Mmm tijd om mede te delen van wat ik weet als knecht die tot prediker is aangesteld.
Vanaf 1897 was er in Amerika een vrouw genaamd Miss Pepper.
Deze vrouw was een echte heks of zoals jullie het noemen een medium.
Nu, er bestaat in de wereld met betrekking tot dit soort mensen een echte en er is iemand die het nabootst.
De vrouw was toen ze in de jaren 50 in de Readers Digest verscheen een hype.
Ze was toen al over de 100 jaar oud, zo doof als een kwartel en ze woonde in New York.
Zij was maar een gewone huisvrouw.
En zij kwam op een dag in een trance, terwijl ze leed, en ze begon tot de doden te spreken.
En ze hebben die vrouw overal over de hele wereld gehad.
Ze namen haar mee naar Engeland.
Deden haar zelfs vele malen andere kleren aan om te zien of er ergens iets in verborgen was, en dergelijke.
Men zocht haar ook geregeld op vanuit de wetenschappelijke gemeenschap en vermomden iemand met een masker op het gelaat, een Griek, die zich voordeed of hij een Engelsman was.
En ze vertelde hem er alles over. En hij wilde een van zijn dode compagnons oproepen.
En vervolgens in een andere Readers' Digest hadden ze een van dat soort zaken ontmaskerd.
Een man werd verondersteld de hand van de geest van zijn moeder te kussen en de volgende dag werd het bij de politie bewezen dat hij een stukje kaasdoek had gekust.
Een heleboel mensen bootsen een medium na.
Het zijn alleen maar van die kleine kaartlezers die langs de straatkant zitten, die in de allereerste plaats geen mediums zijn.
Het zijn niets dan valse nabootsers.
Maar er bestaat een echt medium. Jazekers en Char kan waar mogelijk zo'n echte zijn.
En uiteraard bevinden er zich onder godsdienstige mensen, ook heel wat nabootsers, kortom aan beide kanten.
Kortom ik geloof dat mevrouw Pepper een echt medium was.
En het tijdschrift readers digest schreef zoiets als : "Hier is één ding waar u zeker van kunt zijn, dat wanneer een mens sterft hij niet dood is maar ergens leeft, omdat die vrouw hun geest terug roept en praat tot de mensen."
Nu, wat doet zij, Tiesemans ? Gelooft je dat echt?" Jazeker.
De Bijbel zegt het, dat is de reden waarom ik het geloof.
Zij is hoe dan ook van de duivel.
Spiritisme is de list van de duivel. Merk nu op, let op die twee.
Wat weet je, voor de (toekomstige) predikers onder jullie, Ik zeg je, je weet (te) weinig.
In plaats van je lichaam te dopen, hebt je nodig dat je hersenen worden gedoopt."
Zo is het.
"Je neemt niet even de tijd om de dingen te overdenken.
Je probeert het niet onder ogen te zien."
Het is vandaag de dag op dezelfde manier waarop zij het vroeger deden.
Zij zagen Jezus; zij wisten dat Hij dit kon, dat Hij de geheimen van hun hart kende.
Hij wist wat zij op die manier deden.
En ze zeiden: "Hij is de overste van de duivels, Hij is Beëlzebub, de beste waarzegger ter wereld." Zij stonden er niet bij stil om te proberen het uit te zoeken, om te bezien of dit de Zoon van God was.
Zij waren niet geestelijk genoeg om het te weten.
Dat is het, ja zij lazen over die zaak, wisten het te noemen.
Zeker, Jezus werd verondersteld in Jeruzalem te komen, rijdend op een ezel, enzovoort, maar zij bekeken het als de tweede komst de stumpers, dachten dat Hij een nepper was.
En hetzelfde gebeurt vandaag!
Ze kijken over de werkelijke zaak heen.
Halleluja! Dat is waar.
Ik weet dat Here God hier vannacht bij me is en ik weet dat ik heel wat van uw tijd neem, maar je moet dit zien, vrienden doch ook onbekenden.
Als ik u nooit meer zie, moet je weten wat demonen zijn, je moet weten wat de waarheid en wat dwaling is.
En het lijkt zo op elkaar, je moet de zaak scheiden.
Bedenk nu, dat het niet iets zal zijn wat ginds gebeurt, iets wat heel ver afwijkt naar deze kant, zoals de Farizeeërs, of iets wat ver afwijkt naar die kant.
Het staat hier meteen aan de deur, heel dichtbij. Let erop.
Laten we die twee gevallen nemen van een echte en een nepper.
Als ik een euro biljet aan je zou geven, als ik je nu een vals euro biljet gaf...
(Ik zal een gelijkenis gebruiken, zodat je het kunt begrijpen.)
Het eerste wat je doet als je een verstandig man bent, wanneer je een euro biljet oppakt en ernaar kijkt, is dat je hem betast en voelt en kijkt waaruit hij gemaakt is.
Is dat juist?
Je onderzoekt waarvan hij gemaakt is.
Je zult mede bepalen of het echt is of niet doormiddel van de waarde van het materiaal in je handen.
Een echt euro biljet is niet van papier gemaakt, hij is deels van papier en deels van speciale katoen. Endus zul je dan dus allereerst moeten kijken naar de waarde van het materiaal ervan.
Dat is de eerste aanwijzing.
Laten we nu dus deze vrouwen zoals Char en Miss Pepper eens bekijken vanuit de Christelijke invalshoek en de Here God erbij betrekken om te zien wat betrekking op ons lezers heeft.
Ten eerste dus In de vijftigtal jaren van haar waarzeggerij en oproepen van geesten van de doden, heeft zij niet één keer God, Christus, Goddelijke genezing, bevrijding, oordeel of wat ook genoemd. Er zit niets anders bij (naar mijn mening) dan gekheid en dwaasheid.
Dit vind ik is ook het geval bij Char ze helpt feitelijk mensen naar de knoppen door ingefluisterde demonische invloeden.
Maar aan de Christelijke kant is het voortdurend God, oordeel, de komst van Jezus, Goddelijke genezing, de kracht van God, bevrijding.
Kijk naar de waarde ervan als het je aangaat.
Je ziet geen waarzeggers en heksen uitgaan om het Evangelie te prediken.
Wat mankeert de mensen? Tjonge! Let op!
De juiste zaak om te doen, als je wilt uitvinden of het een echt euro biljet is of niet, wanneer het zo eender op elkaar lijkt, is: schrijf de nummers ervan op en zend dat terug naar de munterij.
En als daar nummers zijn die ermee overeenkomen, ligt er in de kluis van de Nederlandse bank in hoeveelheid naar de waarde van het biljet een hoeveelheid zilver c.q goud ter bekrachtiging van de waarde.
Is dat zo?
Neem dat wat zij deed terug naar de Bijbel en dan zult je uitvinden dat het de heks van Endor is.
En nu neemt je wat hier is, en je gaat het terugzoeken, dan staat het in het Boek hier in de munterij: "Jezus Christus is dezelfde gisteren, vandaag en voor immer."
Zeker, Zijn zelfde werk!
Hij ging geen gekheid en onzin verkopen aan de mensen.
Het was ergens goed voor, om iemand te helpen, om ze tot God te leiden.
Amen!
Ik zeg geen "amen" voor mezelf, maar amen betekent: "Zo zij het."
En ik ben er... ik geloof het. Ik weet dat het de Waarheid is.
laten we een klein beeld schetsen, een klein geestelijk beeld.
Stel je een stromend kanaal voor die regelrecht zo door het leven stroomt.
Let op als het zich in verdere stromen splitst. Regelrecht naar mij en jou toe.
En in het kleine kanaal wonen sterfelijke wezens, jij en ik.
Nu, daarin, laten we eens kijken wat het is.
Het is een mengeling van dwaasheid en van alles, maar zo nu en dan ziet je een licht.
Je ziet duisternis en straten waar pret wordt gemaakt en gedoe, duivels die de mensen grijpen.
O, ze kleden zich prachtig, o, zo hoog beschaafd als ze maar zijn kunnen, verfijnde geleerden, maar nog steeds de duivel. Maar er zijn er ook die wedergeboren zijn.
Deze mensen in dit kanaal worden nu beïnvloed door twee verschillende kanten.
Nu is er aan mijn kant die de christelijke richting opgaat een drieëenheid en aan die kant van de duivel, die die richting van demonologie opgaat een drieëenheid.
Welnu, in de eerste plaats, aan de demonische kant, bevinden zich zielen van de onrechtvaardigen; wanneer een mens zo sterft gaat hij naar een plaats en wacht op het oordeel. Jezus ging erheen en predikte tot die zielen die daar in de gevangenis waren.
Het volgende zijn demonen.
Het volgende is de duivel welk vanuit hel bewerkt.
De eerste nu genoemd, degenen die hierin verkeren zijn geesten, geesten van dode mensen die zich nooit hebben bekeerd.
Zij wachten op het oordeel.
Het enige wat zij weten is dwaasheid en dat wat zij deden.
Met hen maakt Char contact, middels haar duivelse gave.
Welnu, Christenen zoals ik worden beïnvloed van boven door Here God vanuit de Hemelen.
Dit is een gelijkenis.
Van boven komt een andere Geest, de Heilige Geest, de Geest van de heilige mens, Christus Jezus. genoemd de Heilige Geest.
De Heilige Geest beïnvloedt Zijn gemeente in deze positieve sfeer van het sterfelijke vlees.
(De duivel echter beïnvloedt de mens door zijn geesten welk in afwachting van het oordeel zijn.)
Het volgende in de Christen drieënheid zijn de engelen. En het hoogste is Here God.
Elke sterveling hier wordt beïnvloedt door een van deze bijde genoemde werelden.
Wat Char nu doet en Miss Pepper deed, is dat zij doorbrak in die sfeer en spreekt tot die door demonen bezeten mensen, die eerst de geesten van die gevallen engelen waren die zich niet hebben bekeerd daar vroeger in het begin en toestonden dat hun wezens door hen bezet werden, en zij wachten op het oordeel.
Maar mensen zoals ik hier worden beïnvloed door boven en zijn wedergeboren door de Geest van God.
En de duivel heeft zijn profeten en God heeft de Zijnen.
Wel, de Bijbel zegt: "Belijdt uw zonden aan elkaar en bidt voor elkaar."
Laat iedereen voor de ander bidden.
Kortom echte Christenen zijn geen verdeelde groep, we zijn een verenigde samenvergaderde groep onder leiding van de Heilige Geest.
En zo werken demonen soms dus ook.
Paulus zei: "Als de een in tongen spreekt, en de ander het vertaalt, en wat hij ook zegt, laat het eerst beoordeeld worden voordat de gemeente het kan ontvangen."
Nu, het zal geen aanhaling van de Heilige Schrift zijn wanneer een profeet spreekt.
Here God herhaalt Zichzelf niet.
Maar het zal een waarschuwing voor de gemeente zijn.
Dan als de beoordelers zeggen: "Laten we dat aannemen. Goed, dat was van de Heer."
De tweede zegt: "Laten we het aannemen."
Dan uit de mond van twee of drie getuigen, laat ieder woord bevestigd zijn.
Dan ontvangt de gemeente het en gaat zich ervoor gereedmaken.
Als niet gebeurt wat er gezegd is, dan hebt u een boze geest onder u gekregen.
Dat is zo.
En als het wel daadwerkelijk komt te gebeuren, dankt dan Here God, de Geest van God is onder u. Zie? Nu, daar moet u op letten en voorzichtig mee zijn.
Dus probeer het niet te forceren.
Ik kan mezelf geen bruine ogen geven als ik blauwe heb, zie, ik moet tevreden zijn met blauwe ogen. Nu, daar werken demonen dus ook: in de sfeer van geestelijke mensen.
Ik wil het onderwerp "demonen" bespreken en allen laten zien hoe zij midden in de gemeente werken en hoe Satan een vervalsing heeft voor elke waarheid die er is.
Nu, je kunt volgens de Bijbel zien dat demonen onder Christenen komen en dat zij imiteren.
En vele keren hebben we verklaard dat mensen Christenen waren omdat ze zeiden:
"Ik geloof in Jezus Christus."
Wel, de duivelen geloven hetzelfde en sidderen.
Dit is geen teken dat je gered bent.
Zie, je had er in de eerste en in de laatste plaats niets mee te maken, helemaal niets wat je eraan kunt doen.
God redt een mens, zonder voorwaarden.
Jongen, dat zonk diep in, hè?
Nu, terwijl wij er mee bezig zijn zou ik dat maar beter uit uw gedachtenpatroon wegnemen.
Goed.
Ik kan het maar beter uit je systeem krijgen terwijl wij er nu toch mee bezig zijn.
Abraham was het begin van ons geloof. Is dat waar?
Goed, Abraham had de belofte.
En God riep Abraham omdat hij een groot man was, vermoed ik? Nee, zeker niet.
Hij kwam uit Babylon, in het land van Chaldea, de stad Ur, en God riep hem en sloot Zijn verbond met hem, zonder condities.
"Ik ga u redden. En u niet alleen, Abraham, maar ook uw zaad." Zonder voorwaarden.
God sloot een verbond met de mens en de mens breekt zijn verbond iedere keer.
De mens heeft nooit zijn verbond met God gehouden. De wet werd nooit gehouden.
Ze konden de wet niet houden.
Christus is gekomen en brak Zelf de wet, want genade had al een Redder klaar.
Mozes verschafte een ontsnappingsweg, ontsnapping, liever gezegd, maar de mensen wilden toen daarna toch nog iets doen.
De mens probeert altijd iets te doen om zichzelf te redden, ook al kan het niet.
Het is zijn natuur.
Zodra hij doorhad dat hij naakt was in de Hof van Eden, maakte hij schorten van vijgebladeren.
Is dat juist? Maar hij ontdekte dat dit niet werkte.
Niets van wat een mens kan doen, kan je redden.
God redde je, zonder voorwaarden, door alle eeuwen heen. En als je gered bent, bent je gered.
Kijk naar Abraham. Daar was die man, hij ging, en God gaf hem het land Palestina en zei hem dat niet te verlaten.
Iedere Jood die Palestina verlaat is afvallig geworden. God zei hem daar te blijven.
Als God u zegt het een of ander te doen en u doet het niet, dan bent u teruggevallen. Is dat juist? Goed, er kwam een droogte om Abrahams geloof te testen.
En in plaats dat Abraham daar nou bleef, nee, hij kon daar niet blijven, hij vluchtte weg en nam Sara mee en trok ongeveer vierhonderdvijftig kilometer verderweg naar het zuiden naar een ander land.
Toen hij daar kwam was daar die grote koning, Abimelech.
Hij was een jonge man en hij zocht een geliefde.
Hij ontdekte Abrahams vrouw Sara, en werd verliefd op haar.
En Abraham zei: "Nu moet je hem vertellen dat jij mijn zuster bent en ik jouw broer."
Dat vond Abimelech wel fijn en hij zei: "Goed, we zullen haar meenemen naar het kasteel."
En ik veronderstel dat de vrouwen haar gereed maakten, en hij zou haar de volgende dag gaan trouwen.
En Abimelech was een goed man, een rechtvaardig man.
En die nacht, terwijl hij sliep, verscheen de Here hem en zei: "U bent zo goed als dood."
Hij zei: "De man... De vrouw die u daar hebt om te trouwen is de vrouw van een andere man."
Let nu op. "De vrouw van een andere man."
Wel, hij zei: "Heer, U kent de oprechtheid van mijn hart", een rechtvaardig en heilig man.
"U kent de oprechtheid van mijn hart."
Die man vertelde me dat dit zijn zuster was.
En heeft zij mij niet zelf gezegd dat dat 'mijn broeder' was?"
Here God zei: "Ik ken de oprechtheid van uw hart en dat is de reden waarom Ik u weerhield tegen Mij te zondigen.
Maar dat is Mijn profeet!" Halleluja!
Wat was hij?
Teruggevallen en een klein leugenachtig bedriegertje. Is dat juist?
O nee, er zijn geen leugentjes om bestwil.
Het zijn òf zwarte leugens òf helemaal geen leugens.
De man zit daar een klinkklare leugen te vertellen door te zeggen dat het zijn "zuster" was, terwijl het zijn vrouw is. Hij draaide er omheen, hij was teruggevallen.
En hier was een rechtvaardig man die voor God stond en zei: "Heer, U kent mijn hart."
"Maar ik zal úw gebed niet horen, Abimelech, doch... breng haar terug en laat hèm voor u bidden. Hij is Mijn profeet; Ik zal hèm verhoren."
Een teruggevallene, een leugenaar, maar: "Dat is Mijn profeet." Is dat de waarheid?
Zo staat het geschreven in de Bijbel.
Nu, sla niet weer helemaal te ver door naar de Calvinistische kant mocht je dit bevallen:
"Eenmaal in genade, altijd in genade", want je komt dan in ongenade.
Nu, even een ogenblik, ik krijg de tijd om dat naar voren te brengen en je te tonen hoe dat in elkaar zit.
Maar denk niet dat je, omdat u iets verkeerds hebt gedaan, voorgoed afgedaan hebt.
Je bent een kind van God, je bent geboren uit de Geest van God, je bent zonen en dochters van God en de vruchten zullen zichzelf bewijzen. En dat doen ze. Zo is het.
Nu met betrekking dan tot Char nog eenmaal ter verduidelijking neem ik:
het zesde vers van 1 Samuël 28 te vinden in de Bijbel. (Heks van Endor)
En Saul vroeg de HERE, maar de HERE antwoordde hem niet, noch door dromen, noch door de Urim, noch door de profeten.
Toen zeide Saul tot zijn dienaren: Zoekt mij een vrouw, die geesten van doden kan bezweren; dan wil ik naar haar toe gaan en haar raadplegen.
(Ik zou nu tamelijk goed de meetlat langs iets kunnen leggen.)
("Zoekt mij een vrouw die geesten van doden kan bezweren.")
Zijn dienaren antwoordden hem: Zie, er is een vrouw die geesten van doden kan bezweren, in Endor.
Toen vermomde Saul zich, hij trok andere klederen aan en ging met twee mannen op weg.
Toen zij in de nacht bij die vrouw gekomen waren, zei hij: Wil mij waarzeggen met behulp van de geest van een dode, en laat mij opkomen die ik u noemen zal.
Maar de vrouw antwoordde hem: Zie, gij weet wat Saul gedaan heeft, dat hij de dodenbezweerders en waarzeggers in het land heeft uitgeroeid.
Waarom spant gij mij dan een valstrik, om mij te doden?
Toen zwoer Saul haar bij de HERE: Zo waar de HERE leeft, om deze zaak zal geen schuld over u komen.
Daarop vroeg de vrouw: Wie moet ik u laten opkomen?
En hij antwoordde: Laat mij Samuël opkomen.
Toen de vrouw Samuël zag, slaakte zij een luide kreet.
En de vrouw zei tot Saul: Waarom hebt gij mij bedrogen? Gij zijt Saul zelf!
Maar de koning sprak tot haar: Vrees niet; maar wat ziet gij?
De vrouw antwoordde Saul: Ik zie een bovennatuurlijk wezen uit de aarde opkomen.
Daarop vroeg hij haar: Hoe is zijn gestalte?
Zij antwoordde: Een oud man komt op, gehuld in een mantel.
(Dat was die profetenmantel natuurlijk.)
Toen begreep Saul, dat het Samuël was, en hij knielde met het aangezicht ter aarde en boog zich neer.
Daarna sprak Samuël tot Saul: Waarom hebt gij mij verontrust en mij laten opkomen?
Saul zei: Ik verkeer in grote nood; de Filistijnen strijden tegen mij en God is van mij geweken, Hij antwoordt mij niet meer, noch door de dienst van profeten, noch door dromen.
Daarom heb ik u geroepen, opdat gij mij bekend zult maken wat ik doen moet.
Toen sprak Samuël: Waarom raadpleegt gij mij: de HERE is immers van u geweken en uw vijand geworden.
De HERE heeft gedaan, zoals Hij door mijn dienst gesproken had: de HERE heeft het koningschap uit uw hand gescheurd en aan uw naaste, aan David, gegeven.
Natuurlijk zijn velen van jullie (gelovige broeders en enkele zuster ) hiermee bekend.?
Kijk. Daar was een man, Saul, die eens geacht werd een profeet te zijn, want hij profeteerde met de profeten.
Is dat zo, leraren?
Nu, hier was de man teruggevallen. Is dat waar?
Maar herinner men zich dat Samuël zei dat hij de volgende dag bij hem zou zijn.?
Voortijdig heengegaan, zie. Goed, als je je niet aan Here God stoort, zal Here God je van de aarde wegnemen.
Kijk in de brief aan de Corinthiërs, hoe Paulus die mensen op orde bracht.
Hij zei: "Allereerst dank ik God voor u, dat er niet zulke dingen onder u zijn", enzovoort, "en dat u geen enkele geestelijke gave tekort komt."
Hij vertelde hun wat zij waren, wat hun positie betreft in Christus.
Daarna begint hij hen ernstig te vermanen en vertelt hun over hun vrouwelijke predikanten en wat ze deden en hoe ze aan de tafel des Heren aan het eten waren.
Er was zelfs een man die met zijn stiefmoeder leefde, en hij zei over deze man in Christus:
"Geef hem over aan de duivel voor de vernietiging van het vlees, zodat de ziel gered mag worden."
Zie, dat is het, geef hem over.
De Bijbel zegt: "Daarom zijn velen ziek en zwak onder u en velen ontslapen"
(voortijdig heengegaan), vanwege zonde.
God nam u uit de weg; het was een goed teken dat u een Christen was, als u weggenomen werd.
Merk hierin nu op, dat Saul werd verondersteld één van de profeten te zijn, of onder de profeten, want hij profeteerde.
En nu was hij teruggevallen omdat hij ongehoorzaam was geweest aan God, en zijn koninkrijk werd uit zijn handen getrokken en in de hand van David gegeven, die God door Samuël met het kruikje olie gezalfd had.
Merk op; toen hadden ze drie manieren om dingen van God te weten te komen;
de eerste was de profeet, de tweede was een droom, en de derde was de Urim Thummim.
En geen van die antwoordde.
Nu, jullie weten (uiteraard) wat een profeet is ?
Jullie weten wat een geestelijke droom is en jullie weten wat de Urim Thummim was ?
Weet dan dat kort geleden ik een man vroeg over de Urim en die man kon me niet vertellen wat het was, de Urim Thummim.
Natuurlijk was het God die antwoordde.
Maar ziet je, de duivel maakt van al die dingen een vervalsing.
De tovenaar, de valse profeet en de helderziende met de kristallen bol.
Welnu, de Urim Thummim hing hier op Aärons borst, en de Urim Thummim overdekte die stenen.
Men hing deze op in de tempel.
En als ze ergens niet zeker over waren gingen ze voor God staan om het antwoord en dan zou een licht stralen op die Urim Thummim, waaraan men kon zien dat het Gods wil was of niet.
Nu, wanneer de Urim Thummim niet antwoordde, dat was het directe antwoord van God.
Nu de Urim Thummim van vandaag.
De waarzegger nam een kristallen bol, om dat na te bootsen; een vervalsing.
God is in een drievuldigheid, Gods krachten zijn in een drieëenheid en de duivel is in een drieëenheid en zijn krachten zijn in een drieëenheid.
Ik kan dat bewijzen door de Bijbel.
En die Urim Thummim was slechts de kristallen bol die de duivel vandaag gebruikt.
En de valse profeet die hier tegenwoordig is, degene die we nu hebben, was de heks;
of de waarzegger daarginds nam de plaats van de profeet in, aan de zijde van de duivel.
Ziet iemand al wat er uitgelegd word?
Dat maakt de Urim Thummim van vandaag de Bijbel is.
Als iemand een profetie heeft uitgegeven of een droom en het strookt niet met, of weerkaatst niet in Gods Bijbel, dan is het verkeerd. Geloof het niet.
Er was een tijd terug iemand uit India een fijne kleine predikant.
Hij zei: "Een dame had de Heilige Geest en ze was een allerliefste, en alleraardigste vrouw."
Hij zei: "En ze was al vier keer getrouwd, en leefde met haar vierde man.
En ik dacht bij mezelf ('Wel, hoe kan dat toch bestaan, Here God?'")
En hij zei: "Ik ging naar Hem en zei: 'O, glorie aan God!'
Ik zei vervolgens: 'Halleluja, prijs de Heer!'" (Iemand van dat soort is nooit verkeerd, weet u.)
Hij zei: "Halleluja! Prijs de Heer!"
En hij zei: "De Heer zei me: 'Hier, Ik zal je een droom geven.'"
En hij zei: "Ik droomde over mijn vrouw, dat ik haar gezien had in overspel.
En ze kwam terug naar mij en zei: 'O, wil je me vergeven, Victor? Wil je me vergeven?
Zeker, ik zal je vergeven en je terugnemen.
Victor zei: "Nu, dat deed ik dus." Hij zei: "Ziet u m'n beste lezen > ik vergeef."
k zei: "Victor, jouw droom was machtig mooi, maar de duivel gaf deze aan je."
Hij zei: "Hoezo?"
Ik zei: "Het strookt niet met het Woord van God.
Ze leeft in overspel. Absoluut.
Ze kan niet met vier mannen leven. Zo is het.
Als ze die verlaat en teruggaat naar haar eerste man, dan is ze slechter af dan ze aan het begin was.
Ze moet alleen blijven leven voor de rest van haar leven.
Ik zei: "Je weet het.
Dat komt niet overeen met Gods Woord.
Dus je droom was vals." Ik zei: "Het komt er niet mee overeen in rechtvaardigheid."
En wanneer een profeet een profetie had gegeven en ze erover spraken en wilden zien of die profetie waar was, legden ze het voor aan de Urim Thummim.
En als de stem van God het licht op de Urim Thummim wierp, dan was het absoluut de waarheid. En als een man een uitleg geeft, een droom geeft, iets van de Bijbel geeft of zoiets, en het komt niet overeen met Gods Bijbel, dan is het vals.
Daar is de Urim Thummim van vandaag.
Gods Wóórd spreekt en dat is direct de stem van God, zoals de Urim Thummim was voordat de Bijbel werd geschreven. Amen! Halleluja!
Ik voel me een beetje religieus nu.
En beschouw me niet als een fanatiekeling, als u dat doet.
Ik weet, ik weet waar ik sta. Ik ben niet opgewonden. Dat is juist.
Hier is de waarheid, Gods Woord!
Het kan me niet schelen wat voor soort droom u had of wat voor soort profetie u gaf, als het niet Gods Woord is, dan is het fout; als het niet met dat Woord overeenkomt.
Dàt is het probleem van vandaag.
De een heeft een droom, de ander heeft een visioen, een heeft een tong, de ander een openbaring; het heeft de hele zaak zo in verwarring gebracht, dat u denominaties hebt gekregen en alles verbroken hebt.
U behoorde het terug te voeren tot een uiteindelijk fundament en dat is Gods Woord.
Hele kerken zijn gebouwd op iemand die zei: "O, Jezus komt op een wit paard.
"Ik weet het." "k heb Hem gezien in een visioen."
Ze zullen een gemeente vormen van dat soort.
"O, halleluja Hij komt op een wolk."
Ze vormen het daaruit.
Zo doen zij het.
Breken weg, gaan uit elkaar en noemen elkander "buizerdnest" en "luizenkolonie", en dergelijke.
Wel, broeder, dat laat alleen maar duidelijk zien dat uw hart niet in orde is met God als u dat doet. Dat is juist.
Nu kijk, Saul was teruggevallen en hij gaat op weg.
God had Zijn aangezicht van hem afgewend.
En hij ging heen en ging vragen bij de profeet.
De profeet ging heen en probeerde te profeteren en God sneed het af en wilde geen visioen geven.
De profeet kwam naar buiten en zei: "Ik kan het niet.
Hij heeft absoluut niets over u verteld."
Wel, toen zei hij: "Heer, geef me een droom."
Nacht na nacht kwam er geen droom.
Toen ging hij naar de Urim Thummim en hij zei: "O God!
Ik heb de profeten geprobeerd, ik heb dromen geprobeerd.
Helpt U mij nu? Wilt U het doen?" Afgesneden! Geen enkel licht flitste.
Toen nam hij zijn toevlucht bij een heks, laag en minderwaardig.
En hij ging naar haar toe en sloop naar binnen, vermomd.
En deze heks ging de geest van Samuël oproepen.
Nu, ik weet wat u denkt.
Velen zeiden: "Dat was Samuël niet."
Maar de Bijbel zei dat het Samuël was en het wàs Samuël.
Vreemd hoe ik dat opvang, is het niet?
Maar dat was Samuël. De Bijbel zei dat hij het was.
En die waarzegster kon hem oproepen en ze riep Samuël op.
En Samuël was ergens anders, doch was zich evenwel bewust van wat er gaande was en stond nog steeds met zijn profetenmantel om zich heen.
Dus, broeder, wanneer u sterft bent u niet dood, u leeft ergens, u bent ergens anders.
Laat me even stoppen om deze demonologie een klein beetje te laten doordringen.
Ze was een demoon, doch ze stond evenwel in nauw contact met de geestenwereld.
Nu, vandaag zijn er vele spiritisten zoals bijv Char die werkelijk meer over de geestelijke wereld weten dan mensen die belijden Christenen te zijn; toch is zij een demoon.
In de Bijbelse tijden was het precies eender.
Toen Jezus hier op aarde was, waren er professoren en geleerden en leraren, enigen van de besten die er waren, uit betere bijbelscholen dan wij vandaag kunnen produceren.
En heilige, beroemde mannen moesten het zijn.
Als een Leviet gevonden werd moest hij onberispelijk bevonden worden, rechtvaardig in elk opzicht.
En toch wist die man niet meer over God dan een konijn wist over sneeuwschoenen.
Toen Jezus kwam, faalde hij Hem te herkennen en hij noemde Jezus een "duivel".
Hij zei: "Hij is Beëlzebub, de overste van de duivelen." Is dat juist?
En hier komt dan het laagste soort demoon, die een man gebonden had, ginds tussen de graven, en dergelijke, en ze schreeuwden het uit.
De duivel zelf zei: "We weten wie U bent.
U bent de Zoon van God, de Heilige." Is dat juist?
Heksen en tovenaars, duivels herkenden Hem als de Zoon van God;
terwijl geleerde theologische seminarie-predikers Hem herkenden als Beëlzebub.
Wie had het bij het rechte eind, de duivel of de prediker? De duivel.
En broeder, het is vandaag niet veel anders. Zij herkennen de kracht van God niet.
God woont in een nederig hart; niet in ontwikkeling, het zit 'm niet in scholen, niet in theologie, seminaries, niet in al deze andere verschillende plaatsen; niet in gewichtige woorden, ook niet in klassieke gebouwen.
God woont in mensenharten.
En tot hoe lager je jezelf kunt afbreken, hoe eenvoudiger je wordt, des te groter kun je worden in Gods ogen.
Vandaar dat ik geloof dat Char van de duivel is want was zij van Here God vele zouden van haar geen weet hebben om de zuiverheid waar zij deel uit heeft, doch zij verhoogt zich en is "wereld beroemd".
Kortom denk er maar eens rustig over na en lees van mijn part nog eens wat ik mededeel.
Maar houd je ver weg van Char en allerlei het zal je ziel tot zege zijn neem dat van mij aan mocht je het accepteren.
Succes.
[ Bericht 0% gewijzigd door Tiesemans op 07-09-2005 03:25:46 ]