quote:Tanja is zeven maanden zwanger als ze het BB-Huis ingaat. Ze woont in Groningen. Het Big Brother-Huis lijkt haar een ideale plek om te bevallen. Ze kan ze haar ervaring delen met anderen en vindt het het mooiste geboortekaartje dat ze kan wensen. Ze wil niet weten of ze een jongetje of een meisje krijgt, dat moet een verrassing blijven. De eerste vier jaar gaat ze zelf voor haar kindje zorgen en een studie rechten doen. Daarna wil ze als advocate een carrière opbouwen.
Tanja maakte de HAVO af en ze haalde daarna in 1 jaar haar diploma MEAO. Daarna heeft ze verschillende banen gehad.
Als ze wint, dan komt het geld goed van pas voor de baby en haar studie Rechten.
Dan gun ik haar kind gewoon meteen longkanker toe. Echt, die dikke buik moet eruit.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:26 schreef Arcee het volgende:
Dat (zwangere!) wijf staat gewoon te roken.
Is het grappig of triest dat iemand met achtergrond HAVO en een jaartje MEAO denkt als alleenstaande moeder 'even' een studie rechten te kunnen gaan doen en vervolgens advocaat te kunnen worden...quote:De eerste vier jaar gaat ze zelf voor haar kindje zorgen en een studie rechten doen. Daarna wil ze als advocate een carrière opbouwen.
Ach... zonder dromen kom je nergens!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:39 schreef Kozzmic het volgende:
Is het grappig of triest dat iemand met achtergrond HAVO en een jaartje MEAO denkt als alleenstaande moeder 'even' een studie rechten te kunnen gaan doen en vervolgens advocaat te kunnen worden...
nee, ze gaat ook even een cariere opbouwen...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:39 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Is het grappig of triest dat iemand met achtergrond HAVO en een jaartje MEAO denkt als alleenstaande moeder 'even' een studie rechten te kunnen gaan doen en vervolgens advocaat te kunnen worden...
Tanja maakte de HAVO af en ze haalde daarna in 1 jaar haar diploma MEAO. Daarna heeft ze verschillende banen gehad.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:39 schreef Kozzmic het volgende:
[..]
Dat vond ik ook al zo vaag ja. 'Even' met een kind erbij een rechtenstudie doen!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:39 schreef Kozzmic het volgende:
Dat wilde ik niet zeggenquote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:14 schreef JooB het volgende:
Tanja is dus een beetje dom....
Mutsquote:“We kenden elkaar 1,5 maand toen ik zwanger raakte. In het begin dacht ik dat ik ziek was, maar na een paar weken ben ik er toch achter gekomen dat deze vermeende ziekte een zwangerschap was.
Klinkt als een prima relatiequote:Tegen mij zei hij niet dat hij er blij mee was, hij was nogal geschokt, maar via via hoorde ik dat hij er heel blij mee was.
hehe... toch nog mensen die het begrijpen.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:20 schreef scanman01 het volgende:
Van mij mag Tanja erin blijven. tot nu toe mag ik haar wel eigenlijk.
Dat ze nu nog, naar eigen zeggen, 3 sigaretten per dag rookt vind ik ook wel klasse. Stoppen lijkt me in een situatie als waar zijn in gezeten heeft of net uit komt... en nu in het BB huis ondoenlijk.
Volgens mij heeft ze vandaag toch wel wat meer sigaretten gerookt dan 3quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:20 schreef scanman01 het volgende:
Van mij mag Tanja erin blijven. tot nu toe mag ik haar wel eigenlijk.
Dat ze nu nog, naar eigen zeggen, 3 sigaretten per dag rookt vind ik ook wel klasse. Stoppen lijkt me in een situatie als waar zijn in gezeten heeft of net uit komt... en nu in het BB huis ondoenlijk.
Slaat dat niet op het feit dat ze na 6 weken opeens al zwanger bleek te zijn en vervolgens de relatie stukliep?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:55 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik las ergens dat Tanja een 'bizar' jaar achter de rug zou hebben.(Gert schreef dat ergens).
Sorry, ik kan nergens vinden waar dat bizarre uit bestaat? Enlighten me please
Ah ok, misschien wel?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:00 schreef Ripley het volgende:
[..]
Slaat dat niet op het feit dat ze na 6 weken opeens al zwanger bleek te zijn en vervolgens de relatie stukliep?
Mij ook. Ze is tot nu toe mijn favoriet.quote:
Had ze geen zelfmoordpoging gedaan, stond op de weblog geloof ik.... ff zoeken...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:55 schreef Tinkerbell het volgende:
Ik las ergens dat Tanja een 'bizar' jaar achter de rug zou hebben.(Gert schreef dat ergens).
Sorry, ik kan nergens vinden waar dat bizarre uit bestaat? Enlighten me please
Bron: http://bigbrother.fok.nl/blog/13quote:23.30 uur: De 7 maanden zwangere 27-jarige Tanja gaat even een lekker sigaretje roken. Daarna doet ze haar verhaal (en wordt haar een kruisverhoor door Rob afgenomen). Tanja heeft zo'n 10 maanden geleden de man ontmoet die haar heeft bezwangerd. Ze was op dat moment net haar baan kwijt geraakt en had zelfmoord proberen te plegen.
Zal wel een foutje zijn.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 02:13 schreef Magics het volgende:
ik lees net in een nieuwsbericht op de offciele bb-site dat Tanja van daag 8 weken zwanger is.....
Het lijkt mij niet dat ze dan nog in het huis zal bevallen![]()
Bron : http://www.talpa.tv/web/s(...)d=1/typeofpage=47019
Lees dan zelf t bericht, keb de bron erbij gezet.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 02:23 schreef Gert het volgende:
Volgens mij heb je het verkeerd gelezen: ze zal over 8 weken bevállen.
En dat haar pens nog niet zo dik is komt omdat ze rookt als een maleier, dus het wordt niet zo'n groot kindje.
Euh... wat is daar zielig aan? over een jaar of 15 is BB nog steeds tha bomb hoorquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 09:55 schreef Haaibaaike het volgende:
Zielig voor het kindje, later hoort zo'n kind dat hij/zij in Bigbrother-Huis is geboren.
Dat mens moet zo nodig mee doen aan BB5![]()
Ja wat geeft het als een pasgeboren kind vergiftigd wordt, voordat ze geboren wordt. Het sneu is dat dat kind er ook helemaal niks tegen kan doenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:16 schreef Dora30 het volgende:
Gelukkig zijn er altijd nog de niet rokers....die alles beter weten en altijd zoooooo goed de fouten van anderen zien. Tjonge jonge. Laat die Tanja toch.......
Stelselmatig je eigen king vergiftigenquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 15:16 schreef Dora30 het volgende:
Gelukkig zijn er altijd nog de niet rokers....die alles beter weten en altijd zoooooo goed de fouten van anderen zien. Tjonge jonge. Laat die Tanja toch.......
Wat heeft dat kind misdaan dan?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:29 schreef Falco het volgende:
[..]
Dan gun ik haar kind gewoon meteen longkanker toe. Echt, die dikke buik moet eruit.
Mooi voorbeeld op TV, het zal voor JdM wel te doen zijn om de discussie aan te wakkeren (lees kijkcijfers te scoren).quote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:26 schreef Arcee het volgende:
Dat (zwangere!) wijf staat gewoon te roken.
Ja goed puntquote:
1: Lekker op je cyclus vertrouwen als je hele spijsvertering in de war is.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:14 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Ze was niet aan de pil, maar dacht dat het moment van haar cyclus geen risico moment was. Omdat haar lichaam door het eetprobleem nog van slag was, was haar cyclus blijkbaar ook niet te vertrouwen en bleek ze zwanger te zijn.
Te hard rijden staat niet gelijk aan in gevaar brengen, roken wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 16:11 schreef Kleintje het volgende:
Allemaal moraalridders die ook nooit te hard rijden met hun kind in de auto, waarbij ze hun kind ook blootstellen aan gevaren!
Ach stress loop je ook op zonder die peuken , het is gewoon moedwillig je kind blootstellen aan schadelijke stoffen en dat is behoorlijk egoistisch en moeders onwaardigquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:18 schreef phileine het volgende:
ha leuk, weer een roken tijdens de zwangerschapdiscussie.
Het lijkt me wel prettig voor Tanja, is het kindje lekker klein als het geboren wordt en dat bevalt een stuk makkelijker. Ook al omdat ze vaak een beetje te vroeg komen. En ze wordt daar toch goed begeleid, ik wed dat ze als het nodig is wel een couveuse neer kunnen zetten in de dagboekkamer. De stress die ze zou krijgen van het stoppen met roken is veel slechter voor het kind dan astma, allergieën, ADHD en een verhoogde kans op wiegedood, dat is namelijk aangetoond. En er zijn een heleboel andere dingen ook gevaarlijk, je kunt je kind nu eenmaal niet behoeden voor al het kwaad, ook al zou je dat zo graag willen.
Bewust je kind geboren laten worden in een wereld :quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 20:57 schreef Spindizzy het volgende:
Bewust je kind vergiftigen en daarna glashard beweren dat het het allerbelangrijkste in je leven is, dat je alles voor hem/haar over hebt, dat je van niemand zoveel houdt en dat je alleen het beste voor hem/haar wilt vind ik anders verrekte schijnheilig.
Fijn voor je tantequote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:21 schreef phileine het volgende:
o ja trouwens, mijn tante heeft tijdens haar beide zwangerschappen gerookt en die kinderen zijn kerngezond.
(die was ik nog vergeten)
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
Fijn voor je tante Die lieve kindertjes
quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:18 schreef phileine het volgende:
ha leuk, weer een roken tijdens de zwangerschapdiscussie.
Het lijkt me wel prettig voor Tanja, is het kindje lekker klein als het geboren wordt en dat bevalt een stuk makkelijker. Ook al omdat ze vaak een beetje te vroeg komen. En ze wordt daar toch goed begeleid, ik wed dat ze als het nodig is wel een couveuse neer kunnen zetten in de dagboekkamer. De stress die ze zou krijgen van het stoppen met roken is veel slechter voor het kind dan astma, allergieën, ADHD en een verhoogde kans op wiegedood, dat is namelijk aangetoond. En er zijn een heleboel andere dingen ook gevaarlijk,
nou, voor dit specifieke kwaad dus wel, hè, maar goed, haar kind, haar keuze.quote:je kunt je kind nu eenmaal niet behoeden voor al het kwaad, ook al zou je dat zo graag willen.
Dombo die Tanjaquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 17:16 schreef milagro het volgende:
Tanja zegt dat ze nog niet zo beseft dat ze zwanger is, als reactie op het commentaar op haar roken ...
Ze is 7 maanden zwanger
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:09 schreef Pinball het volgende:
[..]
Muts
[..]
Klinkt als een prima relatie
Wat een dommedoos, en dan ook lekker roken
ohquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 09:53 schreef phileine het volgende:
overigens voor de duidelijkheid: mijn postje was een opsomming van alle drogredenen die mensen gebruiken om maar te kunnen blijven doorroken. ik denk die dingen natuurlijk niet écht.
Ja, en misschien moeten we pedofielen ook lekker hun gang laten gaan. Maar dan wel alleen met hun eigen kinderen, want dat magquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:20 schreef Kleintje het volgende:
Iedereen was zo bang dat het in het BB huis alleen maar over de zwangerschap en het kind zou gaan. Maar ik ben bang dat als het over Tanja gaat, dat het alleen nog maar kan gaan over roken tijdens de zwangerschap.
Pfff, wat een groot punt kan je ervan maken zeg...
Laat haar... haar leven, haar kind....
Wat een onzinredenatie zeg...quote:Hij is drie jaar jonger dan ik en daardoor is het extra heftig voor hem.
Heerlijk stabiel typje dusquote:Ze was op dat moment net haar baan kwijt geraakt en had zelfmoord proberen te plegen.
Oeh , dus dat zou ook nog kunnen betekenen dat Tanja de persoon met HIV isquote:Op vrijdag 26 augustus 2005 21:36 schreef milagro het volgende:
maar goed, ze gebruikte geen voorbehoedsmiddelen en ze kende de vader al 6 weken, dus besef van wat dan ook, is iets wat bij haar blijkbaar laat komt
Ze ziet er wel verdomd slecht uit.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:51 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Oeh , dus dat zou ook nog kunnen betekenen dat Tanja de persoon met HIV is
Lekkere vergelijking... NOT.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:29 schreef Pinball het volgende:
[..]
Ja, en misschien moeten we pedofielen ook lekker hun gang laten gaan. Maar dan wel alleen met hun eigen kinderen, want dat mag![]()
Je hebt gelijk, altijd die moraalridders die zeiken over wat je wel of niet met je kind mag doen.![]()
Pfff, wat een groot punt kan je ervan maken zeg...
Laat hem... zijn afwijking, zijn kind....
Wat mij betreft niet de hele tijd, alleen zolang er kneusjes zijn die vinden dat ze zwanger+roken moeten verdedigen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 14:56 schreef Kleintje het volgende:
Maar kom op, moeten we nu al die tijd dat ze erin zit aan horen 'ze rookt'???![]()
Ik weet dat roken erg slecht is voor ongeboren kinderen, en dat de rest smoesjes zijn voor moeders die meer van hun sigaret houden dan van hun kind.quote:Weet jij hoeveel ze eerst rookte? Zie jij echt precies hoeveel ze nu rookt? Weet jij hoe gevoelig ze is voor stress en hoe hoog haar bloeddruk is? Weet jij of ze het er met een huisarts over heeft gehad om te stoppen???
tjs, ze beseft dan ook nog niet zo dat ze zwanger isquote:
Daar ben ik het dus wel mee eens.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:52 schreef DIGGER het volgende:
Kleintje, het zal me op zich aan me reet roesten dat ze rookt tijdens de zwangerschap, dan doen er helaas wel meer, het is alleen onverstandig van haar en zielig voor het ongeboren kind.
Maar wat ik erg vind is dat dit dus bewust zo is uitgezocht voor de TV, om mee te scoren.
Tabaksreclame is al jaren verboden, maar als een rokende moeder straks een gezonde baby op de wereld zet zegt straks de helft van het kijkerspubliek iets in de trant van "zie je wel dat het niks uitmaakt of je nu wel of niet rookt tijdens de zwangerschap."
Ik vind het echt diep triest dat die zwangerschap in combinatie met het paffen wordt gebruikt als hot issue, als sensatiepunt om kijkcijfers mee te scoren, letterlijk over de rug van dat nog ongeboren kind heen.
Ik vind het gewoon beneden alle peil dat dit op deze wijze een 'podium' krijgt.
Ik weet niet wat daarvan de gevolgen voor een kind zijn. Als de kansen op latere afwijkingen met paardrijden het zelfde zijn als met roken is dat wat mij betreft even verwerpelijk. Met 1 verschil: paardrijden kan als sport en ontspanning veel goeds betekenen voor de moeder (en dus voor het kind), en heeft dus wel een streepje voor op roken wat ook voor de moeder alleen maar ongezond is.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:34 schreef Kleintje het volgende:
Maar wat vind je dan van vrouwen die roken en die nog gerust blijven paardrijden, alsof dat niet risicovol is?
Ik vind mensen die die het roken tijdens de zwangerschap verdedigen dom.quote:Ow ja, ook fijn dat je me gelijk kneusje noemt omdat ik haar 'verdedig'.
Maar het is ook zo makkelijk om iemand gelijk af te vallen...
NEE, en nou terug in je hokquote:
Ze doet zich goed voor bedoel je?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:10 schreef Pinball het volgende:
Tanja heeft ook goede eigenschappen trouwens, ze staat echt de hele tijd te poetsen. Nu echt al voor de 4de keer vanavond de gootsteen.
Tanja
![]()
oh okayquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:18 schreef Isabeau het volgende:
maakt niet uit, milagro...zolang je straks maar eerst je handen wast en er geen nicotine op het huidje van de baby komt, want op het huidje doet het de meeste schade
Of dat inderdaad, óf ze heeft gewoon een keer een SOS (sexueel overdraagbare smetvrees) opgelopen tijdens de onveilige seksquote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:11 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ze doet zich goed voor bedoel je?
quote:
Als je het licht uitlaat bij de bevalling niet hè (denk nou na!!)quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:21 schreef milagro het volgende:
oh okay
gaan er dan ook zeehondjes dood?
Ik wilde net zeggen dat je bij bijvoorbeeld de tomatenbevruchtingen in kassen niet mag werken als je rookt omdat er iets schijnt te zijn met bacterieen die aan je vingers blijven zitten.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:18 schreef Isabeau het volgende:
maakt niet uit, milagro...zolang je straks maar eerst je handen wast en er geen nicotine op het huidje van de baby komt, want op het huidje doet het de meeste schade
Ze heeft iig iets wat haar hersentjes langzaam doet verweken. Had Vincent van Gogh ook niet zoiets ?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:21 schreef Pinball het volgende:
[..]
Of dat inderdaad, óf ze heeft gewoon een keer een SOS (sexueel overdraagbare smetvrees) opgelopen tijdens de onveilige seks
ja sorry, ik rook niet dus er wordt niets gefilterd, hè en dat ga je merken op den duur.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:23 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Als je het licht uitlaat bij de bevalling niet hè (denk nou na!!)
Ja, met uitzaaiingen naar z'n oor.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 23:25 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Ze heeft iig iets wat haar hersentjes langzaam doet verweken. Had Vincent van Gogh ook niet zoiets ?
O, dus daarom heeft ze zo'n buikje.quote:Op zondag 28 augustus 2005 00:09 schreef Pinball het volgende:
Bij Tanja zaait het uit naar haar buik waarschijnlijk.
Yup, die reacties zie je ook al op de site van big brother zelf: het kan best, want....quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:52 schreef DIGGER het volgende:
Tabaksreclame is al jaren verboden, maar als een rokende moeder straks een gezonde baby op de wereld zet zegt straks de helft van het kijkerspubliek iets in de trant van "zie je wel dat het niks uitmaakt of je nu wel of niet rookt tijdens de zwangerschap."
Diane... brrrr...quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 23:49 schreef Showtime het volgende:
Vind het zeer vermakelijk om naar haar te kijken. Ben wel geen voorstander van haar rookgedrag gedurende haar zwangerschap. Verder laten haar naieve opmerkingen me terugdenken aan Diane uit Big Brother 3.![]()
Dat voorop, gezondheid boven alles.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:19 schreef Stali. het volgende:
Ik hoop in ieder geval van harte dat ze bevalt van een gezonde baby
Ja, zeker. Misschien helpt het haar wel, zoals ze hoopt. Ze maakt in ieder geval kenbaar weinig eigenliefde te hebben, nu ja wie weet.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:23 schreef Showtime het volgende:
[..]
Dat voorop, gezondheid boven alles.![]()
Ah is dat zo. Wat dat betreft hoop ik ook voor haar dat het beter gaat met alle tijd en aandacht die ze nu in het bijzonder in het huis krijgt. Wellicht komt ze er zekerder uit waardoor ze ook meer eigenwaarde krijgt en beter op de gezondheid van haar kind en haarzelf let.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 00:32 schreef Stali. het volgende:
Ja, zeker. Misschien helpt het haar wel, zoals ze hoopt. Ze maakt in ieder geval kenbaar weinig eigenliefde te hebben, nu ja wie weet.
Jij hebt echt zwaar de pest aan haar he? Dat blijkt duidelijk uit al je posts.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 02:10 schreef milagro het volgende:
Nou ze loopt weer gewoon rond, in de keuken en zo.
Naar bed gaan vindt ze blijkbaar ook nu nog steeds niet nodig
Ik heb zwaar de pest aan haar stront eigenwijsheid, ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 02:13 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Jij hebt echt zwaar de pest aan haar he? Dat blijkt duidelijk uit al je posts.
Kan verschillende oorzaken hebben denk ik. Maar nar bed gaan zou verstandig kunnen zijn ja.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 02:15 schreef milagro het volgende:
[..]
Ik heb zwaar de pest aan haar stront eigenwijsheid, ja.
En zo te lezen ben ik niet de enige, Scanman.
Als je toch verdomme net zowat van je stokkie gaat, met je 7 maanden zwangere buik, dan ga je gewoon naar bed toe en pak je je rust, je lichaam geeft je een signaal.
Welk gezeik, van mij op dit forumquote:Op woensdag 31 augustus 2005 02:18 schreef scanman01 het volgende:
[..]
Kan verschillende oorzaken hebben denk ik. Maar nar bed gaan zou verstandig kunnen zijn ja.
Ik heb niet de pest aan haar (what else is new). Ik heb wel bewondering voor haar en als ik in haar plaats zou zitten zou ik totaal flippen van al dat gezeik.
Mooi kussen dan met een dikke buik erop :-)quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:24 schreef Sarah-Jezebel het volgende:
Is die Tanja niet een of andere Mol ofzo? dat ze gewoon met een kussen onder haar buik, in het huis gemieterd is om reacties te vergaren? En kijkers te trekken? Ik bedoel, het LEEFT wel! Dit KAn anders toch niet echt zijn, een schoorsteen rokende, niet etende en niet slapende zwangere? Djeeeezzzzz!
Bewondering? Waarvoor? Dat ze zwanger is geworden of zoquote:Op woensdag 31 augustus 2005 02:18 schreef scanman01 het volgende:
Ik heb wel bewondering voor haar en als ik in haar plaats zou zitten zou ik totaal flippen van al dat gezeik.
Tanja probeert niet eens te slapen, ze wilt gewoon niets missen, daarom blijft ze op, en ze beweert niet moe te zijn, juist tot rust te komen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 11:34 schreef phileine het volgende:
Ik kan me voorstellen dat ze niet goed kan slapen hoor. Veel 7-maanden-zwangeren slapen behoorlijk slecht. Je kan niet meer lekker liggen, je hebt last van maagzuur, veel dromen, je slaapt heel licht en kort en vaak ben je behoorlijk gespannen. Er is een theorie dat dat allemaal is om alvast te oefenen voor de nachten die je straks moet doorhalen als het kindje er eenmaal is. En dat ze weinig eet... tja, ik heb ook geleefd op twee crackers per dag tijdens mijn zwangerschap. Voor Tanja niet zo goed, het kindje zal er niet zoveel last van hebben, die zorgt wel dat ie aan zijn trekken komt. De kinderen uit de hongerwinter waren veel dikker en groter dan gemiddeld, door de schaarste in de baarmoeder gingen ze veel effectiever om met de beschikbare voedingsstoffen.
Het enige echte stomme is dat roken van Tanja.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |