Niet bij een gemiddeld gezin. Wel bij een bijstandsgezin. Maar er zijn net zo goed alleenstaanden die nauwelijks rond kunnen komen. Granted, daar hoor ik niet bij. Maar ik vind het wel wat lullig dat bepaalde groepen altijd extra aandacht krijgen en andere groepen niet. Er zijn ook genoeg gezinnen die helemaal geen extra geld nodig hebben.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:42 schreef plasticvlinder het volgende:
als alleenstaande heb je ook meer vrijheid.. meer mogelijkheden om je kansen te verkennen... er is namelijk geen gezin waar je voor moet zorgen, dat afhankelijk is van jouw inkomen...
dus als je niet tevreden bent.. probeer dan een andere manier te vinden om meer te verdienen of je perspectieven te verbeteren..
ik ben ook een alleenstaande... zou ook best wat meer over willen houden in de maand.. maar toch vind ik dat de extra koopkracht beter besteedt is bij een gemiddeld gezin dan bij mij en de rest van alleenstaand nederland
Ik heb geen auto. Ik heb geen eigen adsl-abo, ik ga niet uit, ik draag geen merkkleding (sterker nog, mijn schoenen zitten vol gaten, evenals mijn kleding, maar ik heb geen geld voor schoenmaker en kleermaker, laat staan voor nieuw spul)quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:27 schreef plasticvlinder het volgende:
jeetje verschrikkelijk voor je... hoe moet nu dat dure gsm-abo betaald worden? en je adsl abo, je auto, je huis, het uitgaan, die merkleren... straks gaan ze nog denken dat je een of andere arme sloeber bent...
jij bent inderdaad veel belangrijker dan die gezinnen die elke maand maar weer moeten zien hoe ze eten op de plank krijgen, de kinderen er een beetje fatsoenlijk bij kunnen laten lopen, de studies en verzekeringen moeten betalen...
echt asociaal dat er eerst wordt gedacht aan zulke mensen i.p.v. aan jou!
Dat had ik ook op jouw leeftijd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:04 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ik heb gemiddeld zo'n 40 euro per WEEK te besteden (voor eten/drinken, reizen, vrijetijd, cadeaus, kleding) en ja ik werk.
Ik ga ook uit van een goede week in een maand waarin er geen collegegeld wordt afgeboektquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:14 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat had ik ook op jouw leeftijd.
Hoewel, 75 gulden was dat.
40 euro is 88 gulden. Is nog altijd meer dan 75 gulden. Verschil 13 gulden x 4 = 52 gulden. Dat is per maand dan een verschil van pakweg 23 euro, wat jij nu netto meer te besteden hebt, dan ik vroeger.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:20 schreef XcUZ_Me het volgende:
[..]
Ik ga ook uit van een goede week in een maand waarin er geen collegegeld wordt afgeboekt. In die maanden heb ik een minus-bedrag te besteden
.
Omdat allochtonen ook benadeeld worden door deze autochtone samenleving. DUHquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:35 schreef DaveM het volgende:
Inderdaad belachelijk, maar gelijke behandeling schijnt erg moeilijk te zijn in Nederland.
Het CDA trekt gezinnen voor, de VVD zorgt dat de rijken het nog wat makkelijker krijgen en bij de Pvda krijgen allochtonen een voorkeursbehandeling.
2,5 miljoen. Een aanzienlijke groep, helaas gefragmenteerd (dus niet slagvaardig), en door hun sociale positie (ergens onderaan) electoraal niet interessant. Overigs typerend dat men uitgaven op de korte termijn goedkeurt terwijl er nog steeds van onze kinderen geleend wordt.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 22:34 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
Hoeveel alleenstaanden zijn er wel niet in NL? Waarom wordt er met hen nooit rekening gehouden?
En de VVD maar in het vuistje lachenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:38 schreef kenz het volgende:
Het is gewoon kiezers paaien. Het zou raar zijn als het CDA kadootjes ging uitdelen aan de traditionele achterban van PvdA (o.a. de minima) en hun eigen achterban zou vergeten. TS heeft waarschijnlijk niet op het CDA gestemd en gaat dat straks ook niet doen, dus waarom zou het CDA aan jou denken?
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:40 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
En de VVD maar in het vuistje lachen![]()
Dit is NIET waar, die mensen gaan er juist op ACHTERUI!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:49 schreef nossio het volgende:
Ach ook de mensen die het hard nodig hebben gaan er op vooruit
Te weten mensen die 2 x modaal verdienen.
Deze mensen hebben het al zo moeilijk.
Een modaal gezin met kinderen blijft op 0%
Stel je voor we helpen is echt de mensen die het nodig hebben...eigen zakken eerst.
Honden zijn het
GMTA...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik ben het eens met een post van BansheeBoy. Waar gaat t naar toe met deze wereld.![]()
andersom net zo goed.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:36 schreef Vassili_Z het volgende:
[..]
Omdat allochtonen ook benadeeld worden door deze autochtone samenleving. DUH
Gelukkig zullen de prijzen ook niet zijn gestegen in de tijd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:28 schreef Gia het volgende:
[..]
40 euro is 88 gulden. Is nog altijd meer dan 75 gulden. Verschil 13 gulden x 4 = 52 gulden. Dat is per maand dan een verschil van pakweg 23 euro, wat jij nu netto meer te besteden hebt, dan ik vroeger.
....en rap kinderen maken!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelukkig zullen de prijzen ook niet zijn gestegen in de tijd.
Ik blijf het ook heel vreemd vinden hoe het steeds weer terugkomt op het gezin. Ook ik ben vrijgezel, alleen dat wordt steeds duurder. Moet ik dan echt een vriendin gaan zoeken om te kunnen leven?
Kromme redenering, slaat nergens op. Gezinnen hebben het gewoon relatief zwaarder.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:55 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Gelukkig zullen de prijzen ook niet zijn gestegen in de tijd.
Ik blijf het ook heel vreemd vinden hoe het steeds weer terugkomt op het gezin. Ook ik ben vrijgezel, alleen dat wordt steeds duurder. Moet ik dan echt een vriendin gaan zoeken om te kunnen leven?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |