abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_30104214
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 18:23 schreef H4ze het volgende:

[..]

Vergeet je echt naar links te kijken? Of heb je geen tijd meer om naar links te kijken? Probeer anders gewoon echt ver vooruit te kijken en alle handelingen consequent uit te voeren. Mijn instructeur heeft me op dat ver vooruit kijken echt doodgehamerd, maar 't heeft wel geholpen. Het inschatten van verkeerssituaties gaat ook zoveel makkelijker wanneer je ver voor je uit kijkt en gewoon lekker de tijd hebt om al je handelingen te doen Dan gaat 't rijden ook lekker vloeiend.

Maar ik heb je vast niets nieuws verteld...je instructeur heeft 't ook al vast 9999 keer verteld

Heel veel succes verder iig!
Inderdaad, je verteld niks nieuws, pas ook met invoegen op de snelweg, ik reed 90 en wilde invoegen, me instructeur echt 10 keer roepen: Kijk eens voor je! Kijk eens voor je! Dus ik voor me kijken, maar drong niet echt tot me door wat er aan de hand was, maar stond er dus iets verderop een file en had het dus weinig zin als ik met 90 km/u wilde gaan invoegen

Thnx
pi_30105672
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 09:03 schreef Gelderland het volgende:
Herkent iemand dit? Zo ja wat heb je er aan gedaan,
ja 't is simpel, een beslissing die je maakt gewoon uitvoeren. tenzij het echt gevaarlijk zou kunnen zijn. maar dat zal niet zo zijn, anders had je instructeur al wel ingegrepen...

Ik heb een paar keer gereden zonder instructeur/examinator en het rijdt zoooo veel makkelijker ik maak soms nog wel foutjes, maar niets ernstigs ofzo ik vind 't iig wel leuk
pi_30107405
Ik had dus maandag weer mn eerste rijles na een hele poos, viel eigenlijk best mee hoe het ging, na vijf minuten had ik er wel weer vertrouwen in.
En toen vertelde mn instructeur me doodleuk dat dat maar goed ook was, want dat gaf vertrouwen voor vrijdag.. ik wist dus niet wat hij bedoelde, maar blijkt dus dat hij mn examen vrijdag gepland heeft, en dacht dat ik dat wel wist . Niet dus..
Best wel geschrokken dus, en donderdag nog maar even een lesje gepland.. en dan maar hopen dat ik geluk heb vrijdag
pi_30109975
Ik heb morgenvroeg mijn rij-examen om 9.00 uur. Vantevoren om 8 uur nog even een lesje om in te komen en wakker te worden.
Daarna bij de CBR een kop koffie drinken en dan ga ik er maar voor. Met de TTT gingen de volgende dingen fout:
- één keer ging ik bijna rechtdoor waar ik rechtsaf moest, dit was toen ik zelf op de borden moest letten.
- ik kijk niet ver genoeg vooruit
- ik moest op de snelweg rechtsaf over een halve km ofzo. Ga ik nog even lekker 2 auto's inhalen die op zo'n afstand van elkaar afreden dat je er niet kon tussenvoegen. Dus daar reedt ik naast 2 auto's terwijl ik na een paar honderd meter moest afslaan op de snelweg al rijdend met een snelheidje van 125.......
- daarna was ik dus afgeslagen en moest ik vervolgens linksaf weer de snelweg op. Alleen op dat moment keek ik niet goed naar rechts of er ook auto's met hoge snelheid van de snelweg áf kwamen. Dus ik zo met 50 km/h in de drie die bocht maken, kwam daar net een auto aan!! Ik wist dit pas bij de debriefing.... Gelukkig was het nog nét geen gevaarlijke situatie.
-En op het einde maakte ik nog een vooruit-inparken foutje, gevolg: de auto stond schuin in het parkeervlak.. Ik kon wel janken
-En bij het uitstappen heb ik niet goed in spiegels en over de schouder gekeken...

Wonder boven wonder heb ik wel vrijstelling gekregen van de speciale verrichtingen. Blijkbaar telde het vooruitinparken niet omdat je hiermee áltijd eindigt, dus ook met het examen.

Moet dus morgenvroeg 9.00 uur in Sneek afrijden met de CBR-baas van het Sneek-kantoor als examinator..... Hoeveel pech kan ik hebben.

So wish me luck!!!

btw, iemand nog tips voor rustig worden ed? Ben nu nog vrij rustig, maar ik denk dat als ik eenmaal in bed lig en bégin te beseffen dat ik morgenvroeg een !!rijexamen!! heb dat ik erg onrustig wordt.

pi_30110121
AURELIUM: GOOD LUCK (WE RIJDEN IN DEZELFDE STAD....)

THE VIPER: OOK VEEL SUCCES!

MORGEN ZELF EEN LESJE RIJDEN
pi_30110162
Thx!!!
pi_30113942
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 21:32 schreef lambrusco_bianco het volgende:
AURELIUM: GOOD LUCK (WE RIJDEN IN DEZELFDE STAD....)

THE VIPER: OOK VEEL SUCCES!

MORGEN ZELF EEN LESJE RIJDEN
Thx, bij welke rijschool les jij?
Jupiler is goed
pi_30113977
The_Viper, heel veel succes morgen

M1RR1E, ook lekker vaag dat jij het niet wist, naja, je gaat het vast wel halen als het nou zo goed ging, succes
pi_30114914
ff tussenstand voor mij:

Ik ben begonnen op 12 mei met lessen, na 10 lessen, theorie-examen gedaan waar ik op 10 fout ben gezakt . Ik dacht er te makkelijk over (ben best wel eigenwijs ) Afgelopen maandag had ik weer theorie-examen en ben geslaagd met 0 fout
Nu heb ik 19 lessen gehad (van 1.5 uur) en hoop toch binnen 5 lessen te kunnen afrijden.

Ik ben best wel zeker in het verkeer, neem vaak de goede beslissingen maar vertik het vaak om nog een keer om te kijken voordat ik afslaat ofzo, en bij file-parkeren enz kijk ik ook nog te weinig, dat is dus nog het punt waar ik die laatste lessen aan moet werken; KIJKEN
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:56:54 #235
81890 Jarkie
Pussy power
pi_30116125
Hoi, ik heb morgen mijn eerste les in een simulator, zijn er meer mensen die ervaring met een simulatior hebben?
Cat's aren't clean, cats are covered with cat spit
pi_30118909
waarom moet je bij de baas afrijden dan viper? heb je familielid/kennis/vriend die examinator is?

pff m1rr1e,das schrikken! veel succes dan! gelukkig kan je donderdag nog lessen. wel gek dat je er niet eerder van op de hoogte bent gesteld. zeker ivm je vakantie.

morgen krijgt mn moeder haar nieuwe auto!! dus lekker stukje rijden. hopelijk mag ik m vrijdag ff lenen en misschien morgen ook nog even naar uni ermee. maar waarschijnlijk ga ik fietsen ivm het lekkere weer
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30121624
aurelium: lol gezien de shit die ik heb gehad bij mijn school hou ik de school even voor me... moet eerst nog netjes zien af te rijden. ;-)
waar les jij?

Ferry: rij ze vandaag!!
pi_30125069
Ik ben geslaaaaaaaaagdddd !

!

Ik rijles(te) bij Blom
Jupiler is goed
  woensdag 31 augustus 2005 @ 11:26:30 #239
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_30125853
gefeliciteerd!

Heb je nog tijd (gehad) om je bewijs op te halen?
pi_30126416
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:26 schreef Tjabbo het volgende:
gefeliciteerd!

Heb je nog tijd (gehad) om je bewijs op te halen?
Thx !

Ik ben net eff langs het gemeentehuis geweest, al mn pasfoto's verknipt voor dat rijbewijs, postcode van breda erop stempeld: "oh sorry meneer, maar ik zie dat u in Utrecht woont"
Tja mn eigen fout, ben een week geleden ingeschreven in Utrecht en daar had ik niet helemaal meer aan gedacht. Maar goed, dan haal ik em morgen in Utrecht op, ben daar dan toch.

[ Bericht 4% gewijzigd door Aurelium op 31-08-2005 11:51:36 ]
Jupiler is goed
pi_30126761
Ik moet om 3 uur ongeveer afrijden, voor de tweede keer. Vorige keer gezakt op "te vlot rijden". Ik ben eigenlijk helemaal niet zenuwachtig of ook maar enigszins mee bezig dat ik bijna moet rijden, alleen het is wel super warm en de auto heeft geen airco. Hopelijk haal ik het dit keer wel.
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_30126824
Gefeliciteerd Aurelium. Als ik hem haal, zal het gemeentehuis wel net dicht zijn. Ach ja, haal ik hem morgen met m'n OV-kaart op.
pi_30128688
gefeliciteerd aurelium!!! succes avani!
Ik heb ff gereden in die auto, was ff wennen, maar hij rijdt best oke wordt wel gek van mn moeder die zich zeeer gestresst gedroeg bij mij in de auto, argh. ze zat op gegeven moment achterin en toen moest ik stevig in de ankers voor een auto die ineens afsloeg (reed nog een auto tussen die laat remde) en toen zag ik haar zich krampachtig vasthouden in mn achteruitkijkspiegel pffff zo gevaarlijk rijd ik toch niet dacht ik LOL
"Trust can kill you, or set you free"
pi_30129317
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 11:00 schreef Aurelium het volgende:
Ik ben geslaaaaaaaaagdddd !

!

Ik rijles(te) bij Blom
Gefeliciteerd

Avani veel succes
pi_30129713
Thx allemaal en voor degene die nog moeten: Veel succes!
Jupiler is goed
pi_30133586
Ol nrm ppl hrd;sshf

ook geslaagd

Voeg mijn naam dus ook maar toe aan de lijst Het was de 2e keer afrijden
pi_30133654
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:28 schreef thettes het volgende:
Ol nrm ppl hrd;sshf

ook geslaagd

Gefeliciteerd
pi_30134364
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 15:28 schreef thettes het volgende:
Ol nrm ppl hrd;sshf

ook geslaagd

Congrats
Jupiler is goed
pi_30135531
Het gaat vandaag goed met afrijden geloof ik. Ik heb ook m'n rijbewijs.

Eigenlijk had ik het niet verwacht, maar ik had goed gehandeld in een moeilijke situatie. Bij een korte invoegstrook was er een vrouw achter mij die hem er snel opgooide en naast mij ging rijden. Maar het kwam nog goed. Toen ik daar bij het CBR was zei ze nog: Bij deze situatie had je de vluchtstrook mogen gebruiken, maar je hebt het goed opgelost. Ik dacht dat ik daardoor eigenlijk gezakt was, want ik raakte daar best wel in de stress. En nog een keer voor het stoplicht gewoon compleet vergeten om hem in z'n 1 te zetten, maar ik kwam nog wel weg in z'n 2.
pi_30135676
Jij ook gefeliciteerd Avani
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')