abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 augustus 2005 @ 11:45:55 #1
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29748634
Zwangerschap en Geboorte, deel 151

2005

22 augustus 2005: Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
07 oktober 2005: Biezb en Xlarge
11 oktober 2005: Vicky
16 oktober 2005: Quinny en chocobo
29 oktober 2005: Wennie
29 oktober 2005: Jelief en Mike Air
10 november 2005: Bastard (papa)
18 november 2005: Suzanna
18 november 2005: Mamamiek
28 november 2005: Ingrid19 en Djeez
05 december 2005: Saffier en Lautie (papa)
*** 17 december 2005: Elegantly Wasted en Digger
26 december 2005: Randa_v en Magneet
*** 27 december 2005: _evenstar_ en DarkManta

2006

01 januari 2006: X-Ray (papa) en Mevr. X-Ray
04 januari 2006: Merlijn (papa) en Bereboot
21 januari 2006: Ladylike
januari/februari 2006: Mirage en Oversight
05 februari 2006: bietjuh
18 februari 2006: Richard_ (papa)
*** 01 maart 2006: Tinkerbell en Havoc
03 maart 2006: Belana en Kbot
06 maart 2006: Girly
11 april 2006: skyhigh (papa)

***vermeldingen zijn (as) officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 2% gewijzigd door Lois op 26-08-2005 20:42:57 ]
Engaging Infinite Improbability Drive..
  donderdag 18 augustus 2005 @ 13:05:48 #2
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29750748
Ik zit lekker thuis met een blaasontsteking

Kreeg gisteravond laat steeds meer pijn in mijn buik en zij, dus de dokter gebeld en we moesten naar de huisartsenpost. Daar nog 1,5 uur zitten wachten, erg fijn als je pijn hebt Maarja, blaasontsteking dus en een kuur gekregen.
Leuk begin van m'n vakantie...
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_29752919
Wennie rot zeg van je blaasontsteking, dat maar snel over is

ik was naar de vk geweest, en bij mij hebben ze ook de kleine's tjoeketjoek kunnen vinden
geweldig om te horen, alleen wist niet dat het al zo vroeg kon, werd er wel emo van.

tot snel weer
  donderdag 18 augustus 2005 @ 14:22:28 #4
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29752956
Geweldig Girly!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_29752965
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 14:21 schreef Girly het volgende:

ik was naar de vk geweest, en bij mij hebben ze ook de kleine's tjoeketjoek kunnen vinden
geweldig om te horen, alleen wist niet dat het al zo vroeg kon, werd er wel emo van.
pi_29753526
Ladylike sterkte!

Wennie ik hoop dat blaasontsteking snel over is!

Girly wat goed!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:12:12 #7
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_29754453
Tink, voor jou ook nog een voor het kloppende hartje!
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 18 augustus 2005 @ 15:25:44 #8
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_29754777
Girly, wat een heerlijk gehoor is dat toch he

blaasontsteking sucks
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_29755467
sterkte met je blaasonsteking Wennie
dat treintje is geweldig om te horen.. ik mag dinsdag weer luisteren
In de KSC-soap is Bos81 mijn man en heb ik een kind met Dr_Flash.
RockNijntje is mn KSC-soap dochter.
Lid van de MamaSquad
pi_29757279
Wij zijn vandaag ook op controle geweest en eigenlijk niets te melden alles gaat goed dus........
pi_29757287
Tjoektjoekjes! Ik vind het zo leuk om te lezen dat de reactie op die eerste keer het hartje horen bij iedereen bijna even enthousiast is Doet mij weer denken aan de 'mijn eerste keer' .
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_29758519
Ik heb vanmiddag toch de vk maar gebeld. Ik heb al bijna 3 dagen geen leven gevoeld. En veel pijnlijke steken onderin mijn buik gehad. Gelukkig kwam ze meteen langs. Alles is goed! Het hartje klopte goed en regelmatig. Ze hoorde ook nog een beweging. Pino maakt een groeispurt! Vandaar dat ik niks voelde en die pijn is wel bandenpijn, dat dacht ik al. Vorige week was ik nog op controle geweest, toen zat de baarmoeder bijna 1 vinger boven de navel en nu zit hij al 2 vingers boven de navel. Maar ik ben weer gerust!
Stel dat ik dinsdag nog niks heb gevoeld, dan mag ik op het spreekuur komen, maar ze verwacht dat ik Pino nu snel weer zal voelen.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 18:52:10 #13
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_29759144
voor Pino!
Ik kan me voorstellen dat je ongerust was.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 18 augustus 2005 @ 19:22:42 #14
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_29759857
ingrid meiske wat schrikken goed dat je gebeld hebt

girly super he daar kijk ik altijd zo naar uit naar dat treintje

wennie balen zeg hopenlijkk is het snel over
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_29760806
Wennie, balen zeg... veel cranberrysap drinken.

Ingrid, dat is ff schrikken.. gelukkig dat alles goed is

Tink en Girly, hartje luisteren is geweldig he!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_29766511
Ik heb Pino net weer gevoeld!
  Redactie Frontpage donderdag 18 augustus 2005 @ 22:46:53 #17
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_29766581
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 22:44 schreef Ingrid19 het volgende:
Ik heb Pino net weer gevoeld!
Ik niet.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  donderdag 18 augustus 2005 @ 23:53:08 #18
90273 merdeka
In My Life I Love You More
pi_29769132
Ik ben naar de kliniek geweest vandaag. Ik kreeg een kort lichamelijk onderzoek, moest een aantal vragen beantwoorden over mijn gezondheid, werd gewogen, beetje bloed afgenomen, en daarna een inwendig onderzoek, met echo. Ik ben blijkbaar zo'n 5 weken heen en uitgerekend rond 7 april, volgens een eerste schatting! Omdat ik ondergewicht heb wlden ze dat ik langs de dietist ging voor een voedingsadvies, maar ik heb ze ervan weten te overtuigen dat ik een prima eetpatroon heb, gezond en genoeg eet, maar gewoon mijn hele leven al te weinig weeg voor mijn lengte.

Ze namen uitgebreid de tijd. We kregen na het onderzoek drinken en koekjes aangeboden, daarna moest ik een urnemonstertje produceren , een rondleiding, en daarna een kennismakingsgesprek. Dat was prettig. Het geheel maakte een rustige en warme indruk.

We kregen een aantal brochures en foto's te zien van wat mogelijk was, en dat is veel. Zo kan je voor warmteapparaten en warme baden kiezen, kunnen diverse soorten bedden geplaatst worden, is er de mogelijkheid voor diverse roomservices, een eigen keukentje, muziekinstallaties, kleurlampen, diverse verlichtingsmogelijkheden, je kan een standaard huidelijk ingerichte kamer nemen maar desgewenst ook een kamer helemaal bepalen qua inrichting, enz.

Ook de keuze in verdovingen en bevallingsmethoden methoden is groot. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een systeem waarbij je zelf met behulp van pulsen je weeen minder pijnlijk maakt, wel of niet een ruggeprik ed, bevallen in een soort bad, verschillende soorten stoelen/skippyballen/klimrekachtige toestanden, een volledige medische staf of een enkele vroedvrouw, je hele familie erbij of juist niemand, echt te veel om op te noemen. Als er complicaties optreden hebben ze zelf goede artsen in huis, maar mocht het toch niet goed gaan dan ben je binnen een paar minuten in een gerenommeerd NY ziekenhuis voor acute hulpverlening.

We moeten de komende tijd dus ons hier goed in gaan verdiepen voordat we onze wensen doorgeven aan de kliniek. Wel kan er altijd nog vanalles veranderd worden, het is heel flexibel. Ik heb ook een stapel foldertjes mee over zwangerschapsactiviteiten. Praatgroepen, aquagym, yoga, pilates, voedingsvoorlichting, bevallingstraining (?!), wandelgroepen, massages... teveel om op te noemen! Ik weet nog niet of ik daar iets voor voel, maar misschien is het wel leuk. Ik ga alles in ieder geval rustig doornemen.

Vriend is (net als ikke) wat overdonderd door die stortvloed aan info. Dat inwendig onderzoek vond hij ook maar helemaal niks

Trouwens, ze vertelden me dat ik, als ik misselijk was, verschillende middeltjes kon krijgen om dat te verhelpen. Is dat in Nederland ook zo? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens de arts was dat heel normaal in de wereld en absoluut onschuldig.
Better to be hated for who you are than loved for who you're not
Wow Scotty - you can beam me up any time - with pleasure! ;)
Sooner or later your bf watches too much Fuse and stars in C movies...
pi_29773364
quote:
Op donderdag 18 augustus 2005 23:53 schreef merdeka het volgende:
Trouwens, ze vertelden me dat ik, als ik misselijk was, verschillende middeltjes kon krijgen om dat te verhelpen. Is dat in Nederland ook zo? Ik heb er nog nooit van gehoord, maar volgens de arts was dat heel normaal in de wereld en absoluut onschuldig.
Ja er zijn hier ook middelen tegen misselijkheid, maar uiteraard krijg je die in NL niet standaard aangeboden, net zo min als pijnbestrijding.

Zelf ben ik zo misselijk dat ik wel een middel (naam vergeten) heb aangeboden gekregen, maar ik heb bedankt, toch maar liever niet. Je weet maar nooit. (alhoewel ik wel ervaren heb hoe erg misselijk je kan zijn en kan me best voorstellen dat anderen het wel doen)

Ik vraag me af of het normaal in de wereld is. Ik denk eerder normaal in Amerika en Canada (zelf heb ik in Canada gewoond en ben erg blij nu hier in NL zwanger te zijn, ik moet al die kliniek poespas/onzin niet )
pi_29773966
Wennie, balen van je blaasontsteking, hopelijk ben je er snel weer vanaf!

Girly, geweldig he zo'n treintje

Ingrid, dat is toch best even schrikken he! Ik heb het een paar keer rond 24 en 27 weken gehad, dat ik beepje een paar dagen niet voelde. Net als ik dan dacht dat ik ging bellen begon beepje toch weer Maar schrikken blijft het...

Merdeka, klinkt goed al die mogelijkheden! Wel fijn dat je totaal je eigen manier kan kiezen, dat heeft ook z'n voordelen denk ik. Ikzelf wil het zonder ruggeprik doen, maar vind het wel eens raar dat je hier vaak de keus niet eens krijgt...

Nou hier gaat alles z'n gangetje. Mannetje is jarig vandaag. Die heb ik vanmorgen maar naar werk gebracht, kon ik ook meteen even bijkletsen (we zijn ook collega's ). Ik vind zwangerschapsverlof toch ook wel saai hoor, vanmorgen bedacht ik me dat ik best wel 10 uurtjes had willen blijven werken, voor de gezelligheid. Maar goed, nog even en dan beval ik en heb ik genoeg te doen .
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:29:57 #21
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29774032
Tja Fuente, ik herken dat wel hoor. Ik wilde ook graag dingen blijven doen toen ik hoogzwanger was. het is toch een soort isolement, dat zwangerschapsverlof. Je bereid je voor, maar weet eigenlijk niet eens precies op wat. Iedereen zegt dat je je krachten moet sparen en ondertussen word je soms kriegelig van verveling. Het is een rare tijd, dat afewachten zo vlak voor de bevalling. Maar goed, het cliche is ook waar. Je krijgt het inderdaad druk genoeg de komende tijd. Ik hoop maar dat je niet meer te lang hoeft te wachten.
pi_29774367
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 09:29 schreef renzell het volgende:
Tja Fuente, ik herken dat wel hoor. Ik wilde ook graag dingen blijven doen toen ik hoogzwanger was. het is toch een soort isolement, dat zwangerschapsverlof. Je bereid je voor, maar weet eigenlijk niet eens precies op wat. Iedereen zegt dat je je krachten moet sparen en ondertussen word je soms kriegelig van verveling. Het is een rare tijd, dat afewachten zo vlak voor de bevalling. Maar goed, het cliche is ook waar. Je krijgt het inderdaad druk genoeg de komende tijd. Ik hoop maar dat je niet meer te lang hoeft te wachten.
Dat is het inderdaad. Mensen gaan je ook behandelen alsof je ziek bent. Gister was ik op de camping bij m'n oma, zo'n 45 minuutjes rijden. Krijg je van die opemerkingen: Goh, dat je dat nog durft! Tsjah, alsof dat kind er ineens uitvalt

Maar goed, het zijn de LL denk ik maar, en ik hoop ook dat ik niet te lang hoef te wachten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:02:38 #23
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_29774582
Ja inderdaad. Het lijkt in die laatste periode alsof je alleen nog maar ZWANGER bent en geen vriendin meer, of dochter, of persoon waar ook heus wel 'normale' gesprekken mee te voeren zijn.
pi_29775755
Ik merk de nachten wel steeds zwaarder worden met de weken

Gisteren kon ik niet in slaap komen omdat beebje lag te kicken, de hele dag is beebje lekker rustig geweest tot ik naar bed ga en dan uren door blijven kicken he. En dan kramp in mijn kuiten, gedurenden nacht de een na de ander, dadelijk in dorp even tabletjes halen ofzo. Want nu kan ik alweer een aantal dagen met spierpijn rondlopen. Wordt het nog erger?

Magneet heeft gisteravond wel lekker lang kunnen genieten van de trappelende beeb onder zijn hand, hoezo beebje was wakker. Ik riep al het zal toch niet zo een draaikont worden als wij zijn he.
  vrijdag 19 augustus 2005 @ 10:58:23 #25
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_29775870
Merdeka, leuk om te lezen hoe het in de USA allemaal gaat!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')