abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30054993
Verkeerde kijk op Christenen -

Zal me eerst voorstellen , Ben HRR ,19 Jaar en heel m'n leven al Christelijk opgevoed
en ben 31 Januarie gedoopt.(Dit wil dus zeggen dat ik m'n keuze uit aan iedereen door
als zondige ik te sterven , en dan met Jezus op te staan.)

Waarom ik dit topic opent is het volgende,wanneer ik hier kijk ,zijn de "Christenen" altijd
het "pispaaltje" zijn (EN SOMS NOG TERECHT OOK)(dit later) ,en dit is dus puur ,omdat ze een verkeerde kijk erop hebben.

Hoe komt het dat ze een verkeerd beeld hebben naar Christenen.Nou dit is waarom.
Mensen hebben het idee dat wanneer iemand 2 keer naar de kerk gaat,stijf moet zitten
in die kerk op banken en moeten zingen op orgel muziek,en saai moeten luisteren naar een preek
dat DAT de Christenen zijn.Ook zie ik zelf ook dat de "Christenen" soms heilig in de kerk zitten op zondag
maar door de weeks een leven leiden vol rottigheid.Nu wil ik ff alvast zeggen : NIET iedereen die naar een
(zo heet het) Traditionele kerk gaan,nep Christenen zijn,maar het is wel sterk daar.

En ik snap de meeste dus ook echt dat als DAT Christen zijn is , dat dat dus echt bullshit is.
Ook hoor je dan , dat de collecte naar de dikke mercedes van de dominee is,en dat kan ik ook begrijpen.
En weetje, jullie hebben dan ook nog gelijk ook.Die dominees die daar staan krijgen ook super veel
betaald!

Maar waar gaat het nou echt om bij een ECHTE Christen??

1 : Een persoonlijk leven met Jezus ! Je bent geen Christen door naar de kerk te gaan
Ook ben je geen Christen omdat je ouders geloven! Nee, het gaat om de PERSOONLIJKE relatie
met Jezus.
Nu kan je denken van : "Huh?wat is dat dan??"
Een persoonlijke Relatie met Jezus bevat meerdere dingen

#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan,en dat je niet wordt gered door
Goede werken(dus allemaal goede dingen doen) Neej , Je bent gered wanneer je gelooft dat je het ZELF
niet kan , maar dat JEZUS het al heeft gedaan!
#2 : Samen met Jezus de dingen doen in het normale leven.Bidden dat Hij je wilt helpen ed.

2 : Je moet elkaar dienen(Helpen) door/in Liefde,en niet om er zelf beter van te worden!
Er staat ook , Wanneer je iets probeert goed te doen om er zelf beter van te worden kan je het beter niet doen
want dan heeft het GEEN uitwerking voor later!
3 : Beseffen dat je zelf NIET meer bent dan iemand anders.En hier vergissen heelveel mensen zich in , ze denken
dat wanneer ze bijv. Christen zijn ze juist meer zijn, maar er staat duidelijk IEDEREEN is gelijk !

Wat ik ook nog wou zeggen is het volgende.

Ik zie dat hier veel mensen zich bezig houden met Wikka , demonen oproepen ed.
DOE DAT NIET !
jah , goede beredenering right? neej ,zal ff uitleggen.Satan en zijn helpers(Demonen) Bestaan echt!
Elke ECHTE Christen weet dat Satan zo reeel is , net zo reeel Als God !
Wanneer je bezig bent met demonen oproepen ,komen ze echt!Soms doen ze zich voor dat ze er niet zijn,
Soms komen als een bruwende leeuw opzoek naar JOUW !Net als glaasje draaien en Toekomst voorspellen.Er zijn
Geesten die dat dus echt kunnen ! maar weetje , ze kunnen je nu wel dingen voorspellen , maar daar heb je NIETS
aan , wanneer je jezelf verliest aan hun !

Dit wou ik dus even zeggen .
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:42:02 #2
8369 speknek
Another day another slay
pi_30055059
Heb je zelf wel eens demonen opgeroepen?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30055146
Kun je me een plaatje laten zien van een bruwende leeuw? Dan kan ik Satan tenminste herkennen!
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_30055182
Is Jezus voor mijn zonden aan het kruis gegaan? Hoe wisten die gasten bijna 2000 jaar geleden dat ik nu zou zondigen? Lijkt me sowieso al wat onwaarschijnlijk dat ze toen al wisten dat ik nu zou leven..
pi_30055190
Neej ik heb nog nooit demonen opgeroepen. Nu kan je natuurlijk zeggen van , hoe weet je nou dat het slecht is en dat je je daar niet mee moet bezig houden.
Nou omdat ik kan wel zeggen wat een vriend van mij is overkomen.

Hij ging heel erg studeren op demonen , wat ze zijn en waarom en al die vragen had ie.
Op een gegeven moment lag hij te slapen ,en toen werd ie midden in de nacht waker.Toen stond daar dus een persoon , int zwart , hij ging naar die persoon toe , toen pakte die persoon hem bij de keel en hield hem omhoog.Alleen het rare was dat zijn lichaam niet omhoog ging ,want hij kon zelf zijn eigen lichaam zien . En toen ie naar beneden keek zach hij een klein draadje waar alles aanvast hing zegmaar. Toen zei die "gedaante" "Ik besta, en nu weet je het !"

Toen ik dit waargebeurde verhaal hoorde , heb ik besloten dat ik nooit , maar dan ook nooit me in die dingen gaat verdiepen of toch gaat proberen.Want het is dus zo reeel als ...

dus vandaar dat ik dat wou zeggen dat je het ook niet moet proberen oid.
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:50:28 #6
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_30055204
Mijn beeld van christenen verandert hiermee dus totaal niet, het wordt eerder versterkt
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:51:45 #7
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_30055214
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:37 schreef HRR het volgende:

1 : Een persoonlijk leven met Jezus ! Je bent geen Christen door naar de kerk te gaan
Ook ben je geen Christen omdat je ouders geloven! Nee, het gaat om de PERSOONLIJKE relatie
met Jezus.

#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan,en dat je niet wordt gered door
Goede werken(dus allemaal goede dingen doen) Neej , Je bent gered wanneer je gelooft dat je het ZELF
#2 : Samen met Jezus de dingen doen in het normale leven.Bidden dat Hij je wilt helpen ed.

2 : Je moet elkaar dienen(Helpen) door/in Liefde,en niet om er zelf beter van te worden!
Er staat ook , Wanneer je iets probeert goed te doen om er zelf beter van te worden kan je het beter niet doen
3 : Beseffen dat je zelf NIET meer bent dan iemand anders.En hier vergissen heelveel mensen zich in , ze denken
dat wanneer ze bijv. Christen zijn ze juist meer zijn, maar er staat duidelijk IEDEREEN is gelijk !

DOE DAT NIET !
jah , goede beredenering right? neej ,zal ff uitleggen.Satan en zijn helpers(Demonen) Bestaan echt!
Wanneer je bezig bent met demonen oproepen ,komen ze echt!Soms doen ze zich voor dat ze er niet zijn,
Soms komen als een bruwende leeuw opzoek naar JOUW !Net als glaasje draaien en Toekomst voorspellen.Er zijn
Geesten die dat dus echt kunnen ! maar weetje , ze kunnen je nu wel dingen voorspellen , maar daar heb je NIETS

Kijk, wat die dominees e.d, en de hypocricie van de georganiseerde kerk betreft heb je gelijk.
Alleen ga je in je laatste stukje m.b.t. Wicca weer op de typische Christelijke tour van veroordelen van iets dat niet in het Christelijke straatje past...
Dan komen er ineens weer duivels aan te pas, zoals de Christenen dat, bij de kerstening van Nederland ook bij de Heidense natuurgoden van zeg maar de Germanen enzo hebben gedaan...

dat is altijd zo jammer, want wie zegt jou dat de Bijbel de juiste leer vertelt?
Als we er nu eens van uitgaan dat de mens een soort van ingeschapen behoefte heeft aan Godsdienst, omdat men nu eenmaal onverklaarbare zaken wil verklaren en omdat men bang is voor de dood. Godsdienst is ongeveer zo oud als de (denkende) mens is.
Waarom zou het christendom dan niet, volgens een soort van 'Surival of the fittest' idee het meest vooraanstaande geloof zijn geworden in Europa? Waarom zouden de 'Heidense' Germanen niet gelijk kunnen hebben gehad met hun godsdienstbeleving? Omdat de Christenen ze goedschiks danwel kwaadschiks hebben bekeerd?

Oftewel: Ik snap sowieso niet dat mensen zo helig overtuigd kunnen zijn van de leer van een bepaald boek, -een boek waarvan de onwaarheden vele malen waarschijnlijker zijn dan de waarheden, neem bv het scheppingsverhaal- en daar hun hele leven op baseren en verder alles wat NIET volgens de leer van dat boek is als zondig afdoen.

Eigelijk wil ik zeggen: Kijk ook eens buiten de Bijbelse leer, en zie dat de Bijbel niet de enige waarheid hoeft te zijn.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_30055219
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef HRR het volgende:
Neej ik heb nog .... moet proberen oid.
Dat geloof je toch niet serieus he
pi_30055258
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:51 schreef descendent1 het volgende:

Eigelijk wil ik zeggen: Kijk ook eens buiten de Bijbelse leer, en zie dat de Bijbel niet de enige waarheid hoeft te zijn.
Zoals wetenschap, klinkt een stuk waarschijnlijker, en kan tenminste nog aangetoond worden
pi_30055266
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:49 schreef Sm0keZ het volgende:
Is Jezus voor mijn zonden aan het kruis gegaan? Hoe wisten die gasten bijna 2000 jaar geleden dat ik nu zou zondigen? Lijkt me sowieso al wat onwaarschijnlijk dat ze toen al wisten dat ik nu zou leven..
Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild ! Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:55:38 #11
55946 livEliveD
Cogito ergo doleo
pi_30055270
Je begrijpt dat het jouw mening is die anderen niet hoeven te delen? Prima om een overtuiging te hebben maar de ene lijkt me geen betere overtuiging dan de andere. Persoonlijk vind ik dat er bv weinig mis is met Wicca. Ik heb sowieso moeite om me overtuiging op een boek te baseren maar dat ben ik.
Op zaterdag 7 oktober 2006 14:56 schreef Friek_ het volgende:
Nu kon ik het niet laten om even snel op je Fotoboek te kijken en ik zag wat ik al dacht: een onzeker beta-studentje.
pi_30055314
Als ik de openingpost lees, dan komt dat zo gigantisch kweeïg (is dit een woord? Het klinkt precies zoals ik het bedoel in ieder geval) op mij over.
Dit bijvoorbeeld:
'Nee, het gaat om de PERSOONLIJKE relatie met Jezus.'

Echt, de rillingen lopen over mijn rug als ik dit soort dingen lees.
Niet beledigend bedoeld, maar ik begrijp best dat mensen geloven om zo de schepping te kunnen verklaren en het doel van het leven e.d.
Maar het taalgebruik is zo walgelijk in mijn oren, daar zou ik nooit lang naar kunnen luisteren.
Leef gewoon hoe je wilt, als jij gelooft wat er in de bijbel staat, i couldn't care less.
Maar aan mij is het niet besteed, de Christelijke kerk. Eigenlijk geen enkel georganiseerd geloof.
Dus...
  zondag 28 augustus 2005 @ 14:58:49 #13
8369 speknek
Another day another slay
pi_30055322
quote:
Toen ik dit waargebeurde verhaal hoorde , heb ik besloten dat ik nooit , maar dan ook nooit me in die dingen gaat verdiepen of toch gaat proberen.Want het is dus zo reeel als ...
Ik heb wel eens gedroomd dat een metro tot leven kwam en me opat. Zijn metro's het werk van de duivel?
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_30055343
stfu fuifduif
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:00:16 #15
73940 Choices
Woordeloze lurker
pi_30055344
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:51 schreef descendent1 het volgende:

[..]

Kijk, wat die dominees e.d, en de hypocricie van de georganiseerde kerk betreft heb je gelijk.
Met deze zin geef je mijns inziens de kerk al helemaal bloot.
pi_30055346
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef HRR het volgende:

[..]

Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild ! Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?
Oh mên!
Dus...
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:01:22 #17
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_30055358
quote:

[..]

En wat nou als Sm0keZ doodgeboren was? Wist God dat ook? Dat mocht hij dan ook wel aan z'n ouders vertellen.
pi_30055363
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:55 schreef Sm0keZ het volgende:

[..]

Zoals wetenschap, klinkt een stuk waarschijnlijker, en kan tenminste nog aangetoond worden
Waar Wetenschap ophoud ,gaat God verder !

Wetenschap heeft nog geen 1 !! bewijs gevonden dat God NIET bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat God niet niet hoeft te bestaan !
pi_30055407
Wat ik ook nog wou zeggen . en dat had ik ook al in een ander topic gezecht , maar waarom krijgt God overal de schult van ??

Als iemand iemanders neerschiet , en de overledenen zeggen dan van dat het Gods schuld is , en dat Hij dat wou , weetje , dat is BULLSHIT !

Denk je nou echt dat God wil dat iemand wordt neergeschoten ???
pi_30055426
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:02 schreef HRR het volgende:

[..]

Wetenschap heeft nog geen 1 !! bewijs gevonden dat God NIET bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat God niet niet hoeft te bestaan !
Wetenschap heeft ook nog geen enkel bewijs gevonden dat Lucky Luke niet bestaat,en voor de wetenschap betekent dat dus dat Lucky Luke niet niet hoeft te bestaan !
pi_30055436
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 14:50 schreef roobje het volgende:
Mijn beeld van christenen verandert hiermee dus totaal niet, het wordt eerder versterkt
Zou je dan misschien wat duidelijk kunnen zijn wat jouw beeld van christenen is ? dat ik daar inhoudelijk op kan reageren ipv. tjah ..
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:08:29 #22
120304 descendent1
pi_30055444
quote:

[..]

De wetenschap heeft anders wel aardig de poten onder het christelijke gebouw weggezaagd... Of vind je de scheppingstheorie nu daadwerkelijk waarschijnlijker dan de evolutietheorie? De eerste is alleen gebaseerd op wat er in een boek is overgeleverd, terwijl voor de laatste toch wel iets meer 'bewijzen' zijn gevonden...
En de schepping van de mens is toch in principe één van de kernen van het geloof...
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:08:55 #23
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_30055447
Welke kalender gebruiken christenen?
De mijne heeft alleen een Januari.

En die christenen zeggen het zelf al;
http://home.filternet.nl/~fn004456/Visjes/Big/vis21.jpg
[KNE]-Mod
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:10:16 #24
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30055465
quote:
Neej ik heb nog nooit demonen opgeroepen. Nu kan je natuurlijk zeggen van , hoe weet je nou dat het slecht is en dat je je daar niet mee moet bezig houden.

Hij ging heel erg studeren op demonen , wat ze zijn en waarom en al die vragen had ie.
Op een gegeven moment lag hij te slapen ,en toen werd ie midden in de nacht waker.Toen stond daar dus een persoon , int zwart , hij ging naar die persoon toe , toen pakte die persoon hem bij de keel en hield hem omhoog.Alleen het rare was dat zijn lichaam niet omhoog ging ,want hij kon zelf zijn eigen lichaam zien . En toen ie naar beneden keek zach hij een klein draadje waar alles aanvast hing zegmaar. Toen zei die "gedaante" "Ik besta, en nu weet je het !"

Dat is het nadeel aan jullie fundi's.
Alles is waar maar je hebt nergens bewijs voor.
Dr. Cameron: How would you describe my leadership skills?
Dr. Gregory House: Nonexistent... otherwise, excellent.
pi_30055493
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:05 schreef HRR het volgende:
Wat ik ook nog wou zeggen . en dat had ik ook al in een ander topic gezecht , maar waarom krijgt God overal de schult van ??

Als iemand iemanders neerschiet , en de overledenen zeggen dan van dat het Gods schuld is , en dat Hij dat wou , weetje , dat is BULLSHIT !

God heeft de moordenaar wel gemaakt, en de vermoorde persoon heeft ie laten sterven. Wellicht was het onschuldige slachtoffer wel streng gelovig en bad hij elke dag meerdere malen tot God. Toch heeft God het zo gewild, tja.

Probeer alsjeblieft geen logica met geloof te vermengen, dan wordt het een sprookje.
Dus...
pi_30055497
quote:
#1 : Beseffen dat HIJ voor JOUW zonde aan het kruis is gegaan.
Hier ben ik het spoor al compleet bijster.
Wil iedereen die in telekinese gelooft nu mijn hand op steken?
| Foto's van toen en nu | Icons | Whatpulse keyboard | .NET developer? |
pi_30055502
*doet de suggestie om dit topic zo snel mogelijk richting onzin te schoppe...

owja, HRR, sorry hoor maar dit is dus regelrechte propaganda, kom nou toch eens op gebruik je verstand voor iets nuttigs, daarbei vraag ik me echt af of je al ooit eens overwogen hebt om een langs de psychiater langs te gaan..

Ook vind ik het echt volkomen belachelijk om je leven en de dingen die je doet te baseren op een boek wat weet ik hoe veel jaar geleden is geschreven door de een of andere fantast waarvan nog niet eens bewezen is dat ie bestaat.

Waarschijnlijk lok je hiermee alleen maar rellen uit en zaai je haat tegen je geloof omdat je de rest van de mensen ronduit belachelijk maakt met je mierzoette geloof in jezus en alles komt goed crap, ik geloof dan ook dat ik jou wel als voorbeeld kan gebruiken als Christenextremist...

kortom kap eens met die crap en begin eens met leven...
God must be an asshole, let's find him and beat the fuck out of him!
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:14:41 #28
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_30055531
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:07 schreef HRR het volgende:

[..]

Zou je dan misschien wat duidelijk kunnen zijn wat jouw beeld van christenen is ? dat ik daar inhoudelijk op kan reageren ipv. tjah ..
Waar zal ik eens beginnen? Kortzichtig, naief, waanideeën. You get the picture

Je gebruikt 'jouw' met een w alleen als het bezittelijk is trouwens
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:16:06 #29
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_30055550
Gelukkig kun jij ons uitleggen hoe het wel zit
Vampire Romance O+
pi_30055564
quote:

Als die God van jou zich zo graag presenteert als de opperpersonage in dit leven, dan is het nogal logisch dat hij ook verantwoordelijk wordt gehouden voor z'n werk.

Als God zou bestaan zou die van mij een trap in z'n kloten krijgen
pi_30055566
quote:

Jeetje zeg, door de gehele menselijke geschiedenis zijn er ontzettend veel mensen die hun leven gewijd hebben om ook maar een glimp van een demoon [satan whatever] te mogen opvangen. Ze studeerden heel hun leven, brachten (grote) offers. Die vriend van je mag van geluk spreken dat hij de uitgekozene is om deze verschijning te mogen zien.

Maar ff serieus he - je meent dit hele verhaal toch niet serieus he? Hebben jullie Christenen dan nog steeds niets geleerd? Hoeveel doden moeten er nog vallen?

Ja, Christendom - lang leve de inquisitie die op de dag van vandaag nog steeds voortduurt. Jezus is niet gestorven voor jou zonden weet je. Hij is gestorven als gevolg van bureaucratie en macht. Toonbeeld van de domheid van de mens - en voor dat symbool kniel jij.
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:19:44 #32
120304 descendent1
pi_30055625
Ik zou willen dat TS eens op mijn posts reageerde...
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:21:07 #33
127158 MisterTata
Ja, tuurlijk..jij hebt gelijk.
pi_30055645
quote:

Wat denk ik vooral het moeilijke is voor veel mensen, ook voor mijzelf, is dat God (die almachtig is volgens het geloof) het niet tegen heeft gehouden.
Er zijn drie soorten mensen; mensen die wel kunnen tellen en mensen die niet kunnen tellen.
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:21:20 #34
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30055648
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:16 schreef MouseOver het volgende:
Gelukkig kun jij ons uitleggen hoe het wel zit
Zeg, doe eens even lief tegen de herrezen here HRR.
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:21:42 #35
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_30055655
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:08 schreef descendent1 het volgende:

[..]

De wetenschap heeft anders wel aardig de poten onder het christelijke gebouw weggezaagd...
Welke poten dan?

Als je er wat dieper over nadenkt kun je tot de conclusie komen dat de scheppingstheorie ook naast de evolutietheroie kan bestaan(het evolueren van wezens iig).
Mischien heeft God wel alle wezens op aarde gezet met de eigenschap om te evolueren, om zo de overlevingskansen te vergroten...
(zo kom je ook weer uit op ID(Intelligent Design), wel aanneembaar imo, niet dat je er verder mee kom)

en HRR, jij zegt dat je niet God de schuld kunt geven van een moord op een goede vriend, dat het de schuld van de dader is. Maar waarom voorkomt God die ellende dan niet? Hij kan toch alles?

Over het algemeen zie ik wel mensen gelukkig worden in het Christendom, vooral degenen die het eerst niet waren. En verder vallen Christenen niemand lastig, behalve dan met evangelisatie.
Ik ben het met de meeste mensen eens(ik lees ook de FP) dat religies over het algemeen alleenmaar voor problemen zorgen. Maar als je de westerse christen(Jesusfreak) bestudeerd zie je toch al gauw dat zij alleen maar liefde in de wereld brengen ipv haat.

[ Bericht 24% gewijzigd door Lukaso op 28-08-2005 15:28:57 ]
pi_30055674
Hij of god met een hoofdletter? Refererend naar jouw god?

Dit vindt ik nog de grootste bullshit allertijden. Waarom moet het nou "Hij" zijn in plaats van "hij"? Is hij zo groots? Want zolang er dagelijks nog rassenzuiveringen plaatsvinden in zijn naam, mensen worden uitgebuit door de kerk en niet-gelovigen als minderwaardig worden beschouwd, vind ik hem zijn naam niet waardig.
pi_30055694
quote:

[..]

De wetenschap heeft ook nog nooit aangetoont dat kabouters niet bestaan.
Niets.
pi_30055721
Jezus. Ik wed dat dit persoon momenteel waanbeelden heeft. Tijd voor een rustperiode op een gesloten afdeling. Erg jammer dat mensen er nu zo serieus op ingaan.

En TS, van de huid van je moeder blijf je af he!
Why? Don't we make ya laugh? Aren't we fuckin' funny? You best come up with an answer, cos I'm gonna come back here and check on you and your momma and if you ain't got a reason why you hate clowns, I'm gonna kill your whole fucking family.
pi_30055785
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:25 schreef drugsgebruiker het volgende:
Jezus. Ik wed dat dit persoon momenteel waanbeelden heeft. Tijd voor een rustperiode op een gesloten afdeling. Erg jammer dat mensen er nu zo serieus op ingaan.

En TS, van de huid van je moeder blijf je af he!
je moet toch wat doen op de zondagmiddag, en ik vind het vooral heel interresant om te achterhalen hoe die mensen denken, waarom en hoe ze zo zijn geworden
God must be an asshole, let's find him and beat the fuck out of him!
pi_30055860
Ze moeten toch iemand de schuld geven van hun eigen gemaakte problemen.
"waarom laat God dit toe, huuuuuu"
Niets.
pi_30055866
spoken bestaan niet
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:35:52 #42
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30055876
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:34 schreef Tha.Gnome het volgende:
Ze moeten toch iemand de schuld geven van hun eigen gemaakte problemen.
"waarom laat God dit toe, huuuuuu"
Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:39:50 #43
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_30055939
Ik ben blij dat ik na het lezen van het begin van de OP alweer geheel overtuigd was van mijn atheïsme.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:47:22 #44
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_30056041
TS is een eng mannetje...
Narcist
pi_30056101
quote:

Zal me eerst voorstellen , Ben HRR ,19 Jaar en heel m'n leven al Christelijk opgevoed
en ben 31 Januarie gedoopt.(Dit wil dus zeggen dat ik m'n keuze uit aan iedereen door

Waarom ik dit topic opent is het volgende,wanneer ik hier kijk ,zijn de "Christenen" altijd
het "pispaaltje" zijn (EN SOMS NOG TERECHT OOK)(dit later) ,en dit is dus puur ,omdat ze een verkeerde kijk erop hebben.
Ik zie dat niet zo.
Misschien dat opmerkingeng over Christenen je meer bij blijven dan opmerkingen over andere "groeperingen" waar jij je niet verwant mee voelt ?

Ikzelf ben zwanger, als ik nu naar de stad ga zie ik overal zwangere dames. Niet omdat er nu inderdaad meer zijn als voorheen, nee ik voel me verwant met ze. Ze vallen mij nu meer op. Idem met de auto die je net hebt aangeschaft.
quote:
Hoe komt het dat ze een verkeerd beeld hebben naar Christenen.Nou dit is waarom.
Mensen hebben het idee dat wanneer iemand 2 keer naar de kerk gaat,stijf moet zitten
in die kerk op banken en moeten zingen op orgel muziek,en saai moeten luisteren naar een preek
dat DAT de Christenen zijn.Ook zie ik zelf ook dat de "Christenen" soms heilig in de kerk zitten op zondag
maar door de weeks een leven leiden vol rottigheid.Nu wil ik ff alvast zeggen : NIET iedereen die naar een
(zo heet het) Traditionele kerk gaan,nep Christenen zijn,maar het is wel sterk daar

En ik snap de meeste dus ook echt dat als DAT Christen zijn is , dat dat dus echt bullshit is.
Ook hoor je dan , dat de collecte naar de dikke mercedes van de dominee is,en dat kan ik ook begrijpen.
En weetje, jullie hebben dan ook nog gelijk ook.Die dominees die daar staan krijgen ook super veel
betaald!
Dit heeft naar mijn idee niets meer met het Christelijke geloof te maken. Dit is het instituut.
Ik maak een scheiding tussen de georganiseerde kerk en tussen het Christelijke geloof.
quote:

met Jezus.

Dat is mooi
Ik ben bij dat jij je "pad" gevonden hebt.
het is echter niet de mijne.
Ik wens je veel succes met de jouwe.
quote:

DOE DAT NIET !

Wat heeft wicca met demonen te maken ?

jij komt hier doodleuk vertellen dat iedereen een verkeerd beeld van Christenen heeft, maar heb jij jezelf wel verdiept in andere overtuigingen/ levenswijzen ?
Ik heb de indruk van niet.

Demonen, geesten ?

Wat dacht je van Engelen ?

en nog sterker:
Wat doe jij als je 's avonds op je knieën naast je bed zit en je tot God went ?
Dat is toch ook aanroepen van een geest ? ( de heilige geest etc.... )
Vanwaar je vooroordeel over dat geesten slecht zijn ?

Ikzelf heb hele positieve ervaringen met "geesten" die als vanzelf op mijn pad zijn gekomen.
Mischien zou jij ze Engelen noemen, voor mij zijn het "geesten".

Vriendelijk bedankt voor je bezorgde woorden.
Goed dat je het beeld over Christenen in het algemeen gerectificeerd hebt.

In mijn overtuiging is het zo dat "het" pad voor iedereen verschillend kan zijn.
Uiteindelijk doet het er wat mij betreft ook niet toe.
Als je oprecht denkt dat je het goede doet en daar niemand mee benadeeld, dan denk ik dat wat je overtuiging ook is je goed terecht zal komen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Mirage op 28-08-2005 16:16:01 ]
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30056108
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:47 schreef Magistic het volgende:
TS is een eng mannetje...
Yep, vind ik ook. De christenen in de kerk zijn dus slecht (met hier en daar een uitzondering), maar hij is een echte christen en dat HET LIEFST met HOOFDLETTERS benadrukt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:54:45 #47
124485 Poncho
Lucille's faghag
pi_30056148
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Yep, vind ik ook. De christenen in de kerk zijn dus slecht (met hier en daar een uitzondering), maar hij is een echte christen en dat HET LIEFST met HOOFDLETTERS benadrukt.
Je caps blijft soms hangen.
  zondag 28 augustus 2005 @ 15:55:34 #48
128106 AndJusticeForAll
Religion is for the weak
pi_30056155
Misschien zou je die God/jezus van jou eens moeten benaderen om wat grammatisch beter te worden. ' Schult ipv schuld, jouw ipv jou - wel eens van aanwijzende voornaamwoorden gehoord?'

OT: Geloof zuigt IMO en is de voornaamste bron van alle ellende in de wereld.

Waar is God/ Jezus/ Mohammed dan? Iemand hem/het/haar ooit wel eens gezien?

Get a life!!
I see dumb people
pi_30056198
Sneu hoe de meeste mensen hier reageren. Als ze toch eens wisten van Gods grootheid.....
19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
pi_30056278
Gelieve niet over spel/taal/type fouten te mekkeren.....

Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_30056297
quote:

nu doe je dat wat je anderen verwijt

Ik begirjp je zeker wel, maar is het niet zo dat een negatieve ervaring niet hoeft te betekenen dat alles an spoken/demonen/entiteiten slecht is ?

net als dat jij probeert te zeggen dat er "slechte" ? Christenen zijn, maar dat er ook goede zijn en dat jij daar ene voorbeeld van bent.
Sir Winston Churchill
pi_30056395
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:09 schreef Mirage het volgende:

[..]

nu doe je dat wat je anderen verwijt

Ik begirjp je zeker wel, maar is het niet zo dat een negatieve ervaring niet hoeft te betekenen dat alles an spoken/demonen/entiteiten slecht is ?
Het hoeft ook niet door die negatieve ervaring te komen, het gevoel kan er wel door verstrerkt zijn dat er demonen zijn die slecht zijn.
Er staat in de bijbel dat je geen geesten moet oproepen, want de geesten die dan zullen komen zijn niet van God. Als de ts geloofd wat er in de bijbel staat zou hij dat dus niet doen, maar omdat hij dit verhaal heeft gehoord van een vriend wordt dat gevoel nog eens versterkt het niet te doen, en dat wil hij met ons delen denk ik (waarvoor dank)
  zondag 28 augustus 2005 @ 16:17:41 #53
128106 AndJusticeForAll
Religion is for the weak
pi_30056396
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:59 schreef Veersesmurf het volgende:
Sneu hoe de meeste mensen hier reageren. Als ze toch eens wisten van Gods grootheid.....

Heeft ooit wel eens iemand 'God' gezien?

Sorry hoor, maar ik ben zo sceptisch als t maar kan. Ik geloof alleen wat ik zien en aangezien er de afgelopen 2000 jaar geen 'God' zich meer heeft getoond vind ik t allemaal wat moeilijk om het te geloven.
I see dumb people
pi_30056506
TS heeft alle recht in God te geloven.
Ik denk dat als je hem veroordeeld voor het geloven in God, je jezelf ook moet veroordelen.

Heb je de Big bang gezien ?
Heb je alle diersoorten waarvan je aan hebt genomen dat ze bestaan met eigen ogen gezien ?
Heb je ........

Sir Winston Churchill
pi_30056508
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:17 schreef AndJusticeForAll het volgende:

[..]

Heeft ooit wel eens iemand 'God' gezien?

Sorry hoor, maar ik ben zo sceptisch als t maar kan. Ik geloof alleen wat ik zien en aangezien er de afgelopen 2000 jaar geen 'God' zich meer heeft getoond vind ik t allemaal wat moeilijk om het te geloven.
Nee, niemand heeft God ooit gezien, omdat men dan dood neer zou vallen vanwege Zijn aangezicht.
Wat ik mooi vind om te lezen is dat je denkt/geloofd dat God zich 2000 jaar geleden wel heeft getoond (in de vorm van een mens namelijk Jezus Christus)
Wat vind je er moeilijk aan om te geloven dat Jezus ook voor jouw aan het kruis is gegaan om jouw zonden te vergeven? Die genade is als een cadeautje dat is ingepakt en aan je wordt gegeven. Het is aan jouw of je het cadeautje naast je neerlegt, of dat je het open maakt. Welke keuze maak jij?

p.s. als je niet kiest, kies je ook
pi_30056570
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 15:59 schreef Veersesmurf het volgende:
Je hebt al het recht om in god te geloven, maar ik zal nooit naar jou luisteren of respect voor je hebben, simpelweg omdat je al aangeeft dat mensen die god niet kennen of niet in hem geloven in zekere zin minderwaardig zijn of niet gelijk zijn.
pi_30056575
Met alle respect, maar is dit topic niet een beetje simpel? Alle clichés komen voorbij, de TS is bijzonder gelukkig met zijn geloof, en doet claims waar de helft hier op FOK! niet op zit te wachten. Mooi dat hij er zelf in gelooft, maar ik hoop ook dat hij doorheeft dat dit erg persoonlijk is. Jezus is misschien voor Christenen gestorven, maar niet voor mij. Waarom niet? Omdat ik er niet in geloof. Simpel. Ik word van andere zaken gelukkig.
pi_30056601
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:29 schreef Mirage het volgende:
Ik denk dat als je hem veroordeeld voor het geloven in God, je jezelf ook moet veroordelen.

Heb je alle diersoorten waarvan je aan hebt genomen dat ze bestaan met eigen ogen gezien ?
Heb je ........

Ah, maar kijk, dit is natuurlijk geen vergelijking hè. De Big Bang en alles daarbij is een theorie, god niet. Bovendien is het te bewijzen dat er bijvoorbeeld apen leven op deze aardbol, zelfs als je nog geen aap gezien hebt is dit aan te tonen. Bovendien is er voor de al uitgestorven dieren en planten ook wetenschappelijk bewijs dat deze bestaan hebben, namelijk aan de hand van overblijfselen en de analyses daarvan. Iets wat je van god niet kunt zeggen.
pi_30056633
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:38 schreef boyv het volgende:

[..]

Je hebt al het recht om in god te geloven, maar ik zal nooit naar jou luisteren of respect voor je hebben, simpelweg omdat je al aangeeft dat mensen die god niet kennen of niet in hem geloven in zekere zin minderwaardig zijn of niet gelijk zijn.
sorry, zo bedoelde ik deze zin niet. ik probeerde er meer mee te zeggen dat ik het erg jammer vind als mensen zeggen: ik zou god een trap onder zen kloten geven. Als ik zulk soort reacties lees krijg ik de tranen in mijn ogen.
imo is ieder mens gelijk, of hij nu geloofd of niet ; zwart of blank ; homo of hetero. ik hoop dat ik niemand heb gekwetst, want dat was absoluut mijn bedoeling niet!
pi_30056657
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:29 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Nee, niemand heeft God ooit gezien, omdat men dan dood neer zou vallen vanwege Zijn aangezicht.
Makkelijk antwoord. Te makkelijk Ik hoop dat je begrijpt dat Christenen hier misschien bevrediging van krijgen, maar dat niet-gelovigen hun wenkbrauwen fronzen bij dergelijke drogredenatie.
quote:
Wat ik mooi vind om te lezen is dat je denkt/geloofd dat God zich 2000 jaar geleden wel heeft getoond (in de vorm van een mens namelijk Jezus Christus)
Wat vind je er moeilijk aan om te geloven dat Jezus ook voor jouw aan het kruis is gegaan om jouw zonden te vergeven?
Als ik zo vrij mag zijn om hier antwoord op te geven: mensen zetten zichzelf altijd in het middelpunt.
De Aarde, de Zon, de Mens, de Menselijke Geest, allemaal zijn ze de revue al gepasseerd. Dat is natuurlijk ook waarom gelovigen zo tegen de evolutietheorie zijn; het ontkrachtigd het uniek-zijn van de menselijke soort. Ikzelf vind het erg vreemd om te geloven dat een eventuele schepper zich bezighoudt met de mens. Doet hij dat ook bij andere volken? Buiten de Aarde? Heeft ie naar alle civilisaties in het universum een Zoon gestuurd? Of alleen naar de Aarde?

Wat mij ook bezighoudt is het feit dat er genoeg mensen hier op Aarde zijn die niet in staat zijn te geloven, waaronder ik. Terwijl ik het toch geprobeerd heb, maar het ging me steeds meer tegenstaan. Hoe zit dat dan met mij ? Moet ik mijn hele leven een leugen leven, mijn eigen verstand verloochenen, omdat er misschien na de dood iets op me staat te wachten? Dat vind ik een idiote eis van God.
quote:
Die genade is als een cadeautje dat is ingepakt en aan je wordt gegeven. Het is aan jouw of je het cadeautje naast je neerlegt, of dat je het open maakt. Welke keuze maak jij?

p.s. als je niet kiest, kies je ook
Natuurlijk. Je bent voor of tegen.
pi_30056677
Ik had best zin om dit te lezen, maar een dergelijk slecht geschreven openingsbericht ontneemt me veel van de eerdergenoemde zin.
pi_30056756
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:49 schreef Haushofer het volgende:

Wat mij ook bezighoudt is het feit dat er genoeg mensen hier op Aarde zijn die niet in staat zijn te geloven, waaronder ik. Terwijl ik het toch geprobeerd heb, maar het ging me steeds meer tegenstaan. Hoe zit dat dan met mij ? Moet ik mijn hele leven een leugen leven, mijn eigen verstand verloochenen, omdat er misschien na de dood iets op me staat te wachten? Dat vind ik een idiote eis van God.
Hoe kwam het dat het geloof je ging tegenstaan? Als je dit weet weet je namelijk ook hoe het komt dat je niet kunt geloven
quote:
Natuurlijk. Je bent voor of tegen.
Mag ik de vraag heel direct stellen? ben jij voor, of ben je tegen?
pi_30056774
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:46 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

sorry, zo bedoelde ik deze zin niet. ik probeerde er meer mee te zeggen dat ik het erg jammer vind als mensen zeggen: ik zou god een trap onder zen kloten geven. Als ik zulk soort reacties lees krijg ik de tranen in mijn ogen.
imo is ieder mens gelijk, of hij nu geloofd of niet ; zwart of blank ; homo of hetero. ik hoop dat ik niemand heb gekwetst, want dat was absoluut mijn bedoeling niet!
In dat geval ook excuses van mijn kant

Ik vind alles goed, iedereen mag geloven wat hij of zij wilt. Tenminste, zolang men geen dingen gaat opdringen, mensen minderwaardig stelt omdat hij of zij niet gelooft en dergelijke dingen in die zin. Live and let live
pi_30056808
quote:

[..]

Wat een belachelijk idee eigenlijk..die god zet je voor korte tijd op deze aardkloot waar je ervoor moet kiezen om je te onderwerpen...want dat is dat kiezen voor god. Als je dat doet mag je hem tot in de eeuwigheid aanbidden. Wow....wat moet men daar blij mee zijn zeg. Eigenlijk is het een ontzettend ziek en megalomaan idee. Als je niet meespeelt ben je voor eeuwig verdoemd. En volgens het geloof ben je naar het evenbeeld van die god geschapen dus moet die god weten dat er een heleboel zijn die daar niet voor gaan. Hij neemt dus bewust het risico dat velen de eeuwigheid in de hel moeten doorbrengen. Wat een klootzak zeg.
Geloven is zeker weten dat je het niet weet.
Geloven maakt meer kapot dan je lief is.
Vloeken is aangeleerd...geloven ook.
pi_30056860
quote:

[..]

dat begreep ik
En natuurlijk doet het pijn als mensen hun zinnen op een ietwat grove manier formuleren als ze het over iets/iemand hebben die voor jou belangrijk is.

maar ikzelf zou God als in zoals de Christenen God neerzetten/de bijbel ook wegwuiven.
Als hij voor mij zou staan zou ik nog niet achter hem aanlopen, want hij is gewoon niet mijn idee van wat "goed" is.

Ik vind het zelfs beledigend voor "God" omhem zaken toe te schrijven als: de eis je te onderwerpen e.d.. Iemand die werkelijk macht heeft hoeft in mijn ogen geen bevestiging. Die ís gewoon.
Die eist geen onderwerping "want anders".
Sir Winston Churchill
pi_30056862
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:03 schreef boyv het volgende:

[..]

In dat geval ook excuses van mijn kant

Ik vind alles goed, iedereen mag geloven wat hij of zij wilt. Tenminste, zolang men geen dingen gaat opdringen, mensen minderwaardig stelt omdat hij of zij niet gelooft en dergelijke dingen in die zin. Live and let live
Het is erg lastig om mensen niet te vertellen van het woord van God als je er vol van bent. Het is net zoiets als verliefdheid. Je wilt aan iedereen vertellen hoe lief en aardig enz. die persoon wel niet is. Hetzelfde is met het geloof. Je wilt het graag aan iedereen vertellen!
En als er dan ook nog in de bijbel staat dat Jezus niet zal wederkeren totdat ieder mens, elke stam en elke natie van zijn naam gehoord heeft, is het lastig jezelf stil te houden
pi_30056890
Het werkt heel simpel. Ik heb de megazin al voorbij zien komen in dit topic: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dus als je probeert een reden te geven dat God niet bestaat, is het antwoord dat het voor jou misschien onmogelijk lijkt, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

Je weet niet of het leven van een mens op aarde het enige leven is wat hij of zijn ziel zal meemaken, dus daarom is het ook moeilijk oordelen of het slecht is als goede personen vermoord worden. Voor de nabestaanden is het wellicht zeer moeilijk, maar misschien is die persoon of ziel wel beter af in een beter leven.

Nou doe ik toch een poging om het uit te leggen, terwijl Gods wegen ondoorgrondelijk zijn. Dus dan zou ik ze ook niet snappen

Basically is er weinig mis met het christendom, het is alleen verschrikkelijk irritant hoe weinig respect er binnen hetzelfde geloof bestaat voor andere geloven en niet-gelovigen. Best te begrijpen, want het gaat over een heel essentieel punt van je leven wat alles wat je doet, voor die andere groepen moeilijk te begrijpen maakt.

Neem Mohammed B. Van wat ik begrepen heb, gelooft de man heilig in zijn Allah. Meneer B. raakte geirriteerd waarop Theo van Gogh zijn geloof en haar gelovigen naar zijn mening belachelijk maakte. Ik denk zelf dat B. voelde dat van Gogh daarom moest verdwijnen, het was iets dat voor zijn geloof moest gebeuren. Voor B. gelden op dat moment de wetten van zijn geloof zwaarder dan de wetten van het land, waardoor hij zijn straf ook laconiek accepteert. Hij is immers van mening dat zijn God/Allah hem zal prijzen voor zijn acties, wellicht in een volgend leven. Iets wat voor de meeste mensen zeer lastig te begrijpen is en nog veel minder makkelijk te accepteren.
pi_30056929
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:00 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Hoe kwam het dat het geloof je ging tegenstaan? Als je dit weet weet je namelijk ook hoe het komt dat je niet kunt geloven
[..]
Ik ben heel vrij opgevoed, ook qua geloof. Mijn ouders noemen zichzelf gelovig, maar leggen de nadruk bijna volkomen op het praktiserende deel. Ze geloven niet dat Jezus letterlijk de Zoon van God was, ze denken niet echt na over of God een entiteit is of niet; ze geloven meer dat God een idee is wat mensen met elkaar maken. En dat maakt het een stuk fijner; je hoeft je niet meer met zaken bezig te houden die altijd onzeker zullen blijven, maar je legt de nadruk op de omgang met andere mensen. Je claimt geen waarheden op. Je veroordeelt andersdenkenden niet. Dat doen gelovigen wel. Jij als gelovige kunt subtiel stellen dat je iedereen gelijk acht, maar dat is natuurlijk niet zo. Jij gelooft dat jij na je dood goed terecht komt, en niet gelovigen niet. Jij gelooft dat ik God niet eer, terwijl Hij mij gemaakt heeft. Mensen als mijn ouders zouden zoiets niet eens durven stellen. Dat noem ik respect. En dat is voor mij veel relevanter dan al die poespas als het definieren van de Goddelijke entiteit, de Goddelijke ethiek, Zijn eventuele Zoon, etc etc.

Zoals ik zei, ik lees de Bijbel, ik ben gelovig opgevoed, ik heb er voor opengestaan, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat de Christelijke interpretatie grote flauwekul is. Net als de Islamitische, of welke religieuze dan ook. Als ik beelden zie van de EO jongerendag bekruipt mij het gevoel dat mensen er zo eenvoudig zijn in te luizen; en het klinkt misschien oneerbiedig, maar ik moet dan denken aan Hitler zijn toespraken. Het woord indoctrinatie gaat misschien wat ver, maar er wordt wel een gevoel gecreeerd, en iedereen zit het voor zichzelf en anderen te versterken. Vervolgens wordt daar een absolute interpretatie aan gegeven, terwijl het op en top menselijk is.

Daarbij ben ik vrij rationeel ingesteld, en zie ik voor mezelf geen reden om in God te geloven. Ik voel het niet, er is logisch gezien compleet geen reden voor ( hoewel sommigen anders beweren ) en het maakt mij niet gelukkig. Ik ben wel van mening dat het leven erg bijzonder is, en bijna te mooi om waar te zijn. Maar ej, dat is persoonlijk, en ik uit die fascinatie in andere dingen, zoals muziek en wetenschap. Dat gevoel van fascinatie is persoonlijk, en ik zal nooit stellen dat het leven zo bijzonder is dat er wel een reden voor moet zijn. Ik hang geen consequenties aan dergelijke gevoelens. Het is te menselijk, te persoonlijk, om als absolute waarheid te dienen.
quote:
Mag ik de vraag heel direct stellen? ben jij voor, of ben je tegen?
Ik ben niet tegen mensen die geloven, zolang ze mij respecteren. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat me werd verteld dat ik harder mijn best moest doen of kortzichtig was. Ik zal nooit gaan geloven. Ik zou mezelf verloochenen. Zou jij je hele leven lang een leugen willen leven, omdat je misschien erna wordt ontvangen door een eventuele God? Ik niet. Ik leef nu, ik probeer iedereen te respecteren en gelukkig te zijn.
pi_30056936
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:11 schreef Mirage het volgende:

[..]
Ik vind het zelfs beledigend voor "God" omhem zaken toe te schrijven als: de eis je te onderwerpen e.d.. Iemand die werkelijk macht heeft hoeft in mijn ogen geen bevestiging. Die ís gewoon.
Die eist geen onderwerping "want anders".
Ik geloof dat God de totale macht heeft over hemel en aarde, dat is dus behoorlijk veel macht (understatement). Hij heeft ons geschapen als Zijn kinderen, Hij heeft het beste met ons voor!
God heeft ons een vrije wil gegeven om over ons leven (na dit leven) te kiezen. Willen we bij de Vader horen en hem aanbidden, of willen we bij de aarde horen, met alle gevolgen van dien.
Het is behoorlijk lastig om uit te leggen, maar ik hoop dat je het snapt. zo niet dan leg ik het graag nog een keertje uit
pi_30056942
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:15 schreef BGN het volgende:
Het werkt heel simpel. Ik heb de megazin al voorbij zien komen in dit topic: Gods wegen zijn ondoorgrondelijk. Dus als je probeert een reden te geven dat God niet bestaat, is het antwoord dat het voor jou misschien onmogelijk lijkt, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk.

Je weet niet of het leven van een mens op aarde het enige leven is wat hij of zijn ziel zal meemaken, dus daarom is het ook moeilijk oordelen of het slecht is als goede personen vermoord worden. Voor de nabestaanden is het wellicht zeer moeilijk, maar misschien is die persoon of ziel wel beter af in een beter leven.

Nou doe ik toch een poging om het uit te leggen, terwijl Gods wegen ondoorgrondelijk zijn. Dus dan zou ik ze ook niet snappen

Basically is er weinig mis met het christendom, het is alleen verschrikkelijk irritant hoe weinig respect er binnen hetzelfde geloof bestaat voor andere geloven en niet-gelovigen. Best te begrijpen, want het gaat over een heel essentieel punt van je leven wat alles wat je doet, voor die andere groepen moeilijk te begrijpen maakt.

Neem Mohammed B. Van wat ik begrepen heb, gelooft de man heilig in zijn Allah. Meneer B. raakte geirriteerd waarop Theo van Gogh zijn geloof en haar gelovigen naar zijn mening belachelijk maakte. Ik denk zelf dat B. voelde dat van Gogh daarom moest verdwijnen, het was iets dat voor zijn geloof moest gebeuren. Voor B. gelden op dat moment de wetten van zijn geloof zwaarder dan de wetten van het land, waardoor hij zijn straf ook laconiek accepteert. Hij is immers van mening dat zijn God/Allah hem zal prijzen voor zijn acties, wellicht in een volgend leven. Iets wat voor de meeste mensen zeer lastig te begrijpen is en nog veel minder makkelijk te accepteren.
en dit vind ik dus levensgevaarlijk.
Als je gelooft voor jezelf en naar de tegels van jouw overtuiging leeft, alle respect.
Maar op het moment dat je uit naam van God ( of wie dan ook) iets actiefs mbt ándere mensen gaat uitspoken mag je wat mij betreft levenslang opgesloten worden.
Sir Winston Churchill
pi_30056982
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:24 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Ik geloof dat God de totale macht heeft over hemel en aarde, dat is dus behoorlijk veel macht (understatement). Hij heeft ons geschapen als Zijn kinderen, Hij heeft het beste met ons voor!
God heeft ons een vrije wil gegeven om over ons leven (na dit leven) te kiezen. Willen we bij de Vader horen en hem aanbidden, of willen we bij de aarde horen, met alle gevolgen van dien.
Het is behoorlijk lastig om uit te leggen, maar ik hoop dat je het snapt. zo niet dan leg ik het graag nog een keertje uit
Ik wil hem niet aanbidden.
Aanbidden van iets waar ik niet achter sta, dan zou ik mijzelf verloochenen.
Ik ben een oprecht goed mens denk ik en als God beslist dat hij mij niet wil, so be it.
Sir Winston Churchill
pi_30056991
quote:

[..]

Dus het leven op aarde is een soort paradijs met appels?

Of het komt het paradijs pas later?
pi_30057000
quote:

[..]

Het beste met ons voor? Die gast eist totale onderwerping of de hel. Ik vind dat nogal dictatorachtig...eng ziek...megalomaan...niet een fijn persoon om de eeuwigheid mee door te brengen...en dan moeten we hem nog dankbaar zijn omdat hij ons geschapen heeft ter onderwerping aan hem? Wat een compleet gestoord idee.
pi_30057022
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:32 schreef BGN het volgende:

[..]

Dus het leven op aarde is een soort paradijs met appels?
Ik krijg beelden van een hond die je alleen in de kamer laat terwijl er worst en lekkere hapjes op de grond liggen... om hem vervolgens te straffen als hij gewaagd heeft ervan te snoepen.

Als "hondeneigenaar" hoop ik oprecht dat de hond me in zo'n geval tot op het bot kaal vreet.
Sir Winston Churchill
pi_30057054
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 16:29 schreef Mirage het volgende:

Heb je ........

Dat is iets compleet anders. Je haalt nu wetenschap er weer bij, maar dat kun je niet vergelijken met geloof. Natuurlijk worden beide vanuit een kader bekeken, maar wetenschap is subjectiever, en niet zo'n beetje ook. Geloof is afhankelijk van je opvoeding, cultuur, geografische ligging etc etc. Wetenschap niet. De Big Bang is natuurlijk niet gezien, haar restanten wel. Tenminste, dat menen wetenschappers. Ze stellen hiermee een model op, en dat kan allemaal waarden voorspellen die worden nagemeten door verschillende wetenschappers. Dat heet een theorie. Maar da's geen absolute waarheid. Een wetenschapper zal altijd openstaan voor verandering in dit model. Een gelovige niet. Geloof is immers absoluut, en als ooit zal blijken dat wij hier door buitenaardse wezens oid zijn gecreeerd,zullen er nog mensen in God geloven. Je kunt immers altijd wel weer een redenatie bedenken die dit rechtvaardigt. Deze vergelijking gaat dan ook behoorlijk schuin.

Je kunt een gelovige bv met het feit op de neus drukken, dat als hij in Irak was geboren, hij/zij een moslim was geweest. Als hij/zij in India was geboren, was hij/zij Hindu geworden oid. In Israel was de persoon Jood geworden. Als beide ouders atheist waren geweest, was de kans aanzienlijk groter dat hij/zij dat ook was geworden. En dan moet 1 geloof een absolute waarheid voorstellen?
pi_30057061
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:22 schreef Haushofer het volgende:

Ik ben heel vrij opgevoed, ook qua geloof. Mijn ouders noemen zichzelf gelovig, maar leggen de nadruk bijna volkomen op het praktiserende deel. Ze geloven niet dat Jezus letterlijk de Zoon van God was, ze denken niet echt na over of God een entiteit is of niet; ze geloven meer dat God een idee is wat mensen met elkaar maken. En dat maakt het een stuk fijner; je hoeft je niet meer met zaken bezig te houden die altijd onzeker zullen blijven, maar je legt de nadruk op de omgang met andere mensen. Je claimt geen waarheden op. Je veroordeelt andersdenkenden niet. Dat doen gelovigen wel. Jij als gelovige kunt subtiel stellen dat je iedereen gelijk acht, maar dat is natuurlijk niet zo. Jij gelooft dat jij na je dood goed terecht komt, en niet gelovigen niet. Jij gelooft dat ik God niet eer, terwijl Hij mij gemaakt heeft. Mensen als mijn ouders zouden zoiets niet eens durven stellen. Dat noem ik respect. En dat is voor mij veel relevanter dan al die poespas als het definieren van de Goddelijke entiteit, de Goddelijke ethiek, Zijn eventuele Zoon, etc etc.
Hmm ik vind het lastig te lezen dat jij denkt dat ik mensen veroordeel, op hun geloof ook nog is. Ik ben het niet waard mensen te (ver)oordelen. Dat is God alleen. Zelfs Jezus zei: “Ik ben niet gekomen om te veroordelen, maar om te redden en te zoeken wat verloren was.”
Ik geloof dat als je Jezus niet aanvaard als jouw Redder, dat je dan ergens anders heen gaat dan naar de Hemel, maar wie ben ik om mensen daarover te veroordelen? Daar voel ik me veel te klein voor (serieus!)
quote:
Zoals ik zei, ik lees de Bijbel, ik ben gelovig opgevoed, ik heb er voor opengestaan, maar ik krijg steeds meer het gevoel dat de Christelijke interpretatie grote flauwekul is. Net als de Islamitische, of welke religieuze dan ook. Als ik beelden zie van de EO jongerendag bekruipt mij het gevoel dat mensen er zo eenvoudig zijn in te luizen; en het klinkt misschien oneerbiedig, maar ik moet dan denken aan Hitler zijn toespraken. Het woord indoctrinatie gaat misschien wat ver, maar er wordt wel een gevoel gecreeerd, en iedereen zit het voor zichzelf en anderen te versterken. Vervolgens wordt daar een absolute interpretatie aan gegeven, terwijl het op en top menselijk is.

Ik snap wat je bedoeld met indoctrinatie en het gevoel en alles. Zelf ben ik vrij nuchter (Zeeuw ) en ik heb daar ook behoorlijk wat moeite mee, daarom ga ik daar ook niet meer heen. Wat ik wel mooi vind als ik er verhalen over lees dat mensen echt tot geloof zijn gekomen, dat raakt mij dan toch wel ondanks dat ik er zelf niet echt 'fan' van ben.
Ow, en ik lees dat je de bijbel leest. Heb je Openbaringen wel eens gelezen?
quote:
Ik ben niet tegen mensen die geloven, zolang ze mij respecteren. Ik heb iets te vaak meegemaakt dat me werd verteld dat ik harder mijn best moest doen of kortzichtig was. Ik zal nooit gaan geloven. Ik zou mezelf verloochenen. Zou jij je hele leven lang een leugen willen leven, omdat je misschien erna wordt ontvangen door een eventuele God? Ik niet. Ik leef nu, ik probeer iedereen te respecteren en gelukkig te zijn.
Dat mensen zeggen dat je harder moet geloven is BS! Door zulk soort mensen verlies je je geloof eerder, dan dat je er beter van wordt!
Ik snap nu wel waarom je niet 'kunt' geloven, omdat je jezelf dan zou verloochenen.
Ik zou ook niet in een leugen willen leven, dat gevoel heb ik ook niet. Ik probeer zo goed mogelijk mijn best te doen van wat er in de bijbel staat.
pi_30057084
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:36 schreef Mirage het volgende:

[..]

Ik krijg beelden van een hond die je alleen in de kamer laat terwijl er worst en lekkere hapjes op de grond liggen... om hem vervolgens te straffen als hij gewaagd heeft ervan te snoepen.

Als "hondeneigenaar" hoop ik oprecht dat de hond me in zo'n geval tot op het bot kaal vreet.
Je bent niet de enige, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk

Ik moet toch zeggen dat ik er flink van baal dat ik de zin van het leven niet weet.
pi_30057141
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:43 schreef BGN het volgende:

[..]

Je bent niet de enige, maar Gods wegen zijn ondoorgrondelijk

Ik moet toch zeggen dat ik er flink van baal dat ik de zin van het leven niet weet.
Ben je niet bang dat de banaliteit daarvan te depimerend is?
  zondag 28 augustus 2005 @ 17:54:27 #79
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30057163
Wat is er mis met intuitie op dit gebied? Ook op het spirituele denk ik dat je intuitief wel aanvoelt of iets goed of slecht is, ongeacht hoe iets zich voordoet. Wicca heeft verder weinig te maken met demonen oproepen. er zijn meer vormen van spiritualiteit, en ik denk dat ieder voor zich kan aanvoelen wat goed en slecht is.. Het goede is niet beperkt tot een enkele religie. Zelfs in de bijbel is dit terug te vinden, mocht je dat als enige waarheid beschouwen.
pi_30057194
ik ben benieuwd waar dat dan staat in de bijbel?
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:05:44 #81
19194 Oversight
◢◤
pi_30057320
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:56 schreef Veersesmurf het volgende:
Heb je die nog nooit gelezen dan?
◢◤
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:06:03 #82
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_30057325
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:56 schreef Veersesmurf het volgende:
Een voorbeeldje is wanneer de discipelen zich beklagen bij Jezus over het feit dat zij iemand zieken hebben zien genezen en demonen hebben zien uitdrijven, zonder dit in Jezus' naam te doen. De reactie van Jezus komt er op neer dat dit niet slecht is, omdat diegene hetzelfde doel nastreeft als zij.

Waar en hoe het er precies staat weet ik even niet zo uit mijn hoofd, maar als je wat bijbelkennis hebt denk ik dat je wel weet waar ik naar refereer.

[ Bericht 1% gewijzigd door Alicey op 28-08-2005 18:11:59 ]
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:14:21 #83
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_30057600
quote:

[..]

weg

[ Bericht 6% gewijzigd door Mirage op 28-08-2005 20:41:17 (niet nodig) ]
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:22:42 #84
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_30057790
Mensen als TS verpesten het voor christenen, die wel normaal en relaxed met het geloof om weten te gaan.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_30057825
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 17:50 schreef wonko het volgende:

[..]

Ben je niet bang dat de banaliteit daarvan te depimerend is?
Zelfs dan maakt het een grote invloed voor je kijk op het leven, waar nog genoeg lol valt te behalen.

Geef anders eens een voorbeeld van iets waardoor je spontaan zelfmoord zou willen plegen.
pi_30057997
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 18:26 schreef BGN het volgende:

[..]

Zelfs dan maakt het een grote invloed voor je kijk op het leven, waar nog genoeg lol valt te behalen.

Geef anders eens een voorbeeld van iets waardoor je spontaan zelfmoord zou willen plegen.
Zelfmoord? Dat is wel het laatste wat ik doe. Het leven is al zo kort. Maar ik geloof niet dat wij een hoger doel dienen...en al helemaal niet dat dat hogere doel het aanbidden van een of ander wreed monster is. Het draait allemaal om sex.
pi_30058088
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 18:38 schreef wonko het volgende:

[..]

Het draait allemaal om sex.
Dat ken ik aardig wat mensen die op de goede weg zijn.

En als bejaarde is het leven dus doelloos
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
?
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:49:09 #88
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30058090
quote:
DOE DAT NIET !

ik kon je volgen tot hier. maar je doet hetzelfde wat velen naar christenen doen. velen praten uit ontwetendheid en zo doe jij ook op dit gebied. natuurlijk zijn er velen die dat soort dingen doen puur uit stoerdoenerij. maar er zijn ook die serieus bezig zijn en die WEL weten hoe het moet. net zoals dat je hypocriete christenen hebt die jouw een slechte naam geven.

God en Satan bestaan NIET. Gabriel en Beelzebub zijn de hoofdrol spelers gevolgd door hun hele hierarchy en councils. God en Satan is meer een verzamelnaam waar alle engelen en demonen onder vallen en dan een personificatie er aan toe te kennen. het hele dualisme van goed en kwaad is nonsens.

mensen die WEL weten hoe het moet kunnen de trucjes doorzien en nemen de demonen keihard te grazen als het moet.

en jezus...geweldige gozer. zijn ziel althans. zijn ziel is trouwens meer dan 1x op deze aarde geweest. op dat moment waren er nog geen mediums die met hun gidsen konden communiceren. dus er werd een ziel gekozen die al ver was in zijn spirituele ontwikkeling. die werd in een lichaam gevrot om hier een bericht te verkondige. later stierf hij en deed hetzelfde in een ander lichaam bij een ander geloof. hij was er zelfs al bij een aantal andere geloven geweest voordat zijn apostelen het christendom maakten.

geen enkel geloof vervult tegenwoordig meer een rol. ze hebben gedaan wat ze moesten doen en moeten nu plek maken. de mensen weten tegenwoordig veel meer, op vele gebieden, en kunnen hun eigen geloofs overtuiging samenstellen om zo hun eigen spirituele groei te garanderen.

er zijn maar 2 dingen die je hoeft te onthouden:
1. The law of attraction
2. je gevoel en intuitie volgen en doen wat goed aanvoelt no matter what de ingeving is
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
William James (1842 - 1910)
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:50:08 #89
19194 Oversight
◢◤
pi_30058096
quote:

Hoi Hrr, gefeliciteerd met je keuze, je lijkt er erg blij mee en dat vind ik fijn voor je.

Ik wil je er graag op wijzen dat er hier op Fok! een héleboel mensen zijn die het storend vinden, als iemand klinkt alsof hij/zij de waarheid in pacht heeft......

als je je booschap iets aanpast en bijvoorbeeld begint met "Ik vind dat..........enz,...omdat..........." dan zul je hier vele gesprekspartners vinden, die een afwijkende mening hebben, en daarin nét zo stellig geloven als jij, en die graag met je van gedachten wisselen, ik persoonlijk omdat ik vindt dat het altijd fascinerend is om te kunnen meemaken hoe imand hélemaal overtuigd is van het bestaan van "god".
quote:
(zo heet het) Traditionele kerk gaan,nep Christenen zijn,maar het is wel sterk daar.
Je hebt blijkmaar verschillende soorten christenen, duidelijk bodschap.
quote:
betaald!
En daar heb jij een persoonlijke mening over gevormd, duidelijk !
quote:
.... volgens jou.....
quote:
met Jezus.
...en persoonlijke releatie met een figuur uit een boek,....oké... moet kunnen als jij dat wilt....
quote:
... leuke INTERPRETATIE van een verhaal in een boek dat door een MENS werd geschreven....
quote:
Als ik samen met iemand iets doe, hoef ik niet meer hem/haar te bidden, je kunt dan gewoon tegen elkaar praten....
quote:
en er staat ook "I See" said Arthur, who didn't...

There is a theory which states that if ever anyone discovers exactly what the universe is for it will instantly disappear and be replaced by something even more inexplicable.
...There is another theory which states that this has already happened. THGTTG

Én There is a trick to the art of flying, or rather a nag.... You have to throw yourself to the ground
...........and MISS!! TLDTTS
quote:
Dus er zijn géén verschillende soorten christenen, is dat de boodschap?
quote:

DOE DAT NIET !
Ik zie dat er op zondag een boel mensen naar de kerk gaan,...
DOE DAT NIET !!

....

........

.. Én hoe komt dat over?
quote:

Blij dat JIJ een mening hebt,... mogen wij er ook een hebben?
◢◤
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:57:33 #90
19194 Oversight
◢◤
pi_30058186
-dubbel-
◢◤
  zondag 28 augustus 2005 @ 18:57:53 #91
19194 Oversight
◢◤
pi_30058191
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 18:22 schreef Falco het volgende:
Mensen als TS verpesten het voor christenen, die wel normaal en relaxed met het geloof om weten te gaan.
Mijn héle christenbeeld,...... wat dóe je?
◢◤
  zondag 28 augustus 2005 @ 19:08:19 #92
19194 Oversight
◢◤
pi_30058317
quote:

[..]

Weetje , God wist altijd al dat jij op aarde zou komen,Hij wou jouw hier op aarde,je bent gewild !
Wie leert jou die onzin ?
quote:
Hij zag jouw al toen je in de buik van je moeder zat,toen je maar een paar cellen was!Alleen hij gaf je ook een eigen wil,kies je voor God of niet ?
Heeft ie mij nog nooit iets van verteld, wat is jouw bron ?
◢◤
  zondag 28 augustus 2005 @ 19:10:31 #93
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30058341
hey ik ben ook god. ik zag namelijk ook een ongeboren kind in de buik van de moeder voordat zij wist dat ze zwanger was
vraag me af hoeveel dat schuift om god te zijn
Human beings, by changing the inner attitudes of their minds, can change the outer aspects of their lives.
pi_30058401
If there is a god, he must fucking hate me!

Zo kijk ik er tegenaan...
"Anybody wanna waste some time?"
- Marion Silver, Requiem for a Dream
  zondag 28 augustus 2005 @ 19:17:45 #95
19194 Oversight
◢◤
pi_30058409
Vloeken is aangeleerd (bond tegen het vloeken),

Bidden óók (Loesje)
◢◤
pi_30058817
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 18:06 schreef Alicey het volgende:

[..]

Een voorbeeldje is wanneer de discipelen zich beklagen bij Jezus over het feit dat zij iemand zieken hebben zien genezen en demonen hebben zien uitdrijven, zonder dit in Jezus' naam te doen. De reactie van Jezus komt er op neer dat dit niet slecht is, omdat diegene hetzelfde doel nastreeft als zij.

Waar en hoe het er precies staat weet ik even niet zo uit mijn hoofd, maar als je wat bijbelkennis hebt denk ik dat je wel weet waar ik naar refereer.
haha ik heb maar een klein beetje bijbelkennis (als ik naar anderen soms kijk...) maar google werkt voor mij nog steeds behoorlijk goed dus heb het even opgezocht.
Markus 9:38-39
38 Johannes zei tot Hem: Meester, wij zagen iemand die ons niet volgt, in uw naam demonen uitdrijven, en wij hebben het hem verhinderd, omdat hij ons niet volgde.

39 Jezus echter zei: Verhindert het hem niet; want er is niemand die een kracht zal doen in mijn naam en kort daarna smadend van Mij zal kunnen spreken.

Dit is het verschil. Een verschil van dag en nacht!
Wat ik dan nog niet begrijp: hoe kun je aan de hand van deze pasage uit de bijbel een andere religie aanhangen? terwijl er in de bijbel ook nog staat: Gij zult geen andere goden voor mijn aangezicht hebben. (Exodus)
  zondag 28 augustus 2005 @ 20:27:10 #97
102993 Enyalius
Keeper of Knowledge
pi_30059121
smurf ik raad je aan te zoeken om een pdf te zoeken genaamd "101 contradictions in the bible"
  zondag 28 augustus 2005 @ 22:12:00 #98
111387 Lukaso
bloemen houden van mensen
pi_30060555
Maar wat vinden jullie dan hier van:

(zo ongeveer)
God houd van alle mensen, dat is duidelijk.
Als de eindtijd is aangebroken, dan worden eerst alle mensen naar de hemel getransporteerd.
Degenen die niet voor God gekozen hebben, worden achtergelaten, en vervolgens gebeurt er dit:
quote:
Daarna nam de engel het wierookvat, vulde het met vuur van het altaar en wierp het op de aarde. Toen dreunden er donderslagen, vergezeld van bliksemflitsen en een aardbeving.

En de eerste blies op de trompet. Hagel en vuur, met bloed vermengd, werden op de aarde geworpen. Een derde deel van de aarde verbrandde, en een derde deel van de bomen verbrandde, en al het groene gras verbrandde.
( WV95 Op 8,5 + Op 8,7)
Hoe kun je de mensheid dan zoiets aandoen?
In de Bijbel staat dat God alles kan. Als hij toch van de mensen houdt, waarom zorgt hij er dan niet voor dat wij van hem gaan houden en ook gelukkig worden?
pi_30061231
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 22:12 schreef Lukaso het volgende:
Maar wat vinden jullie dan hier van:

(zo ongeveer)
God houd van alle mensen, dat is duidelijk.
Als de eindtijd is aangebroken, dan worden eerst alle mensen naar de hemel getransporteerd.
Degenen die niet voor God gekozen hebben, worden achtergelaten, en vervolgens gebeurt er dit:
[..]

Hoe kun je de mensheid dan zoiets aandoen?
In de Bijbel staat dat God alles kan. Als hij toch van de mensen houdt, waarom zorgt hij er dan niet voor dat wij van hem gaan houden en ook gelukkig worden?
Dat doet God de mensheid niet aan, dat doen wij ons zelf aan door de zondeval in het paradijs. Wij moesten zo nodig weten wat goed en wat kwaad is.
God heeft ons een eigen wil gegeven. Natuurlijk wil hij graag dat we tot Hem komen, maar sommige mensen kiezen daar niet voor.
Het is als Christen zijnde vrij lastig uit te leggen dat je in een God geloofd die de hemel en aarde heeft gemaakt, die vol liefde is voor Zijn kinderen, maar dat er wel oorlogen, hongersnoden en tsunami's zijn.
Ik kan ook een heleboel dingen niet verklaren/rijmen enz. maar dat hoef ik ook niet. Ik probeer tot Zijn eer te leven, en mensen te vertellen over Hem. Want pas totdat iedereen het Woord heeft gehoord, dan pas zal Jezus terug komen. Als mijn tijd is gekomen dan is dat zo, daar ben ik niet bang voor. Ik ben wel bang voor de mensen die achterblijven op deze aarde, want het wordt er de komende tijd niet makkelijker op!
pi_30061410
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 22:54 schreef Veersesmurf het volgende:

[..]

Dat doet God de mensheid niet aan, dat doen wij ons zelf aan door de zondeval in het paradijs. Wij moesten zo nodig weten wat goed en wat kwaad is.
Hoe kom je daar bij? Ik ben nooit in het paradijs geweest. Of moet ik voor de eventuele zondes van heel verre voorouders boeten? Oh nee, het is natuurlijk erfzonde...zondig om dat je als mens geboren bent.
quote:
God heeft ons een eigen wil gegeven. Natuurlijk wil hij graag dat we tot Hem komen, maar sommige mensen kiezen daar niet voor.
Ik heb godver nooit gevraagd om geboren te worden in een wereld die blijkbaar om het maken van die keuze draait. Welke zieke gek verzint zoiets?
quote:
Het is als Christen zijnde vrij lastig uit te leggen dat je in een God geloofd die de hemel en aarde heeft gemaakt, die vol liefde is voor Zijn kinderen, maar dat er wel oorlogen, hongersnoden en tsunami's zijn.
Liefde? Je wordt op deze wereld getrapt om je te onderwerpen anders rot je voor eeuwig in een hel...noem jij dat liefde? Ik noem dat psychopatisch.
quote:
Ik kan ook een heleboel dingen niet verklaren/rijmen enz. maar dat hoef ik ook niet. Ik probeer tot Zijn eer te leven, en mensen te vertellen over Hem. Want pas totdat iedereen het Woord heeft gehoord, dan pas zal Jezus terug komen. Als mijn tijd is gekomen dan is dat zo, daar ben ik niet bang voor. Ik ben wel bang voor de mensen die achterblijven op deze aarde, want het wordt er de komende tijd niet makkelijker op!
Ik word gewoon misselijk als ik dit lees. Wat een waanzin.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')