Blijkbaar trek jij zelf toch ook een conclusie op basis van de tv-beelden om deze conclusie te trekken of heb jij helemaal geen mening over Char?quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:11 schreef iteejer het volgende:
Degenen die haar afkraken op grond van tv-beelden zijn kennelijk zelf behoorlijk paranormaal. Hoe kun je anders zo zeker weten wat echt is en wat niet, zonder ook maar één iemand gesproken te hebben die daar rechtstreeks iets mee te maken heeft gehad?
Vroeger keken 'zieners' in een kristallen bol, nu is een tv voldoende om alwetend te zijn.
Verbazend is ok de intensiteit en de emotinaliteit waarmee haar veronderstelde oplichterij bestreden wordt. Er worden dagelijks mensen geflest op heel onaardige manieren, programma's die dat laten zien zijn er op diezelfde tv legio. Onbegrijpelijk dat we dan niet vaker woedende woorden zien van deze mensen; kennelijk is het niet zozeer het bedrog zélf als wel de persoon Char die dat oproept. Op zichzelf interessant
Het lijkt een beetje op het soort afkeer dat een dominante vrouw oproept bij een bepaald type mannen. Een afkeer die op afstand luidkeels geuit wordt, maar die bij een onverhoopte ontmoeting met een dergelijke vrouw zichzelf reduceert tot wat angstig gestamel. En ook dat wederom is een heel interessant verschijnsel. Iets in de richting van psychische energie die rationele constructen en evenwichten kan verstoren.
Een voorzichtige mening ja, maar geen echte overtuiging: totaal geen rechtstreeks contact met haar of één van de gevallen die door haar 'gelezen' zijn. Dat iets op tv een circus is, zegt niets over wat er in het echt gebeurd is. Er kan geknipt zijn in opnames, het kan zijn dat een regisseur een bepaalde presentatie voorschrijft.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:21 schreef SCH het volgende:
Blijkbaar trek jij zelf toch ook een conclusie op basis van de tv-beelden om deze conclusie te trekken of heb jij helemaal geen mening over Char?
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen maar ik heb het toch vooral bij de soms blinde adoratie van de mensen die bij haar komen, dat is ook een soort religieuze overtuiging en eerlijk gezegd heb ik daar meer moeite mee dan met degenen die haar afwijzen omdat de volgelingen veel kwetsbaarder zijn volgens mij.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:25 schreef iteejer het volgende:
Die bijna religieuze overtuiging en emotionele verontwaardiging bevreemden mij.
Ik ken die mensen niet, en de realiteit van die blinde adoratie kan ik mede daarom niet beoordelen. Op tv kun je alles maken en suggereren. Ik weet het gewoon niet.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:27 schreef SCH het volgende:
Daar kan ik me wel iets bij voorstellen maar ik heb het toch vooral bij de soms blinde adoratie van de mensen die bij haar komen, dat is ook een soort religieuze overtuiging en eerlijk gezegd heb ik daar meer moeite mee dan met degenen die haar afwijzen omdat de volgelingen veel kwetsbaarder zijn volgens mij.
quote:Het lijkt een beetje op het soort afkeer dat een dominante vrouw oproept bij een bepaald type mannen.
Het lijkt alleen maar offtopic.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:04 schreef JoZzephus het volgende:
[..]
dominante vrouwen vind ik persoonlijk prachtig..maar dan moet je wel echt dominant zijn en bewust zijn met dominant zijn.
ik ken dominante vrouwen en ik ken vrouwen die dominant probéren te doen, leuk is dat, prik ik zo door heen en zeg ze dat dan ook.
moet je die hoofden dan eens zien, echt leuk om te zien voor me.
char is ook een beetje dominant, ja je moet wel met zo veel kneuzen om je heen om de boel een beetje te regelen.
ik heb nog niet gereageerd in dit topic maar char doet het redelijk goed vind ik.
de reden dat ze elke keer maar weer letters opnoemd is volgens mij dat ze wil weten of de juiste spirit/nrg in de buurt is voor die ander die daar dan zit.
soms hoor ik char zeggen..die ziel is erg sterk en of boos want dit en dat vindt die ziel dus het moet anders..gisteren ook weer..die kerel (indo) die telkens weer aan zijn overleden moeder moest denken waardoor zij (overleden moeder) de rust niet kreeg waar ze zo naar verlangt dus telkens maar niet over kon gaan naar het 'al' (hemel)
gelul wat mij betreft..maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.
verleden jaar met pimmmetje fortuyn ook zoiets..pim is woest hoorde ik char zeggen..nou char je lult een beetje uit je nek denk ik dan..niemand is woest in heaven.
heb je het één en ander soms gehoord over pimmetje wat voor soort persoon hij was (van die duffe Chazia Mourali) voordat je over hem begon?
voor de rest mag ik haar wel..ze is zeer zakelijk, dat wel, verdient bakken met geld, ook goed wat mij betreft maar van mij krijg je geen cent.
en last but not least...
ze is geil,dat zie ik aan alles..maar dat is off topic.
over dominant zijn gesproken..Chazia Mourali probeert het ook te zijn, kijk dan vroeger naar de zwakste schakel..dominante chazia haha dacht het niet..![]()
Iedereen zijn mening, kijk daar ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 2 september 2005 13:09 schreef Erick1985 het volgende:
Zo jammer om al die belachelijke uitspraken van bepaalde lui te lezen hierboven... maarja goed; iedereen zijn mening.
En Frans Bauer vanavond bij Peterquote:Op vrijdag 2 september 2005 12:56 schreef Haaibaaike het volgende:
Verdomme ik heb het weer gemist !
Weet iemand van jullie of er een herhaling van Char te zien is![]()
Wel is Char vanavond in Pulse te zien bij Peter van der Vorst.![]()
ja, klopt jouw idoolquote:Op vrijdag 2 september 2005 14:23 schreef ThomasBerge het volgende:
[..]
En Frans Bauer vanavond bij Peter
Misschien omdat het antwoord in onszelf zit? Dus ook in de mensen van de FBI. Zij haalt eruit wat er altijd al inzat, denk ik hoorquote:Op vrijdag 2 september 2005 16:01 schreef Choices het volgende:
ze heeft toch ook FBI geholpen enzo:
Hoe kan ze FBI nou helpen, met zaken, als ze zo moet gissen, wat ze in haar programma zit te doen? Waar ze er soms ook volledig naast zit.
(serieuze vraag)
Wederom goede beschouwing, van jouw manier van verwoorden kan ik nog wat leren. Inderdaad zijn de skeptici wel heel erg ongenuanceerd in hun directe oordeel. Ze lijken wel alwetend te zijn.quote:Op vrijdag 2 september 2005 11:11 schreef iteejer het volgende:
Degenen die haar afkraken op grond van tv-beelden zijn kennelijk zelf behoorlijk paranormaal. Hoe kun je anders zo zeker weten wat echt is en wat niet, zonder ook maar één iemand gesproken te hebben die daar rechtstreeks iets mee te maken heeft gehad?
Vroeger keken 'zieners' in een kristallen bol, nu is een tv voldoende om alwetend te zijn.
Verbazend is ok de intensiteit en de emotinaliteit waarmee haar veronderstelde oplichterij bestreden wordt. Er worden dagelijks mensen geflest op heel onaardige manieren, programma's die dat laten zien zijn er op diezelfde tv legio. Onbegrijpelijk dat we dan niet vaker woedende woorden zien van deze mensen; kennelijk is het niet zozeer het bedrog zélf als wel de persoon Char die dat oproept. Op zichzelf interessant
Het lijkt een beetje op het soort afkeer dat een dominante vrouw oproept bij een bepaald type mannen. Een afkeer die op afstand luidkeels geuit wordt, maar die bij een onverhoopte ontmoeting met een dergelijke vrouw zichzelf reduceert tot wat angstig gestamel. En ook dat wederom is een heel interessant verschijnsel. Iets in de richting van psychische energie die rationele constructen en evenwichten kan verstoren.
Een mens kan heel erg veel doen hoor, ook zonder te weten wie je nou bent. En dominantie heeft niks te maken met zelfkennis. Als je werkelijk jezelf kent, dan is er geen reden voor dominantie, je weet toch al wie je bent, er hoeft niks bewezen te worden. Er hoeft geen macht uitgeoefend te worden, want je weet het al, dat is niet nodig.quote:Op vrijdag 2 september 2005 12:23 schreef nokwanda het volgende:
b
[..]
Het lijkt alleen maar offtopic.
Werkelijk dominante vrouwen weten zelf wie ze zijn. Gewoon diep van binnen. Hoe ze naar buiten in de eerste instantie ook overkomen.
En Char is een van die vrouwen. Dat weten wie ze is en het gewoon doen wat ze doet heeft daar alles mee te maken. Dat kun je eenvoudig weg niet doen als je niet verdomd goed weet wie je bent en daar voor staat.
Ik lees bij de gelovers anders precies hetzelfde hoor. Ik dacht dat ik toch redelijk genuanceerd was. Ik weet niet of het echt is. Ik geloof het alleen niet. Dat is net zo prima, als dat mensen het wel geloven dacht ik zo...quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:07 schreef Stenny het volgende:
[..]
Wederom goede beschouwing, van jouw manier van verwoorden kan ik nog wat leren. Inderdaad zijn de skeptici wel heel erg ongenuanceerd in hun directe oordeel. Ze lijken wel alwetend te zijn.
Ik zelf ben echt geen fan van Char, ik heb haar boeken bijvoorbeeld niet gelezen, maar ik weet gewoon dat er heel veel tussen hemel en aarde is, en daarom reageer ik ook in dit topic. Natuurlijk blijft Char een mens (met fouten), maar wat Nokwanda zei, is ook maar al te waar: alleen een vrouw die weet waarvoor ze staat, kan zover komen.
Het antwoord hierop transporteer ik even naar ouwehoer (in alle serieusheid) om niet helemaal offtopic te gaan.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:20 schreef Choices het volgende:
[..]
Een mens kan heel erg veel doen hoor, ook zonder te weten wie je nou bent. En dominantie heeft niks te maken met zelfkennis. Als je werkelijk jezelf kent, dan is er geen reden voor dominantie, je weet toch al wie je bent, er hoeft niks bewezen te worden. Er hoeft geen macht uitgeoefend te worden, want je weet het al, dat is niet nodig.
Dominante, zijn juist de angstigen, bang om controle los te laten.
Dat is zeker waar ja.quote:Op vrijdag 2 september 2005 16:40 schreef nokwanda het volgende:
Overigens wil helderziendheid en mensen daarmee willen helpen niet zeggen dat je op alles wat je ziet antwoorden hebt. Of juist weet te interpreteren. Zo simpel is het niet. Niet voor alle helderzienden iig. Ieder zijn talent..... de een ziet "alles" aan een foto en roept gelijk wat en de ander heeft meer stappen nodig. Bij Char lijkt dat het Scrabble spel te zijn. Hoe irritant dat voor sommigen ook is.
Als je daar echt iets mee wilt doen moet je heel veel omstandigheden interpreteren en vaak om bevestiging vragen. Het is een samenspel tussen degene die helpt en degene die geholpen wilt worden.
Je moet vaak veel mensenkennis hebben en enig psychologisch inzicht om A dingen die je ziet en voelt juist te interpreteren en B de informatie zodanig over te brengen dat de ander er ook nog verder mee kan.
Ik vind dit een vrij slecht argument. De beredenering van Char om op TV te verschijnen kan je eindeloos op gissen. Met zowel nobele verklaringen, als egocentrische. Het blijft gissen, dit zou pas een werkelijk discussie onderwerp zijn, als ze zich hierover heeft uitgelaten.quote:Op vrijdag 2 september 2005 18:33 schreef SCH het volgende:
Ik moet vooraf zeggen dat ik een opperskepticus van mezelf ben. Maar ook heel erg gefascineerd door alles wat mensen geloven, willen geloven en de fascinatie die mensen hebben voor alles wat er volgens hen tussen hemel en aarde is.
Mijn vraag bij een mevrouw als Char is: als je hier echt in gelooft en er integer mee omgaat, waarom maak je er dan entertainment van? Dat is ook mijn bezwaar tegen het argument van iteejer dat op televisie zaken verknipt worden. Het is toch Char zelf die ervoor kiest om het medium tv te gebruiken. Ik vraag me ernstig af waarom ze dat doet en ik heb daardoor vooraf al vragen over haar integriteit en motieven. Een tv-programma stelt nou eenmaal eisen op het gebied van spanning, tempo en resultaat en dat zou je toch niet moeten kunnen afdwingen. Er moet bij Char wel wat gebeuren, anders heb je geen programma.
Zoals het nu gepresenteerd wordt heeft het voor mij vooral een hoog Hansen Klok en Kazan gehalte en weinig met spritualiteit van doen.
Waarom zouden we dat van haar af laten hangen? Ze heeft toch de keuze gemaakt om op tv te komen en ik beargumenteer dat ik daar vraagtekens bij heb. Zij zal er vast wel een goed verhaal over hebben want ze is ongetwijfeld goed in staat om met sceptici en criticasters om te gaan. Dat hoort bij haar hele manier van doen.quote:Op vrijdag 2 september 2005 23:47 schreef Choices het volgende:
[..]
Ik vind dit een vrij slecht argument. De beredenering van Char om op TV te verschijnen kan je eindeloos op gissen. Met zowel nobele verklaringen, als egocentrische. Het blijft gissen, dit zou pas een werkelijk discussie onderwerp zijn, als ze zich hierover heeft uitgelaten.
Nou het is dan discussie voeren, terwijl je loopt in het donker. Het kan vanalles zijn, ik ken haar niet, jij? Waarom daarover dan een discussie voeren, vraag ik me dan af.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat van haar af laten hangen? Ze heeft toch de keuze gemaakt om op tv te komen en ik beargumenteer dat ik daar vraagtekens bij heb. Misschien kan je daar op ingaan?
Waarom zou je haar moeten kennen om te discussieren over de vraag of deze manier van omgaan met dit soort dingen een soort van entertainment is? Als je haar perse moet kennen om iets over haar te mogen zeggen dan is inderdaad de hele discussie zinloos.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:06 schreef Choices het volgende:
[..]
Nou het is dan discussie voeren, terwijl je loopt in het donker. Het kan vanalles zijn, ik ken haar niet, jij? Waarom daarover dan een discussie voeren, vraag ik me dan af.
Ik zal het uitleggen:quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:08 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zou je haar moeten kennen om te discussieren over de vraag of deze manier van omgaan met dit soort dingen een soort van entertainment is? Als je haar perse moet kennen om iets over haar te mogen zeggen dan is inderdaad de hele discussie zinloos.
Ik begrijp het niet hoor.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:16 schreef Choices het volgende:
[..]
Ik zal het uitleggen:
Als haar redenen beroemdheid zou zijn, dan zou dat evengoed te beargumenteren zijn als: 6e zintuig promoten, en mensen laten zien dat er daadwerkelijk meer is.
Beiden, zijn perfect te beargumenteren. Dit is zo'n 'alles kan' discussie. Als je de rede wilt discussieren waarom Char, op tv wilt verschijnen met dit programma. En hoogst waarschijnlijk, is het geen enkele reden die jij en ik zullen verzinnen.
Als je haar zou kennen, zou je je al een stukje meer kunnen inleven in wie ze is, hoe ze is. En zo krijg je al een beetje meer fundering en dus kans om meer in de goede richting te zitten met 'het waarom'. Hoewel er ook in deze situatie nog altijd een Xfactor is, is de kans op op 'goed zitten' hoger als dat je haar helemaal niet zou kennen.
Bijvoorbeeld sommige mensen beweren dat ze daadwerkelijk een heel warm mens is, anderen kunnen dit met achterdocht benaderen en zeggen dat ze liegt/of zich voordoet als ....
Dus al met al; een discussie die aan mij niet besteed is.
Ah ik dacht dat je haar beweegredenen wilde discussieren. haha.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:18 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet hoor.
Je kan toch heel goed een discussie voeren over de principiele vraag of je dit soort dingen op televisie moet doen en er een soort van entertainment van maken. Haar beweegredenen zijn daarvoor helemaal niet relevant.
Dat klopt Peter stond er versteld van !quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:33 schreef newsman het volgende:
Char was vanavond bij pulse met Peter van der Vorst, zelfs die stond versteld.
Gadverdamme, ik ben het alweer eens met een enge creep.... wat zegt dat over mij.... dat het niet goed gaat....quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:18 schreef SCH het volgende:
Ik begrijp het niet hoor.
Je kan toch heel goed een discussie voeren over de principiele vraag of je dit soort dingen op televisie moet doen en er een soort van entertainment van maken. Haar beweegredenen zijn daarvoor helemaal niet relevant.
Op een zolderkamertje doen? Dat is onmogelijk! Mensen met veel talent zoals Char worden altijd ontdekt, vroeg of laat, en dan wordt het druk om ze heen, zeker in deze media tijd. Dat kan dus niet.quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:04 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom zouden we dat van haar af laten hangen? Ze heeft toch de keuze gemaakt om op tv te komen en ik beargumenteer dat ik daar vraagtekens bij heb. Zij zal er vast wel een goed verhaal over hebben want ze is ongetwijfeld goed in staat om met sceptici en criticasters om te gaan. Dat hoort bij haar hele manier van doen.
Ik heb ergens toch wat meer bewondering voor de mensen die dit ergens op een zolderkamertje doen zonder de publiciteit te zoeken en er zoveel geld mee te verdienen of de mensen die er eigenlijk geen raad mee weten.
Lees je de voorafgaande reacies op deze pagina niet, ik had toch allang verslag uitgebracht?quote:Op zaterdag 3 september 2005 00:33 schreef newsman het volgende:
Char was vanavond bij pulse met Peter van der Vorst, zelfs die stond versteld.
Wie zegt dat Char meer talent heeft (wat dat dan ook is in dit verband) dan iemand op een zolderkamertje? Wat vind jij van mijn opmerking over het hoge entertainment gehalte?quote:Op zaterdag 3 september 2005 10:34 schreef Stenny het volgende:
[..]
Op een zolderkamertje doen? Dat is onmogelijk! Mensen met veel talent zoals Char worden altijd ontdekt, vroeg of laat, en dan wordt het druk om ze heen, zeker in deze media tijd. Dat kan dus niet.
Ik ook van jouquote:Op zaterdag 3 september 2005 09:39 schreef iteejer het volgende:
[..]
Gadverdamme, ik ben het alweer eens met een enge creep.... wat zegt dat over mij.... dat het niet goed gaat....
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |