nee, dat is een interpretatie van waarneembare feitenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:44 schreef Monocultuur het volgende:
[..]
oerknal is aan te tonen door de achtergrond straling en nog wat andere dingen. dat is geen geloof, dat is een bewijs gebaseerd op waarneembare feiten.
Inderdaad, maar wel één die bijzonder stevig in haar schoenen staatquote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:48 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, dat is een interpretatie van waarneembare feiten
Een hemelgewelf, rustende op zuilen op de platte aarde. Hieraan hangen sterren om ons 's nachts te verlichten. Daarboven een waterreservoir vanwaar de regen vandaan komt. En boven dat waterreservoir zit God die niet weet waar hij vandaan komt maar wel alles heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wel één die bijzonder stevig in haar schoenen staatIk denk dat het heel, heel erg lastig wordt om met een goed alternatief te komen.
zucht... leer eens lezen ofzoquote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:02 schreef onemangang het volgende:
[..]
Een hemelgewelf, rustende op zuilen op de platte aarde. Hieraan hangen sterren om ons 's nachts te verlichten. Daarboven een waterreservoir vanwaar de regen vandaan komt. En boven dat waterreservoir zit God die niet weet waar hij vandaan komt maar wel alles heeft gemaakt.
Dat is het alternatief dat door de monotheistische godsdiensten wordt geboden.![]()
met de huidige kennis zie ik dat idd ook nog niet zo snel gebeurenquote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:54 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Inderdaad, maar wel één die bijzonder stevig in haar schoenen staatIk denk dat het heel, heel erg lastig wordt om met een goed alternatief te komen.
Dit is geen wetenschappelijke methode en bij voorbaat gedoemd te mislukken.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:40 schreef thabit het volgende:
Mijns inziens is er maar 1 manier om het bestaan van God aannemelijk te maken en dat is de volgende.
Stel een wetenschappelijk model op voor een willekeurige theorie (bijvoorbeeld zwaartekracht) dat essentieel gebruik maakt van het bestaan van God en beter werkt mbt tot zowel verklaren als voorspellen dan elk model dat niet gebruikt dat God bestaat.
Zo lang dit niet lukt is er geen reden om aan te nemen dat God bestaat. Sterker nog, zo lang dit niet lukt is er alle reden om aan te nemen dat God niet bestaat.
"Gij grondde de aarde op haar zuilen, onwrikbaar, eeuwig van duur" (Psalm 104:5, WV)quote:
Dat is een loflied, geschreven door een mens...quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:53 schreef Funkytrip het volgende:
[..]
"Gij grondde de aarde op haar zuilen, onwrikbaar, eeuwig van duur" (Psalm 104:5, WV)
Staat er toch echt. Volgens de Bijbel rust de aarde op zuilen.
Waarneembare feiten en controleerbare hypothesen = wetenschap kan ik van theologie niet zeggen!quote:Op dinsdag 14 maart 2006 22:48 schreef teamlead het volgende:
[..]
nee, dat is een interpretatie van waarneembare feiten
is niet waar meneer het blijft logie is niet controleerbaarquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:02 schreef Triggershot het volgende:
theo·lo·gie (de ~ (v.))
1 de wetenschap over God, het goddelijke en de godsdienst, die steunt op gegevens van de openbaring => godgeleerdheid
ge·loof (het ~, geloven)
1 vertrouwen in de waarheid van iets
2 vast en onwankelbaar geloof in God en Gods woord <=> ongeloof
3 godsdienst
ach ja, vandale heeft het fout.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:05 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
is niet waar meneer het blijft logie is niet controleerbaar
dus jij zegt dat het een wetenschap is?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:07 schreef Triggershot het volgende:
[..]
ach ja, vandale heeft het fout.
Ik?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:09 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
dus jij zegt dat het een wetenschap is?
wetenschap is gebaseerd op controleerbare hypothesen en waarneembare feiten!
Voorals nog is het bestaan van god of allah niet bewezen!
ge·loof (het ~, geloven)quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ik?
Goh, ik dacht dat ik vandale quote
En het gene wat anders is met mijn quote is?quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:12 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
ge·loof (het ~, geloven)
1 vertrouwen in de waarheid van iets
2 vast en onwankelbaar geloof in God en Gods woord <=> ongeloof
3 godsdienst
Ok wat jij wil in de van dale staat wetenschapquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:13 schreef Triggershot het volgende:
[..]
En het gene wat anders is met mijn quote is?
quote:Op dinsdag 14 maart 2006 23:58 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Waarneembare feiten en controleerbare hypothesen = wetenschap kan ik van theologie niet zeggen!
quote:Wetenschap (uit het Latijn: scientia, kennis) is het menselijk streven een model van zijn omgeving te scheppen door deze te bestuderen en in termen van waar en onwaar te beschrijven.
niets onwetenschappelijks aanquote:Theology: the rational and systematic study of religion and its influences and of the nature of religious truth
Ah nu het niet uitkomt met wat jij wilt, laten we vandale even achterwege.quote:Op woensdag 15 maart 2006 00:19 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
Ok wat jij wil in de van dale staat wetenschap
Maar zoek maar eens goed na wat het woord wetenschap precies inhoud en dan heb ik het niet over de dikke van dale.....
jawel maar geloof dat ik ergens al een keer deze discussie gevoerd heb en er blijven toch twee meningen dus no offencequote:Op woensdag 15 maart 2006 00:21 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Ah nu het niet uitkomt met wat jij wilt, laten we vandale even achterwege.
Zoals gij ut wenstquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:25 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
jawel maar geloof dat ik ergens al een keer deze discussie gevoerd heb en er blijven toch twee meningen dus no offence
Als user heb je een mogelijkheid om zelf een topic te openenquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:28 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
thanks man wil best een keer de discussie voeren als er een topic over geopend wordt...
dat klopt maar zie ook een topic over id, geloof en wetenschapquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:29 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Als user heb je een mogelijkheid om zelf een topic te openen
Ik zal het nu nooit serieus kunnen doorlezen, ik sla hem op en lees morgen wel okquote:Op woensdag 15 maart 2006 00:33 schreef Vinnie_31 het volgende:
[..]
dat klopt maar zie ook een topic over id, geloof en wetenschap
maar goed gaan we even hier een stukje verder......
Toch maar even hahahahaha kan het niet laten...
http://www.kwakzalverij.nl/php/display/ap/305/
hier heb je een goede uitleg!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |