abonnement Unibet Coolblue
pi_29944132
Op donderdag 25 augustus 2005 00:23 schreef Alecks het volgende:
Voor de verandering maar eens een duo:

[afbeelding]
Ik kan het uitleggen...
pi_29944177
Ik denk het duo De familie Rosenberg... of Rosenbaum... iets in die richting...

Vanwege vermeende atoomspionage voor Sovjet-Unie in VS ge-executeerd...
Ik kan het uitleggen...
pi_29944644
Nogmaals het plaatje, de link in de OP werkt niet helemaal...


Voorzover ik weet leven ze beiden nog. Ze waren ook niet betrokken bij spionage en de enige bekende collaboratie is in elkaars werk.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_29948284
De snor, de pet en haar kapsel doen mij besluiten dat wij hier te maken hebben met een Engels echtpaar. Ze zien er ook bekend uit maar er wil me nikst te binnen schieten. Ze zijn samen beroemd maar deden niks samen op het gebied van werk, wat blijft er dan nog over ...?
Aldus.
pi_29948346
Ze doen juist wel wat samen op het gebied van werk. Al doen ze het ook apart van elkaar. Ook is het voorzover ik weet een echtpaar .
Ze wonen echter niet in het Verenigd Koninkrijk maar in in Ann Arbor, Michigan. Meneer heeft echter wel voor een bekende britse firma gewerkt.

En om te zeggen beroemd... ze mogen van mij in C&H wel wat bekender worden.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_29975426
Halloo... is dit nu zo'n saai stelletje?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_29985878
Werken ze saampjes aan de University of Michigan? Alwaar ze het transport van LPS in de gramnegatieve bacterie onderzoeken?
Aldus.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:23:17 #8
11211 Bimmel
Optimistisch als altijd
pi_29986037
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 09:11 schreef Z het volgende:
Werken ze saampjes aan de University of Michigan? Alwaar ze het transport van LPS in de gramnegatieve bacterie onderzoeken?
Of het zijn oma en opa Knots...
quote:
Wie spreekt mij?
Hallo allen
Onderbouwd, onderlegd, ondergewaardeerd, B-IJ-Z-ondergoed
pi_29986366
Z: Neen neen... alhoewel ze inderdaad banden hebben met de Universiteit van Michigan zijn ze er niet werkzaam, beiden hebben er gestudeerd, maar ik neem aan op latere leeftijd. Ze hebben er wel minstens één keer een lezing gehouden. Naar eigen zeggen blijven ze er in de buurt wonen vanwege de uitgebreide universiteitsbibliotheek.

LPS en gramnegatieve bacteriën zijn voor mij onbekende termen. Ik denk dat voor het gezochte paar hetzelfde geldt. Het zijn namelijk schrijvers. Nonfictie, weliswaar, maar op een totaal ander vlak dan het door U genoemde.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_29992590
Toneel, essay, musicals, poezie, non-fictie, veel schrijvers... heel veel schrijvers... en vaak nog getrouwd ook...

Literatuurliefhebber?
Ik kan het uitleggen...
pi_29993633
Nee.. geschiedenis. Middeleeuwse geschiedenis in het bijzonder.

Meneer en mevrouw hebben zowel samen als alleen wat boekjes geschreven over het leven in de middeleeuwen. Meneer heeft ook voor de Encyclopedia Britannica gewerkt.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_29994870
Ik kan het uitleggen...
pi_29995011
Joseph Gies
Frances Gies
Ik kan het uitleggen...
pi_29995597
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 14:11 schreef ComComMer het volgende:
Joseph Gies
Frances Gies


Ok..ik kwam er later achter dat op internet knap weinig over ze te vinden is...
Ze hebben echter wel aardig wat boeken over het dagelijks leven in die tijd geschreven, de meeste ervan vol met referenties naar de oorspronkelijke bronnen.

Ik kan Cathedral, Forge and Waterwheel aanraden voor technologische ontwikkelingen en de drie boeken Life in a Medieval City/Village/Castle voor een beschrijving van het leven van alledag. Die laatste drie boeken zijn tegenwoordig ook gebundeld en geïllustreerd te krijgen als Daily Life in Medieval Times .
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_29996058
Ik had nog nooit van ze gehoord... sorry... heb veel moeten zoeken met google... maar als je de namen hebt, dan is het iets makkelijker...
Ik kan het uitleggen...
pi_29996378
Ik deed iets tijdens de Punische oorlogen, wat niemand eerder deed... Ik versloeg iemand die met zijn olifanten iets bijzonders kon. Van ene Jezus had ik nog nooit gehoord... Dat was pas eeuwen later.

Dat is "Wie ben ik...?" sorry...

[ Bericht 11% gewijzigd door ComComMer op 26-08-2005 14:51:18 (verkeerde topic) ]
Ik kan het uitleggen...
pi_29997483
Ach.. Ik zou zeggen: post het plaatje. Ik denk namelijk wel te weten wie zijn tegenstander was maar hoe hij zelf heette ontgaat me even. En opzoeken is hier nog wel toegestaan

Wat opzoeken betreft: Knap gedaan trouwens! Petje af.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_29998176
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 15:20 schreef Alecks het volgende:
Ach.. Ik zou zeggen: post het plaatje. Ik denk namelijk wel te weten wie zijn tegenstander was maar hoe hij zelf heette ontgaat me even. En opzoeken is hier nog wel toegestaan

Wat opzoeken betreft: Knap gedaan trouwens! Petje af.
Dank je... na je tip middeleeuwen heb ik gezocht op "living in medieval" en meerdere varianten in combinatie met medieval... toen doken ze pas op...

Ik weet niet hoe ik plaatjes in topics krijg, vandaar... en van hem zijn alleen beeltenissen in sculpturen...
Ik kan het uitleggen...
pi_30001295
Allereerst: mijn eerste ingeving betreffende die persoon was toch goed... De reden dat ik hem niet noemde ook, trouwens. Ik dacht direct aan Scipio, maar direct erop dacht ik "Nee... die heeft tegen Julius Caesar gevochten..."

Ik had even niet door dat er een hele familie aan Scipio's is... De oudheid is niet mijn sterkste punt, laten we maar zeggen.


Het plaatsen van een plaatje is heel eenvoudig: Waar je bij een linkje gebruik maakt van de [ url ]http://www.linkje.nl[ /url ] tag gebruik je voor een plaatje [ img ]http://www.sitenaam.nl/plaatje.jpg[ /img ]. De tags dan uiteraard zonder de spaties. Meer info over tags bij fok!: een stukje uit de FAQ

Het handigst is het als je het plaatje eerst op een andere plaatjesserver zet, bijvoorbeeld http://www.photobucket.com. Uiteraard dan wel het plaatje hernoemen. Op die manier wordt er niemand in de verleiding gebracht om te spieken en kom je er ook niet per ongeluk achter als je iemand citeert. Uiteraard speelt hier niemand bewust vals maar op deze manier is het in ieder geval zeker.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30069615
t is wat stilletjes op RJP. Misschien helpt een plaatje. Een niet te moeilijke.

Slaapt winter
en zomer
pi_30070202
Meneer Rockefeller is toch meer iemand voor de buren, Parabola................

Nog dank voor uw welkomstwoord!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30071935
Misschien kan je dan een iets uitdagender plaatje neerzetten, Pyl?
(Ik kende Rockefeller trouwens niet van gezicht, ik verkeer niet in dat soort kringen.. )
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30111962
Aangezien het topic toch stil ligt kan ik wel weer eens een obscuur plaatje plaatsen.

In de serie Dodelijke duo's - individuen die in hun dood nauw bij elkaar betrokken zijn - de kick-off:



Wie zijn de aardige meneer met de lekker warme omslagdoek en het meisje met de witte strikken in heur haar?
En waardoor zijn zij een dodelijk duo?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30112209
Noch hem, noch haar herken ik. Het tafereeltje lijkt me echter in India af te spelen, dus ik vermoed dat beide personen Hindoes zijn. Is mevrouw wellicht zijn weduwe? Verbrand ze zichzelf in haar rouw?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30112799
Meneer is inderdaad van Indiase afkomst. Het tafereeltje speelt zich echter niet af in India, en de jonge vrouw met de liefelijke strikjes is niet zijn weduwe. Meneer leeft nog, daar, op die foto.
Het zou me wat worden als je je al bijvoorbaat zou laten cremeren, voor het geval je echtgenoot de pijp aan Maarten geeft.
Overigens is ze ook niet zijn echtgenote. Dus, kortom, resumerend: geen weduweverbranding hier, hoewel je op een bepaalde manier toch wel erg warm bent.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:42:19 #26
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30113081
Zijn die twee niet de Indiaase versie van "Bonny & Clyde" en werd zij enige jaren geleden niet ter dood veroordeeld ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30113371
Dat meneer daar op die foto leeft had ik ook nog gegokt...
zoals hij zijn arm om haar slaat lijkt het me ook geen aanslagpleegster... Zijn het wel hindoes?

Ik moet namelijk ineens aan enge sekteleiders van het kaliber Jim Jones denken en dat zowel hij als zijn volgelinge(n) gezamenlijk het tijdelijke met het eeuwige verwisseld hebben.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30113454
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:42 schreef sooty het volgende:
Zijn die twee niet de Indiaase versie van "Bonny & Clyde" en werd zij enige jaren geleden niet ter dood veroordeeld ?
Dankjewel.. ik heb nu 'Ma Baker' van Boney M in mijn hoofd... De Indiase versie van Bonny & Clyde... halverwege de bankoverval komt er een song and dance routine...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:52:13 #29
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30113541
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:50 schreef Alecks het volgende:

[..]

Dankjewel.. ik heb nu 'Ma Baker' van Boney M in mijn hoofd... De Indiase versie van Bonny & Clyde... halverwege de bankoverval komt er een song and dance routine...
Graag gedaan.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30113564
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:42 schreef sooty het volgende:
Zijn die twee niet de Indiaase versie van "Bonny & Clyde" en werd zij enige jaren geleden niet ter dood veroordeeld ?
Nee, zij is misschien wel een soort Bonny, maar hij zeker geen Clyde, sooty.
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:48 schreef Alecks het volgende:
Dat meneer daar op die foto leeft had ik ook nog gegokt...
zoals hij zijn arm om haar slaat lijkt het me ook geen aanslagpleegster... Zijn het wel hindoes?

Ik moet namelijk ineens aan enge sekteleiders van het kaliber Jim Jones denken en dat zowel hij als zijn volgelinge(n) gezamenlijk het tijdelijke met het eeuwige verwisseld hebben.
Met de laatste bijzin ben je al weer erg warm, Alecks. En laat je niet bedotten door heur lief'lijke strikjes en zijn amicale arm.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30114831
De meneer met de handdoek (of whatever) om zijn nek is Rajiv Gandhi. Omdat hij zoveel van zijn moeder hield, volgde hij haar voorbeeld en liet zich ook vermoorden. De mevrouw linksboven is Thenmuli Rajaratnam. Hoewel ik niet te snel wil oordelen neig ik ernaar haar een slechte vrouw te noemen, vanwege dat zij dus Gandhi opblies.

Wie het strikjesvrouwtje is, weet ik (nog) niet.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30114991
Ach stom, dat is natuurlijk Kokila Vani. Als ik het goed begrijp, zat zij ook in het plot.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30115002
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:22 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
De meneer met de handdoek (of whatever) om zijn nek is Rajiv Gandhi. Omdat hij zoveel van zijn moeder hield, volgde hij haar voorbeeld en liet zich ook vermoorden. De mevrouw linksboven is Thenmuli Rajaratnam. Hoewel ik niet te snel wil oordelen neig ik ernaar haar een slechte vrouw te noemen, vanwege dat zij dus Gandhi opblies.

Wie het strikjesvrouwtje is, weet ik (nog) niet.
Ha, welkom Batuwuwu in de serie Dodelijke duo's.
Rajiv Ghandi is correct, en die mevrouw linksboven is er bij ingeplakt, dus die telt niet. Het gaat om de mevrouw met de witte strikjes. Maar verder heb je het eigenlijk helemaal goed.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30115153
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:26 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ach stom, dat is natuurlijk Kokila Vani. Als ik het goed begrijp, zat zij ook in het plot.
Strikjes is Thenmuli Rajaratnam, aka Dhanu, Black Tigress, de eerste in een tak van sport die een hoge vlucht heeft genomen. Het opblazen van mensen middels een bomgordel.
Ze bukte zich, drukte op de knop, en poef.
Overigens was Rajiv ook een tamelijk dodelijk type, gezien de bezigheden van het IPKF op Shri Lanka.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30115231
Nog eentje! Als opwarmertje, zeg maar, voor de series tragische trio's, kwalijke kwartetten en de speciale kerstserie onoirbare octetten.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30115296
Dan moet ik even zoeken, Flipje_Batuwe.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30115343
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:30 schreef OllieA het volgende:Strikjes is Thenmuli Rajaratnam, aka Dhanu, Black Tigress, de eerste in een tak van sport die een hoge vlucht heeft genomen.
Nee, volgens mij is het dus een zekere Kokila Vani. Rajaratnam staat links van haar. Zie de overeenkomst in kleding met het plaatje linksboven.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30115668
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:30 schreef OllieA het volgende:

[..]

Strikjes is Thenmuli Rajaratnam, aka Dhanu, Black Tigress, de eerste in een tak van sport die een hoge vlucht heeft genomen. Het opblazen van mensen middels een bomgordel.
Ze bukte zich, drukte op de knop, en poef.
Overigens was Rajiv ook een tamelijk dodelijk type, gezien de bezigheden van het IPKF op Shri Lanka.
Dan zat ik er dus helemaal naast met mijn bewering dat ze geen aanslag pleegde...
Maar goed dat ik onbelangrijk ben...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:48:27 #39
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30115851
Ter info;




Suicide bomber Dhanu (on the left) with a sandlewood garland minutes before attacking former Indian Prime Minister Rajiv Gandhi. She is wearing an explosive device beneath her dress, intended to kill her and her target.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30116014
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Nee, volgens mij is het dus een zekere Kokila Vani. Rajaratnam staat links van haar. Zie de overeenkomst in kleding met het plaatje linksboven.
Zowel de inzet als 'strikjes' betreft Dhanu aka dinges. De site waar het op staat is nu even plat, de foto staat overigens ook in Dying to win van Robert Pape en ook daarin wordt Strikjes geïdentificeerd als Dhanu.

Nog een Dodelijk duo




Deze lijken me wat makkelijker.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:56:48 #41
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30116115
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:53 schreef OllieA het volgende:

[..]

...
Deze lijken me wat makkelijker.
Mij ook. Met name omdat de namen op de plaatjes vermeld staan.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30116203
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:48 schreef sooty het volgende:
Ter info;

[afbeelding]


Suicide bomber Dhanu (on the left) with a sandlewood garland minutes before attacking former Indian Prime Minister Rajiv Gandhi. She is wearing an explosive device beneath her dress, intended to kill her and her target.
Op mijn foto staat het meisje in de witte jurk helemaal links er helemaal op, en wordt ze als de aanslagpleger genoemd. En volgens dezelfde bron is de foto die ik heb geplaatst als opgave, de laatste seconden voor de ontploffing genomen.
Maar het is geraden
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30116237
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:56 schreef sooty het volgende:

[..]

Mij ook. Met name omdat de namen op de plaatjes vermeld staan.
Kut, dat krijg je als je in haast iets gaat plaatsen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30116411
Zo dan...
Sorry sooty.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 31 augustus 2005 @ 00:06:26 #45
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30116478
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:04 schreef OllieA het volgende:
Zo dan...
Sorry sooty.
Het is hetzelfde tweetal. Mag, ik ... ?
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30116595
Zijn het nazi's ?
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30116598
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:06 schreef sooty het volgende:

[..]

Het is hetzelfde tweetal. Mag, ik ... ?
Je mag! Ik heb het immers zelf verkloot?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30116621
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:09 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Zijn het nazi's ?
D't zit één nazi bij. Speciaal voor jou!!!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30116731
Met mijn ragfijne analytische vermogens deduceer ik dat, even opletten nu mensen, de ander dus geen nazi is. Is dat dan een geallieerde? Zijn ze samen gestorven?
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
  woensdag 31 augustus 2005 @ 00:14:35 #50
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30116772
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:09 schreef OllieA het volgende:

[..]

Je mag! Ik heb het immers zelf verkloot?
Mwoah. Ik laat de rest eerst effe zweten.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30116986
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Met mijn ragfijne analytische vermogens deduceer ik dat, even opletten nu mensen, de ander dus geen nazi is. Is dat dan een geallieerde? Zijn ze samen gestorven?
Je spint weer een subtiel net van vermoedens, frenologische inducties en klederdrachtanalyse.
En inderdaad, de ander is geen, herhaal geen nazi.
Ja, hij is zowaar een geallieerde!
Ze zijn niet zo intens samen gestorven als mijn eerste D D, het was meer zo dat eerst de ene de andere doodmaakte, en toen vriendjes van de andere de ene.
Waarbij ik te veel zou weggeven als ik zou zeggen welke van de ene en de andere de nazi en de gealiieerde was.
Zo. Lijkt me helder.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30117103
Aan de streepjes te zien die hij zich op zijn mouw heeft laten spelden concludeer ik dat de bovenste een admiraal is. Die verdacht veel op Karl Dönitz lijkt.

Foto nr. 2 is zijn britse tegenhanger Bertram Ramsay?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30117225
Nee Alecks. Het zijn wel zeebonken, maar niet die twee.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30117312
Helaas ken ik zo weinig nazi's. Ik ken Adolf Hitler, dat was zeg maar de baas. En verder die dokter die van experimenteren hield en die andere kerel die mensen met een schrijftafel vermoordde. (Hoe deed hij dat eigenlijk?) En dan Franz Beckenbauer natuurlijk, maar die is het niet want die was geen generaal want dat was Rinus Michels al. Ingewikkeld, hoor.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30117420
Batuwu_Griekgriek: Ruwe zeebonken daarentegen lijken me wel jouw specialiteit...



En ik vind de twee nog verdacht veel op Dönitz en Ramsay lijken.. maar ik ben slecht in het herkennen van gezichten. Zeker die van Nazi's.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30117465
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:28 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Helaas ken ik zo weinig nazi's. Ik ken Adolf Hitler, dat was zeg maar de baas. En verder die dokter die van experimenteren hield en die andere kerel die mensen met een schrijftafel vermoordde. (Hoe deed hij dat eigenlijk?) En dan Franz Beckenbauer natuurlijk, maar die is het niet want die was geen generaal want dat was Rinus Michels al. Ingewikkeld, hoor.
Je moet meer denken in de richting van Maarten Biesheuvel, als in brommer op zee, en zo. Dat soort nazi's en geallieerden.

En ik ga je heus niet vertellen hoe je mensen met een schrijftafel vermoordt hoor! Er lezen kinderen mee en zo, en dan breng je ze maar op gedachten. Het is toch al zo'n zelfmoordforum, dat Fok!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30117523
Alleen als ze Loch Lomond drinken, Alecks.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30117573
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:31 schreef Alecks het volgende:
Batuwu_Griekgriek: Ruwe zeebonken daarentegen lijken me wel jouw specialiteit...

[afbeelding]

En ik vind de twee nog verdacht veel op Dönitz en Ramsay lijken.. maar ik ben slecht in het herkennen van gezichten. Zeker die van Nazi's.
Die nazi's leken ook allemaal op elkaar hè. Deden ze expres, volgens mij.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30117698
Maarreh.. een brommer op zee, zelfmoordforum... Was er een dwergduikbootje betrokken bij de dood van de ene?

En een glazen kin bij de andere?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30117734
Hmja, van Brommer op zee herinner ik me alleen nog maar dat ik het een kutboek vond. Dus dat helpt niet echt.

Vroeger werd zo'n zelfmoord gewoon nog live op het forum uitgevoerd. Vroeger bestonden beeer en Gellius nog. Vroeger postte ik een stuk vaker. Vroeger was alles beter.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30117781
Vroeger was eind vorige week?
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30117886
Hm, wat een kuthint ook, Brommer op zee. Slaat echt nergens op. Wel een mooi boek, dat van Biesheuvel, dat ben ik met je eens Batuwu.
En hierbij een betere kuthint, in plaatjesvorm, Alecks.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118033
Die tip was overbodig, hoor. Ik had namelijk het duo Hood / Bismarck in gedachten. De Hood had namelijk een glazen kin, waardoor de bismarck haar in een paar salvo's knockout kreeg.

maar de bismark is niet gezonken door een midget sub...
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30118071
Alecks weet nog wat te maken van die idioot cryptische hint ook!
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30118096
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:48 schreef Alecks het volgende:
Ik had namelijk het duo Hood / Bismarck in gedachten. De Hood had namelijk een glazen kin, waardoor de bismarck haar in een paar salvo's knockout kreeg.
Het dunne dek van de Hood was haar glazen kin, inderdaad.
Maar als je dat duo in het hoofd hebt, dan kun je toch ook wel met twee namen komen? Van een nazi en een geallieerde?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118123
Captain Kerr en Kapitan Lindemann
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30118177
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:51 schreef Alecks het volgende:
Captain Kerr en Kapitan Lindemann
Bijna.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118208
Nadat ik de schepen in gedachten had had ik inderdaad de namen van de kapteins gezocht, die van de Bismarkck eerst. Echter, het plaatje wat ik van lindemann kreeg leeg in de eerste instantie niet helemaal... NU zie ik dat de oren wel kloppen.



Edit: hij klopt dus niet...

Kerr klopt wel, die heb ik inmiddels gevonden:
http://www.hmshood.com/crew/memorial/K/K_Names.html
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30118329
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 00:50 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Alecks weet nog wat te maken van die idioot cryptische hint ook!
Alecks weet niet zoveel van de 2e wereldoorlog dus kent hij alleen de meest opmerkelijke punten. (Hoogtepunten wil ik ze niet noemen). Bij duitse scheepjes denk ik daarom eigenlijk aan de Bismarck. En de Hood is daar onlosmakelijk mee verbonden.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30118503
Kapitein Brinkmann van de Prinz Eugen is het ook niet... Ik ben echt slecht met nazi's. Alleen als ze een te strak wit pak aanhebben zou ik ze herkennen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30118593
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:05 schreef Alecks het volgende:
Kapitein Brinkmann van de Prinz Eugen is het ook niet... Ik ben echt slecht met nazi's. Alleen als ze een te strak wit pak aanhebben zou ik ze herkennen.
Er was nog een hogere nazi aan boord van de Bismarck.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118663
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 23:59 schreef OllieA het volgende:

[..]

Op mijn foto staat het meisje in de witte jurk helemaal links er helemaal op, en wordt ze als de aanslagpleger genoemd. En volgens dezelfde bron is de foto die ik heb geplaatst als opgave, de laatste seconden voor de ontploffing genomen.
Maar het is geraden
En mijn bron (Robert Pape) zit fout en Batuwu had gelijk, denk ik.

http://www.flonnet.com/fl1503/15030170.htm

Weer een foutje gevonden in Dying to win van Robert Pape.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118686
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:05 schreef Alecks het volgende:
Kapitein Brinkmann van de Prinz Eugen is het ook niet... Ik ben echt slecht met nazi's. Alleen als ze een te strak wit pak aanhebben zou ik ze herkennen.
Dat heb ik dan weer met een ruim zittend beige kostuum. Dan noem ik ze allemaal voor je op. Maar ja, ze moeten altijd zo nodig een militair uniform aan en zo'n suffe pet op. Je zou bijna denken dat die nazi's een stel autoritaire figuren waren.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30118714
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:11 schreef OllieA het volgende:En mijn bron (Robert Pape) zit fout en Batuwu had gelijk, denk ik.
Dat voorzichtige "denk ik" kun je natuurlijk wel weglaten.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30118766
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:12 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Dat heb ik dan weer met een ruim zittend beige kostuum. Dan noem ik ze allemaal voor je op. Maar ja, ze moeten altijd zo nodig een militair uniform aan en zo'n suffe pet op. Je zou bijna denken dat die nazi's een stel autoritaire figuren waren.
Het schijnt anders dat Adolf dol was op herdershonden en müsli, dus dat zal toch nog wel wat meevallen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118794
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Dat voorzichtige "denk ik" kun je natuurlijk wel weglaten.
Natuurlijk.
quote:
ON May 21, the assassination cell went about its assigned task. Dhanu strapped the belt bomb to her waist and wore a loose-fitting churidar suit over it. She, Subha and Sivarajan, who was carrying his favourite 9-mm pistol, reached Nalini's home around 3-15 p.m. After offering prayers at a local temple, the four met the photographer Haribabu at a bus terminus and made their way to Sriperumbudur. At the venue of the rally, Dhanu latched on to Congress(I) volunteer Latha Kannan and her daughter Kokila Vani. Positioning herself between them, clutching a garland that Haribabu had bought earlier, she waited for Rajiv Gandhi's arrival. Sivarajan stood a short distance away, clutching a note pad, pretending to be a journalist. Subha and Nalini sat in the crowd, watching the tragedy that was unfolding, unknown to everybody else. As Rajiv Gandhi walked towards the dais, he paused to hear a recitation of a Hindi poem by Kokila Vani. Dhanu moved forward, and detonated the explosive.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118814
http://battleshipbismarck.hypermart.net/admiral_lutjens.htm
Ik dacht al wel dat het admiraalsstreepjes waren! Ik schaamde me al toen ik Dönitz fout had...

Admiral Gunther Lutjens

Maar die lui lijken echt teveel op elkaar!
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30118845
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:15 schreef OllieA het volgende:
Het schijnt anders dat Adolf dol was op herdershonden en müsli, dus dat zal toch nog wel wat meevallen?
Zo zie je maar: beoordeel iemand nooit op een eerste indruk. sxd

U zult zich wel afvragen waarom daar ineens "sxd" staat. Welnu, dat schreef mijn kat.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30118848
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:17 schreef Alecks het volgende:
http://battleshipbismarck.hypermart.net/admiral_lutjens.htm
Ik dacht al wel dat het admiraalsstreepjes waren! Ik schaamde me al toen ik Donitz fout had...

Admiral Gunther Lutjens

Maar die lui lijken echt teveel op elkaar!
U wint de koelkast.
En ik zei al: dat te veel op elkaar lijken doen ze expres. Net zoals de chinezen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118878
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:19 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Zo zie je maar: beoordeel iemand nooit op een eerste indruk. sxd

U zult zich wel afvragen waarom daar ineens "sxd" staat. Welnu, dat schreef mijn kat.
Mijn kat daarentegen pleegt enkel vogel- en knaagdiercide. De rakker. Het is de natuur hè. Schrijven of moorden, veel anders zit er voor een katachtige niet op.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30118952
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:16 schreef OllieA het volgende:
Natuurlijk.
[..]
Toch zou je denken dat (juist) zelfmoordaanslagplegers niet onnodig willen sterven. Waarom moesten die drie anderen er nou zo nodig bij? Die Dhanu had die bom toch in haar eentje kunnen laten ontploffen? Of zou ze dat als voorwaarde hebben gesteld? "Ja, me reet. Ik een beetje zelfmoord plegen en jullie lekker op de tribune met een biertje erbij zitten toekijken. Ik dacht het dus effe niet, jullie gaan er maar gewoon naast staan." Zoiets?
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_30119032
Ok... een nieuwe. Als het u gelegen komt, uiteraard...

Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30119037
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 01:24 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Toch zou je denken dat (juist) zelfmoordaanslagplegers niet onnodig willen sterven. Waarom moesten die drie anderen er nou zo nodig bij? Die Dhanu had die bom toch in haar eentje kunnen laten ontploffen? Of zou ze dat als voorwaarde hebben gesteld? "Ja, me reet. Ik een beetje zelfmoord plegen en jullie lekker op de tribune met een biertje erbij zitten toekijken. Ik dacht het dus effe niet, jullie gaan er maar gewoon naast staan." Zoiets?
Lees "Dying to win" van Robert A. Pape. Er gaat een wereld van zelfmoordterroristen voor je open. Ze waren nogal grondig, die Tamil Tijgers en Tijgerinnen.
Waarmee ik jullie dekselse plaatjesraders een smakelijk welterusten toewens.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  woensdag 31 augustus 2005 @ 01:44:15 #84
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_30119406
Dat is O. den Besten, voormalig leraar Duits.
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_30119520
Hij heeft er wel wat van weg, ja...


O. den Beste, ex-leraar Duits
`Ach wat! Dat misselijke gejammer over het lage aanzien dat de leraar zou genieten... Onzin! Goethe zei het al: Das Beste was du wissen kannst, Darfst du den Buben doch nicht sagen.`


Maar wat ik nog wilde zeggen: Ik neem aan dat de gezochte persoon thuis geen duits sprak.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30120259
Het kwam blijkbaar niet gelegen...
Ach dat komt het nooit, zullen we maar zeggen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30122438
Een listige plaat, heer Alecks. Frenologisch is, m'neer een Oostenrijks componist, maar schijn bedriegt! M'neer draagt namelijk een stropdas. De plaat is bewust een streepje overbelicht om dat te verbergen, maar een stropdas het is. En een Oostenrijks componist met een stropdas? Nee, dat lijkt me uitgesloten. M'neer is derhalve politiker uit de Lage Landen: De gelijkenis met Gerd Leers is geen toeval.
Slaapt winter
en zomer
pi_30123085
Ik vind meneer toch meer een Quaker, en dan zit je vrij snel in Amerika. Maar Quakers deden niet zo heel veel opmerkelijks volgens mij, er zijn een paar wetenschappers geweest en een een hoop graanproducten gemaakt maar of je daar mee een plek in RJP verdient?
Aldus.
pi_30123775
Z zit er dichter bij. Deze meneer was Amerikaan, maar geen Quaker. Hij schiep ook geen wetens en bedacht ook geen lekkere ontbijtjes. Meneer verkocht kleding.

Zijn werk is echter niet echt van belang. Zijn vrije tijd wel. Meneer begon namelijk in zijn late tienerjaren een beetje te twijfelen.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30124516
Twijfelen, doen we dat niet allemaal? En dan zeker in onze late tienerjaren. Men noemt dat ook wel puberteit. Als dat al een reden is om RJP te halen, waren we nu een stuk verder geweest dan deeltje 154.

Enfin, m'neer zal zijn twijfel wel omgezet hebben in iets noemenswaardigs. Een boek bijvoorbeeld. Daar vind ik m'neer wel een tiepje voor. Na een lange dag kleding verkopen, kroop m'neer achter zijn gammele oude bureautje om zijn zieleroerselen aan het papier toe te vertrouwen. Na jaren leuren met zijn manuscript langs kortzichtige en onwillige uitgevers kwam dan eindelijk zijn boek uit, naar later zou blijken een klassieker!
Slaapt winter
en zomer
pi_30125133
Dat boek was er al, meneer zette zijn twijfel uiteindelijk om in studie. Als gevolg daarvan kwam er later een ware zondvloed aan boeken, pamfletten en andere geschriften. Het leuren daarmee liet hij echter liever aan anderen over. Ook richtte hij een blad op wat nu nog bestaat.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:11:39 #92
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30125374
Ah, meneer was natuurlijk de grondlegger van de twijfelogie en zijn 'On the Principles of Doubting' wordt gezien als het standaardwerk van deze vermaarde wetenschap.
Beet ik in mijn bier
pi_30125429
Was de twijfel wel van wetenschappelijke aard?
Aldus.
pi_30125580
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:13 schreef Z het volgende:
Was de twijfel wel van wetenschappelijke aard?
Uiteraard niet... Ik had al gezegd dat meneer geen weet geschapen heeft. Zijn twijfel onsteeg deze wereld. Zijn grootste twistpunt met de gangbare opvattingen was de manier waarop het hiernamaals werd voorgesteld.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30125747
Is het meneer Creatio, grondlegger van het creationisme?
Aldus.
pi_30126062
Nee... ik denk dat die meneer zich juist met het aardse bezig zou houden, nietwaar?

Deze meneer richtte een studieklasje op, waar over dit soort dingen gesproken werd.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30126180
Gardiner Greene Hubbard?
Aldus.
pi_30126365
Nee nee nee, meneer G.G. Hubbard had weliswaar een baard en leefde in de goede periode maar had totaal andere interesses dan de gezochte persoon. Meneer G.G. Hubbard omringde zich met wetenschappers.

De gezochte persoon kan veel beter met die andere Hubbard vergeleken worden. Al lijkt hij er totaal niet op.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30127394
M'neer was de grondlegger van een religieuze stroming, naar ik begrijp. Het methodisme allicht?

edit: nee, dat is Brits en ouder, maar misschien een afsplitsing ervan?
Slaapt winter
en zomer
pi_30128390
Meneer is grondlegger van een hele horde religieuze stromingen. De grootste ervan staat ironisch genoeg het verst van zijn originele denkbeelden vandaan. Meneer is begonnen als een presbyteriaan, maar heeft na zijn periode van twijfel ideeën overgenomen van de zevendedags adventisten.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30128435
Russel van de Jehova's?
pi_30128834
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 12:55 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Russel van de Jehova's?
Uiteraard.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Charles_Taze_Russell
quote:
Charles Taze Russell
Charles Taze Russell (16 februari 1852 – 31 oktober 1916) was de de stichter van de Bible Students Association, volgens sommigen de voorlopers van de Jehovah's Getuigen.

Russell werd geboren in Pittsburgh (Pennsylvania, V.S.). Hij werd presbyteriaans opgevoed door zijn diepreligieuze ouders. Op zeer jonge leeftijd werd hij medebestuurder in de kledingzaken van zijn vader. Rond het begin van de jaren 1870 of iets later had hij al een aanzienlijk fortuin verworven. Op zestienjarige leeftijd sloegen Russells religieuze gevoelens om in twijfel, met name vanwege de leerstelling van het hellevuur. Russell vond het onbegrijpelijk dat een God van liefde mensen voor eeuwig zou pijnigen in een hel. Hoewel hij zijn geloof in de Bijbel verloor, bleef hij wel bidden tot God en zette zijn zoektocht naar waarheid voort.

Ergens in 1869 hield Jonas Wendell een adventistische bijeenkomst waar Russell bij toeval passeerde. Russell ging naar binnen en bleef luisteren. Door de boodschap die daar werd gebracht, werd zijn geloof in de Bijbel hersteld. Onmiddellijk daarna startte Russell een bijbelstudieklas met enkele van zijn vrienden.

De vroege opvattingen van Russell zijn in grote mate beïnvloed door - of zelfs ontstaan uit - de opvattingen van de Second Adventist-beweging. De grondlegger van die beweging was William Miller die geloofde dat Christus zou wederkomen in 1844. Nadat die voorspelling niet was uitgekomen, versplinterde zijn aanhang in vele bewegingen, waarvan de Zevendedagsadventisten de belangrijkste is. Russell nam veel ideeën van deze groeperingen over, zonder dat hij zelf aanhanger werd van één ervan.

Russell werd in hoge mate beïnvloed door Nelson H. Barbour, de uitgever van de "Herald of the Morning". Van Miller nam Russell de interpretatie rond 1874 en 1914 over. Na een conflict over de betekenis van Jezus' offeranderlijke dood, scheidden de wegen van Barbour en Russell. Russell begon daarop in 1879 met het uitgeven van zijn eigen blad: "The Watchtower" (De Wachttoren) en een stortvloed aan boeken, pamfletten en andere geschriften. Na verloop van tijd ontwikkelden groepjes abonnees op dit tijdschrift tot bijbelstudieklassen en later tot ecclesia's (gemeenten) en was er sprake van een op zichzelf staande beweging. Deze stond bekend als "Bible Students" of "Russellisten" (een naam die zijzelf niet accepteerden).

Tot aan zijn dood in 1916 was hij overtuigd dat de gebeurtenissen in 1914 zouden culmineren in de opname van alle ware christenen in de hemel. Na zijn dood ontstonden talloze splintergroeperingen waarvan vele nog altijd actief zijn (met name in de V.S.). De grootste ervan (Jehovah's Getuigen) staat - merkwaardig genoeg - het verst af van Russells oorspronkelijke gedachtegoed. Als president van het Wachttorengenootschap werd hij opgevolgd door Joseph Franklin Rutherford.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30128914

Ok, dan blijven we in dezelfde sferen...
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:11:37 #104
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30130816
Keerde meneer zich tegen de in zijn tijd heersende religieuze opvattingen? Was het toevallig een humanist?
Beet ik in mijn bier
pi_30131927
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:11 schreef Bolkonsky het volgende:
Keerde meneer zich tegen de in zijn tijd heersende religieuze opvattingen? Was het toevallig een humanist?
Werkelijk, humanist is men niet toevallig, doch steeds uit overtuiging
Slaapt winter
en zomer
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:51:36 #106
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30132197
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:44 schreef Parabola het volgende:

[..]

Werkelijk, humanist is men niet toevallig, doch steeds uit overtuiging
Er is meer toeval in de wereld dan u kunt vermoeden.
Beet ik in mijn bier
pi_30132403
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 14:51 schreef Bolkonsky het volgende:

[..]

Er is meer toeval in de wereld dan u kunt vermoeden.
Dat vermoedde ik al
Slaapt winter
en zomer
pi_30133013
Het lijkt me Erasmus. Hans Holbein heeft hem haast hetzelfde afgebeeld: http://www.artchive.com/artchive/h/holbein/erasmus.jpg
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30133187
Het is een vrij klassiek pose, dus dat zegt niet zo veel.
Aldus.
pi_30133653
Zijn neus is niet echt klassiek te noemen... en het petje lijkt me ook hetzelfde type.
Time's fun when you're having flies - Kermit the Frog
pi_30134005
Dat petje was gewoon hardstikke hip ooit. Ik denk dat het eerder een Duitser of Italiaan is.
Aldus.
pi_30134368
Ja, het kan evengoed Maarten Luther zijn als Erasmus; of Thomans More om maar iemand te noemen.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30134883
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:52 schreef pyl het volgende:
Ja, het kan evengoed Maarten Luther zijn als Erasmus; of Thomans More om maar iemand te noemen.
Zwingli. .
pi_30134946
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:08 schreef beeer het volgende:
Zwingli. .
Dat bedoel ik.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30137880
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 16:08 schreef beeer het volgende:
Zwingli. .
klopt!
quote:
Huldrych Zwingli (1 januari 1484 – 11 oktober 1531) was een van de leiders van de Zwitserse Reformatie. Hij werd als zoon van een rijke boer geboren in Wildhaus en studeerde in Wenen, Bern en Bazel muziek, filosofie en humanistische onderwerpen en correspondeerde met de humanist Erasmus.

Als pastoor van Glarus was hij als aalmoezenier aanwezig op enkele veldtochten. Hier was hij ooggetuige van de overwinning bij Novara (1513) en de nederlaag bij Marignano (1515). Hij ergerde zich aan het zelfverhuren van de soldaten aan de meestbiedende. Toen hij tegen deze zelfverhuring optrad moest hij weg als pastoor en werd hij in 1516 priester in het bedevaartsklooster van Einsiedeln.

Hij heeft veel invloed gehad op de Reformatie. Drie onderwerpen waar hij onder andere een grote stem in heeft gehad zijn:

Aflaat afschaffen
Celibaat en vasten van de geestelijken afschaffen. (Hij trouwde zelf, hoewel hij monnik was)
Versobering kerkdienst en avondmaal
Zwingli sneuvelde in een gevecht met de katholiek gebleven bergkantons, in de slag bij Kappel.

Volgelingen van Zwingli worden Zwinglianen genoemd
bron:http://nl.wikipedia.org/wiki/Huldrych_Zwingli
pi_30138965


[ Bericht 90% gewijzigd door Z op 31-08-2005 18:22:12 (zo dan) ]
Aldus.
pi_30140136
Sophie Scholl? (Duits verzet, Witte Roos)
pi_30140343
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 19:02 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Sophie Scholl? (Duits verzet, Witte Roos)
Dat is snel

http://www.jlrweb.com/whiterose/
Aldus.
pi_30141221
Toevallig kende ik de foto...

Wie o wie? (tis geen westerling zoals je ziet, maar stiekem wilde hij het wel zijn. )
pi_30142425
Da's keizer Meiji. Die gast uit Last Samurai.
pi_30146063
Das inderdaad keizer Meiji...

Maar die film heb ik niet gezien , dus ik vertrouw je op je woord
quote:
He was only 15 years old when he ascended the Japanese throne in 1868. When he died in 1912, Japan had risen from a feudal country to a powerful Asian nation shaped after Western patterns. Although Emperor Meiji never executed real power, he became the figurehead of the new era named after him.

The Last Shogun
The Japanese emperors had been powerless since the ninth century AD. In 1192 Yoritomo, the head of the powerful Minamato clan became the first Shogun of Japan. The shugunate was a system of military leadership that ended in 1868 when the last Shogun, Yoshinobu from the Tokugawa family was forced to resign. The Tokugawa clan had ruled Japan since 1603.

During the Tokugawa rule Japan was completely isolated from outside. No Japanese was allowed to leave the country and no foreigners were allowed to enter Japan. Trade with the outside world was only permitted with the Dutch East India Company. The Dutch were restricted to the small island enclave of Deshima in Nagasaki Harbor off the shore of Japan.

Things changed drastically when a US fleet of iron ships under commander Matthew Calbraith Perry (1794-1858) anchored in the bay of Tokyo in 1853 and again in 1854 and forced Japan to open its borders in the Treaty of Kanagawa.

In the aftermath of the forced opening it came to unrest and civil war clashes between the Tokugawa shogunate and its opponents led by the Satsuma, Choshu and other powerful family clans. The opponents of the shogunate were adamantly opposed to the opening of Japan to foreigners. The position of the Tokugawa rule was additionally weakened by a terrible economic depression with hyper inflation and famine caused by crop failures.
The forces opposed to the Tokugawa shogunate rallied around Emperor Komei. The emperor had his imperial residence for centuries in Kyoto. In January of 1868 the troops of the shogun Tokugawa Yoshinobu advanced towards Kyoto. But they were defeated in the battle of Toba and had to retreat to Edo (Tokyo). The battle cry of the victorious forces of the Satsuma and Choshu samurai warriors was sonno joi - respect the emperor and expel the barbarians.

On May 15, 1868, a last uprise of the shogunate forces took place at the site of today's Ueno park in Tokyo. Two thousand adherents of the old Tokugawa order were devastatingly crushed by imperial troops under the leadership of Saigo Takamori, the head of the Satsuma forces, in the bloody battle of Ueno.

Prince Mutsuhito, only 15 years old, had ascended to the throne in 1867 as the 122nd emperor of Japan and took the title Meiji, meaning the enlightened ruler. The young emperor moved his permanent residence from Kyoto to Tokyo. All edicts were issued in his name, although the real power was with the men surrounding him - mainly the Satsuma and Choshu clans
The funny thing was that the xenophobia of the victorious forces around the emperor changed from one day to another into the opposite - an attitude of embracing everything foreign with open arms. Sonno joi was replaced by bummei kaika - civilization and enlightenment.

The Japanese nation went on a tour de force to become a modern nation modeled after Western powers. One statesman of the Meiji government, Ito Hirobumi, became a major driving force in the Westernization of Japan. He was a man of humble origins, but became the most influential person of the Meiji until his assassination in 1909.

The process of Westernization tackled with utmost energy. Delegations for all fields of science and technology were sent out to Europe and the United States to study foreign political, economic, administrational and cultural systems. Thousands of young Japanese students were sent abroad to attend Western universities. At the same time thousands of foreign engineers, scientists and teachers were called into the country.

The Japanese pursued Westernization and industrialization so thoroughly that Japan was in danger of throwing its own cultural heritage over board. Ironically it was a handful of influential foreigners working at Japanese universities like Ernest Fenellosa (1853-1908) who convinced the Japanese to preserve their rich traditions.

Today historians think that the events in China were a major driving forces behind the great effort of Japan to become an equal member among Western states. China, for centuries the superior schoolmaster of Japan, was weak during the second half of the nineteenth century. Thus China was forced to make territorial and economical concessions to the big Western powers like England during the period of Western imperialism
Emperor Meiji had only a representational role in the Westernization of Japan. Nevertheless his support of it was paramount. The rural population revered the institution of the emperor as a god-like character. Thus everything he did, was swiftly copied and adopted - like for instance wearing Western clothes.

Emperor Meiji and his wife, Empress Haruko, were continuously on representational duties. The emperor had been brought up with the awareness that his foremost duty was to serve his country. He and the empress played the role of a modern Western family leading the country on its way to 'civilization and enlightenment'. One of the major concerns of the emperor was general education. During his rule an obligatory school system was introduced.

In spite of the permanent presence of the imperial couple for all kinds of occasions like opening of a new iron bridge or a railway line, little leaked out about his private life. Interviews done after Meiji's death in 1912 with some of the men that surrounded him, revealed either trivialities or contradictory statements. The only source that could give an intimate view into his soul, are the poems written by himself. They are called Gyosai and reveal a rather sensitive man.

Banzai for Nippon
In 1894/1895 the Japanese achieved an easy victory against China in the Sino-Japanese war. The conflict had broken out over Japan's quest to take control of Korea. Ten years later in 1904/1905 the Japanese forces defeated the Russian fleet and army. The dispute was over Manchuria. Both wars were won because of the superior technology of the Japanese armed forces.

The Western world was astonished. Japan had developed within less than 30 years from a feudal country into the preeminent Asian power.

On July 30 of 1912, Emperor Meiji died. His son Yoshihito followed his father to the throne. With him the Meiji era ended officially and the Taisho era began.

The Woodblocks
The Meiji restoration created a new genre of woodblock prints. Woodblock prints were a means of illustrating events and news of interest for the public. The first wave of new prints depicted foreigners and their technical achievements. They are called Yokohama prints or Nagasaka prints after the enclaves where the foreigners resided.

After the proclamation of the Meiji restoration, prints depicting scenes from the imperial court and images showing the fast industrial development of Japan became popular. These prints were made by artists such as Chikanobu, Kunichika, Watanabe Nobukazu or Hiroshige III to meet a market demand. And unintentionally they had a propagandistic function too. Most of the prints showing the imperial couple, were designed as triptychs. Chikanobu concentrated on designing prints with court scenes. Hiroshige III specialized on images of transportation and outstanding public buildings.

The popularity of woodblock prints lasted only until the time of the Sino-Japanese war in 1894/95. War prints illustrating the events from the front in Korea and Manchuria were the business of the day. Only ten years later during the Russo-Japanese war, photography had replaced woodblock prints as a means of illustrating news
.
pi_30149463
De film is in essentie zo'n clche indianenfilm waarbij Blauwvoet of Spleetoog of zo zich verzet tegen de modernisering van zijn land en op het eind plegen ze met z'n allen zelfmoord, want dat is natuurlijk de beste manier om de oude deugden te herstellen. En de keizer is dan zo'n slap aftreksel van Lincoln. Zelfs Custer zit er in; die rijdt zich op het laatst ook dood.

Eigenlijk best een leuke film. Als je van slechte films houdt dus.
pi_30149602
Ach ja, geen beter vermaak dan leedvermaak
maarre lurker... verzin jij er nu eens een
pi_30149732
Het lurken zit me in mijn bloed. Ik ben niet zo goed in dat hele gedoe met plaatjes plaatsen.
pi_30149944
Ik heb ff geen inspiratie/zin eigenlijk ...
Dus Nuongirl, Nathalie, Alecks, Jozef de sportnieuwsplaatser of pyl, of wie dan ook, ga je gang
pi_30200027
Slaapt winter
en zomer
pi_30200319
17E eeuws Nederlands wetenschapper?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30200444
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 13:41 schreef du_ke het volgende:
17E eeuws Nederlands wetenschapper?
De eeuw is goed, vrind du_ke, en m'neer verbeelf enige tijd in Nederland, maar was van andere origine. Met weten schappen had m'neer niets van doen.
Slaapt winter
en zomer
pi_30200598
Spaanse vechtjas dan misschien heer bola?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30200852
Aha! U heeft m'neer's kledij volledig correct ingeschat, edoch zijn nationaliteit niet.
Slaapt winter
en zomer
pi_30201042
Ach een fransman die zich in 1672 bezighield met het bezorgen van een rampjaar aan ons mooie landje?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30201154
Vergeet ons landje, du_ke, M'neer was er wel, maar zijn claim to faim ligt in zijn eigen land, niet zijnde Frankrijk.
Slaapt winter
en zomer
pi_30201381
Zeker niet m'neer Cartesius?
(dat langharig werkschuw tuig lijkt ook zo op elkaar )
pi_30201456
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 14:13 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Zeker niet m'neer Cartesius?
zeker niet inderdaad
quote:
(dat langharig werkschuw tuig lijkt ook zo op elkaar )
Langharig was m'neer, daar kunnen wij het over eens zijn. Tuig is een kwestie van definitie, niet iedereen zal hem gemogen hebben. Vechtjastechnisch, dat is. Werkschuw was m'neer nogal niet
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 2 september 2005 @ 14:59:54 #135
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30202928
De snor verraadt zijn Italiaanse nationaliteit.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30203101
M'neer wist dat ene Sidekick dat zou denken en heeft daar op geanticipeerd.

Overigens bestond de natiestaat Italië in de 17e eeuw nog niet, dus hij kon die nationaliteit niet hebben, los nog van het feit dat hij er heel niet vandaan kwam.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 2 september 2005 @ 15:55:21 #137
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30204569
Is het soms mijn schuld dat Italie nog niet bestond?
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30204666
Daarover zijn de meningen verdeeld. Volgens sommigen is alles jouw schuld, dus dat ook.

Feit is dat je er niet bepaald je best voor hebt gedaan.
Slaapt winter
en zomer
pi_30204772
Hij heeft wel iets Portugees.
Aldus.
pi_30204966
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:01 schreef Z het volgende:
Hij heeft wel iets Portugees.
U doelt ongetwijfeld op M'neer's oogopslag, nietwaar? Welnu, als er iets misleidends is aan m'neer, is het wel zijn oogopslag.
Slaapt winter
en zomer
  vrijdag 2 september 2005 @ 16:11:36 #141
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30205127
Dat haar lijkt zwaar aangetast door zout zeewater, dus is het onvermijdelijk dat meneer van overzee kwam.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30205178
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 16:11 schreef Sidekick het volgende:
Dat haar lijkt zwaar aangetast door zout zeewater, dus is het onvermijdelijk dat meneer van overzee kwam.
Sportief van je dat je hier zo lang mee gewacht hebt.

Tussenplaatje iemand, ik ga met weekend.
Slaapt winter
en zomer
pi_30205209
Het zal toch geen Pruisch zijn?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_30247829
Mijn digitaal fotoalbum is helemaal vol. Niet kijken naar de aanduiding van 's mans identiteit;


  zondag 4 september 2005 @ 11:39:20 #145
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30253478
quote:
Mijn digitaal fotoalbum is helemaal vol.
*select all* *delete*
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30380418
Enfin, in die Franse tussenplaat van sportsokken is niemand geïnteresseerd, dus we gaan eens verder met mijn Britse m'neer.
Slaapt winter
en zomer
pi_30380856
En die Brit van u, die heulde dus met de Spanjaarden?
Aldus.
pi_30380897
was dhr. royalist of roundhead? of was dit in't geheel niet van belang?
pi_30381561
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:59 schreef Z het volgende:
En die Brit van u, die heulde dus met de Spanjaarden?
Welneen, heer Z. Verlaat iedere gedachte aan de Spanjool. Het enkele feit van zijn aanwezigheid in de Lage Landen maakt m'neer nog niet tot een vijand van de Staat van Oranje.
Slaapt winter
en zomer
pi_30381609
quote:
Op donderdag 8 september 2005 11:00 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
was dhr. royalist of roundhead? of was dit in't geheel niet van belang?
Nou en of dat van belang was, LN, nou en of. M'neer stond bepaald niet vriendelijk tegenover Zijne Koninklijke Hoogheid.
Slaapt winter
en zomer
pi_30391468
Vocht mijnheer ter land, ter zee? (of onverhoopt zelfs in de lucht?)
pi_30392778
quote:
Op donderdag 8 september 2005 17:04 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Vocht mijnheer ter land, ter zee? (of onverhoopt zelfs in de lucht?)
M'neer was waarlijk een veldheer. In de lucht vechten deed men in de 17e zeer zelden, zo ook m'neer niet.
Slaapt winter
en zomer
pi_30396672
M'nheer heeft wel adhesie betuigd aan John Churchill, illuster voorvader?
pi_30397711
Die Britse commandant is denk ik een huurling. Die Italiaanse is een componist, dat zie je aan de niet-zittendheid van die pruik.

[ Bericht 1% gewijzigd door beeer op 08-09-2005 20:37:20 ]
pi_30397954
Een niet -zittendheid welke slechts wordt geëvenaard door de volstrekt opportunistische gissing aangaande 's mans afkomst en bedrijf.
pi_30398165
Hij doet me aan Vivaldi denken. Zodoende.
pi_30406340
Sir Thomas Fairfax. Wat een bikkel.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30411230
Gelukkig, daar is Ollie om ons te vertellen wie m'neer was:

Thomas Fairfax, 3rd Lord Fairfax of Cameron
Slaapt winter
en zomer
pi_30411944
Een tussenplaat. Die Count de FrouFrou van Heer de_Wtith komt nog wel.

Aldus.
pi_30412313
Had deze heer een wereldse belangstelling of zocht hij het liever hogerop?
pi_30412404
Is zekere zin is hij wel over de wereld verspreid, en in zekere zin zocht hij het ook wel hogerop.
Aldus.
pi_30412442
Was Dhr. op school beter in de alpha of in de beta vakken?
pi_30412577
Hij was goed in beide.
Aldus.
pi_30412650
Was m'neer wellicht schrijver?
pi_30412745
Was meneer wel succesvol met wat hij deed? Hij maakt zo'n armoedige indruk.

Mijn frenologisch instinct zegt overigens dat meneer, hoezeer ook "over de wereld verspreid", uit centraal Europa kwam. Een Prager?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30412886
Als het een theoloog was, was het in elk geval geen dogmaticus, vermoedt ik.
pi_30412940
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 09:53 schreef LodewijkNapoleon het volgende:
Als het een theoloog was, was het in elk geval geen dogmaticus, vermoed ik.


Hmmmmm........leer mij dat ook eens zien. .
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30413180
Meneer was succesvol in wat hij deed, we kennen allemaal in ieder geval één bepaald 'werk' van hem. Meneer kwam overigens niet uit centraal Europa.
Aldus.
pi_30413742
Hoogste tijd voor een opfriscursus frenologie, lijkt me. Kwam-ie dan uit, ik doe er nu maar een gooi naar, Frankrijk?

En dat 'werk', Z, is dat 'tastbaar'?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30414035
Meneer komt inderdaad uit frankrijk, en meneer maakte tastbare 'dingen', die haakjes zet ik alleen maar om jullie op het verkeerde been te 'zetten'.
Aldus.
pi_30414804
Evident, m'neer heeft een vliegmasjien in elkaar geknutseld.
Slaapt winter
en zomer
pi_30415137
Meneer 'maakte' niet van die praktische 'dingen'.
Aldus.
pi_30416598
M'neer was schrijver, dat is evident; en wel van 'tastbare boeken'
pi_30418813
Geen schrijver. Meneer was behoorlijk actief buiten Frankrijk, dat gaf hem kennelijk een enorm gevoel van vrijheid.
Aldus.
pi_30419195
Hmmmmmmmmm..........Frederic Bartholdi?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30419321
Hinten is een vak blijkt maar weer eens

Maar daarom niet minder goed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Fr%C3%A9d%C3%A9ric_Bartholdi
Aldus.
pi_30419499
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 13:15 schreef Z het volgende:
Hinten is een vak blijkt maar weer eens
Kom, kom, Z, niet zo ontevreden; ik vond de hints alleraardigst. Rond tienen zat ik aan Gustave Eiffel te denken......zonder dat het kwartje viel.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30420202
quote:
Op vrijdag 9 september 2005 13:15 schreef Z het volgende:
Hinten is een vak blijkt maar weer eens
Slaapt winter
en zomer
pi_30507389
Ik weet geen plaatjes meer.
pi_30508024
quote:
Op maandag 12 september 2005 09:57 schreef Gellius het volgende:
Ik weet geen plaatjes meer.
Ar-me Gel-li-us.........

Kijk eens:

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30518577
Ik gis dat mijnheer meer heeft uitgevonden dan deze bijzondere pijp.
  maandag 12 september 2005 @ 18:25:17 #182
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30518930
De pijp en de ring aan de pink doen vermoeden dat meneer van adel was, of een andersoort van sociale status waarmee je wilt showen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30519094
Sidekick's taalgebruik doet een frenoloog huiveringwekkende vingerwijzingen aan de hand. Maar de vermoedens die dit schismatiek vocabulaire teweeg brengt, zal ik nu niet uitspreken, anders grijpen de lezers hun schaakstukken aan tot het bloed onder hun nagels vandaan spat.
  maandag 12 september 2005 @ 18:45:41 #184
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_30519441
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:31 schreef Johan_de_With het volgende:
Sidekick's taalgebruik doet een frenoloog huiveringwekkende vingerwijzingen aan de hand. Maar de vermoedens die dit schismatiek vocabulaire teweeg brengt, zal ik nu niet uitspreken, anders grijpen de lezers hun schaakstukken aan tot het bloed onder hun nagels vandaan spat.
Haha, ik zie een spelfout.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
pi_30519612
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
Ik gis dat mijnheer meer heeft uitgevonden dan deze bijzondere pijp.
Meneer creëerde wel, maar was geen uitvinder. En die pijp kocht-ie gewoon in de winkel.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30519634
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:25 schreef Sidekick het volgende:
De pijp en de ring aan de pink doen vermoeden dat meneer van adel was, of een andersoort van sociale status waarmee je wilt showen.
Adel? Zeker niet. Showen, ja, da's een sleutelterm.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30521310
quote:
Op maandag 12 september 2005 18:12 schreef Johan_de_With het volgende:
bijzondere pijp.
Ik zat juist meer in de richting van bijzondere sigaar te denken.
pi_30525051
Meneer verdiende zijn sigaartjes toch wel met schaars geklede mevrouwen, mag ik aannemen?
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_30525351
quote:
Op maandag 12 september 2005 21:51 schreef OllieA het volgende:
Meneer verdiende zijn sigaartjes toch wel met schaars geklede mevrouwen, mag ik aannemen?
Schaars geklede mevrouwen behoorden zeker tot meneers entourage. Maar, eerlijk is eerlijk, de essentie van zijn werk lag toch net even elders.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30534093
De essentie is wel vaker een eindje van de kern van de zaak verwijderd, heb ik ondervonden. Ik hou daar wel van. Het leven is mooi.

Enfin, mijnheer is natuurlijk uit de Romaanse moederschoot ontsprrrongennn, niet?
pi_30535088
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 10:08 schreef Gellius het volgende:Enfin, mijnheer is natuurlijk uit de Romaanse moederschoot ontsprrrongennn, niet?
Nee hoor. Maar zijn moederschoot was van grote betekenis voor de rest van zijn leven, dat wel. Natuurlijk geldt dat voor iedereen, maar voor meneer nog in het bijzonder.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30536003
Ik zie ineens een gelijkenis met Komrij. Dat is natuurlijk niet het goede antwoord, maar goed, wie hecht daar nog aan hier? Ik niet.
pi_30536450
Voor degenen die er nog wel aan hechten: de 'gelijkenis' met Komrij berust louter op toeval.

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30537977
Is of was meneer een Rus?
Aldus.
pi_30538170
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 12:41 schreef Z het volgende:
Is of was meneer een Rus?
Meneer is al zestig jaar niet meer; en toen hij nog wel was, was hij geen Rus, nee.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
  dinsdag 13 september 2005 @ 13:01:53 #196
114152 Bolkonsky
Dronken, dol en dwaas
pi_30538541
Schaars geklede vrouwen, moederschoot, je zou haast denken dat we te doen hebben met een gynaecoloog of soortgelijk gespuis.
Beet ik in mijn bier
pi_30538627
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:01 schreef Bolkonsky het volgende:
Schaars geklede vrouwen, moederschoot, je zou haast denken dat we te doen hebben met een gynaecoloog of soortgelijk gespuis.
Die conclusie is geheel de jouwe, Bolkonsky. Eerlijk gezegd, tast je volledig mis.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30539294
Was het eem bekend souteneur, of anders iemand die zich voor zijn beroep niet helemaal aan de wet kon houden?
Helpt waar hij kan!
pi_30539409
Meneer was zeker geen souteneur en hield zich keurig aan de regels, hoe streng die ook waren.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30539739
Deed dit mannetje iets in de entertainment-industrie? Zo ja, wat dan.
Helpt waar hij kan!
pi_30539882
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 13:52 schreef NoSigar het volgende:
Deed dit mannetje iets in de entertainment-industrie? Zo ja, wat dan.
Aha!

Meneer was werkzaam als variété-artiest, als acteur, als komediant, ja zelfs als auteur en als filmregisseur en -producent. En niet onverdienstelijk, naar verluidt. Hij maakte de mensen op de meest onwaarschijnlijke plaatsen en momenten aan het lachen.

[ Bericht 4% gewijzigd door pyl op 13-09-2005 14:09:44 ]
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30540253
Is mijnheer Joods en in WOII om het leven gekomen?

(edit: Ik heb een komma verwijderd. Die had ik per ongeluk neergezet op een plaats waar hij niet thuishoorde.)

[ Bericht 27% gewijzigd door NoSigar op 13-09-2005 14:30:08 ]
Helpt waar hij kan!
pi_30540338
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:12 schreef NoSigar het volgende:
Is mijnheer Joods en in WOII om het leven gekomen?
Ja en ja.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30540705
Ach, Max Ehrlich, geen onbekende naam dacht ik.
Helpt waar hij kan!
pi_30540830
quote:
Op dinsdag 13 september 2005 14:27 schreef NoSigar het volgende:
Ach, Max Ehrlich, geen onbekende naam dacht ik.
Hulde NoSigar!

http://www.max-ehrlich.org/
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30629852
Aldus.
pi_30630621
Is that a gun or are you just happy to see me?
pi_30630749
Of is het de latere procureur-generaal Rolph Gonsalves op papoea-jacht in Nieuw Guinea?
pi_30630873
Meneer joeg op andersoortig klein volk.
Aldus.
pi_30631063
Was m'neer Belg of Fransman en had hij het op pygmeeen voorzien?
pi_30632331
Geen Belg, geen fransman, en geen pygmeeen ...
Aldus.
pi_30633790
brit <--> eskimo's?
  vrijdag 16 september 2005 @ 13:40:45 #213
113350 franzo
Life is live
pi_30633892
Che Guevarra....hoewel het ook Fidel Castro kan zijn
pi_30634576
Hij lijkt op D.H.Lawrence, maar dat was een schrijver...
pi_30635286
quote:
Op vrijdag 16 september 2005 13:37 schreef Gellius het volgende:
brit <--> eskimo's?
Een brit.
Aldus.
pi_30733365
En dit is een hint:
Aldus.
pi_30815012
Orde Charles Wingate

Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30815558
Ik was net met een hintje bezig maar dat is nu niet meer nodig. Scherp hoor pyl!

http://en.wikipedia.org/wiki/Orde_Charles_Wingate
Aldus.
pi_30817140
Wordt het niet weer eens tijd voor een lekker stoffig wijf?
pi_30817192
Aldus.
pi_30817497
Aldus.
pi_30818081
Ah, een Tsjikkie

medio 20e eeuw aan de fotkwaliteit te zien, dus laten we maar eens een linkje met WW II leggen.
Slaapt winter
en zomer
pi_30818127
Dat ziet er behoorlijk stoffig uit, inderdaad. Hulde. Waar vind je ze toch?

Weer een heldin uit de tijd dat Nederland gebukt ging onder het juk van de Bezetter, Z?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30818277
Mevrouw was niet bezet maar behoorde bij de bezetters. Ze was wel getrouwd, dus toch nog een beetje bezet.
Aldus.
pi_30818317
Oei, tastte ik daar even mis! Ik herkende Het Kwaad niet...........


Kampbewaakstertje?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30818613
quote:
Op donderdag 22 september 2005 11:19 schreef Z het volgende:
Mevrouw was niet bezet maar behoorde bij de bezetters. Ze was wel getrouwd, dus toch nog een beetje bezet.
Dat zag ik natuurlijk meteen. Die lege blik in de ogen is typisch die van iemand die zich verloren heeft in een absolute ideologie. Dat zij desondanks bezet was, doet dat ertoe, was zij 'de vrouw van'?
Slaapt winter
en zomer
pi_30818754
In zekere zin was ze wel een vrouw van, maar dan weer niet van haar man. Ze deed niet aan kampbewaking overigens.
Aldus.
pi_30820572
Gebukt gaan, wat een zalige uitdrukking is dat toch. Maar mevrouw ging niet gebukt, en was dus een bukker. Of zie ik het nu weer verkeerd?
pi_30822294
Die bezetterstypejes hadden toentertijd van die aparte organisaties voor minderheden. De Waffen-SS voor gewapenden, de Hitler-Jugend voor de jeugd, en ga zo maar door. Deze mevroi zal ongetwijfeld ook een clubjes-m'vrouw zijn geweest, de oprichtster van de Bond-voor-NSDAP-tsjikkies-met-een-typediploma of iets van gelijke strekking.

Ja toch?
Slaapt winter
en zomer
pi_30822455
Mevrouw was naïef. En niet echt van haar kwaad bewust.
Aldus.
pi_30822489
quote:
Op donderdag 22 september 2005 13:37 schreef Parabola het volgende:
Die bezetterstypejes hadden toentertijd van die aparte organisaties voor minderheden. De Waffen-SS voor gewapenden, de Hitler-Jugend voor de jeugd, en ga zo maar door. Deze mevroi zal ongetwijfeld ook een clubjes-m'vrouw zijn geweest, de oprichtster van de Bond-voor-NSDAP-tsjikkies-met-een-typediploma of iets van gelijke strekking.

Ja toch?
Je bent er bijna.
Aldus.
pi_30823969
Had m'vrouw van doen met Lebensborn?
Slaapt winter
en zomer
pi_30824044
Nee, maar wel iets met 'Bond-voor-NSDAP-tsjikkies-met-een-typediploma'.
Aldus.
pi_30824113
Deed de schat vrijwilligerswerk vor de BDM?
Helpt waar hij kan!
pi_30824172
Traudl Junge ligt zeker te veel voor de hand he?
Slaapt winter
en zomer
pi_30824406
quote:
Op donderdag 22 september 2005 14:31 schreef Parabola het volgende:
Traudl Junge ligt zeker te veel voor de hand he?
Zo voor de hand liggend dat je het nu pas raadt.
Aldus.
pi_30981832
Dit lijkt me een uitgelezen moment om te gaan slowchatten.
pi_30991877
Jammer dat dat moment al weer zo snel voorbij is.
Aldus.
pi_30992746
Plaatje dan maar.
Aldus.
pi_30992798
Hmmmmmmmm............ik sla deze ronde maar over.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_30992810
Mooi.
Aldus.
pi_31000833
Een ronde overslaan is kennelijk mooi. Wie ben ik om het mooie te laten?
Slaapt winter
en zomer
pi_31001007
quote:
Op woensdag 28 september 2005 15:29 schreef Parabola het volgende:
Een ronde overslaan is kennelijk mooi. Wie ben ik om het mooie te laten?
Pyl weet wie het is. Het idee voor het plaatje ontstond in een ander topic waar Pyl ook post. Maar laat dat 'U', en u, m'neer Paralabola niet weerhouden een gokje te wagen.
Aldus.
pi_31019558
Ruys de Beerenbrouck?
pi_31019754
Deze meneer ziet er toch heel niet uit als een Hollander!
Aldus.
pi_31019832
Wel hoor, ik zag hem vanochtend in de trein.

Dan is hij misschien Engels?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31019896
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:56 schreef Z het volgende:
Deze meneer ziet er toch heel niet uit als een Hollander!
De Beerenbrouck was dan ook een Limburger, Z!

En ik begrijp Lodewijk Napoleon wel:



(Een beter plaatje van Ruys kon ik niet zo gauw vinden, maar toch....)
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_31019915
quote:
Op donderdag 29 september 2005 09:59 schreef Vliegvrager het volgende:
[...]

Dan is hij misschien Engels?
Is the right answer,
Aldus.
pi_31019936
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:02 schreef pyl het volgende:

[..]

De Beerenbrouck was dan ook een Limburger, Z!

En ik begrijp Lodewijk Napoleon wel:

[afbeelding]

(Een beter plaatje van Ruys kon ik niet zo gauw vinden, maar toch....)
Een snor maakt toch nog geen Ruys!
Aldus.
pi_31020661
Staatsman?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31021131
Nee, maar toch een leugenaar.
Aldus.
pi_31023099
quote:
Op donderdag 29 september 2005 10:54 schreef Z het volgende:
Nee, maar toch een leugenaar.
Zijn leugen(s) liggen ten grondslag aan zijn 'claim to fame? '
pi_31023210
Juistem.
Aldus.
pi_31026450
M'neer verviels?
Slaapt winter
en zomer
pi_31026607
Lustmoordenaar?
pi_31027089
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:14 schreef Parabola het volgende:
M'neer verviels?
Wie?
quote:
Op donderdag 29 september 2005 14:20 schreef Johan_de_With het volgende:
Lustmoordenaar?
Er was wel een dode bij betrokken!
Aldus.
pi_31189688
Er begint me nu wel iets te dagen...
pi_31190567
Had mijnheer een typisch 19e eeuwse freakshow waar hij iets met een lijk had uitgevroten?
pi_31197925
Zijn leugen had niet misstaan in een Freakshow.
Aldus.
pi_31198984
Ik zie geen plaatje . Derhalve moet het Pyl wel zijn .
pi_31199095


Nu wel?
Aldus.
pi_31199207
Ha! Een snormeneer. Brits, oplichter, iets met lijken. Hmhm. Geen idee.
pi_31199788
'n Confidence trickster, of belazerde hij de kluit uit goede luim?
pi_31199918
Meneer was amateur wetenschapper, kan dat eigenlijk amateur wetenschapper? Maar goed, meneer puzzelde wat, werd door een hoop mensen serieus genomen, maar bleek uiteindelijk een leugenaar. Z'n bevinding was een hoax.
Aldus.
pi_31201644
Charles Dawson, schepper van de Piltdown mens.
Helpt waar hij kan!
pi_31204142
pi_31206346
quote:
Tja, ik was te laat (klok & klepel verhaal)

Over de nieuwe; ik neem aan dat Dhr. iets met het leger te maken heeft, dus vocht hij ter land ter zee of in de lucht?
pi_31247337
Die bril Dat moet een Amerikaan of een Brit zijn!
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31252247
De baard en bril zijn ontroerende middelen om ons op het verkeerde been te zetten, neem ik aan?
pi_31253803
Vertederend, bedoel ik (eigenlijk).
pi_31256532
Wat een fijn levendig topic is dit eigenlijk
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31256883
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:02 schreef Vliegvrager het volgende:
Wat een fijn levendig topic is dit eigenlijk
Er is in weken niet zoveel gepost als deze week anders!
Aldus.
pi_31256992
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:14 schreef Z het volgende:
Er is in weken niet zoveel gepost als deze week anders!
Ja. Het loopt gewoon storm!
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_31257472
quote:
Op vrijdag 7 oktober 2005 16:18 schreef pyl het volgende:

[..]

Ja. Het loopt gewoon storm!
Hé, pyl.
quote:
Wat een fijn levendig topic is dit eigenlijk
Wat fijn ook dat sommige mensen het natuurlijke ritme van dit topic zo weten te waarderen. Jij zit ook vast altijd in de trein met de walkman op tien te tsjinketsjinketsjinke .

[ Bericht 40% gewijzigd door Gellius op 07-10-2005 16:41:11 ]
pi_31273507
Sommige mensen zijn gewoon sympathieker als ze gebanned zijn.
Helpt waar hij kan!
pi_31279815
Sommige mensen zijn gewoon sympathieker als je gebanned bent.


Gegroet, waarde Gellius en NoSigar.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_31304932
Had hier een tijdje terug iets gelezen over behoefte aan vers bloed. kennelijk alleen om te laten vloeien.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31327785
Abreuve nos sillons, pompompom.

Ah, rust.

.
pi_31334794
quote:
Op woensdag 5 oktober 2005 14:22 schreef _The_General_ het volgende:
[afbeelding]
Dat lijkt me nu echt zo'n Fantasy schrijver.


Verder goede topic. Ik stel voor dat we een limiet van één post per dag instellen.
pi_31336691
quote:
Op maandag 10 oktober 2005 15:19 schreef beeer het volgende:

Ik stel voor dat we een limiet van één post per dag instellen.
Ik hou wel van ironie
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31337689
Ergens getuigt het plaatsen van een plaatje en je daarna in stilte terugtrekken, van een enorme fijngevoeligheid.
De vraag is alleen waar.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_31352897
De man heeft inderdaad een Willy-van-der-Steenderige uitstraling. Het zou me dan ook niks verbazen als het kelderbruinhemd betreft.
pi_31355000
Het zou mij niet verbazen, in ieder geval.
pi_31377231
Zal ik voor vandaag het balletje opgooien?

Fijn, dan combineer ik de suggesties van Vliegvrager en van Gellius en zeg dat meneer vermoedelijk een Ku Klux Klan-leider is (of beter nog: was).

Hoewel, een tweederangs schrijver, zoals beeer veronderstelt, zou natuurlijk ook goed kunnen, zeker gelet op meneers uilebril. Een Amerikaanse Fantasy schrijvende racist dan?

Of dankt meneer zijn plaats in dit eerbiedwaardige topic toch gewoon aan zijn rolletje in Wereldoorlog Twee? De plaatjesplaatser en zijn 'hobby' geven immers alle aanleiding voor zo'n veronderstelling.

Misschien dat de generaal wil overwegen om morgen een hint te geven?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_31381941
Misschien kunnen we iets onaardigs zeggen over een moderator? Dat wil de zaak nog wel eens vlot trekken.
pi_31381979
Voor je het weet zit je in FOT. en daar kom ik vaak zat
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31382152
ZOU HET MISSCHIEN IETSJE RUSTIGER KUNNEN HIER! Tssssssssssss.
Aldus.
pi_31382417
Ach, waar zijn de tijden gebleven dat een CeeënHaa-moderator met veel toeters en vlaggen 'n topic startte over de meest betekenisloze aller Bonapartes en beledigd was als je er wat van zei? Dat waren nog eens tijden.
pi_31382672
Hee, Z.
pi_31382999
Heren, ik ben nog niet zo bekend met de mores hier, maar is het hier gebruikelijk een feauteaubouque zonder feauteaux te voeren?
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31383167
Vlieg, waar hèb je het over?
pi_31383229
Fotoboek van Gellius
Fotoboek van Z
Fotoboek van pyl

Allemaal met zonder feauteaux van [betreffende user].
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_31383286
Oh dat. Tsja. We zijn nu eenmaal niet zo heel erg visueel ingesteld hier bij Raad-je-Plaatje.
pi_31383392
Zal ik een tussenplaatje doen?
Aldus.
pi_31383419
quote:
Op woensdag 12 oktober 2005 13:59 schreef Z het volgende:
Zal ik een tussenplaatje doen?
Ietwat ongerijmd, maar wel verleidelijk.......
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_31383777
Voila.
Aldus.
pi_31384054
Een tsjikkie!

Aziatisch bloed, maar na de big one.

Zij vulde het witte doek met haar wulpse vormen?

edit: he, zien wij daar vliegvraagmeneer? 14.gif voor je site
Slaapt winter
en zomer
pi_31384273
Ach, daar is warempel Parabola! Als een mot op de lamp, zal ik maar zeggen.

Voor ik ga nadenken een gokje: mevrouw Chiang Kai-Shek?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_31384307
'n Russin, dat lijkt me evident. Een stevige rode meid . Is ze chinees?
pi_31384596
Slotje
Slaapt winter
en zomer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')