Ha! Fijn! Gefeliciteerd hoor met deze goede uitslag!quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:18 schreef miss_sly het volgende:
En ik heb eindelijk de uitstalg (heeft 7 weken geduurd!): PAP1, dus alles is goed
quote:Op woensdag 24 augustus 2005 10:18 schreef miss_sly het volgende:
En ik heb eindelijk de uitstalg (heeft 7 weken geduurd!): PAP1, dus alles is goed
Onwijs gaaf dat je dit doet!!!! zou wel geweldig zijn als het daadwerkelijk werkt.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:49 schreef Aventura het volgende:
Ik krijg sinds kort regelmatig kostenloos een uitstrijkje. Dit omdat ik sinds kort meedoe aan het grootschalige drie jaar durende HumaVac-onderzoek. Daarin wordt onderzocht hoe effectief een reeds ontwikkeld vaccin tegen het HPV is.
Het is een onderzoek waar de ene testgroep het echte vaccin krijgt, en de andere een placebo. De uitslag van mijn eerste uitstrijkje was goed. Ik krijg er een kleine vergoeding voor, maar hoofdreden waarom ik meedoe is omdat ik het een goede zaak vind. Hopelijk blijkt het vaccin effectief en kan het bijdragen aan het terugbengen van het aantal gevallen van baarmoederhalskanker.
Krijg je er nog een vergoeding voor? Maar dit onderzoek is wel een goede zaak. Ik weet zeker dat er bewezen wordt dat het effectief is.quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 22:01 schreef Aventura het volgende:
Ja, ik hoop dat door dit onderzoek het vaccin bewezen effectief blijkt én geregistreerd kan worden. Tis wel een beetje een hassle. Zwangerschapstests, uitstrijkjes, elke keer een pik in je arm en dan een week een dagboek bijhouden en mijn temperatuur opmeten. Maar...iemand moet het doen
Kweet niet of dat uberhaupt kan. Dat zou een vaccin moeten zijn tegen HPV, het virus dat seksueel overdraagbaar is en dus het merendeel van de baarmoederhalskankers verooorzaakt. Dat virus komt ontzettend veel voor, voornamelijk omdat je er echt niks van merkt dat je het hebt tot je zeg 40 bent en baarmoederhalskanker(voorstadia) krijgt.quote:Op zondag 6 augustus 2006 11:08 schreef Iksje het volgende:
Hè? Is er nog een vaccin op komst? Eergisteren was er op het nieuws een item over een vaccin dat vanaf 2007 zou kunnen toegediend worden en dat 70% van de oorzaken zou uitsluiten. Maar dat kon dan alleen maar toegediend worden aan meisjes die nog niet seksueel actief zijn.
Het zou echt wel goed zijn moest het ook kunnen aan oudere meisjes/vrouwen.
Idd, als ik de verhalen van m'n moeder hoor durf ik ook nooit zo goed. De laatste keer konden drie artsen samen haar baarmoeder niet eens vinden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2005 11:19 schreef yvonne het volgende:
Er kunnen best wel zaken veranderd worden., die test laten doen in een beschermde omgeving, geen artsen die meteen ff die ijskoude eendebek in je persen, geen hordes studenten om je heen, bij lompe artsen, waar er legio van rondlopen, voelt het behoorlijk aan als een verkrachting.
De lompheid om je weken te laten wachten.
De voorlichting kan stukken beter.
EN de voorlichting aan artsen kan en moet beter.
bronquote:Vaccin tegen baarmoederhalskanker beschikbaar
Uitgegeven: 2 november 2006 07:05
Laatst gewijzigd: 2 november 2006 07:27
AMSTERDAM - Nederlandse vrouwen kunnen vanaf donderdag hun dochters preventief laten vaccineren tegen baarmoederhalskanker. Ook vrouwen tot 26 jaar oud kunnen zich laten vaccineren. Het middel, met de naam Gardasil, voorkomt de overdracht van het menselijk papilloma virus (HPV), dat tumoren kan veroorzaken.
Elk jaar overlijden er in Nederland ongeveer tweehonderd vrouwen aan baarmoederhalskanker. De Europese Unie keurde het vaccin in september goed. Het bedrijf dat het vaccin maakt, presenteert later op de dag een onderzoek naar onder meer wat vrouwen over de ziekte weten.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |