_____
Wtf?! is in hemelsnaam een Luisersessie?
een luisersessie is eigenlijk een soort van discussie over een album dat op dat moment door alle deelnemende users wordt gedraaid. Doordat eenieder de cd (of mp3's ) tegelijk afspeelt en iedereen dus dezelfde muziek hoort geeft dit de discussie in veel gevallen een hele andere impuls. Het discussieren over overlegggen gebeurd via het muziek chatkanaal, op de fokzine irc server. Een luistersessie is moeilijk te omschrijven, eigenlijk moet je er gewoon een meemaken. Vaak komen er leuke en grappige feiten boven water over een bepaalde band of nummer ide je nog niet wist.
En wie bepaald er dan welke cd er gedraaid wordt?
Iedereen. Hoe? Dat kan op meerdere manieren. Hier is niet echt een vast partoon of systeem voor. Meestal doet er iemand (of meerdere iemanden) een voorstel in het luisersessie topic (dit topic dus) en afhankelijk van de opkomst gaat deze luistersessie al dan niet door. Meedoen kan altijd en een voorstel maken ook.
Ok, ik snap er nogsteeds geen snars van, maar hoe kan ik hier aan meedoen?
Er geldt geen inschrijving of wat dan ook, zorg er voor dat je optijd op de afgesproken tijd en dag aanwezig bent in het #muziek chatkanaal en je merkt vanzelf wel wanneer het feest begint. Handig is om er wel voor te zorgen dat je je cd (op mp3's ) klaar hebt liggen. De gegevens, wat betreft datum, tijd en album vind je uiteraard in dit topic.
Nou heb je het wel steeds over #muziek, een chatkanaal, maar hoe kom ik daar dan in godensnaam?
Dat is niet zo moeilijk. Het chatten gebeurd via IRC (Internet Relay Chat). Hiervoor heb je een programma nodig, bekenden zijn borgirc of mirc (deze zijn gratis en overal wel te downloaden). Als je het programa open hebt zorg je ervoor dat je via de volgende server verbinding maakt:
server: irc.fokzine.net port: 6667
Indien je dit gedaan hebt, en de verbinding is gemaakt typ je /join #muziek en je belandt vanzelf in het muziek-chatkanaal. Voor meer informatie en uitleg hierover kun je altijd iemand uit de crew aanspreken, of mij even mailen: vork@fokzine.net.
Naast luistersessie's kun je hier uiteraard ook gewoon chatten
Hoevaak wordt er welniet zo'n luistersessie gehouden?
Meestal gebeurd dit een maal per week. In de meetsen gevallen op maandagavond rond een uurtje of 21:00. Uiteraard ben je vrij als je zelf een beter voorstel hebt wat betreft dag en tijd om dat dan ook voor te stellen.
En hoeveel mensen doen er dan ongeveer aan mee?
Dat hangt van de opkomst af uiteraard. Een groepje van tussen de 4 en 8 man/vrouw is dit meestal wel. We hopen in iedergeval niet dat de groep veel groter of kleiner zal zijn omdat je dan niet echt lekker kunt communiceren. Er zit verder geen limiet aan het aantal deelnemers aan zo'n sessie.
Watvoor muziek luistersessie'en jullie eigenlijk doorgaans?
Verschillend. Meestal gaat het toch wel om albums die veel mensen hebben, zogeheten 'klassiekers', Qua stijl verschilt dat natuurlijk heel erg. Het is niet zo dat er alleenmaar metal o.i.d. geluisterd wordt, een beetje afwisseling is wel zo leuk. Nogmaals, schroom niet. Als je een goed voorstel hebt kun je die altijd voorleggen in dit topic.
En als ik er nou nogsteeds niets van begrijp, waar kan ik dan terecht?
In dit topic (alweer?, jah alweer.) Er zijn vast mensen die je het een en ander meer uit kunnen leggen. Doen ze dat niet, dan kun je evt. een mailtje sturen naar mijn: vork@fokzine.net.
En verder hoop ik dat er mensen zijn die zich ineens erg geroepen voelen om hier eens een keer aan deel te nemen, of om eens een kijkje te nemen in het #muziek chatkanaal.
- Vork
______
Programma voor de komende paar weken:
ma 17-12, 21:00 Kiss - Dressed To Kill
ma 24-12, 21:00 The Tragically Hip - Fully Completely
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 14-12-2001 01:05]
quote:Waarom?
Op zondag 28 oktober 2001 17:39 schreef Vork het volgende:
Er is nodig behoefte aan een nieuw schoon en fris topic!
quote:En in dit topic staat nog uitgebreider hoe je verbinding kunt maken: #fok FAQ Lees voor #fok --> #muziek
Op zondag 28 oktober 2001 17:39 schreef Vork het volgende:Nou heb je het wel steeds over #muziek, een chatkanaal, maar hoe kom ik daar dan in godensnaam?
Dat is niet zo moeilijk. Het chatten gebeurd via IRC (Internet Relay Chat). Hiervoor heb je een programma nodig, bekenden zijn borgirc of mirc (deze zijn gratis en overal wel te downloaden). Als je het programa open hebt zorg je ervoor dat je via de volgende server verbinding maakt:server: irc.fokzine.net port: 6667
Indien je dit gedaan hebt, en de verbinding is gemaakt typ je /join #muziek en je belandt vanzelf in het muziek-chatkanaal. Voor meer informatie en uitleg hierover kun je altijd iemand uit de crew aanspreken, of mij even mailen: vork@fokzine.net.
Naast luistersessie's kun je hier uiteraard ook gewoon chatten
Zelfs Dino kreeg het zo voor elkaar, dus deze enge internetdingen kunnen geen beletsel zijn....
Weest erbij allen! Stoft uw exemplaar nog eens een keertje netjes af (of download de mp3's , wa'k eik niet mag zeggen
)
De tracklist: (met dank aan Anton)
code:(edit -tikfout1. Pseudo Silk Kimono 2:13
2. Kayleigh 4:03
3. Lavender 2:27
4. Bitter Suite 5:53
5. Heart of Lothian 6:02
6. Waterhole (Expresso Bongo) 2:12
7. Lords of the Backstage 1:52
8. Blind Curve 9:29
9. Childhoods End? 4:32
10. White Feather 2:23
[Dit bericht is gewijzigd door Vork op 28-10-2001 19:02]
quote:Hé, vraagt me neefje van 5 ook altijd....
Op zondag 28 oktober 2001 17:48 schreef Arcee het volgende:[..]
Waarom?
quote:Die ouwe is een beetje vaagjes, zkeer als je niet weet waar het over gaat.
Op zondag 28 oktober 2001 17:48 schreef Arcee het volgende:
Waarom?
niet dattie nu vol was, maar een nieuw deel kan opzich geen kwaad. toch? Of doe ik nu iets heel erg raars?
Radiohead - Ok Computer / Kid A
Tool - Aenima
Nirvana -Nevermind
Pixies - Surfer Rosa & Come On Pilgrim
Beatles - White album
Fun Lovin' Criminals - Come find yourself
Rage Against The Machine
The Avalanches - Since I left you
Michael Jackson - Thriller
Deftones - White Pony
Smashing Pumpkins - Mellon Collie & The Infinite Sadness
[Dit bericht is gewijzigd door Tokus op 28-10-2001 17:59]
quote:Zelf weten hoor.
Op zondag 28 oktober 2001 17:53 schreef Vork het volgende:
Die ouwe is een beetje vaagjes, zkeer als je niet weet waar het over gaat.niet dattie nu vol was, maar een nieuw deel kan opzich geen kwaad. toch? Of doe ik nu iets heel erg raars?
quote:Oh ja, die is van Genesis, toch?
Op zondag 28 oktober 2001 17:51 schreef Vork het volgende:
Voor morgen (maandag, 21:00) staat op het programma:
Misplaced Childhood
quote:Een van m'n favoriete albums aller tijden en 1 van m'n favoriete live-albums! Dat wordt weer smullen de komende maandagen!
Op zondag 28 oktober 2001 17:39 schreef Vork het volgende:
ma 29-10 21:00 Marillion - Misplaced Childhood
ma 05-11 21:00 Iron Maiden - Live After Death
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 17:54 schreef Tokus het volgende:
en deze hebben we al gehad geloof ik:Radiohead - Ok Computer / Kid A
Tool - Aenima
Nirvana -Nevermind
Beatles - White album
Rage Against The Machine
Deftones - White Pony
Muse - Origin Of Symmetry
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 19:42 schreef FLIPNEUS het volgende:Radiohead - Ok Computer / Kid A
Tool - Aenima
Nirvana -Nevermind
Beatles - White album
Rage Against The Machine
Deftones - White Pony
Muse - Origin Of Symmetry
U2 - Achtung baby
quote:das dus vanavond.
Op zondag 28 oktober 2001 17:39 schreef Vork het volgende:Het programma:
ma 05-11 21:00 Iron Maiden - Live After Death (inderdaad, het LIVE-album!)
heeft iemand al een idee voor volgende week?
quote:Kzal ff kijken wat ik ervan kan vinden her en der.
Op maandag 05 november 2001 09:44 schreef Tokus het volgende:[..]
das dus vanavond.
heeft iemand al een idee voor volgende week?
volgende week lijkt Revolver van de Beatles me wel leuk..
of anders Daydream Nation van Sonic Youth
hier iig de tracklist:
01. Intro: Churchhill's Speech - 0:49
02. Aces High - 4:39
03. Minutes to Midnight - 6:03
04. The Trooper - 4:31
05. Revelations - 6:11
06. Flight of Icarus - 3:28
07. Rime of the Anicent Mariner - 13:18
08. Powerslave - 7:13
09. The Number of the Beast - 4:53
10. Hallowed by Thy Name - 7:21
11. Iron Maiden - 4:20
12. Run to the Hills - 3:54
13. Running Free - 8:43
14. Wrathchild - 26:36
15. 22 Acacia Avenue - 23:30
16. Children of the Damned - 17:12
17. Die With You Boots On - 12:36
18. Phantom of the Opera - 7:23
quote:Of (en daar heb je 'm weer) Led Zepplin - IV
Op maandag 05 november 2001 12:27 schreef menjo het volgende:
Kzal ff kijken wat ik ervan kan vinden her en der.volgende week lijkt Revolver van de Beatles me wel leuk..
quote:hey leuk, waar gaat dit eigenlijk over
Op maandag 05 november 2001 12:27 schreef menjo het volgende:[..]
Kzal ff kijken wat ik ervan kan vinden her en der.
volgende week lijkt Revolver van de Beatles me wel leuk..
(sorry eerste post niet gelezen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |