Ze moesten zich godverdomme doodschamen. Waar halen ze het lef vandaan om eerlijk werk af te wijzen omdat het niet aan hun koninklijke standaarden voldoet? Gossie, je zou toch inderdaad eens van 8 tot 5 moeten werken, dan kun je niet tot 10 uur in je nest blijven liggen en de hele middag tellsell kijken. En ook ik kan wel leukere dingen verzinnen dan hele dagen werken voor een ander, maar toch doe ik het, omdat ik niet op de zak van een ander wil teren!quote:De deelnemers vonden de dagen te lang, of vonden het werk niet leuk.
Hear, hear, zo hoor je het eens van iemand die met eerlijk werk de zuurverdiende centjes voor zijn Quicksilver 1998 Twin Turbo vergaard heeft. 2 jaar zwoegen op de knietjes voor enkel de Twin Turbo, al plukkend zijn grenzen verleggend tot een ingenieursschap aan toe, dat alles zonder op enig moment te bogen op financiële steun van de overheid of het restkapitaal van papa. Chapeau....quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ze moesten zich godverdomme doodschamen. Waar halen ze het lef vandaan om eerlijk werk af te wijzen omdat het niet aan hun koninklijke standaarden voldoet? Gossie, je zou toch inderdaad eens van 8 tot 5 moeten werken, dan kun je niet tot 10 uur in je nest blijven liggen en de hele middag tellsell kijken. En ook ik kan wel leukere dingen verzinnen dan hele dagen werken voor een ander, maar toch doe ik het, omdat ik niet op de zak van een ander wil teren!
"Niet leuk, de dagen te lang." Onvoorstelbaar. Die mensen moeten ze per direct niet alleen hun uitkering afpakken, maar ook het recht om kinderen te krijgen en om te stemmen. Waardeloze nietsnutten, parasiterend op mensen die wél hard werken voor hun geld, mensen die nota bene 40% van hun tijd voor niets werken om de uitkering van dit soort uitschot te bekostigen.
Maar natuurlijk wonen we in Nederland, waar criminelen en ander tuig beschermd worden door de naïeve wereldverbeteraars. Jan Modaal werkt wel wat over om de riante uitkeringen te betalen, toch? Want de werkschuwe dames en heren willen ook een breedbeeld TV, een auto en 3x per jaar op vakantie. Daar hebben ze toch recht op! Net als elk ander! Of niet soms?! In derdewereld landen sloven mensen zich vanaf hun 8e jaar al uit om maar eten op tafel te krijgen, maar hier zijn ze al te lui om 4 weken tomaten te plukken. Doodschamen moesten ze zich, werkelijk waar.
Nederland, land der naïeve dwazen...
jesus ben jij radicaal man?????????quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:29 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ze moesten zich godverdomme doodschamen. Waar halen ze het lef vandaan om eerlijk werk af te wijzen omdat het niet aan hun koninklijke standaarden voldoet? Gossie, je zou toch inderdaad eens van 8 tot 5 moeten werken, dan kun je niet tot 10 uur in je nest blijven liggen en de hele middag tellsell kijken. En ook ik kan wel leukere dingen verzinnen dan hele dagen werken voor een ander, maar toch doe ik het, omdat ik niet op de zak van een ander wil teren!
"Niet leuk, de dagen te lang." Onvoorstelbaar. Die mensen moeten ze per direct niet alleen hun uitkering afpakken, maar ook het recht om kinderen te krijgen en om te stemmen. Waardeloze nietsnutten, parasiterend op mensen die wél hard werken voor hun geld, mensen die nota bene 40% van hun tijd voor niets werken om de uitkering van dit soort uitschot te bekostigen.
Maar natuurlijk wonen we in Nederland, waar criminelen en ander tuig beschermd worden door de naïeve wereldverbeteraars. Jan Modaal werkt wel wat over om de riante uitkeringen te betalen, toch? Want de werkschuwe dames en heren willen ook een breedbeeld TV, een auto en 3x per jaar op vakantie. Daar hebben ze toch recht op! Net als elk ander! Of niet soms?! In derdewereld landen sloven mensen zich vanaf hun 8e jaar al uit om maar eten op tafel te krijgen, maar hier zijn ze al te lui om 4 weken tomaten te plukken. Doodschamen moesten ze zich, werkelijk waar.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:29 schreef StefanP het volgende:
JAH wedje doen dattie dat nie kan..quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Hey patsertje, jij zou het nog geen eens 2 dagen volhouden. Wedden?
Ik werk al tig jaar, ik ben niet de gemiddeld 18-jarige bezoeker van Fok. Mijn auto heb ik zelf betaald, met mijn eigen zuurverdiende geld, bij elkaar gespaard door niet 3x per jaar op vakantie te gaan, wekelijks 200 euro in de kroeg te verbrassen en al van dat soort geldverspilling. Ik heb van mijn ouders m'n studie betaald gekregen en meer niet. Niet iedereen heeft een gat in z'n hand voor onzinnige uitgaven, sommige mensen weten wat sparen is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:52 schreef FuTilE het volgende:
[..]
Hear, hear, zo hoor je het eens van iemand die met eerlijk werk de zuurverdiende centjes voor zijn Quicksilver 1998 Twin Turbo vergaard heeft. 2 jaar zwoegen op de knietjes voor enkel de Twin Turbo, al plukkend zijn grenzen verleggend tot een ingenieursschap aan toe, dat alles zonder op enig moment te bogen op financiële steun van de overheid of het restkapitaal van papa. Chapeau....
jAAH WE schamen ons intens diep je hebt gelijk!!!!!!!!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:10 schreef StefanP het volgende:
[..]
Ik werk al tig jaar, ik ben niet de gemiddeld 18-jarige bezoeker van Fok. Mijn auto heb ik zelf betaald, met mijn eigen zuurverdiende geld, bij elkaar gespaard door niet 3x per jaar op vakantie te gaan, wekelijks 200 euro in de kroeg te verbrassen en al van dat soort geldverspilling. Ik heb van mijn ouders m'n studie betaald gekregen en meer niet. Niet iedereen heeft een gat in z'n hand voor onzinnige uitgaven, sommige mensen weten wat sparen is.
Altijd weer zichzelf in de slachtofferrol plaatsend, zo typisch. Ik is klein en zij zijn groot. Alsof iedereen in dit land niet de mogelijkheid heeft om naar school te gaan, een MBO of HBO/universitaire opleiding te volgen. Het is niet dat ze kansarm zijn, ze pakken de verkeerde kansen. Te veel op straat gehangen vroeger in plaats van met hun neus in een studieboek. Wat nou kansarm. Eigen schuld, dikke bult. En er is werk ZAT. Ik heb altijd dezelfde dag nog een baantje gehad als ik een uitzendbureau inliep. In de slachterij, boekbinderij, plastic fabriek, bij een incassobureau, in de kassen (!), op een vrachtwagen, achter de lopende band, bij UPS, enzovoort. Het is onwil, niets dan dat. Schamen moesten ze zich, en jij omdat je het voor hen opneemt.
Dat denk ik ook. Kinderen van wie de ouders hun studie konden betalen en die zo trots zijn dat ze ook wel eens een wat zwaarder baantje hebben gedaan, da's leuk hoor, maar zegt niks over waar het in dit topic over gaat.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:13 schreef zhe-devilll het volgende:
Je moet nog veel meemaken jij ...
Laat me niet lachen kereltje. Ik heb werk gehad waar jij van zou kotsen. 2 maanden in een slachthuis waar de dagelijks nieuwelingen het na 1 dag al voor gezien hadden, de hele dag karkassen van 400 kilo de loods induwen. Wekenlang achter de lopende band staan om maandbladen in pakken van 5 kilo op een trolley te laden, een band die niet stopt als jij even moe bent, waar de bladen dan gewoon afvallen en je een grote bek krijgt van de chef. Ik heb jarenlang in strontwater golfballen opgedoken, heb bij UPS maandenlang 2x per week pakketten 5 uur lang pakketten van 20 kilo uit de wagens op de lopende band gezet, ik heb wekenlang bij een reclame fabriek plastic folderhoudertjes in elkaar gesmolten met m'n neus boven de stank en chemikaliën, ik heb in een maaltijden bedrijf bejaardenmaaltijden bij 2 graden ingepakt met m'n blote verkleumde handen, van 11 tot 4 uur 's ochtends, ik heb palletten gevuld, vakken gevuld, brieven getypt, mensen gebeld, aardappels geraapt, verkeer geteld, enz, enz. Ik heb ze zien komen en na een dag weer gaan omdat ze het 'te vies', 'te zwaar' of gewoon 'niet leuk' vonden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:03 schreef SCH het volgende:
[..]
Hey patsertje, jij zou het nog geen eens 2 dagen volhouden. Wedden?
whoops lamaquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 01:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Hebben ze geen leuker werk voor meer poen?
Bedoel wie wil er nu tomaten plukken??????
![]()
![]()
Effe normaal doen? Oh, ik snap het al. Het is natuurlijk abnormaal van mij om te vinden dat die mensen maar gewoon moeten gaan werken. Het is natuurlijk volkomen normaal dat je werk afwijst omdat je het 'te zwaar' vindt of omdat je dan niet meer tot 10 uur in je nest kan laten liggen. Waarom zou je werken als een ander toch wel kromligt om jouw uitkering te betalen?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
jesus ben jij radicaal man?????????
doe ff normaal joh?
Je weet inmiddels dat zeggen dat je goed bent in tomaten plukken dat dit inhoudt dat je dit dus de rest van je leven ken doen?
Dus..kijk ze zijn niet dom..niet zo dom dat ze zeggen oke ik wordt niet moe van tomaatjes plukken
het zijn gewoon kunstenaars man!
die lui moeten plenty of kids hebben..echt...hoe meer hoe beter die zijn tenminste minder eng dan jij..zeg nu zelfffffffffff
Vind je het gek dat mensen denken dat je dat bedoelt? Je schrijft ook op die manier. Jij schijnt precies te weten om welke mensen het in dit project gaat. Zouden er hier geen mensen bij zitten die niet kunnen of die ziek zijn? Jij serveert ze meteen af als werkschuw en lui zonder dat je de achtergrond weet.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:18 schreef StefanP het volgende:
Mensen schijnen blijkbaar altijd te denken als ze reacties als de mijne lezen, dat het meteen om ALLE mensen met een uitkering gaat. Over generaliseren gesproken! Mensen die ziek zijn of niet kunnen, die mogen van mij gerust geld krijgen, ik heb nooit geschreven dat dat niet mag. Maar mensen die werkschuw en lui zijn, die verdienen een ongelofelijke draai om hun oren. Zeg eens, of wil je die ook in bescherming nemen?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:18 schreef StefanP het volgende:
[..]
Effe normaal doen? Oh, ik snap het al. Het is natuurlijk abnormaal van mij om te vinden dat die mensen maar gewoon moeten gaan werken. Het is natuurlijk volkomen normaal dat je werk afwijst omdat je het 'te zwaar' vindt of omdat je dan niet meer tot 10 uur in je nest kan laten liggen. Waarom zou je werken als een ander toch wel kromligt om jouw uitkering te betalen?
Dankjewel dat je mijn verkeerde beeld hebt verbeterd. Het is normaal om niet te willen of geen zin te hebben.
Mensen schijnen blijkbaar altijd te denken als ze reacties als de mijne lezen, dat het meteen om ALLE mensen met een uitkering gaat. Over generaliseren gesproken! Mensen die ziek zijn of niet kunnen, die mogen van mij gerust geld krijgen, ik heb nooit geschreven dat dat niet mag. Maar mensen die werkschuw en lui zijn, die verdienen een ongelofelijke draai om hun oren. Zeg eens, of wil je die ook in bescherming nemen?
Als ze daar goed toe in staat zijn ja, wie zal zeggen of dat hier het geval was.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:28 schreef StefanP het volgende:
En wat heeft dat te maken met mensen die niet willen werken voor hun geld terwijl ze daar goed toe in staat zijn?
Inderdaad, dit verhaal bevestigd mijn vooroordeel over uitkeringstrekkers die puur in die situatie zitten omdat ze gewoonweg te beroerd zijn om te werken.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:28 schreef StefanP het volgende:
En wat heeft dat te maken met mensen die niet willen werken voor hun geld terwijl ze daar goed toe in staat zijn?
Ik geloof niet dat ik ooit tomaten zou gaan plukken, al zou ik nog zo lang werkloos zijn. Ik wil werk doen dat bij me past en waar ik me prettig bij voel, zoals ik dat gelukkig altijd heb kunnen doen en nog steeds doe.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:30 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Inderdaad, dit verhaal bevestigd mijn vooroordeel over uitkeringstrekkers die puur in die situatie zitten omdat ze gewoonweg te beroerd zijn om te werken.
Schaam je je dan niet om in de bijstand te zitten? Als je gewoon gezond bent, is er altijd werk te vinden.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik ooit tomaten zou gaan plukken, al ben ik nog zo lang werkloos.
Sterker nog, mensen die echt een uitkering verdienen die mogen van mij gerust een modaal salaris krijgen als uitkering ipv de 1x00 per maand nu. Het is immers niet hun schuld dat ze niet kunnen werken. Dat kan makkelijk betaald worden als alle profiteurs uit de bijstand e.d. geschopt werden. Met mensen die niet willen, heb ik echt geen genade. Helaas zijn er van die mensen heel veel en worden ze niet aagepakt.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:25 schreef SCH het volgende:
[..]
Vind je het gek dat mensen denken dat je dat bedoelt? Je schrijft ook op die manier. Jij schijnt precies te weten om welke mensen het in dit project gaat. Zouden er hier geen mensen bij zitten die niet kunnen of die ziek zijn? Jij serveert ze meteen af als werkschuw en lui zonder dat je de achtergrond weet.
Ik weet niet of ik me zou schamen, ik heb het nooit bij de hand gehad maar ik vind schaamte niet echt een logische emotie hierbij.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:34 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Schaam je je dan niet om in de bijstand te zitten? Als je gewoon gezond bent, is er altijd werk te vinden.
Dat betwijfel ik.quote:En jij bent degene die bepaalt wat voor soort werk dat is.
Dat zal zeker voorkomen maar het woordje altijd is veel te sterk.quote:Echt, mensen plaatsen zich altijd maar in de slachtofferrol.
Oef, dat is wel heel erg Jomandaquote:Ze beseffen niet dat de situatie waarin ze zittent volkomen door hunzelf is gecreerd.
Nog meer Jomanda, lag het maar zo simpel.quote:En dus ook niet dat je zelf het tij kan keren -ten goede.
Fijn voor je, maar een eventuele uitkering zouden ze dan achterwege moeten laten als je geen zin hebt om bepaald werk te doen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:31 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik geloof niet dat ik ooit tomaten zou gaan plukken, al zou ik nog zo lang werkloos zijn. Ik wil werk doen dat bij me past en waar ik me prettig bij voel, zoals ik dat gelukkig altijd heb kunnen doen en nog steeds doe.
Wrom? Ik ben geen tomatenplukker en heb ook geen ambities in die richting.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:38 schreef Ciurlizza het volgende:
[..]
Fijn voor je, maar een eventuele uitkering zouden ze dan achterwege moeten laten als je geen zin hebt om bepaald werk te doen.
Niks Jomanda. Als iemand voor zichzelf besluit om nooit in de bijstand te willen komen, dan gebeurt dat ook niet. Mensen die erin zitten, hebben het laten gebeuren, uit vrije wil of slapheid/onverstandigheid.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:37 schreef SCH het volgende:
Nog meer Jomanda, lag het maar zo simpel.
quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:43 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Niks Jomanda. Als iemand voor zichzelf besluit om nooit in de bijstand te willen komen, dan gebeurt dat ook niet. Mensen die erin zitten, hebben het laten gebeuren, uit vrije wil of slapheid/onverstandigheid.
Het leven overkomt je niet ofzo, hoor. Het is tot op zekere hoogte maakbaar.quote:
Tot op zekere hoogte, dat zeg je precies goedquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:49 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Het leven overkomt je niet ofzo, hoor. Het is tot op zekere hoogte maakbaar.
Let wel, we hebben het hier over de Westerse wereld, waar iedereen in principe genoeg kansen krijgt/kan pakken.
Ja en zonder cijfers te hebben gezien, kan ik rustig beweren dat het overgrote deel van de steuntrekkers niet in de bijstand hoeft te zitten maar dat ze daar daar gewoon voor kiest; is immers makkelijker en relaxter; gratis geld!quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 02:49 schreef SCH het volgende:
[..]
Tot op zekere hoogte, dat zeg je precies goed![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |