abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30018582
quote:
De deelnemers vonden de dagen te lang, of vonden het werk niet leuk.
Ze moesten zich godverdomme doodschamen. Waar halen ze het lef vandaan om eerlijk werk af te wijzen omdat het niet aan hun koninklijke standaarden voldoet? Gossie, je zou toch inderdaad eens van 8 tot 5 moeten werken, dan kun je niet tot 10 uur in je nest blijven liggen en de hele middag tellsell kijken. En ook ik kan wel leukere dingen verzinnen dan hele dagen werken voor een ander, maar toch doe ik het, omdat ik niet op de zak van een ander wil teren!

"Niet leuk, de dagen te lang." Onvoorstelbaar. Die mensen moeten ze per direct niet alleen hun uitkering afpakken, maar ook het recht om kinderen te krijgen en om te stemmen. Waardeloze nietsnutten, parasiterend op mensen die wél hard werken voor hun geld, mensen die nota bene 40% van hun tijd voor niets werken om de uitkering van dit soort uitschot te bekostigen.

Maar natuurlijk wonen we in Nederland, waar criminelen en ander tuig beschermd worden door de naïeve wereldverbeteraars. Jan Modaal werkt wel wat over om de riante uitkeringen te betalen, toch? Want de werkschuwe dames en heren willen ook een breedbeeld TV, een auto en 3x per jaar op vakantie. Daar hebben ze toch recht op! Net als elk ander! Of niet soms?! In derdewereld landen sloven mensen zich vanaf hun 8e jaar al uit om maar eten op tafel te krijgen, maar hier zijn ze al te lui om 4 weken tomaten te plukken. Doodschamen moesten ze zich, werkelijk waar.

Nederland, land der naïeve dwazen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30019197
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:29 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ze moesten zich godverdomme doodschamen. Waar halen ze het lef vandaan om eerlijk werk af te wijzen omdat het niet aan hun koninklijke standaarden voldoet? Gossie, je zou toch inderdaad eens van 8 tot 5 moeten werken, dan kun je niet tot 10 uur in je nest blijven liggen en de hele middag tellsell kijken. En ook ik kan wel leukere dingen verzinnen dan hele dagen werken voor een ander, maar toch doe ik het, omdat ik niet op de zak van een ander wil teren!

"Niet leuk, de dagen te lang." Onvoorstelbaar. Die mensen moeten ze per direct niet alleen hun uitkering afpakken, maar ook het recht om kinderen te krijgen en om te stemmen. Waardeloze nietsnutten, parasiterend op mensen die wél hard werken voor hun geld, mensen die nota bene 40% van hun tijd voor niets werken om de uitkering van dit soort uitschot te bekostigen.

Maar natuurlijk wonen we in Nederland, waar criminelen en ander tuig beschermd worden door de naïeve wereldverbeteraars. Jan Modaal werkt wel wat over om de riante uitkeringen te betalen, toch? Want de werkschuwe dames en heren willen ook een breedbeeld TV, een auto en 3x per jaar op vakantie. Daar hebben ze toch recht op! Net als elk ander! Of niet soms?! In derdewereld landen sloven mensen zich vanaf hun 8e jaar al uit om maar eten op tafel te krijgen, maar hier zijn ze al te lui om 4 weken tomaten te plukken. Doodschamen moesten ze zich, werkelijk waar.

Hear, hear, zo hoor je het eens van iemand die met eerlijk werk de zuurverdiende centjes voor zijn Quicksilver 1998 Twin Turbo vergaard heeft. 2 jaar zwoegen op de knietjes voor enkel de Twin Turbo, al plukkend zijn grenzen verleggend tot een ingenieursschap aan toe, dat alles zonder op enig moment te bogen op financiële steun van de overheid of het restkapitaal van papa. Chapeau....
pi_30019339
Hebben ze geen leuker werk voor meer poen?
Bedoel wie wil er nu tomaten plukken??????
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30019381
quote:

[..]

jesus ben jij radicaal man?????????
doe ff normaal joh?
Je weet inmiddels dat zeggen dat je goed bent in tomaten plukken dat dit inhoudt dat je dit dus de rest van je leven ken doen?
Dus..kijk ze zijn niet dom..niet zo dom dat ze zeggen oke ik wordt niet moe van tomaatjes plukken
het zijn gewoon kunstenaars man!
die lui moeten plenty of kids hebben..echt...hoe meer hoe beter die zijn tenminste minder eng dan jij..zeg nu zelfffffffffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30019395
Tomatenplukken
pi_30019408
quote:

Hey patsertje, jij zou het nog geen eens 2 dagen volhouden. Wedden?
pi_30019437
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:03 schreef SCH het volgende:

[..]

JAH wedje doen dattie dat nie kan..
wedden!!!!!!
waarvoor wedden wij..
pi_30019544
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:52 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Hear, hear, zo hoor je het eens van iemand die met eerlijk werk de zuurverdiende centjes voor zijn Quicksilver 1998 Twin Turbo vergaard heeft. 2 jaar zwoegen op de knietjes voor enkel de Twin Turbo, al plukkend zijn grenzen verleggend tot een ingenieursschap aan toe, dat alles zonder op enig moment te bogen op financiële steun van de overheid of het restkapitaal van papa. Chapeau....
Ik werk al tig jaar, ik ben niet de gemiddeld 18-jarige bezoeker van Fok. Mijn auto heb ik zelf betaald, met mijn eigen zuurverdiende geld, bij elkaar gespaard door niet 3x per jaar op vakantie te gaan, wekelijks 200 euro in de kroeg te verbrassen en al van dat soort geldverspilling. Ik heb van mijn ouders m'n studie betaald gekregen en meer niet. Niet iedereen heeft een gat in z'n hand voor onzinnige uitgaven, sommige mensen weten wat sparen is.

Altijd weer zichzelf in de slachtofferrol plaatsend, zo typisch. Ik is klein en zij zijn groot. Alsof iedereen in dit land niet de mogelijkheid heeft om naar school te gaan, een MBO of HBO/universitaire opleiding te volgen. Het is niet dat ze kansarm zijn, ze pakken de verkeerde kansen. Te veel op straat gehangen vroeger in plaats van met hun neus in een studieboek. Wat nou kansarm. Eigen schuld, dikke bult. En er is werk ZAT. Ik heb altijd dezelfde dag nog een baantje gehad als ik een uitzendbureau inliep. In de slachterij, boekbinderij, plastic fabriek, bij een incassobureau, in de kassen (!), op een vrachtwagen, achter de lopende band, bij UPS, enzovoort. Het is onwil, niets dan dat. Schamen moesten ze zich, en jij omdat je het voor hen opneemt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:11:55 #99
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30019563
Ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens
pi_30019599
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik werk al tig jaar, ik ben niet de gemiddeld 18-jarige bezoeker van Fok. Mijn auto heb ik zelf betaald, met mijn eigen zuurverdiende geld, bij elkaar gespaard door niet 3x per jaar op vakantie te gaan, wekelijks 200 euro in de kroeg te verbrassen en al van dat soort geldverspilling. Ik heb van mijn ouders m'n studie betaald gekregen en meer niet. Niet iedereen heeft een gat in z'n hand voor onzinnige uitgaven, sommige mensen weten wat sparen is.

Altijd weer zichzelf in de slachtofferrol plaatsend, zo typisch. Ik is klein en zij zijn groot. Alsof iedereen in dit land niet de mogelijkheid heeft om naar school te gaan, een MBO of HBO/universitaire opleiding te volgen. Het is niet dat ze kansarm zijn, ze pakken de verkeerde kansen. Te veel op straat gehangen vroeger in plaats van met hun neus in een studieboek. Wat nou kansarm. Eigen schuld, dikke bult. En er is werk ZAT. Ik heb altijd dezelfde dag nog een baantje gehad als ik een uitzendbureau inliep. In de slachterij, boekbinderij, plastic fabriek, bij een incassobureau, in de kassen (!), op een vrachtwagen, achter de lopende band, bij UPS, enzovoort. Het is onwil, niets dan dat. Schamen moesten ze zich, en jij omdat je het voor hen opneemt.
jAAH WE schamen ons intens diep je hebt gelijk!!!!!!!!
Goh wat goed dat je dit alles zelf gespaard hebt..
knap van je ben trots op je knul!
Vin je een kanjer........tuurlijk eigen schuld dikke bult ....je bent zo intelligent, je kan in ieders eigen huisje kijken en natuurlijk je hebt een glazen bol tuurlijk,
goede reactie knul ga zo door ..Maar ondertussen erger jij je scheel aan het feit dat je elke dag keihard moet werken voor die klotecenten van je.
Zal mijn boekje niet openen hier maar geloof me life sucks a lot..
Je moet nog veel meemaken jij ...
pi_30019640
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:13 schreef zhe-devilll het volgende:
Je moet nog veel meemaken jij ...
Dat denk ik ook. Kinderen van wie de ouders hun studie konden betalen en die zo trots zijn dat ze ook wel eens een wat zwaarder baantje hebben gedaan, da's leuk hoor, maar zegt niks over waar het in dit topic over gaat.

Generaliseren is weer het hoofdthema. Het is immers gemakkelijk om te denken dat uitkeringsgerechtigden allemaal lui en slecht en zijn en vooral profiteurs
Dan hoef je je er tenminste niet echt in te verdiepen.
pi_30019657
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Laat me niet lachen kereltje. Ik heb werk gehad waar jij van zou kotsen. 2 maanden in een slachthuis waar de dagelijks nieuwelingen het na 1 dag al voor gezien hadden, de hele dag karkassen van 400 kilo de loods induwen. Wekenlang achter de lopende band staan om maandbladen in pakken van 5 kilo op een trolley te laden, een band die niet stopt als jij even moe bent, waar de bladen dan gewoon afvallen en je een grote bek krijgt van de chef. Ik heb jarenlang in strontwater golfballen opgedoken, heb bij UPS maandenlang 2x per week pakketten 5 uur lang pakketten van 20 kilo uit de wagens op de lopende band gezet, ik heb wekenlang bij een reclame fabriek plastic folderhoudertjes in elkaar gesmolten met m'n neus boven de stank en chemikaliën, ik heb in een maaltijden bedrijf bejaardenmaaltijden bij 2 graden ingepakt met m'n blote verkleumde handen, van 11 tot 4 uur 's ochtends, ik heb palletten gevuld, vakken gevuld, brieven getypt, mensen gebeld, aardappels geraapt, verkeer geteld, enz, enz. Ik heb ze zien komen en na een dag weer gaan omdat ze het 'te vies', 'te zwaar' of gewoon 'niet leuk' vonden.

edit: zie ook effe mijn post in Jouw kloterigste baantje?

Geen 2 weken uithouden? Laat me niet lachen.

[ Bericht 4% gewijzigd door StefanP op 27-08-2005 02:24:47 ]
-Mark Steyn
pi_30019659
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:58 schreef zhe-devilll het volgende:
Hebben ze geen leuker werk voor meer poen?
Bedoel wie wil er nu tomaten plukken??????
whoops lama
pi_30019701
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:01 schreef zhe-devilll het volgende:
jesus ben jij radicaal man?????????
doe ff normaal joh?
Je weet inmiddels dat zeggen dat je goed bent in tomaten plukken dat dit inhoudt dat je dit dus de rest van je leven ken doen?
Dus..kijk ze zijn niet dom..niet zo dom dat ze zeggen oke ik wordt niet moe van tomaatjes plukken
het zijn gewoon kunstenaars man!
die lui moeten plenty of kids hebben..echt...hoe meer hoe beter die zijn tenminste minder eng dan jij..zeg nu zelfffffffffff
Effe normaal doen? Oh, ik snap het al. Het is natuurlijk abnormaal van mij om te vinden dat die mensen maar gewoon moeten gaan werken. Het is natuurlijk volkomen normaal dat je werk afwijst omdat je het 'te zwaar' vindt of omdat je dan niet meer tot 10 uur in je nest kan laten liggen. Waarom zou je werken als een ander toch wel kromligt om jouw uitkering te betalen?

Dankjewel dat je mijn verkeerde beeld hebt verbeterd. Het is normaal om niet te willen of geen zin te hebben.

Mensen schijnen blijkbaar altijd te denken als ze reacties als de mijne lezen, dat het meteen om ALLE mensen met een uitkering gaat. Over generaliseren gesproken! Mensen die ziek zijn of niet kunnen, die mogen van mij gerust geld krijgen, ik heb nooit geschreven dat dat niet mag. Maar mensen die werkschuw en lui zijn, die verdienen een ongelofelijke draai om hun oren. Zeg eens, of wil je die ook in bescherming nemen?
-Mark Steyn
pi_30019827
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:18 schreef StefanP het volgende:
Mensen schijnen blijkbaar altijd te denken als ze reacties als de mijne lezen, dat het meteen om ALLE mensen met een uitkering gaat. Over generaliseren gesproken! Mensen die ziek zijn of niet kunnen, die mogen van mij gerust geld krijgen, ik heb nooit geschreven dat dat niet mag. Maar mensen die werkschuw en lui zijn, die verdienen een ongelofelijke draai om hun oren. Zeg eens, of wil je die ook in bescherming nemen?
Vind je het gek dat mensen denken dat je dat bedoelt? Je schrijft ook op die manier. Jij schijnt precies te weten om welke mensen het in dit project gaat. Zouden er hier geen mensen bij zitten die niet kunnen of die ziek zijn? Jij serveert ze meteen af als werkschuw en lui zonder dat je de achtergrond weet.
pi_30019828
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:18 schreef StefanP het volgende:

[..]

Effe normaal doen? Oh, ik snap het al. Het is natuurlijk abnormaal van mij om te vinden dat die mensen maar gewoon moeten gaan werken. Het is natuurlijk volkomen normaal dat je werk afwijst omdat je het 'te zwaar' vindt of omdat je dan niet meer tot 10 uur in je nest kan laten liggen. Waarom zou je werken als een ander toch wel kromligt om jouw uitkering te betalen?

Dankjewel dat je mijn verkeerde beeld hebt verbeterd. Het is normaal om niet te willen of geen zin te hebben.

Wat is er mis met kunstenaars?
nou?
Ik neem ieder in bescherming...allemaal stuk voor stuk..als iemand lullig doet erover en er niet bij nadenkt wat men erover zegt simpel toch?
Kijk het kan jou ook overkomen je staat nu aan de goede zijde van de maatschappij..maar zie je ook de minder bedeelden?
Zoals ik eens bij mijn woning bouw een dame zag die eens mooi was..
ze raakte me waarom?
Omdat ze verpaupert was en waarom was dit?
Zenuwachtig vroeg ze om hulp want haar man vergokte al hun geld en ze kon de huur niet zomaar betalen...geloof me ik heb mededogen met een ieder die het moeilijk heeft zelfs met jou als het je ooit moge overkomen..wat je niet mag hopen.
Maar geloof me het noodlot kan heel nabij zijn en het is mega arrogant om te zeggen dat het jou nooit zal raken..
simpel toch?
pi_30019892
En wat heeft dat te maken met mensen die niet willen werken voor hun geld terwijl ze daar goed toe in staat zijn?
-Mark Steyn
pi_30019914
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:28 schreef StefanP het volgende:
En wat heeft dat te maken met mensen die niet willen werken voor hun geld terwijl ze daar goed toe in staat zijn?
Als ze daar goed toe in staat zijn ja, wie zal zeggen of dat hier het geval was.
pi_30019925
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:28 schreef StefanP het volgende:
Inderdaad, dit verhaal bevestigd mijn vooroordeel over uitkeringstrekkers die puur in die situatie zitten omdat ze gewoonweg te beroerd zijn om te werken.
pi_30019935
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:30 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Inderdaad, dit verhaal bevestigd mijn vooroordeel over uitkeringstrekkers die puur in die situatie zitten omdat ze gewoonweg te beroerd zijn om te werken.
Ik geloof niet dat ik ooit tomaten zou gaan plukken, al zou ik nog zo lang werkloos zijn. Ik wil werk doen dat bij me past en waar ik me prettig bij voel, zoals ik dat gelukkig altijd heb kunnen doen en nog steeds doe.
pi_30019983
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik ooit tomaten zou gaan plukken, al ben ik nog zo lang werkloos.
Schaam je je dan niet om in de bijstand te zitten? Als je gewoon gezond bent, is er altijd werk te vinden.
En jij bent degene die bepaalt wat voor soort werk dat is.
Echt, mensen plaatsen zich altijd maar in de slachtofferrol.
Ze beseffen niet dat de situatie waarin ze zitten volkomen door hunzelf is gecreerd.
En dus ook niet dat je zelf het tij kan keren -ten goede.
pi_30020003
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:25 schreef SCH het volgende:

[..]

Vind je het gek dat mensen denken dat je dat bedoelt? Je schrijft ook op die manier. Jij schijnt precies te weten om welke mensen het in dit project gaat. Zouden er hier geen mensen bij zitten die niet kunnen of die ziek zijn? Jij serveert ze meteen af als werkschuw en lui zonder dat je de achtergrond weet.
Sterker nog, mensen die echt een uitkering verdienen die mogen van mij gerust een modaal salaris krijgen als uitkering ipv de 1x00 per maand nu. Het is immers niet hun schuld dat ze niet kunnen werken. Dat kan makkelijk betaald worden als alle profiteurs uit de bijstand e.d. geschopt werden. Met mensen die niet willen, heb ik echt geen genade. Helaas zijn er van die mensen heel veel en worden ze niet aagepakt.
-Mark Steyn
pi_30020013
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:34 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Schaam je je dan niet om in de bijstand te zitten? Als je gewoon gezond bent, is er altijd werk te vinden.
Ik weet niet of ik me zou schamen, ik heb het nooit bij de hand gehad maar ik vind schaamte niet echt een logische emotie hierbij.
quote:
En jij bent degene die bepaalt wat voor soort werk dat is.
Dat betwijfel ik.
quote:
Echt, mensen plaatsen zich altijd maar in de slachtofferrol.
Dat zal zeker voorkomen maar het woordje altijd is veel te sterk.
quote:
Ze beseffen niet dat de situatie waarin ze zittent volkomen door hunzelf is gecreerd.
Oef, dat is wel heel erg Jomanda
quote:
En dus ook niet dat je zelf het tij kan keren -ten goede.
Nog meer Jomanda, lag het maar zo simpel.
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:38:07 #114
111482 Ciurlizza
Opgeruimd staat netjes!
pi_30020037
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:31 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat ik ooit tomaten zou gaan plukken, al zou ik nog zo lang werkloos zijn. Ik wil werk doen dat bij me past en waar ik me prettig bij voel, zoals ik dat gelukkig altijd heb kunnen doen en nog steeds doe.
Fijn voor je, maar een eventuele uitkering zouden ze dan achterwege moeten laten als je geen zin hebt om bepaald werk te doen.
Hup, aan het werk!
pi_30020114
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:38 schreef Ciurlizza het volgende:

[..]

Fijn voor je, maar een eventuele uitkering zouden ze dan achterwege moeten laten als je geen zin hebt om bepaald werk te doen.
Wrom? Ik ben geen tomatenplukker en heb ook geen ambities in die richting.
pi_30020135
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:37 schreef SCH het volgende:
Nog meer Jomanda, lag het maar zo simpel.
Niks Jomanda. Als iemand voor zichzelf besluit om nooit in de bijstand te willen komen, dan gebeurt dat ook niet. Mensen die erin zitten, hebben het laten gebeuren, uit vrije wil of slapheid/onverstandigheid.
pi_30020157
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:43 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Niks Jomanda. Als iemand voor zichzelf besluit om nooit in de bijstand te willen komen, dan gebeurt dat ook niet. Mensen die erin zitten, hebben het laten gebeuren, uit vrije wil of slapheid/onverstandigheid.
Ridicule onzin.
pi_30020233
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:45 schreef SCH het volgende:

[..]

Ridicule onzin.
Het leven overkomt je niet ofzo, hoor. Het is tot op zekere hoogte maakbaar.
Let wel, we hebben het hier over de Westerse wereld, waar iedereen in principe genoeg kansen krijgt/kan pakken.
pi_30020246
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:49 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Het leven overkomt je niet ofzo, hoor. Het is tot op zekere hoogte maakbaar.
Let wel, we hebben het hier over de Westerse wereld, waar iedereen in principe genoeg kansen krijgt/kan pakken.
Tot op zekere hoogte, dat zeg je precies goed
pi_30020350
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:49 schreef SCH het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte, dat zeg je precies goed
Ja en zonder cijfers te hebben gezien, kan ik rustig beweren dat het overgrote deel van de steuntrekkers niet in de bijstand hoeft te zitten maar dat ze daar daar gewoon voor kiest; is immers makkelijker en relaxter; gratis geld!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')