quote:
Op maandag 22 augustus 2005 12:36 schreef Mar10Segovia het volgende:Hij was weer erg geslaagd dit jaar!! Prachtig weer ook.
Mijn toppertjes waren o.a. Nick Cave, Morcheeba, Dropkick Murphys, Arcade Fire, Prodigy, Le Peuple De L'Herbe en Pete Philly & Perquisite. Al was die laatste helaas maar een half uurtje, erg jammer.
En Enge Buren was inderdaad ook leuk
![]()
Goed dan. Inmiddels ben ik weer wat fitter.. dus hier mijn belevenissen
![]()
Vrijdag begonnen met
Seeed. Was wel leuk, ondanks enkele dancehall nummers. Daar houd ik sowieso niet zo van, maar de ska/reggae achtige nummers waren erg oke.
Vervolgens nog wat van
Gabriel Rios meegepikt maar dat heb ik een beetje op de achtergrond meegemaakt.
Daarna bij de Alpha tent gebleven en vooraan gestaan bij de
Keiser Chiefs, en dat was een heel behoorlijk optreden.
Bij een gebrek aan interesse voor
Franz Ferdinant zijn we voor
de Lama's in de rij gaan zitten, maar dat was tevergeefs.
Toen wat rondgedwarreld en bij de Alpha beland voor
The Prodigy. Af en toe een knaller, waar iedereen duidelijk op zat te wachten. De rest was minder boeiend.
De vrijdag hebben we uiteindelijk afgesloten met
Night Of Comedy wat zeer goed te doen was.
Zaterdag zijn we begonnen bij de Grolsch tent, waar we
Mark Foggo's Skasters vanaf het gras hebben beluisterd.
Daarna naar
Pete Philly & Perquisite gegaan wat potdomme maar een half uurtje duurde. Schande, want het was zeer vet en vooraf mijn
Must See.
Vervolgens even een kijkje wezen nemen bij
Buck 65 maar dat was niet echt mijn ding.
Dan maar eventjes koekeloeren bij
Brainpower, om vervolgens in de Alpha
Apocalyptica te bekijken. Strakke muziek, al was het wel een beetje veel van hetzelfde.
Even later weer teruggekeerd naar de Alpha om vanaf de zijkant
Bad Religion mee te pikken.
Vervolgens in m'n uppie naar
The Arcade Fire wezen kijken, en dat was een toppertje. Erg mooi optreden.
Van
Le Peuple De L'Herbe heb ik vervolgens nog een beetje meegepikt en dat was ook erg leuk.
Vervolgens de
Pixies wat ook heel behoorlijk was, maar ik vond het jammer dat ze begonnen met Where's My Mind, want die heb ik gemist.
Daarna naar de
Audio Bully's wat ik een klein beetje vond tegenvallen.
Wat vervolgens absoluut niet tegenviel, was
90s Now. Lekker tekeer gaan op die zooi, heerlijk
![]()
De zondag zijn we begonnen bij
Enge Buren wat prima werkt tegen een ochtendhumeur. Erg leuk.
Vervoglens na wat rondhuppelen bij de Alpha beland waar we
Korn in het gras hebben meegepikt, maar dat is een beetje aan me voorbij gegaan.
Halverwege zijn we namelijk gaan lopen om
Morcheeba te bekijken wat ik niet wilde missen. En dat bleek een goede keuze, want ze waren super.
Direct daarna weer terug naar de Alpha om de
Dropkick Murphys niet te missen en gek genoeg konden we nog het eerste vak in. Ondanks de knallende speakers waar we vlak voor stonden, toch erg genoten.
Queens of the Stone Age hebben we vervolgens half meegepikt vanaf het gras om vervolgens nog wat rond de huppelen. Ik was liever bij
Amp Fiddler gaan kijken, maar ik was de enige en tja eten enzo... dat moet je immers ook bijhouden.
Daarna zijn we bij
Nick Cave vooraan gaan staan, en wat waren hij en zijn Bad Seeds goed zeg! Een van de beste optredens die ik deze editie heb gezien.
Daarna het resterende half uur van de
Foo Fighters vanuit het gras bekeken, maar dat is ook redelijk aan me voorbij gegaan. Dat gebeurt mij kennelijk nogal snel daar op het gras
![]()
Daarna traditie getrouw Lowlands afgesloten met de
Silent Disco. En omdat de volgende ochtend om 7 uur het wekkertje ging zijn we rond 3'en het zakje ingekropen.
Dus samengevat heb ik zo'n beetje alles gezien wat ik wilde zien. En dat was ook allemaal goed te doen. Mijn toppers:
- Nick Cave & The Bad Seeds
- Morcheeba
- Dropkick Murphys
- The Arcade Fire
- Pete Philly & Perquisite