abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30168548
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:44 schreef Triggershot het volgende:

[..]

duidelijker bron

http://nl.wikipedia.org/wiki/Mahdi
die was ik al aan het lezen...maar goed, leuk sprookje
pi_30168981
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:46 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

die was ik al aan het lezen...maar goed, leuk sprookje
Mahdi is dan wel een mens he ,
pi_30169047
quote:
Op donderdag 1 september 2005 15:58 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Mahdi is dan wel een mens he ,
doornroosje ook
pi_30169125
quote:
Op donderdag 1 september 2005 16:00 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

doornroosje ook
Die dag ga ik echt lachen
pi_30210331
Ik wil hier wel even op reageren als Moslim zijnde.

Naar mijn mening zijn er, zeker in deze tijd, teveel Moslims die meer bezig zijn met de formaliteiten van het geloof als (op tijd bidden, geen alcohol, halal eten etc) en denken dan een goede Moslim te zijn maar zijn aan de andere kant te bevooroordeeld, haatdragend, intolerant etc zijn.

Je hebt het voorbeeld van de laatste profeet (Sounah) en de Koran.

Als we naar de Koran kijken zie je bepaalde termen zo vaak terugkomen dat dat misschien wel 'kernpunten' zijn van Islam (letterlijk; Overgave aan God):

In de Koran staat letterlijk dat er een grondslag in het Boek is te vinden, en dat sommige verzen letterlijk en figuurlijk zijn, een Teken voor het volk wat nadenkt.

Die kernpunten die ik zei merkt iemand die de Koran vaker leest wel, rechtvaardigen, geduldigen, standvastigen, oprechtigen etc.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je makkelijk elke vrijdag naar Moskee kan gaan, ramadan doen, zakaat betalen, bidden 5x per dag, maar dat deze punten te vaak worden overgeslagen door mede Moslims..

Voor de rest wordt er in Islam aangespoort om kennis op te doen, Mohammed (vzmh) heeft gezegd dat dit een plicht is voor elke Moslim. Ook staat er letterlijk in 'neemt niet aan van datgene waar je geen kennis van hebt'.

Ook wordt er in de Koran op verschillende 'levels' gepraat, direct tegen Mohammed (vzmh), figuurlijk, letterlijk en in de kontekst van de tijd en situatie..

In ieder geval is oprechtheid en geduld in de godsdienst een belangrijk goed..wie oprecht streeft naar Hem zal door Hem geleid worden.

Voor de 'oprechte' geinteresseerden ( ) die meer willen lezen:

http://www.flwi.ugent.be/cie/bogaert/index.htm
X
pi_30212996
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 19:01 schreef Alulu het volgende:
Ik wil hier wel even op reageren als Moslim zijnde.
...
ik vind het serieus interessant en ik respecteer het ook.
maar hoe wil je in hemelsnaam 100% moslim zijn en carriére maken?
ik bedoel: als je echt bezig bent met hard werken en projecten afmaken, dan heb je toch geen tijd om te bidden, vasten, etc. ?
pi_30213078
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:28 schreef SlimShady het volgende:

[..]

ik bedoel: als je echt bezig bent met hard werken en projecten afmaken, dan heb je toch geen tijd om te bidden, vasten, etc. ?
Jij als ex moslim weet toch wel dat je het allemaal kunt combineren?
pi_30213344
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:31 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Jij als ex moslim weet toch wel dat je het allemaal kunt combineren?
Nee.
pi_30213490
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:39 schreef SlimShady het volgende:

[..]

Nee.
Anyway. Ik kan het prima combineren
pi_30236969
Volgens mij is er niets aan de hand met de Islam zelf.

Wat je nu ziet en hoort, de negativiteit in de media over de Islam, is deels ook te danken aan de moslims zelf natuurlijk, maar je hebt ook zwartmakerij. Maar daar gaat het niet om. De moslims blijven verantwoordelijk voor hun eigen daden, los wat anderen over ze denken. De profeet Mohamed heeft al eens gezegd dat de Islam zal blijven toenemen in kwantiteit, maar zal afnemen in kwaliteit, wat vandaag de dag nog steeds gebeurt. Dus wat er nu gebeurt is gewoon normaal. Er zullen altijd rotte appels tussen zitten, dat zal nooit veranderen. De mens kent nu eenmaal goed en slecht en de moslim is gelukkig ook maar een mens.
  zaterdag 3 september 2005 @ 22:41:28 #186
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_30243324
quote:
Op zaterdag 3 september 2005 19:12 schreef Ylias het volgende:
Volgens mij is er niets aan de hand met de Islam zelf.

Wat je nu ziet en hoort, de negativiteit in de media over de Islam, is deels ook te danken aan de moslims zelf natuurlijk,
Vreemd. In deze draad beweerde juist iemand dat de islam de gelovigen zijn
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_30288216
quote:
Op vrijdag 2 september 2005 20:28 schreef SlimShady het volgende:

[..]

100% Moslim zijn zal je me nooit horen zeggen, ik doe me best... maar is geen probleem hoor, vasten en bidden erbij.. bidden is maar uiterlijk bij elkaar, ruim geschat 25minuutjes op een dag die je voor God vrijmaakt, vasten is 1x in het jaar en zoals alles kwestie van willen.
X
pi_30343212
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 21:38 schreef Triggershot het volgende:
Na alle gebash van de Islam en alle negatieve berichtgevingen over de Islam vind ik dat de ware boodschap van de Islam naar voren moet komen.

Er is een probleem in de Islam van binnenuit, kunnen moslims niet ontkennen, maar de voorbeeld van de grootste leiders van de Islam leren tolerantie :

Tolerantie in de Islam:

"In de Naam van God de Erbarmer de Barmhartige, Dit is wat de dienaar van God, Umar, de Emir van de gelovigen de mensen van Aelia inzake veiligheid heeft toegezegd: hij heeft hen veiligheid verzekerd voor henzelf, hun bezittingen, hun kerken en kruisen, hun zieken en gezonden en al hun mede-gelovigen. Hun kerken zullen niet als woonplaats genomen worden, noch zullen zij afgebroken worden, niets uit de kerken of hun omgeving zal beschadigd worden, noch zullen hun kruisen verwijderd worden van hun eigendom. Zij zullen niet lastig gevallen worden omwille van hun geloof, en geen van hen zal schade berokkend worden (...) "

Vrijheid van meningsuiting:

“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)

Topic is bedoelt voor mensen die wel serieus zijn geinteresseerd in de Islam maar elke dag wordt gebombardeerd met negatieve berichten over de Islam..

Voor duidelijkheid is niet weer zo een discussier topic voor alle bashers.
wie mag bepalen wat de "ware" boodschap van de islam is?

2. 191 . And slay them wherever ye find them , and drive them out of the places whence they drove you out , for persecution is worse than slaughter . And fight not with them at the Inviolable Place of Worship until they first attack you there , but if they attack you ( there ) then slay them . Such is the reward of disbelievers .

bron:
http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=2&min=190&show=10

2.257. Allah is de Vriend dergenen, die geloven; Hij brengt hen uit de duisternis tot het licht. Maar de vrienden der ongelovigen zijn de duivelen, zij brengen hen uit het licht in de duisternis; dezen zijn de bewoners van het vuur, daarin zullen zij wonen.

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=2&min=250&show=10

2. 174 . Lo! those who hide aught of the Scripture which Allah hath revealed , and purchase a small gain therewith , they eat into their bellies nothing else than fire . Allah will not speak to them on the Day of Resurrection , nor will He make them grow . Theirs will be a painful doom

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=2&min=170&show=10

menstruatie is een ziekte volgens de Koran
2. 222 . They question thee ( O Muhammad ) concerning menstruation . Say : It is an illness , so let women alone at such time and go not in unto them till they are cleansed . And when they have purified themselves , then go in unto them as Allah hath enjoined upon you . Truly Allah loveth those who turn unto Him , and loveth those who have a care for cleanness .
http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=2&min=220&show=10

Hoe kan allah iemand voor 100 jaar laten sterven en hem opwekken?

2.259. Of, gelijk degene, die langs een stad komende, welke was ingestort, uitriep: "Hoe zal Allah haar doen herleven na haar vernietiging?" Toen deed Allah hem sterven voor honderd jaren; daarna wekte Hij hem op en zeide: "Hoelang zijt gij hier reeds?" Hij antwoordde: "Ik ben een dag, of een gedeelte van een dag gebleven." Hij zeide: "Neen, gij zijt honderd jaren gebleven. Kijk nu naar uw voedsel en uw drank; zij zijn niet bedorven. En kijk naar uw ezel; (dit is) opdat Wij u tot een teken voor de mensen maken. En kijk naar de beenderen, hoe Wij ze in elkaar zetten en ze daarna met vlees bekleden." En toen hem dit duidelijk werd zeide hij: "Ik weet, dat Allah macht heeft over alle dingen."

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=2&min=250&show=10

3. 4 . Aforetime , for a guidance to mankind ; and hath revealed the Criterion ( of right and wrong ) . Lo! those who disbelieve the revelations of Allah , theirs will be a heavy doom . Allah is Mighty , Able to Requite ( the wrong ) .
3. 10 . ( On that day ) neither the riches not the progeny of those who disbelieve will aught avail them with Allah . They will be fuel for fire .

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=3

zijn niet moslims losers
3. 85 . And whoso seeketh as religion other than the Surrender ( to Allah ) it will not be accepted from him , and he will be a loser in the Hereafter .

3. 87 . As for such , their guerdon is that on them rests the curse of Allah and of angels and of men combined .

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=3&min=80&show=10

3. 91 . Lo! those who disbelieve , and die in disbelief , the ( whole ) earth full of gold would not be accepted from such an one if it were offered as a ransom ( for his soul ) . Theirs will be a painful doom and they will have no helpers .

17. 16 . And when We would destroy a township We send commandment to its folk who live at ease , and afterward they commit abomination therein , and so the Word ( of doom ) hath effect for it , and We annihilate it with complete annihilation .

17. 17 . How many generations have we destroyed since Noah! And Allah sufficeth as knower and Beholder of the sins of His slaves .

17.18. Voor een ieder die het wereldse verkiest haasten Wij ons het te verschaffen aan wie Wij willen en wat Wij willen, daarna kennen Wij hem de hel toe waarin hij zal branden, vernederd en verworpen.

18. 59 . And ( all ) those townships! We destroyed them when they did wrong , and We appointed a fixed time for their destruction .

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=17&min=10&show=10

moeten de niet moslims zichzelf ophangen?
22. 15 . Whoso is wont to think ( through envy ) that Allah will not give him ( Muhammad ) victory in the world and the Hereafter ( and is enraged at the thought of his victory ) , let him stretch a rope up to the roof ( of his dwelling ) , and let him hang himself . Then let him see whether his strategy dispelleth that whereat he rageth!

22.19. Hier zijn twee tegenstanders die redetwisten over hun Heer. Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten.

22.20. Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd.

http://www.maroc.nl/islam/modules.php?op=modload&name=Quran&action=viewayat&surano_nl=22&min=10&show=10

nog meer over het boek van vrede.
http://www.faithfreedom.org/Quran.htm

[ Bericht 0% gewijzigd door concac op 07-09-2005 04:12:30 ]
-
  woensdag 7 september 2005 @ 20:45:15 #189
60090 Akkersloot
pi_30365624
quote:
Op woensdag 7 september 2005 04:06 schreef concac het volgende:
wie mag bepalen wat de "ware" boodschap van de islam is?
Als ik de koran lees weet ik wel wat de ware boodschap van de islam is.

"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  woensdag 7 september 2005 @ 21:29:06 #190
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_30367567
Jaja, nu weer even genoeg éénzijdig gebash. Ik vind het een goed idee van TS om een topic te beginnen over de positieve kanten van de Islam, en die kant mag óók eens belicht worden. Dat kan ook zonder altijd maar weer de negatieve kanten te benadrukken; er zitten altijd minstens twee kanten aan een zaak. Dus nu weer even ontopic, en positief, verder
'Nuff said
pi_30369903
even een vraagje aangaande het menstruatie verhaal:

2.222. En zij vragen u omtrent de menstruatie. Zeg (hun): "Het is iets schadelijks, blijft dus gedurende de menstruatie van de vrouwen weg en gaat niet tot haar in, voordat zij hersteld zijn. Maar wanneer zij zich hebben gereinigd, gaat tot haar in, zoals Allah het u heeft bevolen. Allah bemint hen, die zich tot Hem wenden en zich rein houden.

wat is er schadelijk aan menstruerende vrouwen ?
  donderdag 8 september 2005 @ 06:53:08 #192
60090 Akkersloot
pi_30377422
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:29 schreef Doffy het volgende:
Jaja, nu weer even genoeg éénzijdig gebash. Ik vind het een goed idee van TS om een topic te beginnen over de positieve kanten van de Islam, en die kant mag óók eens belicht worden. Dat kan ook zonder altijd maar weer de negatieve kanten te benadrukken; er zitten altijd minstens twee kanten aan een zaak. Dus nu weer even ontopic, en positief, verder
Waarom moeten er goede kanten zitten aan de islam ? Als voor mij de islam de koran is hoeven de "goede" kanten van zo'n haatboek echt niet benadrukt te worden.

En als de goede kanten van de "islam" benadrukt moeten worden waarom dan eerst geen antwoord op de vraag wat we nu onder de islam moeten verstaan. Ook in dit topic wordt door twee islam-liefhebbers de islam verschillend gedefinieerd: Gewoon de koran én "de volgelingen van de islam".

Verder benadrukt Concac niet alleen. Voor veel users is de zwarte kant van de koran gewoon onbekend, of wordt gewoon genegeerd.
pi_30378441
quote:
Op woensdag 7 september 2005 21:29 schreef Doffy het volgende:
Ik heb 3 pogingen gedaan om de TS aan te laten tonen dat de islam een tolerante godsdienst is, want dat is eigenlijk, als ik het goed lees, het doel van dit topic.

Openingspost
quote:
Na alle gebash van de Islam en alle negatieve berichtgevingen over de Islam vind ik dat de ware boodschap van de Islam naar voren moet komen.

Er is een probleem in de Islam van binnenuit, kunnen moslims niet ontkennen, maar de voorbeeld van de grootste leiders van de Islam leren tolerantie :

Tolerantie in de Islam:

"In de Naam van God de Erbarmer de Barmhartige, Dit is wat de dienaar van God, Umar, de Emir van de gelovigen de mensen van Aelia inzake veiligheid heeft toegezegd: hij heeft hen veiligheid verzekerd voor henzelf, hun bezittingen, hun kerken en kruisen, hun zieken en gezonden en al hun mede-gelovigen. Hun kerken zullen niet als woonplaats genomen worden, noch zullen zij afgebroken worden, niets uit de kerken of hun omgeving zal beschadigd worden, noch zullen hun kruisen verwijderd worden van hun eigendom. Zij zullen niet lastig gevallen worden omwille van hun geloof, en geen van hen zal schade berokkend worden (...) "

Vrijheid van meningsuiting:

“Verdraag geduldig wat zij zeggen.” (Koran 20:130)

Topic is bedoelt voor mensen die wel serieus zijn geinteresseerd in de Islam maar elke dag wordt gebombardeerd met negatieve berichten over de Islam..

Voor duidelijkheid is niet weer zo een discussier topic voor alle bashers
Ik onderscheid 3 punten in de analyse:
0. Het begrip tolerantie in de islam
1. Tolerantie van de islam in theorie: geschriften en uitspraken
2. Tolerantie van de islam in de praktijk: handelingen zoals rechtspraak, behandeling van andersdenkenden, vrouwen, homo's, etc.

Ad 0. Uit de OP krijg ik niet het gevoel dat de islam het begrip tolerantie echt kent. Een kalief die oproept om de levens en spullen van anderen met rust te laten, vestigt eerder de aandacht op het feit dat dit blijkbaar niet vanzelfsprekend is. Het is dus eerder uitzondering dan praktijk.
Bovendien is dat geen tolerantie. Ook "het verdragen" van de mening van andersdenkenden noem ik geen tolerantie.

Ad 1. Hier is al veel in dit topic over gezegd. IMO moet je wel over speciale gaven beschikken om de Koran en aanverwante geschriften als toppunt van tolerantie te verstaan.

Ad 2. Hier heb ik, behalve de uitspraak van de kalief in de OP uit een ver verleden, niets over gehoord. (het verhaal meldt trouwens niet of de islamieten zich aan de oproep van de kalief hebben gehouden). Kan de TS of een andere aanhanger van de islam mij nu eens voorbeelden geven uit de praktijk van nu waaruit de tolerantie blijkt?
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
  donderdag 8 september 2005 @ 09:29:29 #194
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_30378912
quote:
Op donderdag 8 september 2005 06:53 schreef Akkersloot het volgende:
Waarom moeten er goede kanten zitten aan de islam ? Als voor mij de islam de koran is hoeven de "goede" kanten van zo'n haatboek echt niet benadrukt te worden.

En als de goede kanten van de "islam" benadrukt moeten worden waarom dan eerst geen antwoord op de vraag wat we nu onder de islam moeten verstaan. Ook in dit topic wordt door twee islam-liefhebbers de islam verschillend gedefinieerd: Gewoon de koran én "de volgelingen van de islam".

Verder benadrukt Concac niet alleen. Voor veel users is de zwarte kant van de koran gewoon onbekend, of wordt gewoon genegeerd.
TS mag van alles gevraagd worden, maar we gaan géén lappen tekst posten met allerlei dubieuze koran-teksten; interpretatie is nog een vak, namelijk.

Bashen is zo vaak gedaan, en past niet in dit topic. Past uberhaupt nooit: je mag mensen vragen stellen, en ook -maar niet hier- confronteren met negatieve sentimenten. Op een respectvolle wijze, dat wel.

Van TS wordt in dit topic wel verwacht dat hij concreet ook op vragen in gaat. Vrágen, dus, geen lappen citaten.
'Nuff said
pi_30379761
ik denk dat er vooral tolerantie schuilt in de interpretatie van de koran en de stemming van een moslim. niet zozeer in de koran, al staan daar vast ook aardige dingen in je kunt het vergelijken met de bijbel
pi_30379803
quote:
Op woensdag 7 september 2005 22:16 schreef het_fokschaap het volgende:

wat is er schadelijk aan menstruerende vrouwen ?
Misschien is het vanuit hygienisch oogpunt.

En misschien waren ze gewoon bang voor een beetje bloed.
pi_30379889
Edit door Doffy: zie mijn eerdere post hierboven. Vragen stellen graag, geen lappen tekst neerplempen.

[ Bericht 48% gewijzigd door Doffy op 08-09-2005 10:24:03 (Le-zen graag) ]
-
pi_30380020
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:15 schreef Alicey het volgende:

[..]

Misschien is het vanuit hygienisch oogpunt.
dan kan ik ook nog wel wat onhygiënische zaken bij mannen verzinnen
pi_30380027
als je geen lappen tekst mag plaatsen hoe kan je dan laten zien wat er werkelijk in de koran staat?
-
pi_30380085
quote:
Op donderdag 8 september 2005 10:26 schreef concac het volgende:
als je geen lappen tekst mag plaatsen hoe kan je dan laten zien wat er werkelijk in de koran staat?
Een linkje naar een on-line Koran.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')