abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_29755873
Ondanks dat het onmogelijk is dat-ie bestaat (De wereld is niet gemaakt door een 'grotere macht' maar door deeltjes ruimte en tijd en zo nog wat meer zut wat bewijst dat-ie niet kan bestaan).. geloof jij in het verzinsel wat god heet?

mja ik kom zo wel heel erg bot over, maar achteraf is het wel zo
pi_29755880
Ik voel een flamewar opkomen.
pi_29755941
Nee, ik geloof er niet in.
pi_29755964
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:04 schreef _Yapser_ het volgende:
Ik voel een flamewar opkomen.
ik voel mijn maaltijd vanmiddag opkomen

ennuh, nee ik geloof daar niet in
pi_29755996
nee, dat is er bij mij niet ingedoctrineerd en ingeslagen.
Across the stream with wooden shoes
With bells to tell the king the news
A thousand misty riders climb up
Higher once upon a time Last.fm
pi_29756005
Nee helaas, ik kan voor mezelf denken.
pi_29756011
Heb op een christelijke school gezeten, maar ik geloof er niet in
pi_29756025
Nee
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:09:06 #9
28662 roobje
Invisible Pink Unicorn
pi_29756026
Ben benieuwd naar de bewijzen dat god niet bestaat. Ik geloof er zelf niet in hoor maar je kan niet bewijzen dat hij niet bestaat. Je kan overigens ook niet bewijzen dat er geen kabouters bestaan
"Religion. A daughter of Hope and Fear, explaining to Ignorance the nature of the Unknowable."
Ambroce Bierce
pi_29756172
ik geloof wel in buitenaardse shit opzich. en dat het leven op aarde ontwikkeld is door wezens van andere planeten maar niet in een god zoals de bijbel oid dat beschrijft.
pi_29756192
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:14 schreef lippit het volgende:
ik geloof wel in buitenaardse shit opzich. en dat het leven op aarde ontwikkeld is door wezens van andere planeten maar niet in een god zoals de bijbel oid dat beschrijft.
Het leven op aarde is ontwikkeld door wezens van andere planeten?
Cool, nooit over nagedacht.
pi_29756217
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:09 schreef roobje het volgende:
Ben benieuwd naar de bewijzen dat god niet bestaat. Ik geloof er zelf niet in hoor maar je kan niet bewijzen dat hij niet bestaat. Je kan overigens ook niet bewijzen dat er geen kabouters bestaan
of een roze olifantje in de lucht. Daarom is God niet iets wat wetenschappelijk vast te stellen is: hij is niet falsificeerbaar.

Nog een leuk argument: vraag eens een gelovige naar het onstaan van het heelal. Dat is het werk van God (ik zie trouwens uberhaupt niet in waarom Hij zou werken ). Vraag je vervolgens: Hoe is god dan ontstaan: God bestond altijd al.. Waarom kan het heelal dan niet altijd al bestaan hebben?
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:19:50 #13
78308 Taxi
Op slicks, geen voorrijkosten.
pi_29756313
Godzijdank niet!

Wel op een katholieke school gezeten, overigens. En 1x raden wat ik het vervelendste vak vond...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Er zijn mensen die mij platvloers vinden... Die moeten niet zo zeiken!
Taxiracing weblog
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:22:25 #14
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_29756380
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:03 schreef _Yapser_ het volgende:
Ondanks dat het onmogelijk is dat-ie bestaat (De wereld is niet gemaakt door een 'grotere macht' maar door deeltjes ruimte en tijd en zo nog wat meer zut wat bewijst dat-ie niet kan bestaan).. geloof jij in het verzinsel wat god heet?

mja ik kom zo wel heel erg bot over, maar achteraf is het wel zo
Hoezo kan God niet bestaan? Alleen omdat de wereld niet zo ontstaan is als dat in de bijbel staat beschreven betekent niet dat er geen God kan bestaan.

Ik weet niet precies wat ik geloof, en het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit, maar om nou meteen te zeggen dat het onmogelijk is...

Naar mijn mening is het zo dat de bijbel vooral figuurlijk moet worden opgevat, want sommige dingen "kunnen" gewoon niet gebeuren binnen de wetten van de huidige wetenschap.

Of God bestaat? Het kan. Misschien is er wel een grote zakenman die na je dood gaat kijken of je vergeven wordt van je zonden. Ik weet het niet maar onmogelijk is ook weer zo overdreven.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_29756482
Wij, wezens, bestaan.. dus geef me één goeie reden waarom er niet nog andere wezens zouden kunnen bestaan? Het bestaan van een wezen wat het aardse leven gemaakt heeft is nog altijd logischer dan leven dat plotsklaps ontstaat uit dode chemicaliën en zich vervolgens tegen alle regels in doorontwikkeld naar de mens.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
pi_29756514
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:22 schreef Tha_Erik het volgende:

[..]

Hoezo kan God niet bestaan? Alleen omdat de wereld niet zo ontstaan is als dat in de bijbel staat beschreven betekent niet dat er geen God kan bestaan.

Ik weet niet precies wat ik geloof, en het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel uit, maar om nou meteen te zeggen dat het onmogelijk is...

Naar mijn mening is het zo dat de bijbel vooral figuurlijk moet worden opgevat, want sommige dingen "kunnen" gewoon niet gebeuren binnen de wetten van de huidige wetenschap.

Of God bestaat? Het kan. Misschien is er wel een grote zakenman die na je dood gaat kijken of je vergeven wordt van je zonden. Ik weet het niet maar onmogelijk is ook weer zo overdreven.
Waarom dan een zakenman. Of er nog geld aan je te verdienen valt.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
pi_29756529
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:25 schreef Kogando het volgende:
Wij, wezens, bestaan.. dus geef me één goeie reden waarom er niet nog andere wezens zouden kunnen bestaan? Het bestaan van een wezen wat het aardse leven gemaakt heeft is nog altijd logischer dan leven dat plotsklaps ontstaat uit dode chemicaliën en zich vervolgens tegen alle regels in doorontwikkeld naar de mens.
Waarom dan eerst dieren en toen pas de oermens.
Wij doen, wij doen wat zij niet zien..
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:28:30 #18
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_29756556
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:26 schreef Druppel het volgende:

[..]

Waarom dan een zakenman. Of er nog geld aan je te verdienen valt.
Niet zo letterlijk nemen. kan best een advocaat zijn.

Nee ik bedoelde het gewoon dat er iemand is die daarover beslist. Het zakenman was een grapje... nu dan maar even lachen en weer verder
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:29:06 #19
105578 Dead-Doll
Not your mother!
pi_29756573
Nee. Er is gewoon helemaal niets.
En als je dood bent, ben je dood, en gaat alles op zwart. .
Vaarwel fabeltjes.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:29:43 #20
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_29756584
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:29 schreef Dead-Doll het volgende:
Nee. Er is gewoon helemaal niets.
En als je dood bent, ben je dood, en gaat alles op zwart. .
Vaarwel fabeltjes.
Mijn hiernamaals, wat doe je
Hoogachtend,
Erik.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:30:31 #21
28908 Magistic
Nu met extra veel vruchtvlees!
pi_29756610
Mensen met een geloof zijn veelal personen die niet sterk genoeg in het leven staan om hun eigen leven te leiden. Deze mensen hebben dan ook een 'opperwezen' nodig waar ze op terug kunnen vallen.
Doordat ze zo in hun 'opperwezen' geloven beginnen dezelfde processen in het lichaam te lopen die men het placebo-effect noemt. Hieruit putten zij de steun en denken zij dat er echt een wezen is dat hun helpt.

Helaas voor hun is 'God' niets meer dan een leuk sprookje dat een paar duizend jaar door een dronkelap is verzonnen en helaas nu nog 'bestaat'.

Mensen, neem van mij aan, geloof is het allergrootste kwaad op deze aarde.
Narcist
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:32:42 #22
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_29756673
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:30 schreef Magistic het volgende:
Mensen met een geloof zijn veelal personen die niet sterk genoeg in het leven staan om hun eigen leven te leiden. Deze mensen hebben dan ook een 'opperwezen' nodig waar ze op terug kunnen vallen.
Doordat ze zo in hun 'opperwezen' geloven beginnen dezelfde processen in het lichaam te lopen die men het placebo-effect noemt. Hieruit putten zij de steun en denken zij dat er echt een wezen is dat hun helpt.

Helaas voor hun is 'God' niets meer dan een leuk sprookje dat een paar duizend jaar door een dronkelap is verzonnen en helaas nu nog 'bestaat'.

Mensen, neem van mij aan, geloof is het allergrootste kwaad op deze aarde.
Dus alles wat je niet kan aantonen bestaat niet?
Hoogachtend,
Erik.
pi_29756682
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:27 schreef Druppel het volgende:
Nee, die waren er tegelijk. Waarschijnlijk doel jij op fossielen die aanduiden dat die dieren er eerder waren dan mensen. Maar ten eerste valt er te discussiëren over de manieren waarop de leeftijd van fossielen bepaald wordt. Ten tweede zijn er ook fossielen gevonden van menselijke voorwerpen, of voetafdrukken. En ten derde worden er bijvoorbeeld dinosauriërs omschreven in de bijbel en is het ook goed mogelijk dat alle verhalen en afbeeldingen van draken stammen uit de tijd van de dinosauriërs. Want een draak lijkt natuurlijk wel verdacht veel op een dino.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 16:35:02 #24
124169 Chanandler
Kijk, het zit zo:
pi_29756738
Nee ik geloof er niet in, de kerk opzich vind ik al onlogisch. Die hoort uitgestorven te zijn, net als dinosauriërs, maar toch blijven ze voortbestaan. Het is een levend fossiel, anarchistisch als de pest en tot overmaat van ramp krijgen ze ook nog eens 25miljoen euro van verschillende landen, om zo die wereld jongeren dagen te kunnen subsidiëren. Scheiding tussen kerk en staat? Dacht het niet.

Onee het ging om God.

Nee die bestaat niet, het is gewoon een kwestie van willekeur. Maar om nou je hele leven te gaan filosoferen over hoe de aarde + het universum is ontstaan lijkt me ook lekker nutteloos. Zonder religie + god heb je een heel vrij leven, en dat bevalt me wel

*Edit: Het is natuurlijk wel interesant om te weten hoe het universum ontstaan is, en om er over te fantaseren. Maar je komt er toch nooit achter
Op zaterdag 18 februari 2006 12:35 schreef mvdlubbe het volgende:
Ga negers pesten, kutmongool.
pi_29756761
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 16:27 schreef Druppel het volgende:

[..]

Dat heet ontwikkeling
Ik heb aan zoveel dingen schijt, dat ik stront te kort kom
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')