
met Jezus.
quote:#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan,en dat je niet wordt gered door
quote:#2 : Samen met Jezus de dingen doen in het normale leven.Bidden dat Hij je wilt helpen ed.
quote:2 : Je moet elkaar dienen(Helpen) door/in Liefde,en niet om er zelf beter van te worden!
quote:3 : Beseffen dat je zelf NIET meer bent dan iemand anders.En hier vergissen heelveel mensen zich in , ze denken
quote:Wat ik ook nog wou zeggen is het volgende.
DOE DAT NIET !
quote:jah , goede beredenering right? neej ,zal ff uitleggen.Satan en zijn helpers(Demonen) Bestaan echt!
quote:Op zondag 28 augustus 2005 18:22 schreef Falco het volgende:
Mensen als TS verpesten het voor christenen, die wel normaal en relaxed met het geloof om weten te gaan.
quote:Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef HRR het volgende:
[..]
Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild !
quote:Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?
haha ik heb maar een klein beetje bijbelkennis (als ik naar anderen soms kijk...) maar google werkt voor mij nog steeds behoorlijk goed dus heb het even opgezocht.quote:Op zondag 28 augustus 2005 18:06 schreef Alicey het volgende:
[..]
Een voorbeeldje is wanneer de discipelen zich beklagen bij Jezus over het feit dat zij iemand zieken hebben zien genezen en demonen hebben zien uitdrijven, zonder dit in Jezus' naam te doen. De reactie van Jezus komt er op neer dat dit niet slecht is, omdat diegene hetzelfde doel nastreeft als zij.
Waar en hoe het er precies staat weet ik even niet zo uit mijn hoofd, maar als je wat bijbelkennis hebt denk ik dat je wel weet waar ik naar refereer.
Hoe kun je de mensheid dan zoiets aandoen?quote:Daarna nam de engel het wierookvat, vulde het met vuur van het altaar en wierp het op de aarde. Toen dreunden er donderslagen, vergezeld van bliksemflitsen en een aardbeving.
En de eerste blies op de trompet. Hagel en vuur, met bloed vermengd, werden op de aarde geworpen. Een derde deel van de aarde verbrandde, en een derde deel van de bomen verbrandde, en al het groene gras verbrandde.
( WV95 Op 8,5 + Op 8,7)
Dat doet God de mensheid niet aan, dat doen wij ons zelf aan door de zondeval in het paradijs. Wij moesten zo nodig weten wat goed en wat kwaad is.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:12 schreef Lukaso het volgende:
Maar wat vinden jullie dan hier van:
(zo ongeveer)
God houd van alle mensen, dat is duidelijk.
Als de eindtijd is aangebroken, dan worden eerst alle mensen naar de hemel getransporteerd.
Degenen die niet voor God gekozen hebben, worden achtergelaten, en vervolgens gebeurt er dit:
[..]
Hoe kun je de mensheid dan zoiets aandoen?
In de Bijbel staat dat God alles kan. Als hij toch van de mensen houdt, waarom zorgt hij er dan niet voor dat wij van hem gaan houden en ook gelukkig worden?
Hoe kom je daar bij? Ik ben nooit in het paradijs geweest. Of moet ik voor de eventuele zondes van heel verre voorouders boeten? Oh nee, het is natuurlijk erfzonde...zondig om dat je als mens geboren bent.quote:Op zondag 28 augustus 2005 22:54 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Dat doet God de mensheid niet aan, dat doen wij ons zelf aan door de zondeval in het paradijs. Wij moesten zo nodig weten wat goed en wat kwaad is.
Ik heb godver nooit gevraagd om geboren te worden in een wereld die blijkbaar om het maken van die keuze draait. Welke zieke gek verzint zoiets?quote:God heeft ons een eigen wil gegeven. Natuurlijk wil hij graag dat we tot Hem komen, maar sommige mensen kiezen daar niet voor.
Liefde? Je wordt op deze wereld getrapt om je te onderwerpen anders rot je voor eeuwig in een hel...noem jij dat liefde? Ik noem dat psychopatisch.quote:Het is als Christen zijnde vrij lastig uit te leggen dat je in een God geloofd die de hemel en aarde heeft gemaakt, die vol liefde is voor Zijn kinderen, maar dat er wel oorlogen, hongersnoden en tsunami's zijn.
Ik word gewoon misselijk als ik dit lees. Wat een waanzin.quote:Ik kan ook een heleboel dingen niet verklaren/rijmen enz. maar dat hoef ik ook niet. Ik probeer tot Zijn eer te leven, en mensen te vertellen over Hem. Want pas totdat iedereen het Woord heeft gehoord, dan pas zal Jezus terug komen. Als mijn tijd is gekomen dan is dat zo, daar ben ik niet bang voor. Ik ben wel bang voor de mensen die achterblijven op deze aarde, want het wordt er de komende tijd niet makkelijker op!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |