Nee, tuurlijk niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Maar goed wanneer NLs meerderheid gelovig was, was schepping van Adam waarheid en wetenschap?
Ik geloof dat de meerderheid gelovig isquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Bewijs maar, valt het wetenschappelijk te onderbouwen
[..]
Maar goed wanneer NLs meerderheid gelovig was, was schepping van Adam waarheid en wetenschap?
wetenschap is niet de mening van de meerderheid. wetenschap is gebaseerd op feiten en logisch redeneren. en niet op aannamens. en wanneer er aannamens zijn dat wordt dit vermeld dmv "het is waarschijnlijk zo"quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:00 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat het hele leven bolstaat van dingen die je zonder meer voor waar aanneemt zonder dat je daar een gegronde reden voor hebt.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:55 schreef pfaf het volgende:
[..]
In de grote-mensen-wereld gaat het er iets anders aan toe.
Hou es op met trollenquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:58 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Om een lang verhaal kort te maken...![]()
Gewoon een incorrect voorbeeld. Zie mijn Pompeii verhaal....quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:02 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Het gaat mij er meer om dat het hele leven bolstaat van dingen die je zonder meer voor waar aanneemt zonder dat je daar een gegronde reden voor hebt.
Beetje infantiel voorbeeld maar toch: Ik heb mijn hersens nog niet gezien. Toch ben ik ervan overtuigd dat ik ze wel heb...
Hoe bedoel je incorrect voorbeeld?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:04 schreef pfaf het volgende:
[..]
Gewoon een incorrect voorbeeld. Zie mijn Pompeii verhaal....
Ik heb m'n hersenen ook nog nooit gezien, MAAR ik weet dat heel veel mensen ze wel hebben, weet dat ik niet kan zien, horen, ruiken, denken, ademhalen en dus leven zonder. Ik leef, dus ik heb hersenen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:04 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Hoe bedoel je incorrect voorbeeld?
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:05 schreef pfaf het volgende:
[..]
Je gaat wetenschap niet afserveren als geloof waar mensen als haus, thabit en ik bij zijn...
De manier waarop jij over wetenschap spreekt zegt mij datquote:
Omdat jij God nog nooit gezien, ervaren, gevoeld hebt hebben dus de andere 6 miljard wereldbewoners dat ook niet.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:07 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik heb m'n hersenen ook nog nooit gezien, MAAR ik weet dat heel veel mensen ze wel hebben, weet dat ik niet kan zien, horen, ruiken, denken, ademhalen en dus leven zonder. Ik leef, dus ik heb hersenen.
God heb ik ook nog nooit gezien, MAAR ik heb ook nog nooit iets gemerkt, gezien, gevoeld of gehoord van zijn aanwezigheid. Ergo, er is geen reden om er een almachtig wezen bij te halen, aangezien er geen reden voor is.
nee zat niet te trollen en ja ik weet hoe wetenschap werkt. Maar goed, ik zit op een discussie forum en door bepaalde zaken wat te chargeren blijft er toch een mooie disccussie op gang.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:07 schreef Haushofer het volgende:
[..]
De manier waarop jij over wetenschap spreekt zegt mij dat
*of je zit te trollen
*of je hebt geen enkel idee waar wetenschap om draait en hoe het in haar werk gaat
Nou ja, dat laatste dus, gezien je reactie
ik ook niet in ieder gevalquote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:12 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Omdat jij God nog nooit gezien, ervaren, gevoeld hebt hebben dus de andere 6 miljard wereldbewoners dat ook niet.
Einde discussie. Topic op slot.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:14 schreef Monocultuur het volgende:
een neuropsycholoog heeft het fenomeen van "God's aanwezigheid voelen" al uitgelegd. Schijnt bij sommige mensen in de hersenen te zitten. (is dus wetenschappelijk aangetoond
Even terug naar de oorspronkelijke (vraag)stelling van de TS.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:40 schreef thabit het volgende:
Mijns inziens is er maar 1 manier om het bestaan van God aannemelijk te maken en dat is de volgende.
Stel een wetenschappelijk model op voor een willekeurige theorie (bijvoorbeeld zwaartekracht) dat essentieel gebruik maakt van het bestaan van God en beter werkt mbt tot zowel verklaren als voorspellen dan elk model dat niet gebruikt dat God bestaat.
Zo lang dit niet lukt is er geen reden om aan te nemen dat God bestaat. Sterker nog, zo lang dit niet lukt is er alle reden om aan te nemen dat God niet bestaat.
Wetenschap is een en al aannamequote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:02 schreef Monocultuur het volgende:
[..]
wetenschap is niet de mening van de meerderheid. wetenschap is gebaseerd op feiten en logisch redeneren. en niet op aannamens. en wanneer er aannamens zijn dat wordt dit vermeld dmv "het is waarschijnlijk zo"
Wat maakt het voor mij nou uit of God er wel of niet is. Al is ie er niet ben ik niet teleurgesteld; in mijn leven heeft hij hetzelfde betekent als dat hij er wel was geweest.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:38 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Dat vind ik dan weer raar. Misschien omdat je wellicht wordt teleurgesteld?
Ik vind dat allemaal maar vreemd redeneren.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:47 schreef Tobbes het volgende:
[..]
Wat maakt het voor mij nou uit of God er wel of niet is. Al is ie er niet ben ik niet teleurgesteld; in mijn leven heeft hij hetzelfde betekent als dat hij er wel was geweest.
Niet almachtig dus.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
argument is hierboven al gebruikt,![]()
God is almachtig dat hij een steen kan scheppen die hij niet meer kan optillen, dezelfde almachtige God is door zijn almacht in staat om die steen dan weer zondanig te maken dat het wel op te tillen valt.
Dat is jou probleem.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 12:51 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik vind dat allemaal maar vreemd redeneren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |