Als je een e-mailadres hebt stuur ik je een adres.quote:Op maandag 5 september 2005 10:34 schreef flutterbye het volgende:
Niet dat ik dit van plan ben, maar waar kom je in vredesnaam aan een speculum?
Ik hoef er niet echt één te hebben hoor, denk ik. (voorlopig in elk geval) Maar ik vond het wel interessant om te weten waar je die zomaar vandaan kunt halen. Maar het kan dus echt!quote:Op dinsdag 6 september 2005 09:47 schreef thinking het volgende:
[..]
Als je een e-mailadres hebt stuur ik je een adres.
wij hebben hem precies andersom gebruikt, juist voor diezelfde kinderwens. En op zich werkt dat ding heel aardig.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:25 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Persona heeft bij ons zo'n 5 jaar goed gewerkt, daarna hebben we het ding uitgezet ivm kinderwens.
Houd er rekening mee dat het ding enige discipline vereist (het is een urine-test) en dat het je niet beschermt tegen zwangerschap als je in de 'rode' periode (er zit een rood lampje in...) toch onbeschermd aan de gang gaat.
het is 96% betrouwbaar denk dat aardig wat mensen het een iets te groot risico vinden. en hoe groot is de kans dat je hem niet goed inbrengt? en merk je dat?quote:Op woensdag 21 september 2005 20:11 schreef cinnamongirl het volgende:
Mij lijkt de Femcap wel iets hoor.
De Femcap is een siliconenkapje, dat op de baarmoedermond wordt geplaatst. In combinatie met een spermicide (zaaddodend) middel is de betrouwbaarheid vergelijkbaar met de betrouwbaarheid van het diafragma occlusivum.
Bij juist gebruik is de betrouwbaarheid 96%.
De Femcap kan maximaal 24 uur (langer dan het pessarium occlusivum) blijven zitten. Aanmeten is niet nodig. Er zijn 3 standaardmaten: small (diameter 22 mm) voor vrouwen die nog niet zwanger zijn geweest, medium (diameter 26 mm) voor vrouwen die wel zwanger zijn geweest maar geen bevalling hebben gehad langs natuurlijke weg (dus na miskraam, abortus of keizersnede) en large (diameter 30 mm) voor vrouwen die langs de normale weg een of meerdere kinderen hebben gekregen.
Hier een plaatje van hoe je hem inbrengt. Lijkt me helemaal niet zo lastig.
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel info en (video)demonstraties op www.femcap.com
*snip* *snip*quote:Op woensdag 21 september 2005 21:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
* GewoneMan wordt hoog tijd dat er iets komt dat ons volledig beschermd tegenr SOA`s en ongewenste zwangerschappen. ZONDER dat de sex er minder van wordt![]()
het stond nog wel in hoofdlettersquote:Op woensdag 21 september 2005 21:23 schreef ChOas het volgende:
[..]
*snip* *snip*
-edit-
Damn, SOA's gemist...
Misschien wat groter knippen ?
Iemand vertelde mij eens dat het vrouwencondoom wat dat betreft erg okee is.quote:Op woensdag 21 september 2005 21:19 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
* GewoneMan wordt hoog tijd dat er iets komt dat ons volledig beschermd tegenr SOA`s en ongewenste zwangerschappen. ZONDER dat de sex er minder van wordt![]()
nooit geprobeerd maar slechte verhalen over gehoordquote:Op woensdag 21 september 2005 21:28 schreef cinnamongirl het volgende:
[..]
Iemand vertelde mij eens dat het vrouwencondoom wat dat betreft erg okee is.
De man schijnt qua gevoel weinig verschil te merken en de vrouw ook niet, omdat de vaginawand vrijwel geen zenuwuiteinden heeft.
Ik weet het niet...
zo laag? nooit op geletquote:Overigens is de betrouwbaarheid van (vrouwen)condooms nog een flink stuk lager dan de Femcap.
tja heb er ook geen ervaring mee, zo bekend is het niet volgens mij en het lijkt me wel een gedoe met inbrengen hoor...quote:Ik begrijp dan ook eigenlijk niet, waarom stellen die nu condooms gebruiken en geen SOA bescherming nodig hebben, niet serieus denken aan deze Femcap.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |