ben jij junkiesietze?quote:Op zaterdag 27 augustus 2005 21:53 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Mag je ook met brommers op de Nbring?
Dat zeg ikquote:Op woensdag 31 augustus 2005 04:20 schreef Klonk het volgende:
heilig nijlpaard, dat rondje had ik niet overleefd zonder dat m'n eten weer naar buiten kwam.....
OK... Ik zet bij deze een 1 tegen 10 weddenschap in. Neem die auto en rijd dezelfde tijd + 1 minuut en ik betaal je dus 10 keer je inzet.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:52 schreef Virus.NL het volgende:
Leuk filmpje van die PorscheMaar zo bijzonder is dat toch niet?
Gewoon een wagen met te veel vermogen en te weinig grip
TERINGquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
quote:Op donderdag 1 september 2005 02:51 schreef StefanP het volgende:
http://www.s14.ctmnet.de/0003/0003.htm
En in kleur en wat meer detail:
http://www.bmw.com/generi(...)mwm_nordschleife.pdf
Best interessant
Zijn meerdere filmpjes van deze ronde. Ook vanuit helicopter enzo... man doet erg leuk werk op de ringquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
Gele Koni's "fatsoenlijke circuit dempers"quote:Op vrijdag 2 september 2005 02:28 schreef PNG het volgende:
Check camber stabstang verkorte gele verstelbare Koni Assie, laag = relatief, Frans 8V Deltaake als zusje:
[afbeelding]
http://www.aemaeth.nl/xox.mpg
Trouwens wel leuk, zit een ex GSi rijder bij, die Koni's heeft besteld voor zijn Golf IV TDi, hoopt dattie ze zondag heeft, is wel geniaal zoiets vind ik dan weer, hele wereld met plastic troep en slappe zwets, en dan iemand met TDItje en fatsoenlijke circuit dempers. Humor man.
quote:Op vrijdag 2 september 2005 10:57 schreef Googolplexian het volgende:
Wel veeeeel beter dan standaard dempers maar ze horen net zo goed op het circuit thuis als die Astra
Definieer circuitauto.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:23 schreef Kolkie het volgende:
[..]
Astra's zijn anders in de basis echt niet zo heel erg slechte circuitauto's hoor.
Check subframe (is er niet meer):quote:
Dus als ik een Suzuki Alto volgooi met dat spul is het ook een circuit-auto...quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:42 schreef PNG het volgende:
[..]
Check subframe (is er niet meer):
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
De buitenkant wel. De rest is FIA goedgekeurd voor races (rolkooi, tank-installatie, sleepogen, verlichting, ruiten, etc). Met een (geloof ik) hybride motor is dat ding rete-licht en bloedsnel.quote:
De eerste fok!kers?quote:Op zaterdag 3 september 2005 14:14 schreef Sterke_Yerke het volgende:
En zijn de eerste fokkers al naar de Nordschliefe geweest?
dat stukje bij 45sec, ziek, die komt zeker met (minstens?) 1 wiel los, ik zou 'm knijpen als ik bij hem in de auto zou zittenquote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
quote:Op zaterdag 3 september 2005 15:06 schreef jackson het volgende:
[..]
De eerste fok!kers?
Ik kom er al bijna 5 jaar...
Ben er dit jaar 2 keer geweest en er komt nog een lang weekend aan
Het topic is dan ook pas 2 weken oud.....quote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef Sterke_Yerke het volgende:
[..]
Oke, maar ik lees in dit topic nooit verslagen met foto's enzo.
quote:Op zaterdag 3 september 2005 23:19 schreef Party_P het volgende:
[..]
knip-
Oude 911jes zijn heel listig. Hoeveel pk zou dat ding hebben?
quote:The use of lighter materials such as aluminium for doors and bonnet knocks a full 200 kg off the Carrera´s body weight. In 1987 the CTR faced the sports car establishment at the Volkswagen test track, Ehra-Lessien. The Formula One World Champion Phil Hill and the Le Mans winner Paul Frère set up a top speed of 339.9 km/h, thus making the RUF CTR the fastest production automobile. One year later Bernd Ostmann reached 342 kph at the Nardo track in Italy.
Ik heb er tijden geleden al eens een topic over geopent volgens mij. Toen was er niet echt interresse geloof ikquote:Op zondag 4 september 2005 13:05 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Oke, maar ik lees in dit topic nooit verslagen met foto's enzo.
Ja daarom en op 8200RPM hebben ze er ookal zat over te melden. Daar zitten de echte freaks toch al dus dan heeft het hier weinig zin hehquote:Op zondag 4 september 2005 20:26 schreef Don_Tom het volgende:
Voor hele verslagen kun je natuurlijk ook altijd kijken op nurburgring.nl
Dit staat dus niet op het filmpje maar ik vond het wel een vermelden waard.quote:At Eiskurve the g-forces became too much for my camera mount, and it fell off. So the last couple of minutes are a bit shaky. On the final corner, Galgenkopf, I pointed the camera at Sabine and said "Sabine at work" to which she removed one hand from the steering wheel, started whistling and looking really bored, and steered the car round the corner at approx 120 mph/200 kmh with two fingers, and with all four tyres squealing. How we laughed!
Jørund overtaking the Ring Taxi Only one single thing overtook us on the entire lap. On the exit of Ex-Mühle, Jørund Seim overtook us on one wheel, all beautifully controlled. I watched him in the side mirror as he came up behind us, and he was on one wheel a lot longer than you see on the video. He pulled another wheelie after Bergwerk, but the camera angle and distance don't show this very well. This was his style. There are a few fleeting glimpses of him on the way up Kesselchen. For those that know him, and of his outstanding talent, there is no doubt he was taking it easy by his standards, and he was just out having some fun.
Tragically, just a few hours after this video was taken, Jørund had an accident on the circuit, caused by an earlier oil spill. He died the following morning.
Het filmpje van de 956C is een aanrader. Deze auto heeft ook nog steeds het baanrecord.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:46 schreef Klonk het volgende:
na ff zoeken kwam ik dit tegen:
Porsche 996 GTR2 On Nordschleife
http://www.fastdrive.org/download.php?view.613
Lotus Exige on Nurburgring
http://www.fastdrive.org/download.php?view.24
PORSCHE 965C ON NURBRUGRING
http://www.fastdrive.org/download.php?view.258
Juist niet, hij bestuurd deze auto met zijn grote teen.quote:Op woensdag 31 augustus 2005 13:30 schreef Klonk het volgende:
dat ding lijkt permanent iets anders te willen doen dan de bestuurder.....
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..quote:Op woensdag 31 augustus 2005 22:52 schreef Virus.NL het volgende:
Leuk filmpje van die PorscheMaar zo bijzonder is dat toch niet?
Gewoon een wagen met te veel vermogen en te weinig grip
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).quote:Op dinsdag 6 september 2005 11:02 schreef FunnyName het volgende:
[..]
De auto heeft bijzonder veel grip, door de motor achterin ..
Iedere auto met veel trekkracht(vermogen) en 2wd kun je zo profoceren, dat zegt niets over grip. Ik denk trouwns wel dat de banden aan hun eind zijn..
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.quote:Op dinsdag 6 september 2005 15:46 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Voordat Porsche z'n 911's met allerlei computergestuurde onderdelen ging uitrusten om de wegligging te verbeteren stonden de 911's er bekend om dat ze zeer onhandelbaar waren. Juist omdat de motor op de achteras ligt (deels er nog achter zelfs) is de gewichtsverdeling verre van ideaal (weinig druk op de sturende wielen).
Die RUF CTR is nog gewoon een hardcore killer.
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me welquote:Op dinsdag 6 september 2005 17:27 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Het klopt dat de motor achter de achteras een extreme gewichtsverdeling geeft. Gekoppeld aan de korte wielbasis van de oude modellen (tm de 964) gaf dit een "lastig" weggedrag in het grensgebied. Vooral bij lastwisseling geeft dit een groot nadeel. (bocht in en bochten die vlak achter elkaar opvolgen) Met de 993 werd een langere wielbasis en een compleet nieuwe achterwielophanging geintroduceerd, dit heeft 'het probleem' van het extreme weggedrag opgelost. Electronica is daar nauwelijks voor nodig.
Toch blijft het een feit dat één van de voordelen de extra tractie die het opleverd. Vandaar dat al snel de term langzaam de bocht in (vanwege lastwissel) en hard de bocht uit (vanwege veel tractie) is ontstaan. Je kan dit ook terug zien aan sprinttijden en de pk/kg-verhouding, vaak is de 911 ondanks een slechtere pk/kg-verhouding toch sneller, simpel omdat deze meer tractie heeft..![]()
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.quote:Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Een 911 gaat niet traag een bocht door..quote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:
[..]
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.
Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur.
quote:
Deze quote wekte bij mij de suggestie dat hij een auto die hard rechtdoor gaat leuker is dan een auto die hard een bocht door kanquote:Op dinsdag 6 september 2005 18:37 schreef Chokeme het volgende:
[..]
En of het nou snel in bochten is of niet, leuk om in te trappen lijkt het me wel
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenisquote:Op dinsdag 6 september 2005 20:01 schreef pAin het volgende:
[..]
Nou, ik vind een auto waarmee ik hard een bocht door kan eigenlijk veel leuker dan iets dat rechtdoor hard gaat.
Ik zou er ook wel een keertje willen rijden, maar ik ben gewoon bang dat ik mn eigen auto aan schroot rij, ik toevallig die 911 niet zie die hard van links aankomt en ik een bocht te scherp instuur.
Dat filmpje is precies versnelt ? Hoe die kerel zen hoofd draait, zit die aan de speed ofzow ?quote:Op dinsdag 30 augustus 2005 21:49 schreef noidea het volgende:
Een ronde in een Ruff Porsche, ik denk om de 10 sec dat tie de vangrail ingaat. Een aardige wagenbeheersing geloof ik.
http://xfer.gofastvideo.com/gallery/getitem/121/1/aae.wmv
Word gedaan als er reden toe is... Als er een man of wat onderuit gaan over een oliespoor komt er wel degelijk polizei bij of als de rijder zelf constateerd dat er olie lag.quote:Op dinsdag 6 september 2005 16:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Nou het gaat me niet zo zeer om de baansluitingen enz. Maar gewoon, wordt er onderzocht waardoor een ongeluk is ontstaan? (Ook bij eenzijdige ongelukken?) Of wordt praktisch alles gewoon als "raceongeluk" beschouwd?
De belevenis is idd belangrijk, maar naar gelang van tijd wil je toch die rondjes sneller gaan rijden. Gelijke tijden rijden = achteruit gang imhoquote:Op woensdag 7 september 2005 18:39 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Mja gaat niet om de snelheid he, meer om de belevenisMaar inderdaad, lijkt me enerzijds supervet om er eens uit mn dak te gaan maar als ik dan weer zie dat er ook van dit soort lui rijden...
Wat ik me dan ook afvraag; zullen die prof coureurs ken dan niet eng vinden om bij een paar van zulke onervaren luitjes op de baan te rijden ? Zou voor hun net zo eng moeten zijn toch.
Audi a4 avant tdi 115pk chipped @ 135pk, met sportonderstel.quote:
Achja... ze zijn ook niet happig op videobeelden terwijl ik die wel kan waarderen. Voor de rest waren het wel dikke foto'squote:Op vrijdag 9 september 2005 20:40 schreef Draz het volgende:
En juist die foto's van ongelukken/beschadigde foto's is de Nurburgring GmbH niet zo happig op...
Maar goed, wat doen ze eraan he, als mensen het online gooien
Het was erg druk op de parking vanwege de scuderia hanseat, echter deze foto's zijn na 6 uur genomen toen de scuderisten weg waren en het een stuk rustiger was. Geen kraam gezien trouwens.quote:Op vrijdag 9 september 2005 16:55 schreef Five_Aces het volgende:
Hm niet druk op de parking. Stond de kraam met bradwurst er nog wel?
Ze hoeven geen 7 doden per jaar te verdoezelen, aangezien die er niet zijn......quote:Op zaterdag 10 september 2005 15:55 schreef PNG het volgende:
kVind het beetje hypocriet eigenlijk. Niet van jouw hoor.
Hoe gaan we die 7 doden ofzo per jaar verdoezelen dan.
Bovendien lijkt het me een goede waarschuwing, doe niet gek op de ring. Ik heb laatste keer echt 2 ongelukken per rondje gezien. Kweenie hoor. En ze zijn bijna allemaal eenzijdig. Als je op nurburgring.nl vraagt, hoeveel ongelukken gebeuren er nu, dan is het enige antwoord "dat is niet van belang, laten we kijken wie er plezier heeft".
kVind dat toch wel iets om bij stil te staan eigenlijk af en toe. Betekend dus dat er een heleboel mensen de ring op gaan type "nu ga ik eens rondje knallen" en/of iig veel gekker doen dan op de openbare weg/boven hun eigen kunnen rijden, terwijl ieder die er geweest is weet dat die baan omhoog, omlaag, links, rechts gaat en dat als je een beetje normaal doet, er niets aan de hand is. kVind dat beetje voorlichting ergens zelfs.
Ik heb al een lijst met dingen die er van de winter opgesleuteld moeten wordenquote:Op maandag 19 september 2005 14:08 schreef daNpy het volgende:
Ik heb steeds meer zin om weer te gaan.
We moeten de auto van Patje sowieso nog een keer aftesten daar. Maar dat zal ongetwijfeld nog wel enkele keren gebeuren
Me tooquote:Op maandag 19 september 2005 14:18 schreef Five_Aces het volgende:
[..]
Ik heb al een lijst met dingen die er van de winter opgesleuteld moeten worden![]()
Hier ook een GTR Addictquote:Op vrijdag 16 september 2005 18:15 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Topique maar weer eens aanzwengelen!
Sinds een tijdje ben ik beetje verslaafd geraakt aan het spelletje GTR FIA racing. Het is best lastig/ realistisch echt gewoon een goed racespel voor de pc! En kwam vanmiddag een uitbreiding tegen met de Norschleife. Dus voor iedereen die ook alvast eens het circuit wil verkennen? Ook ben ik wel benieuwd hoe realistisch de NS is in dit spel? Heb nu een paar rondjes gereden maar het blijft best lastig, ook met die hoge curbs en hoogteverschillen.
Je zult het spel wel moeten kopen, () Voor de update even googlen naar GTR + The mother + Nordschleife.
Hhhm, is een kwestie van smaak. Feit is wel dat de physics engine van GTR gewoon heel erg goed word neergezet en dat ik met GT4 ervaar dat het op sommige punten niet helemaal goed zit. Bij voorbeeld erg oncontroleerbaar bij overstuur. Zodra je probeert te corrigeren, dan sta je alweer verkeerd om op de baan en ik weet hoe een auto moet reageren als je corrigeert bij overstuur, ik doe veel driften nl. GTR is voor mij echt een topper. Binnenkort ook GT-Legends, welke ook een versie van de Nordschleife zal bevatten.quote:Op vrijdag 16 september 2005 20:00 schreef Don_Tom het volgende:
heb hem zelf ook al een tijdje en ik moet zeggen dat ik gt4 een stuk beter vindt. Helaas alleen verkrijgbaar op ps2.
Het gaat toch over de Nordschleife? En GTR is geen spel, maar een simulator. Dus ik vind dat bovenstaande posts bestaansrecht hebben in dit topic.quote:Op maandag 19 september 2005 15:46 schreef Tjabbo het volgende:
Voor spelletjes hebben we een ander forum en dit is geen slowchattopic.
Graag ontopic houden.
Opmerkingen kunnen in het feedbacktopic.quote:Op maandag 19 september 2005 15:51 schreef GSi het volgende:
[..]
Het gaat toch over de Nordschleife? En GTR is geen spel, maar een simulator. Dus ik vind dat bovenstaande posts bestaansrecht hebben in dit topic.
Ok, geef ik je gelijk in. Maar GTR is geen spelquote:Op maandag 19 september 2005 15:57 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Opmerkingen kunnen in het feedbacktopic.
GTR is een spel en daarvoor kan je in de betreffende fora terecht. Aan 2 slowchattopics in pta hebben we meer dan genoeg. En daar gaat dit al snel op lijken als we ook al mods voor spellen gaan posten met de vraag 'speel je ook online' erbij.
Hee zo bedoelde ik mijn posts over GTR niet, het was meer als tip voor mensen die het circuit willen leren kennen, of zoals mij geen mogelijkheid hebben om ergens binnen kort voor het echhie de NS op te gaan. Plus dat ik graag eens van iemand zou willen horen hoe realischtisch kwa lengte, hoogte verschillen, bochtenwerk dit circuit is. Omdat ik ooit weleens richting NS wil en me met zo iets een beetje kan voorbereiden hoe&wat?!quote:Op maandag 19 september 2005 16:14 schreef GSi het volgende:
[..]
Ok, geef ik je gelijk in. Maar GTR is geen spel![]()
![]()
quote:Op maandag 19 september 2005 21:34 schreef Lucky-Shirt het volgende:
Het is mijn bedoeling om zondag naar de Nordschleife te rijden. Ik heb tijdelijk een leuke auto ter beschikking.
het is al gezegd.quote:Op dinsdag 20 september 2005 08:55 schreef daNpy het volgende:
[..]
Zeg ik het of doet iemand anders het![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |