Heerlijk!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:55 schreef mortje het volgende:
[..]
De reden waarom vroeg uit huis gaan 'gezond' is, is omdat het goed is voor je ontwikkeling. Je leert om op eigen benen te staan, dingen te regelen etc. Ik snap uberhaupt niet dat ouders toelaten een kind zo lang in huis te houden. En wat betreft die financiële verplichtingen...dan neem je inderdaad maar geen auto, adsl verbinding of sportverenigingabbo. Dat zijn dingen die compleet overbodig zijn in het begin en waar je prima zonder mee kunt leven. En zo verzinnen mensen die lang thuiswonen constant redenen om hun situatie te rechtvaardigen.
Zij wel van mij, ik niet van haar. Ja, ik had één zeer onduidelijke foto waarop geen reet te zien was behalve dan de contouren van haar lichaam. Voor mij was het dus eigenlijk een rendez-vous met een onbekende.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:45 schreef Developersrus het volgende:
Met foto's???
Vraag me af of er überhaupt wel een "ons" is.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:44 schreef Developersrus het volgende:
Nou? en hoe staat het met "ons"? hahaha. Ze loopt wel wat hard van stapel of niet?
'T lijkt me ook dat ze nog niet echt ervaren is in de liefde als je gelijk al over "ons" begint. Daar gaan mij persoonlijk de nekharen recht van overeind staan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:11 schreef Viperdesign het volgende:
[..]
Vraag me af of er überhaupt wel een "ons" is.
Met volle verbazing zit ik je posts te lezen... Hoe is jouw opvoeding in godsnaam geweest? (Iedereen zijn eigen mening natuurlijk!)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:55 schreef mortje het volgende:
[..]
De reden waarom vroeg uit huis gaan 'gezond' is, is omdat het goed is voor je ontwikkeling. Je leert om op eigen benen te staan, dingen te regelen etc. Ik snap uberhaupt niet dat ouders toelaten een kind zo lang in huis te houden. En wat betreft die financiële verplichtingen...dan neem je inderdaad maar geen auto, adsl verbinding of sportverenigingabbo. Dat zijn dingen die compleet overbodig zijn in het begin en waar je prima zonder mee kunt leven. En zo verzinnen mensen die lang thuiswonen constant redenen om hun situatie te rechtvaardigen.
Tsja, erg herkenbaar...'t claimgedrag van sommige vrouwen kent ook geen grenzen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:17 schreef Knuf het volgende:
Mannen en sms........pffff. Kan iemand me ujitleggen hoe dat nu zit? "Mijn" man (die van de date) smst me gelijk terug als ik een vraag stel........als ik alleen iets vertel dan krijg ik geen reactie. Toch weet ik dat ie me echt wel leuk vind, vreemd verschil tussen mannen en vrouwen vind ik dat. En dan nog iets. Waar ligt voor een man de "grens" tussen iets hebben met iemand of gewoon leuk daten? Als ik voor de 2e keer met iemand afspreek na een meer dan leuke date heb ik het gevoel dat ik begin aan een prille relatie......maar hoe zit dat bij mannen? Te vroeg het labeltje "relatie" plakken werkt afschrikkend bij mannen weet ik uit ervaring maar niks zeggen heeft me al meerdere keren opgebroken. Dan zei de man in kwestie waar ik al een tijdje mee date (en zoende en meer....) "relatie? Hoezo? Dacht dat we gewoon een leuke tijd hadden maar ben niet verliefd ofzo..."...... Iemand input op deze dingen?
Ik heb dat met vrouwen ervaren, niet echt specifiek voor mannen dus.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:17 schreef Knuf het volgende:
Te vroeg het labeltje "relatie" plakken werkt afschrikkend bij mannen weet ik uit ervaring maar niks zeggen heeft me al meerdere keren opgebroken.
In een dergelijke situatie sms ik niet meteen terug als ik er zeker van ben dat de dame in kwestie mij niet ziet zitten. Het beginnen van een relatie ligt bij mij pas als je beide verliefd begint te worden en dat ook laat blijken (tegen de man zeggen...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:17 schreef Knuf het volgende:
Mannen en sms........pffff. Kan iemand me ujitleggen hoe dat nu zit? "Mijn" man (die van de date) smst me gelijk terug als ik een vraag stel........als ik alleen iets vertel dan krijg ik geen reactie. Toch weet ik dat ie me echt wel leuk vind, vreemd verschil tussen mannen en vrouwen vind ik dat. En dan nog iets. Waar ligt voor een man de "grens" tussen iets hebben met iemand of gewoon leuk daten? Als ik voor de 2e keer met iemand afspreek na een meer dan leuke date heb ik het gevoel dat ik begin aan een prille relatie......maar hoe zit dat bij mannen? Te vroeg het labeltje "relatie" plakken werkt afschrikkend bij mannen weet ik uit ervaring maar niks zeggen heeft me al meerdere keren opgebroken. Dan zei de man in kwestie waar ik al een tijdje mee date (en zoende en meer....) "relatie? Hoezo? Dacht dat we gewoon een leuke tijd hadden maar ben niet verliefd ofzo..."...... Iemand input op deze dingen?
Wel ideaal om zo wat geld te kunnen sparen!, maar onafhankelijkheid is ook een "groot goed" voor mij persoonlijk...en ik zie de dames niet zo snel blijven slapen in 't ouderlijk huis.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:30 schreef mortje het volgende:
Als ik om mij heen kijk, heb ik een van de betere opvoedingen gehad.
Mijn ouders waren me niet spuugzat en ik m'n ouders ook niet. Feit was dat ik zelf op kamers wilde. Ik heb nergens gezegd dat je perse zo vroeg mogelijk het huis uit moet. Wat ik wel heb gezegd is dat zo tussen je 18-20 een gezonde prikkel moet krijgen om het zelf te willen. Zodra je klaar bent met je middelbare school en wilt gaan studeren vind ik dat je gewoon het huis moet verlaten. Ga je fulltime werken na je school, precies hetzelfde. De situaties waar ik het over had, gingen over personen die op hun laten we zeggen 25ste nog steeds thuiswonen en redenen zoeken om dat te rechtvaardigen.
Wellicht was dit geen 'bash' van jou, maar misschien moet je toch met wat meer nuance posts lezen.
Ze heeft een relatie van drie jaar gehad en is nu alweer tweeënhalf jaar single. En ze vond het maar weer eens tijd voor een man.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:13 schreef Developersrus het volgende:
'T lijkt me ook dat ze nog niet echt ervaren is in de liefde als je gelijk al over "ons" begint. Daar gaan mij persoonlijk de nekharen recht van overeind staan.![]()
Oh? Hier niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:17 schreef Knuf het volgende:
Te vroeg het labeltje "relatie" plakken werkt afschrikkend bij mannen
Hmmm, okee, nuttige info.... En hoe zit het dan als er op de supergeslaagde date uitvoerig is gezoend? (denk 3 uur bij elkaar liggen, zoenen, lachen, kiletsen)......is het dan nog steeds maar een "leuke date" of is er dan toch meer? (voor mij wel namelijk)quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:27 schreef Abonides het volgende:
[..]
In een dergelijke situatie sms ik niet meteen terug als ik er zeker van ben dat de dame in kwestie mij niet ziet zitten. Het beginnen van een relatie ligt bij mij pas als je beide verliefd begint te worden en dat ook laat blijken (tegen de man zeggen...). Na supergeslaagde date is er wel een soort interesse, maar meer nog niet (in mijn optiek). Wat betreft het labeltje relatie, dat is afhankelijk per man. Sommige hebben er inderdaad moeite mee.
Voor mij ook, ik doe dat (zoenen en bij elkaar liggen) niet met de eerste de bestequote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:09 schreef Knuf het volgende:
[..]
Hmmm, okee, nuttige info.... En hoe zit het dan als er op de supergeslaagde date uitvoerig is gezoend? (denk 3 uur bij elkaar liggen, zoenen, lachen, kiletsen)......is het dan nog steeds maar een "leuke date" of is er dan toch meer? (voor mij wel namelijk)
Dan is er naar mijn mening ook wel iets meer aan de hand dan alleen "leuke date"...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:09 schreef Knuf het volgende:
[..]
Hmmm, okee, nuttige info.... En hoe zit het dan als er op de supergeslaagde date uitvoerig is gezoend? (denk 3 uur bij elkaar liggen, zoenen, lachen, kiletsen)......is het dan nog steeds maar een "leuke date" of is er dan toch meer? (voor mij wel namelijk)
Ik ook niet, maar toch zijn er personen die daar anders over denken.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:16 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Voor mij ook, ik doe dat (zoenen en bij elkaar liggen) niet met de eerste de beste
Na een eerste dat vind ik dit persoonlijk wel een beetje erg goedkoop... Ik zou er persoonlijk even mee gewacht hebben voordat ik zo'n actie zou voorstellen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:28 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik ook niet, maar toch zijn er personen die daar anders over denken.
Zo soort date heb ik ook gehad en achteraf was het voor hem niet speciaal of zo.![]()
Ik ben normaal ook niet zo, maar ja ik dacht dat het wel snor zat en het iniatief kwam wat meer van hem af dan van mij (niet dat ik het erg vond). Daar komt bij dat ik dit van hem ook absoluut niet verwacht had.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:31 schreef Developersrus het volgende:
[..]
Na een eerste dat vind ik dit persoonlijk wel een beetje erg goedkoop... Ik zou er persoonlijk even mee gewacht hebben voordat ik zo'n actie zou voorstellen.
Voor mij betekend zoenen ook iets meer... Alleen vind ik het niet zo snugger van je dat je dit doet tijdens je eerste date (of ik ben te conservatief). Aangezien dit de eerste date was kan het best zijn dat hij er anders over denkt....quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:09 schreef Knuf het volgende:
[..]
Gewoon doen! Ik zou het persoonlijk erg "schattig" vinden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:58 schreef Knuf het volgende:
Buiten zoenen is er helemaal niets gebeurd. En ik vind dat ook prettig, zo weet ik in ieder geval dat 'ie geen player is en rekening houdt met mijn gevoel. Had ook geenszins de indruk dat hij uit was op meer. Ben alleen zelf geloof ik al verliefd en weet niet of ik hem dat nu moet vertellen of niet (niet nu, maar op tweede date). Hij heeft nog nooit een echte relatie gehad dus ik wil hem absoluut niet afschrikken of benauwen. Ben ook totaal geen claimerig typetje en we sms-en hooguit 2 keer per dag. Maar weet gewoon niet of ik hem moet vertellen dat ik verliefd ben.
Druif. Er zijn zat technisch studies en een paar "normale" die vrijwel niemand binnen de tijd haalt. Staat er dan 5 of 6 jaar voor dan doet vrijwel iedereen er 6,7 jaar over. Veel mensen beginnen op hun 19e op de unie...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 07:08 schreef Mickeys het volgende:
het verschil tussen op je 29e of je 31e nog thuis wonen zie ik niet helemaal behalve de 2 jaar die er tussen zit. Maar beide vind ik met de wetenschap die ik nu heb niet gezond. Dus waar Lupa die 34 nu vandaan haalt.... dat was ik maar toen woonde ik al 19 jaar niet meer thuis, klein detail.
En over het studeren wat ik ook ergens voorbij zag komen. Als je op je 27e nog steeds studeert en nog nooit gewerkt hebt... kap er maar mee, want dan heb je het niet begrepen en zul je het ook nooit gaan begrijpen... maar dat is offtopic mijn inziens
Waarom zo veel? Ik snap dat niet...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 17:30 schreef Sylvana het volgende:
Ik heb trouwens van 2 van de 3 mannen waar ik mee wil daten een berichtje gehad dat ze ook wel met mij willen daten, dus maar es wat afspraken gaan maken daarover
Mickeys heeft een fulltime baanquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:02 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Druif. Er zijn zat technisch studies en een paar "normale" die vrijwel niemand binnen de tijd haalt. Staat er dan 5 of 6 jaar voor dan doet vrijwel iedereen er 6,7 jaar over. Veel mensen beginnen op hun 19e op de unie...
Laat me raden, je doet zelf een "cursus" Psychologie, terwijl je zelf lekker bijklust, en feest op kosten van de werkende Nederlander?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:55 schreef mortje het volgende:
[..]
Goh, wat zul je dan gelukkig zijn, als je een apartementje hebt dat je kunt betalen. Maar ja, je besteedt er bijna je hele inkomen aan, en aangezien je ook nog moet eten, bestaat je meubilair uit 2 lege bierkratten, eentje die dient als stoel en eentje als tafel. Verder heb je een matras dat de bovenburen bij het grofvuil hadden gezet en dat een nachtje in de regen had gestaan maar naar je apartementje gesleept, zodat je niet meer op de harde vloer hoeft te slapen. Maar... je woont wel op jezelf!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:30 schreef mortje het volgende:
Als ik om mij heen kijk, heb ik een van de betere opvoedingen gehad.
Mijn ouders waren me niet spuugzat en ik m'n ouders ook niet. Feit was dat ik zelf op kamers wilde. Ik heb nergens gezegd dat je perse zo vroeg mogelijk het huis uit moet. Wat ik wel heb gezegd is dat zo tussen je 18-20 een gezonde prikkel moet krijgen om het zelf te willen. Zodra je klaar bent met je middelbare school en wilt gaan studeren vind ik dat je gewoon het huis moet verlaten. Ga je fulltime werken na je school, precies hetzelfde. De situaties waar ik het over had, gingen over personen die op hun laten we zeggen 25ste nog steeds thuiswonen en redenen zoeken om dat te rechtvaardigen.
Zwaar overdreven. En toch zou ik het er voor over hebben om zelfstandig te zijn. Ik zou me (op deze leeftijd, 27) kapot schamen als ik tegen een date zou moeten vertellen dat ik nog thuis woon...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:57 schreef DaMart het volgende:
Goh, wat zul je dan gelukkig zijn, als je een apartementje hebt dat je kunt betalen. Maar ja, je besteedt er bijna je hele inkomen aan, en aangezien je ook nog moet eten, bestaat je meubilair uit 2 lege bierkratten, eentje die dient als stoel en eentje als tafel. Verder heb je een matras dat de bovenburen bij het grofvuil hadden gezet en dat een nachtje in de regen had gestaan maar naar je apartementje gesleept, zodat je niet meer op de harde vloer hoeft te slapen. Maar... je woont wel op jezelf!![]()
Voor 1000 euro per maand heb je een groot appartement in Amsterdam. Voor 300 euro heb je een leuke studentenkamer. Het was dus zeker voor jou mogelijk geweest om op kamers te gaan. Met een leuk bijbaantje heb je meer dan genoeg geld om leuke dingen te doen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:57 schreef DaMart het volgende:
[..]
[..]
Goh, wat zul je dan gelukkig zijn, als je een apartementje hebt dat je kunt betalen. Maar ja, je besteedt er bijna je hele inkomen aan, en aangezien je ook nog moet eten, bestaat je meubilair uit 2 lege bierkratten, eentje die dient als stoel en eentje als tafel. Verder heb je een matras dat de bovenburen bij het grofvuil hadden gezet en dat een nachtje in de regen had gestaan maar naar je apartementje gesleept, zodat je niet meer op de harde vloer hoeft te slapen. Maar... je woont wel op jezelf!![]()
Okay, misschien lichtelijk overdreven, maar niet iedereen die net afgestudeerd is verdient genoeg om alleen 1000 euro huur per maand op te hoesten. Volgens mij is het juist eerder uitzondering dan regel dat dat kan. Je hebt altijd nog vaste lasten, en je moet ook een beetje overhouden om van te leven. Misschien als je rijke ouders hebt en zodoende een leuk spaarcentje hebt kunnen opbouwen, dat je dan nog rond kan komen, maar anders is het vrijwel onmogelijk.
En ik heb op mijn 18e ook overwogen om op kamers te gaan. Maar de tijd die ik voor mijn studie in Leiden moest zijn in een week, de kamernood, de betrekkelijk korte en overbrugbare reistijd die ik had, het bijbaantje waar ik anders vaker voor naar huis zou moeten reizen dan ik naar Leiden hoefde te reizen en nog wat meer redenen hebben mij uiteindelijk van dat plan afgehouden. En ik kan nou niet bepaald zeggen dat ik er ongelukkiger van ben geworden of dat ik het gevoel heb dat ik wat heb gemist.
Ik ben nu overigens al een aantal jaar op zoek naar een leuk betaalbaar flatje, liefst koop, maar ik zie huur als een reëelere mogelijkheid. Aangezien de wachtlijsten voor huurwoningen lang zijn en ik toch ook vind dat ik wel wat eisen mag stellen aan een woning, heb ik nog niks kunnen vinden. Wel heb ik goede hoop binnen nu en een jaar op mezelf te wonen. En ach, dan ben ik 26 als dat gebeurt, de een krijgt die prikkel wat eerder dan de ander.
Even kort samenvattend bedoel ik dus te zeggen dat wat jij beschrijft misschien op jou van toepassing is, maar dat er veel meer mensen zijn die niet per se op kamers wilden tijdens de studie en die niet over rijke ouders beschikken waardoor ze 1000 euro per maand kunnen besteden aan de huur.
Geld was niet de reden waarom ik niet op kamers ben gegaan, ik had andere redenen, zoals je in mijn vorige post kan lezen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:01 schreef mortje het volgende:
[..]
Voor 1000 euro per maand heb je een groot appartement in Amsterdam. Voor 300 euro heb je een leuke studentenkamer. Het was dus zeker voor jou mogelijk geweest om op kamers te gaan. Met een leuk bijbaantje heb je meer dan genoeg geld om leuke dingen te doen.
En je overdrijft ja.
Ik ben liever geduldig zodat ik een huisje heb dat me echt bevalt en waarin ik kan leven, dan dat ik ergens ging wonen dan dat ik ergens ga wonen waar ik me niet lekker voel en waar ik amper geld over houd om te leven. Kwestie van persoonlijke voorkeur denk ik.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:01 schreef Lupa_Solitaria het volgende:
[..]
Zwaar overdreven. En toch zou ik het er voor over hebben om zelfstandig te zijn. Ik zou me (op deze leeftijd, 27) kapot schamen als ik tegen een date zou moeten vertellen dat ik nog thuis woon...
Kom allemaal gezellig in Friesland wonen, daar heb je een eigen appartement voor dezelfde prijs als een kamer van 3x3 in de Randstad.
En voor 500 euro heb je een groot appartement in Haarlem. Hoef je geen wederhelft meer te zoeken.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:04 schreef DaMart het volgende:
[..]
Geld was niet de reden waarom ik niet op kamers ben gegaan, ik had andere redenen, zoals je in mijn vorige post kan lezen.
En tja, wat heb ik aan een groot apartement in Amsterdam als ik die 1000 Euro per maand in mijn eentje niet kan betalen? Dan moet ik toch echt eerst een wederhelft vinden die ook verdient.
30m2 noem ik niet groot... helemaal niet omdat ik een paar weken geleden bijna een 4-kamerflat van 66 m2 had... maar toen nam die trut die hoger op de lijst stond het alquote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:08 schreef misterikke het volgende:
[..]
En voor 500 euro heb je een groot appartement in Haarlem. Hoef je geen wederhelft meer te zoeken.
http://www.directwonen.nl/nl/zoeken/zoekresultaten.aspx?searchmode=1&locsearchtype=1&minrooms=1&rent=400&locplaats=724
Die ene man die heeft niks meer van zich laten horen nadat ik foto's gestuurd hadquote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:06 schreef Christine het volgende:
[..]
Waarom zo veel? Ik snap dat niet...
Je was toch zo enthousiast over die ene kerel? En onder welk mom ga je daten met ze... "kijken of het wat wordt", of op vriendschappelijke basis?
Ik heb me trouwens net onzichtbaar gemaakt op knuz... zodat ik mijn berichtjes nog niet kwijt ben. Later deze week gaat 'ie helemaal eraf denk ik.
Cum op, doe niet zo flauw.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:28 schreef Sylvana het volgende:
kreeg net dit berichtje:
[..]![]()
nee, ik comme niet
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 18:02 schreef Autoreply het volgende:
[..]
Druif. Er zijn zat technisch studies en een paar "normale" die vrijwel niemand binnen de tijd haalt. Staat er dan 5 of 6 jaar voor dan doet vrijwel iedereen er 6,7 jaar over. Veel mensen beginnen op hun 19e op de unie...
Laat me raden, je doet zelf een "cursus" Psychologie, terwijl je zelf lekker bijklust, en feest op kosten van de werkende Nederlander?
Weten die mannen dat ook?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 19:22 schreef Sylvana het volgende:
En ik ben op zoek naar vrienden, dus ik noem het wel daten, maar het is dus in eerste instantie gewoon bedoeld om mensen te leren kennen, en dan vind ik met 2/3 mensen afspreken niet veel
ja, die weten dat ook ja, zeg ik altijd meteen, dat ik het in eerste instantie doe om vrienden te maken en dan wel zie wat er uit voortkomt en daar hebben zij geen problemen meequote:
echt irri dat ze steeds zo traag zijn met mailen en dat je zelf achter ze aan moet om te vragen waarom ze niet mailen enzo. Als ik iemand leuk vind dan zou ik dat echt niet kunnen hoor, zolang niks van me laten horenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:27 schreef UncleFunk het volgende:
De mail laat weer verdacht lang op zich wachten.
Ze vinden me ook niet leuk. Blijkbaarquote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:33 schreef Sylvana het volgende:
[..]
echt irri dat ze steeds zo traag zijn met mailen en dat je zelf achter ze aan moet om te vragen waarom ze niet mailen enzo. Als ik iemand leuk vind dan zou ik dat echt niet kunnen hoor, zolang niks van me laten horen
tja, maar ze hadden toch een goede reden waarom ze de vorige keer niet mailden? Maar zou idd wel apart zijn als er nu weer iets aan de hand is waardoor ze niet mailen jaquote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:35 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Ze vinden me ook niet leuk. Blijkbaar![]()
Wie weet was dat wel allemaal dikke bullshitquote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:37 schreef Sylvana het volgende:
[..]
tja, maar ze hadden toch een goede reden waarom ze de vorige keer niet mailden? Maar zou idd wel apart zijn als er nu weer iets aan de hand is waardoor ze niet mailen ja
Gewoon nog ff afwachten en anders geen moeite er meer in steken hoor, je kunt niet aan de gang blijven
ja, zou ook kunnen, en dan zou ik er al helemaal geen moeite meer in steken, in vrouwen die niet eerlijk zijnquote:Op woensdag 24 augustus 2005 23:41 schreef UncleFunk het volgende:
[..]
Wie weet was dat wel allemaal dikke bullshitIk neem nu niet eens meer de moeite om te mailen hoor.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |