quote:
Da's wel handig, hoef je niet een half uur te kijken naar de wereldberoemde gast die ik meestal niet ken.quote:Op zondag 20 november 2005 22:58 schreef Spiller het volgende:
Waarom is de aflevering op BBC World maar een half uur? Alleen de reportage van BMW M6, Porsche 911 en Aston Martin DB
ahhh op BBC world komt het ook op??quote:Op zondag 20 november 2005 22:58 schreef Spiller het volgende:
Waarom is de aflevering op BBC World maar een half uur? Alleen de reportage van BMW M6, Porsche 911 en Aston Martin DB
Mja en om in jouw taal te spreken:quote:Op woensdag 23 november 2005 20:30 schreef Alexxxxx het volgende:
[mededeling]
Top Gear komt qua overrated factor ongeveer op gelijke hoogte met de Nissan Skyline
[/mededeling]
Het is amusant, doch overratedquote:Op woensdag 23 november 2005 20:33 schreef Sjoewe het volgende:
[..]
Mja en om in jouw taal te spreken:
kwa amusementswaarde gelijk aan een niva monstertruck
Amenquote:Op woensdag 23 november 2005 21:53 schreef Brahimov het volgende:
Top Gear is een autoprogramma, dus moet je het vergelijken met andere autoprogramma's. No contest there, wat mij betreft. OK, het programma is niet objectief of democratisch, want Jeremy Clarkson heeft altijd gelijk, maar zolang Jezza daarbij zo typisch Brits grappig blijft, heb ik daar geen moeite mee.
Maar het punt bij Top Gear is dat het niet wordt gedicteerd door fabrikanten en importeurs, zoals wel in Nederland gebeurt (''De motor van deze Kia levert hele behoorlijke prestaties").
Verder zijn de beelden van de auto's in combinatie met natuur, landschappen etc. vaak adembenemend (de Gorge du Verdon zondag!) en zitten er briljante vondsten in (om maar eentje te noemen: bij een verhandeling over een dieselmotor werd de helft van het scherm tegen de verveling gevuld door een nest jonge katjes). Tenslotte laat Top Gear de mooiste en snelste auto's zien én heeft het The Stig.
Mijn verdict is dan ook: Top Gear rules!
word.quote:Op woensdag 23 november 2005 21:53 schreef Brahimov het volgende:
Top Gear is een autoprogramma, dus moet je het vergelijken met andere autoprogramma's. No contest there, wat mij betreft. OK, het programma is niet objectief of democratisch, want Jeremy Clarkson heeft altijd gelijk, maar zolang Jezza daarbij zo typisch Brits grappig blijft, heb ik daar geen moeite mee.
Maar het punt bij Top Gear is dat het niet wordt gedicteerd door fabrikanten en importeurs, zoals wel in Nederland gebeurt (''De motor van deze Kia levert hele behoorlijke prestaties").
Verder zijn de beelden van de auto's in combinatie met natuur, landschappen etc. vaak adembenemend (de Gorge du Verdon zondag!) en zitten er briljante vondsten in (om maar eentje te noemen: bij een verhandeling over een dieselmotor werd de helft van het scherm tegen de verveling gevuld door een nest jonge katjes). Tenslotte laat Top Gear de mooiste en snelste auto's zien én heeft het The Stig.
quote:Op woensdag 23 november 2005 21:53 schreef Brahimov het volgende:
Ach ik ken veel van hun gasten niet bij Star in a reasonable priced car, maar als ik dan Michael Gambon (de singing detective) zie scheuren, dan is het al die onintressante mensen waard.quote:Op donderdag 24 november 2005 11:46 schreef Rory78 het volgende:
Yep, daar gaat het om. Top Gear is echter wel degelijk een auto-programma, je moet het echter niet zien als een informatief programma, maar als 'autotainment'. 99% van de NLse kijkers zullen trouwens ook 99% van de super-celebrities niet of nauwelijks kennen (is iets anders als HERkennen).
Ja, alsof die Nederlandse autoprogramma's lekker objectief zijn met het Kia inlik gedrag hierboven al genoemd.quote:Op donderdag 24 november 2005 10:27 schreef Rory78 het volgende:
Het mooie van Top Gear zijn in eerste instantie natuurlijk de auto's die ze elke keer weer in precies de juiste spec, uitvoering en kleur voorschotelen, de kunsten die ze daarmee uithalen en de manier waarop ze in beeld gebracht worden. Nergens vind je zo'n haast cinematografische vastlegging van wat een auto met je kan doen als bestuurder. Top Gear is emotie en die wordt perfect weggelegd.
Helaas is, zoals hierboven al een aantal keer wordt uitgelegd, Top Gear totaal niet objectief. Daar waar de normale, en zelfs de gedeeltelijk emotionele, autokoper een aantal standaarcriteria afweegt bij het maken van zijn keuze, heeft het Top Gear-team lak aan zaken als 'economische verantwoordheid voor de eigen portemonnee', 'value for money' en 'slimme concepten'. Neen, voor de heren tellen slechts een aantal zaken; Hoe zij zelf met de auto uit de voeten kunnen (dat kan voor eenieder anders uitpakken), hoe 'Brits' een auto wel of niet (meer) is en of ze er superlatieven aan kunnen hangen.
Klinkt dit dan niet heel erg negatief? Neen, want ik vind het heerlijk om het eens niet eens te zijn met de stijf-chauvinistische (maar ondertussen) Jeremy Clarkson, de puberale Richard Hammond en de droge James May. En DAT is nou juist de opzet van het programma. De mannen zijn zo verschillend in karakter dat ze zichzelf (on)bewust zo goed aanvullen, dat er uiteindelijk wel degelijk een heel mooi compromis uit komt rollen, waar de kijker zichzelf perfect toch een oordeel over de auto kan maken. En dat is de kracht van Top Gear; daarom blijf ik iedere week kijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |