Volgens mij ben jij de pauper in dit verhaal!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Net mijn vriendin naar huis toe gebracht met de auto van pa (Jeep Grand Cherokee V8 4.7 Liter). Op de terug weg wilde een pauper in een VW Golf VR6 mij ff stoer inhalen via de linkerkant van de vluchtheuvel. Ik dacht ff klein beetje gas bij dat hij verkeerd uit komt en hij me niet voorbij komt.
Pauper!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Jeeps zijn gewoon degenlijke en fijn rijdende auto's
degelijke.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En heb je een dergelijke auto daadwerkelijk nodig in Nederland???quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Vandaar dat Jeep altijd onderaan bungelen in de betrouwbaarheids statistiekenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:12 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
En jongeren met een VW niet...?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:18 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Vandaar dat Jeep altijd onderaan bungelen in de betrouwbaarheids statistieken![]()
Nee, een Jeep koop je echt niet voor het degelijke, eerder ter compensatie of verlengstuk van je ego.
Jeep®quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
En jongeren met een VW niet...?Ik wil hier verder geen partij trekken hoor, maar ik bekijk het gewoon even vanuit een neutraal standpunt. Beetje hier en daar wat dingen tegenover elkaar afwegen.
Jeep® Staat wel degelijk te boek als een betrouwbare en veilige terreinauto. Voor de mensen /voetgangers die een aanrijding met een dergelijk voertuig krijgen, die komen er idd minder betrouwbaar vanaf... Dat bedoel je of niet?
Ooit gehoord van een Touareg ? En van een Golf 2 is een off the road versie gemaakt, de Golf 2 Country.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:21 schreef Super_Six_One het volgende:
Ik verkies een Jeep® (en Hummer®) boven welke VW dan ook. Terreinwagens, hell yeah!
Als het erop aan komt dan heb je meer aan een Jeep® dan een VW als we het zo gaan stellen. Een Jeep® is niet het snelst van alle auto's. Maar wacht maar als je op een ander terrein komt dan alleen asfalt.
90% van de tereinwagens ziet niets anders dan wegen die netjes voorzien zijn van een laag asfalt. Verder is de wegliggen van de meeste niet echt geweldig. Als je toevallig echt buiten de gebaande wegen moet zijn is het inderdaad een duidelijk voordeel. Op de gewone weg zijn de bladveren en eventuele starre achteras alleen een nadeel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:21 schreef Super_Six_One het volgende:
Ik verkies een Jeep® (en Hummer®) boven welke VW dan ook. Terreinwagens, hell yeah!
Als het erop aan komt dan heb je meer aan een Jeep® dan een VW als we het zo gaan stellen. Een Jeep® is niet het snelst van alle auto's. Maar wacht maar als je op een ander terrein komt dan alleen asfalt. Eens kijken wie door kunnen rijden en af moeten haken... en wie dan de paupers zijn!gehehe
hahahahaquote:
Ik begrijp je punt, ik ben er ook merendeel mee eensquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:36 schreef Miesjel het volgende:
[..]
90% van de tereinwagens ziet niets anders dan wegen die netjes voorzien zijn van een laag asfalt. Verder is de wegliggen van de meeste niet echt geweldig. Als je toevallig echt buiten de gebaande wegen moet zijn is het inderdaad een duidelijk voordeel. Op de gewone weg zijn de bladveren en eventuele starre achteras alleen een nadeel.
Golf 2 leuke wagen hoor niet daarvan, maar die zal het toch gaan afleggen tegen een jeep®. Die Touareg daarentegen maakt wel een kans(je). Maar ik bijf mijn geld inzetten op een Jeep®quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:31 schreef Toewan het volgende:
[..]
Ooit gehoord van een Touareg ? En van een Golf 2 is een off the road versie gemaakt, de Golf 2 Country.
Ok, die Golf 2 zal het afleggen tegen een Jeep, al kan een Touareg er volgens mij ook wat van. Maareh, ik weet niet in wat voor ongeciviliseerd gat jij woont dat je geen asfalt in je dorp hebt en over zandpaden met karrensporen moet rijden. Hier heb ik in ieder geval geen 4x4 nodig, ik kan hier in mijn dorp gewoon over asfalt rijden.
Okee, je hebt gelijk dat de Golf ook als een "status-object" wordt gezien voor veel van die paupers, maar je kunt niet ontkennen dat de status die gepaard gaat met het merk Jeep, en soortgelijke auto's van dat formaat, toch ook een belangrijk (zo niet het belangrijkste) aankoopargument is voor heel veel van de kopers van die auto's. Overigens ziet 90% van deze auto's nooit off road terrein..quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:27 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
En jongeren met een VW niet...?Ik wil hier verder geen partij trekken hoor, maar ik bekijk het gewoon even vanuit een neutraal standpunt. Beetje hier en daar wat dingen tegenover elkaar afwegen.
Jeep® Staat wel degelijk te boek als een betrouwbare en veilige terreinauto. Voor de mensen /voetgangers die een aanrijding met een dergelijk voertuig krijgen, die komen er idd minder betrouwbaar vanaf... Dat bedoel je of niet?
Stoer man, je kan ze ook gewoon voorbij laten gaan. 10 tegen 1 dat je ze een paar kilometer verderop tegenkomt. Maar dan dubbelgevouwen om een boom. En dan wordt het pas echt leuk.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 22:50 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Net mijn vriendin naar huis toe gebracht met de auto van pa (Jeep Grand Cherokee V8 4.7 Liter). Op de terug weg wilde een pauper in een VW Golf VR6 mij ff stoer inhalen via de linkerkant van de vluchtheuvel. Ik dacht ff klein beetje gas bij dat hij verkeerd uit komt en hij me niet voorbij komt. Komen we op een lange weg uit gaat hij als een gek lopen bumperkleven dat ik zelfs zijn koplampen niet meer in de spiegel zag. Dus ik geef vol gas dat ik hem kwijt raakte. Na een paar 100 meter sloeg ik af doet die gek net of hij me aan gaat rijden. Kut paupers in die Golfjes![]()
zo goed is zo'n Jeep® (quote:Op woensdag 24 augustus 2005 00:05 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Golf 2 leuke wagen hoor niet daarvan, maar die zal het toch gaan afleggen tegen een jeep®. Die Touareg daarentegen maakt wel een kans(je). Maar ik bijf mijn geld inzetten op een Jeep®
Die VW terreinwagens zijn leuk en aardig... met hun 4WD, maar zijn toch echt meer voor de "show" (dat soort wagens vind ik dus meer show... maar meer omdat ze ook wat geburgerd zouden zijn, dus wat dat betreft zijn ze wel geschikt voor "hun" doel.)
De Touareg heeft naar mijn weten geen hoge en lage gearing. (2L en 4L) Wat sowieso een must is in zeer zwaar (modderig) terrein. Het enige waar die Touareg iets uit zou blinken is op topsnelheid en acceleratie.
Maargoed daarvoor koop je een terreinwagen niet, daarom blijven die Touareg wagens het afleggen als het erop aan komt, omdat ze gewoon simpelweg te weinig potentie hebben qua aandrijving.
En nee ik woon ook niet in een ongecivilieerd gat heheMaar ik hou gewoon van Terreinwagens/Jeep® 's, ik hou van hun overbrengingen en capaciteiten
![]()
![]()
![]()
hehehequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:18 schreef Oldbie het volgende:
Vandaag had ik ook zo'n Golf lul in mijn buurt. Ik was op weg naar huis op een 80km weg. Hij reed achter mij en het ging hem niet hard genoeg. Voor mij reed een Honda Accord en daarvoor een vrachtwagen. Na een paar kilometer, bij een dorpje, wordt de weg even dubbelbaans. Daar staat ook een verkeerslicht. De vrachtwgen bleef netjes rechts, de Honda, ik en die Golf lul gingen naar links.
Toen het verkeerslicht op groen sprong trokken wij alle drie snel op. Die Honda was de vrachtwagen voorbij en ging naar rechts....even later kon ik naar rechts.....en toen moest Golf lul zo hard mogelijk rijden om toch maar bij mij voorbij te komen. Helaas voor Golf lul reden die Honda en ik gewoon lekker door.
Daar waar de weg weer terugging naar enkelbaans most Golf lul vreselijk hard in de remmen omdat hij mij gewoon niet voorbijkwam. Ik zie zijn puisterige smoeltje nog schelden![]()
Kinderachtig van die golf om zich gewoon niet netjes aan de regels te houden en normaal te rijdenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:44 schreef Metro2005 het volgende:
mensen moeten elkaar eens het licht in de ogen gunnen
Als hij er voorbij kon is het enorm kinderachtig om gas bij te gaan geven. sukkel
Heb je het over mij?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 08:44 schreef Metro2005 het volgende:
mensen moeten elkaar eens het licht in de ogen gunnen
Als hij er voorbij kon is het enorm kinderachtig om gas bij te gaan geven. sukkel
Tja, ik ken de situatie niet maar ik ben meestal zo dat ik even mijn gas loslaat zodat zo'n pauper erlangs kan zodat ie denkt dat ie sneller isquote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:43 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Heb je het over mij?
Ik trok op en reed gewoon vlot door. Hij probeerde mij in te halen terwijl ik aan het accelereren was. Moet ik in de remmen omdat zijn lul kleiner wordt als hij mij niet voorbij kan komen? Waarom moet ik in de remmen?? Ik ben aan het optrekken. Hij moet maar een beetje geduld hebben. Ik reed na zijn kansloze actie harder dan hij.
Had ik hem er voorbij moeten laten gaan om even later zijn tempo te moeten volgen? Ga toch weg man![]()
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 23:41 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
hahahaha![]()
Snap je het nietkijk ik wil hiermee aangeven dat ik echte Jeep® 's bedoel. Dus geen terreinwagen in algemeen. Maar een echte Jeep®
![]()
Van de merknaam afgeleid dus.Ik vind het altijd zo zonde als men voor elke terreinwagen het woord Jeep® gebruikt
Totaal onterecht...
![]()
Wat rijdt jij voor auto dan?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 09:43 schreef Oldbie het volgende:
[..]
Heb je het over mij?
Ik trok op en reed gewoon vlot door. Hij probeerde mij in te halen terwijl ik aan het accelereren was. Moet ik in de remmen omdat zijn lul kleiner wordt als hij mij niet voorbij kan komen? Waarom moet ik in de remmen?? Ik ben aan het optrekken. Hij moet maar een beetje geduld hebben. Ik reed na zijn kansloze actie harder dan hij.
Had ik hem er voorbij moeten laten gaan om even later zijn tempo te moeten volgen? Ga toch weg man![]()
Niet echt relevant in wat voor auto ik rij, maar als je echt wil weten: een citroen saxo vtsquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:31 schreef 3rdStrike het volgende:
[..]
Wat rijdt jij voor auto dan?
En aan de topicstarter, laat 'm gewoon inhalen als hij dat leuk vindt? Dan ben je er meteen vanaf![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |