Je hoort een hele hoop casio-geluidjes, oa. de drums komen duidelijk uit een doosje, van die voorgeprogameerde riedeltjes. Verder een hoop keyboard/synthesizer geluidjes die je nog kent (?) van oude pc-spelletjes als Pac-man en dergelijke. Maar waar Ladytron met hun casio- en atari geluiden stuwende krachtige songs weten te creeren wordt het hier behoorlijk minimaal gehouden. Na een nummer of 7 deels beluisterd te hebben dacht ik nog dat ik de cd maar weer terug wilde zetten.
En toen kwam nummer 8, 'Für immer 16'. Daar komt een lekker gitaartje erbij, de casio wordt wat steviger, een heerlijk bubblegum popliedje ineens... en daarna blijft het een poosje zo met lekkere popliedjes... dus toch de cd maar gekocht, na 2e beluistering is-ie al weer beter omdat alles nu beter geplaatst kan worden...
De band komt uit Duitsland, al bestaan ze officieel maar uit 2 mensen waarvan de zangeres (Francoise Cactus) van oorsprong frans is (toevallig net als de zangeres van Curlee wurlee). De liedjes zijn deels in het duits (6), frans (7), spaans (1) en joegoslavisch oid (1) gezongen.
Stereo total heeft naar mijn een idee een cd gemaakt die erg 80's klinkt ook al was er in de 80's geen band die zo klonk...
Iemand die de band/cd ook kent/heeft? Reacties?
[Dit bericht is gewijzigd door ranja op 28-10-2001 15:40]
quote:
Op zondag 28 oktober 2001 23:34 schreef Zanderrr het volgende:
Geen idee, maar misschien moet ik m'n oude Nintendo maar weer eens aansluiten, volgens mij klinkt dat hetzelfde.
Maarja.. de meeste mensen die dat soort muziek vet vinden kennen hun wel.. Een aanrader voor de mensen die t niet kennen in ieder geval!
En nog een :
Zoot Woman
http://www.zootwoman.com/zootwoman.html
Zit trouwens 1 en dezelfde persoon achter (Stuart Price a.k.a. Jacques lu Cont) die op het moment aan het touren is als bandlid van Madonna.
Coole sites trouwens.
Ac!dFog
Maar is er nou al eens iemand die een nummer van Stereo total heeft geprobeerd? Dan weet je ook waar het over gaat... tips: "Für immer 16" en "Je suis une poupee"
quote:Ja ik had al wat van dat Stereo Total gedownload nadat ik gepost had en t lijkt er inderdaad niet echt op
Op maandag 29 oktober 2001 22:35 schreef ranja het volgende:
Ik heb even een nummer van legowelt gedownload (Sturmvogel), best goed, maar is eigenlijk toch heel wat anders... Legowelt is meer vegelijkbaar met iets als DAF, of een soort industrial, terwijl Ladytron veel melodieuzer is en Stero total veel... speelser.
Klinkt wel super fout trouwens die muziek van hun, wel grappig
quote:En jaaaaaa het is echte Starshine-Girl muziek .. ik heb de cd afgelopen maandag gekocht
Op dinsdag 13 november 2001 23:58 schreef starshine-girl het volgende:
Ik ken de band wel ... ik heb de cd NOG niet ... ik ga 'n binnenkort wel aanschaffen![]()
jaaaa dit is echt Starshine-Girl muziek
quote:jaaaa de beschrijving klopt wel
Op donderdag 29 november 2001 00:20 schreef ranja het volgende:Wordt je daar niet blij van?
Ja toch
Klopt mijn beschrijving een beetje?
Retro + Fout + Frans = een fijne combinatie.
Pizzicato 5 vind ik net anders eigenlijk, hoewel daar ken ik ook maar erg weinig van.
quote:Moet je eens April March - Chick habit luisteren
Op woensdag 12 december 2001 15:43 schreef Meril het volgende:
Retro + Fout + Frans = een fijne combinatie.
quote:Heb ik nu een paar nummers van gehoord. Tres cool!
Op woensdag 12 december 2001 18:03 schreef ranja het volgende:[..]
Moet je eens April March - Chick habit luisteren
quote:Inderdaad... verbaast je vast weinig dat Serge Gainsbourg daar wat mee te maken heeft... Veelzijdige dame die April March.
Op donderdag 27 december 2001 21:52 schreef Meril het volgende:[..]
Heb ik nu een paar nummers van gehoord. Tres cool!
(Ranja, wil je een kopietje hebben?)
Luister hier naar Elks Skiffle Group. Wel Real Audio, maar toch...
http://stage.vitaminic.nl/elks_skiffle_group/albums/,503
quote:Dat is dus vanavond (waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh!!!)
Op donderdag 27 december 2001 17:27 schreef ranja het volgende:
Net ontdekt:Woensdag 9 jnuari spelen ze in Rotown!!
rotterdam dus voor de niet ingewijden
quote:Ik zag t vanmorgen in de krant staan en t eerste wat ik dacht "goh, zou ranja dit al weten? vast wel."
Op woensdag 09 januari 2002 09:45 schreef ranja het volgende:
Dat is dus vanavond (waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh!!!)
En wat blijkt..
overgens heb ik Stereo Total nogsteeds niet beluisterd, staat op de grote lijst van, wil ik nog steeds een keer horen, die alsmaar groter en groter wordt.
quote:En vrijdag zijn ze te zien tijdens het Eurosonic festival in Groningen
Op woensdag 09 januari 2002 09:45 schreef ranja het volgende:[..]
Dat is dus vanavond (waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhhh!!!)
Aanvang: 22 uur volgens het kaartje. Dus wij (ik had iemand meegekregen, zonder aandringen eigenlijk) waren er netjes om 10 uur. Mooi op tijd dachten we. Dat bleek... Ik zag een drumstel en keyboard op het podium klaarstaan, verder zag alles (podium dan) er nogal leeg uit. In elk geval liepen we naar voren, daar bleek het 'drumstel' niks meer te zijn dan 1 kleine trommel, 1 bekken en 1 hi-hat met tamboerijn erop vastgeschroefd. Er werd nog druk aan de lichten gewerkt.
Verder gebeurde er niks... wij wachten... om kwart voor 11 komt er iemand Rotown binnenlopen, dringt zich door het publiek, gooit de jas op het podium en gaat een tas uitpakken... daar bleken allemaal kleine knoppenkastjes in te zitten die op het keyboard werden aangesloten. Even later komt er een vrouw aan, gooit ook de jas op het podium, de man zet een knop om waarna er vrolijke casio-muziek klinkt... ze stellen zich voor en gaan spelen/zingen...
Bij het 4e ofzo nummer kwam voor het eerst de drum aan de orde, die door de vrouw bespeeld werd. De man pakte voor de gelegenheid een soort gitaar (vierkant houten blok met snaren ). Verder speelden ze van alles van hun albums, 4 hebben ze er, zingend in engels, duits en frans. Om ca. half 12 gingen ze het podium af, maar kwamen nog een keer of 3 terug om vnl. covers te spelen van oa. Push it (Salt-n-pepa), Moviestar (Harpo) en My way
Uiteindelijk was het toen net 12 uur geweest, net tijd om nog een lp te kopen en toen de metro halen...
Wat een heerlijk concert... net als Brassy (ook in Rotown gezien, ergens in 2000) kort maar extreem vrolijkmakend. Zulke dingen heb ik gewoon af en toe nodig...
Iemand die de band/cd ook kent/heeft? Reacties?
[/quote]
Mee eens, superleuk. Ken je ook het nummer dirty robot van arling & cameron. Daarin zingt Francoise cactus van stereo total. Echt een superleuk nummer
Die vent ook, sommige liedjes heeft hij zo'n zware, smachtende stem (super-girl, exact neutral) dat je zo'n zwaarbehaarde fransoos ofzo met een baard van 3 dagen verwacht, nou, niet helemaal
Heb je trouwens ook al die voetpedaaltjes onder zijn keyboard zien liggen, waar die 'sirene'geluiden uitkwamen?
Ondertussen Dirty Robot van Arling & Cameron al gehoord?
Zal jullie ook wel aanspreken door Francoise Cactus.
Hoe ziet ze eruit eigenlijk? Geven ze binnenkort nog meer concerten?
alvast bedankt
Hier staat een weinig flatteuze (dus getrouwe) foto: http://www.bighassle.com/stereototal03.jpg
[Dit bericht is gewijzigd door Meril op 10-01-2002 18:35]
quote:Tss. Je lijkt wel een fan.
Op donderdag 10 januari 2002 18:45 schreef ranja het volgende:
Leuk interview
quote:Ik snap nu nog niet waarom ik gister het laatst ontbrekende album niet heb gekocht
Op donderdag 10 januari 2002 18:48 schreef Meril het volgende:[..]
Tss. Je lijkt wel een fan.
Ook erg interessant is www.emperornorton.com
o.a Ladytron, Bertrand Burgulat en Arling & Cameron
good luck
Gezien op de weblog van Starshine_girl, er zijn unreleased mp3's te downloaden (inclusief een prachtig boekje) op de site van Stereo total.... kijk hier:
http://www.stereototal.de/music/download_rare.html
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |