Ik ben wat verkouden, niet echt ziek, maar waarom zeg je dat?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:16 schreef wendytje het volgende:
jij bent ECHT ziek, robh!!!!
Dat is inderdaad de term die gebruikt wordt hier wanneer een mening afwijkt van de geldende norm.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:21 schreef Silmarwen het volgende:
rel topic
waarom zou je in vredes naam iemand die zich doodhongert willen aanmoedigen. Ach kind dat is normaal. HEt is normaal dat je niet wilt bestaan, dat je zo dun wilt zijn dat je niet kunt lopen, dat je altijd pijn hebt. Je bent helemaal niet ziek! Word jij maar fijn een hoopjes botjes, dat is namelijk hartsikke mooi, want je hebt toch een dikke reet!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:22 schreef robh het volgende:
[..]
Dat is inderdaad de term die gebruikt wordt hier wanneer een mening afwijkt van de geldende norm.![]()
Dat moet je ook niet doen. Maar tussen uithongeren en doodhongeren zit natuurlijk wel een wereld van verschil.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:24 schreef Silmarwen het volgende:
waarom zou je in vredes naam iemand die zich doodhongert willen aanmoedigen.
Is dat sarcasme of meen je dat echt?quote:Ach kind dat is normaal. HEt is normaal dat je niet wilt bestaan, dat je zo dun wilt zijn dat je niet kunt lopen, dat je altijd pijn hebt. Je bent helemaal niet ziek! Word jij maar fijn een hoopjes botjes, dat is namelijk hartsikke mooi, want je hebt toch een dikke reet!
Leg dat verschil eens uit dan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:28 schreef robh het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet doen. Maar tussen uithongeren en doodhongeren zit natuurlijk wel een wereld van verschil.
Is dat sarcasme of meen je dit echt?quote:Is dat sarcasme of meen je dat echt?
Wat helpt dan wel volgens jou?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:28 schreef rasor1 het volgende:
ik denk dat mensen met die "ziektes" verkeerd geholpen worden.
ze hebben een heel duidelijk doel voor ogen. in plaats van dat men kijkt naar het doel dat ze voor ogen hebben en daar op een gezonde manier mee omgaan, krijgen ze te horen dat ze ziek zijn en moeten eten. sorry hoor maar dat helpt niet.
Nee hoor, ik geloof best dat jij het heel moeilijk hebt gehad en ik hoop dat je er nu vanaf bent. Maar het verschil tussen wat jij zegt en wat ik op de tv heb gezien is levensgroot. Deze meiden zager er gewoon gezond uit, niks futloos of bedlegerig, ook geen littekens en meer van dat.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:29 schreef boekenworm het volgende:
Ach... die kerel weigert zelfs op alle serieuse reacties in te gaan. Dus aan het rellen.
Bij de een ga je dood en bij de ander niet.quote:
Je gaat altijd doodquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:33 schreef robh het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geloof best dat jij het heel moeilijk hebt gehad en ik hoop dat je er nu vanaf bent. Maar het verschil tussen wat jij zegt en wat ik op de tv heb gezien is levensgroot. Deze meiden zager er gewoon gezond uit, niks futloos of bedlegerig, ook geen littekens en meer van dat.
Misschien zijn er diverse gradaties?
[..]
Bij de een ga je dood en bij de ander niet.
Wat is volgens jou het doel dan. Dun worden is het doel namelijk nietquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:35 schreef rasor1 het volgende:
ze hebben een doel en een methode om dat doel te berijken.
dus wat dat betreft hebben ze het prima voor elkaar ware het niet het gebrek aan controle op de gezondheid
dat gebrek aan controle komt omdat de omgeving het niet accepteerd en het allemaal stiekum moet.
sorry hoor maar op middelbare school moest ik van mijn moeke brood mee naar school nemen ondanks dat ik daar geen zin in had. dus moest dat stiekum weggegooid worden omdat ze anders boos word.
Nu volg ik je niet meerquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:37 schreef Silmarwen het volgende:
Dun worden is het doel namelijk niet
'k vond de vegetarische versie ook beterquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:32 schreef teigan het volgende:
Sorry, maar voor zo'n TS heb ik maar 1 woord over:
![]()
Nee, dat heb ik niet meegekregen. Ik baseer mijn verhaal volledig op deze docu en de gebrekkige kennis die ik van het fenomeen heb. Blijkt dit toch een goed stek te zijn om informatie in te winnenquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:39 schreef teigan het volgende:
robh Heb je een tijdje geleden de discussie in Amerika gevolgd over die vrouw die al zolang in coma lag?
Zij belandde in coma door boulimia, door het vele braken verstoor je je kalium en natrium balans, wat kan leiden tot een hartstilstand en dus de dood....
Ook boulimia is dodelijk... Is het niet een hartstilstand, dan heb je een zwaar beschadigde slokdarm, darmen die niets meer kunnen hebben door het laxeren, en je krijgt met een beetje "geluk" een stoma, als je darmen niet eerder scheuren doordat ze een vreetbui niet aankunnen...
Ik zou je aanraden je er toch eens beter in te verdiepen voordat je zomaar een conclusie trekt
Je kan natuurlijk kijken hoelang ze het hadden. Waarschijnelijk hadden ze voor de tv make-up op. En denk je nou echt dat iemand die psygisch zo ziek is, en zo bang is voor eten en het verliezen van controle, toegeeft dat het niet goed gaat?quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:33 schreef robh het volgende:
[..]
Nee hoor, ik geloof best dat jij het heel moeilijk hebt gehad en ik hoop dat je er nu vanaf bent. Maar het verschil tussen wat jij zegt en wat ik op de tv heb gezien is levensgroot. Deze meiden zager er gewoon gezond uit, niks futloos of bedlegerig, ook geen littekens en meer van dat.
Misschien zijn er diverse gradaties?
[..]
Ik las het net al in een post hierboven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:42 schreef boekenworm het volgende:
Je kan natuurlijk kijken hoelang ze het hadden. Waarschijnelijk hadden ze voor de tv make-up op. En denk je nou echt dat iemand die psygisch zo ziek is, en zo bang is voor eten en het verliezen van controle, toegeeft dat het niet goed gaat?
En dat bedlegerige is pas het allerlaatste stadium, die gaan meestal ook heel snel dood. Met anorexia en boulimia ben je juist over actief. Je bent zo druk, je voelt je zo vol energie. En ach, dat je zo nu en dan van de kaart heeft verzin je voor jezelf telkens een andere smoes, en ook voor de omgeving.
Je gehele lichaam is uit balans door het overmatige verlies van maagzuur, het tekort aan voedingsstoffen. Maar met behulp van je geest kan je zoveel kracht hebben.
Ik blief geen appels, maar ik snap je puntquote:Waarom leef jezelf niet twee week van een appel. Dan kun je met een gezonde geest eens voelen wat het gevolg is.
Een eetziekte krijg je omdat je op de een of andere manier depressief of erg onzeker bent. Vaak zijn het vrouwen, en je weet, de meeste vrouwen vinden zichzelf altijd te dik. Dus ze gaan lijnen. Doordat je sneller wilt afvallen en controle wilt hebben over je lichaam ga je steeds strenger lijnen en je verliest de controle. Daardoor ga je jezelf verhongeren. Maar je wilt nu enkel nog maar de controle hebben, want die ben je op een of ander vlak verloren naar je gevoel en heb je zo weer te pakken. Het klinkt vaag. Maar het is wel zo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:47 schreef robh het volgende:
[..]
Ik las het net al in een post hierboven.
Maar hetgeen simarwen zei, dat snap ik niet. Het doel is niet om af te slanken, waarom dan toch die drang om zo skinny mogelijk over te komen?
[..]
Ik blief geen appels, maar ik snap je punt![]()
EET JIJ ZO VAAK?!??!quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:20 schreef boekenworm het volgende:
Heb je wel eens tientallen keren op een dag gebraakt?
Ik heb een tijd boulimia gehad, met behoorlijk wat vreetbuien.quote:
Anorexia/boulimia is een symptoom van een dieper liggende oorzaak/probleem. De schuld ligt niet bij de media, ik denk dat zij maar een kleine rol spelen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:39 schreef robh het volgende:
[..]
Nu volg ik je niet meer![]()
Als dun worden niet het doel is waarom ligt de schuld dan bij de media en het ideaalbeeld van volslanke vrouwen?
Ik vind het maar niks en ik denk dat ik maar gauw afstap van mijn "makkelijk slank worden" idee dat ik er bij hadquote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:14 schreef mennepen het volgende:
Anorexia/boulimia is een symptoom van een dieper liggende oorzaak/probleem. De schuld ligt niet bij de media, ik denk dat zij maar een kleine rol spelen.
Heel verstandig. Altijd het zekere voor het onzekere nemen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 14:12 schreef boekenworm het volgende:
En in de tijd met anorexia, braakte ik ook als ik niet had gegeten, gewoon voor de zekerheid.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 13:47 schreef robh het volgende:
[..]
Ik las het net al in een post hierboven.
Maar hetgeen simarwen zei, dat snap ik niet. Het doel is niet om af te slanken, waarom dan toch die drang om zo skinny mogelijk over te komen?
Nou, op een gegeven moment houdt het wel op met die complimenten lijkt mequote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:55 schreef Silmarwen het volgende:
Perfect is niemand en dat kun je ook niet zijn, maar je kunt iig wel heel goed niets eten en snel afvallen. dat wordt geprezen in je omgeving. Goh wat ben je veel kwijt, dat staat je goed. Je krijgt complimenten en dat drijft je weer tot het niet eten.
Je hebt veel minder controle over je lengte of de symmetrie van je gezicht. Bovendien is het niet iets wat je mannen snel zal horen zeggen "bah, wat heeft dat meisje een asymmetrisch gezicht!" of "gadver, je zou maar een vriendin hebben die zo klein is". Dat is toch wel iets anders dan je gewicht.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 16:37 schreef thaleia het volgende:
Ik kan me er ook maar moeilijk iets bij voorstellen hoor. Het klopt voor mijn gevoel allemaal niet. Wat robh al zei, als het aan de modellen in de media ligt, waarom hebben vrouwen dan geen complex omdat ze geen 1m90 lang zijn (omdat je daar zelf weinig invloed op hebt wellicht?), waarom niet allemaal aan de borstvergroting, waarom niet allemaal een facelift? Waarom is het ALLEEN het slanke dat blijkbaar zo frustreert en niet het feit dat vrouwen in de bladen ook allemaal enorm lang zijn en een prachtig egaal & symmetrisch gezicht hebben?
Ze doet er natuurlijk zichzelf kwaad mee. 10-15% van de mensen met anorexia sterft eraan.quote:Ik denk dan op zo'n moment, laat haar toch lekker haar gang gaan. Ze valt er niemand mee lastig, ze doet er niemand kwaad mee. Ze wil alleen lekker strak in haar vel zitten, zodat ze een vriendje kan pimpen op school en niet meer uitgelachen wordt om haar figuur.
Dat geloof ik nooit zo, ik denk juist dat het leven je ontzettend interesseert als je per se zo perfect en slank wilt zijn. Mensen die het leven niet meer zo interesseert maakt het geen moer uit hoe ze eruitzien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 17:26 schreef boekenworm het volgende:
Nou... ik denk eerder dat iemand het leven niet meer zo intresseert. En het is niet dat je iets hebt op een dag van "goh, laat ik nu mijn eten uitbraken en anorexia krijgen". Je word gewoon steeds strenger en probeert trucjes uit om je omgeving te misleiden. Je wílt dan niet eens gered worden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |