abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30216632
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:50 schreef Gert het volgende:
maar ze doet niet iets wat niet mág.
Da's op zich weer een leuke. je mag kinderen niet op tv laten zien enzo (dat onderzoek door weet ik wat voor ministerie) maar als dit als werk wordt gezien mag je iid niet roken dan kan zij wel niet werken zelfs maar er is toch een werkvloer met camera's waarvoor technici en onduidelijke figuren als Calvobbes aanwezig zijn en dat moet rookvrij zijn met duidelijk afgezonderde plaatsen voor als je wel mag roken
  vrijdag 2 september 2005 @ 22:57:25 #202
521 ruby
Hell yeah!
pi_30216648
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:47 schreef Ethel het volgende:

[..]

Je vergeet dat iedereen er net in zit en nog aardig is tegen iedereen. Geroddel komt nu pas een beetje op gang, maar tot nu toe hield iedereen zijn irritaties gewoon voor zich. Dus echte meningen weet je nog niet, dat komt er later pas uit denk ik.
Nee, dat vergeet ik juist niet , want nu is iedereen nog oke tegen haar... maar voor hoe lang dus?
Wanneer zullen de irritaties boven tafel komen?
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  Moderator vrijdag 2 september 2005 @ 22:59:19 #203
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30216687
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:54 schreef Ethel het volgende:

[..]

Je hebt wel gelijk dat het haar niet kan schelen wat ik denk. Maar ik denk dat het haar wel kan schelen wat "Nederland" van haar vindt.
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk. Ze zal er eerder recalcitranter van worden.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_30216799
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:50 schreef Gert het volgende:
Ben ik het fundamenteel mee oneens. Een volwassene heeft zelfbeschikkingsrecht. Ze doet weliswaar iets wat als not done wordt beschouwd door vrijwel iedereen, maar ze doet niet iets wat niet mág.
Jij noemt het "helpen". Dat is prima, ik heb er uiteraard geen problemen mee als ze Tanja een stoppen-met-roken cursus aanbieden via Stivoro of zo. Maar onder "helpen" versta ik niet: haar chanteren met verlaging van het prijzengeld, extra nominaties e.d.
Met die 2e wet heb je overigens wel een een punt, maar laat Talpa dan ook ballen tonen, en het huis rookvrij verklaren. Voor álle bewoners.
Zelfbeschikkingsrecht of niet. Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.

Ze doet wel degelijk iets wat niet mag. Verloskundigen e.d. hebben haar allen gezegd dat ze moet stoppen met roken. Dat ze haar niet kunnen dwingen is jammer, maar de deskundigen hebben wel degelijk gezegd dat roken niet mag. Dat ze desondanks door blijft roken is onverantwoordt en daarom vindt ik verantwoordt als er hardere maatregelen worden getroffen om de baby te beschermen. En hard, ach wat is hard, de maatregelen die genomen kunnen worden zijn hoogstens psychisch hard omdat ze niet meer mag roken, maar verder vindt ik het vrij menselijk allemaal. En net als ze vroeger zeiden, "wie niet luisteren wil moet maar voelen". Tja, als zij het niet eens voor de baby kan laten om te roken, laat het haar dan voelen via prijzengeld of haar verblijf in het huis. Misschien begrijpt ze het dan wel. Het kan me niet schelen hoe ze haar zover krijgen om te stoppen met roken, als ze maar stopt. Desnoods geven ze haar een ton.

Ik hoop dat Talpa dan ook ingrijpt. Wellicht met andere motieven (imago ipv gezondheid baby), maar het gaat om het resultaat.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 2 september 2005 @ 23:07:33 #205
862 Arcee
Look closer
pi_30216877
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:59 schreef Gert het volgende:
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk.
Precies, het is echt iemand die stevig in d'r schoenen staat.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_30216918
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:59 schreef Gert het volgende:
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk. Ze zal er eerder recalcitranter van worden.
In eerste instantie zal ze wellicht recalcitranter worden, daar heb je gelijk in, tot ze inziet dat mensen van haar rookgedrag kosten, als dat echt tot haar doordringt, dan baalt ze zeer. Ze wil in de playboy en bekend worden, als dat je ambities zijn, dan ben je volgens mij redelijk omgevingsgevoelig (nieuw woord, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel).

En rechten willen gaan studeren, klinkt leuk. Maar eerst eens zien hoe ze dat uberhaupt wil combineren met het krijgen en zorgen van een kind. Daarnaast is het de vraag hoe ze het er vanaf brengt. En tot slot zegt het niks over ambities, want zo ontzettend veel studenten die niet weten wat ze willen studeren gaan rechten of bedrijfskunde doen. Wat ik daarmee wil zeggen is, dat "rechten gaan studeren" ook gewoon voor sommigen leuk en ambitieus klinkt. Heeft iemand enige motivatie gehoord waarom ze rechten wil gaan studeren?
  Moderator vrijdag 2 september 2005 @ 23:19:30 #207
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30217162
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Ze doet wel degelijk iets wat niet mag.
Nee, ze doet iets wat haar sterk wordt áfgeraden. Als het niet mág dan kun je de politie er op af sturen.
Het punt dat ik wil maken is dat het zelfbeschikkingsrecht van volwassenen gerespecteerd moet worden, zélfs als ze volgens anderen moreel ontoelaatbaar gedrag vertonen. De grenzen die we hierbij afgesproken hebben, liggen vast in de wet.
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:07 schreef Arcee het volgende:

[..]

Precies, het is echt iemand die stevig in d'r schoenen staat.
Niet sterk in je schoenen staan kan júist een reden zijn om recalcitrant te zijn.
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_30217211
BB moet gewoon helemaal geen sigaretten meer verstrekken aan de bewoners. Probleem opgelost.
Wordt de rest ook meteen gezonder
pi_30217701
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:19 schreef Gert het volgende:

Nee, ze doet iets wat haar sterk wordt áfgeraden. Als het niet mág dan kun je de politie er op af sturen.
Het punt dat ik wil maken is dat het zelfbeschikkingsrecht van volwassenen gerespecteerd moet worden, zélfs als ze volgens anderen moreel ontoelaatbaar gedrag vertonen. De grenzen die we hierbij afgesproken hebben, liggen vast in de wet.

Niet sterk in je schoenen staan kan júist een reden zijn om recalcitrant te zijn.
Ik denk dat het principe van het zelfbeschikkingsrecht niet bedoeld is om het gedrag van bv een Tanja te rechtvaardigen...

Met je laatste punt heb je helemaal gelijk!
  Moderator vrijdag 2 september 2005 @ 23:46:13 #210
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30217894
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:40 schreef Ethel het volgende:

[..]

Ik denk dat het principe van het zelfbeschikkingsrecht niet bedoeld is om het gedrag van bv een Tanja te rechtvaardigen...
Moreel niet. Juridisch wel.
Zolang Tanja geen wetten overtreedt, of door een psychiater wilsonbekwaam wordt bevonden, mag zij handelen zoals het haar goeddunkt. Gelukkig wel. Want dat betekent dat jij en ik dat ook mogen.
  vrijdag 2 september 2005 @ 23:47:42 #211
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30217943
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 23:46 schreef Gert het volgende:

[..]

Moreel niet. Juridisch wel.
Zolang Tanja geen wetten overtreedt, of door een psychiater wilsonbekwaam wordt bevonden, mag zij handelen zoals het haar goeddunkt. Gelukkig wel. Want dat betekent dat jij en ik dat ook mogen.
En dat is maar goed ook, want als je iets aan die paar sigaretten wilt gaan doen, dan is het einde zoek. Dan moet je iedere dag scherp controleren wat ze eet, je moet controleren of ze wel voldoende slaapt.. je moet controleren of ze wel in een buurt woont waar de lucht niet zo erg vervuild is... enz enz
My soul is painted like the wings of butterflies
  vrijdag 2 september 2005 @ 23:56:37 #212
6941 APK
Factual, I think.
pi_30218220
quote:

Zelfbeschikkingsrecht of niet. Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.
Als dat naar aanleiding van een paar sigareten wettelijk vastgelegd moet worden, dan wil ik ook graag wetelijk vastgelegd zien dat moralistische mutsjes zoals jij zich niet voort mogen planten.

Kom op zeg. Okay, gezond is het misschien niet maar het maakt haar nog geen moordenaar.
Als ze nu plotseling zou bezwijken onder de terreur van Gezond Verstandkrant Nederlanders heb je de kans dat ze nog veel verder in de stress schiet.

Vergeet niet dat de ouders of grootouders van een groot gedeelte van de mensen die in dit topic posten ook gerookt hebben. Tenzij er massaal gelogen wordt zijn dat ook niet allemaal lilliputers met astma en een hazenlip.

Oh, nog vergeten: Een wettelijk verbod op auto's. Schadelijk voor baby's joh, al die uitlaatgassen.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
pi_30219018
APK, begrijp ik het nu goed en ben je de schadelijke effecten van het roken aan het bagatalliseren?
Sorry, maar ik had je hoger ingeschat. Ga me nou niet vertellen dat roken niet zo schadelijk is voor de (ongeboren) baby.

Hier ga ik dan verder ook nieteens op in.
  zaterdag 3 september 2005 @ 00:37:23 #214
6941 APK
Factual, I think.
pi_30219220
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:29 schreef Ethel het volgende:
APK, begrijp ik het nu goed en ben je de schadelijke effecten van het roken aan het bagatalliseren?
Sorry, maar ik had je hoger ingeschat. Ga me nou niet vertellen dat roken niet zo schadelijk is voor de (ongeboren) baby.
Ik zei toch dat het volgens mij niet gezond is...
Verder lijkt het mij niet nodig om de rest te herhalen.

En ophouden met dat je mensen hoger had ingeschat, dat is een non-argument.
Eigenlijk jammer dat jij niet door de selectie bent gekomen.
pi_30219385
Het lijkt me verder ook niet nodig om erop door te gaan.
  Moderator zaterdag 3 september 2005 @ 01:13:50 #216
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30220093
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 00:29 schreef Ethel het volgende:

Hier ga ik dan verder ook nieteens op in.
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt waar het hier fundamenteel om draait:

- Ja, roken is slecht voor de baby
- Ja, Tanja heeft het recht om door te blijven roken.

Dat zal jou waarschijnlijk tegenstrijdig overkomen, maar dat is het niet.
Mensen mogen domme dingen doen, zolang ze geen wet overtreden.
Waarbij "dom" een subjectief begrip is. Nu zal er weinig discussie zijn over het feit dat roken tijdens een zwangerschap stom is, maar over de [i]risico's [i] daarvan verschillen de meningen al behoorlijk.

De enige andere uitweg, behalve de wet, is een verklaring van wilsonbekwaamheid door een psychiater. Zo'n verklaring geeft een psychiater niet eens af bij zware alcoholisten die voor de tweede keer met een delirium zijn opgenomen, laat staan bij een vrouw die doorrookt tijdens zwangerschap.
  zaterdag 3 september 2005 @ 01:23:20 #217
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30220296
Dat gezeik over die paar sigaretjes die Tanja rookt blijft hilarisch...
  Moderator zaterdag 3 september 2005 @ 01:27:13 #218
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30220380
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 01:23 schreef scanman01 het volgende:
Dat gezeik over die paar sigaretjes die Tanja rookt blijft hilarisch...
Minder hilarisch is het dat dit topic zo lekker loopt terwijl een potentieel top-topic als Scanman!!! Tietuh! Deel 1 wegkwijnt wegens gebrek aan materiaal.
  zaterdag 3 september 2005 @ 02:23:48 #219
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30221555
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 01:27 schreef Gert het volgende:

[..]

Minder hilarisch is het dat dit topic zo lekker loopt terwijl een potentieel top-topic als Scanman!!! Tietuh! Deel 1 wegkwijnt wegens gebrek aan materiaal.
Daar hebben we nu iets aan gedaan
  zaterdag 3 september 2005 @ 03:01:35 #220
6941 APK
Factual, I think.
pi_30222148
quote:
Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.
: Willen alle bewoners de Tanja checken?
pi_30223384
Maar Ethel, hoe zie je dat dan voor je? Een soort 1984-staat die alle zwangere vrouwen in de gaten houdt en zodra ze iets doen wat niet goed is voor het ongeboren kind worden ze opgepakt? Of nog beter, alle zwangere vrouwen tijdens de zwangerschap- en borstvoedingsperiode in een soort quarantaine zetten zodat ze de hele tijd geobserveerd kunnen worden?
mooi he, alles
  † In Memoriam † zaterdag 3 september 2005 @ 09:57:13 #222
43556 miss_dynastie
pi_30223848
quote:
Hoe wil je dat in hemelsnaam wettelijk regelen Je kan hooguit verbieden om met je met je overduidelijk zwangere buik (ik denk dat Tanja e.e.a. nog wel kan maskeren met wijde kleding) rokend in het openbaar te begeven, maar that's it. Ik ben in elk geval niet bereid tijdens een zwangerschap of welke fase van mijn leven dan ook camera's in huis op te hangen zodat iemand (ja, wie eigenlijk? De wetgever? Een stichting brein, maar dan voor baby's?) kan controleren of ik al dan niet rook. Dat zou pas echt 'big brother is watching you' zijn.
pi_30223979
Jullie moeten er ook niet letterlijk en te diep op ingaan, want daar kan ik ook geen antwoord op geven, ik heb "de nieuwe wetten voor zwangeren" ook niet uitgewerkt.
Ik probeerde een antwoord te geven op de discussie omtrent het zelfbeschikkingsrecht. Dat die wet ervoor zorgt dat baby's soms bloot worden gesteld aan schadelijke stoffen, en dat is jammer.

Ik bedoel dus ermee te zeggen dat een zwangere gewoon geen dingen moet doen die overduidelijk slecht zijn voor de baby, zoals roken en drinken. En dat zo iemand daar best eens goed op aangesproken mag worden door de medemens (lees: Talpa kan best maatregelen in het spel verwerken).

Begrijp je?
pi_30227787
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 22:06 schreef Luchtbel het volgende:
iets in me zegt echt; kan iemand alsjeblieft voor haar gaan zorgen, haar hier doorheen trekken want dat zie ik niemand in dat huis echt doen als puntje bij paaltje komt. Ze heeft het zo overduidelijk nodig.
Ja, en dat is het tragische van het hele Tanja-verhaal inderdaad.

Haar eigen moeder die zegt: "stop haar in het BB-huis, dan wordt er tenminste goed voor haar gezorgd" (Ze had net zo goed zelf een paar keer per week lekker voor d'r kunnen koken, en wat helpen in huis of zo. Kortom, haar eigen moeder weet al niet wat zorgen is).

Het feit alleen dat er gezorgd moet worden voor Tanja is iets diep tragisch. Over 2 maanden is ze zelf moeder. Als je ziet hoe afhankelijk ze is van anderen, hoe kinderlijk ze zich gedraagt, hoe moet ze straks voor haar eigen kind zorgen? Ze is nu al amper in staat voor zichzelf te zorgen. Ze wordt moeder!

En alle voorbereidingen op de komst van de baby, hoe staat het daar mee? Tis niet perse zo dat ze bevalt in het BB-huis, ze kan er uit gestemd worden. En tja, er is een leven na het BB-huis sowieso. Is er een kamertje voor de baby, zijn er spullen in huis? Ik ben zelf zwanger en zie hoeveel voorbereidingen ik treffen moet. Hoe zit dat ondertussen met Tanja?

Ik vind het wegduiken in zo'n huis onder druk van je moeder zoiets onvolwassens. De zwangerschap gaat er niet mee weg, het feit dat je de rest van je leven voor een kind moet zorgen gaat er niet mee weg.

Tis zelf nog een kind van een ook nog onvolwassen moeder. Wat moet dit in godsnaam worden allemaal? Er is ook nog een straks, niet alleen een nu.
  Moderator zaterdag 3 september 2005 @ 13:23:39 #225
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30227946
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:15 schreef Tinkerbell het volgende:
En tja, er is een leven na het BB-huis sowieso. Is er een kamertje voor de baby, zijn er spullen in huis?
Allemaal ingericht. Ze heeft uitgebreid verteld hoe de kleurstelling van de babykamer is etc. Alleen ik ben de details weer vergeten dus ik kan het je niet vertellen, sorry.
quote:
Tis zelf nog een kind van een ook nog onvolwassen moeder. Wat moet dit in godsnaam worden allemaal? Er is ook nog een straks, niet alleen een nu.
Dat is waar, maar Tanja is een van de dúizenden moeders die nauwelijks voorbereid, onbezonnen of per ongeluk aan het moederschap beginnen. Over het algemeen zorgt het moeder-instinct er echt wel voor dat het allemaal wel goed komt en dat de baby de zorg krijgt die het nodig heeft.
Maar soms ook niet. Misschien is Tanja wel een moeder die haar kind gaat verwaarlozen. Maar ik denk niet dat we dat nu al kunnen bepalen, al geef ik toe dat ze verontrustende signalen afgeeft.
  zaterdag 3 september 2005 @ 13:27:33 #226
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_30228033
Mensen die zichzelf al niet eens kunnen verzorgen moeten geen kind krijgen. Maar moeders overdrijven wel vaker dus misschien valt het in werkelijkheid mee. Al vind ik Tanja tot nu toe ook niet het schoolvoorbeeld van verantwoord ouderschap.
pi_30228118
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:23 schreef Gert het volgende:

[..]

Allemaal ingericht. Ze heeft uitgebreid verteld hoe de kleurstelling van de babykamer is etc. Alleen ik ben de details weer vergeten dus ik kan het je niet vertellen, sorry.
Oh gelukkig, das mooi dan. De kleurstelling interesseert me verder niet
quote:
Dat is waar, maar Tanja is een van de dúizenden moeders die nauwelijks voorbereid, onbezonnen of per ongeluk aan het moederschap beginnen. Over het algemeen zorgt het moeder-instinct er echt wel voor dat het allemaal wel goed komt en dat de baby de zorg krijgt die het nodig heeft.
Daar doe je wel heel makkelijk over hoor, Gert, over dat moeder-instinct. Of dat altijd maar inkickt moet je maar afwachten. Maar daar gaat het me dan ook niet zo om.

Maar het feit dat ze zich zo kinderlijk gedraagt terwijl ze bijna moeder is, dat baart me zorgen. Het feit dat er voor haar gezorgd moet worden, dat baart me zorgen. Jou niet?
quote:
Maar soms ook niet. Misschien is Tanja wel een moeder die haar kind gaat verwaarlozen. Maar ik denk niet dat we dat nu al kunnen bepalen, al geef ik toe dat ze verontrustende signalen afgeeft.
Ik beweer toch nergens dat ze dat zou kunnen gaan doen? Sterker nog, zover waren mijn gedachten nog niet eens gegaan . Ik zat zelf nog in de zwangerschap te denken, nog niet eens perse na de bevalling!
  Moderator zaterdag 3 september 2005 @ 13:37:43 #228
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_30228243
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik beweer toch nergens dat ze dat zou kunnen gaan doen? Sterker nog, zover waren mijn gedachten nog niet eens gegaan . Ik zat zelf nog in de zwangerschap te denken, nog niet eens perse na de bevalling!
Er is ook nog een leven na Big Brother, schreef je, ik liet mijn gedachten daarover vast gaan.
Anyway, mijn God, De BB-productie heeft wel wat uitgezocht zeg. Ik zie steeds dat beeld voor me van een juichende Hummie nadat Tanja haar intake-gesprek heeft gehad, een volle asbak achterlatend.
pi_30228253
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:37 schreef Gert het volgende:

[..]

Er is ook nog een leven na Big Brother, schreef je, ik liet mijn gedachten daarover vast gaan.
Anyway, mijn God, Hummie heeft wel wat uitgezocht.. ik zie steeds dat beeld voor me van een juichende Hummie nadat Tanja haar intake-gesprek heeft gehad, een volle asbak achterlatend.
pi_30229508
Tanja zei gisteren dat ze ws een overbezorgde moeder gaat worden.
Ze zal haar kindje (...) geen moment uit het oog verliezen, er mag dus niet gerookt worden in de omgeving vh kindje, eerst handenwassen als je het oppakt en ze vindt dat een goede moeder moedermelk MOET geven, en niet de fles, dat je heel gezond eten moet zelf, vanwege die borstvoeding, alleen ze vond het wel jammer dat ze zolang ze borstvoeding geeft nog steeds niet of weinig mag roken volgens de verloskundige en niet gewoon weer een pakje per dag.

Ik heb het idee iik wel, dat Tanja een overbezorgde moeder gaat worden, maar dan van de verkeerde dingen een punt gaat maken, en essentielere dingen ms juist weer laat.

En nogmaals, hoe treurig ben je als moeder/oma dat je wel opmerkt dat je zwangere dochter het niet 'goed doet' in haar eentje, maar dan niet zelf ingrijpt door bij te springen, maar haar opgeeft voor BB
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:38:49 #231
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_30229642
Ja die moeder, echt het lijkt me ook zo raar als die baby bijvoorbeeld drie weken is als ze het huis uit moeten ofzo. Wie gaat ze opvangen? Wie gaat d'r helpen, wie gaat d'r even opbellen om te vragen of het wel gaat?

Gister zei ze ook een paar keer; het komt wel goed, dat voel ik. Ik zie het wel maar het komt goed.

Nou als mensen dat soort dingen gaan roepen is het over het algemeen juist helemaal mis
pi_30229794
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:34 schreef milagro het volgende:

En nogmaals, hoe treurig ben je als moeder/oma dat je wel opmerkt dat je zwangere dochter het niet 'goed doet' in haar eentje, maar dan niet zelf ingrijpt door bij te springen, maar haar opgeeft voor BB
Ja inderdaad, my thoughts exactly! Leer je dochter dan hoe ze voor d'rzelf kan zorgen of spring bij door af en toe een gezonde maaltijd te koken of zoiets.

En dan denk ik: 'jong geleerd, oud gedaan' gaat hier dus niet op. Van wie en waar moet Tanja dit leren? Niet door BB-kandidaten, die hebben wel wat beters te doen. Die zijn overigens ook niet verplicht om voor een volwassen vrouw te zorgen. Dat moet Tanja zelf doen.
  zaterdag 3 september 2005 @ 14:44:02 #233
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30229797
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar het feit dat ze zich zo kinderlijk gedraagt terwijl ze bijna moeder is, dat baart me zorgen. Het feit dat er voor haar gezorgd moet worden, dat baart me zorgen. Jou niet?
[..]
LOL.. mij in ieder geval niet. Als ik me daar al druk om moet maken, kan ik beter dagelijks om me heen kijken naar hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan. Als Tanja nu al een slechte moeder is/gaat worden volgens velen, dan barst dit land zeer zeker van de vrouwen die bij hun geboorte al gesteriliseerd hadden moeten worden.
pi_30230001
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 14:44 schreef scanman01 het volgende:

[..]

LOL.. mij in ieder geval niet. Als ik me daar al druk om moet maken, kan ik beter dagelijks om me heen kijken naar hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan. Als Tanja nu al een slechte moeder is/gaat worden volgens velen, dan barst dit land zeer zeker van de vrouwen die bij hun geboorte al gesteriliseerd hadden moeten worden.
Normaal gesproken maak ik me geen zorgen om wie dan ook. Maar deze dame zit dagelijks in ons zicht. Ik zeg trouwens nergens dat ze volgens mij een slechte moeder gaat worden?

En nee, ik heb het nergens over roken. Alleen over het in het algemeen slecht voor zichzelf zorgen. En het feit dat ze zich hulpeloos en kinderlijk opstelt, door haar gedrag bijna afdwingt: 'red mij, zorg voor mij' en dat terwijl ze wel bijna zelf moeder is.

Ze zorgt slecht voor haar zelf en ze zit wel in een periode dat ze beter voor haar zelf moet zorgen. Als je ziet dat ze van 1 beschuitje al 'vol' zit. Dat geloof ik gewoon niet, dat kan niet, zo'n kind in je buik vreet energie...

En eerlijk gezegd, iemand als Tanja kan me normaal niet boeien, maar ze zit nu eenmaal in mijn zicht en aangezien ik zelf zwanger ben, let ik wellicht meer op? Dan nog denk ik wel, haar leven, maar er gaat een kind uitkomen he? Tis niet alleen maar Tanja waar we het over hebben.
pi_30230568
Gisteren zei iemand, ik dacht Rikkert over geheime missies en zo, dacht ik , "een zwangerschap faken en ermee wegkomen" en toen zei Tanja "was het maar waar".

Dat was op het moment dat BB Tanja weer naar bed stuurde (half drie) en zij daarvan baalde, want het was zo gezellig.

al zit ze er zelf de hele tijd zwijgend bij... ze observeert, je ziet haar gedachten gaan, maar ze zegt niets.
pi_30231907
oh en Tanja is een jaloers, roddelend, liegend, hypocriet kutwijf.

maar dit terzijde
pi_30232772
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:

maar dit terzijde
dat is exact wat ik ook vind
pi_30232827
Tanja is het voorbeeld van een kansloze moeder....de baby zal eeuwig die last moeten dragen dat zijn/haar moeder de meest gehate moeder van Nederland is.Mijn advies derhalve.........bevallen en zo snel mogelijk ter adoptie afgeven
  zaterdag 3 september 2005 @ 17:53:24 #239
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30234783
Bij deze neem ik al het positieve terug wat ik in dit topic geschreven heb.
quote:

maar dit terzijde

zaterdag 3 september 2005 @ 18:23:26 #240
521 ruby
Hell yeah!
pi_30235748
Oké, Tanja is een sufkut eerste klas. Dat is duidelijk.
Voetjes van de vloer en schud die heupen los!
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:24:35 #241
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_30235783
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 17:53 schreef scanman01 het volgende:
Bij deze neem ik al het positieve terug wat ik in dit topic geschreven heb.
[..]

Ehm... watskeburt??
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:34:54 #242
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30236058
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 18:24 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Ehm... watskeburt??
LOL.. te veel om op te noemen, maar Tanja heeft Lieske hélemaal zwart zitten maken tegenover de groep (zonder Lieske erbij). Ze was een slet die iedereen over zich heen liet gaan en ze had volgens haar vannacht met Roel en Rikkert liggen tongen (wat dus niet klopte). Haar geraaskal ging een kwartier door ofzo... Allemaal over Lieske de slet
  zaterdag 3 september 2005 @ 18:38:25 #243
16701 scanman01
Today's a good day
pi_30236140
Voor iedereen die het na wil lezen .. Hier begon het zo ongeveer:

Live commentaar op de streams deel 72
pi_30251160
Geen idee of het al gemeld is, maar ze is 24 oktober uitgerekend.
pi_30251162
quote:
Op zondag 4 september 2005 05:16 schreef Wokkel het volgende:
Geen idee of het al gemeld is, maar ze is 24 oktober uitgerekend.
Door 't roken kan het ook 2 maanden eerder.
  zondag 4 september 2005 @ 05:22:06 #246
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_30251171
OMG daar gaan we weer
herhaling 78126836127836183712 over Lieske
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  zondag 4 september 2005 @ 05:22:30 #247
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_30251174
Goedzo Roel gooi het er maar uit
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  Admin zondag 4 september 2005 @ 09:04:14 #248
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_30251727
quote:

maar dit terzijde
Ik hou van je, dat weet je hè
Vandaag toch maar het psycho-analyse topic openen
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_30251737
quote:
Op zondag 4 september 2005 09:04 schreef yvonne het volgende:

[..]

Ik hou van je, dat weet je hè
Vandaag toch maar het psycho-analyse topic openen
Dat is er al
  Admin zondag 4 september 2005 @ 09:07:12 #250
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_30251746
Kennutnievinduh!
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')