Jij ook!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:31 schreef redted het volgende:
http://www.russianfoods.com/recipes/view/default.asp
Приятного аппетита!![]()
priyatnogo appetita!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:31 schreef redted het volgende:
Приятного аппетита!![]()
" The page cannot be foundquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:31 schreef redted het volgende:
Приятного аппетита!![]()
bon appetitquote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:53 schreef rezjeh het volgende:
[..]
priyatnogo appetita!
eet smakelijk?
*niet zo goed in russisch is*
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 19:39 schreef pseudovlaming het volgende:
[..]
" The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable. "
Hm, lekker dan
Спасибо! Вы также!quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:31 schreef redted het volgende:
Приятного аппетита!![]()
Borstsj is geloof ik ook het enige Russische gerecht wat ik ooit gegeten heb. En als dat de norm is, dan is de Russische keuken niet mijn ding.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:39 schreef piepster het volgende:
M'n oma was Russisch, en wij kregen altijd galwa (als ik het nu goed schrijf). Dat is een soort broodbeleg, dat je met een mes van een homp afsnijdt. Het bestaat geloof ik uit graan, honing en nog wat dingen.
Weet iemand hoe je dit moet maken?
Borstsj vind ik trouwens keivies.
Vertel eens. Wat deed je daar? Hotel? Appartementje? B&B?quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 01:39 schreef i-spy24 het volgende:
Terug waar het omging n.l. de Russische keuken.is dat wat?
Mijn ervaring met de russische keuken toen ik ooit 6 maanden in Moskou&St Petersburg/Rusland verbleef
Niet om het een of ander, maar jij kan wel zuigen zegquote:
Ik ben nog niet eens echt begonnen.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 12:01 schreef BBQ-kip het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar jij kan wel zuigen zeg![]()
Doe je bestquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:53 schreef static het volgende:
[..]
Ik ben nog niet eens echt begonnen.
Ik kon me bij de Russische keuken niet zoveel dingen voorstellen, nu wel wat meer. Klinkt inderdaad wel wat boersig.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:10 schreef Thorical het volgende:
Ik vind het een wat boersige keuken.
Verfijnde sausen zal je er niet snel vinden maar toch goed te doen. Alleen de tijdstippen waarop ze je sommige dingen voorzetten past niet helemaal met mijn eetpatroon. 'Smorgens een vissoep met steur, boekweit met bospaddestoelen of haring met aardappelen boter en lenteui.
Maar pasteitjes en blini's pilmeni ik vind het goed te eten en kunnen gewoon lekker zijn.
Daarnaast hebben Russen ook heel veel andere keukens omarmd zoals de kaukasische en de centraal aziatische.
Ohh dankjewel!!!quote:En om op je 1e vraag terug te komen gebakken zure melk dat zijn zirniky.
Hutenkase met bloem eieren zout en suiker. Je maakt daar formpjes van die twee keer zo groot zijn als poffertjes en die bak je dan in een koekenpan. Eten doe je ze met zure room of een jam.
Yep en verdomd lekker met een goeie scheut wodka erdoorheen (zoals wij het hier thuis maken).quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 00:14 schreef Martijn_77 het volgende:
Is stroganoff niet echt russisch?
Op de plov kom ik terug.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 03:23 schreef brrrrrrt het volgende:
soep met aardappels en room erin als lunch..
Plov: gekookte rijst met stukjes wortel, ui, rundvlees, kruiden enz. ik heb het onnoemelijk vaak gegeten maar weet ff niet meer wat er allemaal in gaat
Regels als je kookt voor Russen:
Russen houden van veeeeeeeeeel eten. Al zijn ze arm, de tafel is altijd overmatig rijkelijk gedekt.
Zet op de tafel:
- een grote pot zout. Russen gooien over elk eten voor ze beginnen zonder te proeven een grote hoeveelheid zout.
- brood. Als een Rus geen brood bij z'n eten heeft, is het voor hem alsof hij niet gegeten heeft.
- en uiteraard, een fles wodka, als vooraf, bijgerecht en toetje.
Komen ze uit de (buurt van de) Oekraine, dan is het een goeie om
- een schaaltje schoongemaakte gedroogde knoflookteentjes op tafel te zetten. Kauwen ze los op bij het eten.
Aan een zwaar ontbijt wen je. Ik heb er iig geen probleem mee. Da's niet alleen Russisch, ik kwam 't voor het eerst tegen toen ik in Litouwen woonde. Zo'n ontbijt waar je een hele dag op kunt teren.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 19:10 schreef Thorical het volgende:
. Alleen de tijdstippen waarop ze je sommige dingen voorzetten past niet helemaal met mijn eetpatroon. 'Smorgens een vissoep met steur, boekweit met bospaddestoelen of haring met aardappelen boter en lenteui.
Maar pasteitjes en blini's pilmeni ik vind het goed te eten en kunnen gewoon lekker zijn.
Quote van Wouter Klootwijkquote:Op donderdag 9 augustus 2007 14:08 schreef kabouter.muts het volgende:
Gedroogde gezouten voorntjes die dan weer geimporteerd worden vanuit nederland..
Wij hebben ze hier genoeg en de russen zijn er dol op.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |