Da's op zich weer een leuke. je mag kinderen niet op tv laten zien enzo (dat onderzoek door weet ik wat voor ministerie) maar als dit als werk wordt gezien mag je iid niet rokenquote:Op vrijdag 2 september 2005 22:50 schreef Gert het volgende:
maar ze doet niet iets wat niet mág.
Nee, dat vergeet ik juist nietquote:Op vrijdag 2 september 2005 22:47 schreef Ethel het volgende:
[..]
Je vergeet dat iedereen er net in zit en nog aardig is tegen iedereen. Geroddel komt nu pas een beetje op gang, maar tot nu toe hield iedereen zijn irritaties gewoon voor zich. Dus echte meningen weet je nog niet, dat komt er later pas uit denk ik.
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk. Ze zal er eerder recalcitranter van worden.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:54 schreef Ethel het volgende:
[..]
Je hebt wel gelijk dat het haar niet kan schelen wat ik denk. Maar ik denk dat het haar wel kan schelen wat "Nederland" van haar vindt.
Zelfbeschikkingsrecht of niet. Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:50 schreef Gert het volgende:
Ben ik het fundamenteel mee oneens. Een volwassene heeft zelfbeschikkingsrecht. Ze doet weliswaar iets wat als not done wordt beschouwd door vrijwel iedereen, maar ze doet niet iets wat niet mág.
Jij noemt het "helpen". Dat is prima, ik heb er uiteraard geen problemen mee als ze Tanja een stoppen-met-roken cursus aanbieden via Stivoro of zo. Maar onder "helpen" versta ik niet: haar chanteren met verlaging van het prijzengeld, extra nominaties e.d.
Met die 2e wet heb je overigens wel een een punt, maar laat Talpa dan ook ballen tonen, en het huis rookvrij verklaren. Voor álle bewoners.
Precies, het is echt iemand die stevig in d'r schoenen staat.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:59 schreef Gert het volgende:
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk.
In eerste instantie zal ze wellicht recalcitranter worden, daar heb je gelijk in, tot ze inziet dat mensen van haar rookgedrag kosten, als dat echt tot haar doordringt, dan baalt ze zeer. Ze wil in de playboy en bekend worden, als dat je ambities zijn, dan ben je volgens mij redelijk omgevingsgevoelig (nieuw woord, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel).quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:59 schreef Gert het volgende:
Ik vind haar juist een type dat niet zal zwichten voor dergelijke druk. Ze zal er eerder recalcitranter van worden.
Nee, ze doet iets wat haar sterk wordt áfgeraden. Als het niet mág dan kun je de politie er op af sturen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Ze doet wel degelijk iets wat niet mag.
Niet sterk in je schoenen staan kan júist een reden zijn om recalcitrant te zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Precies, het is echt iemand die stevig in d'r schoenen staat.
Ik denk dat het principe van het zelfbeschikkingsrecht niet bedoeld is om het gedrag van bv een Tanja te rechtvaardigen...quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:19 schreef Gert het volgende:
Nee, ze doet iets wat haar sterk wordt áfgeraden. Als het niet mág dan kun je de politie er op af sturen.
Het punt dat ik wil maken is dat het zelfbeschikkingsrecht van volwassenen gerespecteerd moet worden, zélfs als ze volgens anderen moreel ontoelaatbaar gedrag vertonen. De grenzen die we hierbij afgesproken hebben, liggen vast in de wet.
Niet sterk in je schoenen staan kan júist een reden zijn om recalcitrant te zijn.
Moreel niet. Juridisch wel.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:40 schreef Ethel het volgende:
[..]
Ik denk dat het principe van het zelfbeschikkingsrecht niet bedoeld is om het gedrag van bv een Tanja te rechtvaardigen...
En dat is maar goed ook, want als je iets aan die paar sigaretten wilt gaan doen, dan is het einde zoek. Dan moet je iedere dag scherp controleren wat ze eet, je moet controleren of ze wel voldoende slaapt.. je moet controleren of ze wel in een buurt woont waar de lucht niet zo erg vervuild is... enz enzquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Moreel niet. Juridisch wel.
Zolang Tanja geen wetten overtreedt, of door een psychiater wilsonbekwaam wordt bevonden, mag zij handelen zoals het haar goeddunkt. Gelukkig wel. Want dat betekent dat jij en ik dat ook mogen.
Als dat naar aanleiding van een paar sigareten wettelijk vastgelegd moet worden, dan wil ik ook graag wetelijk vastgelegd zien dat moralistische mutsjes zoals jij zich niet voort mogen planten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Zelfbeschikkingsrecht of niet. Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.
Ik zei toch dat het volgens mij niet gezond is...quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:29 schreef Ethel het volgende:
APK, begrijp ik het nu goed en ben je de schadelijke effecten van het roken aan het bagatalliseren?![]()
Sorry, maar ik had je hoger ingeschat. Ga me nou niet vertellen dat roken niet zo schadelijk is voor de (ongeboren) baby.![]()
Ik geloof dat je niet helemaal begrijpt waar het hier fundamenteel om draait:quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:29 schreef Ethel het volgende:
APK, begrijp ik het nu goed en ben je de schadelijke effecten van het roken aan het bagatalliseren?![]()
Sorry, maar ik had je hoger ingeschat. Ga me nou niet vertellen dat roken niet zo schadelijk is voor de (ongeboren) baby.![]()
Hier ga ik dan verder ook nieteens op in.
Minder hilarisch is het dat dit topic zo lekker loopt terwijl een potentieel top-topic als Scanman!!! Tietuh! Deel 1 wegkwijnt wegens gebrek aan materiaal.quote:Op zaterdag 3 september 2005 01:23 schreef scanman01 het volgende:
Dat gezeik over die paar sigaretjes die Tanja rookt blijft hilarisch...
Daar hebben we nu iets aan gedaanquote:Op zaterdag 3 september 2005 01:27 schreef Gert het volgende:
[..]
Minder hilarisch is het dat dit topic zo lekker loopt terwijl een potentieel top-topic als Scanman!!! Tietuh! Deel 1 wegkwijnt wegens gebrek aan materiaal.![]()
quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.
Hoe wil je dat in hemelsnaam wettelijk regelenquote:Op vrijdag 2 september 2005 23:04 schreef Ethel het volgende:
Zelfbeschikkingsrecht of niet. Het is o.a. in dit geval erg jammer dat de bescherming van de gezondheid van de baby in de buik nog niet wettelijk is vastgelegd, en dat de verantwoordelijkheid hiervoor nog volledig bij de moeder ligt.
Ja, en dat is het tragische van het hele Tanja-verhaal inderdaad.quote:Op vrijdag 2 september 2005 22:06 schreef Luchtbel het volgende:
iets in me zegt echt; kan iemand alsjeblieft voor haar gaan zorgen, haar hier doorheen trekken want dat zie ik niemand in dat huis echt doen als puntje bij paaltje komt. Ze heeft het zo overduidelijk nodig.
Allemaal ingericht. Ze heeft uitgebreid verteld hoe de kleurstelling van de babykamer is etc. Alleen ik ben de details weer vergeten dus ik kan het je niet vertellen, sorry.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:15 schreef Tinkerbell het volgende:
En tja, er is een leven na het BB-huis sowieso. Is er een kamertje voor de baby, zijn er spullen in huis?
Dat is waar, maar Tanja is een van de dúizenden moeders die nauwelijks voorbereid, onbezonnen of per ongeluk aan het moederschap beginnen. Over het algemeen zorgt het moeder-instinct er echt wel voor dat het allemaal wel goed komt en dat de baby de zorg krijgt die het nodig heeft.quote:Tis zelf nog een kind van een ook nog onvolwassen moeder. Wat moet dit in godsnaam worden allemaal? Er is ook nog een straks, niet alleen een nu.
Oh gelukkig, das mooi dan. De kleurstelling interesseert me verder nietquote:Op zaterdag 3 september 2005 13:23 schreef Gert het volgende:
[..]
Allemaal ingericht. Ze heeft uitgebreid verteld hoe de kleurstelling van de babykamer is etc. Alleen ik ben de details weer vergeten dus ik kan het je niet vertellen, sorry.
Daar doe je wel heel makkelijk over hoor, Gert, over dat moeder-instinct. Of dat altijd maar inkickt moet je maar afwachten. Maar daar gaat het me dan ook niet zo om.quote:Dat is waar, maar Tanja is een van de dúizenden moeders die nauwelijks voorbereid, onbezonnen of per ongeluk aan het moederschap beginnen. Over het algemeen zorgt het moeder-instinct er echt wel voor dat het allemaal wel goed komt en dat de baby de zorg krijgt die het nodig heeft.
Ik beweer toch nergens dat ze dat zou kunnen gaan doen? Sterker nog, zover waren mijn gedachten nog niet eens gegaanquote:Maar soms ook niet. Misschien is Tanja wel een moeder die haar kind gaat verwaarlozen. Maar ik denk niet dat we dat nu al kunnen bepalen, al geef ik toe dat ze verontrustende signalen afgeeft.
Er is ook nog een leven na Big Brother, schreef je, ik liet mijn gedachten daarover vast gaan.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik beweer toch nergens dat ze dat zou kunnen gaan doen? Sterker nog, zover waren mijn gedachten nog niet eens gegaan. Ik zat zelf nog in de zwangerschap te denken, nog niet eens perse na de bevalling!
quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:37 schreef Gert het volgende:
[..]
Er is ook nog een leven na Big Brother, schreef je, ik liet mijn gedachten daarover vast gaan.
Anyway, mijn God, Hummie heeft wel wat uitgezocht.. ik zie steeds dat beeld voor me van een juichende Hummie nadat Tanja haar intake-gesprek heeft gehad, een volle asbak achterlatend.![]()
Ja inderdaad, my thoughts exactly! Leer je dochter dan hoe ze voor d'rzelf kan zorgen of spring bij door af en toe een gezonde maaltijd te koken of zoiets.quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:34 schreef milagro het volgende:
En nogmaals, hoe treurig ben je als moeder/oma dat je wel opmerkt dat je zwangere dochter het niet 'goed doet' in haar eentje, maar dan niet zelf ingrijpt door bij te springen, maar haar opgeeft voor BB
LOL.. mij in ieder geval niet. Als ik me daar al druk om moet maken, kan ik beter dagelijks om me heen kijken naar hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan. Als Tanja nu al een slechte moeder is/gaat worden volgens velen, dan barst dit land zeer zeker van de vrouwen die bij hun geboorte al gesteriliseerd hadden moeten worden.quote:Op zaterdag 3 september 2005 13:31 schreef Tinkerbell het volgende:
Maar het feit dat ze zich zo kinderlijk gedraagt terwijl ze bijna moeder is, dat baart me zorgen. Het feit dat er voor haar gezorgd moet worden, dat baart me zorgen. Jou niet?
[..]
Normaal gesproken maak ik me geen zorgen om wie dan ook. Maar deze dame zit dagelijks in ons zicht. Ik zeg trouwens nergens dat ze volgens mij een slechte moeder gaat worden?quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:44 schreef scanman01 het volgende:
[..]
LOL.. mij in ieder geval niet. Als ik me daar al druk om moet maken, kan ik beter dagelijks om me heen kijken naar hoe sommige ouders met hun kinderen omgaan. Als Tanja nu al een slechte moeder is/gaat worden volgens velen, dan barst dit land zeer zeker van de vrouwen die bij hun geboorte al gesteriliseerd hadden moeten worden.
dat is exact wat ik ook vindquote:Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
oh en Tanja is een jaloers, roddelend, liegend, hypocriet kutwijf.
maar dit terzijde
quote:Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
maar dit terzijde
Ehm... watskeburt??quote:Op zaterdag 3 september 2005 17:53 schreef scanman01 het volgende:
Bij deze neem ik al het positieve terug wat ik in dit topic geschreven heb.
[..]
LOL.. te veel om op te noemen, maar Tanja heeft Lieske hélemaal zwart zitten maken tegenover de groep (zonder Lieske erbij). Ze was een slet die iedereen over zich heen liet gaan en ze had volgens haar vannacht met Roel en Rikkert liggen tongen (wat dus niet klopte). Haar geraaskal ging een kwartier door ofzo... Allemaal over Lieske de sletquote:
Door 't roken kan het ook 2 maanden eerder.quote:Op zondag 4 september 2005 05:16 schreef Wokkel het volgende:
Geen idee of het al gemeld is, maar ze is 24 oktober uitgerekend.
Ik hou van je, dat weet je hèquote:Op zaterdag 3 september 2005 16:11 schreef milagro het volgende:
maar dit terzijde
Dat is er alquote:Op zondag 4 september 2005 09:04 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hou van je, dat weet je hè
Vandaag toch maar het psycho-analyse topic openen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |