abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 24 augustus 2005 @ 10:45:20 #151
38042 Maerycke
Ja, wat nou weer?
pi_29913315
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:18 schreef miss_sly het volgende:
En ik heb eindelijk de uitstalg (heeft 7 weken geduurd!): PAP1, dus alles is goed
Ha! Fijn! Gefeliciteerd hoor met deze goede uitslag!
  woensdag 24 augustus 2005 @ 14:45:20 #152
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_29920582
quote:
Op woensdag 24 augustus 2005 10:18 schreef miss_sly het volgende:
En ik heb eindelijk de uitstalg (heeft 7 weken geduurd!): PAP1, dus alles is goed
The reward of a thing well done is to have done it.
Spelfouten en dialect daargelaten
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 17:56:41 #153
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40487210
Vreemde is de laatste tijd dat men er weer zo verschrikkelijk makkelijk over denkt. Men maakt zich druk over het roken maar vergeten dat je ook kanker kan krijgen van hele andere dingen.. Ik irriteer me daar eigenlijk best wel aan.
Dat ik open, eerlijk en aardig ben, wil nog niet zeggen dat ik verliefd op je ben
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:49:52 #154
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40492213
Ik krijg sinds kort regelmatig kostenloos een uitstrijkje. Dit omdat ik sinds kort meedoe aan het grootschalige drie jaar durende HumaVac-onderzoek. Daarin wordt onderzocht hoe effectief een reeds ontwikkeld vaccin tegen het HPV is.
Het is een onderzoek waar de ene testgroep het echte vaccin krijgt, en de andere een placebo. De uitslag van mijn eerste uitstrijkje was goed. Ik krijg er een kleine vergoeding voor, maar hoofdreden waarom ik meedoe is omdat ik het een goede zaak vind. Hopelijk blijkt het vaccin effectief en kan het bijdragen aan het terugbengen van het aantal gevallen van baarmoederhalskanker.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:59:01 #155
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_40494089
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:49 schreef Aventura het volgende:
Ik krijg sinds kort regelmatig kostenloos een uitstrijkje. Dit omdat ik sinds kort meedoe aan het grootschalige drie jaar durende HumaVac-onderzoek. Daarin wordt onderzocht hoe effectief een reeds ontwikkeld vaccin tegen het HPV is.
Het is een onderzoek waar de ene testgroep het echte vaccin krijgt, en de andere een placebo. De uitslag van mijn eerste uitstrijkje was goed. Ik krijg er een kleine vergoeding voor, maar hoofdreden waarom ik meedoe is omdat ik het een goede zaak vind. Hopelijk blijkt het vaccin effectief en kan het bijdragen aan het terugbengen van het aantal gevallen van baarmoederhalskanker.
Onwijs gaaf dat je dit doet!!!! zou wel geweldig zijn als het daadwerkelijk werkt.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:01:36 #156
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40494160
Ja, ik hoop dat door dit onderzoek het vaccin bewezen effectief blijkt én geregistreerd kan worden. Tis wel een beetje een hassle. Zwangerschapstests, uitstrijkjes, elke keer een pik in je arm en dan een week een dagboek bijhouden en mijn temperatuur opmeten. Maar...iemand moet het doen
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 11:33:36 #157
11682 Moonah
Jolie femme
pi_40506667
Goede zaak Aventura!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_40508516
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 22:01 schreef Aventura het volgende:
Ja, ik hoop dat door dit onderzoek het vaccin bewezen effectief blijkt én geregistreerd kan worden. Tis wel een beetje een hassle. Zwangerschapstests, uitstrijkjes, elke keer een pik in je arm en dan een week een dagboek bijhouden en mijn temperatuur opmeten. Maar...iemand moet het doen
Krijg je er nog een vergoeding voor? Maar dit onderzoek is wel een goede zaak. Ik weet zeker dat er bewezen wordt dat het effectief is.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 13:30:12 #159
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40509240
Ik krijg 200 euro voor 9 polikliniek-bezoeken in 3 jaar. Daar hoef ik het dus niet voor te doen. Ik wist trouwens niet eens dat ik dat zou krijgen tot ik bij de eerste afspraak zat.
pi_40535281
Hè? Is er nog een vaccin op komst? Eergisteren was er op het nieuws een item over een vaccin dat vanaf 2007 zou kunnen toegediend worden en dat 70% van de oorzaken zou uitsluiten. Maar dat kon dan alleen maar toegediend worden aan meisjes die nog niet seksueel actief zijn.
Het zou echt wel goed zijn moest het ook kunnen aan oudere meisjes/vrouwen.
pi_40536520
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 11:08 schreef Iksje het volgende:
Hè? Is er nog een vaccin op komst? Eergisteren was er op het nieuws een item over een vaccin dat vanaf 2007 zou kunnen toegediend worden en dat 70% van de oorzaken zou uitsluiten. Maar dat kon dan alleen maar toegediend worden aan meisjes die nog niet seksueel actief zijn.
Het zou echt wel goed zijn moest het ook kunnen aan oudere meisjes/vrouwen.
Kweet niet of dat uberhaupt kan. Dat zou een vaccin moeten zijn tegen HPV, het virus dat seksueel overdraagbaar is en dus het merendeel van de baarmoederhalskankers verooorzaakt. Dat virus komt ontzettend veel voor, voornamelijk omdat je er echt niks van merkt dat je het hebt tot je zeg 40 bent en baarmoederhalskanker(voorstadia) krijgt.

Ik vraag me af of een vaccin nog nut heeft als je al HPV hebt, en je mag er onderhand bijna vanuit gaan dat elke seksueel actieve vrouw HPV heeft .
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:16:53 #162
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_40536734
Het vaccin bestaat al. In het onderzoek waar ik aan meedoe wordt het toegediend aan vrouwen van 26 jaar of ouder. Men wil onderzoeken of het vaccin de ontwikkeling van een eventuele baarmoederhalskanker voorkomt. Overigens is 80% van alle seksueel actieve vrouwen besmet met HPV. In feite is baarmoederhalskanker een verlate en zeer ernstige complicatie van een HPV-besmetting. Het vaccin moet deze 'complicatie' voorkomen. Wat overigens NIET wil zeggen dat je HPV-besmet moet zijn om die vorm van kanker te ontwikkelen, overigens. Maar een HPV-besmetting is wel verantwoordelijk voor 70% van alle gevallen van bm.halskanker. Vandaar dat dit onderzoek zo belangrijk is.

[ Bericht 19% gewijzigd door Aventura op 06-08-2006 12:23:02 ]
pi_40537022
Aah duidelijk! Goeie zaak!
pi_40539870
99% van de vrouwen die baarmoederhalskanker heeft is HPV positief. En je hebt 2 vaccins. Een therapeutische. D.w.z. eentje die HPV infectie kan behandelen en daarmee dus ook de voorstadia van kanker kan voorkómen. En je hebt een profylactische. D.w.z. dat die HPV infecties moet voorkómen.
pi_40545758
quote:
Op vrijdag 19 augustus 2005 11:19 schreef yvonne het volgende:
Er kunnen best wel zaken veranderd worden., die test laten doen in een beschermde omgeving, geen artsen die meteen ff die ijskoude eendebek in je persen, geen hordes studenten om je heen, bij lompe artsen, waar er legio van rondlopen, voelt het behoorlijk aan als een verkrachting.
De lompheid om je weken te laten wachten.
De voorlichting kan stukken beter.
EN de voorlichting aan artsen kan en moet beter.
Idd, als ik de verhalen van m'n moeder hoor durf ik ook nooit zo goed. De laatste keer konden drie artsen samen haar baarmoeder niet eens vinden. Te ernstig voor woorden eigenlijk. Ik zou wel gaan als ik een oproep kreeg denk ik, maar ik geloof toch niet dat ik voor die tijd vrijwillig zou gaan. Ik ben een grote angsthaas.
Sanity is (not) statistical
  maandag 7 augustus 2006 @ 16:20:11 #166
50705 Here2Stay
Dive now, work later
pi_40576028
In de Elsevier van deze week staat een interessant artikel hierover. Blz 70 voor de mensen die interesse hebben. Over het vaccin dat in aantocht is en het 'SOA-gehalte'.
In wiens ogen kijk jij voordat je sterft?
  donderdag 2 november 2006 @ 08:13:21 #167
52066 Mickeys
Mickeys is een zij!
pi_43162376
Helaas komt voor mij dit bericht te laat, maar ik ben wel erg blij dit te lezen dat er eindelijk iets is gevonden:
quote:
Vaccin tegen baarmoederhalskanker beschikbaar

Uitgegeven: 2 november 2006 07:05
Laatst gewijzigd: 2 november 2006 07:27

AMSTERDAM - Nederlandse vrouwen kunnen vanaf donderdag hun dochters preventief laten vaccineren tegen baarmoederhalskanker. Ook vrouwen tot 26 jaar oud kunnen zich laten vaccineren. Het middel, met de naam Gardasil, voorkomt de overdracht van het menselijk papilloma virus (HPV), dat tumoren kan veroorzaken.

Elk jaar overlijden er in Nederland ongeveer tweehonderd vrouwen aan baarmoederhalskanker. De Europese Unie keurde het vaccin in september goed. Het bedrijf dat het vaccin maakt, presenteert later op de dag een onderzoek naar onder meer wat vrouwen over de ziekte weten.
bron
pi_45548979
hmm ik zou wel zo'n vaccinatie willen halen. Maar waar kan je dit doen? Of waar moet je heen bellen om op consult te komen ofzo? Gewoon een ziekenhuis bellen?
  zondag 21 januari 2007 @ 00:25:53 #169
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_45549151
Ik zou ermee wachten, komt denk ik wel in het verzekeringspakket. Zou te gek zijn als je dit zelf zou moeten betalen, het is ook nogal prijzig geloof ik.
  Vis een optie? zondag 21 januari 2007 @ 00:27:19 #170
70532 loveli
N
pi_45549178
Je zou kunnen informeren bij je verzekeraar. Waarschijnlijk kost het een aardige duit, dan weet je meteen of het vergoed wordt.
crap in = crap out
pi_45552607
Ik heb net even op nu gekeken en je kan het laten doen bij de huisarts voor 360 euro! Da's echt heel veel. Er stond dus bij dat zo'n kamerlid het in het vaccinatieprogramma wilde hebben maar dat hoogervorst aan het einde van het jaar besliste of dit zou gebeuren zodat het voor iedereen gratis was.
Maar ik ben dan benieuwd wanneer ze dit laten weten of hoe je erchter kan komen of het gratis wordt. Want ik wil dit wel erg graag doen maar ik hoop dat ze niet te lang wachten en dat ik maar niet snel genoeg een vriend krijg
  vrijdag 24 augustus 2007 @ 17:56:13 #172
175463 Renda
Dutchie gone USA
pi_52655855
Geef m even een kickje.
Voor meer info is dit filmpje te bekijken:
http://www.ziekenhuis.nl/index.php?cat=animaties&action=show&movie=151

hoe is het in NL? is het vaccin inmiddels opgenomen in ziektenkostenverzekeringen? Zijn ze ermee bezig?
Me too, was a rebellious teen once. To be honest, I still am, with the exception that I now focus on what truly makes this world go mad: government agency's and their political bullcrap instead of my parents and family
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')