abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29948345
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 09:42 schreef Blue-eagle het volgende:
Vrouwtje: "Oh je ik heb 3 kinderen doodgereden omdat ik met drank achter het stuur zat, dit is een les van God en ik ga nooit meer alcohol drinken."

Nee DOOS je reed 3 onschuldige kinderen dood omdat je dronken was, niet omdat je waanidee je een lesje wilde leren.

Gelovigen zijn bang voor de realiteit.

Dus!

/generaliseren mode off
Welke realiteit? Jouw realiteit of die van hun?

Verder raakt je voorbeeld sowieso kant noch wal en spreek je jezelf nog bijna tegen ook. De persoon ziet immers toch ook in dat ze de kinderen dood reed omdat ze met drank op achter het stuur kroop.

Dat ze hier lering uit trekt is alleen maar goed en of ze deze 'extreme les' toeschrijft aan God of de samenloop van omstandigheden is totaal irrelevant.
Krekker is de bom!
pi_29952601
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 09:48 schreef Blind_Guardian het volgende:
Goh, een religie-bash-topic, die was zeker nog nooit geopend in klaagbaak
Vast wel.
Maar blijft mooi.
  donderdag 25 augustus 2005 @ 12:50:19 #78
69191 Varr
Hier ben ik, hierzo!!
pi_29952668
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:32 schreef PDOA het volgende:
[afbeelding]
:D:D:D
pi_29970327
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 09:48 schreef Blind_Guardian het volgende:
Goh, een religie-bash-topic, die was zeker nog nooit geopend in klaagbaak
Heb nog geen enkele goeie bash gezien hier
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_29972362
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:53 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Heb nog geen enkele goeie bash gezien hier
God is een lelijke zeug.
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:46:00 #81
117776 OFfSprngr
Meest boze Punker van Fok!
pi_29981388
Boek van Job, hoop domme mensen zeg, als je een religie aanvalt doe het dan at least onderbouwd,.. ik geloof ook niet in God.
You must learn to live with your own conscience, your own morality, your own decision, your own self. You alone can do it. There is no authority but yourself!
http://www.last.fm/user/OFfSprngr
.
.
pi_29982978
Waarom krijgt God overal de schuld van , terwijl we het allemaal zelf doen ?!? Ze geloven niet in maar geven God wel de schuld.. right...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 02:19:26 #83
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_29983732
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 01:36 schreef HRR het volgende:
Waarom krijgt God overal de schuld van , terwijl we het allemaal zelf doen ?!? Ze geloven niet in maar geven God wel de schuld.. right...
Ja, dat vind ik nu ook
ookal wil ik hiermee niet zeggen dat ik me meteen achter de EO schaar, want ik heb daar ook wel weer wat op en aan merkingen over, maar ik iriteer me altijd mateloos aan die hersenloze opmerkingen als "Als er een god bestaat, waarom is er dan zoveel ellende". Mensen die zulk soort vage keelgeluiden produceren, neem ik al bij voorbaat niet serieus. Die moeten eerst nadenken eer ze hun muil opentrekken.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:45:46 #84
118363 Jesusisalive
http://www.beready.nl
pi_29996228
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 01:36 schreef HRR het volgende:
Helemaal mee eens
http://www.beready.nl Jezus leeft en komt snel!!!
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:50:09 #85
118212 r4uz
Die 4 moet een a voorstellen.
pi_30027151
De TS neemt tenminste wel een duidelijk standpunt in.
http://www.xs4all.nl/~burter/ <-- mijn liedjes.
pi_30027993
[bash] ALS God al bestaat is het echt een triest mannetje, afmaken die schoft, iets beginnen en dan niet afmaken.. Aan het kruis ermee! [/bash]

Maar wat ik wou zeggen, iedereen had zoveel jaar geleden een groot lulverhaal aan elkaar kunnen maken en dan een beetje voor de hand liggende dingen doen etc en al die crap,

en aangezien en toen niet veel mensen konden schrijven en al die dingen, laat staan ook maar enige vorm van studie hadden meegemaakt zijn ze natuurlijk vele malen makkelijker te beinvloeden dan de mensen van nu. Waarschijnlijk kon je die mensen vanalles wijsmaken omdat ze simpelweg dom waren en dus had je ze net zo goed kunnen vertellen dat parkietjes heilig waren dat hadden we die nu waarschijnlijk vereerd

Maar wat ik wil zeggen, kom maar eens met getuigen en niet die door de rijkere wel geeduceerde mensen uit die tijd die alleen maar op geld en macht uit waren.... (als ik in die tijd veel invloed had gehad en zo'n boek inelkaar had laten zetten dan was ik waarschijnlijk jezus geweest )

Game on!

(mocht je het met iets niet eens zijn dat is dat jou probleem, zo zie ik het, mijn mening...)
God must be an asshole, let's find him and beat the fuck out of him!
pi_30038051
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 14:23 schreef Ancientone het volgende:
[bash] ALS God al bestaat is het echt een triest mannetje, afmaken die schoft, iets beginnen en dan niet afmaken.. Aan het kruis ermee! [/bash]

Maar wat ik wou zeggen, iedereen had zoveel jaar geleden een groot lulverhaal aan elkaar kunnen maken en dan een beetje voor de hand liggende dingen doen etc en al die crap,

en aangezien en toen niet veel mensen konden schrijven en al die dingen, laat staan ook maar enige vorm van studie hadden meegemaakt zijn ze natuurlijk vele malen makkelijker te beinvloeden dan de mensen van nu. Waarschijnlijk kon je die mensen vanalles wijsmaken omdat ze simpelweg dom waren en dus had je ze net zo goed kunnen vertellen dat parkietjes heilig waren dat hadden we die nu waarschijnlijk vereerd

Maar wat ik wil zeggen, kom maar eens met getuigen en niet die door de rijkere wel geeduceerde mensen uit die tijd die alleen maar op geld en macht uit waren.... (als ik in die tijd veel invloed had gehad en zo'n boek inelkaar had laten zetten dan was ik waarschijnlijk jezus geweest )

Game on!

(mocht je het met iets niet eens zijn dat is dat jou probleem, zo zie ik het, mijn mening...)
Mensen die niet kunnen lezen schrijven ? In de tijd van Jezus had je de Schriftgeleerde ,die dus de wetten van Mozes , en het oude testament leerde.En die dachten dus dat je door werken kon worden gered , maar wat uiteindelijk dus niet zo is , maar door Jezus' bloed. maar dat terzijde.

En mensen die geen studie hadden ed ? kweet niet hoor , maar aangezien nog geen computers hadden wil nog niet zeggen dat ze dom waren ? Ik denk wanneer je over 2000 jaar (als de mensheid dat ooit zal halen) terug kijkt , dat je dan denkt dat we nu dom waren , omdat we nu niet .... hebben. Dus ik vind de vergelijking wat je stelt heel dom qua . dom zijn = geloven :S

Wat je op dit moment ook vergeet zijn de wonderen die nu deze dag gebeuren, heel veel denken dat dat vroeger was (wanneer ze trouwens geloven dat er vroeger wonderen gebeurde)en niet van deze tijd is . Maar ik kan je 100% verzekeren , wonderen gebeuren hier , nu !

Maar ok .

Wat ik btw ook denk , dat mensen , wanneer ze naar geloven / kerken gaan kijken. naar de (no offense) Zwaardere kerken kijken ,waar je dus in banken zit , niets zegt , 1 orgel hebt ed. En die zien nogsteeds die schijnheilige personen die 's zondags naar de kerk gaan ,maar door de weeks.. (en nu wil ik niet zeggen dat iedereen zo is , maar over het algemeen bij de zwaardere kerken).

Maar wanneer je nou naar een Evangelische gemeente / baptisten / andere vormen gaat kijken , zal je verbaast staan wat daar gebeuren. Mensen die ziek zijn worden genezen ed.

my 2 cents
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:35:44 #88
76407 -erwin-
liberaal intellectueel
pi_30038083
god
fotoboek.fok.nl/-erwin-
Ik heb geen respect voor gelovigen en hun geloof.
Mijn posts reflecteren niet noodzakelijkerwijs mijn mening.
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:02:18 #89
58842 Karzeuler
Hey jij daar!!!
pi_30051410
quote:
Op zaterdag 27 augustus 2005 20:34 schreef HRR het volgende:En die dachten dus dat je door werken kon worden gered , maar wat uiteindelijk dus niet zo is , maar door Jezus' bloed.
Ik denk dat veel Fokkers zonder christelijke achtergrond hier niks van begrijpen en aan iets heel anders denken dan dat jij bedoelt.
Mensen die zich snel gekwetst voelen zijn een grotere bedreiging voor de vrije samenleving dan mensen die graag bewust andere mensen beledigen. Ik hoop dat ik hiermee niet andere mensen kwets. Het is slechts mijn mening :-)
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:06:45 #90
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_30051469
Mensen die proberen te denken als die heikneuters 2000 jaar geleden
Over het water lopen, bramenstruiken die spontaan ontbranden
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  woensdag 31 augustus 2005 @ 14:14:07 #91
120304 descendent1
Ja hoor, heb je hem ook weer..
pi_30130902
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 21:39 schreef Ulreazj het volgende:

[..]

God is een lelijke zeug.
Het beste argument tegen de democratie is een gesprek van 5 minuten met een gemiddelde stemgerechtigde...
Geyl online landjesspel: http://www.fokalliance.com/forum/viewtopic.php?f=16&t=7686
pi_30131449
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 02:04 schreef Koalabier het volgende:
Geplaatst: Wo 15 Jun 05, 12:59 Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik geloof in de BIG-BANG!(KNATS!)
Aangezien je niet zeker weet waar een atoom of molecul zich bevindt is er niet aan gerekent door iemand die de bigbang geeft ingecalculeert en alles wat we doen is dus neit voor bestemd.
Alles wat er gebeurt is dus vanaf dat moment te verklaren met natuurwetten.
Maar die zijn nu nog niet volledig. maar goed.
Alles valt te verklaren.
daarom denk ik ook dat als je dood bent , je niet meer bent.
gewoon nergens. ook niet zwart, nee je hebt geen bewustzijn meer.
Omdat leven na de dood niet te verklaren is denk ik dus ook niet dat het zal gebeuren. En als een bacterie dood gaat, heeft dat dan ook een leven na de dood?

Ik vindt gewoon leven na de dood erg onwaarschijnlijk. en ik geloof er daarom niet in.
Moest je al deze taalfouten nou echt herhalen? .
  woensdag 31 augustus 2005 @ 15:07:12 #93
39256 Bonobo11
Have a good time, all the time
pi_30132822
Feyenoord!!! * Barça
pi_30133675
Die mensen moeten toch zelf weten of ze in God geloven of niet? Hebben jullie toch niks mee te maken? Zolang die mensen jullie er niet mee lastigvallen iig, zoals extremisten, dan mag je ze haten ja...

Maja, respecteer de mening van een ander.. Dus ook zijn geloof..

Zelf geloof ik ook absoluut niet en ik heb er ook helemaal niks mee, maar als mensen dat willen heb ik er geen problemen mee..
  donderdag 12 april 2007 @ 17:26:54 #95
170036 Klit
In medio virtus
pi_48261132
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 16:33 schreef Lu_uK het volgende:
Echte gelovigen zeggen dan toch, god wilde het zo
God heeft er wel mooi voor gezord dat deze mensen heelhuids uit dat huis zijn gekomen.
Dacht je dat dat ook zonder Hem was gelukt?

Voor alle dingen die gebeuren is een reden, alleen wij kunnen alle redenen (nog) niet bevatten.
Als er geen reden zou zijn, waarom zouden bepaalde dingen anders gebeuren?
Laedere facile, mederi difficile
  donderdag 12 april 2007 @ 17:30:30 #96
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_48261247
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:26 schreef Klit het volgende:

[..]

God heeft er wel mooi voor gezord dat deze mensen heelhuids uit dat huis zijn gekomen.

Voor alle dingen die gebeuren is een reden, alleen wij kunnen alle redenen (nog) niet bevatten.
Als er geen reden zou zijn, waarom zouden bepaalde dingen anders gebeuren?
Waarom zou er voor alle dingen die gebeuren een reden moeten zijn?
There IS no global warming -- The Matrix
pi_48261345
Maar God houdt van iedereen (L)
  donderdag 12 april 2007 @ 17:34:36 #98
65837 cerror
ik kom af en toe
pi_48261351
Mensen willen dat overal iets achter zit i.p.v. natuurlijke selecties/dingen/brandstichting oid.
Wat is nou handiger dan een onzichtbare dude die je overal de schuld van kan geven?
Hoi, ik ben een lamzak met een passie voor flessen wasverzachter.
Neuk mijn oor en noem me Harry Mulisch
  donderdag 12 april 2007 @ 17:35:34 #99
116535 Smoked
Ally Sheedy FTW!1
pi_48261378
Pissed Catholic Mother

http://www.youtube.com/watch?v=P8Aq00yJSxo

[ Bericht 16% gewijzigd door Smoked op 12-04-2007 17:41:02 ]
There IS no global warming -- The Matrix
  donderdag 12 april 2007 @ 17:36:47 #100
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_48261416
quote:
Op donderdag 12 april 2007 17:26 schreef Klit het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt hebben ze gewoon hard genoeg gerend. Op hun aardse down to earth voeten, wel te verstaan.
Da's instinct, hè, wegrennen voor gevaar. Dat bestond al voor ze God ooit verzonnen hadden. Maar als jij het aan hem toe wilt schrijven, be my guest. Ieder z'n geloof, hoor.
(Un)masking for the greater good.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')