abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:45:44 #1
35189 Troel
scherp en bot
pi_29874670
Scopinaro-operatie
Scopinaro-operatie (BPD) deel 2

Hier verder

Kijk ook op http://scopinaro.blogspot.com

Rewimo krijgt maximaal 6500 euro vergoed, ik helaas niets tot op heden.
ONVZ maakt er een prutje van:
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 00:27 schreef Troel het volgende:
Nou, hier ook de brief binnen.

Er staat dus gewoon NIET in de brief dat ze niet vergoeden. Op basis van mijn aanvraag willen ze mij het volgende meedelen:

Het is geen standaardoperatie.

Ik begin zo langzamerhand echt te koken van woede door dat stelletje etters. Als ik dus niet gebeld had, had ik dus NOG niets geweten.
En verder moeten we dus echt zelf handdoeken en washandjes meenemen. Hoe goedkoop zijn ze bij de Zeeman? Want tussendoor wassen zal dus ook niet gaan en om nou mijn goede (lees gloednieuwe) handdoeken mee te nemen vind ik ook niets.
En dan ben ik er ook nog zoeentje die maar 1 dag met d'r handdoek wil doen

[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 23-08-2005 20:18:07 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:54:47 #2
35189 Troel
scherp en bot
pi_29874901
En dan hebben we het nog niet eens gehad over dat de medisch adviseur zou bellen en het dus niet gedaan heeft
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_29874905
en wat ik al typte, je gebruikt er bijna 3 op 1 dag! Ook vsn washandjes.

Tenminste in Hardenberg gebruikten ze dat ongeveer per dag bij mij toen.
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:02:18 #4
35189 Troel
scherp en bot
pi_29875101
Ja, ik hoop toch dat ze me goed schoonhouden als ik dat zelf niet kan doen. Zeker na zo'n operatie wil je je graag schoon en fris voelen.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:22:06 #5
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_29878024
Probleem is gewoon dat je een eind van huis ligt en er misschien niet iedere dag iemand langskomt. Anders kun je die vragen om elke dag even wat schoon spul mee te nemen. Maar ja, ik zal het wel uitzingen met wat handdoeken en washandjes, ik ga er geen extra tassen voor meenemen
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:02:14 #6
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_29878411
Tja ik blijf het raar vinden dat de verzekering van Troel zo vreemd doet. Maar goed, de andere wegen zal ze wel al uit geprobeerd hebben, anders zou ik 'gewoon' van verzekering wisselen ofzo.....
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:45:33 #7
35189 Troel
scherp en bot
pi_29879051
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 09:02 schreef lotje11 het volgende:
Tja ik blijf het raar vinden dat de verzekering van Troel zo vreemd doet. Maar goed, de andere wegen zal ze wel al uit geprobeerd hebben, anders zou ik 'gewoon' van verzekering wisselen ofzo.....
en bij elke nieuwe verzekering die je aangaat moet je aangeven of je nog dingen van plan bent en dergelijke
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_29879164
Nou ja je eigen handdoeken en washandjes meenemen wat klinkt dat ehh primitief
Maar meiden meiden wat komt het dichtbij he!!! Ik vind eht zo superspannend voor jullie!
En Troel je boft maar met je pa dat ze willen betalen. Je moet het bedrag maar ff kunnen ophoesten zeg. Ik hoop heel erg dat je t op de ene of andere manier ook nog vergoed krijgt!
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:07:43 #9
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29880891
Hehe, eindelijk dit topic gevonden. Stomme search ook hier op Fok, maar wow, deel 3 alweer

Ik heb dit hele topic gemist, maar gisteren wees iemand me hierop. Ik hebzelf een maagbandje,
maar alvorens ik ga reageren ga ik eens beginnen met bijlezen van deel 1 en deel 2, tot laterzz
Was it so hard Achilles
So very hard to die
Thou knowest and I know not
So much the happier I
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:25:43 #10
43556 miss_dynastie
pi_29881380
Ik zie wel een gouden handel voor mensen die dichtbij dat ziekenhuis wonen, gewoon een handdoekenabonnementservice. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er niemand is die dat tot op heden heeft bedacht

En lotje, ff van verzekering wisselen, dat gaat echt niet werken
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 11:57:33 #11
22578 lotje11
ga toch eens naar de dokter!!
pi_29882346
hmm, ik heb er zelf toch geen echt grote problemen mee gehad, weliswaar met andere problemen dan deze, maar toch.....
De beste manier om iets te leren is er les in te geven.
Hij die kan, doet. Hij die niet kan, onderwijst.
http://monstersgame.nl/?ac=vid&vid=12025709
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:07:46 #12
43556 miss_dynastie
pi_29884681
Zat dat niet in het verplichte vergoedingenpakket dan? Ik kan me werkelijk niet voorstellen waarom een verzekering Troel op een september in het extra pakket gooit, en drie weken later al een 'niet-noodzakelijke' operatie zou betalen
  dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:29:41 #13
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29885357
Ik ben helemaal bijgelezen, was eigenlijk behoorlijk heftig qua emoties allemaal om ruim 2 topics
over dit onderwerp te lezen.

Allereerst wil ik Troel en Rewimo ontzettend veel sterkte wensen met jullie voorgenomen besluit.
Ik hoop dat alles 20 september gewoon door kan gaan en financieel voor jullie beide haalbaar is

btw ook Funnie heel veel sterkte gewenst

Er is al heel veel hierover gezegd en geschreven, maar waarover ik niets gezien heb is het grote
risico dat je loopt om onder narcose te gaan als je last hebt van morbide obesitas.
Heeft de dokter jullie daar wel voor gewaarschuwd?

Ik ben zelf zo'n 10 jaar geleden geopereerd en een maagbandje gekregen (ik was één van de
eersten) BMI was >50
Ben toen 85 kilo afgevallen en had de illusie dat ik eindelijk een normaal mens was geworden.
Geen emo-eter meer, maar iemand met wilskracht, een sterk karakter en weet wat gezond eten is.

Mijn god zeg, wat laat je je eigenlijk veel "aanpraten" door de omgeving, ik heb dat sterke karakter
ook als ik wel loop te snaaien. Zegt helemaal niets. Ik weet ook waarom ik dik word, ik eet teveel.

Nu tien jaar later gebeurd het voor mij onwaarschijnlijke, ik zit weer in mijn oude eetpatroon. Ik heb
vast ineens geen sterk karakter meer ofzo? Wtf....ik ben woedend en kan wel janken.

In totaal gewichtstoename van 40 kilo, waarvan er maar liefst 10 de afgelopen maanden, zomaar
ineens kwam ik oog in oog te staan met een overvaller met een pistool...
Je kunt je afvragen ja en? Wat heeft dat ermee te maken? Na de overval wilde iedereen met me
praten hoe is het nu Faat? Gaat het goed met je? Ja, het gaat prima met mij niets aan de hand...

Alleen ik kreeg honger, geen lekkere trek, maar HONGER..en wat gebeurt er dan je gaat eten, eten
en nog eens eten. En met zo'n lange dieetgeschiedenis vliegen de kilo's er werkelijk aan.

Fuck zeg, ik weet niet eens waarom ik deze post schrijf. Ben een beetje van slag geraakt denk

Laat ik maar stoppen anders krijg ik misschien wel weer spijt van wat ik schrijf, ik kom er later op
terug. Ik wil nog even jullie weblogs lezen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  † In Memoriam † dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:38:03 #14
43556 miss_dynastie
pi_29885658
Faat, wat heftig. Dat is dus een van de mogelijke nadelen met de maagband, het weer aankomen, iets dat troel en rewimo met deze operatie hopen te voorkomen. Heb jij zelf weer hulp? Kan je bandje opgespoten worden, krijg je geestelijke hulp, krijg je begeleiding van een dietiste?
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:47:33 #15
13151 crew  Rewimo
pi_29888004
Jeetje Faat, dat is heftig zeg. Ik denk eerlijk gezegd dat die overval de emo-eter in je weer wakker heeft geschud Ik heb ooit eens iemand over de balie gehad toen ik nog incassomedewerker was, die had weliswaar geen wapen maar zo iemand maakt heftige inbreuk op je persoonlijke levenssfeer Ik heb daarna een aantal gesprekken met een psycholoog van de Arbodienst gehad, geregeld door mijn werk, dat heeft wel geholpen met de verwerking. Misschien een tip? Of krijg je al hulp?

Ik vind het echt knap dat je zoveel bent afgevallen met een maagbandje 85 kilo! Ik heb er bewondering voor dat je je verhaal hier neer hebt gezet, met ups en helaas ook downs...

Ik heb zoveel gehoord over complicaties met zo'n band, heb jij daar geen last van gehad?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 14:50:31 #16
13151 crew  Rewimo
pi_29888092
Oja, narcose: ze houden daar uiteraard rekening mee, in de informatie die we meekregen staat ook het nodige. Ze houden ons extra in de gaten en er worden ook speciale maatregelen genomen wat dat betreft. Ik maak me wat dat betreft niet echt zorgen: de operatie wordt vaak uitgevoerd in het ziekenhuis waar we heen gaan, ze hebben er ruime ervaring met obese patiënten die onder narcose moeten.
pi_29888102
maar, misschien zit ik fout hoor, excuses dan, een maagband is toch alleen een middel? geen oplossing voor waarom je ooit bent begonnen met te veel eten of verkeerd eten...

dus is het dan niet ergens logisch dat je, zelfs na jaren, " makkelijk" vervalt in je oude patroon want daar is niets aan veranderd misschien, het is alleen voorkomen door die maagband...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:04:01 #18
13151 crew  Rewimo
pi_29888520
Bij alle operaties is het wel de bedoeling dat je ook je eetpatroon aanpast. Voorzover ik weet wordt er zeker ook gekeken naar je eigen houding en motivatie voor de arts je gaat opereren. Zo'n kwart van de mensen die een maagbandje willen wordt afgewezen begreep ik. En de arts bij wie wij waren waarschuwt ook nadrukkelijk voor alle nadelen, zodat je je niet "zomaar even" laat opereren. Je moet bereid zijn om je leven om te gooien en een levenslange nacontrole te ondergaan, je eetpatroon aan te passen en vitamines en calcium te slikken, om maar een aantal gevolgen te noemen. Ben je dat niet, dan wordt een operatie ten sterkste ontraden.

Een maagband kan een prima oplossing zijn, maar je moet je eetpatroon dus wel wijzigen. In het geval van Faat is er een traumatische gebeurtenis geweest die helaas het oude eetpatroon weer getriggerd heeft
  woensdag 24 augustus 2005 @ 06:57:53 #19
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29910867
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 14:50 schreef DarkElf het volgende:
maar, misschien zit ik fout hoor, excuses dan, een maagband is toch alleen een middel? geen oplossing voor waarom je ooit bent begonnen met te veel eten of verkeerd eten...

dus is het dan niet ergens logisch dat je, zelfs na jaren, " makkelijk" vervalt in je oude patroon want daar is niets aan veranderd misschien, het is alleen voorkomen door die maagband...
Deze gedachtengang kan ik niet helemaal volgen. Als je namelijk bijna 10 jaar lang ander
eetgedrag vertoont dan zou je toch mogen aannemen dat je oude patroon is veranderd?

Of staat daar een periode van 50 jaar ofzo voor, voordat je pas kunt zeggen mijn eetpatroon
is nu echt anders
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  woensdag 24 augustus 2005 @ 07:12:14 #20
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29910903
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 15:04 schreef Rewimo het volgende:
.....Een maagband kan een prima oplossing zijn, maar je moet je eetpatroon dus wel wijzigen. In het geval van Faat is er een traumatische gebeurtenis geweest die helaas het oude eetpatroon weer getriggerd heeft
Blijft het wel een feit dat ik sowieso gedurende de jaren toch wel wat aankwam, weliswaar vrij
langzaam t.o. de afgelopen 3 maanden, maar toch.

Ik merkte dat ik op mijn lichtste punt qua gewicht eigenlijk veel te weinig at en het alleen kon
handhaven als ik 6 dagen in de week aan het sporten was en dat is gewoon heel zuur.

Ik heb dat een behoorlijke tijd volgehouden, maar kreeg zoveel lichamelijke klachten dat ik er niet
meer mee doorkon gaan en zonder die extra verbranding hoef je echt alleen maar één dag teveel
te eten er het is goed voor een gewichtstoename van 1kilo. Kun je nagaan wat een slechte week
dus met je doet
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  woensdag 24 augustus 2005 @ 07:18:33 #21
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29910922
quote:
Op dinsdag 23 augustus 2005 13:38 schreef miss_dynastie het volgende:Kan je bandje opgespoten worden......
Ik ga zometeen naar het ziekenhuis om te kijken of dat lukt, laatste keer dat ik dat probeerde was
mijn ventiel gekanteld, jaren geleden inmiddels alweer verholpen, maar ik ben nooit teruggeweest.

Nu heb ik alweer een idee dat dat ding spoorloos of gekanteld is, maar dat is een beetje
doomdenkerij, mocht ik wat knorrig overkomen komt omdat ik nuchter ben en ernstig dorstig
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_29913229
Ja, die van mij is ook gekanteld en gaat de hele tijd aan de wandel. Ik heb er soms ok echt last van dat ik voel dat ie weer anders gaat zitten. Maar tot nu toe gelukkig wel kunnen opspuiten (oke het doet pijn, wat eerder nooit het geval was) maar hij kan hem wel opprikken. Straks is hij eruit. Hij was vorig jaar ook al opnieuw vastegezet.

Ik denk dat ik dat wel een opluchting vindt.

En ja eet patroon aanpassen na 10 jaar zou je echt wel denken dat je dat gedaan hebt. Sommige snappen dat niet helemaal denk ik. Die discussies ga ik al helemaal niet meer aan. Niet hier en nergens anders. Ze begrijpen het of niet.. klaar.

ooh ik vind je trouwens niet knorrig hoor
pi_29913354
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 06:57 schreef Faat het volgende:

[..]

Deze gedachtengang kan ik niet helemaal volgen. Als je namelijk bijna 10 jaar lang ander
eetgedrag vertoont dan zou je toch mogen aannemen dat je oude patroon is veranderd?

Of staat daar een periode van 50 jaar ofzo voor, voordat je pas kunt zeggen mijn eetpatroon
is nu echt anders
ik zei al, als ik het mis heb mijn excuses, ik ben een absolute leek. alleen vroeg ik me dus af idd of je je eetpatroon echt veranderd of veranderd omdat het door het bandje niet anders kan. in mijn lekenogen zijn dat twee verschillende dingen maar dat is dan wrs niet zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 10:51:07 #24
43556 miss_dynastie
pi_29913467
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 06:57 schreef Faat het volgende:

[..]

is nu echt anders
Als ik Dark Elf goed begrijp, vraagt zij zich af of daadwerkelijk je eetpatroon veranderd is, of je oude eetpatroon enkel onmogelijk is gemaakt door die maagband en in feite altijd op de achtergrond aanwezig is geweest, en nu de maagband het niet meer onmogelijk maakt, duikt het weer op. Ik weet niet hoor, maar als ik voor mezelf spreek, denk ik dat het emo-eten voor mij altijd een valkuil zal blijven en ik altijd alert zal moeten zijn. Is mijn eetpatroon dan verandert? Ik denk zelf niet, ik denk alleen dat de manier van ermee omgaan veranderd is want bij ellende schreeuwt mijn lijf nog altijd om troosteten
  † In Memoriam † woensdag 24 augustus 2005 @ 10:51:49 #25
43556 miss_dynastie
pi_29913491
Oh, heeft DE zelf al geantwoord Nou ja, ik begrijp je gedachtengang dus wel
  woensdag 24 augustus 2005 @ 17:32:17 #26
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29926386
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:47 schreef DarkElf het volgende:
ik zei al, als ik het mis heb mijn excuses, ik ben een absolute leek. alleen vroeg ik me dus af idd of je je eetpatroon echt veranderd of veranderd omdat het door het bandje niet anders kan. in mijn lekenogen zijn dat twee verschillende dingen maar dat is dan wrs niet zo
Weet je dat ik hetzelf nu eigenlijk ook allemaal niet meer weet, je denkt iets te weten, totdat alles
om je heen anders uitwijst. Euhm tja, hoe pas je je gedachten aan dan, zit jij dan fout of zijn de
omstandigheden dusdanig veranderd dat er een andere waarheid is.

Feit is iig dat ik door het bandje nooit beperkingen heb gevoeld met eten, ik at alles wat langzamer
en kauwde nog meer dan ik al deed op mijn voedsel.
Vandaag kwam ik voor een leuke verrassing te staan waardoor ik dus echt niet meer weet wat ik
ervan moet denken...mijn bandje is aangeprikt, dan checken ze hoeveel inhoud er nog in de band is.
Blijkt mijn bandje volledig leeg te zijn

Goed, geprobeerd om de normale hoeveelheid in de band te pompen, zodat ik weer profijt van de
werking zou hebben, maar toen dat erin zat. Ik dacht dat ik echt helemaal gek werd daar, alsof er
een ijzeren klem om mijn maag heen kwam die maar bleef knijpen. Ik werd zwaar vaag in mijn hoofd,
misselijk, draaierig, pijn. Ik raakte echt even helemaal de kluts kwijt gewoon en kon niet meer ademen.

Ik wilde eigenlijk keihard gillen haal eruit, haal eruit, maar ze stonden er zo ontspannen bij allemaal
en heel vriendelijk dat ik bang was dat ze vonden dat ik een aanstelster was. Maar ja, ze zagen
zelf ook wel dat het niet helemaal goed met me ging.

Uiteindelijk zijn we tot de halve hoeveelheid vloeistof gekomen van wat erin behoord te zitten en ik
voel me afschuwelijk, er zit een constante druk op mijn maag een beklemming die ik echt nog nooit
eerder heb gevoeld. Nog nooit, lijkt wel alsof ik alles vergeten ben, snap er niets van.

In de auto heb ik tranen met tuiten gehuild en moest toen grappig genoeg aan Rewimo en Troel
denken. Aan de pijn die jullie nog te wachten staat, de loodzware, megalange weg van lijden en
lijnen en alles wat erbij komt kijken. Toen kreeg ik mezelf weer een beetje onder de controle met
het idee van kom op zeg die meiden zijn sterk genoeg om een hele maagoperatie uit te gaan
voeren dus ik kan hier nu niet beetje slap gaan zitten janken omdat mijn bandje te strak zit

Nu, ik ben weer thuis gekomen en het resultaat lijkt effectief, ik durf niets te eten en eigenlijk ook
niet te drinken. Ik kan de pijn eigenlijk maar nauwelijks verdragen, wat heb ik me hierop verkeken zeg.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  woensdag 24 augustus 2005 @ 18:29:41 #27
35189 Troel
scherp en bot
pi_29928234
Ow Faat, wat verschrikkelijk

Ik krijg er gewoon een brok van in mijn keel

En dat terwijl ik juist leuk nieuws had. Ben op de sportschool voor de gein eens op de weegschaal gaan staan omdat mijn broeken zo ruim zaten. Hoe ik het voor elkaar gekregen heb weet ik niet, maar ik ben wel bijna 6 kilo afgevallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 augustus 2005 @ 20:10:08 #28
13151 crew  Rewimo
pi_29931674
Faat, wat een rotervaring zeg Om heel eerlijk te zijn heb ik zoveel ellende over maagbandjes gelezen (ben een tijdje lid geweest van een mailinglist daarover) dat ik per se geen bandje wilde. Jouw verhaal sterkt me daarin (ik besef dat dit niet bepaald opwekkend en steunend is naar jou toe; ik voel echt heel erg met je mee, ik hoop dat het niet vervelend op je overkomt ).

Ik realiseer me heel goed dat wat wij gaan doen ook geen pretje is. Het zal zeker een zwaar jaar worden, maar je hebt na dat jaar wel uitzicht op een normaal leven (afgezien van de levenslange controles). De meeste vervelende complicaties zijn in principe na een jaar voorbij.

Troel, wat goed zeg! 6 kilo is niet mis
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 24 augustus 2005 @ 22:39:14 #29
13151 crew  Rewimo
pi_29937713
Ik heb vandaag vast mijn vaders MP3-speler geconfisqueerd voor straks in het ziekenhuis Kan qltel er nog even een lading leuke muziek opzetten voor me
pi_29943368
Faat, als je bandje te strak zit moet je teruggaan. Je bent dan echt geen aanstelster!!! Als je bandje te strak zit kan dat complicaties veroorzaken zoals het bv geen vocht meer tot je kunnen nemen, en dan droog je uit. Dat gebeurt sneller dan je denkt.

Heel veel sterkte!
#geen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:31:47 #31
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29947003
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 18:29 schreef Troel het volgende:
Ow Faat, wat verschrikkelijk

Ik krijg er gewoon een brok van in mijn keel

En dat terwijl ik juist leuk nieuws had. Ben op de sportschool voor de gein eens op de weegschaal gaan staan omdat mijn broeken zo ruim zaten. Hoe ik het voor elkaar gekregen heb weet ik niet, maar ik ben wel bijna 6 kilo afgevallen
Eeej, leuk nieuws moet je altijd gewoon posten hoor, ook als ene Faat weer eens met een drama
tussendoor komt. Ik post wel vaker zulke "zware" dingen om het wat van me af te schrijven

6 Kilo vind ik echt een superprestatie om dat per ongeluk alvast even te verliezen voor je operatie,
gefeliciteerd!! Maar pas wel op dat je nu niet van blijdschap wat extra lekker dingen neemt.

Elke kilo die je minder weegt voor je geopereerd wordt is alleen maar in je voordeel
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:43:47 #32
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29947054
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 00:53 schreef DuchessX het volgende:
Faat, als je bandje te strak zit moet je teruggaan. Je bent dan echt geen aanstelster!!! Als je bandje te strak zit kan dat complicaties veroorzaken zoals het bv geen vocht meer tot je kunnen nemen, en dan droog je uit. Dat gebeurt sneller dan je denkt.

Heel veel sterkte!
Hoi DuchessX, ik zal je vertellen dat ik niet eens terug durf te gaan, ik begin helemaal te trillen als
ik eraan denk weer daar op die tafel met dat vieze "cementdrankje".....ik ga noooooit meer (denk ik)

Het stomme is dat ze dus dmv röntgen gecontroleerd hebben of er nog vloeistof langs de band
kon en dat kon makkelijk volgens hen. Het heeft me best nog wel wat overtuigingskracht gekost
om ze duidelijk te maken dat slechts de helft van wat "normaal" is bijna niet te verdragen was.
Voordat ik wegging, is me zeker nog 4 keer gevraagd of ik écht zeker wist dat er niet MEER in
de band moest. Gelukkig heb ik me niets aan laten praten, maar het voelt allemaal wel heel raar.

Lijkt wel alsof ik eigenlijk nooit een maagbandje heb gehad, alsof er een "geintje" met me uit is
gehaald en ik nu voor het eerst voel hoe het is als je maag "afgeknepen" wordt.

Ik neem de tip van het uitdrogen wel goed ter harte, ben blij dat je het zegt, want ik had daar nog
niet eens bij stilgestaan. In heb nu de afgelopen 36 uur 2 vloeibare maaltijden naar binnen weten
te krijgen van 200 ml en 1 kopje koffie (Senseo is volgens mij nog niet eens 200 ml) maar dat is idd
veel te weinig. Ik zal eens kijken wat ik daar vandaag aan kan veranderen. Vreemd genoeg doet
water me teveel pijn, heb vanochtend een slokje geprobeerd, maar dat komt als een baksteen aan.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:45:54 #33
35189 Troel
scherp en bot
pi_29947063
Faat, dit klinkt niet goed, bel anders even om te vragen wat je moet doen, of ga naar je huisarts!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 augustus 2005 @ 07:59:29 #34
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29947107
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 20:10 schreef Rewimo het volgende:
Faat, wat een rotervaring zeg Om heel eerlijk te zijn heb ik zoveel ellende over maagbandjes gelezen (ben een tijdje lid geweest van een mailinglist daarover) dat ik per se geen bandje wilde. Jouw verhaal sterkt me daarin (ik besef dat dit niet bepaald opwekkend en steunend is naar jou toe; ik voel echt heel erg met je mee, ik hoop dat het niet vervelend op je overkomt ).

Ik realiseer me heel goed dat wat wij gaan doen ook geen pretje is. Het zal zeker een zwaar jaar worden, maar je hebt na dat jaar wel uitzicht op een normaal leven (afgezien van de levenslange controles). De meeste vervelende complicaties zijn in principe na een jaar voorbij.

Troel, wat goed zeg! 6 kilo is niet mis
Komt absoluut niet vervelend over

Ik weet nog dat ikzelf voor ik geopereerd ging worden naarstig op zoek ging naar info, maar die
was gewoon bijna niet te vinden. Ik ben dan ook al in 1995 geopereerd. De gastric lapband was
iets nieuws tegen overgewicht en ik stond vooraan te springen van enthousiasme...ja ik wil!!

Wat betreft trouwens het zware jaar dat jullie nu voor jullie hebben, weet je dat je je daar eigenlijk
bijna op geen enkele manier op kunt voorbereiden? Je kunt nog zo goed geïnformeerd zijn, maar
de meest vreemde dingen komen erbij kijken. Zaken die eigenlijk niets met de operatie te maken
hebben, maar met het effect wat het geestelijk op je heeft als je drastisch gaat afvallen.

Ik kan me een keer herinneren dat ik wakker werd en het dekbed was van mijn been afgegleden,
met een slaperig hoofd keek ik naar dat (zoveel dunnere) been en sprong in paniek uit bed.....
IEKKKKKKKS VAN WIE IS DAT BEEN DAAR IN MIJN BED?!

Eigenlijk is het nu nog wel grappig ook dat ik dat zo vertel, maar ik was echt even compleet in paniek,
totdat ik me realiseerde dat het gewoon mijn eigen been was. Op de één of andere manier
kan je lichaam veel sneller afslanken dan je geest het kan bijhouden.

Toen ik een kilootje of 80 woog stond ik vaak in boetieks bij de maten 56 en 58 te kijken en vroeg
me af of ze maat 60 misschien ook hadden, zodat ik zeker wist dat het me zou passen. Dit tot grote
hilariteit van verkoopsters en/of vriendinnen die dan met een maatje 42 aankwamen en me daarmee
om de oren sloegen

Haha zo kan ik nog wel even doorgaan, hoop dat jullie zelf binnenkort ook met van dit soort dingen
worden geconfronteerd, want tis wel even naar, maar uiteindelijk toch wel weer heel bijzonder
en tis best leuk ook ondanks alle ellende om om jezelf te lachen.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 08:02:26 #35
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29947127
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 07:45 schreef Troel het volgende:
Faat, dit klinkt niet goed, bel anders even om te vragen wat je moet doen, of ga naar je huisarts!
Ik heb net tijdens het typen van bovenstaand stukje een glas cappuccinodrink van 250 ml naar
binnen gekregen *yeah*

Ik ga vandaag echt even heel goed opletten of het me lukt 2 liter vloeistof weg te werken,
bezoekjes aan dokters of ziekenhuizen wil ik het liefst echt tot het allerlaatst uitstellen.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 09:34:00 #36
13151 crew  Rewimo
pi_29947984
Dat broekenverhaal Ik zie mij dat ook wel gebeuren. Volgens mij heb je nog heel lang in je hoofd: "dat pas ik toch nooit"

Ik hoop voor je dat het vandaag wat beter gaat en dat je voldoende kunt drinken.
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 10:12:44 #37
43556 miss_dynastie
pi_29948627
Faat, ik vind het zelf eigenlijk 'raar' dat er geen enkele nacontrole is bij de maagband, als ik jou tenminste goed begrijp. Zou mij toch normaal lijken om elk jaar even te kijken of alles oke is
pi_29949010
Dat klpopt ook wel. Je ziet jezelf ook nog niet zo "slank" dan dat je bent. Is erg moeilijk.
Jezelf te zien zoals je nu bent. Ondanks dat iedereen het je zegt. Je kan het niet bevatten!

Ja opspuiten van de band is ele keer weer anders. Hier tenminste wel. Maar spuiten ze jou op dmv slikfoto's ??? Dat gebeurt bij ons niet. Moet wel 2 bekers water wegdrinken zodra ik opogespoten ben. Mar dat heeft bij mij toch geen nut. Omdat ongeveer 3 dagen na het opspuiten bij mij het kritieke moment is. Heb 2 maal mijn bandje wat leger moeten laten maken omdat ik 3 dagen later niets meer kon binnen houden.

Ik hoop wel dat ik van die "ellende" af ben straks.
Ik vind je verder heel erg sterk faat! Rcht bewondering voor je, hoe
je alles oppakt enzo.

Rewimo en troel de tijd vliegt hoor. Jullie zijn al bijna zover!
Ik zelf stik ook al helemaal ind e zenuwen. Ondanks het goede nadenken ondanks het zeker weten.. Is en blijft het eng en ben ook ik helemaal zenuwachtig!
pi_29949043
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Faat, ik vind het zelf eigenlijk 'raar' dat er geen enkele nacontrole is bij de maagband, als ik jou tenminste goed begrijp. Zou mij toch normaal lijken om elk jaar even te kijken of alles oke is
normaal is dat wel zo idd. Eerste 2 jaar elke 3 maand, daarna elk half jaar.

Maar elk ziekenhuis zal zijn eigen beleidt wel hebben?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 10:42:52 #40
13151 crew  Rewimo
pi_29949267
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:31 schreef Funnie het volgende:
Dat klpopt ook wel. Je ziet jezelf ook nog niet zo "slank" dan dat je bent. Is erg moeilijk.
Jezelf te zien zoals je nu bent. Ondanks dat iedereen het je zegt. Je kan het niet bevatten!

Ik zelf stik ook al helemaal ind e zenuwen. Ondanks het goede nadenken ondanks het zeker weten.. Is en blijft het eng en ben ook ik helemaal zenuwachtig!
Ik zit mezelf ook de hele tijd te vertellen dat ik volgend jaar slank ben maar echt bezinken doet het nog niet

Ik ben ook wel een beetje zenuwachtig maar ik kijk er ook naar uit. Weet jij nu al precies wanneer en hoe laat en hoe lang en zo?
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:43:35 #41
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29954581
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:12 schreef miss_dynastie het volgende:
Dit is een misverstand hoor, ik ben 5 jaar lang onder hele intensieve controle geweest en was
zowat kind aan huis in het AMC (ik kwam er de eerste 3 jaar om de 2 weken, daarna om de 2mnd)

Na die eerste 5 jaar is het een beetje verwaterd, omdat ikzelf een veel drukker leven kreeg, maar
ook omdat de chirurg die me destijds geholpen heeft wegging bij het AMC. Ik heb dat verder zelf
qua controle ook wat laten versloffen, omdat het gewoon zo goed ging met me. Ik vraag dan ook
pas liever hulp eigenlijk als het echt niet anders kan en dat is dus pas dit jaar geweest.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:51:28 #42
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29954844
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:42 schreef Rewimo het volgende:
Ik zit mezelf ook de hele tijd te vertellen dat ik volgend jaar slank ben maar echt bezinken doet het nog niet

Ik ben ook wel een beetje zenuwachtig maar ik kijk er ook naar uit. Weet jij nu al precies wanneer en hoe laat en hoe lang en zo?
Laat dat idee maar varen hoor Rewimo, je zult jezelf nooooooit slank voelen. Dat zit er gewoon
in gebakken en gaat er niet meer uit.

Ik was op mijn lichtste punt 68 kilo en stond met mijn zusje wat kleding uit te zoeken voor een
feestje toen ze zei, hey zo'n kort truitje staat leuk bij je Faat. Ik keek haar toen aan of ik water
zag branden, ik in een kort truitje met mijn kont? Reactie van zusje: welke kont???

Mmm, tja dat "slanke gevoel" is iets dat tussen je oren zit blijkbaar en bij mij nooit aangekomen.
Maar wie weet is dat een typisch iets van mij en zul jij het wel voelen.....ik betwijfel het alleen,
ik heb het vaker gehoord van anderen die drastisch afgevallen zijn.
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 13:55:46 #43
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29955015
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 10:31 schreef Funnie het volgende:

Ja opspuiten van de band is ele keer weer anders. Hier tenminste wel. Maar spuiten ze jou op dmv slikfoto's ??? Dat gebeurt bij ons niet. Moet wel 2 bekers water wegdrinken zodra ik opogespoten ben. Mar dat heeft bij mij toch geen nut. Omdat ongeveer 3 dagen na het opspuiten bij mij het kritieke moment is. Heb 2 maal mijn bandje wat leger moeten laten maken omdat ik 3 dagen later niets meer kon binnen houden.

Ik hoop wel dat ik van die "ellende" af ben straks.
Ik vind je verder heel erg sterk faat! Rcht bewondering voor je, hoe
je alles oppakt enzo.

Ik moest dit keer naar het OLVG in Amsterdam, omdat "mijn" dokter van destijds daarheen is gegaan,
en daar doen ze het mbv slikfoto's op de röntgenafdeling ja. Opspuiten is bij mij eerder nog niet
gelukt en gedaan dus veel ervaring heb ik er niet mee. Ik voel me nog steeds beklemd van binnen.

Ik heb trouwens net zo veel bewondering voor jou hoor Funnie, zoveel ellende doorstaan met je
bandje en dan nog eens durven voor een scopinaro-operatie. Ik geloof toch echt dat ikzelf alle
moed om nog maar iets aan mijn maag te laten doen verloren hebt. Horror-toestand eigenlijk
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 13:57:20 #44
43556 miss_dynastie
pi_29955075
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:43 schreef Faat het volgende:
Na die eerste 5 jaar is het een beetje verwaterd, omdat ikzelf een veel drukker leven kreeg, maar
ook omdat de chirurg die me destijds geholpen heeft wegging bij het AMC. Ik heb dat verder zelf
qua controle ook wat laten versloffen, omdat het gewoon zo goed ging met me. Ik vraag dan ook
pas liever hulp eigenlijk als het echt niet anders kan en dat is dus pas dit jaar geweest.
Aha, oke, want het lijkt me inderdaad logischer elk jaar bijv. even te kijken hoe het gaat
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 13:58:15 #45
13151 crew  Rewimo
pi_29955115
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:51 schreef Faat het volgende:
Laat dat idee maar varen hoor Rewimo, je zult jezelf nooooooit slank voelen. Dat zit er gewoon
in gebakken en gaat er niet meer uit.

Ik was op mijn lichtste punt 68 kilo en stond met mijn zusje wat kleding uit te zoeken voor een
feestje toen ze zei, hey zo'n kort truitje staat leuk bij je Faat. Ik keek haar toen aan of ik water
zag branden, ik in een kort truitje met mijn kont? Reactie van zusje: welke kont???

Mmm, tja dat "slanke gevoel" is iets dat tussen je oren zit blijkbaar en bij mij nooit aangekomen.
Maar wie weet is dat een typisch iets van mij en zul jij het wel voelen.....ik betwijfel het alleen,
ik heb het vaker gehoord van anderen die drastisch afgevallen zijn.
We zullen het zien Ik denk wel dat ik heel raar zal opkijken als over een tijdje ik kleding onder maat 50 pas en in gewone winkels terecht kan
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 13:59:46 #46
43556 miss_dynastie
pi_29955175
Kun je elk jaar een keer extra op vakantie rewimo, want het gaat geld besparen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:00:02 #47
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29955183
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:57 schreef miss_dynastie het volgende:
Aha, oke, want het lijkt me inderdaad logischer elk jaar bijv. even te kijken hoe het gaat
Ligt ook aan mij hoor, ik ben een beetje arrogant als het goed gaat heb ik van niemand hulp nodig
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:01:39 #48
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29955242
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:58 schreef Rewimo het volgende:
We zullen het zien Ik denk wel dat ik heel raar zal opkijken als over een tijdje ik kleding onder maat 50 pas en in gewone winkels terecht kan
Dat zijn de leuke dingen ervan, het geeft ook wel een kick, sowieso drijf je weg op een wolk van
geluk als je gewicht weer uit 2 cijfers bestaat ipv 3
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  donderdag 25 augustus 2005 @ 14:08:12 #49
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29955451
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 13:59 schreef miss_dynastie het volgende:
Kun je elk jaar een keer extra op vakantie rewimo, want het gaat geld besparen
Haha miss_dynastie dat valt tegen, want zodra je leukere kleding kan kopen als je maat omlaag
is gegaan ga je ook méér kleding kopen. Maar het lullige met afvallen is dus dat je elke 2 mnd
een andere maat krijgt, dus er valt bijna niet tegenop te kopen om je garderobe een beetje
aangevuld te houden

Misschien kunnen we een leuke ruilbeurs starten via de weblogs van Rewimo en Troel ofzo. Ik heb
zelf al mijn kleding groter dan maat 48 weggegeven en onlangs ook al mijn kleding kleiner dan
maat 40. Op een gegeven moment had ik dus van alles tussen 38 en 60 in de kast hangen

Het lullige is dat ik nu dus wel 48-50 nodig heb, maar bijna niets meer in de kast heb liggen, ik wil
zo snel mogelijk weer terug naar 44 er liggen zoveeeeeel leuke truitjes in die maat in mijn kast
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 14:58:31 #50
13151 crew  Rewimo
pi_29957285
Nou, het zal zeker extra kleedgeld kosten Nu koop ik niks spontaan, je vindt toch niks in grotere maten in de aanbieding.

Ach, mijn moeder struint de tweedehandswinkeltjes voor me af op zoek naar broeken. Met shirts kun je best een poosje een grotere maat blijven dragen, maar de hele dag je broek ophijsen is minder comfortabel En over een tijdje duik ik gewoon in haar kledingkast voor spijkerbroeken en zo Ik ga haar nog inhalen
  † In Memoriam † donderdag 25 augustus 2005 @ 15:44:13 #51
43556 miss_dynastie
pi_29959071
Ja, Faat, maar dan heb je wel een stuk meer kleren voor hetzelfde geld
Een basisgarderobe in een grote maat is een heel stuk duurder dan die in een kleinere maat, als je er dan zelf voor gaat kiezen meer te kopen, is het leuk, maar niet nodig
  donderdag 25 augustus 2005 @ 16:05:04 #52
35189 Troel
scherp en bot
pi_29959867
Zelfs als ik twee shirtjes in een kleine maat zou kopen en die aan elkaar zou naaien, dan ben ik goedkoper uit dan een groot shirt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 25 augustus 2005 @ 19:16:00 #53
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29966691
Oké dan, ik geef toe ik ben erg kooplustig met kleding, ongeacht welke maat ik heb
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 25 augustus 2005 @ 19:18:57 #54
13151 crew  Rewimo
pi_29966815

Ik denk dat ik dat ook ga worden, moet toch erg lekker zijn als je zomaar overal iets kunt kopen wat ook meteen past
pi_29969134
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 07:43 schreef Faat het volgende:

[..]

Hoi DuchessX, ik zal je vertellen dat ik niet eens terug durf te gaan, ik begin helemaal te trillen als
ik eraan denk weer daar op die tafel met dat vieze "cementdrankje".....ik ga noooooit meer (denk ik)

Het stomme is dat ze dus dmv röntgen gecontroleerd hebben of er nog vloeistof langs de band
kon en dat kon makkelijk volgens hen. Het heeft me best nog wel wat overtuigingskracht gekost
om ze duidelijk te maken dat slechts de helft van wat "normaal" is bijna niet te verdragen was.
Voordat ik wegging, is me zeker nog 4 keer gevraagd of ik écht zeker wist dat er niet MEER in
de band moest. Gelukkig heb ik me niets aan laten praten, maar het voelt allemaal wel heel raar.

Lijkt wel alsof ik eigenlijk nooit een maagbandje heb gehad, alsof er een "geintje" met me uit is
gehaald en ik nu voor het eerst voel hoe het is als je maag "afgeknepen" wordt.

Ik neem de tip van het uitdrogen wel goed ter harte, ben blij dat je het zegt, want ik had daar nog
niet eens bij stilgestaan. In heb nu de afgelopen 36 uur 2 vloeibare maaltijden naar binnen weten
te krijgen van 200 ml en 1 kopje koffie (Senseo is volgens mij nog niet eens 200 ml) maar dat is idd
veel te weinig. Ik zal eens kijken wat ik daar vandaag aan kan veranderen. Vreemd genoeg doet
water me teveel pijn, heb vanochtend een slokje geprobeerd, maar dat komt als een baksteen aan.
Oh Faat, dat is echt niet goed. Denk je dat er meteen een slikfoto gemaakt moet worden? Misschien is het al voldoende als er iets uit je bandje gehaald wordt?
Je dient minimaal 1,5 liter vocht binnen te krijgen per dag trouwens.

Faat, ik zou graag uitgebreider met je willen praten, zou je mij willen mailen?
DuchessX at gmail punt com

Sterkte en pas op jezelf!!!!!
#geen
  donderdag 25 augustus 2005 @ 20:42:18 #56
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29969805
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 20:25 schreef DuchessX het volgende:
Oh Faat, dat is echt niet goed. Denk je dat er meteen een slikfoto gemaakt moet worden? Misschien is het al voldoende als er iets uit je bandje gehaald wordt?
Je dient minimaal 1,5 liter vocht binnen te krijgen per dag trouwens.

Faat, ik zou graag uitgebreider met je willen praten, zou je mij willen mailen?
DuchessX at gmail punt com

Sterkte en pas op jezelf!!!!!
Er is al een slikfoto gemaakt en dat zag er allemaal prima uit

Als het me trouwens lukt om het halve kopje koffie dat hier naast mijn PC staat nog naar binnen
te werken zit ik op 1 liter vocht vandaag en 2 ieniemieniehapjes gestoofde vis.

Hoe je het ook wendt of keert afvallen gaat iig lukken nu
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_29974102
ja, maar ja dat is op deze manier denk ik niet de bedoeling. Maar ik snap het eigenlijk ook weer wel..

En ja kleding.. Hmm.. Ik heb erg veel. Maar ook nog erg veel wat ik niet pas. En daar wil ik toch echt graag een keer in kunnen. Ik lijk soms wel koop verslaafd, want als ik nu een leuke broek zie voor 5 euro in mijn maat. Ja dan kan ik het niet laten om het niet te doen. Het heeft zijn nadelen dus

En ach bewondering.. Ik voel mijzelf momenteel best wel een slapjanus. Dat ik het nu niet op eigen kracht kan, ondanks dat ik al zoveel kwijt was geraakt. Want believe me, dat ik nu aankom is mijn eigen fout, met daarbij de willekeurigheid van wat ik wel en niet kan verdragen!. Alle gebeurtenissen keer op keer heeft best wel veel van mij gevergt. Zonder dat ik het mij eigenlijk bewust was. Maar dat begint er nu uit te komen. Ik zit nu ook bij de reumatoloog, en hb vandaag foto's laten maken. Omdat ze vermoeden dat ik vervroegde artrose heb (plz duim met mij mee dat het niet zo is!!)

Ik zit hier nu heel erg dubbel. Ik wil me groot houden. Maar dat is momentel best wel moeilijk. Ik heb gewoon erg veel pijn. Altijd aan mijn dikzijn geweten En nu is waarschijnlik dan die artrose als gevolg van hypermobiliteit. En daarnaast zie ik echt tegen deze operatie op. Maar ik weet wel dat ik hem voor 100% zeker wil laten doen. Maar toch..ben heel erg bang!

Ik ga even wat anders doen. Voordat ik begin te
  donderdag 25 augustus 2005 @ 22:54:57 #58
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29975762
quote:
Op donderdag 25 augustus 2005 22:19 schreef Funnie het volgende:
En ach bewondering.. Ik voel mijzelf momenteel best wel een slapjanus. Dat ik het nu niet op eigen kracht kan, ondanks dat ik al zoveel kwijt was geraakt. Want believe me, dat ik nu aankom is mijn eigen fout, met daarbij de willekeurigheid van wat ik wel en niet kan verdragen!. Alle gebeurtenissen keer op keer heeft best wel veel van mij gevergt.
Dit had een tekst van mij kunnen zijn, ik snap zo goed wat je bedoelt dat het pijn doet
quote:
Zonder dat ik het mij eigenlijk bewust was. Maar dat begint er nu uit te komen. Ik zit nu ook bij de reumatoloog, en hb vandaag foto's laten maken. Omdat ze vermoeden dat ik vervroegde artrose heb (plz duim met mij mee dat het niet zo is!!)
Hier wil ik graag even mijn duimen voor draaien, ik hoop heel erg dat het geen atrose is wijffie
quote:
Ik zit hier nu heel erg dubbel. Ik wil me groot houden. Maar dat is momentel best wel moeilijk. Ik heb gewoon erg veel pijn. Altijd aan mijn dikzijn geweten En nu is waarschijnlik dan die artrose als gevolg van hypermobiliteit.
Zo heb ik ook nog wel een "leuk" voorbeeld, maar vind het nu even niet gepast om weer met een
Faat-ding aan tekomen, vertel ik je andere keer wel
quote:
En daarnaast zie ik echt tegen deze operatie op. Maar ik weet wel dat ik hem voor 100% zeker wil laten doen. Maar toch..ben heel erg bang!

Ik ga even wat anders doen. Voordat ik begin te
Die angst is goed, hoe erg ook. Het sterkt je in je beslissing en de zwakke(re) momenten horen er
echt bij. Tranen moet je gewoon lekker laten gaan joh, is toch niemand die door zijn schermpje heen
kan kijken hier en je ziet. Kan je momenteel alleen maar een megadikke knuffel geven en zou zeggen
ga vanavond effe wat leuks doen voor jezelf. Eventueel zelfs met wat lekkers erbij en neem daar
dan beetje ritueel afscheid van, zo van na de volgende operatie zie ik jou nooit meer terug ofzo

Ik weet niet of dat voor jou werkt, heeft het voor mij wel gedaan......ooit heel lang geleden.

Sterkte Funnie
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_29980050
Heel erg bedankt Faat voor je reactie.

Mijn tranen heb ik even bewaard tot iedereen (voornamelijk de kids) naar bed waren.
Ik ben wel heel erg blij met je reactie. Sterkt mij toch wel weer wat.

Je mag het trouwens wel gewoon over jouw faat dingen hebben hoor! Wil wel weten wat en hoe bij jou!

Ik ga nog tot de operatie lekker vaak in bad en onder de douche met mijn Lush spulletjes. De ene keer helpt het, de andere keer niet. Maar voor de momenten dat het wel werkt. Daar doen we het dan maar voor.

jij ook verder sterkte overal mee
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 07:26:13 #60
13151 crew  Rewimo
pi_29984992
Funnie, ik duim mee dat het geen artrose is (heb zelf een versleten teengewricht gehad en nu is nummer twee ook lekker bezig ). Dat is vreselijk pijnlijk.

Huil maar eens lekker uit, dat helpt vaak (alleen wil je dat inderdaad niet waar anderen bij zijn, zeker je kinderen niet)

Faat, post gerust wat je kwijt wilt. Er horen ook een hoop tegenvallende dingen bij operaties als wij ondergaan (hebben) en ik vind niet dat je die moet verzwijgen, integendeel. Ook niet als het er zijdelings mee te maken heeft. Of als je gewoon even je verhaal wilt doen over iets anders
pi_29985401
Funnie sterkte
#geen
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 08:43:48 #62
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_29985514
Goedemorgen meiden

Nee, het was meer dat Funnie schreef over dat haar misschien-atrose-klachten altijd geweten
zijn aan haar "dikzijn" en ik niet daar dwars doorheen wilde met nou wat ik heb meegemaakt...

Nu weer een dag later twijfel ik eigenlijk of ik dit verhaal van mij wel op Fok moet zetten, ben over
het algemeen altijd wel vrij open hier en heb eigenlijk geen geheimen ofzo. Maar ondanks dat ik
me in dit topic redelijk veilig voel tussen jullie en dingen post die ik eerder nooit heb gepost blijft
het toch Fok.. Een forum waar de grootste kneuzen rondlopen die dikke mensen zonder pardon
of enig gevoel tot op de grond toe af kunnen branden.

Lees voor de "gein" maar eens een willekeurig klaagbaak topic waarin afgegeven wordt op
dikkerds in de bus of op het strand ofzo. Ik ben momenteel een beetje aan het struinen over
jullie sites, weblogs e.d. Heb van DuchessX ook paar linkjes ontvangen en kijk wel even waar
ik de wat meer privé drama's ga posten als ik zin heb om daar eens over te schrijven.

Voorlopig richt ik me nu even op mezelf en het voldoende drinken, ben gisteren gelukkig tot
1250 ml vocht gekomen en hoop dat vandaag te verbeteren tot in ieder geval anderhalve liter.

Het lijkt allemaal iets beter te voelen vandaag dus ik hoop dat dit doorzet en de pijn langzaam
verdwijnt. Heb nu na het drinken van een glas een beetje misselijk gevoel, terwijl ik gisteren na
het drinken van mijn eerste glas nog helse pijnen had. Wellicht begin ik nu op dag 3 wat te wennen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:23:27 #63
13151 crew  Rewimo
pi_29987271
Dat zou heel goed kunnen natuurlijk, dat je een paar dagen nodig hebt om te wennen aan het nieuwe volume. Ik hoop dat het doorzet en dat je je steeds beter gaat voelen Misschien scheelt het als je wat minder achter elkaar drinkt?

Wat dat afbranden van dikke mensen betreft heb je helemaal gelijk. Maar dat zegt meer over degenen die dat doen dan over dikke mensen
pi_30003293
En toen had ik dus de brief ontvangen vanmiddag voor ik op verjaardag ging. Dames ik kruip even voor. Vrijdag 2 september word ik geopereerd.

Verder slaan dus de zenuwen nog verder toe. Ik hoop dat het snel achter de rug is. En ik ga idd maar eens afscheid nemen van mijn maagband.

allemaal
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:27:17 #65
13151 crew  Rewimo
pi_30006194
Lekker snel zeg, Funnie! Kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent maar zoals het nu gaat is het ook niks hè...
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:45:51 #66
35189 Troel
scherp en bot
pi_30006773
Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest (eigen huisarts met vakantie, dus die van mijn ouders). Die staat ook volledig achter mijn keuze en vindt het erg moedig. Ze zullen hun best gaan doen voor een spoedafspraak bij een obesitasarts hier in Nederland, om te kijken of er dan meer te regelen valt met de verzekeringen.

(Want wat als je ineens 10 dagen op de IC ligt, dan moet je een extra hypotheek nemen om dat te kunnen betalen)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:47:28 #67
13151 crew  Rewimo
pi_30006830
Dat zou mooi zijn, Troel. En misschien dat je ouders zich er dan ook wat beter mee kunnen verzoenen (je moeder met name).
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:57:07 #68
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30007171
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 17:42 schreef Funnie het volgende:
En toen had ik dus de brief ontvangen vanmiddag voor ik op verjaardag ging. Dames ik kruip even voor. Vrijdag 2 september word ik geopereerd.

Verder slaan dus de zenuwen nog verder toe. Ik hoop dat het snel achter de rug is. En ik ga idd maar eens afscheid nemen van mijn maagband.

allemaal
Wow, dat is volgende week al. Aan de ene kant wel lekker, want als je nu een brief zou krijgen
dat je bij wijze van spreken 2 december zou worden geopereerd is ook zoiets. Maar pfff komende
vrijdag is ook wel supersnel. Kun je wel komende week voor leuke pyjamaatjes gaan shoppen

Funnie, misschien een gek idee, maar zou je de band niet mee kunnen krijgen ter herinnering?
Ik weet niet of je daar al aan gedacht heb, maar schiet me zo ineens te binnen
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:59:18 #69
13151 crew  Rewimo
pi_30007238
Ik heb mijn galstenen ook nog ergens liggen in een potje
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:04:11 #70
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30007383
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:45 schreef Troel het volgende:
Ik ben vanmiddag naar de huisarts geweest (eigen huisarts met vakantie, dus die van mijn ouders). Die staat ook volledig achter mijn keuze en vindt het erg moedig. Ze zullen hun best gaan doen voor een spoedafspraak bij een obesitasarts hier in Nederland, om te kijken of er dan meer te regelen valt met de verzekeringen.

(Want wat als je ineens 10 dagen op de IC ligt, dan moet je een extra hypotheek nemen om dat te kunnen betalen)
Nog steeds niet helemaal rond dus Troel? Vreselijk irritant zeg, maar wel mooi dat je alles aan blijft
pakken en niet bij de pakken neergaat zitten. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gaat lukken

Haha merken jullie de positieve tendens in mijn posten, ik heb sinds vanavond minder pijn

Het afschuwelijke scherpe is eraf en er is nu alleen nog maar een onaangenaam gevoel aanwezig,
maar dat kan ik redelijk handelen. Vandaag nu de rest van mijn gestoofde visje van gisteren gegeten
en 3 rijstwafels en ik zit lekker vol. Wat een dieet Kon ik dat mijn hele leven maar volhouden zeg..
dan zou er nog ruimte over blijven voor een zakje chips ook

Drinken gaat redelijk tot goed en vitaminebrouwsel ook vanaf vandaag gaan slikken ivm het tekort
dat ik met deze hoeveelheden ga oplopen. Ik voel me momenteel eigenlijk best tevreden
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:13:51 #71
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30007675
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 19:59 schreef Rewimo het volgende:
Ik heb mijn galstenen ook nog ergens liggen in een potje
Ohw ja galstenen, ook zo'n leuke bijkomstigheid bij afvallen. Iedereen maar roepen dat het
zo gezond zou zijn om af te vallen. Maar mooi dat ik geen galstenen had voor mijn lijnen.

Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar door het lijnen krijg je die krengen als presentje erbij

Ik zou ze mooi door de wc spoelen Rewimo, opgeruimd staat netjes
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_30007687
Funnie wat snel al. Maar wel fijn voor je, ook al is het even slikken denk ik als je zo defenitief die datum op papier ziet

Troel fijn dat die huisarts meewerkt joh
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:04:01 #73
13151 crew  Rewimo
pi_30009209
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 20:13 schreef Faat het volgende:
Ohw ja galstenen, ook zo'n leuke bijkomstigheid bij afvallen. Iedereen maar roepen dat het
zo gezond zou zijn om af te vallen. Maar mooi dat ik geen galstenen had voor mijn lijnen.

Ik weet niet meer precies hoe het zit, maar door het lijnen krijg je die krengen als presentje erbij

Ik zou ze mooi door de wc spoelen Rewimo, opgeruimd staat netjes [afbeelding]
Ik kreeg ze niet van het lijnen, maar gewoon op mijn 34e net als de rest van de familie Hoezo erfelijk bepaald?
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:04:50 #74
13151 crew  Rewimo
pi_30009231
Fijn dat je je inderdaad lekkerder voelt, Faat. En met zo'n dieet zal het wel lekker snel gaan weer met afvallen Geen honger?
  † In Memoriam † vrijdag 26 augustus 2005 @ 21:10:30 #75
43556 miss_dynastie
pi_30009402
Fun, wat snel al
Dikke
  zaterdag 27 augustus 2005 @ 08:50:20 #76
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30021901
quote:
Op vrijdag 26 augustus 2005 21:04 schreef Rewimo het volgende:
Fijn dat je je inderdaad lekkerder voelt, Faat. En met zo'n dieet zal het wel lekker snel gaan weer met afvallen Geen honger?
Alleen in mijn hoofd, ik droom over lekker eten en stond gisterend kwijlend bij de nieuwe bakker
te kijken door de ramen wat hij allemaal in zijn vitrine had liggen

Mijn lichaam zegt heel duidelijk nee er kan niets in, maar ja het blijft een strijd. Vanavond lastig, een
gepland dineetje bij de Mexicaan, ik kan niet afzeggen is onderdeel van een vrijgezellenparty, maar
ik ben bang dat ik er voor spek en bonen bij zit. Neem wel een blikje SlimFast mee in mijn tas maar
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
pi_30023436
Ja, heel eng om te zien dat het inderdaad zo snel is. Ook wel goed hoor. Dan ben ik er vanaf. En nee, zoals het nu gaan gaat het ook niet. Daarom sta ik ook zo achter mijn beslissing. Misschien dat ik wel vraag of ik de band mag houden. Zou toch wel leuk zijn om hem eens te zien!

Faat ik ben blij dat het wat beter gaat, dat is altijd fijner. En ja honger in je hoofd. Dat is het moeilijkste gevecht vind ik altijd. En een etentje.. hmm. Alleen toetje misschien?

Volgend jaar als we weer op vakantie zijn. Ga ik al niets meer voor mijzelf bestellen. Ik eet wel wat van de kids en Henk mee.

Troel, ik hoop dat alles alsnog op tijd geregeld kan worden voor jou! Ik ga mij helemaal suf duimen joh
pi_30023895
Funnie, zo is het ineens wel heel dichtbij zeg...

Heel veel sterkte en suc6 met de operatie

troel, fijn dat de huisarts mee wil werken! Ik hoop dat er wat geregeld kan worden
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:58:55 #79
13151 crew  Rewimo
pi_30028930
Spannend Funnie, ik vind het jammer dat ik het niet helemaal kan volgen komende week, wij gaan zaterdag voor twee weken naar Turkije. Als we terugkomen zijn Troel en ik zelf al aan de beurt!
  zondag 28 augustus 2005 @ 00:00:32 #80
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30044657
Ja spannend is het zeker. En het komt echt heel erg dichtbij.

Rewimo, das het mooie van een forum, je kan het later weer bij lezen.
Zodra jullie opgeknapt zijn. Zal ik jullie verhaal wel lezen

iig alvast een prettige vakantie, voor ik dat vergeet van de week
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 augustus 2005 @ 09:48:04 #81
13151 crew  Rewimo
pi_30050483
Dank je wel, jij heel veel succes en sterkte alvast
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 augustus 2005 @ 09:48:35 #82
13151 crew  Rewimo
pi_30050487
Ik vraag trouwens wel of qltel jullie een beetje op de hoogte houdt als wij in het ziekenhuis liggen.
  zondag 28 augustus 2005 @ 11:30:47 #83
35189 Troel
scherp en bot
pi_30051817
Heel veel plezier op vakantie trouwens Rewimo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 28 augustus 2005 @ 20:24:17 #84
13151 crew  Rewimo
pi_30059095
Ik ben nog niet weg hoor
  maandag 29 augustus 2005 @ 12:52:34 #85
4335 Faat
Fokeiland O+
pi_30069578
Hoe gaat het met de dames hier en alle plannen? Voor Funnie is het aftellen begonnen, nog 4
daagjes hè?! En hoe gaat het met Troel en het afvallen? En jij Rewimo eerst nog met vakantie
en dan aan de grote afvalrace beginnen?

Met mijn bandje gaat het eindelijk goed, heel voorzichtig eten wel en 't blijft moeilijk, want de
lekkere trek is huizenhoog aanwezig, maar de motivatie gelukkig ook

Er is nu 4 kilo vanaf, hopelijk snel meer, ik hou jullie op de hoogte
Was it so hard Achilles
So very hard to die
So much the happier I
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 29 augustus 2005 @ 12:55:05 #86
13151 crew  Rewimo
pi_30069597
Dat gaat goed, Faat

Ja, zaterdag op vakantie voor twee weken. En als ik terugkom is het bijna zover
pi_30073294
Hey Faat dat is goed nieuws!

4 kilo wow!

Rewimo ik wenste het alvast voor ik het zou vergeten in mijn eigen chaootpaleisje hier
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:49:13 #88
13151 crew  Rewimo
pi_30094863
Ik heb me gisteren aangemeld op het forum van wslinfo. Al een hoop opgestoken daar. Zo heeft een diëtiste daar een speciaal eiwitpoeder dat neutraal van smaak is en dus kan worden toegevoegd aan allerlei voedingsmiddelen. Dat is handig omdat je maar heel weinig kunt eten in het begin maar wel een flinke portie eiwitten moet binnenkrijgen. Als je na een paar maanden weer van alles kunt eten zijn er ook een soort mueslirepen met extra veel eiwit, die je als tussendoortje kunt eten, in naar het schijnt aangename smaken
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:46:42 #89
13151 crew  Rewimo
pi_30113301
Ik kwam vanavond in contact met een oude vriendin op het WLS-forum Ze is verdorie nu slanker dan ik Dat kan niet hoor, ik heb beloofd haar in te halen (zij was altijd de dikste van ons tweetjes). Ze is sinds eind maart 48 kilo kwijt dank zij een DS-operatie
  dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:29:41 #90
35189 Troel
scherp en bot
pi_30115129
Ik heb vanavond een gesprek met mijn moeder gehad. Tijdens haar zoektocht naar informatie kwam ze in dit topic terecht (we zullen dus wel hoog in de hits staan ). Ze vond het erg vervelend dat ik haar zo zat zwart te maken. Bij deze dus een kleine rectificatie. Alles wat ik gepost heb, is hoe ik het op dat moment zie. Hoe ik dingen ervaar en hoe ik dingen beleef. Dat communicatie niet mijn sterkste kant is weet ik, dus het kan best dat ik dingen totaal verkeerd opvat. Mijn excuses hiervoor.

Mam, ik heb het je vanavond ook al gezegd, wat ik hier op Fok post, dat is wat op dat moment in mijn hoofd omgaat. Misschien heb ik jou verkeerd begrepen, misschien doe ik het wel allemaal verkeerd, misschien heb jij mij niet goed begrepen. Het kan allemaal. Ik vind het heel vervelend dat ik jou gekwetst heb met mijn uitspraken, dat was niet mijn bedoeling.
Ik weet dat we vanavond verwijten over en weer hebben gegooid en dat ik een aantal keer flink tegen je uitgevallen ben. Sommige had je daarvan echt verdiend, sommige eigenlijk helemaal niet.
Het spijt me heel erg dat ik jou "buitengesloten" heb wat betreft mijn keuzes, ik begrijp nu dat jij het alleen maar vervelend vond dat je er niet voor me kan zijn als ik in het ziekenhuis lig, terwijl ik begreep dat ik je niet hoefte te verwachten omdat je niet achter mijn beslissing stond.
Ondanks dat ik je soms best wel bemoeizuchtig vind, ben en blijf je wel mijn moeder en hou ik echt wel van je!

[ Bericht 4% gewijzigd door Troel op 01-09-2005 00:25:43 ]
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30119370
Troel en moeder

(meer weet ik even niet te zeggen. Alleen dat ik dit erg leuk om te lezen vind. Open en eerlijk!)
pi_30119418
quote:
Op dinsdag 30 augustus 2005 22:46 schreef Rewimo het volgende:
Ik kwam vanavond in contact met een oude vriendin op het WLS-forum Ze is verdorie nu slanker dan ik Dat kan niet hoor, ik heb beloofd haar in te halen (zij was altijd de dikste van ons tweetjes). Ze is sinds eind maart 48 kilo kwijt dank zij een DS-operatie
Dat is dan heel hard gegaan bij der! Bij jou straks ook hoor Rewimo! Die kilo's gaan vliegen!
Maar wel eraf en niet erop!
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 augustus 2005 @ 07:26:08 #93
13151 crew  Rewimo
pi_30121641
Troel en mama van Troel, goed dat jullie erover gesproken hebben en dat jullie elkaar nu begrijpen Steun van je familie is zó belangrijk!

Ik denk dat ik snap waarom je niet meer terugkwam op msn gisteravond
  woensdag 31 augustus 2005 @ 09:50:35 #94
35189 Troel
scherp en bot
pi_30123432
Vragen van mijn ouders.

Mag je na zo'n operatie een autogordel dragen?
Anders moeten we nog ontheffing aanvragen voor Belgie en Nederland.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_30124787
Ik heb nog nooit gehoort dat het niet mag Troel.
pi_30127786
Maar het is natuurlijk wel zo dat het misschien niet prettig is. Want ik neem aan dat je doelt op de terug weg?

Ik persoonlijk zal dan achterin gaan liggen/zitten met de middelste gordel (alleen om beneden buik.)
De rest zit bij ons niet in het midden. En losser dan normaal dan uiteraard. Is er voor zoiets eenontheffing te verkrijgen dan? Ik ben tot nu toe na elke operatie gewoon op de voorstoel terug gekomen naar huis. Gewoon met gordel. Was altijd wel opgeknapt genoeg daarvoor. Maar dan thuis gelijk weer plat. Met mijn kopje koffie Want die mis ik altijd.

Zenuwen slaan momenteel nog harder toe. Heb erg moeten spugen vannacht. Puur van de zenuwen. Ik probeer me gedachte wel op andere dingen te zetten maar dat lukt niet echt.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 augustus 2005 @ 16:44:15 #97
13151 crew  Rewimo
pi_30136210
Ik ging naar Blokker omdat ze een weegschaal in de aanbieding hadden, zo'n mooie glazen, tot 150 kilo. Maar... die was er natuurlijk niet

Nu heb ik een andere glazen gekocht, die zelfs tot 180 weegt, voor nog 4 euro minder Ook bij Blokker dus
  woensdag 31 augustus 2005 @ 17:04:54 #98
35189 Troel
scherp en bot
pi_30136999
Tja, en straks kunnen we daar met ons tweeen op
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 31 augustus 2005 @ 20:54:10 #99
13151 crew  Rewimo
pi_30143983
Makkelijk
  woensdag 31 augustus 2005 @ 23:04:44 #100
12236 Funnie
PsychoBitch
pi_30149259
Is met zijn 3-en te optimistisch?
  donderdag 1 september 2005 @ 00:26:23 #101
35189 Troel
scherp en bot
pi_30152167
quote:
Op woensdag 31 augustus 2005 23:04 schreef Funnie het volgende:
Is met zijn 3-en te optimistisch?
Nee joh, dat gaat makkelijk kunnen! En anders zetten we er voor de zekerheid een keukenweegschaal naast tot 2 kilo
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')