Dit haal ik dus van autoscoops ..quote:Okay, zondag wordt de RS4 aan de tand gevoeld in BBC Top Gear. De show is woensdag opgenomen en volgens een Engelsman die de opname bijgewoond heeft, was de ronde tijd van de RS4 1.25
# Ferrari 360 CS - 1.22.3
# Porsche GT3 RS - 1.22.3
# BMW M3 CSL - 1.28.0
# Mercedes CL65 - 1.29
# Audi S4 - 1.30.9
# BMW M3 - 1.31.8
In Top Gear magazine waren ze erg enthousiast over de RS4 in tegenstelling tot de S4, denk dat dat vanavond wel terug te zien zal zijn.quote:Op vrijdag 18 november 2005 13:40 schreef M5 het volgende:
[..]
RS4 en Cayman.. dat wordt weer duitse auto's afzeiken![]()
aan het einde van alle afleveringen denk ikquote:Op zondag 20 november 2005 18:53 schreef Setambre het volgende:
Ik vraag me af waar de 1001 HP krachtige Veyron komt
Het zijn er maar 6 dus dat gaat niet lang duren .quote:Op zondag 20 november 2005 20:08 schreef ook_gek het volgende:
[..]
aan het einde van alle afleveringen denk ik![]()
Spannendquote:Op zondag 20 november 2005 20:45 schreef Jordy-B het volgende:
kwartiertje nog...
Dat is toch het geniale aan Top Gear, in tegenstelling tot die auto programma's die men hier maakt kunnen ze daar gewoon het beste en het nieuwste dat vele tienduizenden euro's kost van een merk krijgen en gewoon recht in de camera zeggen "this is rubbish" zaaaligquote:
Dat is inderdaad geniaal, die mannetjes van die Nederlandse autoprogramma's vinden echt elke enigszins "dure" auto helemaal geweldig. Nja, ze moeten wel, ze mogen al amper wat testen. Toch vraag ik me af hoor, of mensen die sowieso een Porsche willen kopen zich dan laten tegen houden door zo'n programma? Denk dat de meesten hier, toch weleens graag in die auto zouden willen rijden als ze de kans hadden. (Wie gaat er trouwens nog meer naar de Cayman introductie komende zaterdag in R'dam?)quote:Op zondag 20 november 2005 21:31 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Dat is toch het geniale aan Top Gear, in tegenstelling tot die auto programma's die men hier maakt kunnen ze daar gewoon het beste en het nieuwste dat vele tienduizenden euro's kost van een merk krijgen en gewoon recht in de camera zeggen "this is rubbish" zaaalig![]()
104.000 euro ofzo hier in NL iig.quote:Op zondag 20 november 2005 22:08 schreef Setambre het volgende:
Wow die RS4 is mega en dat voor 'maar' 50K pond?
quote:Op zondag 20 november 2005 22:32 schreef johnwoo het volgende:
Tering, wat een schitterende shots in dat Franse gebergte met die RS4
steadycam ook zo te zienquote:Op zondag 20 november 2005 22:35 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..].
Een helicopter behoort tot de standaarduitrusting van het Top Gear-team.
Dit is ook speedclimben, alleen dan lunatic mode zonder ook maar één kabel of haak.quote:
Huh? zoveel duurder?quote:
Dat klopt volgens mij niet want die gast die er achter aan klimt zekerd hem volgens mij. Want WTF doet hij anders er achter aanquote:Op zondag 20 november 2005 22:41 schreef -Mzraki- het volgende:
[..]
Dit is ook speedclimben, alleen dan lunatic mode zonder ook maar één kabel of haak.
http://www.abrutis.com/video.php?id=919
quote:
Zit er nou een vlieg in het midde van zijn tanden danquote:
Ja, op BBC was idd met zekeringen, dat was die homie van hem, Leo mocht die haken slaan enzo, meeste werk, die andere klimt er achteraan en koppelt de lijnen steeds.quote:Op zondag 20 november 2005 23:10 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat klopt volgens mij niet want die gast die er achter aan klimt zekerd hem volgens mij. Want WTF doet hij anders er achter aan![]()
Maar wat een gek. Soms hing hij aan 1 hand gewoon te bungelen. Nee je vinger zou maar net breken zeg![]()
Gimme a Bquote:Op zondag 20 november 2005 23:05 schreef Setambre het volgende:
[..]
Huh? zoveel duurder?
50.000 pond is ongeveer 73.000 euro
quote:Op zondag 20 november 2005 23:27 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Gimme a B
Beee
Gimme a P
Peeee
Gimme a M
eMMMM
What´s that spell?
BPM
can´t hear you
BPM
Still can´t hear you!
BPM
quote:
Da's wel handig, hoef je niet een half uur te kijken naar de wereldberoemde gast die ik meestal niet ken.quote:Op zondag 20 november 2005 22:58 schreef Spiller het volgende:
Waarom is de aflevering op BBC World maar een half uur? Alleen de reportage van BMW M6, Porsche 911 en Aston Martin DB
ahhh op BBC world komt het ook op??quote:Op zondag 20 november 2005 22:58 schreef Spiller het volgende:
Waarom is de aflevering op BBC World maar een half uur? Alleen de reportage van BMW M6, Porsche 911 en Aston Martin DB
Mja en om in jouw taal te spreken:quote:Op woensdag 23 november 2005 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[mededeling]
Top Gear komt qua overrated factor ongeveer op gelijke hoogte met de Nissan Skyline
[/mededeling]
Het is amusant, doch overratedquote:Op woensdag 23 november 2005 20:33 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja en om in jouw taal te spreken:
kwa amusementswaarde gelijk aan een niva monstertruck
Amenquote:Op woensdag 23 november 2005 21:53 schreef Brahimov het volgende:
Top Gear is een autoprogramma, dus moet je het vergelijken met andere autoprogramma's. No contest there, wat mij betreft. OK, het programma is niet objectief of democratisch, want Jeremy Clarkson heeft altijd gelijk, maar zolang Jezza daarbij zo typisch Brits grappig blijft, heb ik daar geen moeite mee.
Maar het punt bij Top Gear is dat het niet wordt gedicteerd door fabrikanten en importeurs, zoals wel in Nederland gebeurt (''De motor van deze Kia levert hele behoorlijke prestaties").
Verder zijn de beelden van de auto's in combinatie met natuur, landschappen etc. vaak adembenemend (de Gorge du Verdon zondag!) en zitten er briljante vondsten in (om maar eentje te noemen: bij een verhandeling over een dieselmotor werd de helft van het scherm tegen de verveling gevuld door een nest jonge katjes). Tenslotte laat Top Gear de mooiste en snelste auto's zien én heeft het The Stig.
Mijn verdict is dan ook: Top Gear rules!
word.quote:Op woensdag 23 november 2005 21:53 schreef Brahimov het volgende:
Top Gear is een autoprogramma, dus moet je het vergelijken met andere autoprogramma's. No contest there, wat mij betreft. OK, het programma is niet objectief of democratisch, want Jeremy Clarkson heeft altijd gelijk, maar zolang Jezza daarbij zo typisch Brits grappig blijft, heb ik daar geen moeite mee.
Maar het punt bij Top Gear is dat het niet wordt gedicteerd door fabrikanten en importeurs, zoals wel in Nederland gebeurt (''De motor van deze Kia levert hele behoorlijke prestaties").
Verder zijn de beelden van de auto's in combinatie met natuur, landschappen etc. vaak adembenemend (de Gorge du Verdon zondag!) en zitten er briljante vondsten in (om maar eentje te noemen: bij een verhandeling over een dieselmotor werd de helft van het scherm tegen de verveling gevuld door een nest jonge katjes). Tenslotte laat Top Gear de mooiste en snelste auto's zien én heeft het The Stig.
quote:Op woensdag 23 november 2005 21:53 schreef Brahimov het volgende:
Ach ik ken veel van hun gasten niet bij Star in a reasonable priced car, maar als ik dan Michael Gambon (de singing detective) zie scheuren, dan is het al die onintressante mensen waard.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:46 schreef Rory78 het volgende:
Yep, daar gaat het om. Top Gear is echter wel degelijk een auto-programma, je moet het echter niet zien als een informatief programma, maar als 'autotainment'. 99% van de NLse kijkers zullen trouwens ook 99% van de super-celebrities niet of nauwelijks kennen (is iets anders als HERkennen).
Ja, alsof die Nederlandse autoprogramma's lekker objectief zijn met het Kia inlik gedrag hierboven al genoemd.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:27 schreef Rory78 het volgende:
Het mooie van Top Gear zijn in eerste instantie natuurlijk de auto's die ze elke keer weer in precies de juiste spec, uitvoering en kleur voorschotelen, de kunsten die ze daarmee uithalen en de manier waarop ze in beeld gebracht worden. Nergens vind je zo'n haast cinematografische vastlegging van wat een auto met je kan doen als bestuurder. Top Gear is emotie en die wordt perfect weggelegd.
Helaas is, zoals hierboven al een aantal keer wordt uitgelegd, Top Gear totaal niet objectief. Daar waar de normale, en zelfs de gedeeltelijk emotionele, autokoper een aantal standaarcriteria afweegt bij het maken van zijn keuze, heeft het Top Gear-team lak aan zaken als 'economische verantwoordheid voor de eigen portemonnee', 'value for money' en 'slimme concepten'. Neen, voor de heren tellen slechts een aantal zaken; Hoe zij zelf met de auto uit de voeten kunnen (dat kan voor eenieder anders uitpakken), hoe 'Brits' een auto wel of niet (meer) is en of ze er superlatieven aan kunnen hangen.
Klinkt dit dan niet heel erg negatief? Neen, want ik vind het heerlijk om het eens niet eens te zijn met de stijf-chauvinistische (maar ondertussen) Jeremy Clarkson, de puberale Richard Hammond en de droge James May. En DAT is nou juist de opzet van het programma. De mannen zijn zo verschillend in karakter dat ze zichzelf (on)bewust zo goed aanvullen, dat er uiteindelijk wel degelijk een heel mooi compromis uit komt rollen, waar de kijker zichzelf perfect toch een oordeel over de auto kan maken. En dat is de kracht van Top Gear; daarom blijf ik iedere week kijken.
Het állermooiste is dan nog dat ze een of twee oma's hebben die er ook nog es heel erg goed in zijn.quote:Op donderdag 24 november 2005 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
oma´s leren spinnen doughnuts draaien.
..en daaree verdween de Britse auto-industrie. Goed gedaan van die Brittenquote:Op vrijdag 25 november 2005 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:
Ik denk omdat dat goed aankomt bij hun publiek, Rory, die britten zijn gek, die hebben Rover om zeep geholpen door massaal rover te boycotteren toen ze door de Duitsers werden overgenomen, een klap die Rover later (toen ze weer verkocht waren) niet meer te boven is gekomen.
Dat denk ik ook, Rover is gewoon ten onder gegaan aan het feit dat het gewoon minderwaardige wagens waren tov de continentale concurrenten die op hetzelfde publiek miktenquote:Op vrijdag 25 november 2005 17:41 schreef De_Hertog het volgende:
[..]
..en daaree verdween de Britse auto-industrie. Goed gedaan van die Britten
Overigens, als die boycot echt zo'n invloed had, waarom heeft de Briste investeringmaatschappij die Rover daarna in handen had niet een grote reclamecampagne op touw gezet vol bolhoeden en paraplus, lauw bier en de Queen, met als slogan iets als 'We survived the Krauts, Rover is British agan'?
Wordt vanavond/vannacht herhaald: 02:15u BBC1 (we hebben het dus over het programma van Jonathan Ross met Jeremy). Dus nog even wakker blijven na MOTD...quote:Op vrijdag 25 november 2005 23:45 schreef Googolplexian het volgende:
Nu op BBC1
Jeremy bij Jonathan Ross![]()
snel wezen!
*HDD recorder programmeer*quote:Op zaterdag 26 november 2005 11:31 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Wordt vanavond/vannacht herhaald: 02:15u BBC1 (we hebben het dus over het programma van Jonathan Ross met Jeremy). Dus nog even wakker blijven na MOTD...
ik heb genotenquote:Op zaterdag 26 november 2005 11:31 schreef Brahimov het volgende:
[..]
Wordt vanavond/vannacht herhaald: 02:15u BBC1 (we hebben het dus over het programma van Jonathan Ross met Jeremy). Dus nog even wakker blijven na MOTD...
hahah dat klopt niet helemaal dus.quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:27 schreef Klonk het volgende:
Ik wist niet dat James er in 1999 ook al bij was
Helemaal mee eens. Ze moeten elke keer zoiets grappigs verzinnen om uberhaupt een normale auto te kunnen testen. Ik vind het niet zo interessant. Geef mij maar de speciale auto's.quote:Op zaterdag 26 november 2005 12:05 schreef Brahimov het volgende:
Tegenwoordig lijken goedkope auto's alleen nog langs te komen om mee te voetballen of om getest te worden door de moeders van de presentatoren. Ik vind het best; ik kijk liever naar een Murciélago dan naar een Micra.
Zoals RTL wel meer verkloot. MAAR:quote:Op zaterdag 26 november 2005 13:15 schreef Brahimov het volgende:
Mee eens! Helaas is Fifth Gear door RTL5,6,7 zo mishandeld dat ik het inmiddels kwijt ben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |