Binnenkort komt de doorstroom vanuit de jeugd op gang.quote:DE GUZMAN HELPT JONG FEYENOORD AAN OVERWINNING: 4-2
Jong Feyenoord heeft de eerste competitiewedstrijd winnend afgesloten. De beloften van AZ werden door twee late treffers van Jonathan de Guzman en Resham Sardar verslagen: 4-2. Feyenoord was in de eerste helft snel op voorsprong gekomen door Leonardo, maar vlak voor en na rust werden twee treffers geïncasseerd. Via een fraai doelpunt van Magrão kwam Feyenoord langszij, waarna het duel tot vier minuten voor tijd met een puntendeling leek te eindigen. Een geplaatst schot van De Guzman voorkwam dat echter.
De start van de beloftencompetitie kwam voor Feyenoords technische staf op een goed moment. Het bood de aanwezige trainer Erwin Koeman en technisch adviseur Wim Jansen de gelegenheid de spelers te beoordelen die tot dusver op weinig konden rekenen in het eerste. Tegen het op papier sterke AZ – met eerste elftalspelers Mathijssen, Koevermans en Medunjanin in de basis – hoopten Pascal Bosschaart, Edwin de Graaf, Timothy Derijck en vooral de uit de gratie geraakte Leonardo en Magrão het ongelijk van de trainer aan te tonen. Koemans aandacht zal ook zijn uitgegaan naar Ekramy, de derde doelman die in zijn eerste weken in dienst van Feyenoord indruk maakte. ´Hij is jong en talentvol en je ziet nu al dat er echt iemand in het doel staat´, sprak Koeman vorige week nog, die zijn oordeel baseerde op trainingsarbeid.
In wedstrijdverband bleek de Egyptenaar – vanaf de tribune gadegeslagen door landgenoot en vriend Hossam Ghaly – er ook wat van te kunnen. Nadat AZ in eerste instantie ver naar achter werd gedrongen, kregen de Alkmaarders naarmate de eerste helft vorderde een aantal goede kansen. Ekramy behield oog in oog met AZ´er Willy Overtoom en Danny Koevermans twee keer het overzicht en belette de AZ´ers te scoren. Eén keer werd de doelman, wiens zelfverzekerde verschijning vertrouwen zal hebben gegeven aan zijn verdedigers, kansloos gelaten. Opnieuw verscheen Overtoom ongedekt voor Ekramy, die geen redding kon brengen op het schot van de middenvelder. De gelijkmaker viel op een ongelukkig moment, maar was verdiend. De Rotterdammers kenden een sterke beginfase, waarin Leonardo na een knappe één twee met De Graaf de openingstreffer verzorgde. De ploeg van Duut kon hierna de marge verdubbelen, maar toonde zich niet scherp in de afronding. De Graaf had twee kansen, maar raakte de bal in beide gevallen ongelukkig. AZ kwam hierna steeds beter in het spel en de gelijkmaker was het logische gevolg.
Derijck liet tegen de Alkmaarders blijken over veel talent te beschikken, maar tegelijkertijd werd duidelijk dat hij nog aan zijn concentratie moet werken. Twee keer verslapte de Belg in het duel met de Alkmaarders met één tegentreffer tot gevolg. Het slippertje voor rust bleef onbestraft omdat Ekramy zich van zijn beste kant liet zien. Even na rust had de overtreding van Derijck een strafschop tot gevolg. Derijck vloerde Koevermans, waarna Medunjanin zich koelbloedig toonde vanaf elf meter. Feyenoord liet zich niet uit het veld laat slaan na de volgende tegenvaller en knokte zich in de persoon van Magrão snel terug. De aanvaller kreeg na een uur voetbal de bal aan de rechterkant in het zestienmetergebied voor zijn voet en besloot tot een fraai schot. Het resultaat – een onhoudbare knal die in de verre hoek verdween – leverde de Braziliaan een daverend applaus op: 2-2. Even na de treffer had Feyenoord het overwicht en was het wachten op de winnende treffer aangebroken. Die leek er te komen toen De Graaf moederziel alleen voor doelman Bulters verscheen. De middenvelder schoot tot ongeloof van hemzelf en velen op de tribune de bal aan de voor Feyenoord verkeerde kant van de paal. Derijck kreeg hierna een kans in dezelfde orde van grootte, maar zag zijn schot op de lijn gered. Toch kwam het allemaal nog goed voor de ploeg van Duut toen De Guzman vier minuten voor tijd besloot aan te leggen. Met veel gevoel krulde hij de bal over de iets te ver voor zijn doel staande Bulters en hielp hij Jong Feyenoord aan de eerste drie punten. Sardar zette in de slotseconden de 4-2 nog op het scorebord, al was die treffer alleen nog van belang voor de statistieken.
Jong Feyenoord – Jong AZ 4-2
Scoreverloop:
6´ 1-0 Leonardo
42´ 1-1 Overtoom
51´ 1-2 Medunjanin
64´ 2-2 Magrão
86´ 3-2 De Guzman
90´ 4-2 Sardar
Geel: Derijck, Stam
Opstellingen
Feyenoord: Ekramy; Bandalovski, Derijck, Sno (46´ Davids), Basto (64´ Van Leeuwen); De Graaf, Sardar, Bosschaart; Leonardo, De Guzman en Magrão.
AZ: Bulters; Van Noord, Kewal, Stam, Kappenberg; Mathijssen (61´ Sarac), Overtoom, Luyckx; Koevermans (69´ Villan), Medunjanin en Willemsen.
Hij had het over arrogant ja.. dit is toch nie arrogant? Als er had gestaan we winnen 4-0 van de joden dan had het arrogant geweest.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 00:13 schreef feyenoord-dude het volgende:
Cartman, ik dacht dat je zo'n titel als deze arrogant vond
Ik durf wel te wedden met jou ja. Kuijt word niet veel meer waard door het WK. Dat alleen om dat van Basten heb niet op zijn eigen positie laat spelen. Hij zal dus niet zo goed uit de verf komen ben ik bang voor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 09:18 schreef Peter-de-Grote het volgende:
Feyenoord moet wachten met Kuyt tot na het WK. Wedden dat ie dan het dubbele waard is?
Ik wil hem wel in het Feijenoordshirt zien spelen hoor, als die beloofd zo een zelfde overtreding te maken wanneer het Feijenoord - ajax is.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 08:24 schreef Kaap het volgende:
Die Bouazon (whatever), wat vinden jullie daarvan als Feyenoord die zou aantrekken? Ondanks wat hij gedaan heeft, is hij wel een type voor Feyenoord. Maar ik denk dat bij deze speler, de mening van het Legioen wel sterk geldt.
Iedereen moet zich dus gedragen, want wat is nou een klassieker zonder uitpubliek.quote:Geen fans bij Ajax en Feyenoord na volgende rel
Uitgegeven: 23 augustus 2005 10:39
ZEIST - Bij een eerstvolgende rel tijdens de voetbalklassieker tussen Ajax en Feyenoord zijn de fans van beide clubs de eerste vijf jaar niet meer welkom. Dat geldt dus voor zowel Ajax-Feyenoord als Feyenoord-Ajax.
De harde maatregel is uitkomst van een overleg tussen beide clubs, burgemeester Cohen van Amsterdam, burgemeester Opstelten van Rotterdam en de voetbalbond KNVB. Ze maakten de zware waarschuwing aan het adres van de fans dinsdag openbaar.
De burgemeesters, clubs en KNVB zijn om de tafel gaan zitten na aanbevelingen van het auditteam voetbalvandalisme. Dat team onderzocht de ernstige rellen die uitbraken rond Feyenoord-Ajax op 17 april. Fans van Ajax sloopten een trein en misdroegen zich buiten het stadion. De wedstrijd ging door, maar de politie liet geen Ajax-fans toe in de Kuip.
Zou het dan toch...quote:Benítez noemt geen Owen maar Kuijt
23/8/2005 8 :49
Terwijl de naam van Michael Owen nadrukkelijk rondzingt op Anfield na het vertrek van Milan Baros naar Aston Villa, kwam Rafael Benítez maandag ineens met een andere naam: Dirk Kuijt.
'Kuijt is een goede aanvaller', verklaarde de Spaanse coach na een training van The Reds. 'Hij was vorig seizoen topscorer van de Nederlandse competitie en hij is een speler die we al een tijdje bekijken.
'Misschien is hij goedkoper dan andere spelers. Maar we zullen moeten zien wat er gebeuren gaat', verklaarde de succesvolle manager op de website van de winnaar van de laatste Champions League.
Het is niet nieuw dat Liverpool interesse heeft in Kuijt. Tijdens de vorige transferperiode (in januari) had de Engelse club zich al met een bod gemeld bij Feyenoord, dat destijds weigerde in te gaan op de avances van de Liverpudlians.
En het lijkt uitgesloten dat het ook deze periode gaat gebeuren, aangezien technish directeur Mark Wotte afgelopen weekeinde stellig meldde dat Kuijt deze zomer niet meer weg gaat.
Benítez noemde nog meer namen, zij het van verdedigers. Want de manager is ook op zoek naar versterking voor zijn defensie. Fernando Meira (VfB Stuttgart) en Lukas Sinkiewicz (1. FC Köln) zijn nadrukkelijk in beeld.
Zoals het er staat is het ook het thuispubliek hoor. Ach we zien wel. Denk dat als er helemaal geen publiek zal zijn, alsnog de pleuris uitbreekt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:00 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Iedereen moet zich dus gedragen, want wat is nou een klassieker zonder uitpubliek.
Zijn ook altijd weer dezelfde supporters, die het weten te verzieken.![]()
Voorlopig niet, Wotte zegt ook niet voor niets dat er te weinig tijd nog is om iemand anders aan te trekken. Erg leuk om veel geld te krijgen en er niets mee te kunnen doen.quote:
Als dat zo zou zijn dan hebben ze natuurlijk nog meer problemen. Gewoon allemaal naar de Kuip en op het voorplein staan.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:41 schreef snabbi het volgende:
[..]
Zoals het er staat is het ook het thuispubliek hoor. Ach we zien wel. Denk dat als er helemaal geen publiek zal zijn, alsnog de pleuris uitbreekt.
Ach hij speelt het natuurlijk politiek correct. Aan de andere kant moet je niet vergeten dat de journalisten echte zuigers zijn. Als ze steeds zeggen dat er een bod liggen en hij antwoord, ja maar dat is toch echt aan Feyenoord of ze me verkopen is het toch wat anders dan ik wil weg maar even wachten tot Feyenoord het goed keurt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:53 schreef Edenoniphobic het volgende:
Wat zal die Kut spijt hebben. Eerst Kalou zwaar onder druk zetten met zijn woorden dat ie moet blijven, en nu is er interesse voor hem en kan ie natuurlijk niet de hypocriet uithangen en toegeven eraan, maar dus doet ie wel al water bij de wijn dat ie op zich wel weg wil, maar dat het aan Feyenoord ligt. Eerst was het nog 'zeker blijven'.
Ach hij zal het ook niet erg vinden dat hij hier nog even aanbeden wordt en niet in het diepe moet springen. Er zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal. Denk dat hij ook best bij andere clubs wil voetballen ja.quote:Transfer naar Liverpool lukt hem echt net volgend jaar, dan hebben die allang een andere spits, dit is echt zo'n alles of niets kans, en je ziet gewoon dat ie baalt van zijn beloftes. En die Wotte met zijn definitieve 'hij blijft'.
Met nog een week te gaan heb je weinig aan die 20 miljoen. Spelers die je nu wil halen kan je echt niet voor een prikkie halen. Zeker niet als ze weten dat je een groot verlies in je selectie moet opvangen. Ik denk dat het beter is te wachten tot de transfermarkt weer open gaat.quote:Als Liverpool nu met 20 miljoen over de brug komt dan moet je gewoon verkopen.
Blijkbaar hebben we toch meer talent rondlopen dan iedereen denkt. Zal Koeman nu eindelijk eens kunnen zorgen dat er ook nog eens wat doorbreekt in het eerste?quote:Feyenoord is opnieuw hofleverancier van een vertegenwoordigend jeugdelftal. Nadat vorige week liefst zes Feyenoorders werden opgeroepen voor Oranje onder 17, nodigde bondscoach Cor Pot vier spelers van Varkenoord uit voor Oranje onder 19. Stef Doedee, Evander Sno, Jeffrey Altheer en Royston Drenthe werden geselecteerd voor de oefenwedstrijd tegen IJsland op vrijdag 2 september. Het duel wordt gespeeld op Sportpark de Westmaat, de thuishaven van s.v. Spakenburg. De wedstrijd begint om 19:30 uur.
De volledige selectie:
Doel: Stef Doedee (Feyenoord) en Mark Smith (Sparta Rotterdam); Verdediging: Rob van der Sluys (FC Utrecht), Olaf Rompelberg (Roda JC), Henrico Drost (sc Heerenveen), Jordens Peeters (FC Den Bosch), Evander Sno, Jeffrey Altheer en Royston Drenthe (allen Feyenoord); Middenveld: Julius Wille (FC Twente), Rob van Boekel (PSV), Danny Holla (FC Groningen), Jaimy Bakkenes (Willem II) en Johan Plat (Ajax); Aanval: Roy Beerens (PSV), Patrick Gerritsen (FC Twente), Eljero Elia (ADO Den Haag) en Javier Martina (Ajax).
Dat laatste heb ik hem toch eigenlijk wel degelijk horen zeggen in verdekte termen. Laat ik het anders stellen : hij zegt zeker niet nee tegen een transfer naar L'pool als Feyenoord zegt : je kunt gaan, dus dat hondstrouwe moet ie dan ook niet Kalou aanpraten en spelen. En deze uitspraken staan wel degelijk redelijk haaks op wat ie altijd heeft gezegd, dat ie gewoon nog zou blijven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:06 schreef snabbi het volgende:
[..]
Ach hij speelt het natuurlijk politiek correct. Aan de andere kant moet je niet vergeten dat de journalisten echte zuigers zijn. Als ze steeds zeggen dat er een bod liggen en hij antwoord, ja maar dat is toch echt aan Feyenoord of ze me verkopen is het toch wat anders dan ik wil weg maar even wachten tot Feyenoord het goed keurt.
Hij kan moeilijk gaan zitten mokken met een WK voor de deur, is duidelijk al wat ouder en diplomatieker in zijn uitspraken, maar ik denk niet dat ie het achterste van zijn tong laat zien. Eigenlijk zijn het allemaal hypocrieten en egoisten, en bestaat clubtrouw allang niet meer in NL zodra spelers boven het maaiveld uitsteken.quote:Tuurlijk wil hij verder met zijn carriere en meer verdienen. Hij zou ook gek zijn als ie dat niet wou. Wel geeft Kuyt, en niet Kut, de voorkeur aan zijn eigen karakter door te vechten voor de club waar hij werkt. Dit maakt hem meer waard denk ik dan alleen zijn voetballende kwalititen qua waarde hebben.
Kweenie. L'pool is niet zomaar een club, zoveel kansen krijg je niet want als ze dat geld in een ander investeren zal ie daar niet meer terechtkomen, en het is toch weer even een heel heel stuk aantrekkelijker dan de Spurs wegens de CL die ze spelen. Ik denk dat ie stiekem heel graag wegwil. En die frustratie zal zich ongetwijfeld weer wreken als het straks onverhoopt minder gaat met Feyenoord, zal ie weer gaan eisen in de pers dat zijn medespelers beter moeten presteren zoals ie al eerder deed. Want bij alweer een minder Feyenoordseizoen met teleurstelling zal ie toch mijmeren over Liverpool, de CL en de PL.quote:Ach hij zal het ook niet erg vinden dat hij hier nog even aanbeden wordt en niet in het diepe moet springen. Er zitten natuurlijk 2 kanten aan het verhaal. Denk dat hij ook best bij andere clubs wil voetballen ja.
Daar zit wel wat in.quote:Met nog een week te gaan heb je weinig aan die 20 miljoen. Spelers die je nu wil halen kan je echt niet voor een prikkie halen. Zeker niet als ze weten dat je een groot verlies in je selectie moet opvangen. Ik denk dat het beter is te wachten tot de transfermarkt weer open gaat.
Feyenoord zal nooit 10 miljoen voor Landzaat neertellen, dat is 'ie gewoon niet waard. Huntelaar is een ander verhaal, maar die mag in deze fase van de transferperiode nooit meer weg voor 7,5 miljoen, wanneer 'ie al 3 (of 4?) goals in 2 wedstrijden heeft gemaakt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:42 schreef Edenoniphobic het volgende:
Voor 15 miljoen niet denk ik. 17.5 wellicht, want dan kan hun gewilde Landzaat (10) en vervanger Huntelaar (7.5) gehaald worden. En dan wordt je er toch sterker op.
Wishful thinking, wanneer er een vermogende club aanklopt bij persoonlijkheden als Wotte en van den Herik.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:42 schreef rotskibo het volgende:
Houd toch is op met dat geneuzel over Kuyt, hij gaat op zijn vroegst volgend jaar.
Moe word je ervan![]()
Jij ziet geen verschil?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:05 schreef Cart_man het volgende:
Gaat hij er idd tussenuit dan is hij geen haar beter dan Salomon-Ik-wil-naar-psv-Kalou...
Vind ik wel, is geen abnormale prijs voor een speler van 29 die nog 6 jaar meekan op topniveau en ettelijke jaren kan uitblinken in Oranje. De vrees dat ze dat geld nooit meer eruit halen is redelijk ongegrond. Die brengt echt nog wel hetzelfde op over 3 jaar, zelfs als ie nog maar 5 miljoen opbrengt is 5 miljoen verlies op zichzelf al een tien keer betere investering dan allerlei "Lazovichen" voor 8 miljoen, want zo'n Landzaat tilt je middenveld en team naar een beduidend hoger niveau.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:45 schreef twi het volgende:
[..]
Feyenoord zal nooit 10 miljoen voor Landzaat neertellen, dat is 'ie gewoon niet waard.
Die goals lijkt me niet van invloed, dat heeft ie altijd al gedaan.quote:Huntelaar is een ander verhaal, maar die mag in deze fase van de transferperiode nooit meer weg voor 7,5 miljoen, wanneer 'ie al 3 (of 4?) goals in 2 wedstrijden heeft gemaakt.
Als ie na 31 augustus niet weg is, en Feyenoord niet Europees overwintert in de UE-Cup, dan zal ie denk ik zelfs al in de winterstoptransfertijd vertrekken, mits eenzelfde bedrag op de proppen komt.quote:Wishful thinking, wanneer er een vermogende club aanklopt bij persoonlijkheden als Wotte en van den Herik.
Hij viel in tegen AZ, waar hij een behoorlijke kans miste, en tegen Feyenoord speelde hij een goeie wedstrijd, als hij dat nou een een seizoen kan volhouden, kijken we wel verder, nu kan daar nog niks zinnigs over zeggen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 08:24 schreef Kaap het volgende:
Die Bouazon (whatever), wat vinden jullie daarvan als Feyenoord die zou aantrekken?
Ik vind het veel geld voor Landzaat en die gaat echt geen 6 jaar meer mee hoor.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:55 schreef Edenoniphobic het volgende:
Vind ik wel, is geen abnormale prijs voor een speler van 29 die nog 6 jaar meekan op topniveau en ettelijke jaren kan uitblinken in Oranje. De vrees dat ze dat geld nooit meer eruit halen is redelijk ongegrond. Die brengt echt nog wel hetzelfde op over 3 jaar, zelfs als ie nog maar 5 miljoen opbrengt is 5 miljoen verlies op zichzelf al een tien keer betere investering dan allerlei "Lazovichen" voor 8 miljoen, want zo'n Landzaat tilt je middenveld en team naar een beduidend hoger niveau.
quote:Waarschuwing: 'Geen uitsupporters meer bij Ajax en Feyenoord na volgende rel'
Een eerstvolgende rel tijdens de voetbalklassieker tussen Ajax en Feyenoord zal tot gevolg hebben dat er voor een periode van vijf jaar geen Ajacieden in de Kuip en geen Feyenoorders meer in de ArenA worden toegelaten bij een onderling treffen tussen Ajax en Feyenoord.
Deze maatregel is afgesproken tussen de clubs, de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam en de KNVB.
Ajax en Feyenoord gaan de supporters ook intensiever fouilleren en hebben afspraken gemaakt met betrekking tot de gang van zaken op de supporterstreinen.
Jij denkt dat 35 geen voetballeeftijd meer is ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:11 schreef Luni het volgende:
[..]
Ik vind het veel geld voor Landzaat en die gaat echt geen 6 jaar meer mee hoor.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:25 schreef Erasmusch het volgende:
Ik zie je punt. Laten we dan maar 10mln voor Landzaat neerleggen.
whehehehhequote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:25 schreef Erasmusch het volgende:
Ik zie je punt. Laten we dan maar 10mln voor Landzaat neerleggen.
vast welquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:00 schreef DivineJester het volgende:
Kone dus naar PSV, dan zal Kalou wel bliven gok ik.
Goed nieuws, middenveld was niet het sterkste tegen Sparta, wat ervaring kan daar nuttig zijn denk ik.quote:Alfred Schreuder traint weer bij Feyenoord
23/8/2005 14:16
Alfred Schreuder is terug op het trainingsveld. De 32-jarige middenvelder is herstellende van een achillespeesblessure, die hij tijdens het competitieduel met NAC Breda had opgelopen.
Dinsdag deed de Feyenoorder voor het eerst sinds ruim een week loopoefeningen. 'We hebben goede hoop dat hij op tijd fit is voor het weekend, al is het nog wachten of hij morgen een reactie krijgt', legde clubarts Robbart van Linschoten uit op de website van de Rotterdamse club.
Echt hequote:Persbericht: Geen politie bij Ajax en Feyenoord na volgende rel
Bij een eerstvolgend falend optreden van de politie waardoor rellen ontstaan tijdens de voetbalklassieker tussen Ajax en Feyenoord is de politie van beide steden de eerste vijf jaar niet meer welkom.
De harde maatregel is uitkomst van een overleg tussen beide clubs, burgemeester Cohen van Amsterdam, burgemeester Opstelten van Rotterdam en de voetbalbond KNVB. Ze maakten de zware waarschuwing aan het adres van de politie dinsdag openbaar. De eerstkomende topper tussen Ajax en Feyenoord is zondag.
De burgemeesters, clubs en KNVB zijn om de tafel gaan zitten na aanbevelingen van het auditteam voetbalvandalisme. Dat team onderzocht de ernstige rellen die uitbraken rond de topper Feyenoord-Ajax op 17 april. De politie faalde opzichtelijk waardoor ernstige rellen uitbraken. De wedstrijd ging door, maar de politie liet geen Ajax-fans toe in de Kuip.
Strafrechtelijke meldingsplicht
Een andere afspraak uit het overleg is dat Cohen en Opstelten zullen pleiten voor het invoeren van een strafrechtelijke meldingsplicht voor toekomstige raddraaiers bij beide korpsen. De KNVB en de clubs uit het betaalde voetbal ondersteunen dat pleidooi van harte. Zij menen dat een werkverbod met strafrechtelijke meldingsplicht kan bijdragen aan verdere afname van het politiegeweld bij het voetbal.
Ajax en Feyenoord kondigen tevens strengere maatregelen aan. Zij zullen de politie intensiever fouilleren en hebben afspraken gemaakt over de taak- en rolverdeling op de supporterstreinen.
Lunatic News
Wow 15 miljoen geweigerd, vind ik best knap maar ik vrees dat bij 18 a 20 miljoen, Kuijt toch echt weg is.quote:Er hangt een flink prijskaartje aan Dirk Kuijt. Everton maakte bekend dat de Engelse club eerder deze maand tien miljoen pond (ruim vijftien miljoen euro) had geboden voor de aanvaller. Feyenoord schoof het bod terzijde.
Manager David Moyes onthulde op de website van The Toffees dat Everton er niet in was geslaagd Kuijt los te weken bij de Rotterdamse club.
'Op 1 augustus hebben we tien miljoen pond geboden voor Dirk Kuijt, maar dat werd geweigerd door Feyenoord. Zover ik weet moeten we achttien miljoen euro betalen voor Kuijt, maar dat is veel meer dan waartoe wij bereid zijn'
Moyes vertelde nog veel meer. Want de club uit Liverpool hoopte ook Michael Owen over te halen. Boy Wonder weigerde echter naar het Premiership terug te keren in het shirt van de aartsrivaal van Liverpool, de club waar hij groot werd.
'We zijn met Michael Owen en zijn adviseurs in contact geweest', aldus Moyes. 'Michael ziet Everton momenteel niet als de club, waarvoor hij zou kiezen.' Naast Everton is bijvoorbeeld ook Liverpool zeer geïnteresseerd in Owen, die weg mag bij Real Madrid.
Zo vlak voor het sluiten van de transfermarkt is Moyes nog druk zoekende naar versterking van de voorhoede, wat niet makkelijk verloopt. 'Ik kan de supporters van Everton geruststellen dat we naar grote namen zoeken. We hebben geld te besteden, áls de juiste spelers beschikbaar zijn. Maar het is erg lastig om ze hier te krijgen.'
Eerder heel dom....quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:16 schreef Kaap het volgende:
[..]
Wow 15 miljoen geweigerd, vind ik best knap
Bron VI.nl
Ze zouden fors meer dan de eigenlijke waarde ontvangen....quote:
Hij heeft nog een contract tot 2008. Dus lekker laten spelen nog een seizoen en weer topscoorder worden, dan leverd hij nog meer op.quote:
Klopt, maar mag nog wel meer zijn. Kuijt is op dit moment van een dusdanige meerwaarde. Een vertrek zou Feijenoord ernstig verzwakken en een vervanger is niet zo snel gevonden. Moet een zelfde type speler worden, geen Lazovic...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:37 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Ze zouden fors meer dan de eigenlijke waarde ontvangen....
quote:Feyenoord wil nadere definitie 'voetbalgerelateerd geweld'
In vervolg op de besprekingen die Feyenoord heeft gevoerd met Ajax, de KNVB en de burgemeesters van Amsterdam en Rotterdam, zal Feyenoord op korte termijn nogmaals met betrokken partijen in overleg treden om het begrip ‘voetbalgerelateerd geweld’ nader te definiëren. De club wil niets aan het toeval overlaten ten aanzien van de beoordeling van mogelijk geweld rond voetbalwedstrijden in het algemeen en bij confrontaties tussen Ajax en Feyenoord in het bijzonder.
Tussen clubs en gemeenten is de afspraak gemaakt dat wanneer zich bij een volgende wedstrijd ernstige ongeregeldheden voordoen er in de komende vijf seizoenen geen bezoekende supporters worden toegelaten.
Wat Feyenoord betreft wordt daarbij het nadrukkelijke voorbehoud gemaakt dat de ongeregeldheden moet zijn veroorzaakt door supporters van de club en niet door relatieve buitenstaanders. Voorkomen dient te worden dat supporters het slachtoffer worden van zaken waaraan ze zelf part noch deel hebben.
Bovendien zal – alvorens tot een dergelijk zware maatregel wordt overgegaan – moeten blijken dat de ongeregeldheden niet zijn ontstaan doordat de maatregelen van overheidszijde te kort schoten.
Tuurlijk niet, z'n contract is dan een jaar korter dus ligt het bedrag dan wsl ook wel wat lager, me dunkt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:57 schreef Kaap het volgende:
een degelijk WK speelt, zal een grote club zich vanzelf melden met een grote zak geld en dat zal dan meer dan 15 miljoen zijn
Kom jij niet naar onze mooie betonnen bak danquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:28 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Kom je naar Rotterdam dan zondag? Gezellig.![]()
Dat weet ik niet hoor. Als Viera 20 miljoen kost en Zlatan 18, dan is het onmogelijk dat Kuyt in de buurt van de 18 komt.... Enige optie misschien Chelsea, maar die hebben wel wat beters rond lopen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:57 schreef Kaap het volgende:
4) Als Kuijt een goed seizoen draait en een degelijk WK speelt, zal een grote club zich vanzelf melden met een grote zak geld en dat zal dan meer dan 15 miljoen zijn
Nee, 1x is genoeg geweest...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:29 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Kom jij niet naar onze mooie betonnen bak dan
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:30 schreef Cart_man het volgende:
[..]
maar ben eigenlijk een beetje bang voor jullie
2009 zelfsquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 15:44 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
[..]
Hij heeft nog een contract tot 2008. Dus lekker laten spelen nog een seizoen en weer topscoorder worden, dan leverd hij nog meer op.
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:08 schreef Staanplaats het volgende:
Hahaha Shreyas, heeft de opmerking van de maand..
Wat een lul joh hahahaha
"And Dirk Kuyt is not for SALE, and Dirk Kuyt is not for SALE!!"quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor. Als Viera 20 miljoen kost en Zlatan 18, dan is het onmogelijk dat Kuyt in de buurt van de 18 komt.... Enige optie misschien Chelsea, maar die hebben wel wat beters rond lopen.
Voor voetballers die mooie goals maken betaalt men meer dan voor 'effectievere' spitsen als Kuijt, denk ik. En het is de vraag of Kuijt wel overleeft bij een Engelse topclub, want als ie naar Chelsea zou gaan zou ie net zo hard floppen als Kezman.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 17:19 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
"And Dirk Kuyt is not for SALE, and Dirk Kuyt is not for SALE!!"
Hoezo is het onmogelijk dat Kuyt die 18 gaat halen? Scoort veel makkelijker dan Zlatan..
Kijk, dat rijmt welquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 20:05 schreef FrankyMcG het volgende:
.... Loop ik laatst over de Dam, met een broodje kaas en ham....
Leuk "oldskool"-liedje op de melodie van "Big City".quote:
Dit word nog eens de braafste topicreeks van 2005quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 21:43 schreef FrankyMcG het volgende:
[..]
Leuk "oldskool"-liedje op de melodie van "Big City".
Rest van de tekst is banwaardig denk ik.....
Chelsea iets beters rondlopenquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 16:29 schreef aldostuta het volgende:
[..]
Dat weet ik niet hoor. Als Viera 20 miljoen kost en Zlatan 18, dan is het onmogelijk dat Kuyt in de buurt van de 18 komt.... Enige optie misschien Chelsea, maar die hebben wel wat beters rond lopen.
VIquote:Everton: 'Feyenoord wil 18 miljoen voor Kuijt'
23/8/2005 15:03
Er hangt een flink prijskaartje aan Dirk Kuijt. Everton maakte bekend dat de Engelse club eerder deze maand tien miljoen pond (ruim vijftien miljoen euro) had geboden voor de aanvaller. Feyenoord schoof het bod terzijde.
Manager David Moyes onthulde op de website van The Toffees dat Everton er niet in was geslaagd Kuijt los te weken bij de Rotterdamse club.
'Op 1 augustus hebben we tien miljoen pond geboden voor Dirk Kuijt, maar dat werd geweigerd door Feyenoord. Zover ik weet moeten we achttien miljoen euro betalen voor Kuijt, maar dat is veel meer dan waartoe wij bereid zijn'
Moyes vertelde nog veel meer. Want de club uit Liverpool hoopte ook Michael Owen over te halen. Boy Wonder weigerde echter naar het Premiership terug te keren in het shirt van de aartsrivaal van Liverpool, de club waar hij groot werd.
'We zijn met Michael Owen en zijn adviseurs in contact geweest', aldus Moyes. 'Michael ziet Everton momenteel niet als de club, waarvoor hij zou kiezen.' Naast Everton zijn bijvoorbeeld ook Liverpool en Manchester United zeer geïnteresseerd in Owen, die weg mag bij Real Madrid.
Zo vlak voor het sluiten van de transfermarkt is Moyes nog druk zoekende naar versterking van de voorhoede, wat niet makkelijk verloopt. 'Ik kan de supporters van Everton geruststellen dat we naar grote namen zoeken. We hebben geld te besteden, áls de juiste spelers beschikbaar zijn. Maar het is erg lastig om ze hier te krijgen.'
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |