Ik heb morgenvroeg mijn rij-examen om 9.00 uur. Vantevoren om 8 uur nog even een lesje om in te komen en wakker te worden.
Daarna bij de CBR een kop koffie drinken en dan ga ik er maar voor. Met de TTT gingen de volgende dingen fout:
- één keer ging ik bijna rechtdoor waar ik rechtsaf moest, dit was toen ik zelf op de borden moest letten.
- ik kijk niet ver genoeg vooruit
- ik moest op de snelweg rechtsaf over een halve km ofzo. Ga ik nog even lekker 2 auto's inhalen die op zo'n afstand van elkaar afreden dat je er niet kon tussenvoegen. Dus daar reedt ik naast 2 auto's terwijl ik na een paar honderd meter moest afslaan op de snelweg al rijdend met een snelheidje van 125.......
![]()
- daarna was ik dus afgeslagen en moest ik vervolgens linksaf weer de snelweg op. Alleen op dat moment keek ik niet goed naar rechts of er ook auto's met hoge snelheid van de snelweg áf kwamen.
![]()
Dus ik zo met 50 km/h in de drie die bocht maken, kwam daar net een auto aan!!
![]()
Ik wist dit pas bij de debriefing.... Gelukkig was het nog nét geen gevaarlijke situatie.
-En op het einde maakte ik nog een vooruit-inparken foutje, gevolg: de auto stond schuin in het parkeervlak.. Ik kon wel janken
-En bij het uitstappen heb ik niet goed in spiegels en over de schouder gekeken...
Wonder boven wonder heb ik wel vrijstelling gekregen van de speciale verrichtingen.
![]()
Blijkbaar telde het vooruitinparken niet omdat je hiermee áltijd eindigt, dus ook met het examen.
Moet dus morgenvroeg 9.00 uur in Sneek afrijden met de CBR-baas van het Sneek-kantoor als examinator..... Hoeveel pech kan ik hebben.
So wish me luck!!!
btw, iemand nog tips voor rustig worden ed? Ben nu nog vrij rustig, maar ik denk dat als ik eenmaal in bed lig en bégin te beseffen dat ik morgenvroeg een !!rijexamen!! heb dat ik erg onrustig wordt.