quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:19 schreef Puckzzz het volgende:
Tadaaaaaaaaa!!!
voor de mensen die de behoefte voelen om de vorige nog eens door te lezen:
SC #75 Sub is jarig, Sail is onderweg en de broek is nat
ja doequote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:22 schreef SpeedyGJ het volgende:
[afbeelding]
Voor morgen op grote schaal onweer!
Ik zal nog even kijken of ik de text erbij kan pakken
Er zal zeker wel weer Hagel en (zware??)windstoten tussen zitten
Krijg jij altijd overal wat je bestelt dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:27 schreef Puckzzz het volgende:
Ik dacht dat ze redelijk weer hadden besteld voor morgen
meestal wat verlaatquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:30 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Krijg jij altijd overal wat je bestelt dan?![]()
quote:
Nou ik nietquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:43 schreef Puckzzz het volgende:
Gisteren verschillende dingetjes uitgeprobeerd met betrekking tot dat DOF verhaal. Scherpgesteld op het bolletje van de kap van de BBQ op een meter of twee afstand.
F2.0-200mm:
[afbeelding]
F2.0-100mm:
[afbeelding]
F2.0-50mm:
[afbeelding]
F2.0-35mm:
[afbeelding]
aangezien ik nogal visueel ben ingesteld snap ik het met dit soort voorbeeldjes ineens wel
doe niet zo raar gekquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:51 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik heb liever F0 op 800mm
Alleen dan zul je er wel een half mil voor moeten neer dokken
Maar goed, deze lens bestaat dus niet
is het standaard objectief op de Sony, die gaat van 35 tot 200mm (in 1.2 secondsquote:Op donderdag 18 augustus 2005 12:50 schreef Dr_Flash het volgende:
Wat voor een über kanon heb jij trouwens dat je F/2 haalt op 200 mm??![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
is het standaard objectief op de Sony, die gaat van 35 tot 200mm
Hmmm zo jammer dat er "alleen maar" dat bolletje op staat, en weinig wat niet VEEL verder weg staat. Zo kun je nog niet goed je DOF bepalen. Schiet bijvoorbeeld eens heel schuin langs een heg of een bakstenen muur? Dan ben ik zeer benieuwd naar de verschillen tussen 200/2 en 200/8 (sluitertijdcompensatie mag, statief is dus aan te bevelen denk ik. NIET aan de ISO komenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:02 schreef Puckzzz het volgende:
ow en dit testje was voor mij dus om te zien wat het inzoomen deed met een vaste F waarde
ik heb 'm ook nog gedaan op F8.0 op exact dezelfde manier
intresse in die beeldjes?
Ik + raar =quote:
Jah!! Doei!!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]lekker vernaggelatief is dat
want de brandpuntslengte is vast WEL gecorrigeerd voor het feit dat je een kleine sensor hebt, maar de F niet
De F is simpelweg de verhouding tussen de brandpuntslengte en de EFFECTIEVE lichtvangende openingBij 200/2.0 moet je dus gewoon een toeter hebben met 100mm glasdoorsnede. Op z'n minst.
![]()
mja de bomen staan zo'n 8 / 9 meter verderop, is dat niet ver genoeg?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:09 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Hmmm zo jammer dat er "alleen maar" dat bolletje op staat, en weinig wat niet VEEL verder weg staat. Zo kun je nog niet goed je DOF bepalen. Schiet bijvoorbeeld eens heel schuin langs een heg of een bakstenen muur? Dan ben ik zeer benieuwd naar de verschillen tussen 200/2 en 200/8 (sluitertijdcompensatie mag, statief is dus aan te bevelen denk ik. NIET aan de ISO komen)
Ja klopt, dat schjint uit te makenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:11 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
Jah!! Doei!!Dat weet ik allemaal niet hoor! Ik kijk naar de getalletjes op mijn lens en de instellingen van de F en daar komt dit uit. Simpel
er staat op de lens natuurlijk wel bij equiv. 135
ik heb geen digireflex he? Ik heb een DSC, schijnt uit te maken....
Dit staat ook allemaal uitgelegd op onze mooie FOT Wiki!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]lekker vernaggelatief is dat
want de brandpuntslengte is vast WEL gecorrigeerd voor het feit dat je een kleine sensor hebt, maar de F niet
De F is simpelweg de verhouding tussen de brandpuntslengte en de EFFECTIEVE lichtvangende openingBij 200/2.0 moet je dus gewoon een toeter hebben met 100mm glasdoorsnede. Op z'n minst.
![]()
quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:20 schreef Subhuman het volgende:
[..]
Dit staat ook allemaal uitgelegd op onze mooie FOT Wiki!
Een beetje reclame kan nooit kwaad!quote:Op donderdag 18 augustus 2005 13:23 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]oh nou hier
![]()
Daar heb ik het niet eens vandaan trouwens
konjedittopicmakkelijkvinden?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 14:16 schreef Toeps het volgende:
Zooo,benikweer. Opdeverrotte spatiebalk plek. Ik moest evenbijde TV-experience kijkenhoor.
een mini meetquote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:03 schreef Shark.Bait het volgende:
zo, net een mini-vergadering achter de rug. de normale vergadering is volgende week donderdag, maar 1 van de ijverige collega's vond dat er nu toch ff een mini-met georganiseerd moest worden
Nope. Die had ik gegooled. En nu is google not-my-friend, want ik kan het niet terugvindenquote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:07 schreef Dr_Flash het volgende:
Shark hoi![]()
Heb je dat linkje nog met die speedchecks waaruit bleek dat Sandisk UltraII net zo snel was als ExtremeIII?En waaruit bleek dat jouw Kingston allemaal nog veel beter en sneller en zo was?
Hmmm weet je ook niet meer waarop je gegoogled had?quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:09 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Nope. Die had ik gegooled. En nu is google not-my-friend, want ik kan het niet terugvinden
Zoiets denk ik:quote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:10 schreef Dr_Flash het volgende:
Hmmm weet je ook niet meer waarop je gegoogled had?
Dankquote:Op donderdag 18 augustus 2005 15:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Zoiets denk ik:
+D100 +compactflash +speed
http://www.robgalbraith.com/bins/multi_page.asp?cid=6007-6020
De eerste was meteen al raak
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |