Het lijkt me dat je van te voren afspreekt wat je wel en niet wilt. Als je zegt FHM-achtig wel, maar Playboy niet, dan is dat beide glamour, maar voor zowel fotograaf als model duidelijk zat, dacht ik. En je kunt het op de modelwebsite ook met combinaties aangeven. Glamour met figuur of glamour met lingerie bijvoorbeeld. Mogelijkheden zat!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:44 schreef Merel het volgende:
Mooi idee zijn jullie mee bezig, al ben ik daar zelf veel te schijterig voor
Maar ehm, over die categorieën op de website: dat heeft nog geen zin als mensen niet weten wat ermee bedoeld wordt. Dan vul je bijvoorbeeld "glamour" in omdat je wel eens op de foto wil zoals in de glossy magazines, krijg je een aanbod voor een Playboy achtige shoot ofzo
Oh en Puckzzz, ik mail je later vandaag terug!
gaat dit al snel gebeuren?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 10:44 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Het zal de eerste tien minuten misschien even onwennig voor je zijn, maar wanneer je ziet dat de fotografen alleen maar bezig zijn met hun foto's en poses en licht enzo zal je je denk ik wel wat meer op je gemak voelen. Dit is ook de reden waarom zoiets met maar 1 of twee fotografen moet gebeuren vind ik.
en de badjas ligt binnen handbereik![]()
Het lijkt me zowel mooi met mannen als met vrouwen. Een goed figuur is wel redelijk belangrijk, hoewel je natuurlijk van mening kunt verschillen over wat een goed figuur is. zo vindt mijn vriendin dat ik een goed figuur hebquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:22 schreef melanie_the_miss het volgende:
Dat idee met figuur he een mannenlichaam lijkt me daar juist practig bij
Maar ik doe niet mee ofwatook dus mijn mening telt niet zo.
Dat zegt mijn vriend ook altijd....hij moet wel anders krijgt ie een slaapkamerban...quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:40 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
zo vindt mijn vriendin dat ik een goed figuur heb![]()
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:55 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Dat zegt mijn vriend ook altijd....hij moet wel anders krijgt ie een slaapkamerban...![]()
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:44 schreef Gutteguttegut het volgende:
Ik heb waarschijnlijk beschikking tot een ruimte die volgens mij zeer geschikt is als tijdelijke studio...
quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 12:00 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Jouw vriend moet zijn mond houden over mijn figuur
Concrete invulling doe je natuurlijk in overleg met elkaarquote:Het blijkt dat er wat onduidelijkheden zijn over de omschrijving van de verschillende categoriën foto's die gemaakt kunnen worden. Toch is het helemaal niet zo lastig als het lijkt.
Ten eerste: je bent niet opgehangen aan één van de categorieën, je kunt er ook meer kiezen. Het voordeel daarvan is dat je combinaties kunt maken. Nu is dat voor de meeste categorieën niet nodig, maar wel voor twee, en dat blijken ook nog eens de meest lastig te omschrijven te zijn: figuur en glamour.
Figuur fotografie probeert exact dat te doen wat er staat: een foto te maken van (delen van) je (naakte) figuur. Nu is dat rechttoe-rechtaan uitgevoerd erg saai, dus is het de bedoeling dat je met houding en/of licht speelt. Zorg ervoor dat fotograaf en model afspreken wat welke poses wel en niet gefotografeerd mogen worden, of foto's gepubliceerd kunnen worden (waar?), of alleen voor oefening zijn. Zorg er ook voor dat over het resultaat, zoals dat eventueel gepubliceerd wordt, duidelijke afspraken bestaan vwb herkenning van het model. Als de foto goed gemaakt of bewerkt is kun je meestal volstaan met een foto waarop het hoofd en/of ledematen niet getoond worden.
Als je op Google zoekt naar de woorden glamour en fotografie kom je al snel terecht in een brei van foto's en voorbeelden. Niemand lijkt het echt te weten. De beste omschrijving die ik tegen kwam is misschien wel: "betoverend op de foto". Glamour-achtig geeft je weer zoals je niet bent, maar wel graag zou willen zijn. Vaak betekent dat dat je de meest sexy persoon van de wereld wilt zijn, of toch in ieder geval de allermooiste.
Glamourfoto's proberen je dat ook te laten zijn.
Glamour kan op heel veel manieren. Van volledig gekleed tot volledig ontkleed, in diverse settings. Het is voor de categorie glamour dan ook heel belangrijk dat je naast "glamour" ook nog tenminste 1 andere categorie hebt aangegeven.
Geef je "mode/portret" er bij op, dan worden het volledig geklede foto's, kies je voor "lingerie", dan worden het stijlvolle foto's in lingerie, en "figuur" is in je blootje (zie ook hierboven). In alle gevallen zal er door jou en de fotograaf samen geprobeerd worden om dat in een zo mooi mogelijke setting te doen, die recht doet aan jullie idee van "betoverend".
Ow, zonder twijfel! Ik richtte me op dat blote, omdat daar wat misverstanden over leken te ontstaan. Ik hoop dat die nu opgehelderd zijn.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:16 schreef Re het volgende:
mooie omschrijving RonaldV
maar toch wat opmerkingen...
laten we vooral niet iedeereen hier gaan afschrikken door ongeveer alleen maar op dat blote te richten, gaat al het hele topic nergens anders over en dat is toch de bedoeling niet van deze topic.
Laat dit gwoon een topic zijn waar je afspraken kunt maken etc.
en wat Pea zegt
slinger me maar op de MSN danquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 17:32 schreef Subhuman het volgende:
Ik fotografeer ook graag van alles en nog wat! Ddat het nu toevallig de hele tijd over het blote gaat, komt door de uitwerking van mijn ideetje.Ik zal het voor de rest over MSN proberen te regelen.
En laat anderen alsjeblieft ook met leuke ideeën komen voor meer variatie!
Voor de verandering, een portretfoto die ik vorig jaar een keer gemaakt heb. Een beetje te groot, ik weet het, ik hoop dat het mij vergeven wordt!
[afbeelding]
hai gwen!quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:14 schreef RonaldV het volgende:
Nog even een niet zo nieuwe om weer wat plaatjes in het topic te gooien:
Dit is Gwen. Ze is geen Fok!-ster, maar een kennisje die af en toe voor me poseert en samen met haar tweelingzus meedeed aan de Kesselmeet.
[afbeelding]
Als het goed is kun je haar zondag een handje gevenquote:
Ik wil ook nog wel een keer experimenteren met lowkeyquote:Op vrijdag 19 augustus 2005 14:28 schreef Subhuman het volgende:
Aangezien ik deze post toch nog kan editen, maak ik er gelijk maar even een nuttige van!
Ik heb vanmiddag nog wat verder gezocht naar foto's die lijken op wat ik wil, en ik heb er een aantal gevonden!
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1514467
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1515153
http://www.photosig.com/go/photos/view?id=1391682
Als de linkjes weer niet zo goed werken, net als vanochtend, dan staan ze ook hier:
http://foto.emielhollander.nl/contour2.jpg
http://foto.emielhollander.nl/contour3.jpg
http://foto.emielhollander.nl/contour4.jpg
Die laatste vind ik nog het minst eigenlijk, beetje creepy, maar die eerste twee lijken erg op wat ik in gedachten had!
ideeeequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 23:47 schreef Het-Gele-Teken het volgende:
[..]
Ik wil ook nog wel een keer experimenteren met lowkey
Me, me, mequote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:31 schreef Subhuman het volgende:Idee!
Het lijkt me erg leuk eens foto's te maken van een model in een compleet donkere ruimte, met alleen wat tegenlicht. Op die manier zie je alleen de contouren van het model. Toen ik dat idee hier in FOT opperde bleken er ineens heel veel mensen geïnteresseerd! Het lijkt me erg leuk om te proberen dit idee eens ten uitvoer te brengen. Ik wil graag inventariseren wie er nog meer mee willen doen.
Het lijkt me belangrijk om het vooral kleinschalig te houden. Een of twee fotografen met een of twee modellen lijkt me ideaal. Zeker niet meer. Vandaar dat dit ook geen idee is voor een meet, maar meer een inventarisatie wie geïnteresseerd zijn.Wie wil dat fotograferen dan?
Het-Gele-Teken Re (?) RonaldV (?) Subhuman En wie wil er wel op de foto?
-Marjo- Gutteguttegut mother-mother (?)
Kun je bij het uitvoeren van dat idee mij wat schetsjes van de lcihtopstelling sturen, tzt?quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 01:31 schreef Subhuman het volgende:Idee!
Het lijkt me erg leuk eens foto's te maken van een model in een compleet donkere ruimte, met alleen wat tegenlicht. Op die manier zie je alleen de contouren van het model.
Hmm, dat topic is dicht...quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:04 schreef RonaldV het volgende:
Naar aanleiding van Kleintje's vraag in Goede fotograaf gezocht voor erotische foto's heb ik even met haar gesproken. Ze runt een website, waar ze foto's voor wil hebben. De foto's die je gaat maken zijn in eerste instantie daarvoor bedoeld. Dat betekent dat je geen gebruik kunt maken van het standaardcontract dat Re en ik hebben bedacht, maar dat jullie samen een overeenkomst zullen moeten maken.
Of een aantal van de foto's later op Fok gepubliceerd kunnen worden is afhankelijk van de foto's en de afspraken die jullie daarover zullen maken. En natuurlijk moeten ze passen binnen de policy van Fok in het algemeen, en FOT in het bijzonder. Maar dat mogen de mods beslissen.
Ik begrijp dus dat het voor je website is. Is dit nog ter promotie van het 1 of ander? Sta je zelf model?quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:17 schreef Kleintje het volgende:
Even ter aanvulling... Het zal voornamelijk gaan om foto's in lingerie, met spannende pakjes en een zwoele blik.
Ook wat onbedekte delen of topless zou super zijn. Maar de echte harde foto's dat hoeft niet. Het moet vooral een lokkertje zijn en wat aan de verbeelding overlaten.
Jaquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 12:56 schreef Kleintje het volgende:
Ehm... help me nog even... welke modellensite?
Die waar ik me nu kan inloggen?
Dank!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:39 schreef Kleintje het volgende:
Jemig de pemig... mooie foto's.
Helaas woon je niet naast de deur.
Maar goed, hoorde net over een fotomeet.
Daar wil ik zeker wel aan meedoen, dus dan krijg jij zeker je kans!
quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 13:45 schreef Icicle het volgende:
[..]
Dank!![]()
Het is niet zo dat ik niet buiten Brabant durf te komen hoor
Dit ideetje dusquote:Op dinsdag 23 augustus 2005 14:52 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Durf jij dat!!
stoer!
ik ben bang dat door dit idee met Kleintje, mijn post een beetje is ondergesneeuwd. Eventuele modellen gaarne toch even melden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |