Hier volgt mijn verslag van Boedapest!
Hier staan al mijn foto's en
hier de filmpjes.
Het is vrijdagochtend en ik vertrek samen met Joost naar Schiphol. Na een wat moeizame start met het ophalen van de tickets (40min wachten
![]()
) verliep de rest allemaal vlot en konden we boarden. We hadden hem eerder al herkend en in het vliegtuig zat hij 2 rijen voor ons, Junkie XL! Joost heeft geprobeerd nog wat CDR's te jatten maar helaas
![]()
.
Na een rustige vlucht waren we er dan eindelijk, Budapest Ferihegy Airport! We werden opgehaald door Peter (InterCity) en Christian Slater (tevens dj en vrij bekend in Boedapest) en die brachten ons naar het hotel. Na het luisteren van wat platen gingen we met het openbaar vervoer naar een gigantisch winkelcentrum om te eten en te meeten met Özgür Can in Dokk Café. Na een pizza voor mij (goulash hadden ze niet
![]()
) en een typisch Hongaars gerecht voor Joost zijn we het centrum ingegaan om nog even een biertje te pakken maar dat bleek niet zo eenvoudig
![]()
. Na een uur lopen door de regen, een bijna ruzie met een problemen-zoekende stripclubeigenaresse (
![]()
) hadden we nog steeds geen echt biercafé gevonden, laten we het er maar op houden dat we in het verkeerde gebied waren! Na een tramritje zijn we met de taxi naar een groot club complex gegaan. Hier zijn zo'n 15 clubs aanwezig op een gigantisch feest eiland! Elke zomer kan je hier de hele week feesten op heerlijke (voornamelijk) underground muziek en het mooie is, in alle clubs is er gratis toegang! Jammer dat het zo ver weg is anders had ik het wel geweten
![]()
. We hadden weer afgesproken met Özgür en consorten in een club dus daar gingen we naartoe. Het bleek een boot te zijn en bij binnenkomst was het gewoon een kleine Ocean Diva, top geluid, top muziek en een top sfeer, zoiets vind je niet in Nederland! Boven op het deck hebben we een tijd gepraat en gezopen met Özgür Can, een erg relaxte gast!
Rond 1 uur gingen Peter en Christian er vandoor en Joost en ik zeiden na 1 bierje een taxi te pakken. Tsja, dat werden er dus 3 extra! We hebben heerlijk staan stampen op de boot samen met vele Hongaren
![]()
. Helaas werd het toch echt tijd om te gaan, teruglopend naar de taxistandplaats moesten we onszelf dwingen om niet een andere club binnen te stappen, wat een feest daar! Na een iets te lange en prijzige taxirit wegens een communicatiefoutje kwamen we aan bij ons hotel en ploften we neer.
Zaterdag, de grote dag is aangebroken! Na een maand regen (hebben wij ons laten vertellen) was het die dag wonder boven wonder fantastisch weer! 24 graden en zeer zonnig
![]()
. We moesten er weer op tijd uit en na een redelijk ontbijt op naar de truck. Bij het betreden van het grote plein begon de adrenaline te komen, overal waren mensen de laatste voorbereidingen aan het treffen voor de trucks en knalde er al erg fijne muziek uit sommige speakers. Na een vluchtige inspectie van onze truck hadden we nog flink tijd over om rond te kijken en wat te eten. Na een typisch Hongaarse maaltijd (McDonald's) vertrokken wij richting de grote straat waar alle trucks verzamelden. Nadat we op de Mystery truck gestapt waren werd het tijd om in de gigantische rij (zo'n 50 trucks!) aan te sluiten. Langzamerhand werd het ook op onze truck drukker en iedereen was er klaar voor! Oorspronkelijk zouden we om 2 uur moeten beginnen maar wegens de drukte bereikten we dé straat pas rond 4 uur maar toen kon het dan ook echt beginnen!
We reden een gigantische mensenmassa in en de sfeer was gelijk top! Heerlijke trance platen kwamen voorbij en ik bleef me steeds maar verbazen over het aantal mensen dat op de been was.
Na een paar uur feesten en genieten gingen Joost en ik even van de truck om Özgür te zien en een biertje te halen. De sfeer op de (overigens erg mooie!) Free Magazine truck was helaas beneden het nulpunt gezakt want de stroom installatie had het begeven! Of ze het uiteindelijk nog gerepareerd weet ik niet maar het was wel erg zonde.
Na het halen van bier terugelopen naar de Mystery truck waar de sfeer ineens 10x beter was geworden! De dj op dat moment hield ervan de platen flink op te pitchen dus het was flink knallen! Meebleren met Shivers, beuken op World Of Godd, wat een geweldig feest!!
![]()
. Toen ik dacht dat het niet beter kon kwamen we aan op het grote plein waar alle trucks verzamelden, nouja, plein, er waren alleen maar mensen en trucks te zien! Beautiful Things werd ingemixed (wat overigens een flinke commerciële hit is daar!) en nooit eerder was deze plaat zo toepasselijk, kippenvel! We hadden ons eindpunt bereikt, de lichten gingen aan en de finale was begonnen!
Het is daar erg normaal om op straat een fles champagne te nuttigen dus dat deze wij ook! Genietend van de heerlijke platen gedraaid door Christian Slater was het dan eindelijk tijd voor onze helden! Joost van den Berg vs. InterCity! Van begin tot eind was het knallen, de perfecte afsluiting van de parade! Het was bijna 10 uur en terwijl Joost en Peter nog bezig waren werd er prachtig vuurwerk afgestoken, WOW!
![]()
Iets na tienen was het helaas toch echt tijd om te stoppen en werd met de klanken van Ayu - Appears de set beëindigd.
Na een wandeling en een taxiritje arriveerden we bij een 'dans' café waar joost nog zou gaan draaien. Om een onduidelijke reden was het niet zo druk maar Joost heeft toch nog een uurtje erg lekker gedraaid! Het allerlaatste op onze agena was een bezoek aan de grote Home Club waar we nog de laatste 40min van Özgür's set mee konden pakken en het was uiteraard weer flink knallen! Na Özgür was het de beurt aan Global Underground dj Lee Burridge. Helaas was het heel erg heet binnen en hadden we nu toch echt onze laatste energie gebruikt dus zijn we terug naar het hotel gegaan voor nog 4 uurtjes slaap.
Zondag, 19 graden en het regende flink, we hebben dus enorm geluk gehad met de parade! We worden om half 11 terug gereden naar het vliegveld en daar nemen we afscheid van Peter en Christian. De economy class was vol dus moesten we 'helaas' business class vliegen, een goede manier om dit topweekend in stijl te eindigen!
Dit is echt een van de gaafste dingen die ik ooit heb meegemaakt, volgend jaar ben ik er zeker weer bij!
![]()
"Kijk hem daar nu harken op z'n buitenblad met z'n mijnwerkersgezicht"