abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30006221
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:17 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Wel dus.... van dat geld kan ik me prima onderhouden... dat is meer dan 2x zoveel dan ik nu per maand in krijg... en ik kan me nu ook onderhouden.... zoals ik al zei net... geld is er om je te onderhouden en meer niet, de rest doe je zelf.... plezier maken doe je zelf, niet door heel veel geld te verdienen.

Het geeft mij meer voldoening als ik 5 jaar hard werk om iets moois te kopen, dan dat ik het in 2 weken verdien.
Woon je nu ook in een koopwoning dan?
Ik neem aan dat je niet je hele leven wilt slijten op een oude fiets en in een kamer van bij 4 waarbij je je douche en keuken moet delen met anderen, of wel?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:33:32 #52
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_30006372
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:22 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Je kan die situatie moeilijk vergelijken. Wat die polen hier verdienen per uur, dat verdient een dokter daar (bij wijze van spreken). Dus tuurlijk zijn die bereid 50 uur per week te werken. Ik vind alleen dat als je geen baan hebt en te lui bent om op een gewone manier je geld te verdienen (dmv tomaten plukken) dat je dan gewoon maar geen uitkering moet krijgen. Ga dan maar lekker met je handje omhoog zitten op het station ofzo
okay misschien zwengelde ik met deze opmerking inderdaad een heel andere discussie aan ben ik met je eens! daarentegen is er ALTIJD werk in de kas, dus als nederlanders werkloos thuiszitten kunnen ze daar 9 van de 10 keer terecht. en t is inderdaad rotwerk geef ik heel eerlijk toe maar wat heb je liever zelf je geld verdienen of je handje op moeten houden, ik denk persoonlijk dat et meer een mentaliteitsprobleem is maar zo te zien zijn we het hierover wel beetje eens
alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:34:37 #53
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30006400
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:28 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Woon je nu ook in een koopwoning dan?
Ik neem aan dat je niet je hele leven wilt slijten op een oude fiets en in een kamer van bij 4 waarbij je je douche en keuken moet delen met anderen, of wel?
Huurhuis, samen met mijn vriendin. Ik ben tevreden met een huurhuis. Straks krijg ik waarschijnlijk huursubsidie (als ik 23 ben) en dan hou ik nog meer geld over. En nee, ik heb geen oude fiets en ik eet lekker en ga ook op vakantie ja en koop af en toe ook wat leuks. Ik snap het probleem niet, je kan je met gemak onderhouden van 1000 euro per maand, zeker als je met zn tweeen werkt. En ja, dat andere mensen andere eisen hebben... fijn voor hun... het boeit me werkelijk geen flikker wat ik straks verdien. Ik doe 40 uur per week leuk werk en krijg daar een mooi bedrag voor betaald, mooi toch? Ik snap werkelijk het probleem niet hoor...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_30006494
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:34 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Huurhuis, samen met mijn vriendin. Ik ben tevreden met een huurhuis. Straks krijg ik waarschijnlijk huursubsidie (als ik 23 ben) en dan hou ik nog meer geld over. En nee, ik heb geen oude fiets en ik eet lekker en ga ook op vakantie ja en koop af en toe ook wat leuks. Ik snap het probleem niet, je kan je met gemak onderhouden van 1000 euro per maand, zeker als je met zn tweeen werkt. En ja, dat andere mensen andere eisen hebben... fijn voor hun... het boeit me werkelijk geen flikker wat ik straks verdien. Ik doe 40 uur per week leuk werk en krijg daar een mooi bedrag voor betaald, mooi toch? Ik snap werkelijk het probleem niet hoor...
Met tweeen kan dat inderdaad, maar dat is al 2000 netto per maand, toch iets anders dan 1000.
En met 1000 euro per maand heb je het hard te halen als je ar je eten, je huur (of hypotheek) en je sociale leven van wilt onderhouden.
Maar als jij Natuurkunde gestudeerd hebt of Scheikunde en daar een baan in zult vinden, zul je al bij je eerste baantje in die richting ruim over de 1000 netto gaan en als je 40 bent zit je behoorlijk hoger en is je levensstandaard ook wat anders dan nu.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:39:10 #55
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30006541
Sommige mensen zijn gewoon veeleisend en lui. Als je een mooi huis wilt hebben, moet je creatief zijn. Dus niet de duurste meubels en tv's enzo kopen. Maar gewoon rondkijken, afwachten... af en toe wat moois uitzoeken, zelf iets in elkaar knutselen, 2e hands kopen/krijgen.... Ik heb een kastje op de kop weten te tikken, helemaal gratis, prachtig ding.... heb hem geschuurd.. potje verf gekocht, mooi bordeauxrood tintje gegeven, scharnieren vervangen en voila een prachtig mooi antiek nieuw kastje.... en de voldoening is vele malen groter dan wanneer je een nieuw kastje van 500 euro koopt in een veel te dure winkel.
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:42:18 #56
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30006639
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:37 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Met tweeen kan dat inderdaad, maar dat is al 2000 netto per maand, toch iets anders dan 1000.
En met 1000 euro per maand heb je het hard te halen als je ar je eten, je huur (of hypotheek) en je sociale leven van wilt onderhouden.
Maar als jij Natuurkunde gestudeerd hebt of Scheikunde en daar een baan in zult vinden, zul je al bij je eerste baantje in die richting ruim over de 1000 netto gaan en als je 40 bent zit je behoorlijk hoger en is je levensstandaard ook wat anders dan nu.
Ja, maar ik verdien nu geen 1000 euro per maand!! Gezamenlijk inkomen met mijn vriendin is nu 900 euro per maand. Daar betalen we 400 euro huur van (incl.) en dan 300 euro per maand eten, beetje verzekering, kabel enz. en dan hou je ongeveer 50-100 euro per maand p.p. over.

Tuurlijk zal ik straks meer verdienen, maar ik ben echt niet van plan dat uit te geven aan dure dingen. Een eigen huis zou ik graag willen hebben, maar het hoeft niet groot te zijn en ik hoef geen schilder over de vloer die mijn kozijnen komt verven en mijn muren komt sauzen. Dat doe ik gewoon zelf, geeft veel meer voldoening. Nederlanders zijn gewoon verwende nesten.... en die moeten met hun neus tegen de feiten aan gedrukt worden!! Werken (als je een willekeurige baan kan krijgen dan he... bijv. tomaten plukken of op straat zwerven, kies maar!!
pi_30006657
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:39 schreef maniack28 het volgende:
Sommige mensen zijn gewoon veeleisend en lui. Als je een mooi huis wilt hebben, moet je creatief zijn. Dus niet de duurste meubels en tv's enzo kopen. Maar gewoon rondkijken, afwachten... af en toe wat moois uitzoeken, zelf iets in elkaar knutselen, 2e hands kopen/krijgen.... Ik heb een kastje op de kop weten te tikken, helemaal gratis, prachtig ding.... heb hem geschuurd.. potje verf gekocht, mooi bordeauxrood tintje gegeven, scharnieren vervangen en voila een prachtig mooi antiek nieuw kastje.... en de voldoening is vele malen groter dan wanneer je een nieuw kastje van 500 euro koopt in een veel te dure winkel.
Mensen zijn inderdaad veel te verwend, zeker in Nederland, ben ik met je eens en ik laat ieder bestedingspatroon voor wat het is, of je nu een duur meubeul aanschaft voor 15.000 euro of zelf een kastje opknapt zal me een zorg zijn.
Ik vind 1000 euro ruimschoots voldoende voor een gezin waar niemand van werkt of wil werken.

maar ik ben weleens benieuwd naar wat meer info over het tomatenproject eigenlijk
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:44:40 #58
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_30006728
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:34 schreef maniack28 het volgende:

[..]

Jij hebt dan geen E1000,- per maand. Maar veel meer. Je zegt het zelf al: huursubsidie. Waarschijnlijk krijg je nog voor wel meer dingen subsidie. En wie betaald dat?
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:45:45 #59
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30006767
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:42 schreef Elgigante het volgende:

[..]

maar ik ben weleens benieuwd naar wat meer info over het tomatenproject eigenlijk
Ik ook
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:46:36 #60
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30006797
quote:
Nu is het met de huidige economische recessie op zich niet zo vreemd als je eens ergens buiten de boot valt, dus parasieten zou ik niet iedereeen willen noemen, maar ik vind het hoogst opmerkelijk dat je 4 weken nodig hebt om te weten of je de tomaat nu linksom of rechtsom moet losdraaien van het kroontje
Ten eerste doen de personeelsadvertenties en de bonnen bij de uitzendbureaus anders vermoeden. Er is werk zat, je moet het alleen willen doen.
Ten tweede zijn dit mensen die in al jaren in de bijstand zitten, en die in mijn optiek geen recht kunnen ontlenen aan de conjuctuurfabel.

Verder WALG ik van mensen die te lui zijn om een poot uit te steken, behalve als er in die poot een zakje geld gestopt wordt.
Echte diehards gebruiken postduiven
pi_30006977
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:46 schreef Labtech het volgende:

[..]

Ten eerste doen de personeelsadvertenties en de bonnen bij de uitzendbureaus anders vermoeden. Er is werk zat, je moet het alleen willen doen.
Ten tweede zijn dit mensen die in al jaren in de bijstand zitten, en die in mijn optiek geen recht kunnen ontlenen aan de conjuctuurfabel.

Verder WALG ik van mensen die te lui zijn om een poot uit te steken, behalve als er in die poot een zakje geld gestopt wordt.
Je kunt je voorstellen dat je niet als tomatenplukker gaat werken als je een paar weken in de WW zit en je daarvoor een behoorlijk salaris genoten hebt waarvoor je flink hebt gestudeerd, dat zou cv-afbraak betekenen, met alle consequenties van dien.
Er is ook werk voor onze beroepsbevolking, maar ik vind niet dat iedereen die erg z'n best gedaan heeft en buiten zijn schuld in de WW zit maar meteen als kroketten-inpakker aan de slag moet, dat soort karweitjes zijn er inderdaad genoeg.
Maar ik denk dus dat de Tomatenboys al langer in het traject zaten en zodoende middels een brainwash van een of ander voor Sinterklaas spelende ambtenaar in aanmerking kwamen voor dit belaberderde idee met dito uitwerking, wat wordt geklassificeert als groot succes.
Die mensen hebben imo ook niets te eisen en mogen blij zijn dat ze hun handje mogen ophouden zonder er iets voor terug te doen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:52:01 #62
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30006988
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:44 schreef Knarf het volgende:

[..]

Jij hebt dan geen E1000,- per maand. Maar veel meer. Je zegt het zelf al: huursubsidie. Waarschijnlijk krijg je nog voor wel meer dingen subsidie. En wie betaald dat?
Ik krijg geen huursubsidie.... max bedrag incl gas en licht om huursubsidie te ontvangen (t/m 22 jaar) ligt op 320 euro per maand, huur van ons huis is 400... Vanaf 23 jaar ligt de grens op 580 euro per maand incl. Dus ik doe het nu zonder huursubsidie. Het enige wat ik nu aan inkomen krijg van subsidie is 240 euro per maand stufi, waar ik mijn huur + boeken van betaal, mijn ouders betalen het collegegeld (anders is het helemaal niet te doen). Is niet zo gek ook he.... als ik 40 uur per week studeer dat ik dan subsidie krijg om mezelf te onderhouden. Eigenlijk krijg ik nog verdomde weinig ook... die mensen die geen donder uitvreten en te lui zijn om een baan te zoeken krijgen veel meer (1000 euro ofzo? ) per maand. Terwijl ik me kapot studeer en daarnaast ook nog een bijbaan heb. Maar wacht maar, over een jaar of 5 dan lach ik ze hard uit!!
pi_30007048
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:51 schreef Elusive het volgende:
stel, je hebt een een dikke vette ICT diploma oid, maar je kan geen werk vinden omdat dat er gewoon niet is, wat zou jij dan doen? lekker een dikke vette uitkering trekken of tomaten gaan plukken (waarmee je hetzelfde verdiend als de uitkering ) ik zou het wel weten
Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat wanneer je niet tomaten gaat plukken ook geen uitkering meer krijgt!
Als er werk is en je kan het doen en je neemt het niet aan -> fiks korten op de uitkering. Desnoods 30 uur per week, heb je 10 uur (!) over om naar een betere baan te zoeken die meer bij je kwalificaties past. 30 uur werken om je uitkering te behouden, 10 om een beter passende baan te vinden, jezelf omhoog te werken, meer te verdienen en zo van de uitkering af te komen.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:55:03 #64
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30007098
quote:
Je kunt je voorstellen dat je niet als tomatenplukker gaat werken als je een paar weken in de WW zit en je daarvoor een behoorlijk salaris genoten hebt waarvoor je flink hebt gestudeerd, dat zou cv-afbraak betekenen, met alle consequenties van dien.

Sorry, maar bij mij krijgt een sollicitant die, volgens jou, CV-breuk, heeft voorrang boven iemand die rechtstreeks uit de WW komt. Zelfs als die minder gekwalificeerd is.
De bereidheid om je handen uit de mouw te steken is imho veel belangrijker dan kwalificaties.

Overigens vind ik CV-breuk een beetje rare term. . Volgens mij is een tijdje "geen betaalde baan" CV-breuk, volgens jou is het juist niet.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:55:04 #65
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30007099
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:53 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Het zou eigenlijk zo moeten zijn dat wanneer je niet tomaten gaat plukken ook geen uitkering meer krijgt!
Als er werk is en je kan het doen en je neemt het niet aan -> fiks korten op de uitkering. Desnoods 30 uur per week, heb je 10 uur (!) over om naar een betere baan te zoeken die meer bij je kwalificaties past. 30 uur werken om je uitkering te behouden, 10 om een beter passende baan te vinden, jezelf omhoog te werken, meer te verdienen en zo van de uitkering af te komen.
Eens

Net werd het argument aangedragen dat er in de tomatenplukkerij geen toekomst is.... maar dat je daar gaat werken betekend toch niet dat je er altijd moet blijven werken? Je kan ondertussen toch een andere baan zoeken?
pi_30007117
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:53 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

eens
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:56:53 #67
17062 Labtech
I have a Cunning Plan !
pi_30007162
quote:
Net werd het argument aangedragen dat er in de tomatenplukkerij geen toekomst is....
Alsof toekomstperspectief iets is waar deze 25 bijstandsgerechtigden zich druk om maken...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:59:19 #68
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30007240
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:56 schreef Labtech het volgende:

[..]

Alsof toekomstperspectief iets is waar deze 25 bijstandsgerechtigden zich druk om maken...
Waar

Maar stel je komt uit de ICT, dan kan je toch nog steeds daar gaan werken (30 uur per week) en 10 uur per week een andere baan binnen de ICT zoeken?
pi_30007245
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:56 schreef Labtech het volgende:

[..]

Waarom niet?
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:09:15 #70
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30007532
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Waarom niet?
En toen bleef het stil
pi_30007550
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:51 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Je toont ruggengraat door niet op kosten van de staat te leven, maar het heft in eigen hand te nemen. Voor die mensen zou ik waanzinnig respect hebben en ze graag in mijn organisatie laten werken. Dat zijn doordouwers, mensen op wie je kunt bouwen, die niet direct het bijltje erbij neer gooien.
pi_30007700
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:09 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Je toont ruggengraat door niet op kosten van de staat te leven, maar het heft in eigen hand te nemen. Voor die mensen zou ik waanzinnig respect hebben en ze graag in mijn organisatie laten werken. Dat zijn doordouwers, mensen op wie je kunt bouwen, die niet direct het bijltje erbij neer gooien.
Jij inderdaad, maar helaas de meeste werkgevers niet, die stellen echt vragen bij de laatste aantekening op de cv.
ik zou het van die mensen ook zeer knap vinden hoor, maar ben eens eerlijk, als je 950 euro uitkering per maand ontvangt omdat dat 70% van jouw laatst verdiende loon is en je kunt ook 40 uur werken voor 1000 euro, wat doe je dan?

Juist, je neemt de eerste tijd WW als vakantie en gaat naarstig op zoek naar een andere baan, maar tussentijds 40 uur per week werken voor 50 euro extra?
Alleen masochisten doen dat.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:16:55 #73
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_30007773
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:09 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Amen
alleen diegenen die afwijken zijn voor altijd groot en oneindig, maar wat is daarvan dan de zin? Want iets dat oneindig is heeft dan toch geen begin?En iets wat niet begint heeft dan toch ook geen einde? Is oneindigheid niets, of is niets oneindig?
pi_30007787
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Jij inderdaad, maar helaas de meeste werkgevers niet, die stellen echt vragen bij de laatste aantekening op de cv.
ik zou het van die mensen ook zeer knap vinden hoor, maar ben eens eerlijk, als je 950 euro uitkering per maand ontvangt omdat dat 70% van jouw laatst verdiende loon is en je kunt ook 40 uur werken voor 1000 euro, wat doe je dan?

Juist, je neemt de eerste tijd WW als vakantie en gaat naarstig op zoek naar een andere baan, maar tussentijds 40 uur per week werken voor 50 euro extra?
Ik zit zelf niet in die situatie, dus het is lastig beoordelen, maar ik zou denk ik wel gaan werken. Al is het alleen al vanwege de sociale contacten.

En een werkgever die kijkt naar je laatste CV kun je best uitleggen dat je het deed "om maar niet stil te zitten". En of dat goed overkomt. Het moge duidelijk zijn dat je geen tomaten gaat plukken omdat je het een wereldbaan lijkt. Maar ik kan ook niet in de hoofden van werkgevers kijken.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:18:21 #75
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_30007822
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:14 schreef Elgigante het volgende:

[..]

klopt maar tot op bepaalde hoogte heb je zelf voor die WW gewerkt, daarentegen als je in de langdurige bijstand terecht komt zakt dat bedrag aanzienlijk en daarbij speelt eergevoel en eigenwaarde ook mee lijkt mij
pi_30007914
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:18 schreef odinio het volgende:

[..]

klopt maar tot op bepaalde hoogte heb je zelf voor die WW gewerkt, daarentegen als je in de langdurige bijstand terecht komt zakt dat bedrag aanzienlijk en daarbij speelt eergevoel en eigenwaarde ook mee lijkt mij
Uiteraard heb je zelf voor de WW gewerkt, dus is het niet vreemd dat als je al 20 jaar werkt en je onverhoopt toch thuis komt te zitten, je even gebruikt maakt van het feit dat er ww is en vanuit die positie solliciteert naar een vervolg op je oude baan, de uitkering duurt immers niet eeuwig.
En in de bijstand wil niemand lijkt me, gezien het etiqutte en de hoogte van de bijstand, maar hoevel bijstandsgerechtigden telt Nederland inmiddels?
Yeah baby Yeah!
pi_30007970
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:18 schreef odinio het volgende:

[..]

Langdurige bijstand voorkom je toch juist door te gaan werken? Daarnaast denk ik dat een gat in je CV slechter staat dan tomatenplukken.

Maar leg eens uit hoe je eergevoel en eigenwaarde in het geding komen door te gaan werken als tomatenplukker? Omdat het te min is voor je opleiding of wat je gewend bent? Tja, dat is inderdaad moeilijk, maar wel iets waar je je overheen moet zetten. Beetje realiteitszin kan geen kwaad.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:54:05 #78
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_30008927
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:22 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Langdurige bijstand voorkom je toch juist door te gaan werken? Daarnaast denk ik dat een gat in je CV slechter staat dan tomatenplukken.

Maar leg eens uit hoe je eergevoel en eigenwaarde in het geding komen door te gaan werken als tomatenplukker? Omdat het te min is voor je opleiding of wat je gewend bent? Tja, dat is inderdaad moeilijk, maar wel iets waar je je overheen moet zetten. Beetje realiteitszin kan geen kwaad.
als je mijn eerdere posts had gelezen bedoelde ik het juist het tegenovergestelde; door uitkering te trekken en je handje op te houden heb je in mijn ogen geen gevoel voor eigenwaarde en geen eergevoel. maark denk dat eligante jij en ik ongeveer zelfde mening hebben dus discussie zit er niet in
pi_30009079
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:54 schreef odinio het volgende:

[..]

als je mijn eerdere posts had gelezen bedoelde ik het juist het tegenovergestelde; door uitkering te trekken en je handje op te houden heb je in mijn ogen geen gevoel voor eigenwaarde en geen eergevoel. maark denk dat eligante jij en ik ongeveer zelfde mening hebben dus discussie zit er niet in
hoezo?
Vind je dat iedereen die nu gen werk heeft geen gevoel voor eigenwaarde of eergevoel heeft?
Ik vind dat dat alleen geldt voor diegenen die wel kunnen werken, maar niet de discipline op kunnen brengen om je 40 uur ergens tot in dienst te stellen.
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:00:45 #80
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30009114
eensch

Alweer Saaie discussie dit, als we het er allemaal mee eens zijn. Waarom niet meteen doorvoeren? Het kabinet zal het er ook wel over eens zijn toch? En al het geld dat ze besparen gaat dan naar de minder bedeelden!!!
pi_30009349
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:00 schreef maniack28 het volgende:
eensch

Alweer Saaie discussie dit, als we het er allemaal mee eens zijn. Waarom niet meteen doorvoeren? Het kabinet zal het er ook wel over eens zijn toch? En al het geld dat ze besparen gaat dan naar de minder bedeelden!!!
Wat zou je dan willen doorvoeren?
Yeah baby Yeah!
pi_30009400
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

hoezo?
Vind je dat iedereen die nu gen werk heeft geen gevoel voor eigenwaarde of eergevoel heeft?
Ik vind dat dat alleen geldt voor diegenen die wel kunnen werken, maar niet de discipline op kunnen brengen om je 40 uur ergens tot in dienst te stellen.
Het wordt één grote spraakverwarring
We bedoelen allemaal hetzelfde.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:16:45 #83
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_30009630
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:09 schreef Elgigante het volgende:

[..]

Wat zou je dan willen doorvoeren?
Dat mensen die langer werkeloos zijn en een baan aangeboden krijgen en deze niet accepteren of na 2 weken alweer stoppen gewoon minder/geen uitkering meer krijgen. 30 uur per week werken, zodat je nog 10 uur over hebt voor het zoeken naar een andere baan.
pi_30009640
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:10 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

Zo krijgen we het topic wel vol
Yeah baby Yeah!
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:22:11 #85
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_30009831
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:10 schreef SlaadjeBla het volgende:

[..]

hehe klopt
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:22:59 #86
32824 odinio
suicidal tendencies
pi_30009858
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:59 schreef Elgigante het volgende:

[..]

hoezo?
lees et in de context met me andere posts zouk zeggen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:24:26 #87
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_30009901
Het gebash valt me wat tegen. Maar goed, het is jammer dat mensen die uitgebreid van de overheid profiteren en op hun beurt iets terug kunnen doen voor de samenleving het alsnog vertikken om te blijven werken, maar alsnog centen van de belastingbetaler ontvangen. En wanneer de Oost-Europeanen vervolgens hier komen werken zijn dat juist de mensen die klagen dat ze hun banen inpikken. Een vreemde praktijk.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:26:30 #88
9362 Dubbelzuurrr
Humanistisch misantroop
pi_30009969
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:21 schreef boyv het volgende:

[..]

Van de FP: Tomatenplukken te zwaar voor uitkeringsgerechtigden

Dat tomatenplukken te zwaar is, is tot daaraan toe, maar dat die godvergeten uitkeringsgerechtigden vier weken nodig hebben om zulk simpel agrarisch werk op te pakken is ronduit belachelijk. Mij dunkt dat het aan de instelling ligt.

Jullie mening?
Het ligt inderdaad aan de instelling. Het RWI kan toch hopelijk wel iets beters verzinnen dan tomatenplukken?
It is no measure of health to be well adjusted to a profoundly sick society.
pi_30015744
Waarom moeten die tuinder nou weer werklozen inroepen. Laat ze het verdomme normaal betalen.

Als je geen personeel kunt krijgen biedt je te weinig geld. Een beetje op de staat gaan rekenen voor goedkope arbeiders. Stelletje communisten.
pi_30015825
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 18:21 schreef boyv het volgende:

[..]
Dat tomatenplukken te zwaar is, is tot daaraan toe, maar dat die godvergeten uitkeringsgerechtigden vier weken nodig hebben om zulk simpel agrarisch werk op te pakken is ronduit belachelijk. Mij dunkt dat het aan de instelling ligt.

Jullie mening?
Hoe is tomatenplukken zwaar? Het is echt heel erg smerig dat wel. Ik kon na een week mijn broek zelfstandig rechtop laten staan zo smerig is het. Maar zwaar, nee echt niet. Het was zelfs wel een oke vakantiebaantje, verdiende redelijk goed.
stupidity has become as common as common sense was before
pi_30018582
quote:
De deelnemers vonden de dagen te lang, of vonden het werk niet leuk.
Ze moesten zich godverdomme doodschamen. Waar halen ze het lef vandaan om eerlijk werk af te wijzen omdat het niet aan hun koninklijke standaarden voldoet? Gossie, je zou toch inderdaad eens van 8 tot 5 moeten werken, dan kun je niet tot 10 uur in je nest blijven liggen en de hele middag tellsell kijken. En ook ik kan wel leukere dingen verzinnen dan hele dagen werken voor een ander, maar toch doe ik het, omdat ik niet op de zak van een ander wil teren!

"Niet leuk, de dagen te lang." Onvoorstelbaar. Die mensen moeten ze per direct niet alleen hun uitkering afpakken, maar ook het recht om kinderen te krijgen en om te stemmen. Waardeloze nietsnutten, parasiterend op mensen die wél hard werken voor hun geld, mensen die nota bene 40% van hun tijd voor niets werken om de uitkering van dit soort uitschot te bekostigen.

Maar natuurlijk wonen we in Nederland, waar criminelen en ander tuig beschermd worden door de naïeve wereldverbeteraars. Jan Modaal werkt wel wat over om de riante uitkeringen te betalen, toch? Want de werkschuwe dames en heren willen ook een breedbeeld TV, een auto en 3x per jaar op vakantie. Daar hebben ze toch recht op! Net als elk ander! Of niet soms?! In derdewereld landen sloven mensen zich vanaf hun 8e jaar al uit om maar eten op tafel te krijgen, maar hier zijn ze al te lui om 4 weken tomaten te plukken. Doodschamen moesten ze zich, werkelijk waar.

Nederland, land der naïeve dwazen...
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_30019197
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:29 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ze moesten zich godverdomme doodschamen. Waar halen ze het lef vandaan om eerlijk werk af te wijzen omdat het niet aan hun koninklijke standaarden voldoet? Gossie, je zou toch inderdaad eens van 8 tot 5 moeten werken, dan kun je niet tot 10 uur in je nest blijven liggen en de hele middag tellsell kijken. En ook ik kan wel leukere dingen verzinnen dan hele dagen werken voor een ander, maar toch doe ik het, omdat ik niet op de zak van een ander wil teren!

"Niet leuk, de dagen te lang." Onvoorstelbaar. Die mensen moeten ze per direct niet alleen hun uitkering afpakken, maar ook het recht om kinderen te krijgen en om te stemmen. Waardeloze nietsnutten, parasiterend op mensen die wél hard werken voor hun geld, mensen die nota bene 40% van hun tijd voor niets werken om de uitkering van dit soort uitschot te bekostigen.

Maar natuurlijk wonen we in Nederland, waar criminelen en ander tuig beschermd worden door de naïeve wereldverbeteraars. Jan Modaal werkt wel wat over om de riante uitkeringen te betalen, toch? Want de werkschuwe dames en heren willen ook een breedbeeld TV, een auto en 3x per jaar op vakantie. Daar hebben ze toch recht op! Net als elk ander! Of niet soms?! In derdewereld landen sloven mensen zich vanaf hun 8e jaar al uit om maar eten op tafel te krijgen, maar hier zijn ze al te lui om 4 weken tomaten te plukken. Doodschamen moesten ze zich, werkelijk waar.

Hear, hear, zo hoor je het eens van iemand die met eerlijk werk de zuurverdiende centjes voor zijn Quicksilver 1998 Twin Turbo vergaard heeft. 2 jaar zwoegen op de knietjes voor enkel de Twin Turbo, al plukkend zijn grenzen verleggend tot een ingenieursschap aan toe, dat alles zonder op enig moment te bogen op financiële steun van de overheid of het restkapitaal van papa. Chapeau....
pi_30019339
Hebben ze geen leuker werk voor meer poen?
Bedoel wie wil er nu tomaten plukken??????
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30019381
quote:

[..]

jesus ben jij radicaal man?????????
doe ff normaal joh?
Je weet inmiddels dat zeggen dat je goed bent in tomaten plukken dat dit inhoudt dat je dit dus de rest van je leven ken doen?
Dus..kijk ze zijn niet dom..niet zo dom dat ze zeggen oke ik wordt niet moe van tomaatjes plukken
het zijn gewoon kunstenaars man!
die lui moeten plenty of kids hebben..echt...hoe meer hoe beter die zijn tenminste minder eng dan jij..zeg nu zelfffffffffff
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_30019395
Tomatenplukken
pi_30019408
quote:

Hey patsertje, jij zou het nog geen eens 2 dagen volhouden. Wedden?
pi_30019437
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:03 schreef SCH het volgende:

[..]

Hey patsertje, jij zou het nog geen eens 2 dagen volhouden. Wedden?
JAH wedje doen dattie dat nie kan..
wedden!!!!!!
waarvoor wedden wij..
pi_30019544
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 01:52 schreef FuTilE het volgende:

[..]

Hear, hear, zo hoor je het eens van iemand die met eerlijk werk de zuurverdiende centjes voor zijn Quicksilver 1998 Twin Turbo vergaard heeft. 2 jaar zwoegen op de knietjes voor enkel de Twin Turbo, al plukkend zijn grenzen verleggend tot een ingenieursschap aan toe, dat alles zonder op enig moment te bogen op financiële steun van de overheid of het restkapitaal van papa. Chapeau....
Ik werk al tig jaar, ik ben niet de gemiddeld 18-jarige bezoeker van Fok. Mijn auto heb ik zelf betaald, met mijn eigen zuurverdiende geld, bij elkaar gespaard door niet 3x per jaar op vakantie te gaan, wekelijks 200 euro in de kroeg te verbrassen en al van dat soort geldverspilling. Ik heb van mijn ouders m'n studie betaald gekregen en meer niet. Niet iedereen heeft een gat in z'n hand voor onzinnige uitgaven, sommige mensen weten wat sparen is.

Altijd weer zichzelf in de slachtofferrol plaatsend, zo typisch. Ik is klein en zij zijn groot. Alsof iedereen in dit land niet de mogelijkheid heeft om naar school te gaan, een MBO of HBO/universitaire opleiding te volgen. Het is niet dat ze kansarm zijn, ze pakken de verkeerde kansen. Te veel op straat gehangen vroeger in plaats van met hun neus in een studieboek. Wat nou kansarm. Eigen schuld, dikke bult. En er is werk ZAT. Ik heb altijd dezelfde dag nog een baantje gehad als ik een uitzendbureau inliep. In de slachterij, boekbinderij, plastic fabriek, bij een incassobureau, in de kassen (!), op een vrachtwagen, achter de lopende band, bij UPS, enzovoort. Het is onwil, niets dan dat. Schamen moesten ze zich, en jij omdat je het voor hen opneemt.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:11:55 #99
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_30019563
Ik ben het voor de verandering eens helemaal met je eens
pi_30019599
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 02:10 schreef StefanP het volgende:

[..]

Ik werk al tig jaar, ik ben niet de gemiddeld 18-jarige bezoeker van Fok. Mijn auto heb ik zelf betaald, met mijn eigen zuurverdiende geld, bij elkaar gespaard door niet 3x per jaar op vakantie te gaan, wekelijks 200 euro in de kroeg te verbrassen en al van dat soort geldverspilling. Ik heb van mijn ouders m'n studie betaald gekregen en meer niet. Niet iedereen heeft een gat in z'n hand voor onzinnige uitgaven, sommige mensen weten wat sparen is.

Altijd weer zichzelf in de slachtofferrol plaatsend, zo typisch. Ik is klein en zij zijn groot. Alsof iedereen in dit land niet de mogelijkheid heeft om naar school te gaan, een MBO of HBO/universitaire opleiding te volgen. Het is niet dat ze kansarm zijn, ze pakken de verkeerde kansen. Te veel op straat gehangen vroeger in plaats van met hun neus in een studieboek. Wat nou kansarm. Eigen schuld, dikke bult. En er is werk ZAT. Ik heb altijd dezelfde dag nog een baantje gehad als ik een uitzendbureau inliep. In de slachterij, boekbinderij, plastic fabriek, bij een incassobureau, in de kassen (!), op een vrachtwagen, achter de lopende band, bij UPS, enzovoort. Het is onwil, niets dan dat. Schamen moesten ze zich, en jij omdat je het voor hen opneemt.
jAAH WE schamen ons intens diep je hebt gelijk!!!!!!!!
Goh wat goed dat je dit alles zelf gespaard hebt..
knap van je ben trots op je knul!
Vin je een kanjer........tuurlijk eigen schuld dikke bult ....je bent zo intelligent, je kan in ieders eigen huisje kijken en natuurlijk je hebt een glazen bol tuurlijk,
goede reactie knul ga zo door ..Maar ondertussen erger jij je scheel aan het feit dat je elke dag keihard moet werken voor die klotecenten van je.
Zal mijn boekje niet openen hier maar geloof me life sucks a lot..
Je moet nog veel meemaken jij ...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')