Tering, wat een hoop heb jij meegemaakt. Ik, als allochtone burger van Nederland, schaam me hiervoor. Ik zou zeggen ga lekker verhuizen, want zo te horen is je leefomgeving in een ghetto aan het veranderen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef MeneerMuis het volgende:
KNIP
Dat lijkt me niet meer dan terecht. Negeren zorgt ervoor dat dit soort gedrag aangemoedigd wordt. Dat de politie dat aanraadt vind ik misselijk.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:23 schreef 2609 het volgende:
Ohw jij bent er zo 1, die meteen zn mes trekt![]()
Je zou in dit geval de situatie moeten kennen. Als ik daar op een bankje zit met een vriend en heb een sigaret in mijn mond (die overigens bijna op was) en er komt een groepje langs die bedreigend overkomen en die in de meerderheid zijn, dan heb je weinig keuzes.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:29 schreef Croupouque het volgende:
Je zegt dat je geen sigaretten hebt en vervolgens steek je er provocerend eentje op waarna je ruzie krijgt en bij iemand een mes op zijn keel zet.
Wat een groot onrecht wordt jou hier aangedaan. Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ja dat is inderdaad misselijk, maar DAT is de KNUFFELcultuur hier in NL, lekker alles wegmoffelen onder de mantel van de liefde, het zijn kleine aanpassingsproblemenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:32 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Dat lijkt me niet meer dan terecht. Negeren zorgt ervoor dat dit soort gedrag aangemoedigd wordt. Dat de politie dat aanraadt vind ik misselijk.
Dat is ook niet echt slim hè. Lok je het wel een beetje uit.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef MeneerMuis het volgende:
-Groepje hangjongeren (10 man) van zowel Nederlandse als Buitenlandse afkomst vraagt om een sigaret. Ik zeg: nee sorry heb ik niet. Vervolgens begint er 1 (allochtoonse afkomst) opmerkingen te maken over mijn winterjas terwijl het zomer is..
Ik steek ondertussen een sigaret op en meneer begint te dreigen: Je hebt wel sigaret 'kankerlijer' - beter geef je er gewoon 1 anders sloop ik je.
Tsja, beetje gelijk heb je, maar je weet dat het die gozer niet alleen om de sigaret ging. Wat hij ook gedaan had, uit de hand gelopen zou het toch wel zijn geweest. (kromme zin)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:37 schreef Impry het volgende:
[..]
Dat is ook niet echt slim hè. Lok je het wel een beetje uit.
Verder is het gewoon een klote-situatie.
Beroep: ICT Regiobeheerderquote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:57 schreef UberPhreak het volgende:
laten filmen door een maat, en de publiciteit zoeken!
laat maar eens lekker een discussie losbarsten over hoe het in de randstad (oftewel buitenlandse ghetto/nieuwmekka) aan toe gaat, en hoe normale hardwerkende mensen onmogelijk wordt gemaakt normaal te leven!![]()
oh, dus je geeft zelf nu maar meteen toe dat je ook 1 van die lui bent , die ervan geniet iemand zijn dag te vergallen?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:13 schreef stukovich het volgende:
[..]
Beroep: ICT Regiobeheerder
Hardwerkende mensen met een ECHTE baan ja
beroep:quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:13 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik studeer bedrijfseconomie, deze studie zal ik nominaal af gaan maken, waarna ik bestuurskunde ga studeren.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:15 schreef kievit19 het volgende:
[..]
oh, dus je geeft zelf nu maar meteen toe dat je ook 1 van die lui bent , die ervan geniet iemand zijn dag te vergallen?
waarom voel je je dan aangesproken?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:18 schreef stukovich het volgende:
[..]
Ik studeer bedrijfseconomie, deze studie zal ik nominaal af gaan maken, waarna ik bestuurskunde ga studeren.
Voor de rest werk ik 3 avonden in de week, en in het weekend.
Trek zelf je conclusie maar
Wat lig je die kerel nou lastig te vallen en te klagen over zijn baan?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:13 schreef stukovich het volgende:
[..]
Als je goed zou lezen, insinueerde een FOK-user dat ik elke dag niets deed.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:19 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
waarom voel je je dan aangesproken?
Dat lees ik nergens hoor; maargoed, dat zal wel aan mij liggen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:21 schreef stukovich het volgende:
[..]
Als je goed zou lezen, insinueerde een FOK-user dat ik elke dag niets deed.
Buiten het feit dat jij je niveau erg kenbaar maakt, viel ik niet over zijn baan, maar over een andere opmerking die deze user eerder maaktequote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Wat lig je die kerel nou lastig te vallen en te klagen over zijn baan?
Je zegt eerst dat je je als allochtone nederlander hier voor schaamt, maar vervolgens fik je wel iemand af vanwege zijn beroep
Wat is het jouwe? Geiteneuken?![]()
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:15 schreef kievit19 het volgende:
[..]
oh, dus je geeft zelf nu maar meteen toe dat je ook 1 van die lui bent , die ervan geniet iemand zijn dag te vergallen?
Het klinkt helemaal zo gek nog niet; van negers heb je doorgaans minder (over)lastquote:Ondertussen staan er zo'n 5 meldingen bij de politie. Heb daar een aantal gesprekken gehad over wat ik het beste kan doen als er weer zo'n situatie komt. Het enige wat ze zeggen is: Het beste wat je kan is negeren.
Misschien dat je het nu zietquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:22 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat lees ik nergens hoor; maargoed, dat zal wel aan mij liggen.
Wil je een knuffel?![]()
![]()
![]()
Ik gebruik tenminste nog PI'squote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:22 schreef stukovich het volgende:
[..]
Buiten het feit dat jij je niveau erg kenbaar maakt, viel ik niet over zijn baan, maar over een andere opmerking die deze user eerder maakte
Ow wacht; je gooit het zeker op discriminatie nu he?quote:
nou, welke dan? vertel het eensquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:22 schreef stukovich het volgende:
[..]
Buiten het feit dat jij je niveau erg kenbaar maakt, viel ik niet over zijn baan, maar over een andere opmerking die deze user eerder maakte
Waarschijnlijk die opmerking over mekka ofzo; daar zijn die mensen nogal gevoelig voor geloof ikquote:Op woensdag 24 augustus 2005 20:27 schreef UberPhreak het volgende:
[..]
nou, welke dan? vertel het eens
Prutser .quote:heb ik mijn mes getrokken en hem bij zijn strot beet gepakt en het mes goed hard op zijn keel geplaatst.
Was dat soms Gavin De Becker in 'The gift of fear'? goed boekquote:Op woensdag 24 augustus 2005 22:32 schreef TheDon1985 het volgende:
Werkelijk ongelofelijk dat er hier mensen zijn die kritiek hebben op het feit dat TS een mes trok. De enige reden om dat te laten, is dat het niet in het belang van TS werkt, maar daar is alles dan ook mee gezegd.
In ieder geval kun je die krantenwijk maar beter opzeggen TS. Temeer vanwege het duidelijke patroon waarmee je bij een krantenwijk te maken hebt. Die voorspelbaarheid maakt voortzetting beslist onverantwoord. Ik kan me herinneren dat iemand ooit zei 'de beste verdediging is door er niet te zijn'.
Ik heb een brommertje aangeschaft die geen geluid maakt (stilte-motor ofzo?) - heb er voor de rest weinig verstand van, maar hij is geluidloos (speciaal voor de ochtendkrant). Ik rij voor de rest gewoon sociaal en niet te hard.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 21:24 schreef Doderok het volgende:
Kranten bezorgen op een brommer? In mijn buurt rijdt er ook zo iemand rond. Je hoort em al van ver komen, twee seconden gas geven, stoppen, gas geven, stoppen ... Verdomd irritant geluid en ik zou best begrijpen wanneer mensen hier agressief van worden. Natuurlijk rijdt hij altijd op het voetpad, want anders kan hij niet aan de brievenbus.
Gewoon mijn ervaring, waarmee ik niet wil beweren dat jij hetzelfde doet.
1) Stoer dat je nog steeds je baan hebt gehouden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef MeneerMuis het volgende:
[knip]
-Groepje hangjongeren (10 man) van zowel Nederlandse als Buitenlandse afkomst vraagt om een sigaret. Ik zeg: nee sorry heb ik niet. Vervolgens begint er 1 (allochtoonse afkomst) opmerkingen te maken over mijn winterjas terwijl het zomer is..
Ik steek ondertussen een sigaret op en meneer begint te dreigen: Je hebt wel sigaret 'kankerlijer' - beter geef je er gewoon 1 anders sloop ik je.
Ik bleef rustig op het bankje zitten met een vriend en negeerde ze, tot hij mijn sigaret uit mijn hand trapte. Omdat dit echt al de zoveelste keer was dat er weer wat gebeurde door die klote jeugd hier, heb ik mijn mes getrokken en hem bij zijn strot beet gepakt en het mes goed hard op zijn keel geplaatst. Die gozer schrok hier zo van dat die helemaal begon te trillen en uiteindelijk smeekte om hem te laten gaan. Hierbij heb ik hem losgelaten en is die met vrienden weggegaan.
Volgende dag word ik door hetzelfde groepje van mijn brommer afgetrapt waardoor ik een harde klap op het asfalt maakte. (aangifte gedaan)
En dit is dus de hele oorzaak van je probleem. We treden in Nederland veel te zwak op tegen dit soort tuig, van welke komaf dan ook (Waarom ga je hier eigenlijk zo diep op in in je post. Is het relevant of allochtoon of autochtoon tuig je lastig valt?).quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef MeneerMuis het volgende:
Ondertussen staan er zo'n 5 meldingen bij de politie. Heb daar een aantal gesprekken gehad over wat ik het beste kan doen als er weer zo'n situatie komt. Het enige wat ze zeggen is: Het beste wat je kan is negeren.
Ik heb het niet gelezen, maar het citaat zou daar uiteraard van afkomstig kunnen zijnquote:Op donderdag 25 augustus 2005 02:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Was dat soms Gavin De Becker in 'The gift of fear'? goed boek![]()
Ik vind het echt zo'n Sun Tsu Art of War uitspraak.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:36 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Ik heb het niet gelezen, maar het citaat zou daar uiteraard van afkomstig kunnen zijn.
quote:Op donderdag 25 augustus 2005 12:36 schreef TheDon1985 het volgende:
[..]
Ik heb het niet gelezen, maar het citaat zou daar uiteraard van afkomstig kunnen zijn.
Jullie zitten in het verkeerde topic?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:21 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Ik vind het echt zo'n Sun Tsu Art of War uitspraak.![]()
Hioezo?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 13:28 schreef Rio het volgende:
Jullie zitten in het verkeerde topic?
Inderdaad. Gekker zijn dan de rest.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 14:00 schreef Aaargh! het volgende:
Je moet zorgen dat die luitjes weten dat jij een grotere klootzak bent en bereid bent verder te gaan dan zij.
Ik wilde alleen benadrukken dat het vooral de hangjongeren van allochtoonse afkomst zijn die de buurt hier terroriseren. 5 jaar terug reed ik hier zonder problemen door me wijk en kon ik iedereen netjes aankijken en groeten.quote:Waarom ga je hier eigenlijk zo diep op in in je post. Is het relevant of allochtoon of autochtoon tuig je lastig valt?).
quote:Je moet zorgen dat die luitjes weten dat jij een grotere klootzak bent en bereid bent verder te gaan dan zij.
Ik bezorg heel Capelle Schollevaar; AD/RD/Telegraaf/VK/Trouw/FinancieelDagblad/ND - het komt voornamelijk voor bij MariaDaneelserf (in onze plaatselijke krant staat deze buurt bekend als een oorlogsgebied) en bij de sporenbuurt (Ringspoor/Wisselspoor) en bij Rigolette/Nabucco. 's nachts heb ik vaak last van hangjongeren in de buurt van Mariadaneelserf en station Capelle Schollevaar.quote:je bent dus de persoon die er voor zorgt dat ik me krantje optijd heb..
daar voor hulde
voeg me even toe op msn wil even weten waar het gebeurd
Je moet juist zorgen dat ZIJ het risico niet meer willen nemen om jou aan te pakken, omdat ze weten dat je ze keihard, en persoonlijk, terugpakt.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:11 schreef MeneerMuis het volgende:
Dat risico wil ik liever niet nemen - men leeft hier voornamelijk in groepjes die maar al te graag willen knokken. Het is de groepsvorming dat ze zo agressief/'stoer' maken; lopen ze in d'r eentje dan houden ze d'r mondje wel dicht.
En dat laatste is ook echt het geval.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:21 schreef Aaargh! het volgende:
[..]
Je moet juist zorgen dat ZIJ het risico niet meer willen nemen om jou aan te pakken, omdat ze weten dat je ze keihard, en persoonlijk, terugpakt.
Voorbeeld: persoon X geeft jou klappen, wat je dan vooral niet moet doen is persoon X zelf terugpakken, hij krijgt dan een hooguit pak slaag wat ie aan zichzelf te danken heeft, risico van het vak, dikke kans dat ie niet vies is van een potje knokken.
Nee, je neemt een onschuldig persoon die veel voor persoon X betekend, zijn vriendin, broer/zus, moeder, etc. eens gruwelijk te grazen. Hierbij moet je dan ff uitleggen dat het je geen reet boeit als zij hetzelfde terug doen.
Schollevaar is idd een ramp. Heb er tot 2000 gewoond, en heb sindsdien alleen maar foute verhalen gehoord, o.a. over oud-klasgenoten. Ben blij dat ik er weg ben als ik al die verhalen hoor.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:11 schreef MeneerMuis het volgende:
Ik bezorg heel Capelle Schollevaar; AD/RD/Telegraaf/VK/Trouw/FinancieelDagblad/ND - het komt voornamelijk voor bij MariaDaneelserf (in onze plaatselijke krant staat deze buurt bekend als een oorlogsgebied) en bij de sporenbuurt (Ringspoor/Wisselspoor) en bij Rigolette/Nabucco. 's nachts heb ik vaak last van hangjongeren in de buurt van Mariadaneelserf en station Capelle Schollevaar.
Voor de rest is het vaak gewoon op fietspaden/voetpaden/in bepaalde straten etc.
Wat k*t voor je..quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:12 schreef MeneerMuis het volgende:
BlaBla..
Draag geen londsdale etc.. Gewoon kleren wat een beetje in de mode is. In ieder geval niet met een racistische view.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 18:56 schreef VivOo. het volgende:
[..]
Wat k*t voor je..
ik had in jou situatie precies hetzelfde gedaan.
maar is het dan gewoon niet beter met je kranten op te houden ofzo of gaat het niet persee om die kranten..
draag je racistische kleding ofzo..lonsdale perhaps? omdat ik bijna overal lees dat het om allochtone jongeren gaat
Welke school?quote:Op donderdag 25 augustus 2005 23:30 schreef Rikkert het volgende:
succes verder, ik ga slapen, moet morgen weer bezorgen (en naar school);)
Lijstersingel zeker? Daar heeft mijn moeder op gezeten vroeger.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 23:19 schreef Rikkert het volgende:
comenius, zit jij dan ook ergens op school daar :p
Merellaan is toch voor jongeren met een taalachterstand? 't Is iig lager dan normaal VMBO.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 23:19 schreef MeneerMuis het volgende:
Hopla, we gooien er nog een incident bij;
Rij net op de weg, steekt een kerel (14/15 jaar) de weg over en stopt precies in het midden. Ik verminder snelheid en hij probeert me tegen te houden en vervolgens (toen ik zowat stil stond) springt die achterop en zegt die; breng me even naar *straat*.
Ik dus stoppen en zeggen dat die pauper af moet stappen, begint die te schelden: Ik pak je nog wel kankerlijer.
Ik duw hem er dus af en wil verder rijden, gaat die me achterkant beet houden
Oh en die allochtoon zit op IJsselcollege Merellaan (praktijkonderwijs)
Aangifte van mishandeling zou toch al goed wezen? Jij weet wie de dader is, kunnen ze hem zo oppakken.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:52 schreef MeneerMuis het volgende:
Mijn moeder zit er ook over na te denken om te verhuizen, maar zoiets is niet 1,2,3 gedaan.
Ik sta echt perplex, want heb gewoon geen flauw idee wat ik hier tegen kan doen. Ik snap niet dat die kerels zich zo graag willen bewijzen aan hun vrienden door te vechten.
Die ene pauper voelt ze waarschijnlijk nu zo kwaad omdat die bewusteloos op de grond lag, dat ik morgen een kogel door mijn kop krijg.
Het is nu echt zo ver gekomen, dat ik echt niet meer over straat wil gaan in principe. Ik weet gewoon zeker dat ik de volgende keer door zo'n groep letterlijk doodgetrapt wordt
Ach, daar heeft de politie toch geen bewijs van? Hetzelfde wat ze eerder tegen jou zeiden.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:01 schreef MeneerMuis het volgende:
En omdat hij knock-out op de grond lag, krijg ik vervolgens proces-verbaal...
Zelfverdediging, die vriendin kan als getuige optreden. Je zal vast wel wonden hebben overgehouden aan die vechtpartij.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:01 schreef MeneerMuis het volgende:
En omdat hij knock-out op de grond lag, krijg ik vervolgens proces-verbaal...
Neem een foto.quote:Op woensdag 21 september 2005 22:06 schreef MeneerMuis het volgende:
Heb 1 paarse plek op mijn ruggengraat zitten
Get a clue. In iedere stad zijn wijken waar de politie niet optreedt, maar eventuele problemen door de locals zelf laat uitvechten. Als je daar als relatieve 'yup' wordt beroofd, is het 'tsja, da's jammer, maar waarom komt/woont u dan ook in die beroerde wijk?'quote:Op vrijdag 23 september 2005 01:35 schreef Captain_Chaos het volgende:
terug-knok-post
Jíj bent namelijk niet de onaangepaste; zíj zijn dat en dat is dan ook de reden dat zíj hun gedrag moeten veranderen. Niet jij.
Niet in mijn stadquote:Op vrijdag 23 september 2005 22:07 schreef joshus_cat het volgende:
[..]
Get a clue. In iedere stad zijn wijken waar de politie niet optreedt, maar eventuele problemen door de locals zelf laat uitvechten. Als je daar als relatieve 'yup' wordt beroofd, is het 'tsja, da's jammer, maar waarom komt/woont u dan ook in die beroerde wijk?'
Oftewel: Als 'n wijk helemaal is overgenomen door het gajes, dan is het gajes de norm. Deal.
http://www.nononsenseselfdefense.com/ is misschien ook wel een aardige site om door te ploegen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |