Die vaste formule lijkt beter te werken bij het publiekquote:Op donderdag 25 augustus 2005 21:02 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Helemaal mee eens, er wordt nu weer net gedaan of vroeger alle regisseurs een fantastische eigen stijl hadden met een unieke visie. Neem nu de Bond films, ik zie echt niet het verschil tussen welke door welke regisseur is geschoten.
Vroeger had je regisseurs met een visie, maar ook regisseurs die via een vaste formule werkte. En dat heb je nu ook.
Je hebt wel rekening meegehouden dat 1890-1990 een groter tijdvak is, dan 1990-2005 en dus er logischerwijs meer auteurs zijn. Want als je per decennia kijk, dan betwijfel ik het eigenlijk eningzins.quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 00:54 schreef Fabulousbakerboy het volgende:
Ik vind Bond ook maar doorsnee kijkvoer hoor en ik heb een hekel aan films met Elvis, terwijl ik zijn muziek erg goed vind... Ik zeg ook niet dat er vroeger enkel en alleen auteurs waren..... Bovendien maakt ook niet elke auteur goede cinema. Toch denk ik dat er vroeger meer auteurs waren dan er in tegenwoordige tijden zijn.
Deze discussie wordt eigenlijk voornamelijk vertekend door het feit dat we het nog steeds hebben over enkele films die kennelijk hoog scoren bij het fok!publiek of imdb... dan zie je idd dat er veel films hoog staan die weinig eigen signatuur hebben. Dat staat los van het feit of er ook geen regisseurs zijn met een eigen signatuur, want die zijn er dus wel deglijk. Hoewel je met Tarantino of Aronofsky niet kan zeggen dat dat soort films ook niet echt hoog scoren...quote:Op vrijdag 26 augustus 2005 11:16 schreef Lonewolf2003 het volgende:
[..]
Je hebt wel rekening meegehouden dat 1890-1990 een groter tijdvak is, dan 1990-2005 en dus er logischerwijs meer auteurs zijn. Want als je per decennia kijk, dan betwijfel ik het eigenlijk eningzins.
we kunnen het beste alert blijven en tips nagaan. Ik meen dat deze film komende week te zien is op KETNET/CANVAS. Ik ga zeker kijken, mede ook door deze discussie. Ik zoek het even op.quote:Tot op zekere hoogte. Als ik iemand vertel dat Dancer in the Dark een musical met bjork is, zijn er vele mensen die afhaken...ik was er één van. Toen ik hem eenmaal gezien had, was ik overdonderd.
Ik krijg de indruk dat Von Trier een acquired taste is. De meeste mensen die ik ken vinden ofwel al z'n films wel goed, ofwel vinden ze ze allemaal enorme bagger.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 15:18 schreef Dunf het volgende:
[..]
we kunnen het beste alert blijven en tips nagaan. Ik meen dat deze film komende week te zien is op KETNET/CANVAS. Ik ga zeker kijken, mede ook door deze discussie. Ik zoek het even op.
Dat denk ik ook. Dogville heb ik daarentegen nu twee keer gezien en die film doet me eigenlijk niets. Nou heb ik al een hekel aan voiceovers...quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik krijg de indruk dat Von Trier een acquired taste is. De meeste mensen die ik ken vinden ofwel al z'n films wel goed, ofwel vinden ze ze allemaal enorme bagger.
Ah, ik pas in beide categoriën. Breaking the Waves en Idioterne vond ik niets, terwijl ik al z'n andere films wel goed vond.quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 17:00 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ik krijg de indruk dat Von Trier een acquired taste is. De meeste mensen die ik ken vinden ofwel al z'n films wel goed, ofwel vinden ze ze allemaal enorme bagger.
Zegt meer over die vrienden dan over Dogville, en al helemaal die andere 2 films...quote:Op zondag 28 augustus 2005 03:27 schreef RuneRose het volgende:
Zou een aardige meneer of mevrouw voor mij ook even willen kijken met wie ik het meest gemeen heb (qua films), ik ben daar namelijk te simpel voor,\.![]()
En even over Dogville; Ik heb enorm van de film genotem; prachtig, de omgeving deed het 'em voor mij. Je moet de eerste 20 minuten even wennen, en daarna word het gewoon een boek, je gaat alles zelf fantaseren, en natuurlijk een geweldig einde wat je zelf helemaal rechtvaardigd, een van de films waarvan ik het meest genoten heb de laatste jaren. Zels mijn vrienden die bij films als Chinatown en A Clockwork Orange in slaap viele nvonden deze film echt super.![]()
Dogville is meer een soort voordracht inderdaad, een soort lesje dat je door Von Trier wordt ingepeperd. T maakt erg interessante cinema, maar tis niet te vergelijken met Chinatown of Clockwork Orangequote:Op maandag 29 augustus 2005 01:37 schreef Price het volgende:
Ik zat op het puntje van mijn stoel bij China Town en Clockwork Orange, maar ik moet nog steeds het lef vinden om (na meer dan een jaar) de 2e helft van Dogville te kijken. Voor mij is dit ook geen film, maar een theateregistratie. Ik kijk liever naar films.
Dat wilde ik juist aangeven; Chinatown en Clockwork Orange zijn vrij vlotte en hippe films, waar dat bij Dogville wel meevalt en je juist zou verwachten dat ze daarbij inslaap vallen.quote:Op maandag 29 augustus 2005 14:27 schreef kamagurka het volgende:
[..]
Dogville is meer een soort voordracht inderdaad, een soort lesje dat je door Von Trier wordt ingepeperd. T maakt erg interessante cinema, maar tis niet te vergelijken met Chinatown of Clockwork Orange
Laaiende recensies, steevast hoge noteringen in lijstjes van Fok!kers, en bovendien vond ik Being John Malkovich en Adaptation ook goed. Ik ga deze film dus helemaal diggen, dacht ik toen ik Eternal sunshine een paar weken geleden eindelijk voor de allereerste keer in mijn dvd-speler schoof.quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:06 schreef Sokolsky het volgende:
Gokje: niet. Ik vond 'm in ieder geval de tweede keer een stuk minder dan de eerste keer.
ik niet eensquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 01:06 schreef Sokolsky het volgende:
Gokje: niet. Ik vond 'm in ieder geval de tweede keer een stuk minder dan de eerste keer.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |