ik heb ook een spoor achter, maar er zit vlakbij een station dus veel treinen gaan er niet echt snel..quote:Op maandag 22 augustus 2005 11:12 schreef Ayaxola het volgende:
Bij ons achter het huis zit het spoor, en daar springt nog wel regelmatig iemand voor de trein
quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:13 schreef Brechtje het volgende:
Ik heb het topic even opgeschoond.
Bel dr huisarts!quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:38 schreef the_legend_killer het volgende:
Ik ken zelf iemand die snijdt zichzelf en denkt ook aan zelfmoord.
Ze wil er alleen niet over praten en ook niet over haar problemen.
Terwijl je dit juist moet doen !!
Bel dr huisarts!quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:38 schreef the_legend_killer het volgende:
ze moet dan ook praten met iemand ja, maar voor velen is het moeilijk om erover te beginnen en hulp te zoeken..quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:38 schreef the_legend_killer het volgende:
Die gelooft me nooit.quote:
dubbelquote:
Zij zegt ook ik ken haar niet helpen..quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:51 schreef Imberr het volgende:
[..]
ze moet dan ook praten met iemand ja, maar voor velen is het moeilijk om erover te beginnen en hulp te zoeken..
Andere mensen die er zelf geen 'last' van hebben kunnen makkelijk roepen van 'zoek hulp' maar probeer t maar es als je zelf depressief bent..
idd.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:54 schreef Imberr het volgende:
[..]
dubbel
dat heeft echt geen zin hoor. zo iemand moet zélf hulp zoeken want als ze t niet wil, kan ze ook niet geholpen worden.
ik denk niet dat veel mensen er echt mee te koop lopen. dus dan krijgen ze ook geen steun enzo omdat niemand het weet.. en voor sommige mensen is zelfmoord de enige oplossing omdat ze de pijn en het verdriet niet meer kunnen verdragen. en als je dan niet geholpen wílt worden.. tja..quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:00 schreef DiabloSam het volgende:
Twee jaar geleden toen ik in de 1e zat toen was er een leraar van een andere klas die voor de trein was gesprongen...school vrij een dag, en herdenkingen enzo, heel triest gebeuren allemaal.
Vriend van me in friesland kent ook weer mensen die er aan denken om dat soort dingen te doen...ik kan me zelf echt niet voorstellen dat er helemaal niemand meer is om je te ondersteunen in plaats van zo diep te zinken om jezelf te vermoorden...![]()
Idem! Heel irritantquote:Op maandag 22 augustus 2005 11:12 schreef Ayaxola het volgende:
Bij ons achter het huis zit het spoor, en daar springt nog wel regelmatig iemand voor de trein
Dan maakt hij een aantekening in haar medische dossier.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:53 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Die gelooft me nooit.
Ze heeft zeg maar 2 gezichten.
De hele lieve en de depressieve.
Ik ga met haar praten dat ze haar eigen problemen moet oplossen omdat ze zo nergens komt.
Ze helpt eerst anderen en dan blijft ze zelf met haar problemen zitten![]()
Jazeker, hier op het werk reageerden de mensen ook heel erg goed erop. Gelukkig durfde mijn collega's er wel over te praten en ook te vragen hoe het met mij ging, zo heb ik wel veel van mijn emoties kunnen verwerken in het begin.quote:Op maandag 22 augustus 2005 17:24 schreef amaranta het volgende:
2. @ Spanky_Menky, heb je overwogen om met iemand van Stichting Slachtofferhulp te praten? Zij hebben hier 'ervaring' mee en kunnen vaak een fijne hulp zijn. Ten tweede, praten over zelfmoord is nog altijd een taboe in Nederland.
Klopt, mensen die echt met deze ideeen rondlopen kunnen dit juist heel goed verbergen, daarom was de klap des te harder, omdat niemand dit zag aankomen...quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:03 schreef Imberr het volgende:
[..]
ik denk niet dat veel mensen er echt mee te koop lopen. dus dan krijgen ze ook geen steun enzo omdat niemand het weet.. en voor sommige mensen is zelfmoord de enige oplossing omdat ze de pijn en het verdriet niet meer kunnen verdragen. en als je dan niet geholpen wílt worden.. tja..
Goed om te horen dat het nu beter met je vriend gaat. Zo zie je maar weer dat professionele echt helpt, gelukkig maar!!!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 10:45 schreef darkroses het volgende:
Een goeie vriend van me heeft geprobeert zelfmoord te plegen.. dat was ook onverwachts, ik had ook niet door dat hij ongelukkig was terwijl ik hem elke dag sprak. het is mislukt, maar vlak daarna probeerde hij het weer.. nog een x mislukt, hij heeft een tijd in het ziekenhuis gelegen. Nu moet hij elke zaterdag en woensdag naar een psychiater om erover te praten. Eerst wou hij niet maar hij werd gedwongen door zijn ouders. Nu zegt hij dat het helpt, dat hij bijna niet meer zelfmoord denkt. T gaat gelukkig een stuk beter met hem nu
Je hebt je best gedaan voor haar, jammer dat in dit geval de instanties er niet in zijn geslaagd om haar te helpen...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 11:22 schreef sweet-lady het volgende:
mijn beste vriendin heeft 3 jaar geleden zelfmoord gepleegd, dit omdat zij niet blij was met haar moslimse opvoedin zal het ff uitleggen. zij is in nl geboren en ook nl opgevoed totdat haar vader ineens besloot om dat drastisch te gaan veranderen en zijn dochters moslims te gaan opvoeden (btje laat natuurlijk als ze 17 is maar ja) dit maakte mijn vriendin zo kapot dat geen uitweg meer wist ik zichzelf de polsen doorsneed. (ook was uitgehuwlijkt) ik wist dat ze hier aandacht en heb haar vaker geprobeerd mee te krijgen naar verschillende instanties (is ook gelukt) maar helaas hebben deze geen resultaat geboekt. toch heeft zij zich het leven ontnomen
Wat stond er dan precies in dat dagboek?quote:Op maandag 22 augustus 2005 18:35 schreef Casparovvv het volgende:
Ik heb vrij veel 'ervaring' met zelfmoorden. Als eerste heeft mijn neef jaren geleden zelfmoord gepleegd, dit kwam in de familie heel zwaar aan. Mijn vader heeft het er enorm moeilijk mee gehad, omdat hij de computer van mijn neef gekraakt heeft nadat zijn broer en schoonzus (de ouders van die neef dus) dat gevraagd hadden, zodat ze in zijn digitale dagboek konden lezen. Hierover waren de meningen in de familie verdeeld, dat kan je je misschien wel voorstellen... Ikzelf ben er dus ook wel betrokken bij geweest. Later heeft een buurman van mij zichzelf opgeknoopt, maar hij had helaas niet de moeite genomen de gordijnen dicht te doen, ik fietste s'ochtends naar mijn werk...
Afgelopen schooljaar heeft mijn wiskundeleraar zelfmoord gepleegd, dit kwam voor de gehele school erg onverwacht. Ik was met de leraar op werkweek geweest en kende hem erg goed. Ik heb er later veel over nagedacht maar heb geen enkel punt kunnen bedenken waaruit achteraf bleek dat hij ongelukkig was... De uitvaart was heel mooi, een grote kerk in Rotterdam stampvol met leerlingen, leraren en familie.
Ik voel me altijd verschrikkelijk hulpeloos, en vraag me af of er niemand is die deze mensen steun en hulp heeft geboden.
De meningen van de familie waren niet verdeeld om wat er in dat dagboek stond, maar wel om het feit dat de ouders het nodig vonden het te lezen om een oorzaak te vinden voor z'n zelfmoord. Ikzelf begrijp ze wel.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:11 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Wat stond er dan precies in dat dagboek?
Ik geef die ouders gelijk, ik zou het ook willen weten als het mijn kind was.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 15:18 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
De meningen van de familie waren niet verdeeld om wat er in dat dagboek stond, maar wel om het feit dat de ouders het nodig vonden het te lezen om een oorzaak te vinden voor z'n zelfmoord. Ikzelf begrijp ze wel.
wat er verder in stond doet er nu niet toe...
inderdaad.quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:03 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik geef die ouders gelijk, ik zou het ook willen weten als het mijn kind was.
Ik begrijp het ook wel op zich, maar een dagboek is ook vertrouwelijk natuurlijk, dit is weer zo'n situatie dat ik beide standpunten kan begrijpen...lastig, zeker in deze situatie natuurlijk...quote:Op donderdag 25 augustus 2005 17:03 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Ik geef die ouders gelijk, ik zou het ook willen weten als het mijn kind was.
not done dudequote:Op donderdag 25 augustus 2005 18:26 schreef MaddoxX het volgende:
[edit] Zie hierboven, post aangepast [/edit]
Ik heb gister nog met haar gepraat,quote:Op maandag 22 augustus 2005 19:35 schreef amaranta het volgende:
[..]
Dan maakt hij een aantekening in haar medische dossier.
Heb ik ook gedaan over mijn vader. DIe is behoorlijk in de put geraakt na de zelfmoord van mijn broer, maar hij 'faked' altijd dat het goed gaat, zo ook als hij bij de dokter kwam. Op een dag was ik bij de dokter en heb ik dat verteld, hij zou er een notitie van maken. Dus het helpt wel. Dat zij het daarna zal ontkennen is logisch.
Maar vaak willen deze mensen juist wel aandacht....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |