Zie ondertitelquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:21 schreef Xalopalyps het volgende:
[..]
Als je ff zegt waar je woont
Ik dichtbij Tiel..
dat zou dus Delft moeten zijn, maar ik zie/hoor weinig tot niks hierquote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:38 schreef Againzender het volgende:
Er zit/zat tussen Den Haag en Rotterdam een aardig buitje met onweer zo te zsien
[afbeelding]
Oe spannend.. vanaaf al lekker noodweer buitje gahd tussen 20.30 en 21.30.. dus hoop op meerquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:01 schreef zakjapannertje het volgende:
half uur geleden wat onweersklappen in de verte gehoord hier in Zoetermeer, daarna flink wat regen dat net nu opgehouden is
Netjes!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:13 schreef autocue het volgende:
Op Urk heeft het flink geonweerd en ook flink geregend. Voor mij een mooie gelegenheid om voor de eerste keer eens onweerfoto's proberen te gaan maken. Mijn beste poging van vandaag (en dus mijn beste poging ooit gewaagd
) :
[[url=http://www.michielh.net/OnweerKlein.jpg]afbeelding][/url]
Die windhoos niet gezien dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:13 schreef autocue het volgende:
Op Urk heeft het flink geonweerd en ook flink geregend. Voor mij een mooie gelegenheid om voor de eerste keer eens onweerfoto's proberen te gaan maken. Mijn beste poging van vandaag (en dus mijn beste poging ooit gewaagd
) :
[[url=http://www.michielh.net/OnweerKlein.jpg]afbeelding][/url]
goed, het is ophouden hier in Zoetermeer, de regen werd iets feller, en 1 onweersklap erbij boven het hoofd zo'n beetje, maar daar bleef het bij dusquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:10 schreef zakjapannertje het volgende:
daarnet dichtbij 1 lichtflits en donder, plus wat lichte regen, kijken wat dit nieuwe buitje verder wordt
Nee, vanaf mijn huis valt die buiten het zichtveld. Als ik het had geweten was ik er wel even naar toe geraced om er wat foto's van te makenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:19 schreef Versuvio het volgende:
[..]
Die windhoos niet gezien dan?(zie vorige topic)
Ik hoop hetquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:28 schreef autocue het volgende:
[..]
Nee, vanaf mijn huis valt die buiten het zichtveld. Als ik het had geweten was ik er wel even naar toe geraced om er wat foto's van te maken. Maar we hebben gelukkig altijd september nog, wie weet wat er nog gaat komen
![]()
Camera op M stand zetten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:22 schreef nlboy het volgende:
offtopic: Kan je met een digitale camera ook bliksem foto's maken? Zo ja, hoe?![]()
ik ook het was droog ik denk ga nog ff naar het water heb ik mooi uitzicht, maar ben toch maar naar huis gegaan vond het geen pretjequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Whaaaaaaaaa onweer!!!!!!!
Ik zag het onweer weg gaan.
Ik dacht het kan wel even.
Statief vergeten, terug gefietst en weer naar de weilanden toe gegaan.
Prachtig gezicht, onschuldige bewolking hing boven mij.
Opeens belde mijn maat op, en nog geen min later hing er ONWEER BOVEN MIJ!
Ik denk WTF wat krijgen we nou zeg!
Ineens een dikke LICHTFLITS, damn ik werdt echt bang, omdat ik mijn statief mee had!
Klinkt dom maar onderweg zat ik gewoon te bidden, echt niet normaal meer.
En dan dat je echt ALLEEN was!!!!
Ik heb hiermee een serieuse risico genomen wat eigelijk echt verkeert had af kunnen lopen.
Ik keek wel op de radar, maar zag niks meer aan komen, toen dacht ik van het kon wel, maar blijkbaar is het flink in activiteit toegenomen!
Nu onweer, flinke regenval en DONDERSLAGEN!
vast welquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:02 schreef Versuvio het volgende:
Werd vanochtend wakker gebeld door Omroep Flevoland i.v.m. die windhoos foto's! (zie vorig topic of hier) Ze vonden de foto's zo mooi dat ze toestemming vroegen om het te gebruiken voor in het weer vanavond. Ben benieuwd of ze mijn naam erbij zeggen
Hier heeft het gisteravond niet echt hard geregend(6,5mm), en zeker geen hagel. Verder veel mooie bliksem en zeer harde donders die soms 45 seconde lang aanhielden.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 08:27 schreef Evil-Cherry het volgende:
Owowow, wat een regen gisteravond. Het ging zo hard dat je van een afstand de regen aan hoorde komen. Geweldig, zo hard!
En ook een beetje onweer gehad.
Ik vergeet gewoon de hagel die erbij zat![]()
*rent even naar de regenmeter* Er is 10 mm gevallen.
Waar zat je ook alweer?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:29 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier heeft het gisteravond niet echt hard geregend(6,5mm), en zeker geen hagel. Verder veel mooie bliksem en zeer harde donders die soms 45 seconde lang aanhielden.Alleen jammer dat die bui hier laat aankwam, was te donker om foto's te maken.
Maar verder was het super.
![]()
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:46 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Waar zat je ook alweer?
*stop kurken in d'r vergiet*
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 20:26 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Ens ligt in het zuiden van de Noordoostpolder. En de Noordoostpolder ligt in het noorden van Flevoland.
Kijk anders hier: http://bweijers.dutch-flankers.net/fok-kaart/
Bedankt, hopelijk is er binnenkort weer onweerquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:25 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Camera op M stand zetten.
Sluitertijd op 15 sec (Hangt vanaf welke camera je hebt) en de F getal op zijn laagste!
Ook de isowaarde op zijn laagst zetten.
Daarnaast is statief aanbevolen.
Veel succes![]()
Iddquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:41 schreef Evil-Cherry het volgende:
Je bent zelfs terug gegaan om je statief te halen. Denk niet dat je van plan was om in dat veld te gaan liggen zonnen. Jij wilde gewoon mooi onweer schietenDát bedoel ik.
Sorryquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:42 schreef indahnesia.com het volgende:
Speedy; met al die losse zinnetjes is het onaangenaam lezen.
Gister ook in openveld onweer gekeken. Hier in de polder kan je goed ver kijken dus niet echt gevaarlijk. Maar op een gegeven moment begon het in een keer aardig hard te waaien. Toen maar naar huis gegaan.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:17 schreef Evil-Cherry het volgende:
Haha speedy, wie gaat dan ook op een veld staan om onweer te schieten? Je ben gek
Je kunt beter een kort verhaaltje met wat alinea's schrijven. Is voor vrijwel iedereen makkelijker te lezen. Nu sla ik het over... maar voor mij alleen hoef je het niet te doen hoor.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:44 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Iddmaar toen ik mijn statief haalde was er nog geen onweer
![]()
[..]
Sorry![]()
Nee is goed dat je het zegtquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:45 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
Je kunt beter een kort verhaaltje met wat alinea's schrijven. Is voor vrijwel iedereen makkelijker te lezen. Nu sla ik het over... maar voor mij alleen hoef je het niet te doen hoor.
Die "dus" snap ik niet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:45 schreef i2Them2 het volgende:
[..]
Hier in de polder kan je goed ver kijken dus niet echt gevaarlijk.
"Dus" je kan de bliksem op grote afstand goed zienquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 14:53 schreef Evil-Cherry het volgende:
[..]
Die "dus" snap ik niet.
Bliksem zoekt altijd de makkelijkste weg om te ontladen. Drie keer raden wat die weg is als je in je uppie in een open veld staat![]()
Maareuh, is dit nou offtopic geneuzel? Ja he :|
Onderschat de kracht van de natuur nooit!quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Whaaaaaaaaa onweer!!!!!!!
Ik zag het onweer weg gaan.
Ik dacht het kan wel even.
Statief vergeten, terug gefietst en weer naar de weilanden toe gegaan.
Prachtig gezicht, onschuldige bewolking hing boven mij.
Opeens belde mijn maat op, en nog geen min later hing er ONWEER BOVEN MIJ!
Ik denk WTF wat krijgen we nou zeg!
Ineens een dikke LICHTFLITS, damn ik werdt echt bang, omdat ik mijn statief mee had!
Klinkt dom maar onderweg zat ik gewoon te bidden, echt niet normaal meer.
En dan dat je echt ALLEEN was!!!!
Ik heb hiermee een serieuse risico genomen wat eigelijk echt verkeert had af kunnen lopen.
Ik keek wel op de radar, maar zag niks meer aan komen, toen dacht ik van het kon wel, maar blijkbaar is het flink in activiteit toegenomen!
Nu onweer, flinke regenval en DONDERSLAGEN!
Ik weet het, maar toen ik nog "in het veld" (rand van het dorp) stond was de dichtstbijzijnde inslag 18 km verweg. Toen ben ik weggegaan omdat het onrustig werd.Dus zoveel risico nam ik ook niet, als je op zo'n afstand staat is de kans dat je getroffen wordt nihil.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
Bliksem kan je op 10 KM afstand al treffen them
Je bedoeld Frieslandquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:13 schreef Evil-Cherry het volgende:
Onweer kan zelfs 30 km afleggen. Maar dan moet je een heel groot open veld hebben hoor![]()
serieus? Heb ik dat dus mooi gemist..quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:03 schreef Versuvio het volgende:
Iemand RTL weer gekeken zojuist? Mijn windhoos foto kwam erin
Altijd welkomquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:50 schreef firecow het volgende:
Mijn bliksem zat er ook inZal zo wel ff 2 foto's maken van het scherm
voor de mensen die het nog willen zien
![]()
Juist niet, de laatste week van de (inmiddels 12 weken durende) vakantie gaat in dus van mij mag het nog wel evenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:46 schreef SpeedyGJ het volgende:
Klopt Jor_dii en wel op een verkeerde timing
Valt wel mee hoor, sommige delen van het land is meer dan 600mm gevallen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:15 schreef Party_P het volgende:
500mm = 50cm? das ziek veel, komt dat niet vooral door die sneeuwval van begin maart?
1 centimeter aan sneeuw staat gelijk aan 1mm neerslag.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:06 schreef SpeedyGJ het volgende:
In het westen komt onweer voor!
Ook in het noorden!
En zojuist heb ik de 500MM behaalt voor he gehele jaar
Nog even en het is weer 30 gradenquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 10:51 schreef Jor_Dii het volgende:
Vond het net vrij fris op de fiets .. het is ook slechts een graad of 15
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |