argument is hierboven al gebruikt,quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:32 schreef zoalshetis het volgende:
god is almachtig. dus zou hij een steen kunnen maken die hij niet meer kan optillen, oh, nee wacht, dat gaat ook niet![]()
Reageer hier eens op dan.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:45 schreef Echo99 het volgende:
Als je een wetenschappelijk experiment aan het opstellen bent bewijs je daarmee al dat er een hogere macht, jij in dit geval, nodig is om het experiment uit te kunnen voeren.
oerknal is aan te tonen door de achtergrond straling en nog wat andere dingen. dat is geen geloof, dat is een bewijs gebaseerd op waarneembare feiten.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:42 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Reageer hier eens op dan.
Trouwens was jij erbij toen de oerknal plaatsvond? Toch geloof je dat ie heeft plaatsgevonden.
Nee, ik geloof liever in een oergroentesoep waarin twee balletjes elkaar gevonden hebben die balletjes werden cellen en die cellen werden beessies en die beessies werden mensen.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:05 schreef Monocultuur het volgende:
ja en de aarde is 4000 jaar oud volgens de bijbel. ahum... en de aarde is in 1 dag gemaakt en alle 200 biljoen sterren zijn ook in 1 dag gemaakt.... ahum... is het raar dat je sceptisch wordt, dit heeft niets met sceptisch te maken. dit is een sprookjes verhaal
Heb je dat zelf uitgezocht of geloof je de mensen die jou dat verteld hebben?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:44 schreef Monocultuur het volgende:
[..]
oerknal is aan te tonen door de achtergrond straling en nog wat andere dingen. dat is geen geloof, dat is een bewijs gebaseerd op waarneembare feiten.
Het idee van een oerknal is een theorie, uitgaande van een model. Zou jij het geloof een model noemen? En openstaan voor een wellicht een heel ander standpunt, als gelovige?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:42 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Reageer hier eens op dan.
Trouwens was jij erbij toen de oerknal plaatsvond? Toch geloof je dat ie heeft plaatsgevonden.
Ik zie niet hoe dit ook maar enige relatie met het topic heeft?quote:
Nee, ik was er ook niet bij toen de Pompeii bedolven werd onder lava, toch kan ik door de lava gevonden op het dorpje, concluderen dat de Vesuvius destijds een eruptie had gehad....quote:Trouwens was jij erbij toen de oerknal plaatsvond? Toch geloof je dat ie heeft plaatsgevonden.
Het is geen bewijsquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:44 schreef Monocultuur het volgende:
[..]
oerknal is aan te tonen door de achtergrond straling en nog wat andere dingen. dat is geen geloof, dat is een bewijs gebaseerd op waarneembare feiten.
Je weet hoe wetenschap werkt?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:45 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Heb je dat zelf uitgezocht of geloof je de mensen die jou dat verteld hebben?
waar zijn je manieren? Kom nooit tussen een discussierend stelquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:48 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Het idee van een oerknal is een theorie, uitgaande van een model. Zou jij het geloof een model noemen? En openstaan voor een wellicht een heel ander standpunt, als gelovige?
Vreemd argument, vind ik.
precies, als je ooit biologie gehad hebt, weet je hoe je vliegjes tevoorschijn kan toveren uit een berg mest en nog wat toevoegingen. de evolutie is na te bootsen in een experiment.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:44 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee, ik geloof liever in een oergroentesoep waarin twee balletjes elkaar gevonden hebben die balletjes werden cellen en die cellen werden beessies en die beessies werden mensen.
Dat klinkt lekker geloofwaardig...
Waarom niet? Op welke punten zou jij veranderingen in het model willen zien?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:44 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Nee, ik geloof liever in een oergroentesoep waarin twee balletjes elkaar gevonden hebben die balletjes werden cellen en die cellen werden beessies en die beessies werden mensen.
Dat klinkt lekker geloofwaardig...
oh niet gezien mea culpa.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:42 schreef Triggershot het volgende:
[..]
argument is hierboven al gebruikt,![]()
God is almachtig dat hij een steen kan scheppen die hij niet meer kan optillen, dezelfde almachtige God is door zijn almacht in staat om die steen dan weer zondanig te maken dat het wel op te tillen valt.
Absoluut. Je leest een boekje en dan geloof je dat wat daar in staat waar is.quote:
Di's toch een forum? Ik kom tussen waar ik wilquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:50 schreef Triggershot het volgende:
[..]
waar zijn je manieren? Kom nooit tussen een discussierend stel![]()
religie misschien geen model, maar betreffende model kan je soms wel terug vinden in een geloof.
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Absoluut. Je leest een boekje en dan geloof je dat wat daar in staat waar is.
Dat bedoel ik dusquote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
aha, die vind ik wel leuk. eigenlijk zeg je dat wij geloven in wetenschap en jij in de bijbel en beide dus een geloof is. hij's goed!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:54 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik ben gezakt voor biologiequote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:50 schreef Monocultuur het volgende:
[..]
precies, als je ooit biologie gehad hebt, weet je hoe je vliegjes tevoorschijn kan toveren uit een berg mest en nog wat toevoegingen. de evolutie is na te bootsen in een experiment.
Om een lang verhaal kort te maken...quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:55 schreef Monocultuur het volgende:
[..]
aha, die vind ik wel leuk. eigenlijk zeg je dat wij geloven in wetenschap en jij in de bijbel en beide dus een geloof is. hij's goed!
nee geen interventie van buitenaf. als er een zandstorm komt, een tsunamie of een komeet, dat is ook voldoende.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:56 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Ik ben gezakt voor biologie![]()
Op het moment dat je toevoegignen moet doen dan bewijs je toc dat er interventie van buitenaf nodig is om het experiment te laten slagen..
Bewijs maar, valt het wetenschappelijk te onderbouwenquote:Di's toch een forum? Ik kom tussen waar ik wil
Maar goed wanneer NLs meerderheid gelovig was, was schepping van Adam waarheid en wetenschap?quote:Nee, het geloof is geen model. Het geloof pretendeert de waarheid te zijn. Een model of een theorie pretendeert een benadering vanuit menselijk perspectief te zijn. Daarom is elke vergelijking tussen bv de oerknal en het geloof complete onzin. Dergelijke argumenten komen van mensen die geen snars van wetenschapbedrijven begrijpen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |