quote:Op zaterdag 27 september 2003 20:07 schreef jeroenpost17 het volgende:
[..]
De PERSONA bedoel je waarschijnlijk...
Werkt PERFECT!! Je moet elke keer als je ongesteld bent idd op een staafje plassen, en die laten testen door dat apparaat. Na een tijdje leert dat apparaat je helemaal kennen, en weet hij precies wanneer je vruchtbaar bent... Hij heeft dan twee lampjes, een rood en een groen lampje. Groen wilt zeggen dat een jongen gewoon in je kan klaarkomen zonder dat je kans hebt om zwanger te raken, ROOD wilt zeggen dat dat dus niet kan.. Heel handig, gebruiik het nu bijna een jaar met mn vriendin, en werkt perfect!!
Bij vrijwel elk geneesmiddel ondervindt minimaal (!) 5% van de mensen bijwerkingen. Welke wil je horen?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 19:10 schreef loveli het volgende:
Kom maar terug in deze topic als je zelf de pil hebt geprobeerd en 5 jaar aan de hormonen hebt gezeten (inkopper: begin maar met de vaginale ring).
De voornaamste eis van anti-conceptie is voor mij dat ik geen lichaamsvreemde troep binnen krijg, dat ik geen last heb van depressies of gewichtstoename. Mijn lichaam doet het prima zonder al die hormonentroep, waarom zou ik dan ingrijpen? Ik ken mijn lichaam en de werking van mijn 'vruchtbaarheidsapparaat' heel goed, daardoor is mijn methode van anti-conceptie betrouwbaarder (voor mij) dan de pil is bij de gemiddelde gebruikster.
Waar haal jij, als man zijnde (graag wetenschappelijke bron) vandaan dat in alle vrouwenbladen de gevaren van de pil worden overdreven? Noem mij een ander medicijn waarbij minimaal 5% van de gebruikers last heeft van bijwerkingen. Zouden mannen een anti-conceptiemiddel slikken als ook maar de mogelijkheid bestond dat ze last zouden krijgen van libidoverlies? Waarom zouden wij vrouwen daar wel genoegen mee moeten nemen?
Ik val je niet aan op jouw methoden, als je dat soms denkt. Bij jou werken die waarschijnlijk goed. Waar het mij om gaat is dat 14 jarige bakvissen niet onnodig bang gemaakt moeten worden voor de pil, want ik ben bang dat die niet dezelfde kennis van hun lichaam hebben als jij nu hebt, en daar ook minder moeite voor zullen doen. Ik denk dat introductie van deze onthoudingsmethode op jonge leeftijd tot een boel ongewenste tienerzwangerschappen zal leiden. Op je 15e is een zwangerschap vrij onwenselijk, of niet?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 01:29 schreef loveli het volgende:
Uh.. deze methoden werden voordat er een pil bestond en algemeen werd gebruikt, volop met redelijk succes toegepast om zwangerschappen te voorkomen. Ik heb in mijn eerdere post ook redelijk duidelijk geschreven dat deze methode VOOR MIJ veiliger is dan de pil voor de GEMIDDELDE GEBRUIKSTER.
Afhankelijk van hoe onwenselijk een zwangerschap is, kun je met de temperatuurmethode bepalen wanneer je eventueel een condoom of een pessarium gebruikt, of (uit extreme voorzorg op de piekdagen) helemaal geen gemeenschap hebt. De betrouwbaarheid hangt (naast de regelmatigheid van de cyclus) sterk af van de intelligentie en de zelfdiscipline van de gebruiker. Dat neemt niet weg, dat deze methode (indien goed toegepast/gecombineerd) wel degelijk een hoge betrouwbaar heeft.
Als ik zie dat aan kinderen vanaf een jaar of veertien de pil wordt voorgeschreven
met het idee dat ze dan geen puistjes krijgen en ook nog eens beschermd zijn tegen zwangerschap, ga ik me dingen afvragen. Waarom wordt de pil gebruikt als lapmiddel om tienerzwangerschappen te voorkomen? Is het niet minstens zo belangrijk om SOA's te voorkomen? SOA's komen bij steeds meer jonge tieners voor, er zijn steeds meer onvruchtbare vrouwen dankzij SOA's. Goed opvoeden en goede voorlichting geven is zoveel belangrijker dan zomaar klakkeloos de pil voor te (laten) schrijven.
Welke? En heb je 'em afgemaakt?quote:Op woensdag 24 augustus 2005 11:49 schreef Cheese het volgende:
En ja ik heb een medische opleiding genoten.
Farmacie, ja.quote:
TS heeft waarschijnlijk alleen de pil gekozen. Waarom het niet zo lekker gaat zegt ze niet. Ik geef haar alternatieve toedieningsvormen, die voor veel mensen een uitkomst bieden. Ook haalt ze de gelezen negatieve verhalen over de pil aan, die ik dus probeer te relativeren. Onthoudingsmethodes zijn notoir onveilig, en ik denk dat de TS zich niet moet per se laten leiden door wat succesverhalen (als de jouwe). Een andere soort anti-conceptiepil hoor ook nog tot de mogelijkheden.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 13:27 schreef loveli het volgende:
Of mijn toon je bevalt of niet zal me kaas wezen. TS vroeg ervaringen met andere middelen dan hormonen. Jouw antwoord dat ze het dan toch maar met hormonen moest proberen vond ik typerend voor een man die niet de tijd neemt om de vraag te lezen. Goed lezen is iets wat me voor iemand in de medische industrie ook niet onbelangrijk lijkt.
Jouw conclusie dat ik introductie van deze onthoudingsmethode bij jonge meisje voorsta is ook totaal onjuist. Zoals je vaak op dit forum kunt lezen weten een hoop jonge meiden totaal niet wat de pil in hun lichaam doet. Ik ben er voorstander van dan mensen weten hoe hun lichaam werkt en hoe ze daar het beste mee kunnen omgaan. De pil is misschien gemakkelijk, maar het blijft ingreep in de hormoonhuishouding, waarbij het natuurlijk hypofysaire regulatie-systeem volkomen buiten werking wordt gesteld.
Nog steeds zie ik graag een antwoord op de vraag of jij mannen kent die een anti-conceptiemiddel zouden slikken als ze er libidoverlies van konden krijgen. Zoals je ongetwijfeld in je vakliteratuur hebt gelezen, heeft de pil absoluut invloed op het libido van pilsliksters.
Disclaimer: bedenk, geen enkele anti-conceptie methode is 100% betrouwbaar en iedereen moet de methode kiezen die voor haar het best geschikt is.
Cheese zou even in het profiel van TS kunnen kijken bij de andere topics waarin zij gereageerd heeft voordat hij conclusies trekt over de motivatie van TS. Iets wat loveli aan haar reacties te zien waarschijnlijk wel gedaan heeft. (overigens ben ik haar in andere topics ook al eens tegengekomen)Ik moet zeggen dat ik van jouw eerste reactie ook behoorlijk begon te steigeren. Het is aardig dat je je kennis wilt delen, maar je brengt het wel een beetje raar.quote:Op woensdag 24 augustus 2005 14:49 schreef Cheese het volgende:
[..]
TS heeft waarschijnlijk alleen de pil gekozen.
Als je goed leest is dat bij mij niet de voornaamste eis, de rede dat ik op zoek ben naar iets anders is omdat het met de hormonen niet goed gaat.quote:[b] Deze methoden lijken me allemaal een stuk onbetrouwbaarder als de hormonale methode, en dat is toch een van de voornaamste eisen bij anticonceptie, dunkt me.
ahum - bakvissen? En wie introduceert er hier een onthoudingsmethode aan tieners op jonge leeftijd? Wij niet hoor. Als die bakvissen hier komen kijken dan doen ze dat helemaal zelf, en dan zijn ze duidelijk op onderzoek uit en zullen ze echt niet alleen maar afgaan op de mening van loveli. Misschien dat je het over de vrouwenbladen hebt maar daar hebben wij niks mee te maken.quote:[b] Waar het mij om gaat is dat 14 jarige bakvissen niet onnodig bang gemaakt moeten worden voor de pil. Ik denk dat introductie van deze onthoudingsmethode op jonge leeftijd tot een boel ongewenste tienerzwangerschappen zal leiden
Ok, waaruit maak jij op dat ik me alleen laat leiden door de mening van één persoon? Als ik me zou laten leiden door de mening van één persoon of door één succesverhaal, wat doe ik dan überhaupt op een internetforum? En trouwens, misschien dat je het pil-topic, het nuvaring-topic, het mirena-topic, het implanon-topic en het evra-topic even zou kunnen inkijken, maar veel succesverhalen zijn er dus niet.quote:[b] Onthoudingsmethodes zijn notoir onveilig, en ik denk dat de TS zich niet moet per se laten leiden door wat succesverhalen (als de jouwe).
Dat is dus wel echt typisch een mannen-uitspraak en misschien komt die ook vanuit je opleiding, maar bij mij verstoren die hormonen dus echt veel meer dan alleen die ene eicel. Dan heeft mijn vriend er gelukkig wel een andere mening over. Die zei gewoon: het belangrijkste is dat jij je goed voelt.quote:[b] Wetenschappelijk en statistisch is het veel gemakkelijker om 1 eicel te verstoren.
Ik kan er ook niet veel over vinden, wel over wat het is, hoe het werkt, en een aantal artikelen in bladen, maar weinig ervaringen! Als jij ze wel vindt, laat even weten waar! Hij ziet er best wel groot uit! Mijn vriend voelde de draadjes van mijn Mirena en de ring ook altijd wel zitten, dus dit zou hij zeker ook voelen. De vraag is of hij er dan last van heeft - en of zoiets dan wel goed blijft zitten?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 18:49 schreef loveli het volgende:
Het ziet ernaar uit dat ik femcap bedoel. Toch nog even heel goed navraag doen hoe prettig dat zit.
Het klopt wel wat je zegt, maar deze methode is erg betrouwbaar als je hem heel gedisciplineerd toepast. Ook ga ik hem zo toepassen dat ik dus op de vruchtbare dagen aan geheelonthouding doe, en op de onvruchtbare dagen met condoom. Just to be on the safe side.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:05 schreef erodome het volgende:
Toch worden deze methode's meer aangeraden voor mensen die wel kinderen willen krijgen en willen weten wanneer ze dan moeten vrijen als voor mensen die geen kinderen willen.
Ook wordt het heel soms aangeraden voor mensen met veel last van de hormonen, maar die niet echt problemen ermee hebben als er perongelijk toch een kind komt.
Deze middelen worden sterk afgeraden voor de vrouw die echt geen kinderen wil en dan vraag ik me af waarom als het zo betrouwbaar zou zijn....
Als je een e-mailadres hebt stuur ik je een adres.quote:Op maandag 5 september 2005 10:34 schreef flutterbye het volgende:
Niet dat ik dit van plan ben, maar waar kom je in vredesnaam aan een speculum?
Ik hoef er niet echt één te hebben hoor, denk ik. (voorlopig in elk geval) Maar ik vond het wel interessant om te weten waar je die zomaar vandaan kunt halen. Maar het kan dus echt!quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:47 schreef thinking het volgende:
[..]
Als je een e-mailadres hebt stuur ik je een adres.
wij hebben hem precies andersom gebruikt, juist voor diezelfde kinderwens. En op zich werkt dat ding heel aardig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Persona heeft bij ons zo'n 5 jaar goed gewerkt, daarna hebben we het ding uitgezet ivm kinderwens.
Houd er rekening mee dat het ding enige discipline vereist (het is een urine-test) en dat het je niet beschermt tegen zwangerschap als je in de 'rode' periode (er zit een rood lampje in...) toch onbeschermd aan de gang gaat.
het is 96% betrouwbaar denk dat aardig wat mensen het een iets te groot risico vinden. en hoe groot is de kans dat je hem niet goed inbrengt? en merk je dat?quote:Op woensdag 21 september 2005 20:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Mij lijkt de Femcap wel iets hoor.
De Femcap is een siliconenkapje, dat op de baarmoedermond wordt geplaatst. In combinatie met een spermicide (zaaddodend) middel is de betrouwbaarheid vergelijkbaar met de betrouwbaarheid van het diafragma occlusivum.
Bij juist gebruik is de betrouwbaarheid 96%.
De Femcap kan maximaal 24 uur (langer dan het pessarium occlusivum) blijven zitten. Aanmeten is niet nodig. Er zijn 3 standaardmaten: small (diameter 22 mm) voor vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest, medium (diameter 26 mm) voor vrouwen die wel zwanger zijn geweest maar geen bevalling hebben gehad langs natuurlijke weg (dus na miskraam, abortus of keizersnede) en large (diameter 30 mm) voor vrouwen die langs de normale weg een of meerdere kinderen hebben gekregen.
Hier een plaatje van hoe je hem inbrengt. Lijkt me helemaal niet zo lastig.
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel info en (video)demonstraties op www.femcap.com
*snip* *snip*quote:Op woensdag 21 september 2005 21:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
* GewoneMan wordt hoog tijd dat er iets komt dat ons volledig beschermd tegenr SOA`s en ongewenste zwangerschappen. ZONDER dat de sex er minder van wordt![]()
het stond nog wel in hoofdlettersquote:Op woensdag 21 september 2005 21:23 schreef ChOas het volgende:
[..]
*snip* *snip*
-edit-
Damn, SOA's gemist...
Misschien wat groter knippen ?
Iemand vertelde mij eens dat het vrouwencondoom wat dat betreft erg okee is.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
* GewoneMan wordt hoog tijd dat er iets komt dat ons volledig beschermd tegenr SOA`s en ongewenste zwangerschappen. ZONDER dat de sex er minder van wordt![]()
nooit geprobeerd maar slechte verhalen over gehoordquote:Op woensdag 21 september 2005 21:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Iemand vertelde mij eens dat het vrouwencondoom wat dat betreft erg okee is.
De man schijnt qua gevoel weinig verschil te merken en de vrouw ook niet, omdat de vaginawand vrijwel geen zenuwuiteinden heeft.
Ik weet het niet...
zo laag? nooit op geletquote:Overigens is de betrouwbaarheid van (vrouwen)condooms nog een flink stuk lager dan de Femcap.
tja heb er ook geen ervaring mee, zo bekend is het niet volgens mij en het lijkt me wel een gedoe met inbrengen hoor...quote:Ik begrijp dan ook eigenlijk niet, waarom stellen die nu condooms gebruiken en geen SOA bescherming nodig hebben, niet serieus denken aan deze Femcap.
* webspider wacht met geduld de "mannenpil" af, om te zien of dat wat wordt ..quote:Op woensdag 21 september 2005 21:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
wat betreft het condoom is er een enorm verschil in het gevoel. vooral voor de man...quote:Op donderdag 22 september 2005 15:24 schreef flutterbye het volgende:
Zo groot is dat verschil nou ook weer niet, het condoom heeft een Pearl index van 2, en de Femcap een 1.
ik hoor van de meeste vrouwen dat ze het verschil niet of nauwelijks merken. tuurlijk zullen er vrouwen (kunnen) zijn die het wel merken maar denk dat dat verschil veel kleiner is dan voor de man. wij hebben immers dat kreng eromheen zitten.quote:Op donderdag 22 september 2005 18:12 schreef erodome het volgende:
Voor de vrouw ook hoor gewoneman, het voelt echt anders met condoom...
dat bestrijd ik ook niet, maar wel ben ik van mening dat het verschil voor mannen veel groter isquote:Op donderdag 22 september 2005 21:02 schreef erodome het volgende:
Vrouwen lopen dan ook de hoogste kans op een soa en zijn niet echt geneigd om al teveel met hun geslachtsdeel na te denken...
Iedere vrouw die ik ken vind het zonder condoom echt lekkerder als met condoom, het gevoel vermindert ook voor ons, echt!
over de nadelen van een condoom kan ik een boek schrijvenquote:Op donderdag 22 september 2005 21:07 schreef cinnamongirl het volgende:
Grootste nadeel van condooms vind ik de stank en de onbetrouwbaarheid.
De Pearl index van condooms is theoretisch 2 maar praktisch 12. Dat betekent dat per jaar van de 100 vrouwen die deze methode gebruiken, er 12 zwanger worden.
Femcap: theoretisch 1 en praktisch 3,5.
uitzondering die de regel bevestigdquote:Op maandag 26 september 2005 09:43 schreef flutterbye het volgende:
Ik vind condooms vreselijk. Mijn vriend vindt ze daarentegen geen probleem. Dus het is denk ik heel persoonlijk hoeveel last je ervan hebt.
Voor het geval dat er iemand interesse heeft - ik heb mijn 'verslag' van de eerste week zonder hormonen in het nuvaring ervaringen topic gezet. Lijkt me niet echt handig als ik dat overal neer ga zetten dus ik zeg het zo maar even...
Jij bent niet echt makkelijk van je standpunt af te brengen, hè?quote:Op maandag 26 september 2005 12:04 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
uitzondering die de regel bevestigd![]()
quote:Op maandag 26 september 2005 13:12 schreef flutterbye het volgende:
[..]
Jij bent niet echt makkelijk van je standpunt af te brengen, hè?
Je hoeft toch geen half jaar lang elke dag te meten? Als je weet wanneer je ovulatie ongeveer is, meet je die week. Het tijdstip is in zoverre belangrijk, dat het op een moment moet zijn dat je lichaamstemperatuur "standaard" is. Dat betekent meten zodra je wakker wordt, een moment waarop je lichaam na een aantal uur slaap een constante temperatuur heeft.quote:Op woensdag 2 mei 2007 22:41 schreef DDBtje het volgende:
Ik heb juist de NFP gebruikt om zwanger te worden, ik hield mijn temperatuur bij (en dat was na een half jaar elke zondag ook om half 7 wakker worden echt een crime, maar je moet het op dezelfde tijd doen elke dag)
Mocht je niet op de natuurlijke manier zwanger worden na een half jaar (wat dus bij mij het geval was), dan wordt door de arts altijd gevraagd of je je cyclus wil bijhouden, dit moet je een half jaar doen. En je kan pas goed inzien hoe je cyclus is als je dit een langere tijd hebt bijgehouden (minimaal een half jaar dus). Je eisprong heb je namelijk niet precies elke maand op hetzelfde moment, je moet dus eerst ongeveer weten of je een vroege, late of normale eisprong hebt, en natuurlijk of dit elke maand ongeveer hetzelfe is.quote:Op donderdag 3 mei 2007 01:02 schreef loveli het volgende:
[..]
Je hoeft toch geen half jaar lang elke dag te meten? Als je weet wanneer je ovulatie ongeveer is, meet je die week. Het tijdstip is in zoverre belangrijk, dat het op een moment moet zijn dat je lichaamstemperatuur "standaard" is. Dat betekent meten zodra je wakker wordt, een moment waarop je lichaam na een aantal uur slaap een constante temperatuur heeft.
Ik ben een poging aan het doen om dit juist als anticonceptie te gaan gebruiken, maar ik houd eerst een tijdje mn cyclus bij.quote:Op donderdag 3 mei 2007 11:38 schreef DDBtje het volgende:
En iedereen die zwanger wil worden en hiervoor heeft moeten temperaturen weet dat je dit elke morgen op hetzelfde tijdstip, op dezelfde manier, met dezelfde thermometer en net voor het opstaan moet doen.
Dat is voor mij ook de reden dat ik niet durf te stoppen. Ik ben sinds mijn 11e ongesteld en ik ben aan de pil gegaan (inmiddels nuva) tegen mijn zware menstruatie. Ik was 8 dagen ziek, waarvan 5 dagen met overgeven, diarree, hoge koorts, koud zweet en de meest afgrijselijke pijnen waarbij ik me niet voor kan stellen dat bevallen van een kind meer zeer doet. En dat dus iedere maand weer. Ik kon gewoon niet meer en mocht op mijn 15e eindelijk aan de pil.quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:06 schreef Leegle het volgende:
En een beetje off topic: ik ben stiekem een beetje bang voor een erg hevige menstruatie. Maar wie weet valt dat mee... ik was toen tenslotte ook een stuk jonger (was 16 toen ik begon). Dus hopelijk helpt zo'n kaart ook dat wat in beeld te brengen...
Ik had voor de pil, vanaf mijn 13de tot mijn 19de, ook gruwelijke menstruaties, pijn, slierkjes en bonken, the works. Duurde wel 10 dagen met veel bloed.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 10:02 schreef zoeperzazke het volgende:
Het duurt weer een jaar voor het vakantie is en dan wil ik eigenlijk al helemaal niet met die ellende opgezadeld zitten
Heb je je wel eens laten testen op endometriose of andere ziektes die zo'n zware menstruatie als symptoom hebben?quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:20 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook de reden dat ik niet durf te stoppen. Ik ben sinds mijn 11e ongesteld en ik ben aan de pil gegaan (inmiddels nuva) tegen mijn zware menstruatie. Ik was 8 dagen ziek, waarvan 5 dagen met overgeven, diarree, hoge koorts, koud zweet en de meest afgrijselijke pijnen waarbij ik me niet voor kan stellen dat bevallen van een kind meer zeer doet. En dat dus iedere maand weer. Ik kon gewoon niet meer en mocht op mijn 15e eindelijk aan de pil.
Maar ik heb zulke trauma's aan die menstruatie's opgelopen dat ik, ondanks alle nadelen van de hormonen, niet dúrf te stoppen hoe graag ik ook wil. Ik weet dat ik er rekening eme moet houden dat ik 8 dagen plat ben, iedere maand weer, en dat schiet niet op met een nieuwe opleiding en stage etc....
Gewoon een digitale, eigen merk etos/kruidvat oid is vaak prima hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:41 schreef Jore het volgende:
Op één of andere manier lijken alle Google-links naar sites over NFP dood. Ik weet er zelf niet veel van, maar wil wel graag weten waar je een goede thermometer kan kopen, of meer: met welke thermometer jullie goede ervaringen hebben.
Nare menstruatie's kunnen verminderd worden met een goed voedingspatroon(aangepast op wat nodig is, bij heel zwaar boeden bv wat meer ijzer tot je nemen enzo) en er zijn kruidenmengels die de boel binnen schoon maken en helpen de cyclus op orde e brengen.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 09:20 schreef zoeperzazke het volgende:
[..]
Dat is voor mij ook de reden dat ik niet durf te stoppen. Ik ben sinds mijn 11e ongesteld en ik ben aan de pil gegaan (inmiddels nuva) tegen mijn zware menstruatie. Ik was 8 dagen ziek, waarvan 5 dagen met overgeven, diarree, hoge koorts, koud zweet en de meest afgrijselijke pijnen waarbij ik me niet voor kan stellen dat bevallen van een kind meer zeer doet. En dat dus iedere maand weer. Ik kon gewoon niet meer en mocht op mijn 15e eindelijk aan de pil.
Maar ik heb zulke trauma's aan die menstruatie's opgelopen dat ik, ondanks alle nadelen van de hormonen, niet dúrf te stoppen hoe graag ik ook wil. Ik weet dat ik er rekening eme moet houden dat ik 8 dagen plat ben, iedere maand weer, en dat schiet niet op met een nieuwe opleiding en stage etc....
Digitaal wordt afgeraden. Er bestaan (bestonden?) speciale ovulatiethermometers, met een schaalverdeling van 36 tot 38. Die zijn stukken nauwkeuriger dan normale thermometers.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 13:50 schreef freecell het volgende:
Gewoon een digitale, eigen merk etos/kruidvat oid is vaak prima hoor
En dan rectaal. Oortermometers zijn vrij onbetrouwbaar is mijn ervaring.
Hey, daar moet ik even naar zoeken.quote:Op donderdag 9 augustus 2007 15:46 schreef loveli het volgende:
[..]
Digitaal wordt afgeraden. Er bestaan (bestonden?) speciale ovulatiethermometers, met een schaalverdeling van 36 tot 38. Die zijn stukken nauwkeuriger dan normale thermometers.
Verder wat erodome zegt, voeding kan heel veel uitmaken bij menstruatieklachten. Ook omega-vetzuren helpen vaak erg goed, bv. visolie of theunisbloemolie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |