abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30458685
Ik heb dus hetzelfde als Jesper bij Woningnet (ja wij kennen elkaar, vandaar) maar het is dus niet zo dat het iets met de betaling te maken heeft. Nou ff afwachten wat voorn mail we terug krijgen dan maar. Iig..
Weet iemand hoe het zit met het verbruik van gas en electra? Er staat dat deze kosten variabel zijn maar toch bij de servicekosten in zitten..
pi_30458922
ik zou er toch maar even over bellen maandag, gaat meestal sneller dan een mailtje...volgens mij zijn de kosten voor electra en gas elke maand gewoon hetzelfde, maar er stond in het contract dat ik de key-website af heb iets over het een schatting is van de kosten die ze denken te maken...ik snapte het niet helemaal...maar zoiets doen ze bij een vriendin van mij in noord ook...
pi_30459304
Servicekosten is altijd een voorschot.
Je krijgt immers maar een keer jaar een afrekening van energiekosten.
De woonstichting schat aan de hand van ervaring bv de energiekosten voor het lopende jaar.

1 keer per jaar krijg je een definitieve afrekening.
Het voorschot wat jij betaald hebt en de definitieve kosten worden met elkaar verrekend.
Je kunt dan geld moeten bijbetalen of geld terugkrijgen.
Dat is eens wat anders...
pi_30459798
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:46 schreef Semmy het volgende:
Weet iemand misschien hoe hoog de ruimte is bij het keukenblad.. om een koelkast neer te zetten?
Dat wil ik ook wel weten!
Mijn oom werkt nl. bij mediamarkt en die heb ik opdracht gegeven om es te gaan kijken offie nog wat staan heeft voor me Dus is wel handig om dat even te weten!
Maar ik neem aan een standaard maatje??
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 15:49 schreef Me86 het volgende:

[..]

Uhh ja, dat snap ik... dat was mijn vraag ook helemaal niet. Ik bedoelde, ze zeggen dat we vrijdag erin mogen, maar als dat nou weer een week opschuift DAN hebben we dus teveel betaald... Krijgen we dan weer geld terug... zo bedoelde ik het. Mahjah, dat zullen jullie ook wel niet weten.
Die vraag had ik idd ook al gesteld in het topic, niet zo ver voor jou (antwoord is dat je wat terugkrijgt)
Financieel gezien komt deze verschuiving niet slecht uit, maja...
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:37 schreef Jesper_ het volgende:
ik heb me weken geleden aangemeld bij woningnet omdat me verteld werd dat dat verplicht is (belachelijk btw), maargoed. en daar heb ik dan nooit reactie op gehad, geen mail, geen geld van mijn rekening niks.. ik heb ze al gemail hoe het nu zit maar erg goed geregeld is het daar niet :|.
Iemand anders met ditzelfde gezeik?
Maat van mij heeft ook via SWB eens een kamer gekregen, en hij zei toen bij het contract tekenen dattie het wel had, en hij heeft zn inschrijvingsnummer van SWB gegeven
Heeftie niets meer over gehoord... maar ik ben het met je eens, belachelijk dat dat 'moet'.

Ik doe het dan ook niet, als ik klaar ben met studeren in A`dam dan zal ik wel ergens anders gaan wonen

Nog 2 daagjes ieg

Wie weet wanneer het café en de wasserette e.d. komen??
Blitskikker 8)
pi_30459994
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef Jvvianen het volgende:

Maat van mij heeft ook via SWB eens een kamer gekregen, en hij zei toen bij het contract tekenen dattie het wel had, en hij heeft zn inschrijvingsnummer van SWB gegeven
Heeftie niets meer over gehoord... maar ik ben het met je eens, belachelijk dat dat 'moet'.

Ik doe het dan ook niet, als ik klaar ben met studeren in A`dam dan zal ik wel ergens anders gaan wonen
Het is dus in principe niet nodig om bij Woningnet ingeschreven te staan??? Dan doe ik dat ook niet! Volgens mij kunnen ze het je niet eens verplichten...
pi_30460178
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:45 schreef NY_Giant het volgende:

[..]

Het is dus in principe niet nodig om bij Woningnet ingeschreven te staan??? Dan doe ik dat ook niet! Volgens mij kunnen ze het je niet eens verplichten...
Naar mijn idee niet, ik ga me er ook tegen verzetten... ik zal wel effe zeggen dat ik niet eens in adam WIL wonen na mn studie

Blijft krankzinnig dat ze dat je aansmeren, a 50 euri...
Blitskikker 8)
pi_30460352
ik wil niet zeuren, maar er staat overal dat het verplicht is om bij woningnet ingeschreven te staan....ik vind het ook belachelijk maar zou toch vervelend zijn als je maandag niet mag tekenen omdat je geen registratienummer hebt van woningnet...
pi_30461164
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:51 schreef Jvvianen het volgende:

[..]

Naar mijn idee niet, ik ga me er ook tegen verzetten... ik zal wel effe zeggen dat ik niet eens in adam WIL wonen na mn studie

Blijft krankzinnig dat ze dat je aansmeren, a 50 euri...
Verzetten heeft geen zin, deze inschrijving heeft een juridische reden. Dat hangt namelijk samen met zgn campuscontract. Er staat ook in je huurcontract straks dat je moet ingeschreven staan bij woningnet. Geen inschrijving, geen huurcontract, geen keetwoning.

Je kunt je echter ook pas inschrijven als je het contract daadwerkelijk tekenen gaat, dmv een machtiging. Dus als dat nu niet lukt is dat verder geen probleem.
Je registratienummer bij studentenwoningweb wordt hetzelfde inschrijfnummer bij woningnet.

Oo ja en nadat je eenmaal in Amsterdam woont wil je er niet meer weg
Dat is eens wat anders...
pi_30462069
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 17:31 schreef Sjoerf het volgende:

[..]

Lijkt me verstandig om je in ieder geval in te schrijven bij woningnet en studentenwoningweb. Eind 2005 gaan ze de laatste woning oplevering zoals het er nu uitziet. Wil je later nog zo'n woning moet je wachten tot er weer iemand uit gaat. Op dat moment komt die woning op de website van studentenwoningweb te staan en reageren hier waarschijnlijk 50 mensen op. Degene die het langst staat ingeschreven bij studentenwoningweb krijgt dan ook de woning. Hoe langer je ingeschreven staat, hoe beter.

Je hebt trouwens nu veel meer kans op zo'n woning, omdat er in een korte tijd veel nieuwe woningen bijkomen. Het zal in juni dus een stuk moeilijker zijn.
Ik begrijpt het systeem, echter begint mijn studie natuurlijk pas volgend jaar september, dus een woning eind 2005 is een beetje overdreven. Was wel van plan om vanaf februari/maart serieus rond te gaan kijken en desnoods al wat te huren.
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_30462374
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:46 schreef Pizza_Shooter het volgende:

[..]

Ik begrijpt het systeem, echter begint mijn studie natuurlijk pas volgend jaar september, dus een woning eind 2005 is een beetje overdreven. Was wel van plan om vanaf februari/maart serieus rond te gaan kijken en desnoods al wat te huren.
Schrijf je in ieder geval zo snel mogelijk in bij studentenwoningweb, duwo en woningnet. Dat geeft je zoveel meer kans en moet je toch doen. Een langere inschrijfduur maakt het zoveel makkelijk als je uiteindelijk echt een woning zoekt.
pi_30463215
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:55 schreef Sjoerf het volgende:

[..]

Schrijf je in ieder geval zo snel mogelijk in bij studentenwoningweb, duwo en woningnet. Dat geeft je zoveel meer kans en moet je toch doen. Een langere inschrijfduur maakt het zoveel makkelijk als je uiteindelijk echt een woning zoekt.
Dat kan inderdaad geen kwaad, dank voor de tip.
- Beverly Sills
pi_30463402
Kan iemand me nu al vertellen hoe ik plaatjes kan uploaden?
pi_30463755
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 20:28 schreef Semmy het volgende:
Kan iemand me nu al vertellen hoe ik plaatjes kan uploaden?
Gratis account aanmaken bij ImageShack en vervolgens je plaatjes daar neer zetten.
- Beverly Sills
pi_30463787
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 18:38 schreef Jvvianen het volgende:

Wie weet wanneer het café en de wasserette e.d. komen??
ik heb zn vaag vermoeden dat dat ook nog heel heel lang gaat duren , als alle wonningen al geplaatst zijn ofzo, net als met het internet wat er niet in het begin is
pi_30465566
hier mijn ontwerp, (hoop dat plaatje een beetje werkt:P)

pi_30465673

En dit wordt dan mijn kamer, mogelijk
pi_30467935
allebei de balkondeur geblokkeerd? handig.. of gaat die toch naar buiten open?
pi_30470286
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 22:23 schreef Sven- het volgende:
allebei de balkondeur geblokkeerd? handig.. of gaat die toch naar buiten open?
Naar binnen. .

En dat gat voor de koelkast is gewoon voor een standaardtafel model! Dat past, ik heb het opgemeten .

[ Bericht 8% gewijzigd door Nouk op 11-09-2005 12:51:27 ]
pi_30470392
Hier mijn eerste ontwerp met een toegankelijk balkon. Leek me toch wel handig voor rokende visite.

Groot:
http://www.xs4all.nl/~juad/Kamer1.jpg

Op deze manier is er plek voor een 2 persoons bed en een ruime bank. Ook kan je zo gewoon een tv of computer kwijt en in de keuken een ruime tafel. Het is misschien wel een beetje veel in de lengte zo waardoor het niet echt breder lijkt dan dat het is, maarja smal is het nou eenmaal.

Eigenlijk moet ik stoppen met die tekeningen, kan nu niet echt meer wachten...
pi_30471018
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 19:55 schreef Sjoerf het volgende:

[..]

"Als je inschrijft bij StudentenWoningWeb ga je een verbintenis aan met zowel De Key als DUWO."

Apart inschrijven voor DUWO lijkt me niet nodig dus?

En weten jullie 100% zeker dat je voor die keetwoningen ook een account bij woningnet moet hebben..? Naar mijn weten is dat totaal niet van belang voor deze containers namelijk..

Edit: ik lees net dat je voor een campuscontract inderdaad een inschrijving van WoningNet moet bezitten. Voor tijdelijke contracten geldt dat niet. Worden de containerwoningen dus afgesloten via een campuscontract?
pi_30472063
Nee de deur gaat NAAR BINNEN toe open.. ff dat het voor iedereen duidelijk is.
En ach, dan zet ik de bank maar een beetje schuin neer

Edit; zie nu al bij verschillende mensen dat het 2persoonsbed net zo breed is als de muur.
Het muurtje is 1.35 meter (als ik het goed heb) en ik ben nog geen 2persoonsbed tegen gekomen die zo smal is.
pi_30472169
quote:
Op zaterdag 10 september 2005 23:29 schreef Nouk het volgende:

[..]

Naar buiten.
ik geloofdat de deur toch echt naar binnen open gaat hoor, maarja dat balkon is 1x1 hoe vaak kom je daar nu .

en studentenwoningweb is toch van DeKey en Intermezzo? niet DUWO, voor zover ik weet.

// ik zie het al, duwo en intermezzo zijn samen, vandaar dus

[ Bericht 7% gewijzigd door Jesper_ op 11-09-2005 00:38:24 ]
pi_30478070
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:25 schreef Semmy het volgende:

Edit; zie nu al bij verschillende mensen dat het 2persoonsbed net zo breed is als de muur.
Het muurtje is 1.35 meter (als ik het goed heb) en ik ben nog geen 2persoonsbed tegen gekomen die zo smal is.
Ik heb zelf een tweepersoonsbed van 1.40. En dit is de smalste maat voor een tweepersoonsbed. Bij de meeste mensen zal het bed dus iets uitsteken t.o.v de muur.

En het contract dat je afsluit is inderdaad een campuscontract. Je moet je dus ook inschrijven bij woningnet (helaas..)
pi_30478232
quote:
Op zondag 11 september 2005 00:25 schreef Semmy het volgende:

Je hebt ook extra knusse 2 persoons bedden, of eigenlijk extra ruime 1 persoonsbedden van 1,20 breed. Twijfelaars.

Waarschijnlijk koop ik een bed van 1,40, dan steekt het maar een beetje uit. Een bed van 1,60 lijkt mij in ieder geval geen goed idee...
pi_30478598
quote:
Op zondag 11 september 2005 11:24 schreef Sjoerf het volgende:

[..]

Je hebt ook extra knusse 2 persoons bedden, of eigenlijk extra ruime 1 persoonsbedden van 1,20 breed. Twijfelaars.

Waarschijnlijk koop ik een bed van 1,40, dan steekt het maar een beetje uit. Een bed van 1,60 lijkt mij in ieder geval geen goed idee...
Inderdaad, twijfelaartjes zouden het hier perfect doen..

Maja kom ik weer aanzetten met mn getrouwde stellen bed, van 180 bij 200
Blitskikker 8)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')