abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29986072
Hallo
Was na de vakantie weer wat bijgekomen (85,6 ), ik heb dan ook nergens naar gekeken.
Zat vanmorgen alweer op de 85. Dus vanzelf gaat de eerste kilo er wel vanaf.

Hopelijk gaat het goed, want ik ben totaal onverwacht ook gestopt met roken. En lijnen daarbij, weet ik niet of dat werkt. Maar dat zien we wel.
pi_29986197
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:30 schreef Isabeau het volgende:
De huisarts waar ik nu co-schap doe was trouwens van mening dat niemand ooit was afgevallen na een verwijzing naar de diëtiste. Hij vond ze voor overgewicht compleet nutteloos, gaven alleen advies en tips die allemaal ook in boeken of op internet te vinden zijn (of in de Libelle) en waren verder nutteloos.
Klopt wel denk ik, we worden al jaren langs alle kanten doodgeslagen met de juiste voedings- en bewegingstips

Wat ik wel een goed boek vind (net geleend van de bib en twijfelend of ik het niet zou kopen) is "Een leven lang slank zonder dieet" van Sonja Kimpen. Je kan het ook via proxis.nl bestellen enzo.
Het is echt geen klassiek dieetboek, maar een goede uitleg over maag- en hoofdhonger, hoe starten met bewegen, het focust op vetpercentage ipv op kilo's, het legt uit hoe je doelen stelt en hoe die vol te houden...
Vind dat er alles instaat wat een dietist ook zal vertellen, maar dit is een eenmalige investering en je kan er op mindere momenten even lekker in snuisteren naar wat uitleg.
pi_29986245
Toch weer een nieuw regeltje, want de 71,5 kg blijft goed terugkomen op de weegschaal

oud:
miss_sly (1m65) (26,4) was 84,5 kg, weegt nu 72,0 kg en wil graag 70 kg wegen -12,5

nieuw:
miss_sly (1m65) (26,3) was 84,5 kg, weegt nu 71,5 kg en wil graag 70 kg wegen -13,0
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_29986303
@dp81: Heb je iets aan deze link?
Energiebehoefte berekenen

Geeft een indicatie... kijkt namelijk ook naar je gewicht en activiteit enzo.
Vind zelf wel dat 't wat aan de hoge kant is wat ie aangeeft.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_29986556
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 07:24 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik geloof dat hij de diëtist alleen nuttig vond bij ziekten waar een dieet bij hoort (als je te horen krijgt dat je kind phenylketonurie heeft weet jij vast niet wat voor een dieet je moet geven), voor afvallen was een diëtist volkomen nutteloos. Er zit ook wel wat in. IIk ben nog nooit een onderzoek tegen gekomen waarin stond dat mensen met een dietist beter afvielen dan mensen zonder dietist. Wel dat mensen met een groepje mensen/lotgenoten beter afvielen dan zonder.
Hihi, vorig jaar heb ik een aantal maanden bij een dietiste gelopen... ik viel toen amper af. Nu ik het zelf doe gaat 't stukken beter.

Maar ik moet zeggen dat ik sommige tips van haar toch wel verwerk in mijn lijnritme nu. Ook kon ik haar vragen stellen waar ik zelf geen antwoord op kon vinden. Ze heeft me ook overtuigd om mijn streefgewicht ernstig bij te stellen van 73kg naar 80kg. 73 vond ze niet reëel... ben dus nu wat meer ontspannen wat betreft m'n BMI enzo. Ga er niet vanuit dat 't bij mij ooit 25,0 wordt, 28 is ook mooi.

Maar eerlijk gezegd zou ik nu niet zo snel meer naar een dietiste gaan, een psycholoog lijkt me nuttiger. Misschien kan die me leren omgaan met mijn emo-eten. Speel mijn eigen dietiste wel... en als ik vragen heb google ik er even op of geef ik hier wel een gil.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_29986691
Ik heb zelf het idee dat afvallen idd het beste gaat met lotgenoten, en dan begeleiding van een dietiste..

Ik heb het afgelopen half jaar veel meer over eten geleerd dan in de jaren ervoor, en nu val ik ook daadwerkelijk eens af...
Vooral het emo eten is bij mij (zo goed als) over, en ik eet anders, maar voor mijn gevoel nog best veel...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_29987487
teigan, zonder je voedingsgewoonten te kennen, maar "best veel" eten is niet hetzelfde als te veel eten hè... maar dat wist je waarschijnlijk al.
Denk niet dat je moet tobben over de hoeveelheid als 't over het algemeen gezond, gevarieerd voedsel is.
pi_29988492
ik ben net weer thuis van vakantie
zal ik zondag de lijst met updates plaatsen?
pi_29994042
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 11:08 schreef Miss_S het volgende:
ik ben net weer thuis van vakantie
zal ik zondag de lijst met updates plaatsen?
Leuke vakantie gehad?
De nieuwe update wordt in principe ieder weekend weer gepost. Dus de update zondag is prima
pi_29994539
iksje Dat weet ik hoor, eerder at ik minder, maar verkeerd, nu eet ik meer, maar wel goede dingen, mijn eetpatroon ziet er nu ongeveer zo uit:

Ontbijt: 2 boterhammen met boter, 1 hartig, 1 zoet,
beker melk

10 uur: stuk fruit

Lunch: 3 boterhammen met boter, 2 hartig, 1 zoet
1 pakje melk(150 ml)

Drie uur: stuk fruit

Avondeten: Aardappels, vlees, groenten, of pasta met saus met veel groenten..
bakje yoghurt na.

En ik drink er ongeveer 2 liter water per dag bij, is combinatie van water en thee....

Als ik dan nog wat erbij sport(nu dan niet omdat het zwembad dicht is), dan val ik er rustigjes aan mee af.
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_30002053
ja de vakantie was wel leuk, heb alleen het gevoel dat ik erg veel ben aangekomen
pi_30009304
Oud:
Cutie (1m87) (26,4) was 108,0 kg, weegt nu 91,5 kg en wil graag 75 kg wegen -16,5

Nieuw:
Cutie (1m87) (26,4) was 108,0 kg, weegt nu 91 kg en wil graag 75 kg wegen -17

Licht Ontvlambaar vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:32:07 #38
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30010147
Goed zeg!!!
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_30017292
nice

ik ga zondag of maandag weer wegen. Afgelopen dag weinig gegeten tot ik thuis kwam en snel wat moest maken. Tja...dan komt de frituur op tafel...
pi_30024783
Ik ben op dit moment een boek aan het lezen "Dagboek van een doorzetter" van Courtney Rubin. Gaat over een vrouw (Courtney Rubin dus) die al haar hele leven worstelt met haar gewicht en afvallen. Het is een ontzettend herkenbaar verhaal om te lezen; beginnen met een dieet, het gaat een hele tijd goed, de kilo's vliegen er af en dan komt er een dipje en dan moet je weer uit die dip zien te komen.
Een herkenbaar boek dus.
(voor de liefhebbers: isbn 90 6974 680 8)
pi_30053569
Gisteren nieuwe broeken gekocht!

Een nette pantalon in maatje 44!!
Vorig jaar droeg ik nog 48...

Ook een nieuwe spijkerbroek in (spijkerbroeken)maat 38, vorig jaar 42!

Verder hoop ik deze week een update te posten met als 1e getal....een.......8!

Vriendjelief heeft beloofd dat we 's avonds pannenkoeken eten als ik dit doel gehaald heb!

Verder zou ik graag nog advies van jullie allemaal willen hebben.
Vorig jaar woog ik bijna 110 kilo. Toen was ik dus veel te zwaar. Nu weeg ik ongeveer 91 kilo.
Mijn streefgewicht heb ik gezet op 75 kilo. Toen ik het bijpassende BMI van dit gewicht berekende kwam ik op 21,2 uit! Is dit wel realistisch? Op zich moet het toch al prima zijn als mijn BMI rond de 23/24 zit? Dan zou mijn streefgewicht op 82 kilo zitten. Wat vinden jullie?
pi_30053670
Wel, cutie proficiat...

Voor mij volgt er even geen update...
Zal volgende week posten hoe mijn ervaring is met de eetwijzer...

Groetjes
Ilse
pi_30054531
quote:
Op zondag 28 augustus 2005 13:22 schreef Cutie het volgende:

Toen ik het bijpassende BMI van dit gewicht berekende kwam ik op 21,2 uit! Is dit wel realistisch? Op zich moet het toch al prima zijn als mijn BMI rond de 23/24 zit? Dan zou mijn streefgewicht op 82 kilo zitten. Wat vinden jullie?
Je hebt al heel wat bereikt

Het is denk ik maar net waar jij je prettig bij voelt. Of dat nou een BMI van 24 is of van 21.
Ik zelf zal al blij zijn als ik een BMI van 24 heb behaald
pi_30061097
dit weekend was zwaar...ondanks weinig eten toch aangekomen. Tja..krijg visite en dan zet je wat op tafel. Maandag weeg ik niet, dinsdag krijgen jullie een update
pi_30069040
Vanmiddag moet ik naar de dietiste, eens kijken of ik daar nu ook echt onder de 90 zit, vorige keer viel het toen tegen...

Ik ben dit weekend bij mijn ouders geweest, en mijn vader had weer commentaar op mijn eten..

Hij vond het veels te veel dat ik twee boterhammen als ontbijt nam, en ik had er teveel hagelslag op, en ik at toch minder en dit is toch iets wat zo niet kan enzovoorts??

Ik ben er ergens verdrietig om, maar ik ben ook gewoon boos.... Wat heeft hij erover te oordelen..
Maarja, dit leidt bij mij wel tot heel veel drang tot snoepen, we zijn gisteravond op weg naar huis dus ook bij de Mac langsgeweest..

Nog een weekje, dan gaat het zwembad open, hopelijk kan ik me dan daar weer afreageren...
pi_30069103
Bij mij is het precies andersom mijn vader wil dat ik juist meer ga eten.. omdat ie me te dun vindt (was vroeger 24 kilo overgewicht) toen hoorde ik van hem en mn zus altijd dat ik te dik was.
Nu ben ik volgens mn zus goed, maar me vader vindt me nu weer te dun
  Licht Ontvlambaar maandag 29 augustus 2005 @ 11:32:58 #47
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_30069145
Teigan, trek je in godsnaam niks van je vader aan (moeilijk, ik weet het...)

Twee boterhammen voor ontbijt is prima. Weet hij dan niet dat het juist heel verstandig is om met een goed ontbijt je dag te beginnen

Knuffel
Sjeen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_30072063

OUD

Asskicking-fatboy (1m86) (25,15) was 125 kg, weegt nu 87,0 kg en wil graag 76 wegen -38

NIEUW

Asskicking-fatboy (1m86) (24,57) was 125 kg, weegt nu 85,0 kg en wil graag 76 wegen -40

*tromgeroffel*

Dat betekend dus dat ik nu officieel een gezond gewicht heb . En dat binnen een half jaar: 1-3-2005 / 29-8-2005. Tijd om te verhuizen naar het andere topic dus!

Veel sterkte allemaal voor diegene die het gezonde gewicht nog moeten bereiken

Ciao.
... an asskicking fatboy!
pi_30073457
ik zou een nickchange aanvragen ^^
pi_30078998
Hoi Allemaal,

Ik wil me even voorstellen en graag ook (al is het maar voor de motivatie) meeposten.
Ik ben al een tijdje bezig met afvallen, en het lukt me nu aardig. Ik ben begonnen bij de 92 kg en weeg nu 85,5 Ik wil graag 75 wegen.
Anne1982 (1m75) (27,9) was 92 kg, weegt nu 85,5 kg en wil graag 75 kg wegen -7,5

Heb ik dat regeltje zo goed gedaan?
Soms zit het mee.. en soms zit het tegen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')