abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:41:09 #1
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30022992
idee:
we schaffen de uitkeringen af en laten mensen zich particulier verzekeren tegen ontslag. Mooi voordeel is dat je rekening kan houden met persoonlijke voorkeuren. Zo zal de een wel bereid zijn bij ontslag tomaten te gaan plukken en kan daar dus voor beloond worden met een lage premie terwijl de ander liever werk op niveau heeft en dus bij ontslag dat tomatenplukken kan weigeren. Hij moet dan juist wel een hogere premie betalen.

Particuliere instanties zullen ook meer geprikkeld zijn om fraude te bestrijden. Iets wat geen kwaad kan als ik de else4 van vorige week lees.

edit1: ook met de lengte van je uitkering kan iets geregeld worden. Wil jij garantie op levenslang een uitkering? Prima. Maar dan wel een hogere premie.
Wil je na verloop van tijd een kleiner uitkeringsbedrag? Dan kan je daar beloond voor worden met een lage premie.
Premies op maat, dat is waar we naar toe moeten in deze maatschappij

voor de compleetheid: Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden , wil je niet plukken? Ok! Maar dan wel een hogere premie.

edit2: Bijkomend voordeel is dat part.verz. veel actiever zullen helpen bij het zoeken naar nieuw passend werk voor die mensen.

[ Bericht 5% gewijzigd door McCarthy op 27-08-2005 12:00:14 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
pi_30023018
Moet ik dan gaan werken?
pi_30023142
Met het verschil dat je nu minimaal een premie X betaald, terwijl het particulier (die mensen moeten tenslotte ook winst maken!) minimaal een premie 2X of 3X betaald
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:54:32 #4
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30023198
.

[ Bericht 99% gewijzigd door McCarthy op 27-08-2005 11:59:31 ]
Het nationaal product is hetzelfde als een taart waar uiteraard iedereen recht op heeft, als overheden met geld smijten heet het investeren en als bedrijven investeren heet het een sprinkhanenplaag. McCarthy
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 10:57:28 #5
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30023254
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:51 schreef Lord_Corani het volgende:
Met het verschil dat je nu minimaal een premie X betaald, terwijl het particulier (die mensen moeten tenslotte ook winst maken!) minimaal een premie 2X of 3X betaald
dat winst negatief is is geen argument. Toen KPN nog staatsbedrijf was lagen de tarieven ook veel hoger dan nu ondanks dat het nu winst moet maken.

De tarieven zijn nu nog hoog omdat de markt nog niet volwassen genoeg is. Wanneer 6 miljoen Nederlanders op zoek gaan naar een particuliere maatschappij komt het wel goed met die tarieven. Bovendien vervallen andere premies/belastingen die je naar de overheid brengt.
pi_30023257
En wat als je net van school komt en je nog geen baan kan vinden? Dan heb je geen premie betaald... Dan krijg je niks?
pi_30023325
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:57 schreef Noca het volgende:
En wat als je net van school komt en je nog geen baan kan vinden? Dan heb je geen premie betaald... Dan krijg je niks?
Inderdaad, en als je slechts 10 jaar gewerkt heb, krijg je uiteraard ook maar een uitkering van 30 procent
Laat me nou toch eens met rust man![br]Iedereen die in telekinese gelooft, steek a.u.b. mijn hand op
pi_30023348

Perfect plan, kijk maar hoe goed het werkt voor de ziektekosten.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:03:04 #9
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30023352
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:01 schreef Lord_Corani het volgende:

[..]

Inderdaad, en als je slechts 10 jaar gewerkt heb, krijg je uiteraard ook maar een uitkering van 30 procent
dat moeten die part verzekeringen maar uitmaken.

Ze zouden best iets kunnen invoeren dat je levenlang een uitkering KAN krijgen maar dan wordt de premie natuurlijk vele malen hoger.

pi_30023360
Overigens, ik zie wel wat in dit idee, maar dan enkel als bijkomende verzekering. Een basis uitkering, en de mogelijkheid je particulier bij te verzekeren, mocht de basis uitkering je niet voldoende lijken (^_^)

edit: en ik bedoel niet zoals de basis-verzekering van het ziekenfonds
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:03:57 #11
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_30023363
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:51 schreef Lord_Corani het volgende:
Niet helemaal waar...! Particulier ==> concurrentie!
Nu hebben we de overheid ==> monopolist....
Let wel: als je nu begint met werken, en eens kijkt hoeveel % je aan WW-premie betaald... En dan eens kijkt hoe kort je een WW-uitkering kan hebben... Dan krijg je nooit terug wat je betaald hebt, zelfs niet als je er maximaal gebruik van maakt! Oftewel die 6% (gokje) salaris zelf op een spaarrekening storten heb je meer aan! Dit is geen verzekering, het is simpelweg een belastingheffing....
censuur :O
pi_30023372
Geweldig idee, maar wat als je nu ergens 30 jaar gewerkt hebt, al die tijd premies hebt betaald en door faillisement gedwongen wordt om een uitkering aan te vragen, en op dat moment moet je je gaan verzekeren.....

Oftewel, niet iedereen met een uitkering zit er van jongs af aan in, als je dat denkt ben je erg kortzichtig.
alle sociale voorzieningen hebben een geschiedenis en ook al zou het vaak voordeliger zijn om zelf te sparen, je bent jarenlang gedwongen geweest om deze premie's af te dragen. Ga je dit nu veranderen dan breng je een hele grote groep in gevaar.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:05:58 #13
42658 Noca
Voetbalt O+
pi_30023409
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:03 schreef McCarthy het volgende:

[..]

dat moeten die part verzekeringen maar uitmaken.

Ze zouden best iets kunnen invoeren dat je levenlang een uitkering KAN krijgen maar dan wordt de premie natuurlijk vele malen hoger.

Dit gaat dus nooit werken he

Maar leuk geprobeerd.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:06:55 #14
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30023430
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 10:57 schreef Noca het volgende:
ik heb ook niet het antwoord op alles, misschien dat zo iets in de studiefinanciering ingebouwt kan worden.

Of een stakker uitkering, een minimaal bedrag alleen voor schoolverlaters die geen baan kunnen vinden
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:07:13 #15
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30023434
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:05 schreef Noca het volgende:

[..]

Dit gaat dus nooit werken he
waarom niet?
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:09:01 #16
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30023463
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:04 schreef longinus het volgende:
Geweldig idee, maar wat als je nu ergens 30 jaar gewerkt hebt, al die tijd premies hebt betaald en door faillisement gedwongen wordt om een uitkering aan te vragen, en op dat moment moet je je gaan verzekeren.....
overgangsregeling, weet nog niet hoe die er uit komt te zien
quote:
Oftewel, niet iedereen met een uitkering zit er van jongs af aan in, als je dat denkt ben je erg kortzichtig.
alle sociale voorzieningen hebben een geschiedenis en ook al zou het vaak voordeliger zijn om zelf te sparen, je bent jarenlang gedwongen geweest om deze premie's af te dragen. Ga je dit nu veranderen dan breng je een hele grote groep in gevaar.
ik snap het probleem. Wat we zouden kunnen doen is dat bedrag massaal aan iedereen uitkeren zodat ze alsnog een part.zerz. kunnen inkopen.
pi_30023475
wat is verzekeren tegen ontslag dan precies?
dat je een uitkering van de verzekeringsinstantie krijgt zodra je ontslagen wordt ?

hoe stel je dan de premie vast?, en gaat deze omhoog in mindere economische tijden?

in feite gebeurt dit dus al maar dan landelijk waardoor je weer schaalvoordelen hebt die het geheel betaalbaar houden
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:11:45 #18
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30023497
het lijkt mij een goed plan dat de markt geliberaliseerd wordt, en dat de overheid op deze markt participeert met het UWV. uiteraard wel onder eerlijke voorwaarden (geen staatssteun)

als alles goed gaat (er komen goedkopere aanbieders), kan de overheid het UWV langzaamaan privatiseren. als het niet goed gaat, dan is het in ieder geval geprobeerd.
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:13:46 #19
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30023542
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:10 schreef Muertez het volgende:
wat is verzekeren tegen ontslag dan precies?
dat je een uitkering van de verzekeringsinstantie krijgt zodra je ontslagen wordt ?
correct
quote:
hoe stel je dan de premie vast?, en gaat deze omhoog in mindere economische tijden?
don't know maar het lijkt mij dat verzekerigsmaatschappijen daar wel enige expertise voor in huis hebben
quote:
in feite gebeurt dit dus al maar dan landelijk waardoor je weer schaalvoordelen hebt die het geheel betaalbaar houden

Verzekeraars zijn vaak erg groot en opereren wereldwijd. Die hebben pas schaalvoordelen.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:14:46 #20
119078 McCarthy
communistenjager
pi_30023566
Ik weet trouwens 100% zeker dat het uiteindelijk naar zoiets toe convergeert. De vraag is alleen: beginnnen we volgend jaar of wachten we tot Jan Marijnissen in zijn graf ligt?
pi_30023783
Belachelijk idee
Nederland is een verzorgingsstaat remember
Met dit idee zitten er een hoog schoolverlaters zonder inkomen,
geen inkomen is geen geld
geen geld is geen uitgaven
geen uitgaven is weinig voeding voor de economie
met gevolgd dat we failliet gaan
pi_30024065
Goed idee!!

Het is niet meer van deze tijd dat de overheid mensen gaat betalen om thuis te gaan zitten niksen, zonder dat er echt wat tegenover staat.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:50:53 #23
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30024173
Ik durf het bijna niet te zeggen.... Maar dit is het eerste idee van je waar ik wat in zie. met een paar aanpassingen

Idee:
ALLE uitkeringen worden verlaagd naar bijstandsniveau. Wie bij ontslag/ arbeidsongeschiktheid/... meer wil ontvangen dan een bijstandsuitkering mag zichzelf bijverzekeren.
Waarom bijstand? Omdat wij als rijk land het niet kunnen maken om mensen echt te laten creperen. Van een bijstandsuitkering kun je rondkomen.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_30024205
grappig

zolang je niet aan mijn wajong komt

heb er zelf voor betaalt iig vakantie werk poe poe
we hebben vandaag weer hard werkende fokkers gezien
poe poe wat zwaar is het toch allemaal

de rijken krijgen dikke kortingen op hun huizen van 2 mil

terwijl de zorg word afgebrokkelt ( maarja huidige generatie heeft weinig over voor ouders ook stop daar maar in verzogings huis heb IK er geen last meer van )

"ÏK werk toch zo hard heb tomaten geplukt vroeger " pubers weten niet het verschil tussen werken om leuke dingen te doen of werken om te overleven laatste is niet zo makelijk om steeds maar tijdelijk werk te hebben , seisoens gebonden werk
laat staan met gezin ?

maarja andere geeft nu eenmaal om niemand anders dan hun ik

maarja ik bemoei me er niet mee zolang jullie je ogen dicht houden en over wao-ers zeiken en niet op de politiek en andere duurde onodige uitgaven.
i will await death long before death awaits me
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:52:59 #25
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_30024212
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 11:27 schreef Grimli het volgende:
Belachelijk idee
Nederland is een verzorgingsstaat remember
Klopt. Maar hervormingen zijn nodig. (aangezien nu al +/- 40 a 50% van de loonkosten van de werkgever naar (sociale) belastingen gaat. En dan komt je eigen inkomsten belasting en BTW op je uitgaven er nog bij.)
quote:
Met dit idee zitten er een hoog schoolverlaters zonder inkomen,
geen inkomen is geen geld
geen geld is geen uitgaven
geen uitgaven is weinig voeding voor de economie
met gevolgd dat we failliet gaan
Dus omdat iedere jaar een paar duizend mensen beduidend minder uitgeven gaat NL failliet?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')