Na mijn debacle met Udinese heb ik besloten weer een keertje 'makkelijk' te beginnen. Ik heb alle updates over het spel gegooid, waardoor de db is geupdate. Mijn begincluppie werd Ajax, met het idee om daarna naar Engeland, Spanje of Italië te vertrekken. Lang spelen met dit spel is ook een doel.
Tot mijn grote verassing had ik een flink budget tot mijn beschikking. Dit kwam denk ik door de transfer van Van der Vaart... Van dit geld werden de volgende spelers gekocht:
- Freddy Guarín
- Benedict Vilakazi
- Edgar Barreto
- Christoffer Anderson
- Javier Mascherano
Ik was van plan 4-3-1-2 te spelen, maar nog voor de winterstop veranderde ik van systeem omdat het minder liep. Daarom werden er veel middenvelders gekocht. Ik zocht ook naar een goede spits, maar kon die helaas nog niet vinden.
Johan Cruijff Schaal:
![]()
De competitie werd gewonnen:
![]()
Ook Europees werd een bescheiden succes geboekt. In de voorronde werd FC Thun net verslagen en in een poule met Liverpool, Barcelona en Dinamo Kiev werd de UEFA Cup bereikt.
1e KO ronde UEFA Cup:Ajax - Vfb Stuttgart: 2-0
Rosenberg, AnastasiouVfb Stuttgart - Ajax: 0-1
Rosenberg2e KO ronde UEFA Cup:Ajax - AS Roma: 2-1
Rosales, RosenbergAS Roma - Ajax: 2-2 n.v.
Kwartfinale UEFA Cup:Ajax - Everton: 1-1
CharisteasEverton - Ajax: 2-3
Halve finale UEFA cup:Palermo - Ajax: 2-0
Ajax - Palermo: 0-1
Uiteindelijk ging Palermo er ook met de UEFA Cup vandoor. Real Madrid wist de Champions League te winnen. Ook de nationale beker werd gewonnen, na een matte finale tegen MVV:
![]()
Verder nog de selectie, de tactiek en een mooie overwinning op PSV:
![]()
![]()
![]()
![]()
Verder nog de transfers van de zomer:
- Igor Tudor (2.2M)
- Siyanda Nkasa (250K)
- Ianis Alin Zicu
- Antoņito
- Tomas Jun
- Niko Kranjcar
en een heleboel jeugdspelers uit de hele wereld.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I. The Terrifying Snoman |
De Wageningse Berg